Rīgā 2008.gada 10.martā (prot. Nr.15 32.§)
5.1. pārvadātāja statūtu kopiju vai sabiedrības līgumu;
5.2. Eiropas Savienības dalībvalstī pārvadātājam izsniegtās speciālās atļaujas (licences) kopiju dzelzceļa pārvadājumiem. Ja speciālā atļauja (licence) ir izsniegta Latvijā, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, vienojoties ar pārvadātāju, pati pieprasa nepieciešamo informāciju no atbildīgajām iestādēm;
5.3. pārvadātāja izveidotās drošības pārvaldības sistēmas dokumentus, kas atbilst šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām prasībām.
6.1. Eiropas Savienības dalībvalsts drošības iestādes pārvadātājam izsniegtu derīgu drošības sertifikāta A daļas kopiju, izņemot gadījumus, ja pārvadātājs vienlaikus iesniedz dokumentus drošības sertifikāta A daļas un B daļas saņemšanai vai ja drošības sertifikāta A daļa ir izsniegta Latvijā;
6.2. Eiropas Savienības dalībvalstī pārvadātājam izsniegtās speciālās atļaujas (licences) kopiju dzelzceļa pārvadājumiem, izņemot gadījumus, ja pārvadātājs vienlaikus iesniedz dokumentus drošības sertifikāta A daļas un B daļas saņemšanai. Ja speciālā atļauja (licence) ir izsniegta Latvijā, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pēc vienošanās ar pārvadātāju pati pieprasa nepieciešamo informāciju no atbildīgajām iestādēm;
6.3. apliecinājuma kopiju par finanšu un materiālo resursu pietiekamību, kas iesniegta speciālās atļaujas (licences) saņemšanai;
6.4. piemērojamo savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju vai to daļu un šo noteikumu 1.pielikuma 2.3.apakšpunktā minēto noteikumu sarakstu ar norādi par to piemērošanu pārvadātāja drošības pārvaldības sistēmas procesos attiecībā uz darbiniekiem, ritošo sastāvu un pakalpojumiem un dokumentus, kas apliecina, ka minēto specifikāciju un noteikumu prasību ievērošanu nodrošina drošības pārvaldības sistēma;
6.5. pārvadātāja nodarbināto dzelzceļa speciālistu amatu sarakstu;
6.6. dokumentus par drošības pārvaldības sistēmā paredzētajiem ar personālu saistītajiem procesiem:
6.6.1. ja pārvadātājs pārvadā bīstamās kravas:
6.6.1.1. dokumentus par drošības konsultantu (padomnieku) esību, bet, ja ir vairāki drošības konsultanti (padomnieki), - par katra drošības konsultanta (padomnieka) pienākumiem;
6.6.1.2. dokumentus par bīstamo kravu pārvadājumu prasību nodrošināšanas un sūtījumu kontroles sistēmu;
6.6.2. apliecinājumu, ka pārvadātāja dzelzceļa speciālistu kvalifikācija atbilst dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, tai skaitā arī attiecībā uz sertifikāciju reglamentēto profesiju un profesionālās kvalifikācijas atzīšanas jomā;
6.6.3. dokumentu, kas apliecina pārvadātāja darbinieku zināšanas par rīcību dzelzceļa satiksmes negadījumos saskaņā ar dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteikto kārtību;
6.7. sarakstu, norādot ritošā sastāva veidus, ko paredzēts ekspluatēt atbilstoši pieprasītajam drošības sertifikātam;
6.8. drošības pārvaldības sistēmā paredzēto ar ritošo sastāvu saistīto procesu dokumentāciju:
6.8.1. ritošā sastāva remonta un apkopes nodrošinājumu apliecinošu dokumentu, kā arī vilces ritošā sastāva ekipēšanu;
6.8.2. apliecinājumu par attiecīgajā dzelzceļa iecirknī izmantojamā ritošā sastāva konstrukcijas atbilstību dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un tā piemērotību attiecīgajai dzelzceļa infrastruktūrai;
6.8.3. apliecinājumu par ritošā sastāva aprīkojuma atbilstību kravas grupai, pārvadājuma ātrumam, kā arī sakaru, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmām attiecīgajā dzelzceļa iecirknī.
13.1. informāciju par pārvadātāja izvirzīto ar drošību saistīto mērķu un drošības pasākumu plānu izpildi;
13.2. pārvadātāja drošības rādītājus atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam (rādītājus, kas attiecas uz dzelzceļa satiksmes negadījumiem, norāda saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 16.decembra Regulu (EK) Nr.91/2003 par dzelzceļa transporta statistiku, ja ir pieejama nepieciešamā informācija);
13.3. iekšējos drošības revīziju rezultātus;
13.4. apsvērumus par dzelzceļa darbības un infrastruktūras pārvaldītāja darbības traucējumiem un trūkumiem, kas attiecas uz Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas darbību.
20.1. ja pārvadātājs neatbilst dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas normatīvajos aktos vai normatīvajos aktos par dzelzceļa satiksmes drošību noteiktajām prasībām vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteiktajām ar dzelzceļa satiksmes drošību saistītajām prasībām;
20.2. ja Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pieprasītā papildu informācija saskaņā ar šo noteikumu prasībām;
20.3. ja pārvadātājam gada laikā pirms iesnieguma iesniegšanas ir anulēta drošības sertifikāta A daļa vai B daļa.
26.1. ja šajos noteikumos noteiktajā kārtībā pārvadātājam ir izsniegta jauna drošības sertifikāta A daļa vai B daļa;
26.2. ja pārvadātājs sniedzis nepatiesas ziņas;
26.3. ja pārvadātājam atkārtoti gada laikā tiek apturēta drošības sertifikāta darbība;
26.4. ja pārvadātājs gada laikā nav izmantojis drošības sertifikātu;
26.5. ja pārvadātājs ir izbeidzis darbību.
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Ministru kabineta
2008.gada 10.marta noteikumiem Nr.168
1.1. drošības pārvaldības sistēmā dokumentē pamatelementus un visas daļas, kas apraksta pārvadātāja pienākumus un atbildību, īpaši sadarbībā ar infrastruktūras pārvaldītāju;
1.2. drošības pārvaldības sistēmā parāda, kā tiek nodrošināti dažādi vadības līmeņi, kā tiek iesaistīts visu līmeņu personāls un tā pārstāvji un kā tiek nodrošināta drošības pārvaldības sistēmas pastāvīga pilnveidošana.
2. Drošības pārvaldības sistēmas pamatelementi ir šādi:
2.1. drošības politika, ko apstiprinājis pārvadātāja vadītājs un kas paziņota visam personālam;
2.2. pārvadātāja kvalitatīvie un kvantitatīvie mērķi drošības uzturēšanai un paaugstināšanai, plāni un procedūras šo mērķu sasniegšanai;
2.3. procedūras esošo, jauno un grozīto tehnisko un ekspluatācijas normatīvo dokumentāciju ievērošanai, kas ir izstrādātas saskaņā ar:
2.3.1. savstarpējās izmantojamības tehniskajām specifikācijām;
2.3.2. normatīvajiem aktiem par valsts drošības mērķiem un drošības metodēm;
2.3.3. normatīvajiem aktiem par pārvadātāja drošības pārvaldības sistēmām un drošības sertifikācijas noteikumiem;
2.3.4. normatīvajiem aktiem par ritošā sastāva reģistrāciju;
2.3.5. normatīvajiem aktiem par dzelzceļa ritošā sastāva speciālā remonta un modernizācijas kārtību;
2.3.6. normatīvajiem aktiem par jaunbūvēta ritošā sastāva vai ritošā sastāva, kuram ir veikts speciālais remonts vai modernizācija, pieņemšanu ekspluatācijā, kā arī par ritošā sastāva uzturēšanu, uz ko vēl neattiecas savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas;
2.3.7. normatīvajiem aktiem par ekspluatācijas noteikumiem dzelzceļa tīklā, uz ko vēl neattiecas savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas, ieskaitot normatīvos aktus, kas attiecas uz signalizācijas un kustības vadības sistēmu;
2.3.8. normatīvajiem aktiem, kuros paredzētas prasības par papildu darba kārtības noteikumiem, kas jāpieņem pārvadātājam;
2.3.9. normatīvajiem aktiem par prasībām personālam, kas tieši saistīts ar dzelzceļa satiksmi, ieskaitot personāla atlases kritērijus, veselības stāvokli, profesionālo apmācību un sertifikāciju, ciktāl šie jautājumi jau nav noteikti savstarpējas izmantojamības tehniskajās specifikācijās;
2.3.10. normatīvajiem aktiem par dzelzceļa satiksmes negadījumu izmeklēšanu;
2.4. procedūras normatīvo dokumentāciju, piemērojamo standartu un citu priekšrakstu ievērošanai visā iekārtu aprites cikla un ekspluatācijas laikā;
2.5. procedūras un metodes riska faktoru novērtēšanai un riska ierobežošanas pasākumu ieviešanai gadījumos, ja ekspluatācijas apstākļi vai jauni materiāli ekspluatācijai rada jaunus riska faktorus;
2.6. personāla apmācību programmas un sistēmas nodrošināšana personāla kompetences un pienācīgas pienākumu veikšanas uzturēšanai;
2.7. pārvadātāja pasākumi pietiekamai iekšējās informācijas apritei un atsevišķos gadījumos - starp komersantiem, kas darbojas vienā un tajā pašā dzelzceļa infrastruktūrā;
2.8. procedūras un paraugi, kā dokumentēt drošības informāciju, kā arī svarīgas drošības informācijas kontroles procedūras;
2.9. procedūras, lai nodrošinātu, ka avārijas, starpgadījumi, bīstama tuvošanās un citi bīstami notikumi tiek reģistrēti, izmeklēti un analizēti, kā arī tiek veikti nepieciešamie preventīvie pasākumi;
2.10. attiecīgo valsts pārvaldes iestāžu atbilstoši kompetencei saskaņotu rīcības plānu, brīdinājumu un informācijas sniegšana pēc negadījuma;
2.11. atkārtotu drošības pārvaldības sistēmas iekšējo auditu veikšana.
Ministru kabineta
2008.gada 10.marta noteikumiem Nr.168
1.1. kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) dzelzceļa satiksmes negadījumu skaits un vilcienu dzelzceļa satiksmes negadījumi šādos gadījumos:
1.1.1. vilcienu sadursmes, ieskaitot sadursmes ar šķēršļiem ritošā sastāva gabarītā;
1.1.2. vilcienu nobraukšana no sliedēm;
1.1.3. sadursmes uz pārbrauktuvēm, ieskaitot sadursmes ar gājējiem;
1.1.4. dzelzceļa satiksmes negadījumi ar cilvēku upuriem, ko izraisījis kustībā esošs ritošais sastāvs, izņemot pašnāvības;
1.1.5. pašnāvības un pašnāvības mēģinājumi;
1.1.6. ritošā sastāva ugunsgrēki;
1.1.7. citi dzelzceļa satiksmes negadījumi;
1.2. par katru dzelzceļa satiksmes negadījumu jāziņo, ņemot vērā tā sākotnējo veidu, arī tādā gadījumā, ja sekundārā dzelzceļa satiksmes negadījuma sekas ir smagākas, piemēram, ugunsgrēks pēc vilciena nobraukšanas no sliedēm;
1.3. kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) personu skaits, kas guvušas smagus miesas bojājumus vai gājušas bojā. Norāda atbilstoši dzelzceļa satiksmes negadījuma veidiem, ņemot vērā šādu iedalījumu:
1.3.1. pasažieri (arī uz kopējo pasažierkilometru skaitu);
1.3.2. darbinieki, ieskaitot apakšuzņēmēju personālu;
1.3.3. pārbrauktuvju lietotāji;
1.3.4. nepiederošas personas dzelzceļa teritorijā;
1.3.5. citi rādītāji.
2. Rādītāji, kas attiecas uz šādiem dzelzceļa satiksmes negadījumiem:
2.1. pabraukšana garām aizliedzošajam signālam - kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) skaits;
2.2. kopējais un relatīvais (uz vilcienkilometriem) ekspluatācijā esošā ritošā sastāva lūzušo riteņu un asu skaits.
3. Rādītāji, kas attiecas uz dzelzceļa satiksmes negadījumu sekām:
3.1. kopējie un relatīvie (uz vilcienkilometriem) visu dzelzceļa satiksmes negadījumu radītie zaudējumi. Ja iespējams, aprēķina un norāda šādus zaudējumus:
3.1.1. nāves gadījumi un miesas bojājumi;
3.1.2. kompensācijas par pasažieriem, personālam un trešajām personām piederošā īpašuma nozaudēšanu vai bojāšanu, ieskaitot videi radītos zaudējumus;
3.1.3. bojātā ritošā sastāva nomaiņa vai remonts;
3.1.4. dzelzceļa satiksmes kavējumi, traucējumi un novadīšana pa citiem maršrutiem, ieskaitot personāla papildu izmaksas un neiegūto peļņu;
3.2. no šā pielikuma 3.1.apakšpunktā minētajām izmaksām atskaita apdrošināšanas atlīdzību un no trešajām personām, piemēram, autovadītājiem, par avārijām uz pārbrauktuvēm saņemto vai sagaidāmo kompensāciju, bet neatskaita apdrošināšanas atlīdzību saskaņā ar apdrošināšanas polisēm, kas ir pārvadātāja vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju īpašumā;
3.3. kopējais un relatīvais (uz darba stundām) dzelzceļa satiksmes negadījumu dēļ zaudētais personāla un apakšuzņēmēju darba laiks.
4. Rādītāji, kas attiecas uz drošības pārvaldību:
4.1. pārvadātāja veiktie iekšējie auditi, kas norādīti drošības pārvaldības sistēmas dokumentācijā;
4.2. kopējais veikto auditu skaits un nepieciešamo (plānoto) auditu skaits procentos.