Rīgā 2008.gada 26.februārī (prot. Nr.12 28.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un sabiedrības veselības pasākumi" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.9.aktivitāti "Augstas kvalifikācijas darbinieku piesaiste" (turpmāk - aktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk - projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
6.1. atbildīgās iestādes kompetence:
6.1.1. nodrošināt aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli;
6.1.2. piemērot n+2 un n+3 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī Nr. L 210, 31.07.2007., 25.-78.lp.), ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
6.2. sadarbības iestādes kompetence:
6.2.1. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
6.2.2. pirms projektu iesniegumu iesniegšanas izstrādāt, apstiprināt un publicēt sadarbības iestādes mājaslapā internetā projektu iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, līguma paraugu par projekta īstenošanu, starpposma un noslēguma pārskata formu, kā arī izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;
6.2.3. izstrādāt vērtēšanas komisijas darbības kārtību;
6.2.4. veikt projektu iesniegumu atlasi un nodrošināt vērtēšanu pēc vērtēšanas metodikas saskaņošanas ar atbildīgo iestādi;
6.2.5. pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informēt par to projekta iesniedzēju;
6.2.6. izvērtēt un pieņemt lēmumu par projekta grozījumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
6.2.7. sniegt informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līguma nosacījumu izpildi;
6.2.8. slēgt līgumu ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu;
6.2.9. nodrošināt aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā n+2 un n+3 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
6.2.10. analizēt problēmas aktivitātes un projektu īstenošanā, kā arī sniegt atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;
6.2.11. pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavot izdevumu deklarāciju;
6.2.12. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu un ar aktivitātes ietvaros iesniegtajiem projektu iesniegumiem;
6.2.13. nodrošināt datu uzkrāšanu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem.
10.1. tērauda rūpniecība;
10.2. sintētisko šķiedru ražošana;
10.3. lauksaimniecības produktu ražošana;
10.4. zivsaimniecība un akvakultūra;
10.5. ogļu rūpniecība;
10.6. alkoholisko dzērienu ražošana;
10.7. tabakas izstrādājumu ražošana;
10.8. kuģu būve;
10.9. tirdzniecība;
10.10. finanšu starpniecība;
10.11. komercpakalpojumi;
10.12. azartspēles.
11.1. finansējumu var saņemt, lai pie komersanta nodarbinātu inženierus, zinātniekus vai citus augsti kvalificētus speciālistus uz laiku no sešiem mēnešiem līdz 24 mēnešiem;
11.2. darbinieks uzsāk darbu pie komersanta ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu;
11.3. finansējumu var saņemt projekta iesniedzējs, ja:
11.3.1. tas ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā), tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistra informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā;
11.3.2. tam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu;
11.3.3. tas nav sniedzis nepatiesu informāciju sadarbības iestādei saistībā ar struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
11.3.4. tā interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un saskaņā ar Krimināllikumu tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
11.3.5. tas nav saņēmis finansējumu vai neparedz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
11.3.6. tas ir ievērojis vai nav pārkāpis finansējuma saņemšanas nosacījumus;
11.3.7. tas projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā nav centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt sadarbības iestādes darbiniekus.
13.1. darbiniekam ir atbilstoša augstākā izglītība - vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma izglītība dabas zinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju. Šīs aktivitātes ietvaros par neatbilstošu tiek uzskatīta izglītība sociālajās un humanitārajās zinātnēs (izņemot dizainu);
13.2. darbiniekam ir vismaz piecu gadu profesionālā pieredze pētniecībā, jaunu produktu izstrādē un attīstībā, ražošanā attiecīgajā jomā, kurā tiks īstenots projekts (mācības doktorantūrā ir uzskatāmas par attiecīgo profesionālo pieredzi);
13.3. darbinieks nav bijis nodarbināts pie projekta iesniedzēja vai pie cita komersanta Latvijā pēdējo divu gadu laikā (izņemot zinātniekus, kuru pamatdarbavieta ir augstākās izglītības iestāde vai pētniecības institūcija un kuri pēdējo divu gadu laikā ir īslaicīgi (ne ilgāk kā sešus mēnešus) nodarbināti pie Latvijas komersantiem);
13.4. projekta laikā darbinieks netiks nodarbināts pie cita Latvijas komersanta ne pastāvīgā darbā, ne projekta ietvaros (izņemot darbinieka veikto pedagoģisko un zinātnisko darbību);
13.5. darbinieks tiek piesaistīts konkrētu pētniecisku aktivitāšu, tehnoloģisku problēmu risināšanai vai jaunu produktu izstrādei pie komersanta.
16.1. projekta īstenošanas personāla izmaksas - atalgojums piesaistītajam darbiniekam (darba alga, ieskaitot slimības naudu (darba nespējas lapa A, kuru apmaksā darba devējs), ikgadējo atvaļinājumu, papildatvaļinājumu un atvaļinājuma kompensāciju) un darba devēja veiktās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī citi normatīvajos aktos noteiktie darba ņēmēja labā obligāti veicamie maksājumi. Atvaļinājuma, papildatvaļinājuma un atvaļinājuma kompensācijas izmaksas ir uzskatāmas par attiecināmām, ja tās ir veiktas par projekta īstenošanas periodu);
16.2. pārcelšanās izmaksas - dzīvesvietas maiņa no ārvalsts uz Latviju:
16.2.1. sabiedriskā transporta (ekonomiskā klase) izmaksas;
16.2.2. bagāžas pārvadāšanas izmaksas.
17.1. izmaksas, kas radušās, pirms noslēgts līgums par projekta īstenošanu un pēc līgumā noteiktā projekta īstenošanas beigu datuma;
17.2. pievienotās vērtības nodoklis;
17.3. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;
17.4. aizdevumu procentu maksājumi;
17.5. citas izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmas, tai skaitā projekta administrēšanas izmaksas.
24.1. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";
24.2. sadarbības iestādes mājaslapā internetā - www.liaa.gov.lv.
27.1. aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums);
27.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem:
27.2.1. piesaistāmā darbinieka CV (3.pielikums);
27.2.2. piesaistāmā darbinieka augstāko izglītību apliecinošo dokumentu kopijām;
27.2.3. Valsts ieņēmumu dienesta izziņas (ne vecāka par 30 kalendāra dienām) par vidējo darbinieku skaitu pēdējos divos gados (atsevišķi pa gadiem), kuri strādā pie komersanta, un par nodokļu parādu neesību vai projekta iesniedzēja vēstules par to, ka viņš pilnvaro sadarbības iestādi no Valsts ieņēmumu dienesta pieprasīt izziņu (4.pielikums);
27.2.4. uzskaites veidlapas par saņemto minimālo atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;
27.2.5. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras izziņas par pēdējo divu gadu laikā veiktajām sociālās apdrošināšanas iemaksām par katru piesaistāmo darbinieku - sociālā nodokļa maksātāju Latvijā.
29.1. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, sagatavots datorrakstā latviešu valodā;
29.2. ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā;
29.3. projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu minētajām prasībām;
29.4. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks;
29.5. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos.
30.1. projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un viens - kopija (uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde "oriģināls", uz kopijas pirmās lapas ir norāde "kopija");
30.2. visi projekta iesnieguma eksemplāri ir cietos vākos, cauraukloti, lapas ir secīgi sanumurētas, pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, un uz uzlīmes ir informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta izstrādāšanas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts.
31.1. projekta iesniegumu izstrādā un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
31.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;
31.3. projekta iesnieguma veidlapa un papildus iesniedzamo dokumentu oriģināli ir parakstīti katrs atsevišķi ar to autora drošu elektronisku parakstu un apliecināti ar laika zīmogu pirms projekta iesniegumu atlases termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tie ir apliecināti katrs atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu pirms projekta iesniegumu atlases termiņa beigām.
37.1. komisijas vadītāju un balsstiesīgos komisijas locekļus apstiprina sadarbības iestādes vadītājs;
37.2. komisijas sastāvu saskaņo atbildīgā iestāde;
37.3. komisijas sēdēs novērotāja statusā drīkst piedalīties vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji.
40.1. kvalitātes kritēriji:
40.1.1. piesaistītā darbinieka izglītība;
40.1.2. piesaistītā darbinieka darba pieredze attiecīgajā jomā;
40.1.3. horizontālā prioritāte "makroekonomiskā stabilitāte" - pieprasītā atbalsta intensitāte;
40.2. atbilstības kritēriji:
40.2.1. projekta iesniedzēja atbilstība šo noteikumu 8., 11.3.1. un 11.3.2.apakšpunktā minētajām prasībām;
40.2.2. piesaistītā darbinieka atbilstība šo noteikumu 13.3. un 13.5.apakšpunktā minētajām prasībām;
40.2.3. projekta nozares atbilstība (nozare ir noteikta saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (NACE), un nozare ir atbalstāma);
40.2.4. projekta izmaksu atbilstības kritēriji:
40.2.4.1. izmaksas atbilst šo noteikumu 16., 18., 19., 21. un 22.punktā minētajām prasībām;
40.2.4.2. projekta izmaksas ir aprēķinātas aritmētiski pareizi;
40.2.4.3. projekta aktivitātes ir skaidri definētas un atbilst projekta mērķim;
40.2.5. vispārīgo projekta īstenošanas nosacījumu atbilstības kritēriji:
40.2.5.1. projekts atbilst šo noteikumu 13. un 60.punktā minētajām prasībām;
40.2.5.2. projektā ir pamatota piesaistītā darbinieka nepieciešamība;
40.2.5.3. projektā ir pamatota piesaistītā darbinieka izglītības un pieredzes atbilstība projektā definētajiem darba uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem;
40.3. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):
40.3.1. projektu iesniegumu atlases ietvaros ir iesniegts tikai viens projekta iesniegums, un tas atbilst šo noteikumu 20.punktā minētajām prasībām;
40.3.2. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 27.1.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, noformēts atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un ir pievienoti visi papildus iesniedzamie dokumenti;
40.3.3. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta;
40.3.4. projekta iesnieguma oriģinālā lapas ir sanumurētas;
40.3.5. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu, un projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 29.3.apakšpunktā minētajām prasībām;
40.3.6. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks. Projekta iesnieguma oriģināls atbilst šo noteikumu 29.3.apakšpunktā minētajām prasībām;
40.3.7. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;
40.3.8. projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā;
40.3.9. projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā latviešu valodā;
40.3.10. projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros.
45.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības kritērijiem un visiem administratīvajiem kritērijiem (izņemot šo noteikumu 47.1.apakšpunktā minēto gadījumu);
45.2. projekta iesniegums ir saņēmis vismaz 40 punktu par atbilstību kvalitātes kritērijiem;
45.3. projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros ir saņēmis augstāku vērtējumu par atbilstību kvalitātes kritērijiem, salīdzinot ar citiem projektu iesniegumiem. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pieņemot lēmumu par projekta iesniegumu apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam, kurš saņēmis augstāku punktu skaitu vērtējumā par darbinieka izglītību. Ja vairāki projektu iesniegumi šajā kritērijā saņem vienādu punktu skaitu, priekšroku dod projekta iesniegumam ar mazāku atbalsta intensitāti. Ja vairāki projektu iesniegumi šajā kritērijā saņem vienādu punktu skaitu, priekšroku dod projekta iesniegumam, kurā darbiniekam ir lielāka darba pieredze. Ja projektu iesniegumi, kuros piesaista divus darbiniekus vai vairāk, ir jāsalīdzina ar projekta iesniegumiem, kuros piesaista vienu darbinieku, izmanto vidējo vērtējumu kritērijā, kas minēts šo noteikumu 42.punktā.
46.1. projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam neprecizējamam projekta iesniegumu atbilstības kritērijam vai administratīvajam kritērijam;
46.2. sakārtojot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar kvalitātes kritērijiem, projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros nav saņēmis pietiekamu punktu skaitu un tam nepietiek finansējuma.
47.1. jāprecizē projekta iesniegums atbilstoši atbilstības kritērijiem un administratīvajiem kritērijiem (izņemot atbilstības kritērijus, kas minēti šo noteikumu 8., 10. un 11.3.1.apakšpunktā, un administratīvos kritērijus, kas minēti šo noteikumu 20. un 29.4.apakšpunktā);
47.2. jāprecizē projekta iesnieguma izmaksu tāme, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas. Veicot precizējumus, attiecināmo izmaksu kopsumma, finansējuma apmērs un intensitāte nevar tikt palielināta;
47.3. jāsniedz papildu informācija, ja projekta iesniegumā nav ietverta pilnīga informācija vai tā nav skaidri saprotama;
47.4. no projekta attiecināmajām izmaksām jāsvītro izmaksas, kas šo noteikumu 17.punktā noteiktas kā neattiecināmas;
47.5. jāprecizē finansējuma apmērs atbilstoši šo noteikumu 19., 21. un 22.punktā minētajām prasībām;
47.6. jāprecizē projekta īstenošanas laiks;
47.7. jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par vidējo darbinieku skaitu pēdējos divos gados (atsevišķi pa gadiem), kuri strādā pie komersanta, un par nodokļu parādu neesību;
47.8. projekta iesniegumā skaidri jādefinē projekta iesniedzēja
vajadzības, lai sasniegtu mērķi - augsti kvalificēta darbinieka piesaistīšana;
47.9. projekta iesniegums jānoformē atbilstoši šo noteikumu 29.1., 29.2., 29.3., 29.5., 30. un 31.punktā minētajām prasībām.
54.1. projekta iesniedzējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;
54.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai ir atvēris atsevišķu norēķinu kontu bankā, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi;
54.3. līgums par projekta īstenošanu noslēgts, pirms finansējuma saņēmējs ir uzsācis projekta atbalstāmās darbības. Ja projekta īstenotājs ir uzsācis projekta īstenošanu, pirms noslēgts līgums par projekta īstenošanu, par veiktajām darbībām tas nevar saņemt finansējumu šo noteikumu ietvaros;
54.4. īstenojot projektu, ir nodrošināta atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā;
54.5. ir sagatavots un līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā laikā sadarbības iestādē iesniegts starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījums. Maksājuma pieprasījumam ir pievienotas dokumentu kopijas saskaņā ar sadarbības iestādes izstrādātu un apstiprinātu izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;
54.6. pēc sadarbības iestādes veiktās projekta īstenošanas pārbaudes un iesniegtā noslēguma vai starpposma pārskata pārbaudes projekta īstenošanas izmaksas tiek atzītas par attiecināmām.
55.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;
55.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām darbībām, bet tiek sasniegts projekta mērķis;
55.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;
55.4. ja projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas;
55.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā ir maldinājis sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju.
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Ministru kabineta
2008.gada 26.februāra noteikumiem Nr.130
Neatbalstāmo nozaru ierobežojumi ir attiecināmi uz komersantu ražotajiem produktiem vai pakalpojumiem, kurus komersanti piedāvā tirgū, izņemot gadījumus, ja specifiski norādīts citādi.
I. Tērauda rūpniecība
1. Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam 1.pielikumam1 tērauda rūpniecības nozares ierobežojums ir attiecināms uz komersantiem, kas ražo šādus produktus:
Nr. |
Izstrādājums |
Kombinētās nomenklatūras kods (KN 20072) |
1. |
Čuguns |
7201 |
2. |
Ferosakausējumi |
7202 11 20, 7202 11 80, 7202 99 10 |
3. |
Dzelzsrūdas tiešā reducēšanā iegūtie produkti un citi porainās dzelzs produkti |
7203 |
4. |
Dzelzs un neleģētais tērauds |
7206 |
5. |
Dzelzs vai neleģētā tērauda pusfabrikāti |
7207 11 11, 7207 11 14, 7207 11 16, 7207 12 10, 7207 19 12, 7207 19 80, 7207 20 11, 7207 20 15, 7207 20 17, 7207 20 32, 7207 20 52, 7207 20 80 |
6. |
Dzelzs vai neleģētā tērauda plakani velmējumi |
7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 51, 7208 52, 7208 53, 7208 54 00, 7208 90, 7209 15 00, 7209 16, 7209 17, 7209 18, 7209 25 00, 7209 26, 7209 27, 7209 28, 7209 90, 7210 11 00, 7210 12, 7210 20 00, 7210 30 00, 7210 41 00, 7210 49 00, 7210 50 00, 7210 61 00, 7210 69 00, 7210 70, 7210 90, 7211 13 00, 7211 14 00, 7211 19 00, 7211 23, 7211 29 00, 7211 90, 7212 10, 7212 20 00, 7212 30 00, 7212 40, 7212 50, 7212 60 00 |
7. |
Dzelzs vai neleģētā tērauda karsti velmēti stieņi, brīvi tītos saišķos |
7213 10 00, 7213 20 00, 7213 91, 7213 99 |
8. |
Pārējie dzelzs vai neleģētā tērauda stieņi |
7214 20 00, 7214 30 00, 7214 91, 7214 99, 7215 90 00 |
9. |
Dzelzs un neleģētā tērauda leņķi, fasonprofili un speciālie profili |
7216 10 00, 7216 21 00, 7216 22 00, 7216 31, 7216 32, 7216 33, 7216 40, 7216 50, 7216 99 00 |
10. |
Nerūsējošs tērauds |
7218 10 00, 7218 91 10, 7218 91 80, 7218 99 11, 7218 99 20 |
11. |
Nerūsējošā tērauda plakani velmējumi |
7219 11 00, 7219 12, 7219 13, 7219 14, 7219 21, 7219 22, 7219 23 00, 7219 24 00, 7219 31 00, 7219 32, 7219 33, 7219 34, 7219 35, 7219 90, 7220 11 00, 7220 12 00, 7220 20, 7220 90 |
12. |
Nerūsējošā tērauda stieņi |
7221 00, 7222 11, 7222 19, 7222 30 97, 7222 40 10, 7222 40 90 |
13. |
Citāda leģētā tērauda plakani velmējumi |
7225 11 00, 7225 19, 7225 30, 7225 40, 7225 50, 7225 91 00, 7225 92 00, 7225 99 00, 7226 11 00, 7226 19, 7226 20 00, 7226 91, 7226 92 00, 7226 99 |
14. |
Citāda leģētā tērauda stieņi |
7224 10, 7224 90 02, 7224 90 03, 7224 90 05, 7224 90 07, 7224 90 14, 7224 90 31, 7224 90 38, 7227 10 00, 7227 20 00, 7227 90, 7228 10 20, 7228 20 10, 7228 20 91, 7228 30 20, 7228 30 41, 7228 30 49, 7228 30 61, 7228 30 69, 7228 30 70, 7228 30 89, 7228 60, 7228 70, 7228 80 00 |
15. |
Rievkonstrukcijas |
7301 10 00 |
16. |
Sliedes un gulšņi |
7302 10 21, 7302 10 23, 7302 10 29, 7302 10 40, 7302 10 50, 7302 10 90, 7302 40 00, 7302 90 00 |
17. |
Bezšuvju caurules, cauruļvadi un dobie profili |
7303 00, 7304 |
18. |
Metināta dzelzs vai tērauda caurules un cauruļvadi, kuru ārējais diametrs pārsniedz 406,4 mm |
7305 |
Piezīmes.
1. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 54, 04.03.2006., 33.lpp.-34.lpp.
2. 2 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 301, 31.10.2006., 448.lpp.-472.lpp. (Komisijas Regula (EK) Nr.1549/2006 (2006.gada 17.oktobris), ar ko groza I pielikumu Padomes Regulā (EEK) Nr.2658/87 par tarifu un statistikas nomenklatūru un kopējo muitas tarifu.)
II. Sintētisko šķiedru ražošana
2. Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam 2.pielikumam1 ierobežojums attiecas uz komersantiem, kuri iesaistīti šādos mākslīgo šķiedru ražošanas palīgprocesos:
2.1. visu veidu poliestera, poliamīda, akrila vai polipropilēna šķiedru un diegu (neatkarīgi no to izmantošanas veida) ekstrūzija vai teksturēšana;
2.2. polimerizācija (ieskaitot polikondensāciju), ja tā ir apvienota ar ekstrūziju izmantoto iekārtu ziņā;
2.3. jebkādi palīgprocesi, kas saistīti ar vienlaicīgu ekstrūzijas vai teksturēšanas jaudu uzstādīšanu, ko veic projekta iesniedzējs vai cits tās grupas uzņēmums, kurā tas ietilpst, un kuri attiecīgajā komercdarbības veidā izmantoto iekārtu ziņā parasti tiek apvienoti ar šādām jaudām.
3. Sintētisko šķiedru ražošanas nozare ietilpst Eiropas Savienības Ekonomiskās darbības statistiskās klasifikācijas (turpmāk - NACE) 2.red. grupā 20.6 "Sintētisko šķiedru ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 24.7 "Sintētisko šķiedru ražošana").
Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 54, 04.03.2006., 35.lpp.
III. Lauksaimniecības produktu ražošana
4. Ierobežojums attiecas uz Eiropas Kopienas dibināšanas līguma I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, kā arī tādu produktu ražošanu un tirdzniecību, kas atdarina vai aizstāj pienu un piena produktus, kā norādīts Padomes 1987.gada 2.jūlija Regulas (EEK) Nr.1898/87 par to apzīmējumu aizsardzību, kurus izmanto piena un piena produktu tirdzniecībā1, 3.panta 2.punktā.
Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 182, 03.07.1987., 36.lpp. Regula, kurā jaunākie grozījumi izdarīti ar 1994.gada Pievienošanās aktu.
IV. Zivsaimniecība un akvakultūra
5. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 03.nodaļu "Zivsaimniecība" (NACE 1.1.red. B sekcija "Zvejniecība").
V. Ogļu rūpniecība
6. Atbilstoši Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulai Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai1 ogles definē kā augstas kvalitātes, vidējas kvalitātes, kā arī zemas kvalitātes A un B kategorijas ogles ANO Eiropas Ekonomikas komisijas izstrādātās starptautiskās ogļu kodifikācijas sistēmas2 nozīmē.
7. Ogļu rūpniecības nozare ietilpst NACE 2.red. 05.nodaļā "Ogļu un brūnogļu (lignīta) ieguve" (NACE 1.1.red. grupa 10.1 "Akmeņogļu ieguve, apstrāde un aglomerācija" un grupa 10.2 "Brūnogļu (lignīta) ieguve, apstrāde un aglomerācija").
Piezīmes.
1. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 205, 02.08.2006., 1.lpp.-8.lpp.
2. 2 Starptautiskā vidējas kvalitātes un augstas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1998); Ogļu slāņa starptautiskā klasifikācija (1998) un Starptautiskā zemas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1999).
VI. Alkoholisko dzērienu ražošana
8. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 11.nodaļu "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 11.06 "Iesala ražošana" un klasi 11.07 "Bezalkohola dzērienu ražošana; minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 15.9 "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 15.97 "Iesala ražošana" un klasi 15.98 "Minerālūdeņu un bezalkoholisko dzērienu ražošana").
VII. Tabakas izstrādājumu ražošana
9. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 12.nodaļu "Tabakas izstrādājumu ražošana" (NACE 1.1.red. 16.nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana").
VIII. Kuģu būve
10. Atbilstoši Nostādnēm par valsts atbalstu kuģu būvei1 kuģu būve tiek definēta kā pašpiedziņas jūras tirdzniecības kuģu būve Kopienā.
11. Kuģu būves nozare ietilpst NACE 2.red. klasē 30.11 "Kuģu un peldošo iekārtu būve" (NACE 1.1.red. klase 35.11 "Kuģu būve un remonts").
Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 317, 30.12.2003., 11.lpp.
IX. Tirdzniecība
12. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts" (NACE 1.1.red. G sekcija "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu, motociklu individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts", izņemot grupu 50.2 "Automobiļu apkope un remonts" un grupu 52.7 "Individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts").
X. Finanšu starpniecība
13. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības" (NACE 1.1.red. J sekcija "Finanšu starpniecība").
XI. Komercpakalpojumi
14. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77.nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings" (NACE 1.1.red. 70.nodaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 71.nodaļa "Transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana").
XII. Azartspēles
15. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 92.nodaļu "Azartspēles un derības" (NACE 1.1.red. klase 92.71 "Azartspēles un derības").
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 26.februāra noteikumiem Nr.130
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 26.februāra noteikumiem Nr.130
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 26.februāra noteikumiem Nr.130
5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 26.februāra noteikumiem Nr.130