Ministru kabineta rīkojums Nr.153
Rīgā 2008.gada 27.martā (prot. Nr.17 3.§)
Par atteikumu nodot privatizācijai zemesgabalu Jēkabpils rajona Krustpils pagasta “Irbenājos”
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību “MIKOR” (adrese – Jēkabpils rajona Ābeļu pagasts, Brīvības iela 2, LV-5212) privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.2.2746) un Māra Štromberga (adrese – Madonas rajona Bērzaunes pagasts, Sauleskalns, Saules iela 8, LV-4853) privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.2.3037).
2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “MIKOR” un Māris Štrombergs ierosina privatizēt neapbūvētu valsts zemesgabalu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 5668 005 0231) 5,16 ha platībā Jēkabpils rajona Krustpils pagasta “Irbenājos” (turpmāk – valsts zemesgabals).
3. Pēc privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1 valsts zemesgabals sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 5668 005 0231) un ir neapbūvēts. 2002.gada 24.oktobrī īpašuma tiesības uz valsts zemesgabalu nostiprinātas Krustpils pagasta zemesgrāmatu nodalījumā Nr.100000075473 uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā;
3.2. saskaņā ar Meža valsts reģistra datiem par 2003.–2004.gadā veikto meža inventarizāciju 5,2 ha no valsts zemesgabala aizņem mežs;
3.3. saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumu Nr.590 “Meža inventarizācijas un Meža valsts reģistra informācijas aprites noteikumi” 7.punktu meža inventarizāciju veic, sadalot meža zemi nogabalos, katram nogabalam nosakot platību ar precizitāti līdz 0,1 ha;
3.4. saskaņā ar Meža likuma 3.panta pirmās daļas 2.punktu meža zeme ir zeme, uz kuras ir mežs, zeme zem meža infrastruktūras objektiem, kā arī mežā ietilpstošie un tam piegulošie pārplūstošie klajumi, purvi un lauces;
3.5. saskaņā ar Meža likuma 44.panta pirmo daļu valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa uz 1940.gada 21.jūliju, kura zemes reformas laikā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskām vai juridiskām personām, kā arī tā meža zeme, kura pieder vai piekrīt valstij, savukārt 44.panta trešā daļa nosaka, ka valsts meža zeme nav privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus, kas attiecas uz valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju. Ievērojot iepriekš minēto, valsts zemesgabals ir valsts meža zeme;
3.6. ņemot vērā šā rīkojuma 3.2., 3.4. un 3.5.apakšpunktu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punktu noskaidrot privatizācijas ierosinātāju – sabiedrības ar ierobežotu atbildību “MIKOR” un Māra Štromberga – viedokli nav nepieciešams, jo Meža likuma 44.panta trešā daļa nosaka, ka valsts meža zeme nav privatizējama.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu tikai Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.
5. Saskaņā ar Meža likuma 1.panta 13.punktu un 2.panta pirmo daļu likumā iekļauto normu mērķis ir regulēt visu Latvijas mežu ilgtspējīgu apsaimniekošanu, lai saglabātu to bioloģisko daudzveidību, produktivitāti un vitalitāti, kā arī atjaunošanās spēju un spēju pildīt nozīmīgas ekoloģiskās, ekonomiskās un sociālās funkcijas tagad un nākotnē.
6. Ņemot vērā, ka 5,2 ha no valsts zemesgabala aizņem valsts meža zeme, un ievērojot Meža likuma 44.panta trešās daļas nosacījumus, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 65.panta pirmo daļu Ministru kabinetam nav jāvērtē, vai valsts meža zemes nodošana privatizācijai ir lietderīga, jo likumdevējs ir noteicis, ka valsts meža zeme ir nepieciešama Latvijas mežu ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanai.
7. Ievērojot iepriekš minēto un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu un Meža likuma 44.panta trešo daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “MIKOR” un Māra Štromberga privatizācijas ierosinājumu un atteikt nodot privatizācijai valsts zemesgabalu.
8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Ministru prezidents I.Godmanis
Ekonomikas ministrs K.Gerhards