Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 10. marta noteikumi Nr. 168 "Noteikumi par drošības sertifikāta A daļas un B daļas izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību un kritērijiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.03.2008., Nr. 46 (3830) https://vestnesis.lv/ta/id/172807

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.173

Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība

Vēl šajā numurā

25.03.2008., Nr. 46 (3830)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 168

Pieņemts: 10.03.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.168

Rīgā 2008.gada 10.martā (prot. Nr.15 32.§)
Noteikumi par drošības sertifikāta A daļas un B daļas izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību un kritērijiem
Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 35.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izsniedz, aptur vai anulē drošības sertifikāta A daļu un B daļu, kā arī to izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kritērijus.
2. Drošības sertifikāta A daļu un B daļu, ko noformē atbilstoši Eiropas Komisijas 2007.gada 13.jūnija Regulas (EK) Nr.653/2007 par vienota Eiropas parauga izmantošanu drošības sertifikātiem un pieteikuma dokumentiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2004/49/EK 10.pantu un par drošības sertifikātu derīguma termiņu, kas izdoti atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2001/14/EK (turpmāk - Regula Nr.653/2007), 1., 2. un 4.pantā noteiktajām prasībām, izsniedz uz laiku līdz pieciem gadiem.
II. Iesniegums drošības sertifikāta A daļas un B daļas saņemšanai
3. Iesniegumu drošības sertifikāta A daļas vai B daļas saņemšanai (turpmāk - iesniegums) pārvadātājs noformē atbilstoši Regulas Nr.653/2007 3.pantā noteiktajām prasībām.
4. Iesniegumu iesniedz Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā.
5. Drošības sertifikāta A daļas saņemšanai iesniegumam pievieno:

5.1. pārvadātāja statūtu kopiju vai sabiedrības līgumu;

5.2. Eiropas Savienības dalībvalstī pārvadātājam izsniegtās speciālās atļaujas (licences) kopiju dzelzceļa pārvadājumiem. Ja speciālā atļauja (licence) ir izsniegta Latvijā, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, vienojoties ar pārvadātāju, pati pieprasa nepieciešamo informāciju no atbildīgajām iestādēm;

5.3. pārvadātāja izveidotās drošības pārvaldības sistēmas dokumentus, kas atbilst šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām prasībām.
6. Drošības sertifikāta B daļas saņemšanai iesniegumam pievieno tikai apkopojošus dokumentus par elementiem, kas atbilst savstarpējās izmantojamības tehniskajām specifikācijām un normatīvajos aktos par Eiropas dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību noteiktajām prasībām:

6.1. Eiropas Savienības dalībvalsts drošības iestādes pārvadātājam izsniegtu derīgu drošības sertifikāta A daļas kopiju, izņemot gadījumus, ja pārvadātājs vienlaikus iesniedz dokumentus drošības sertifikāta A daļas un B daļas saņemšanai vai ja drošības sertifikāta A daļa ir izsniegta Latvijā;

6.2. Eiropas Savienības dalībvalstī pārvadātājam izsniegtās speciālās atļaujas (licences) kopiju dzelzceļa pārvadājumiem, izņemot gadījumus, ja pārvadātājs vienlaikus iesniedz dokumentus drošības sertifikāta A daļas un B daļas saņemšanai. Ja speciālā atļauja (licence) ir izsniegta Latvijā, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pēc vienošanās ar pārvadātāju pati pieprasa nepieciešamo informāciju no atbildīgajām iestādēm;

6.3. apliecinājuma kopiju par finanšu un materiālo resursu pietiekamību, kas iesniegta speciālās atļaujas (licences) saņemšanai;

6.4. piemērojamo savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju vai to daļu un šo noteikumu 1.pielikuma 2.3.apakšpunktā minēto noteikumu sarakstu ar norādi par to piemērošanu pārvadātāja drošības pārvaldības sistēmas procesos attiecībā uz darbiniekiem, ritošo sastāvu un pakalpojumiem un dokumentus, kas apliecina, ka minēto specifikāciju un noteikumu prasību ievērošanu nodrošina drošības pārvaldības sistēma;

6.5. pārvadātāja nodarbināto dzelzceļa speciālistu amatu sarakstu;

6.6. dokumentus par drošības pārvaldības sistēmā paredzētajiem ar personālu saistītajiem procesiem:

6.6.1. ja pārvadātājs pārvadā bīstamās kravas:

6.6.1.1. dokumentus par drošības konsultantu (padomnieku) esību, bet, ja ir vairāki drošības konsultanti (padomnieki), - par katra drošības konsultanta (padomnieka) pienākumiem;

6.6.1.2. dokumentus par bīstamo kravu pārvadājumu prasību nodrošināšanas un sūtījumu kontroles sistēmu;

6.6.2. apliecinājumu, ka pārvadātāja dzelzceļa speciālistu kvalifikācija atbilst dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, tai skaitā arī attiecībā uz sertifikāciju reglamentēto profesiju un profesionālās kvalifikācijas atzīšanas jomā;

6.6.3. dokumentu, kas apliecina pārvadātāja darbinieku zināšanas par rīcību dzelzceļa satiksmes negadījumos saskaņā ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteikto kārtību;

6.7. sarakstu, norādot ritošā sastāva veidus, ko paredzēts ekspluatēt atbilstoši pieprasītajam drošības sertifikātam;

6.8. drošības pārvaldības sistēmā paredzēto ar ritošo sastāvu saistīto procesu dokumentāciju:

6.8.1. ritošā sastāva remonta un apkopes nodrošinājumu apliecinošu dokumentu, kā arī vilces ritošā sastāva ekipēšanu;

6.8.2. apliecinājumu par attiecīgajā dzelzceļa iecirknī izmantojamā ritošā sastāva konstrukcijas atbilstību dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un tā piemērotību attiecīgajai dzelzceļa infrastruktūrai;

6.8.3. apliecinājumu par ritošā sastāva aprīkojuma atbilstību kravas grupai, pārvadājuma ātrumam, kā arī sakaru, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmām attiecīgajā dzelzceļa iecirknī.
7. Iesniedzamo papīra dokumentu kopijas apliecina pārvadātājs. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija ir tiesīga pieprasīt uzrādīt dokumentu oriģinālus. Ja drošības sertifikāta saņemšanai iesniedzamā papīra dokumenta kopija ir uz vairākām lapām, tām jābūt numurētām un cauršūtām (caur­auklotām).
8. Iesniedzamos elektroniskos dokumentus pārvadātājs sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
9. Pārvadātājs, kas vēlas turpināt izmantot dzelzceļa infrastruktūru, ne vēlāk kā divus mēnešus pirms drošības sertifikāta A daļas vai B daļas derīguma termiņa beigām iesniedz Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā iesniegumu jauna drošības sertifikāta A daļas vai B daļas saņemšanai. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas saistīti ar iepriekš saņemtā drošības sertifikāta A daļas vai B daļas izsniegšanas nosacījumu izmaiņām, un apliecinājumu, ka pārvadātājs nav mainījis pārējos drošības sertifikāta A daļas vai B daļas nosacījumus.
10. Ja pārvadātājs ir paredzējis mainīt darbības nosacījumus, kas minēti Regulas Nr.653/2007 III pielikuma 2.6.-2.14., 2.16.-2.19., 3.6.-3.14. un 3.16.apakšpunktā, tas iesniedz dokumentus jauna drošības sertifikāta A daļas vai B daļas saņemšanai (neatkarīgi no esošā drošības sertifikāta A daļas vai B daļas derīguma termiņa). Iesniegumam pievieno dokumentus, kas saistīti ar iepriekš saņemtā drošības sertifikāta A daļas vai B daļas izsniegšanas nosacījumu izmaiņām, un apliecinājumu, ka pārvadātājs nav mainījis pārējos drošības sertifikāta A daļas vai B daļas nosacījumus.
11. Ja pārvadātājs paredzējis mainīt darbības nosacījumus, kas norādīti šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.5. un 6.7.apakšpunktā minētajos dokumentos, tas iesniedz dokumentus jauna drošības sertifikāta B daļas saņemšanai (neatkarīgi no esošā drošības sertifikāta B daļas derīguma termiņa). Iesniegumam pievieno dokumentus, kas saistīti ar iepriekš saņemtā drošības sertifikāta B daļas izsniegšanas nosacījumu izmaiņām, un apliecinājumu, ka pārvadātājs nav mainījis pārējos drošības sertifikāta B daļas nosacījumus.
12. Ja pārvadātājs paredzējis mainīt šo noteikumu 6.3., 6.4., 6.6. un 6.8.apakšpunktā minētos nosacījumus vai pārveidot drošības pārvaldības sistēmā noteiktos procesus, pārvadātājs vismaz mēnesi pirms pārmaiņām par to rakstiski informē Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju.
13. Pārvadātājs katru gadu līdz 30.jūnijam iesniedz Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā gada drošības pārskatu par iepriekšējo kalendāra gadu. Drošības pārskatā ietver:

13.1. informāciju par pārvadātāja izvirzīto ar drošību saistīto mērķu un drošības pasākumu plānu izpildi;

13.2. pārvadātāja drošības rādītājus atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam (rādītājus, kas attiecas uz dzelzceļa satiksmes negadījumiem, norāda saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 16.decembra Regulu (EK) Nr.91/2003 par dzelzceļa transporta statistiku, ja ir pieejama nepieciešamā informācija);

13.3. iekšējos drošības revīziju rezultātus;

13.4. apsvērumus par dzelzceļa darbības un infrastruktūras pārvaldītāja darbības traucējumiem un trūkumiem, kas attiecas uz Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas darbību.
III. Iesniegumu izskatīšana un lēmumu pieņemšana
14. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija izskata pārvadātāja iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un, ja konstatē, ka drošības sertifikāta saņemšanai iesniegtie dokumenti neatbilst šo noteikumu prasībām vai tie ir nepilnīgi vai neprecīzi, pieprasa pārvadātājam papildu informāciju, norādot tās iesniegšanas termiņu.
15. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, izskatot iesniegumu, ir tiesīga pieaicināt paskaidrojumu sniegšanai pārvadātāja un publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja pārstāvi.
16. Lēmumu par drošības sertifikāta A daļas izsniegšanu vai atteikumu izsniegt drošības sertifikāta A daļu Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņem mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas.
17. Izskatot pārvadātāja iesniegumu drošības sertifikāta B daļas saņemšanai, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 6.punktā minēto dokumentu saņemšanas iesniedz tos kopā ar drošības sertifikāta A daļas kopiju attiecīgajam dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam atzinuma sniegšanai par pārvadātāja ritošā sastāva tehnisko un ekspluatācijas raksturlielumu atbilstību dzelzceļa tīkla nosacījumiem, izņemot gadījumu, ja iesnieguma iesniedzējs ir arī attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs.
18. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs izskata pārvadātāja iesniegumu drošības sertifikāta B daļas saņemšanai un 14 dienu laikā pēc tā saņemšanas iesniedz Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā šo noteikumu 17.punktā minēto atzinumu un priekšlikumus par drošības sertifikāta B daļas izsniegšanas nosacījumiem.
19. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija mēneša laikā pēc pārvadātāja iesnieguma iesniegšanas drošības sertifikāta B daļas saņemšanai pieņem lēmumu par drošības sertifikāta B daļas izsniegšanu vai atteikumu izsniegt drošības sertifikāta B daļu.
20. Lēmumu par atteikumu izsniegt drošības sertifikāta A daļu vai B daļu Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņem šādos gadījumos:

20.1. ja pārvadātājs neatbilst dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas normatīvajos aktos vai normatīvajos aktos par dzelzceļa satiksmes drošību noteiktajām prasībām vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteiktajām ar dzelzceļa satiksmes drošību saistītajām prasībām;

20.2. ja Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pieprasītā papildu informācija saskaņā ar šo noteikumu prasībām;

20.3. ja pārvadātājam gada laikā pirms iesnieguma iesniegšanas ir anulēta drošības sertifikāta A daļa vai B daļa.
21. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta to pārvadātājam. Lēmuma kopiju nosūta dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam.
22. Ja drošības sertifikāta A daļa vai B daļa ir nozaudēta vai bojāta, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas 10 darbdienu laikā izsniedz drošības sertifikāta A daļas vai B daļas dublikātu.
23. Ja pārvadātājs, kas ir saņēmis drošības sertifikāta A daļu vai B daļu, maina juridisko adresi vai citus drošības sertifikātā norādītos rekvizītus, tas 10 darbdienu laikā par to paziņo Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, iesniedzot attiecīgu iesniegumu. Iesniegumam pievieno drošības sertifikāta A daļas vai B daļas oriģinālu un to dokumentu kopijas (uzrādot oriģinālu), kas apliecina attiecīgās izmaiņas.
24. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija astoņu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 23.punktā minētā iesnieguma saņemšanas izsniedz pārvadātājam jaunu drošības sertifikāta A daļu vai B daļu un par to informē dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.
IV. Drošības sertifikāta darbības apturēšana un anulēšana
25. Lēmumu apturēt drošības sertifikāta A daļas vai B daļas darbību Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņem, ja pārvadātājs pārkāpis šo noteikumu vai dzelzceļa satiksmes drošību reglamentējošo normatīvo aktu prasības, apdraudot dzelzceļa satiksmes drošību. Drošības sertifikāta A daļas vai B daļas darbību aptur uz laiku līdz minēto pārkāpumu novēršanai.
26. Lēmumu anulēt izsniegtā drošības sertifikāta A daļu vai B daļu Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņem šādos gadījumos:

26.1. ja šajos noteikumos noteiktajā kārtībā pārvadātājam ir izsniegta jauna drošības sertifikāta A daļa vai B daļa;

26.2. ja pārvadātājs sniedzis nepatiesas ziņas;

26.3. ja pārvadātājam atkārtoti gada laikā tiek apturēta drošības sertifikāta darbība;

26.4. ja pārvadātājs gada laikā nav izmantojis drošības sertifikātu;

26.5. ja pārvadātājs ir izbeidzis darbību.
27. Anulētās drošības sertifikāta A daļas vai B daļas oriģinālu pārvadātājs nodod Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma par drošības sertifikāta anulēšanu spēkā stāšanās.
28. Pirms lēmuma pieņemšanas par drošības sertifikāta A daļas vai B daļas anulēšanu šo noteikumu 26.2.apakšpunktā minētajā gadījumā Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija nosūta pārvadātājam brīdinājumu. Brīdinājumā norāda konstatētos pārkāpumus un nosaka to novēršanas termiņu, ne garāku par piecām darbdienām, sākot no brīdinājuma paziņošanas dienas.
29. Ja līdz šo noteikumu 28.punktā noteiktā brīdinājuma termiņa beigām pārvadātājs nav iesniedzis Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā informāciju par brīdinājumā minēto pārkāpumu novēršanu, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņem lēmumu par drošības sertifikāta A daļas vai B daļas anulēšanu.
30. Ja pieņemts lēmums par drošības sertifikāta A daļas vai B daļas apturēšanu vai anulēšanu, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija par to rakstiski paziņo dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam un pārvadātājam. Šādā gadījumā dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs nav tiesīgs atļaut pārvadātājam izmantot dzelzceļa infrastruktūru līdz drošības sertifikāta darbības atjaunošanai vai jauna drošības sertifikāta A daļas vai B daļas saņemšanai.
V. Noslēguma jautājums
31. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 12.oktobra noteikumus Nr.853 "Dzelzceļa pārvadājumu drošības sertifikātu izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 164.nr.; 2007, 26.nr.).
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas 2004/49/EK par drošību Kopienas dzelzceļos un par Padomes Direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu licencēšanu un Direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju grozījumiem (Dzelzceļu drošības direktīva).
Ministru prezidents I.Godmanis

Satiksmes ministrs A.Šlesers
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 10.marta noteikumiem Nr.168
Drošības pārvaldības sistēmai izvirzāmās prasības un pamatelementi
1. Drošības pārvaldības sistēmai izvirzāmās prasības ir šādas:

1.1. drošības pārvaldības sistēmā dokumentē pamatelementus un visas daļas, kas apraksta pārvadātāja pienākumus un atbildību, īpaši sadarbībā ar infrastruktūras pārvaldītāju;

1.2. drošības pārvaldības sistēmā parāda, kā tiek nodrošināti dažādi vadības līmeņi, kā tiek iesaistīts visu līmeņu personāls un tā pārstāvji un kā tiek nodrošināta drošības pārvaldības sistēmas pastāvīga pilnveidošana.

2. Drošības pārvaldības sistēmas pamatelementi ir šādi:

2.1. drošības politika, ko apstiprinājis pārvadātāja vadītājs un kas paziņota visam personālam;

2.2. pārvadātāja kvalitatīvie un kvantitatīvie mērķi drošības uzturēšanai un paaugstināšanai, plāni un procedūras šo mērķu sasniegšanai;

2.3. procedūras esošo, jauno un grozīto tehnisko un ekspluatācijas normatīvo dokumentāciju ievērošanai, kas ir izstrādātas saskaņā ar:

2.3.1. savstarpējās izmantojamības tehniskajām specifikācijām;

2.3.2. normatīvajiem aktiem par valsts drošības mērķiem un drošības metodēm;

2.3.3. normatīvajiem aktiem par pārvadātāja drošības pārvaldības sistēmām un drošības sertifikācijas noteikumiem;

2.3.4. normatīvajiem aktiem par ritošā sastāva reģistrāciju;

2.3.5. normatīvajiem aktiem par dzelzceļa ritošā sastāva speciālā remonta un modernizācijas kārtību;

2.3.6. normatīvajiem aktiem par jaunbūvēta ritošā sastāva vai ritošā sastāva, kuram ir veikts speciālais remonts vai modernizācija, pieņemšanu ekspluatācijā, kā arī par ritošā sastāva uzturēšanu, uz ko vēl neattiecas savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas;

2.3.7. normatīvajiem aktiem par ekspluatācijas noteikumiem dzelzceļa tīklā, uz ko vēl neattiecas savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas, ieskaitot normatīvos aktus, kas attiecas uz signalizācijas un kustības vadības sis­tēmu;

2.3.8. normatīvajiem aktiem, kuros paredzētas prasības par papildu darba kārtības noteikumiem, kas jāpieņem pārvadātājam;

2.3.9. normatīvajiem aktiem par prasībām personālam, kas tieši saistīts ar dzelzceļa satiksmi, ieskaitot personāla atlases kritērijus, veselības stāvokli, profesionālo apmācību un sertifikāciju, ciktāl šie jautājumi jau nav noteikti savstarpējas izmantojamības tehniskajās specifikācijās;

2.3.10. normatīvajiem aktiem par dzelzceļa satiksmes negadījumu izmeklēšanu;

2.4. procedūras normatīvo dokumentāciju, piemērojamo standartu un citu priekšrakstu ievērošanai visā iekārtu aprites cikla un ekspluatācijas laikā;

2.5. procedūras un metodes riska faktoru novērtēšanai un riska ierobežošanas pasākumu ieviešanai gadījumos, ja ekspluatācijas apstākļi vai jauni materiāli ekspluatācijai rada jaunus riska faktorus;

2.6. personāla apmācību programmas un sistēmas nodrošināšana personāla kompetences un pienācīgas pienākumu veikšanas uzturēšanai;

2.7. pārvadātāja pasākumi pietiekamai iekšējās informācijas apritei un atsevišķos gadījumos - starp komersantiem, kas darbojas vienā un tajā pašā dzelzceļa infrastruktūrā;

2.8. procedūras un paraugi, kā dokumentēt drošības informāciju, kā arī svarīgas drošības informācijas kontroles procedūras;

2.9. procedūras, lai nodrošinātu, ka avārijas, starpgadījumi, bīstama tuvošanās un citi bīstami notikumi tiek reģistrēti, izmeklēti un analizēti, kā arī tiek veikti nepieciešamie preventīvie pasākumi;

2.10. attiecīgo valsts pārvaldes iestāžu atbilstoši kompetencei saskaņotu rīcības plānu, brīdinājumu un informācijas sniegšana pēc negadījuma;

2.11. atkārtotu drošības pārvaldības sistēmas iekšējo auditu veikšana.
Satiksmes ministrs A.Šlesers
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 10.marta noteikumiem Nr.168
Pārvadātāja drošības rādītāji
1. Ar dzelzceļa satiksmes negadījumiem saistītie rādītāji:

1.1. kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) dzelzceļa satiksmes negadījumu skaits un vilcienu dzelzceļa satiksmes negadījumi šādos gadījumos:

1.1.1. vilcienu sadursmes, ieskaitot sadursmes ar šķēršļiem ritošā sastāva gabarītā;

1.1.2. vilcienu nobraukšana no sliedēm;

1.1.3. sadursmes uz pārbrauktuvēm, ieskaitot sadursmes ar gājējiem;

1.1.4. dzelzceļa satiksmes negadījumi ar cilvēku upuriem, ko izraisījis kustībā esošs ritošais sastāvs, izņemot pašnāvības;

1.1.5. pašnāvības un pašnāvības mēģinājumi;

1.1.6. ritošā sastāva ugunsgrēki;

1.1.7. citi dzelzceļa satiksmes negadījumi;

1.2. par katru dzelzceļa satiksmes negadījumu jāziņo, ņemot vērā tā sākotnējo veidu, arī tādā gadījumā, ja sekundārā dzelzceļa satiksmes negadījuma sekas ir smagākas, piemēram, ugunsgrēks pēc vilciena nobraukšanas no sliedēm;

1.3. kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) personu skaits, kas guvušas smagus miesas bojājumus vai gājušas bojā. Norāda atbilstoši dzelzceļa satiksmes negadījuma veidiem, ņemot vērā šādu iedalījumu:

1.3.1. pasažieri (arī uz kopējo pasažierkilometru skaitu);

1.3.2. darbinieki, ieskaitot apakšuzņēmēju personālu;

1.3.3. pārbrauktuvju lietotāji;

1.3.4. nepiederošas personas dzelzceļa teritorijā;

1.3.5. citi rādītāji.

2. Rādītāji, kas attiecas uz šādiem dzelzceļa satiksmes negadījumiem:

2.1. pabraukšana garām aizliedzošajam signālam - kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) skaits;

2.2. kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) ekspluatācijā esošā ritošā sastāva lūzušo riteņu un asu skaits.

3. Rādītāji, kas attiecas uz dzelzceļa satiksmes negadījumu sekām:

3.1. kopējie un relatīvie (uz vilcienkilometriem) visu dzelzceļa satiksmes negadījumu radītie zaudējumi. Ja iespējams, aprēķina un norāda šādus zaudējumus:

3.1.1. nāves gadījumi un miesas bojājumi;

3.1.2. kompensācijas par pasažieriem, personālam un trešajām personām piederošā īpašuma nozaudēšanu vai bojāšanu, ieskaitot videi radītos zaudējumus;

3.1.3. bojātā ritošā sastāva nomaiņa vai remonts;

3.1.4. dzelzceļa satiksmes kavējumi, traucējumi un novadīšana pa citiem marš­rutiem, ieskaitot personāla papildu izmaksas un neiegūto peļņu;

3.2. no šā pielikuma 3.1.apakšpunktā minētajām izmaksām atskaita apdrošināšanas atlīdzību un no trešajām personām, piemēram, autovadītājiem, par avārijām uz pārbrauktuvēm saņemto vai sagaidāmo kompensāciju, bet neatskaita apdrošināšanas atlīdzību saskaņā ar apdrošināšanas polisēm, kas ir pārvadātāja vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju īpašumā;

3.3. kopējais un relatīvais (uz darba stundām) dzelzceļa satiksmes negadījumu dēļ zaudētais personāla un apakšuzņēmēju darba laiks.

4. Rādītāji, kas attiecas uz drošības pārvaldību:

4.1. pārvadātāja veiktie iekšējie auditi, kas norādīti drošības pārvaldības sistēmas dokumentācijā;

4.2. kopējais veikto auditu skaits un nepieciešamo (plānoto) auditu skaits procentos.
Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!