Rīgā 2008.gada 17.martā (prot. Nr.17 11.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.2.prioritātes "Finanšu pieejamība" 2.2.1.pasākuma "Finanšu resursu pieejamība" 2.2.1.2.aktivitātes "Stratēģisko investoru piesaiste" 2.2.1.2.2.apakšaktivitāti "Vērtspapīru birža mazām un vidējām komercsabiedrībām" (turpmāk - aktivitāte);
1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk - projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projektu iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
7.1. atbildīgās iestādes kompetence:
7.1.1. nodrošināt aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tajā skaitā īstenot n+3 un n+2 principu aktivitātes līmenī, saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2007.gada 31.jūlijā, Nr. L 210, 25.-78.lpp.), ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk - Padomes regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktu;
7.1.2. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu;
7.2. sadarbības iestādes kompetence:
7.2.1. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - komisija) un izstrādāt komisijas darbības kārtību;
7.2.2. pirms projektu iesniegumu pieņemšanas izstrādāt, apstiprināt un publicēt sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv) projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, līguma paraugu par projekta īstenošanu, starpposma un noslēguma pārskata formu, kā arī izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;
7.2.3. veikt projektu iesniegumu atlasi un nodrošināt vērtēšanu pēc vērtēšanas metodikas saskaņošanas ar atbildīgo iestādi;
7.2.4. pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu un informēt par to projekta iesniedzēju;
7.2.5. slēgt ar finansējuma saņēmēju līgumu par projekta īstenošanu (turpmāk - līgums), izvērtēt un pieņemt lēmumu par projekta grozījumiem;
7.2.6. nodrošināt aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli;
7.2.7. analizēt problēmas aktivitātes un projektu īstenošanā, kā arī sniegt atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;
7.2.8. pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavot izdevumu deklarāciju;
7.2.9. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros iesniegtiem projektu iesniegumiem;
7.2.10. nodrošināt datu uzkrāšanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem;
7.2.11. sniegt informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līguma nosacījumu izpildi.
11.1. finansējumu var saņemt, ja projekta iesniedzējs projekta iesniegšanas brīdī atbilst sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības statusam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2004.gada 25.februāra Regulas (EK) Nr.364/2004 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2004.gada 28.februārī, Nr. L 063, 22.-29.lpp.), ar ko groza Regulu (EK) Nr.70/2001, iekļaujot tās darbības jomā atbalstu pētniecībai un attīstībai, I pielikumu;
11.2. uz finansējumu nevar pretendēt projekta iesniedzējs, ja:
11.2.1. tas divu gadu laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir kotējies biržas sarakstos;
11.2.2. tas ar tiesas nolēmumu atzīts par maksātnespējīgu (tai skaitā atrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā), tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidācijas procesā;
11.2.3. tas nav samaksājis nodokļus un citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;
11.2.4. tas pēdējo divu gadu laikā pirms projekta iesniegšanas dienas sadarbības iestādē apzināti sniedzis nepatiesu informāciju saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
11.2.5. tā interesēs fiziska persona ir izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un saskaņā ar Krimināllikumu tam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
11.2.6. tas saņēmis vai paredz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
11.2.7. tas nav ievērojis vai ir pārkāpis finansējuma saņemšanas nosacījumus;
11.2.8. tas projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt sadarbības iestādes darbiniekus.
13.1. tērauda rūpniecība;
13.2. sintētisko šķiedru ražošana;
13.3. lauksaimniecības produktu ražošana;
13.4. zivsaimniecība un akvakultūra;
13.5. ogļu rūpniecība;
13.6. alkoholisko dzērienu ražošana;
13.7. tabakas izstrādājumu ražošana;
13.8. kuģu būve;
13.9. tirdzniecība;
13.10. finanšu starpniecība;
13.11. komercpakalpojumi;
13.12. azartspēles.
20.1. iekļaušanās maksa (biržas regulētajā tirgū) vai tirdzniecības uzsākšanas maksa (biržas alternatīvajā tirgū) - vienreizējs maksājums par finansējuma saņēmēja emitēto vērtspapīru iekļaušanu vai tirdzniecības uzsākšanu biržas sarakstā;
20.2. gada maksa - ikgadējs maksājums par finansējuma saņēmēja emitēto vērtspapīru kotēšanu biržas sarakstā;
20.3. konsultāciju izmaksas alternatīvajā vērtspapīru tirgū - maksājumi biržas sertificētajiem konsultantiem, kas sadarbojas ar finansējuma saņēmēju, palīdzot tam izpildīt kotēšanas prasības, kā arī veicina kapitāla tirgus uzticību finansējuma saņēmēja emitētajiem vērtspapīriem.
21.1. pievienotās vērtības nodoklis, nodevas un soda maksājumi;
21.2. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma sagatavošanu;
21.3. izmaksas, kas saistītas ar pāreju no viena biržas saraksta uz citu;
21.4. konsultāciju izmaksas, kas ir saistītas ar akciju kotēšanu biržas sarakstos, izņemot alternatīvo vērtspapīru tirgu;
21.5. izmaksas, kas radušās, pirms noslēgts līgums ar sadarbības iestādi;
21.6. izmaksas, kas ir saistītas ar projekta īstenošanai nepieciešamā konta atvēršanu un uzturēšanu;
21.7. citas izmaksas, kuras šo noteikumu 20.punktā nav noteiktas kā attiecināmas.
24.1. 10 000 latu pirmajā projekta īstenošanas gadā;
24.2. 5 000 latu otrajā projekta īstenošanas gadā;
24.3. 5 000 latu trešajā projekta īstenošanas gadā.
29.1. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";
29.2. sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv).
31.1. projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums);
31.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem:
31.2.1. deklarācija par komercsabiedrības atbilstību sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības kategorijai, kas sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības definīcijai;
31.2.2. ne agrāk kā 30 kalendāra dienas pirms projekta iesniegšanas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par nodokļu samaksu un vidējo komercsabiedrībā strādājošo darbinieku skaitu pēdējos divos gados (atsevišķi pa gadiem) vai piekrišanas vēstule (3.pielikums), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi pieprasīt šo informāciju no Valsts ieņēmumu dienesta;
31.2.3. gada pārskats par pēdējiem diviem noslēgtajiem pārskata gadiem ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu vai gada ienākumu deklarācija (ar pielikumiem) par pēdējiem diviem pārskata gadiem ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu (jaundibinātai komercsabiedrībai jāiesniedz operatīvais finanšu pārskats, uz kura pamata, iesniedzot projekta iesniegumu, tika noteikta atbilstība sīkās, mazās vai vidējās komercsabiedrības kategorijai);
31.2.4. uzskaites veidlapa par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un minimālā atbalsta uzskaites veidlapas formu;
31.2.5. biržas izziņa, kas ietver vēsturisku un aktuālu informāciju par projekta iesniedzēja kotāciju biržā, vai piekrišanas vēstule (4.pielikums), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi pieprasīt šo informāciju no biržas;
31.2.6. akcionāru pilnsapulces protokola izraksts, kurā ir lēmums par akciju kotācijas uzsākšanu biržā.
33.1. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, sagatavots datorrakstā latviešu valodā, tajā lietotā naudas vienība ir lats;
33.2. ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, dokumentiem pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā;
33.3. projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu minētajām prasībām.
34.1. projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un viens - kopija (uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde "oriģināls", uz kopijas pirmās lapas ir norāde "kopija");
34.2. visi projekta iesnieguma eksemplāri ir cietos vākos, cauraukloti, lapas ir sanumurētas, pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, uzlīme ir apzīmogota un uz tās ir informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta izstrādāšanas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts.
35.1. projekta iesniegumu izstrādā un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
35.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;
35.3. projekta iesniegums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu pirms projekta iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
41.1. komisijas vadītāju un balsstiesīgos komisijas locekļus apstiprina sadarbības iestādes vadītājs;
41.2. komisijas sastāvu saskaņo atbildīgā iestāde;
41.3. komisijas sēdēs novērotāja statusā drīkst piedalīties vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji.
44.1. kvalitātes kritēriji:
44.1.1. projekta iesniedzēja darbības ilgums;
44.1.2. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "makroekonomiskā stabilitāte" - projekta iesniedzējs plāno saņemt mazāku atbalsta intensitāti nekā maksimāli pieļaujamā;
44.2. atbilstības kritēriji:
44.2.1. projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji:
44.2.1.1. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 10.punktā un 11.2.1. un 11.2.2.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
44.2.1.2. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 11.1. un 11.2.3.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
44.2.2. projekta atbilstības kritēriji:
44.2.2.1. projektu plānots pabeigt noteiktajā termiņā;
44.2.2.2. vērtējot projektus rindas kārtībā, aktivitātē paliek finansējums;
44.2.3. projekta izmaksu atbilstības kritēriji:
44.2.3.1. izmaksas atbilst šo noteikumu 20., 21. un 22.punktā noteiktajām prasībām;
44.2.3.2. projekta izmaksas ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, ievērojot šo noteikumu 23. un 25.punktā minētās prasības;
44.2.3.3. pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts aritmētiski pareizi, ievērojot šo noteikumu 9. un 24.punkta nosacījumus;
44.2.3.4. plānotie izdevumi ir ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmus rezultātus;
44.2.4. projekta nozares atbilstības kritēriji:
44.2.4.1. nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir noteikta saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red.;
44.2.4.2. saskaņā ar šo noteikumu 12. un 13.punktu projekta īstenošanas nozare ir atbalstāma;
44.3. administratīvie kritēriji:
44.3.1. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi šo noteikumu 31.punktā minētie papildus iesniedzamie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem;
44.3.2. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta;
44.3.3. projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām;
44.3.4. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu;
44.3.5. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks;
44.3.6. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;
44.3.7. projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā;
44.3.8. projekta iesnieguma veidlapa ir aizpildīta datorrakstā latviešu valodā;
44.3.9. projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros.
46.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 44.3.7.apakšpunktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 44.3.7.apakšpunktā minētajam kritērijam, projekta iesnieguma vērtēšanu par atbilstību pārējiem kritērijiem neturpina;
46.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 44.3.7.apakšpunktā minētajam kritērijam, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 44.2.1.1., 44.2.2.2., 44.2.4.2. un 44.3.5.apakšpunktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no 44.2.1.1., 44.2.2.2., 44.2.4.2. vai 44.3.5.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu par atbilstību pārējiem kritērijiem neturpina;
46.3. ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 44.2.1.1., 44.2.2.2., 44.2.4.2., 44.3.5. un 44.3.7.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 44.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
46.4. visus kalendāra mēneša ietvaros iesniegtos projektu iesniegumus, kuros vērtēta atbilstība šo noteikumu 44.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, sarindo dilstošā secībā pēc iegūtā punktu skaita. Pēc pārējiem kritērijiem turpina vērtēt tikai tos projektu iesniegumus, kuros pēc projektu iesniegumu savstarpējās salīdzināšanas izpildītas 47.2. un 47.3.apakšpunktā minētās prasības.
47.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības kritērijiem un visiem administratīvajiem kritērijiem (izņemot šo noteikumu 49.punktā minētos gadījumus);
47.2. projekta iesniegums ir saņēmis vismaz 55 punktus projektu iesniegumu kvalitātes kritērijos;
47.3. projekta iesniegums, savstarpēji salīdzinot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar projektu iesniegumu kvalitātes kritērijiem un šo noteikumu 28.punktā minētajiem nosacījumiem, ir saņēmis augstāku vērtējumu. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pieņemot lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam ar mazāku finansējuma intensitāti. Ja arī finansējuma intensitāte ir vienāda, priekšroku dod projekta iesniegumam ar augstāku novērtējumu šo noteikumu 44.1.1.apakšpunktā minētajā kritērijā.
48.1. projekta iesniedzējs neatbilst projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem, kuri minēti šo noteikumu 44.2.1.1. un 44.2.4.2.apakšpunktā;
48.2. projekta iesniegums neatbilst atbilstības kritērijam, kurš minēts šo noteikumu 44.2.2.2.apakšpunktā;
48.3. projekta iesniegums neatbilst administratīvajam kritērijam, kurš minēts šo noteikumu 44.3.5. vai 44.3.7.apakšpunktā;
48.4. sarindojot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar kvalitātes kritērijiem, projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros nav saņēmis pietiekamu punktu skaitu un tam nepietiek finansējuma;
48.5. projekta iesniegums nav saņēmis vismaz 55 punktus par atbilstību kvalitātes kritērijiem.
49.1. precizēt projekta iesniegumu atbilstoši atbilstības kritērijiem un administratīvajiem kritērijiem (izņemot atbilstības kritērijus, kas minēti šo noteikumu 44.2.1.1., 44.2.2.2. un 44.2.4.2.apakšpunktā, un administratīvos kritērijus, kas minēti šo noteikumu 44.3.5. un 44.3.7.apakšpunktā);
49.2. precizēt projekta iesnieguma izmaksu tāmi, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas. Veicot precizējumus, attiecināmo izmaksu kopsumma, atbalsta apjoms un intensitāte nevar tikt palielināta;
49.3. iesniegt papildu informāciju, ja projekta iesniegumā nav ietverta pilnīga informācija vai tā nav skaidri saprotama;
49.4. no projekta attiecināmajām izmaksām izslēgt izmaksas, kas minētas šo noteikumu 21.punktā;
49.5. precizēt finansējuma apmēru atbilstoši šo noteikumu 9. un 24.punkta prasībām;
49.6. precizēt projekta īstenošanas laiku;
49.7. apliecināt, ka nodokļu maksājumi un citi valsts vai pašvaldību noteiktie obligātie maksājumi veikti pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;
49.8. noformēt projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 33. un 34.punktā noteiktajām prasībām;
49.9. iesniegt papildu informāciju, lai noteiktu projekta iesniedzēja atbilstību šo noteikumu 11.1.apakšpunktā noteiktajām prasībām.
56.1. pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;
56.2. projekta īstenošanai ir atvērts atsevišķs norēķinu konts bankā, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi;
56.3. līgums par projekta īstenošanu noslēgts, pirms finansējuma saņēmējs ir uzsācis projekta atbalstāmās darbības;
56.4. finansējuma saņēmēja emitētās akcijas ir iekļautas biržas sarakstā;
56.5. īstenojot projektu, ir nodrošināta atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā;
56.6. ir sagatavots un līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā laikā sadarbības iestādē iesniegts starpposmu vai noslēguma maksājuma pārskats un ir pievienotas dokumentu kopijas saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu;
56.7. pēc sadarbības iestādes veiktās projekta īstenošanas uzraudzības pārbaudes un iesniegto starpposmu vai noslēguma pārskatu pārbaudes projekta īstenošanas izmaksas tiek atzītas par attiecināmām un pamatotām un starpposmu vai noslēguma pārskats ir apstiprināts.
57.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;
57.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām aktivitātēm, bet tiek sasniegts projekta mērķis;
57.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;
57.4. ja projekta izmaksu tāmē norādītajām attiecināmajām izmaksām nav sniegts atbilstošs izmaksu veidošanās mehānisma un izmaksu apjoma pamatojums;
57.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā ir maldinājis sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju;
57.6. ja iepirkumu procedūra nav veikta atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
Neatbalstāmo nozaru ierobežojumi ir attiecināmi uz komercsabiedrību ražotajiem produktiem vai pakalpojumiem, kurus komercsabiedrības piedāvā tirgū, izņemot gadījumus, ja specifiski norādīts citādi.
I. Tērauda rūpniecība
1. Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam 1.pielikumam1 tērauda rūpniecības nozares ierobežojums ir attiecināms uz komercsabiedrībām, kas ražo šādus produktus:
Nr. |
Izstrādājums |
Kombinētās nomenklatūras kods (KN 20072) |
1. |
Čuguns |
7201 |
2. |
Ferosakausējumi |
7202 11 20, 7202 11 80, 7202 99 10 |
3. |
Dzelzsrūdas tiešā reducēšanā iegūtie produkti un citi porainās dzelzs produkti |
7203 |
4. |
Dzelzs un neleģētais tērauds |
7206 |
5. |
Dzelzs vai neleģētā tērauda pusfabrikāti |
7207 11 11, 7207 11 14, 7207 11 16, 7207 12 10, 7207 19 12, 7207 19 80, 7207 20 11, 7207 20 15, 7207 20 17, 7207 20 32, 7207 20 52, 7207 20 80 |
6. |
Dzelzs vai neleģētā tērauda plakani velmējumi |
7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 51, 7208 52, 7208 53, 7208 54 00, 7208 90, 7209 15 00, 7209 16, 7209 17, 7209 18, 7209 25 00, 7209 26, 7209 27, 7209 28, 7209 90, 7210 11 00, 7210 12, 7210 20 00, 7210 30 00, 7210 41 00, 7210 49 00, 7210 50 00, 7210 61 00, 7210 69 00, 7210 70, 7210 90, 7211 13 00, 7211 14 00, 7211 19 00, 7211 23, 7211 29 00, 7211 90, 7212 10, 7212 20 00, 7212 30 00, 7212 40, 7212 50, 7212 60 00 |
7. |
Dzelzs vai neleģētā tērauda karsti velmēti stieņi brīvi tītos saišķos |
7213 10 00, 7213 20 00, 7213 91, 7213 99 |
8. |
Pārējie dzelzs vai neleģētā tērauda stieņi |
7214 20 00, 7214 30 00, 7214 91, 7214 99, 7215 90 00 |
9. |
Dzelzs un neleģētā tērauda leņķi, fasonprofili un speciālie profili |
7216 10 00, 7216 21 00, 7216 22 00, 7216 31, 7216 32, 7216 33, 7216 40, 7216 50, 7216 99 00 |
10. |
Nerūsējošs tērauds |
7218 10 00, 7218 91 10, 7218 91 80, 7218 99 11, 7218 99 20 |
11. |
Nerūsējošā tērauda plakani velmējumi |
7219 11 00, 7219 12, 7219 13, 7219 14, 7219 21, 7219 22, 7219 23 00, 7219 24 00, 7219 31 00, 7219 32, 7219 33, 7219 34, 7219 35, 7219 90, 7220 11 00, 7220 12 00, 7220 20, 7220 90 |
12. |
Nerūsējošā tērauda stieņi |
7221 00, 7222 11, 7222 19, 7222 30 97, 7222 40 10, 7222 40 90 |
13. |
Citāda leģētā tērauda plakani velmējumi |
7225 11 00, 7225 19, 7225 30, 7225 40, 7225 50, 7225 91 00, 7225 92 00, 7225 99 00, 7226 11 00, 7226 19, 7226 20 00, 7226 91, 7226 92 00, 7226 99 |
14. |
Citāda leģētā tērauda stieņi |
7224 10, 7224 90 02, 7224 90 03, 7224 90 05, 7224 90 07, 7224 90 14, 7224 90 31, 7224 90 38, 7227 10 00, 7227 20 00, 7227 90, 7228 10 20, 7228 20 10, 7228 20 91, 7228 30 20, 7228 30 41, 7228 30 49, 7228 30 61, 7228 30 69, 7228 30 70, 7228 30 89, 7228 60, 7228 70, 7228 80 00 |
15. |
Rievkonstrukcijas |
7301 10 00 |
16. |
Sliedes un gulšņi |
7302 10 21, 7302 10 23, 7302 10 29, 7302 10 40, 7302 10 50, 7302 10 90, 7302 40 00, 7302 90 00 |
17. |
Bezšuvju caurules, cauruļvadi un dobie profili |
7303 00, 7304 |
18. |
Metināta dzelzs vai tērauda caurules un cauruļvadi, kuru ārējais diametrs pārsniedz 406,4 mm |
7305 |
Piezīmes.
1. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 54, 04.03.2006., 33.-34.lpp.
2. 2 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 301, 31.10.2006., 448.-472.lpp. (Komisijas 2006.gada 17.oktobra Regula (EK) Nr.1549/2006, ar ko groza I pielikumu Padomes Regulā (EEK) Nr.2658/87 par tarifu un statistikas nomenklatūru un kopējo muitas tarifu).
II. Sintētisko šķiedru ražošana
2. Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam 2.pielikumam1 ierobežojums attiecas uz komersantiem, kuri iesaistīti šādos mākslīgo šķiedru ražošanas palīgprocesos:
2.1. visu veidu poliestera, poliamīda, akrila vai polipropilēna šķiedru un diegu (neatkarīgi no to izmantošanas veida) ekstrūzija vai teksturēšana;
2.2. polimerizācija (ieskaitot polikondensāciju), ja tā ir apvienota ar ekstrūziju izmantoto iekārtu ziņā;
2.3. jebkādi palīgprocesi, kas saistīti ar vienlaicīgu ekstrūzijas vai teksturēšanas jaudu uzstādīšanu, ko veic projekta iesniedzējs vai cits tās grupas uzņēmums, kurā tas ietilpst, un kuri attiecīgajā komercdarbības veidā izmantoto iekārtu ziņā parasti tiek apvienoti ar šādām jaudām.
3. Sintētisko šķiedru ražošanas nozare ietilpst Eiropas Savienības Ekonomiskās darbības statistiskās klasifikācijas (turpmāk - NACE) 2.red. grupā 20.6 "Sintētisko šķiedru ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 24.7 "Sintētisko šķiedru ražošana").
Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 54, 04.03.2006., 35.lpp.
III. Lauksaimniecības produktu ražošana
4. Ierobežojums attiecas uz Eiropas Kopienas dibināšanas līguma I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, kā arī tādu produktu ražošanu un tirdzniecību, kas atdarina vai aizstāj pienu un piena produktus, kā norādīts Padomes 1987.gada 2.jūlija Regulas (EEK) Nr.1898/87 par to apzīmējumu aizsardzību, kurus izmanto piena un piena produktu tirdzniecībā1, 3.panta 2.punktā.
Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 182, 03.07.1987., 36.lpp. Regula, kurā jaunākie grozījumi izdarīti ar 1994.gada Pievienošanās aktu.
IV. Zivsaimniecība un akvakultūra
5. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 03.nodaļu "Zivsaimniecība" (NACE 1.1.red. B sekcija "Zvejniecība").
V. Ogļu rūpniecība
6. Atbilstoši Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulai Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai1 ogles definē kā augstas kvalitātes, vidējas kvalitātes, kā arī zemas kvalitātes A un B kategorijas ogles ANO Eiropas Ekonomikas komisijas izstrādātās starptautiskās ogļu kodifikācijas sistēmas2 nozīmē.
7. Ogļu rūpniecības nozare ietilpst NACE 2.red. 05.nodaļā "Ogļu un brūnogļu (lignīta) ieguve" (NACE 1.1.red. grupa 10.1 "Akmeņogļu ieguve, apstrāde un aglomerācija" un grupa 10.2 "Brūnogļu (lignīta) ieguve, apstrāde un aglomerācija").
Piezīmes.
1. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, L 205, 02.08.2006., 1.-8.lpp.
2. 2 Starptautiskā vidējas kvalitātes un augstas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1998); Ogļu slāņa starptautiskā klasifikācija (1998) un Starptautiskā zemas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1999).
VI. Alkoholisko dzērienu ražošana
8. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 11.nodaļu "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 11.06 "Iesala ražošana" un klasi 11.07 "Bezalkohola dzērienu ražošana; minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 15.9 "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 15.97 "Iesala ražošana" un klasi 15.98 "Minerālūdeņu un bezalkoholisko dzērienu ražošana").
VII. Tabakas izstrādājumu ražošana
9. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 12.nodaļu "Tabakas izstrādājumu ražošana" (NACE 1.1.red. 16.nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana").
VIII. Kuģu būve
10. Atbilstoši Nostādnēm par valsts atbalstu kuģu būvei1 kuģu būve tiek definēta kā pašpiedziņas jūras tirdzniecības kuģu būve Kopienā.
11. Kuģu būves nozare ietilpst NACE 2.red. klasē 30.11 "Kuģu un peldošo iekārtu būve" (NACE 1.1.red. klase 35.11 "Kuģu būve un remonts").
Piezīme. 1 Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, C 317, 30.12.2003., 11.lpp.
IX. Tirdzniecība
12. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts" (NACE 1.1.red. G sekcija "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu, motociklu individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts", izņemot grupu 50.2 "Automobiļu apkope un remonts" un grupu 52.7 "Individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts").
X. Finanšu starpniecība
13. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības" (NACE 1.1.red. J sekcija "Finanšu starpniecība").
XI. Komercpakalpojumi
14. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77.nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings" (NACE 1.1.red. 70.nodaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 71.nodaļa "Transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana").
XII. Azartspēles
15. Ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2.red. 92.nodaļu "Azartspēles un derības" (NACE 1.1.red. klase 92.71 "Azartspēles un derības").
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.189
Darbības programmas nosaukums un numurs: |
2. |
Uzņēmējdarbība un inovācijas |
Prioritātes nosaukums un numurs: |
2.2. |
finanšu pieejamība |
Pasākuma nosaukums un numurs: |
2.2.1. |
finanšu resusrsu pieejamība |
Aktivitātes nosaukums un numurs: |
2.2.1.2. |
Stratēģisko investoru piesaiste |
Apakšaktivitātes nosaukums un numurs |
2.2.1.2.2. |
Vērtspapīru birža mazām un vidējām komercsabiedrībām |
Projektu atlases veids: |
Atklāta projektu iesniegumu atlase |
|
Atbildīgā iestāde: |
Ekonomikas ministrija |
.
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem Negatīvā vērtējuma gadījumā projekta iesniegumu noraida (apzīmējums izveidotajā kolonnā - N) Negatīvā vērtējuma gadījumā var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam, lēmuma noteiktajā laikā) (apzīmējums izveidotajā kolonnā - P) |
|
Punktu skaits |
Min-55 punkti (visu kritēriju kopsumma) |
||
1. |
Projekta iesniedzēja darbības ilgums: |
N |
|
1.1. |
Projekta iesniedzējs ir dibināts ne vairāk kā pirms 2 gadiem |
58 |
|
1.2. |
Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 2 - 4 gadiem |
70 |
|
1.3. |
Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 4 - 6 gadiem |
64 |
|
1.4. |
Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 6 - 8 gadiem |
52 |
|
1.5. |
Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms 8 - 10 gadiem |
46 |
|
1.6. |
Projekta iesniedzējs ir dibināts pirms vairāk nekā 10 gadiem |
40 |
|
1.1. |
KVALITĀTES KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM |
||
2. |
Horizontālā prioritāte "Makroekonomiskā
stabilitāte" |
N |
|
2.1. |
Pieprasītā atbalsta intensitāte ir samazināta vismaz par 5 procentpunktiem |
30 |
|
2.2. |
Pieprasītā atbalsta intensitāte ir samazināta mazāk par 5 procentpunktiem |
15 |
|
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/Nē |
|||
2.1. |
PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
||
1. |
Projekta iesniedzējs ir Komercreģistrā reģistrēta akciju sabiedrība |
N |
|
2. |
Projekta iesniedzēja statuss atbilst mazā vai vidējā komersanta statusam un tas ir pareizi noteikts |
P |
|
3. |
Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteiktos obligāto maksājumu parādu |
P |
|
4. |
Projekta iesniedzējs nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas vai tiesiskās aizsardzības procesā, tās saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar Komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā |
N |
|
5. |
Projekta iesniedzējs nav veicis kotāciju Rīgas Fondu biržā pēdējo divu gadu laikā |
N |
|
2.2. |
PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
||
1. |
Aktivitātes finansējums: vērtējot projektus rindas kārtībā, aktivitātē pietiek finansējums |
N |
|
2. |
Projektu plānots pabeigt noteiktajā termiņā |
P |
|
2.3. |
PROJEKTA NOZARE |
||
1. |
Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir noteikta saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red. |
P |
|
2. |
Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir atbalstāma. Neatbalstāmās nozares ir: 1. Tērauda rūpniecība; 2. Sintētisko šķiedru ražošanas nozare; 3. Lauksaimniecības produktu ražošanas nozare; 4. Zivsaimniecības un akvakultūras nozare; 5. Ogļu rūpniecības nozare; 6. Alkoholisko dzērienu ražošanas nozares; 7. Tabakas izstrādājumu ražošanas nozare; 8. Kuģu būves nozare; 9. Tirdzniecības nozare; 10. Finanšu starpniecības nozare; 11. Komercpakalpojumu nozare; 12. Azartspēļu nozare. |
N |
|
3. |
Projekta izmaksas |
||
3.1. |
Projekta atbalstāmās izmaksas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām |
P |
|
3.2. |
Projekta izmaksas (kopējās projekta atbalstāmās izmaksas, kopējās projekta neatbalstāmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi un ir ievēroti programmā noteiktie atbalstāmo izmaksu ierobežojumi |
P |
|
3.3. |
Pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts pareizi, ievērojot noteikto atbalsta apmēru, t.i., trīs gados LVL 20 000 |
P |
|
3.4. |
Plānotie izdevumi ir ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina (fiziski izmērāmu) rezultātu rašanos |
P |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/Nē |
|||
1. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai un ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti un tie ir noformēti atbilstoši LR normatīvo aktu prasībām |
P |
|
2 |
Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta |
P |
|
3. |
Projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām |
P |
|
4. |
Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu |
P |
|
5. |
Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks |
N |
|
6. |
Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats (LVL) |
P |
|
7. |
Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā |
N |
|
8. |
Projekta iesnieguma veidlapa ir aizpildīta latviešu valodā un datorrakstā |
P |
|
9. |
Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros |
P |