Rīgā 2008.gada 4.martā (prot. Nr.14 7.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un sabiedrības veselības pasākumi" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.3.aktivitātes "Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana un uzraudzības pilnveidošana" 1.3.1.3.2.apakšaktivitāti "Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un uzņēmumos" (turpmāk - aktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk - projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
3.1. iznākuma rādītāji, kurus sasniedz šo noteikumu 12.1.apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs, ir šādi:
3.1.1. piecos plānošanas reģionos izveidoti pieci konsultatīvie centri nodarbināto personu informēšanai par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu praktisku piemērošanu;
3.1.2. īstenoti 165 sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumi darba tiesību un darba aizsardzības jomā, tai skaitā īstenotas divas kampaņas skolu jauniešu izglītošanai darba aizsardzības jomā, izstrādāti un izdoti informatīvi un izglītojoši materiāli, katru gadu izdoti četri informatīvie biļeteni par aktualitātēm darba tiesību un darba aizsardzības jomā;
3.1.3. izstrādāti un ieviesti 20 darba aizsardzības apmācību moduļi profesionālajās izglītības iestādēs;
3.1.4. izveidota un visiem interesentiem bez maksas pieejama datubāze par darba koplīgumiem un ģenerālvienošanos atsevišķās nozarēs;
3.1.5. nodrošināti kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumi 500 arodorganizāciju vadītājiem un speciālistiem;
3.2. iznākuma rādītāji, kurus sasniedz šo noteikumu 12.2.apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs, ir šādi:
3.2.1. piecos plānošanas reģionos izveidoti pieci konsultatīvie centri darba devēju informēšanai par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu praktisku piemērošanu;
3.2.2. veikts darba vides risku novērtējums 100 000 darba vietās un 100 000 nodarbinātas personas informētas par darba vides riskiem un darba aizsardzības pasākumiem;
3.2.3. izdoti divi analītiski materiāli par darba apstākļiem un riskiem Latvijā ar ieteikumiem politikas izstrādātājiem un ieviesējiem darba apstākļu uzlabošanai;
3.2.4. izveidota un visiem interesentiem bez maksas pieejama elektronizēta darba vides risku novērtēšanas sistēma un izglītojoša datorspēle jauniešiem par darba aizsardzību un darba tiesībām;
3.2.5. izstrādāti un izdoti divi informatīvi skaidrojošie materiāli darba devējiem par darba aizsardzības un darba tiesību jautājumiem, tai skaitā materiāli jaunajiem darba devējiem, kuri uzsāk uzņēmējdarbību;
3.2.6. nodrošināti kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumi 100 darba devēju organizāciju vadītājiem un speciālistiem un īstenoti 198 apmācību pasākumi darba devējiem darba aizsardzības jomā visos piecos plānošanas reģionos;
3.3. rezultāta rādītājs - atklāto darba attiecības un darba tirgu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu skaita samazinājums Valsts darba inspekcijas pārbaudītajos uzņēmumos par 15 % (salīdzinot ar 2004.gadu).
5.1. darba devēju un nodarbināto personu konsultatīvo centru izveide plānošanas reģionos un informācijas sniegšana darba devējiem un nodarbinātajiem par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu praktisku piemērošanu;
5.2. darba vides risku novērtēšana darba vietās, darba aizsardzības pasākumu plāna izstrāde un nodarbināto un darba devēju informēšana par darba aizsardzības jautājumiem;
5.3. pētījumu veikšana par darba apstākļiem un riskiem Latvijā un analītisku materiālu izdošana par pētījumu rezultātiem, ieteikumu izstrāde politikas veidotājiem un ieviesējiem;
5.4. elektronizētas darba vides risku novērtēšanas sistēmas un datubāzes par darba koplīgumiem un ģenerālvienošanos atsevišķās nozarēs izstrāde, ieviešana un darbības nodrošināšana;
5.5. sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumu un kampaņu organizēšana par darba tiesību un darba aizsardzības jautājumiem;
5.6. informatīvu, izglītojošu, metodisku materiālu izstrāde darba tiesību un darba aizsardzības jomā, to aktualizācija, pilnveidošana, izdošana un izplatīšana;
5.7. darba aizsardzības apmācību moduļu (programmu) izstrāde un ieviešana profesionālajās izglītības iestādēs;
5.8. darba devēju organizāciju un arodorganizāciju vadītāju un speciālistu kvalifikācijas paaugstināšana, darba devēju apmācība darba aizsardzībā;
5.9. projekta vadība;
5.10. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
9.1. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - komisija);
9.2. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
9.3. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu un izstrādā palīgmateriālu projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai;
9.4. izvērtē projektu iesniegumus un izdod administratīvos aktus par projektu iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
9.5. uzkrāj datus par projekta iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
9.6. piedalās līguma par projekta īstenošanu (turpmāk - līgums) projekta izstrādē;
9.7. saskaņo šo noteikumu 69.punktā minētos projekta grozījumus un, ja ir iebildumi, sniedz atzinumu par konstatētajiem trūkumiem projekta grozījumos;
9.8. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu, arī publicē informāciju par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;
9.9. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 8.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk - Padomes regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.
10.1. izstrādā līguma projektu;
10.2. slēdz līgumu ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju;
10.3. izskata Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
10.4. sniedz Labklājības ministrijai informāciju, kas nepieciešama valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību valsts budžeta finanšu vadībai un valsts budžeta līdzekļu plānošanai Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai;
10.5. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un vada Padomes regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
10.6. sniedz informāciju Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējam par līguma noteikumu izpildi;
10.7. pārbauda Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, kā arī sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās pārbaudei vadošajai iestādei;
10.8. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 68., 69. un 70.punktā minētos nosacījumus;
10.9. sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi;
10.10. uzkrāj datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
10.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projektu īstenošanu.
12.1. arodbiedrība, kas saskaņā ar likumu "Par arodbiedrībām" pauž, pārstāv un aizstāv savu biedru sociālās un ekonomiskās intereses darba tiesību un darba aizsardzības jomā, izvirza sarunu partnerus Nacionālajai trīspusējai sadarbības padomei un tās apakšpadomēm, pastāvīgi darbojas Starptautiskajā Arodbiedrību konfederācijā un Eiropas Arodbiedrību konfederācijā;
12.2. biedrība, kas saskaņā ar Darba devēju organizāciju un to apvienību likumu ir Latvijas darba devēju organizāciju apvienība, kura izvirza sarunu partnerus Nacionālajai trīspusējai sadarbības padomei un tās apakšpadomēm, pastāvīgi darbojas Starptautiskajā Darba devēju organizācijā un Eiropas Biznesa konfederācijā. Biedrība pārstāv darba devēju intereses darba tiesību un darba aizsardzības jomā.
16.1. šo noteikumu 12.1.apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam - 2 732 925 lati;
16.2. šo noteikumu 12.2.apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam - 4 216 824 lati.
18.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību tā iesniegšanai personīgi, nosūtīšanai pa pastu vai elektroniski;
18.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav mazāks par 30 dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
18.3. mājaslapu internetā, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti (šie noteikumi un palīgmateriāls projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai);
18.4. mājaslapu internetā, kurā ievietots līguma projekts.
19.1. projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu;
19.2. projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (pielikums) un šādiem pielikumiem:
19.2.1. projekta iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
19.2.2. dokumentiem, kas pamato projekta budžetā paredzēto materiāli tehnisko līdzekļu, aprīkojuma, telpu īres un nomas, kā arī amortizācijas izmaksu aprēķinus;
19.2.3. dokumentiem, kas pamato projekta budžetā paredzēto Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalsta jomas izmaksu aprēķinus, atbilstoši Padomes regulas Nr.1083/2006 34.panta 2.punktam;
19.2.4. sadarbības līguma, ja ar sadarbības partneri (atbalsta sniedzēju) sadarbības līgums projekta īstenošanā ir noslēgts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
19.3. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;
19.4. noformējot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā atbilstību šo noteikumu 25.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Sagatavojot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā satura atbilstību šo noteikumu 25.2.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem un 25.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;
19.5. aizpildot projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, projekta iesniedzējs nodrošina sniedzamās informācijas savstarpējo atbilstību, tas ir, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, sasniedzamajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, plānotajām aktivitātēm, laika un attiecināmo izmaksu plānojumu, kā arī projekta īstenošanas noteikumiem;
19.6. aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50. un 51.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu (tai skaitā pamatojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalsta jomas izmaksu saikni ar projekta aktivitātēm un nepieciešamību projekta īstenošanai atbilstoši Padomes regulas Nr.1083/2006 34.panta 2.punktam) un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, sasniedzamajiem rezultātiem, plānotajām aktivitātēm un laika plānojumam. Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai;
19.7. projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz vienā no šādiem veidiem:
19.7.1. papīra formā trijos eksemplāros (oriģinālu un divas kopijas ar attiecīgu norādi "oriģināls" vai "kopija"). Projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības;
19.7.2. elektroniski (projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajai un trešajai daļai);
19.8. projekta iesniegumu iesniedz šo noteikumu 17.punktā minētajā uzaicinājumā norādītajā termiņā personīgi, pa pastu vai elektroniski. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot atbildīgās iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai minētais apgalvojums jāpamato. Ja projekta iesniegumu sūta pa pastu, par tā iesniegšanas laiku uzskata pasta nodaļas kalendāra zīmogā norādīto pasta sūtījuma pieņemšanas datumu. Ja projekta iesniegums tiek iesniegts personīgi, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku uzskata atbildīgās iestādes spiedogā uz projekta iesnieguma oriģināla norādīto saņemšanas datumu.
21.1. komisijas personālsastāvu (komisijas priekšsēdētāju, balsstiesīgos komisijas locekļus un to aizvietotājus) veido Labklājības ministrijas pārstāvji, un to apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs;
21.2. vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjiem ir tiesības piedalīties komisijas sēdēs novērotāja statusā;
21.3. komisijas locekļa vai tā aizvietotāja prombūtnē viņu aizstāj cits pilnvarots pārstāvis. Šādu pilnvarojumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktajā kārtībā.
25.1. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):
25.1.1. vai projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;
25.1.2. vai projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;
25.1.3. vai projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja pilnvarotā persona (atbildīgā amatpersona);
25.1.4. vai iesniegtais projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski);
25.1.5. vai projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
25.1.6. vai projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā;
25.1.7. vai ir iesniegts šo noteikumu 19.7.1.apakšpunktā minētais projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināla un kopiju) skaits un tie ir atbilstoši apliecināti (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
25.1.8. vai iesniegtais projekta iesnieguma oriģināls un tā kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
25.1.9. vai projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai un ir pievienoti šo noteikumu 19.2.1., 19.2.2., 19.2.3. un 19.2.4.apakšpunktā minētie pielikumi;
25.1.10. vai projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
25.1.11. vai visas projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināla un kopiju) lapas ir numurētas (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
25.1.12. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;
25.1.13. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir izstrādāts aritmētiski precīzi un atbilstoši projekta iesnieguma veidlapas prasībām;
25.1.14. vai projekta iesniegumā paredzētais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 15.punktā minēto finansējuma apmēru;
25.1.15. vai projekta iesniegumā norādītā attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz šo noteikumu 16.punktā minēto maksimālo projekta finansējuma apmēru;
25.1.16. vai projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 44., 45., 46., 47., 49. un 51.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
25.1.17. vai projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 45., 46., 48. un 50.punktā un 49.1.apakšpunktā minētos attiecināmo izmaksu apmēra ierobežojumus;
25.1.18. vai projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 62.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
25.2. atbilstības kritēriji (saturiskās, finanšu un īstenošanas atbilstības kritēriji):
25.2.1. vai projekta mērķis sekmē šo noteikumu 2.punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu;
25.2.2. vai projekta iesniegumā plānoto izdevumu nepieciešamība ir pamatota;
25.2.3. vai projekta iesniegums pamato izvēlētās mērķa grupas vajadzības un identificē risināmās problēmas;
25.2.4. vai projekta iesniegumā plānotās projekta aktivitātes paredz projektā definētās problēmas risināšanu;
25.2.5. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji un rezultāta rādītājs sekmē šo noteikumu 3.punktā minēto uzraudzības rādītāju sasniegšanu;
25.2.6. vai projekta iesniegums paredz nodrošināt sasniegto rezultātu uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas;
25.2.7. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta īstenošanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;
25.2.8. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta administrēšanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;
25.2.9. vai projekta iesniedzējs veido partnerību ar atbalsta sniedzēju de minimis atbalsta sniegšanai (ja attiecināms);
25.2.10. vai projekta iesniegumā ir definēts sadarbības modelis (tai skaitā pušu tiesības un pienākumi projekta īstenošanā) ar iesaistīto sadarbības partneri (atbalsta sniedzēju) (attiecināms, ja projektu plānots īstenot sadarbībā ar sadarbības partneri (atbalsta sniedzēju));
25.2.11. vai projekta iesniegums atspoguļo esošo un plānoto materiāli tehnisko nodrošinājumu;
25.2.12. vai projekta iesniegums atspoguļo projekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu;
25.2.13. vai projekta iesniegumā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst šo noteikumu 64. un 65.punktā minētajām prasībām;
25.3. kvalitātes kritēriji (specifiski politikas ieviešanas kritēriji):
25.3.1. projekts veicina valsts, pašvaldību iestāžu un privātā sektora sadarbību;
25.3.2. projekts nodrošina bezmaksas informācijas un konsultāciju pieejamību darba devējiem un darba ņēmējiem par darba tiesību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām;
25.3.3. projekta iesniegumā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti;
25.3.4. projekta iesniegumā ir identificēti un atspoguļoti projekta īstenošanas riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi.
26.1. projekts veicina valsts, pašvaldību iestāžu un privātā sektora sadarbību - 11 punkti;
26.2. projekts neveicina valsts, pašvaldību iestāžu un privātā sektora sadarbību - 0 punktu.
27.1. projekts nodrošina bezmaksas informācijas un konsultāciju pieejamību darba devējiem par darba tiesību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām - pieci punkti;
27.2. projekts nodrošina bezmaksas informācijas un konsultāciju pieejamību darba ņēmējiem par darba tiesību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām - pieci punkti.
28.1. projekta iesniegumam ir tieša pozitīva ietekme - 10 punkti;
28.2. projekta iesniegumam ir netieša pozitīva ietekme - pieci punkti;
28.3. projekta iesniegums neattiecas uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti - 0 punktu.
29.1. projekta iesniegums satur projekta īstenošanas termiņu risku analīzi - trīs punkti;
29.2. projekta iesniegums satur projekta īstenošanas finanšu risku analīzi - trīs punkti;
29.3. projekta iesniegums satur aktivitāšu rezultātu un uzraudzības rādītāju izpildes risku analīzi - trīs punkti.
30.1. tā atbilstība šo noteikumu 25.1. un 25.2.apakšpunktā minētajiem attiecināmajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem ir novērtēta ar "Jā";
30.2. tas atbilst šo noteikumu 25.3.3.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija apakškritērijiem, kas minēti šo noteikumu 28.punktā;
30.3. šo noteikumu 25.3.1., 25.3.2. un 25.3.4.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju vērtējumā tas saņem tādu punktu skaitu, kas ir vienāds ar šo noteikumu 34.4., 34.5. un 34.6.apakšpunktā attiecīgajam kvalitātes kritērijam noteikto minimāli iegūstamo punktu skaitu vai lielāks par to.
31.1. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 25.1.7., 25.1.8., 25.1.9., 25.1.10., 25.1.11., 25.1.12., 25.1.13., 25.1.14., 25.1.15., 25.1.16., 25.1.17. vai 25.1.18.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, izņemot gadījumu, ja projekta iesniegumam nav pievienoti šo noteikumu 19.2.2. un 19.2.3.apakšpunktā minētie pielikumi;
31.2. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 25.2.2., 25.2.3., 25.2.4., 25.2.5., 25.2.6., 25.2.7., 25.2.8., 25.2.9., 25.2.10., 25.2.11., 25.2.12. un 25.2.13.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem.
32.1. papildu skaidrojuma iesniegšanu;
32.2. projektu īstenošanas laika vai izmaksu plānojuma precizēšanu sadalījumā pa gadiem;
32.3. šo noteikumu 19.2.1.apakšpunktā minētā pielikuma pievienošanu un šo noteikumu 19.2.4.apakšpunktā minētā pielikuma pievienošanu, ja sadarbības līgums ar sadarbības partneri (atbalsta sniedzēju) ir noslēgts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
32.4. izmaksu precizēšanu (samazināšanu vai izslēgšanu), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 45., 46., 48. un 50.punktā minētos izmaksu pozīciju, kā arī šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minētās apakšpozīcijas apmēra ierobežojumus;
32.5. citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 25.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem.
34.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 25.1.1., 25.1.2., 25.1.3., 25.1.4., 25.1.5. vai 25.1.6.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
34.2. projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 19.2.2. vai 19.2.3.apakšpunktā minētais pielikums;
34.3. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 25.2.1.apakšpunktā minētajam atbilstības kritērijam;
34.4. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 25.3.1.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par 11 punktiem;
34.5. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 25.3.2.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;
34.6. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 25.3.4.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par sešiem punktiem.
44.1. netiešās izmaksas jeb projekta administrēšanas izmaksas;
44.2. tiešās izmaksas jeb projekta īstenošanas izmaksas šādās izmaksu pozīcijās:
44.2.1. materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas;
44.2.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalsta jomas izmaksas atbilstoši Padomes regulas Nr.1083/2006 34.panta 2.punktam;
44.2.3. pārējās attiecināmās izmaksas;
44.3. neparedzētās izmaksas.
47.1. pamatlīdzekļu (kancelejas mēbeļu, datortehnikas un biroja tehnikas) iegādes izmaksas šo noteikumu 5.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
47.2. informācijas sistēmu izveides un informācijas tehnoloģiju iegādes izmaksas šo noteikumu 5.4. un 5.6.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
49.1. uzņēmuma līguma izmaksas projekta iesnieguma un to pamatojošās dokumentācijas sagatavošanai. Šīs izmaksu pozīcijas apmērs nedrīkst pārsniegt 0,1 procentu no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām;
49.2. uzņēmuma līguma izmaksas šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
49.3. atlīdzības izmaksas (izņemot prēmijas un naudas balvas, pabalstus un kompensācijas) un uzņēmuma līguma izmaksas šo noteikumu 5.1., 5.3., 5.4., 5.5., 5.6., 5.7. un 5.8.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja uzņēmējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja darba ņēmējs, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un kancelejas preču izmaksas;
49.4. telpu īres un nomas izmaksas šo noteikumu 5.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
49.5. atlīdzības (izņemot prēmijas un naudas balvas, pabalstus un kompensācijas) izmaksas atbalsta sniedzēja pienākumu izpildei;
49.6. iepirkumu procedūru īstenošanas izmaksas;
49.7. ārvalstu komandējumu izmaksas, tai skaitā dienas nauda, naktsmītnes, transporta izdevumi atbilstoši šo noteikumu 63.punktam;
49.8. sabiedrības informēšanas un publicitātes pasākumu izmaksas.
52.1. kas nav norādītas šo noteikumu 44., 45., 46., 47., 49. un 51.punktā vai neatbilst šo noteikumu 45., 46., 48., 50.punktā un 49.1.apakšpunktā minētajam attiecināmo izmaksu apmēra ierobežojumam;
52.2. par kurām Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs nav uzņēmies saistības projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 49.1.apakšpunktā minētās izmaksas) un par kurām maksājumi nav veikti vienošanās noteiktajā termiņā.
57.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta 1.punktā minētos darbības jomu ierobežojumus;
57.2. atbalstu piešķir komersantiem, kuri veic komercdarbību, kas minēta normatīvajos aktos par komercdarbības veidiem, kuros darba devējs iesaista kompetentu institūciju darba aizsardzības jautājumos;
57.3. atbalstu piešķir komersantiem, kas nodarbina vairāk par pieciem darbiniekiem;
57.4. atbalstu komersantam piešķir vienu reizi;
57.5. de minimis atbalsta apmērs vienam komersantam ir ekvivalents summai, ko aprēķina, reizinot darba vietu skaitu, kam paredzēts sniegt šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minēto atbalstu, ar vienas vienības izmaksu, ko nosaka Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs publiskajā iepirkumā. Pieņemot lēmumu par atbalsta sniegšanu, atbalsta sniedzējs nepārsniedz 7000 latu atbalsta apmēra ekvivalentu vienam komersantam projekta īstenošanas periodā.
58.1. Valsts darba inspekcija iepriekšējā gada laikā komersantu ir sodījusi par nelegālo nodarbinātību;
58.2. komersants sniedzis nepatiesu informāciju atbalsta sniedzējam vai Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējam;
58.3. komersants nav iesniedzis uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu, kā to nosaka normatīvie akti par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;
58.4. pēc plānotā de minimis atbalsta piešķiršanas komersantam tiktu pārsniegts Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā minētais de minimis atbalsta apmērs;
58.5. komersants atbalstu šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minēto darbību veikšanai ir jau saņēmis.
59.1. atbalsta sniedzējs sadarbībā ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju gada laikā pēc līguma noslēgšanas publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" informāciju par to, ka tiek uzsākta pieteikumu pieņemšana atbalsta saņemšanai;
59.2. komersants iesniedz atbalsta sniedzējam pieteikumu atbalsta saņemšanai, norādot komersanta nosaukumu, adresi, vienoto reģistrācijas numuru, nozari atbilstoši NACE klasifikācijai, darbinieku skaitu (atsevišķi norādot darba vietu skaitu, kam nepieciešams novērtēt darba vides riskus, ņemot vērā šo noteikumu 5.2.apakšpunktu), un pieteikumam pievieno:
59.2.1. komersanta reģistrācijas apliecības kopiju;
59.2.2. uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem;
59.3. atbalsta sniedzējs pieteikumus atbalsta saņemšanai izvērtē un atbalstu piešķir hronoloģiskā pieteikumu saņemšanas secībā, kamēr pieejams līgumā paredzētais finansējums šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minētā atbalsta veida sniegšanai;
59.4. pieteikumus atbalsta saņemšanai atbalsta sniedzēja izveidota komisija izvērtē un atbalsta sniedzējs lēmumu pieņem mēneša laikā pēc pieteikuma saņemšanas;
59.5. atbalsta sniedzējs sadarbībā ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicē sludinājumu par to, ka tiek pārtraukta pieteikumu pieņemšana atbalsta saņemšanai, norādot pārtraukšanas datumu.
69.1. projekta mērķi;
69.2. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja maiņu;
69.3. projekta īstenošanas termiņu;
69.4. projektā sasniedzamajiem rezultātiem;
69.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu summu vai to sadalījuma plānojumu pa gadiem.
70.1. izmaksu pārdali starp šo noteikumu 44.1., 44.2.1., 44.2.2. un 44.2.3.apakšpunktā minētajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējās attiecināmās izmaksu summas;
70.2. izmaksu pārdali starp šo noteikumu 45., 46., 47. un 49.punktā minētajām izmaksu apakšpozīcijām. Šī izmaksu pārdale veicama šo noteikumu 44.1., 44.2.1., 44.2.2. un 44.2.3.apakšpunktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējās attiecināmās izmaksu summas;
70.3. šo noteikumu 50.punktā minēto izmaksu pārdali.
Labklājības ministre I.Purne
Pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 4.marta noteikumiem Nr.152