• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 10. marta rīkojums Nr. 116 "Par vidēja termiņa budžeta mērķiem un prioritārajiem attīstības virzieniem 2009.-2011.gadā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.03.2008., Nr. 39 https://www.vestnesis.lv/ta/id/172213

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.117

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts pamatbudžeta apakšprogrammas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"

Vēl šajā numurā

11.03.2008., Nr. 39

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 116

Pieņemts: 10.03.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.116

Rīgā 2008.gada 10.martā (prot. Nr.14 9.ß)

Par vidēja termiņa budžeta mērķiem un prioritārajiem attīstības virzieniem 2009.–2011.gadā

1. Noteikt, ka atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 16.1 pantam vidēja termiņa budžeta mērķis 2009.–2011.gadā ir sekmēt Latvijas Nacionālajā attīstības plānā un Deklarācijā par Ivara Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību paredzēto uzdevumu īstenošanu.

2. Noteikt, ka valsts budžeta izdevumus veido valsts budžeta bāzes daļa, tai skaitā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības precizētās saistības, un valsts budžeta attīstības daļa. Valsts budžeta bāzes daļa nodrošina valsts funkciju izpildi nemainīgā līmenī un precizēto valsts ilgtermiņa saistību apmaksu, un 2009.–2011.gadam tā tiek aprēķināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

3. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības piešķiršanas prioritāšu sadalījumu projektiem plāno atsevišķi saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas reglamentē attiecīgo Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu piešķiršanas kārtību.

4. Noteikt, ka valsts budžeta attīstības daļu veido valsts budžeta līdzekļi, kas vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvarā paredzēti jauno politikas iniciatīvu finansēšanai, nodrošinot to koordināciju un papildināšanu ar Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības finansējumu.

5. Noteikt, ka vidēja termiņa budžeta mērķi un prioritārie attīstības virzieni sekmēs Māstrihtas fiskālo kritēriju izpildi, nodrošinās inflācijas pieauguma tempu rādītāju samazināšanos un Eiropas Savienības vienotās valūtas ieviešanas plāna īstenošanu.

6. Noteikt šādus valsts budžeta vidēja termiņa budžeta mērķa īstenošanai nepieciešamos prioritāros attīstības virzienus, kas balstīti uz ilgtspējīgas un līdzsvarotas reģionu attīstības un labas pārvaldības principiem, sekmējot valsts policentrisku attīstību (turpmāk – prioritātes):

6.1. visu līmeņu izglītības programmu un satura modernizācija (tai skaitā visu veidu interešu izglītības un mūžizglītības nodrošināšana), sekmējot izglītības sasaisti ar darba tirgus prasībām, kā arī īpaši veicinot dabaszinātņu un inženierzinātņu apguvi;

6.2. fundamentālās, lietišķās zinātnes un pētniecības attīstība, sekmējot integrāciju vienotā Eiropas un pasaules pētniecības telpā, veicinot zinātniskās darbības rezultātu praktisku izmantošanu. Atbalsts jauno tehnoloģiju ieviešanai, inovācijai un investīciju piesaistei tehnoloģiju intensīvajās nozarēs un radošo industriju attīstībai. Atbalsts energotaupīgas politikas ieviešanas pasākumiem;

6.3. finanšu pieejamības atbalsta sistēmas īstenošana uzņēmējdarbības uzsākšanai un uzņēmumu eksportspējas un konkurētspējas palielināšana;

6.4. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūras un pakalpojumu attīstība, nodrošinot vispārēju publisko tīklu pieejamību;

6.5. atbalsts mājokļu politikas īstenošanai;

6.6. darba ņēmēju tiesību aizsardzības un darba aizsardzības sistēmu pilnveidošanas pasākumi, kas vērsti uz nedeklarētās nodarbinātības samazināšanas īstenošanu;

6.7. veselības aprūpes pakalpojumu kvalitātes, pieejamības un izmaksu efektivitātes paaugstināšana, attīstot cilvēkresursus veselības aprūpē, modernu ārstniecības iestāžu infrastruktūru un primārās veselības aprūpes sistēmu. Valsts un indivīda līdzsvarotas atbildības veidošana par veselības saglabāšanu;

6.8. sociālās aizsardzības sistēmas attīstība un sociālo pakalpojumu pieejamības paaugstināšana, tai skaitā pensionāru dzīves apstākļu uzlabošana;

6.9. valsts atbalsta palielināšana ģimenēm ar bērniem un dzimstības veicināšana;

6.10. drošas un nekaitīgas pārtikas pieejamības nodrošināšana;

6.11. iekšējās drošības sistēmas pilnveide, uzlabojot darba apstākļus iekšlietu un tieslietu sistēmā nodarbinātajiem, atjaunojot tiesu ēku un ieslodzījuma vietu infrastruktūru, pilnveidojot kriminālsodu izpildes, ugunsdzēsības un glābšanas dienestu sistēmas;

6.12. valsts aizsardzības spēju attīstība, pilnveidojot profesionālo bruņoto spēku kaujas spējas un materiāli tehnisko bāzi, aktīvi iesaistoties drošības politikas izstrādē un īstenošanā Ziemeļatlantijas līguma organizācijas (NATO) un Eiropas Savienības līmenī, veicinot jauno tehnoloģiju un zinātnes attīstību, kā arī veicinot sabiedrības līdzdalību valsts aizsardzības jautājumos;

6.13. sekmēt aktīvu ārpolitiku, nodrošinot Latvijas ekonomisko attīstību un nacionālo interešu aizstāvību, kā arī dalību starptautiskajās misijās un operācijās;

6.14. vides kvalitātes, dabas un kultūras resursu ilgtspējības saglabāšana un attīstība;

6.15. finansiālā atbalsta nodrošināšana administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai un finansiālā atbalsta palielināšana pašvaldībām, kā arī valsts 2.šķiras autoceļu sakārtošanas programmai;

6.16. pilsoniskās sabiedrības stiprināšana, veicinot sabiedrības līdzdalību, stiprinot nevalstisko organizāciju (NVO) darbspēju un sabiedriskā labuma darbību;

6.17. atbalsta sniegšana vienotas un koordinētas valsts attīstības plānošanas sistēmas ieviešanai.

7. Noteikt, ka valsts budžeta finansētā atalgojuma līmeņa nodrošināšanai visām nozarēm tiek piemērota vienota inflācijas kompensēšanas sistēma.

8. Noteikt, ka komunālo pakalpojumu (elektrības un apkures izdevumu) sadārdzinājuma kompensācijai valsts budžeta iestādēm tiek piemērots vienots princips.

9. Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju nodrošināt ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu sarakstu izvērtēšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ministru prezidents I.Godmanis

Finanšu ministrs A.Slakteris

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!