Rīgā 2008.gada 25.martā (prot. Nr.19 7.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un sabiedrības veselības pasākumi" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.1.aktivitātes "Darbaspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, tai skaitā nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi" 1.3.1.1.1.apakšaktivitāti "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" un apakšaktivitāti 1.3.1.1.4. "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts komersantu individuāli organizētām apmācībām" (turpmāk - aktivitāte);
1.2. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kā arī kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību;
1.5. sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
7.1. atbildīgā iestāde nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
7.2. sadarbības iestāde:
7.2.1. izveido Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumu (turpmāk - projekta iesniegums) vērtēšanas komisiju;
7.2.2. pirms projektu iesniegumu pieņemšanas izstrādā, apstiprina un publicē sadarbības iestādes mājaslapā internetā projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projekta īstenošanas līguma paraugu, starpposma un noslēguma pārskata formu, kā arī izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;
7.2.3. izstrādā vērtēšanas komisijas darbības kārtību;
7.2.4. pēc vērtēšanas metodikas saskaņošanas ar atbildīgo iestādi atlasa projektu iesniegumus un nodrošina to vērtēšanu;
7.2.5. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzēju (turpmāk - projekta iesniedzējs);
7.2.6. slēdz līgumu ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu;
7.2.7. izvērtē un pieņem lēmumu par projektu grozījumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
7.2.8. informē par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līguma nosacījumu izpildi;
7.2.9. nodrošina aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
7.2.10. analizē problēmas, kas saistītas ar aktivitāti un projektu īstenošanu, un sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;
7.2.11. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju;
7.2.12. informē sabiedrību un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu un ar aktivitātes ietvaros iesniegtajiem projektu iesniegumiem;
7.2.13. nodrošina datu uzkrāšanu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem.
8.1. apakšaktivitātei 1.3.1.1.1. "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām";
8.2. apakšaktivitātei 1.3.1.1.4. "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts komersantu individuāli organizētām apmācībām".
9.1. apakšaktivitātē 1.3.1.1.1. (partnerībā organizētām apmācībām):
9.1.1. biedrības, kuras reģistrētas biedrību un nodibinājumu reģistrā un kurās apvienojušies vismaz pieci vienas nozares komersanti vai pašnodarbināti speciālisti (turpmāk - biedrības);
9.1.2. darba devēju apvienības, kas apvieno vismaz piecus komersantus. Projekta iesniedzējs ir galvenais partneris, kurš atbild par projekta īstenošanu un kuru, savstarpēji vienojoties, nosaka partneri;
9.2. apakšaktivitātē 1.3.1.1.4. (komersantu individuāli organizētām apmācībām) - komercreģistrā reģistrēti komersanti.
12.1. finansējumu var saņemt šādām darbībām:
12.1.1. vispārējām apmācībām - teorētiskām un praktiskām apmācībām, kurās iegūtās zināšanas un iemaņas izmantojamas arī citu komersantu darbībā vai citās darbības jomās;
12.1.2. speciālām apmācībām - teorētiskām un praktiskām apmācībām, kurās iegūtās zināšanas turpmāk izmantojamas konkrētā komersanta labā, bet nav izmantojamas citu komersantu labā vai citās darbības jomās;
12.2. finansējumu var saņemt šo noteikumu 9.punktā minētā persona (turpmāk- projekta iesniedzējs), ja:
12.2.1. tā ar tiesas lēmumu nav atzīta par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tās saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā vai biedrību un nodibinājumu reģistrā pieejamo informāciju tā neatrodas likvidācijas procesā;
12.2.2. tai nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu;
12.2.3. tā nav sniegusi nepatiesu informāciju sadarbības iestādei saistībā ar struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
12.2.4. tās interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un komersantam vai biedrībai saskaņā ar Krimināllikumu nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
12.2.5. tā nav saņēmusi vai neparedz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
12.2.6. tā nav pārkāpusi finansējuma saņemšanas nosacījumus;
12.2.7. projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā tā nav centusies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt sadarbības iestādes darbiniekus.
16.1. pasniedzējam ir vismaz divu gadu pieredze nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie;
16.2. pasniedzēja izglītība apmācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs nodarbinātie, apgūstot apmācību programmu.
17.1. darbībām, kuras projekta iesniedzējs ir uzsācis pirms projekta īstenošanas līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi;
17.2. apmācībām augstākās izglītības programmās;
17.3. transportlīdzekļu vadītāja kursiem A1, A, B1, B, M kategorijas iegūšanai.
19.1. administrēšanas izmaksas (uz uzņēmuma vai pakalpojumu līguma pamata) - projektu vadības izmaksas šo noteikumu 26.1.1. un 26.2.apakšpunktā noteiktajiem projektu iesniegumiem, bet ne vairāk kā 5 % no projekta attiecināmo tiešo izmaksu kopsummas;
19.2. apmācību izmaksas:
19.2.1. pasniedzēju darba samaksa par darba stundām (tai skaitā darba devēja Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas), nepārsniedzot likmi - 55 lati stundā;
19.2.2. apmācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas par drukātiem vai audiovizuāli sagatavotiem materiāliem, kuri pēc apmācību beigām paliek projekta iesniedzēja darbinieku īpašumā (atbilstoši apmācīto darbinieku skaitam, kā arī viens papildu eksemplārs projekta iesniedzējam), nepārsniedzot likmi - 200 latu vienam darbiniekam;
19.2.3. tulku un tulkotāju pakalpojumu izmaksas, nepārsniedzot 10 % no apmācību kopējām attiecināmajām izmaksām;
19.2.4. apmācībām izmantojamo instrumentu un aprīkojuma nolietojums par mācību laiku saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām normām;
19.2.5. apmācībām izmantojamo telpu nomas maksa, nepārsniedzot 10 % no apmācību kopējām attiecināmajām izmaksām;
19.2.6. viesnīcas izmaksas pasniedzējiem un darbiniekiem, dienas nauda darbiniekiem apmācību norises vietā saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām normām;
19.2.7. apmācībām izmantojamo iekārtu nomas izmaksas:
19.2.7.1. nepārsniedzot 40 % no apmācību kopējām attiecināmajām izmaksām, ja apmācības tiek īstenotas dabaszinātnēs, matemātikā un informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs, ražošanā un būvniecībā (atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju);
19.2.7.2. nepārsniedzot 10 % no apmācību kopējām attiecināmajām izmaksām, ja apmācības tiek īstenotas citās izglītības tematiskajās grupās (atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju);
19.3. kas saistītas ar nodarbināto apmācību vajadzību noteikšanu, karjeras konsultācijām un zināšanu līmeņa testēšanu, nepārsniedzot 300 latu vienam darbiniekam;
19.4. nodarbināto un pasniedzēju transporta izmaksas:
19.4.1. sabiedriskā transporta (ekonomiskā klase) izmaksas;
19.4.2. transporta noma;
19.4.3. degvielas izmaksas, ja tiek izmantots personiskais vai dienesta autotransports vai arī ja transportlīdzeklis tiek nomāts;
19.5. vīzu un darba atļauju saņemšanas izmaksas;
19.6. to profesiju pārstāvjiem, kam pēc apmācību beigām profesionālās darbības veikšanai ir nepieciešams sertifikāts, - eksaminācijas un sertifikācijas izmaksas, nepārsniedzot 1000 latu vienam darbiniekam;
19.7. nodarbināto darba samaksa (tai skaitā darba devēja Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) par darba stundām mācību apgūšanai, nepārsniedzot visu pārējo atbalstāmo izmaksu kopējo summu.
20.1. izmaksas, kas radušās pirms projekta īstenošanas līguma noslēgšanas un pēc līgumā noteiktā projekta īstenošanas beigu datuma;
20.2. pievienotās vērtības nodoklis;
20.3. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;
20.4. aizdevumu procentu maksājumi;
20.5. izmaksas par tādām apmācībām, kuru saturs neatbilst šo noteikumu 3.punktā noteiktajam aktivitātes mērķim;
20.6. izmaksas par šo noteikumu 17.punktā noteiktajām apmācībām;
20.7. citas izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmās.
22.1. vispārējām apmācībām:
22.1.1. 80 % - maziem un vidējiem komersantiem;
22.1.2. 60 % - lieliem komersantiem;
22.2. speciālajām apmācībām:
22.2.1. 45 % - maziem un vidējiem komersantiem;
22.2.2. 35 % - lieliem komersantiem;
22.3. valodu apmācībām - 50 %.
23.1. atbalsta intensitāte tiek palielināta par 10 %, ja visi pieteiktie apmācību dalībnieki projekta ietvaros ietilpst īpašajās atbalsta grupās atbilstoši "neizdevīgo darbinieku" definīcijai saskaņā ar Komisijas Regulu Nr.68/2001;
23.2. atbalsta intensitāti aprēķina no šo noteikumu 19.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
23.3. ja projekta iesniedzējs ir biedrība, atbalsta intensitāti nosaka atbilstoši apmācību veidam un nodarbināto skaitam, ko plānots apmācīt no mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, ievērojot šo noteikumu 22.punktā noteiktās maksimālās atbalsta intensitātes;
23.4. ja nav iespējams nošķirt vispārējās apmācības no speciālajām apmācībām, piemēro zemāko atbalsta intensitāti.
26.1. komersantu individuāli organizētām apmācībām - 150 000 latu, ja projekta iesniedzēja visu viena kalendāra gada laikā šo noteikumu ietvaros apstiprināto projektu kopējais finansējuma apjoms nepārsniedz 20 % no projekta iesniedzēja pēdējā noslēgtā finanšu gada neto apgrozījuma. Ja projektam pieprasītais finansējuma apjoms ir no 30 000 līdz 150 000 latu, ir izpildāmi šādi nosacījumi:
26.1.1. projekta iesniedzēja apgrozījums ir vairāk nekā 2 000 000 latu gadā vai projekta iesniedzēja ieguldījumi ir lielāki par 500 000 latiem (tiek ņemti vērā ieguldījumi komersanta pēdējā noslēgtā finanšu gadā);
26.1.2. projekta ietvaros tiks apmācīti vismaz 25 darbinieki;
26.2. partnerībā iesniegtam projektam - 250 000 latu;
26.3. maksimālais finansējums apmācībām vienam nodarbinātajam gadā nedrīkst pārsniegt 6000 latu.
30.1. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";
30.2. sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv).
32.1. aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums);
32.2. papildus iesniedzamiem dokumentiem:
32.2.1. deklarācija par saimnieciskās darbības veicēja atbilstību sīkā, mazā vai vidējā komersanta statusam (iesniedz, ja finansējuma pretendents pretendē uz finansējumu, kas paredzēts mazajiem un vidējiem komersantiem) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīko, mazo un vidējo komersantu definīcijai;
32.2.2. Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka komersantam nav nodokļu parādu (izziņa projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nedrīkst būt vecāka par 30 kalendāra dienām), vai projekta iesniedzēja piekrišanas vēstule, kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi no Valsts ieņēmuma dienesta pieprasīt gada pārskatu un izziņu (2.pielikums);
32.2.3. jaundibinātajiem komersantiem - operatīvo finanšu pārskats par laikposmu līdz pēdējam noslēgtajam mēnesim (finanšu pārskats nedrīkst būt vecāks par diviem mēnešiem);
32.2.4. partnerībā iesniegtam projektam, ja projektu iesniedz vismaz pieci vienas nozares komersanti, - katra partnera piekrišanas vēstule par dalību projektā;
32.2.5. partnerībā iesniegtam projektam pievienojami papildus iesniedzamie dokumenti par katru projektā iesaistīto partneri (šo noteikumu 32.2.1. un 32.2.3.apakšpunktā minētie dokumenti (ja attiecas) un 32.2.2.apakšpunktā minētie dokumenti).
34.1. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta, sagatavota datorrakstā latviešu valodā;
34.2. ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, tiem pievieno apliecinātu dokumenta tulkojumu latviešu valodā saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā;
34.3. projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtībai;
34.4. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks;
34.5. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos.
35.1. projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros (oriģināls un kopija). Uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde "oriģināls", uz kopijas pirmās lapas ir norāde "kopija";
35.2. katru projekta iesnieguma eksemplāru iesniedz cietos vākos, caurauklotu, ar secīgi sanumurētām lapām, pēdējās lapas aizmugurē diegu gali ir pielīmēti un uz uzlīmes ir informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, ir apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta izstrādāšanas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts.
36.1. projekta iesniegumu izstrādā un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
36.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;
36.3. projekta iesnieguma veidlapa un papildus iesniedzamo dokumentu oriģināli ir parakstīti katrs atsevišķi ar to autora drošu elektronisku parakstu un apliecināti ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu atlases termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tie ir apliecināti katrs atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu atlases termiņa beigām.
42.1. komisijas vadītāju un balsstiesīgos komisijas locekļus apstiprina sadarbības iestādes vadītājs;
42.2. komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji.
45.1. kvalitātes kritēriji:
45.1.1. projekta vadības kapacitāte;
45.1.2. projekta izmaksu pamatotība;
45.1.3. projekta iesniedzēja nozares eksporta potenciāls;
45.1.4. projekta saistība ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, komersanta pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos;
45.1.5. horizontālā prioritāte "makroekonomiskā stabilitāte" - pieprasītā atbalsta intensitāte;
45.1.6. horizontālā prioritāte "ilgtspējīga attīstība" - projektā paredzētas vides vai energoefektivitātes apmācības;
45.1.7. horizontālā prioritāte "vienādas iespējas" - nediskriminācijas principu ievērošana;
45.1.8. horizontālā prioritāte "informācijas sabiedrība" - projektā paredzētas apmācības darbam ar informācijas un komunikācijas tehnoloģijām;
45.2. atbilstības kritēriji:
45.2.1. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 9.1., 12.2.1. un 12.2.2.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
45.2.2. projekta nozare atbilst šo noteikumu 12.punktā noteiktajām prasībām un saimnieciskās darbības statistiskajai klasifikācijai;
45.2.3. projekta izmaksu atbilstības kritēriji:
45.2.3.1. projekta izmaksas atbilst šo noteikumu 19., 20., 21., 22., 23., 24. un 26.punktā noteiktajām prasībām;
45.2.3.2. projekta izmaksas ir aprēķinātas aritmētiski pareizi;
45.2.3.3. projekta aktivitātes ir skaidri definētas un atbilst projekta mērķim;
45.2.4. projekta ieviešanas termiņš atbilst šo noteikumu 67.punktam;
45.3. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):
45.3.1. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 32.1.apakšpunktā noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamie dokumenti, un tas ir noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
45.3.2. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta;
45.3.3. projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām;
45.3.4. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu -, un tas atbilst šo noteikumu 34.3.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
45.3.5. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks, un tas atbilst šo noteikumu 34.3.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
45.3.6. projekta iesniegumā ir skaidri formulētas apmācību vajadzības nozarē;
45.3.7. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;
45.3.8. projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā;
45.3.9. projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā;
45.3.10. projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros.
46.1. kvalitātes kritēriji:
46.1.1. projekta izmaksu pamatotība;
46.1.2. projekta iesniedzēja nozares eksporta potenciāls;
46.1.3. projekta saistība ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, komersanta pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos;
46.1.4. horizontālā prioritāte "teritorijas līdzsvarota attīstība" - projekta atrašanās vieta;
46.1.5. horizontālā prioritāte "makroekonomiskā stabilitāte" - pieprasītā atbalsta intensitāte;
46.1.6. horizontālā prioritāte "vienādas iespējas" - nediskriminācijas principu ievērošana;
46.1.7. horizontālā prioritāte "informācijas sabiedrība" - projektā paredzētas apmācības darbam ar informācijas un komunikācijas tehnoloģijām;
46.2. atbilstības kritēriji:
46.2.1. projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji:
46.2.1.1. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 9.2., 12.2.1. un 12.2.2.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
46.2.1.2. projekta iesniedzējs ir pareizi noteicis savu statusu (mazais vai vidējais komersants);
46.2.2. projekta nozare atbilst šo noteikumu 12.punktā noteiktajām prasībām un saimnieciskās darbības statistiskajai klasifikācijai;
46.2.3. projekta izmaksu atbilstības kritēriji:
46.2.3.1. izmaksas atbilst šo noteikumu 19., 20., 21., 22., 23., 24. un 26.punktā noteiktajām prasībām;
46.2.3.2. projekta izmaksas ir aprēķinātas aritmētiski pareizi;
46.2.3.3. projekta aktivitātes ir skaidri definētas un atbilst projekta mērķim;
46.2.4. projekta ieviešanas termiņš atbilst šo noteikumu 67.punktam;
46.3. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):
46.3.1. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 32.1.apakšpunktā noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamie dokumenti, un tas ir noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
46.3.2. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta;
46.3.3. projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām;
46.3.4. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu -, un tas atbilst šo noteikumu 34.3.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
46.3.5. projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks, un tas atbilst šo noteikumu 34.3.apakšpunktā noteiktajām prasībām;
46.3.6. projekta iesniegumā ir skaidri formulētas apmācību vajadzības pie komersanta;
46.3.7. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;
46.3.8. projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā;
46.3.9. projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā;
46.3.10. projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros.
49.1. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 45.3.8. vai 46.3.8.apakšpunktā minētajam neprecizējamam kritērijam, vērtē projekta iesnieguma atbilstību neprecizējamiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem (partnerībā organizētām apmācībām - kritēriji, kas minēti šo noteikumu 9.1.apakšpunktā, 11.punktā, 12.2.1. un 34.4.apakšpunktā, individuāli organizētām apmācībām - kritēriji, kas minēti šo noteikumu 9.2.apakšpunktā, 11.punktā, 12.2.1. un 34.4.apakšpunktā);
49.2. ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no neprecizējamajiem atbilstības vai administratīvajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu par atbilstību pārējiem kritērijiem neturpina;
49.3. ja projekta iesniegums atbilst visiem neprecizējamiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem, vērtē projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem (partnerībā organizētām apmācībām - kritēriji, kas minēti šo noteikumu 45.1.1., 45.1.2., 45.1.3., 45.1.4., 45.1.5., 45.1.6., 45.1.7. un 45.1.8.apakšpunktā, individuāli organizētām apmācībām - kritēriji, kas minēti šo noteikumu 46.1.1., 46.1.2., 46.1.3., 46.1.4., 46.1.5., 46.1.6. un 46.1.7.apakšpunktā);
49.4. visus vienā projektu iesniegumu atlasē iesniegtos projektu iesniegumus, kuros vērtēta atbilstība kvalitātes kritērijiem, sarindo dilstošā secībā pēc kvalitātes kritērijos iegūtā punktu skaita (projektu iesniegumus, kas iesniegti partnerībā organizētām apmācībām, un projektu iesniegumus, kas iesniegti individuāli organizētām apmācībām, sarindo atsevišķi). Pēc pārējiem precizējamiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem turpina vērtēt tikai tos projektu iesniegumus, kuri saņēmuši pietiekamu punktu skaitu, lai saņemtu finansējumu.
50.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības kritērijiem un visiem administratīvajiem kritērijiem, izņemot šo noteikumu 53.2.apakšpunktā minētos gadījumus;
50.2. projekta iesniegums ir saņēmis vismaz 45 punktus par atbilstību kvalitātes kritērijiem;
50.3. projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros ir saņēmis augstāku vērtējumu par atbilstību kvalitātes kritērijiem, salīdzinot ar citiem projektu iesniegumiem. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pieņemot lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam ar mazāku atbalsta intensitāti.
51.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības kritērijiem un visiem administratīvajiem kritērijiem, izņemot šo noteikumu 53.1.apakšpunktā minēto gadījumu;
51.2. projekta iesniegums ir saņēmis vismaz 35 punktus par atbilstību kvalitātes kritērijiem;
51.3. projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros ir saņēmis augstāku vērtējumu par atbilstību kvalitātes kritērijiem, salīdzinot ar citiem projektu iesniegumiem. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pieņemot lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam ar mazāku atbalsta intensitāti.
52.1. projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam neprecizējamam atbilstības kritērijam vai administratīvajam kritērijam;
52.2. projekta iesniegums šo noteikumu 45.1.1. un 45.1.2. vai 46.1.1.apakšpunktā minētajā kritērijā nav saņēmis nevienu punktu (0 punktu);
52.3. sarindojot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar kvalitātes kritērijiem komersanta individuāli organizēto apmācību projektiem vai kvalitātes kritērijiem partnerībā organizēto apmācību projektiem, projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases finansējuma ietvaros nav saņēmis pietiekamu punktu skaitu un tam nepietiek finansējuma.
53.1. komersanta individuāli organizēto apmācību projektiem jāprecizē projekta iesniegums atbilstoši projektu iesniegumu atbilstības un administratīvajiem vērtēšanas kritējiem, izņemot atbilstības kritērijus, kas minēti šo noteikumu 9.2.apakšpunktā, 11.punktā un 12.2.1.apakšpunktā, un administratīvo kritēriju, kas minēts šo noteikumu 34.4.apakšpunktā;
53.2. partnerībā organizēto apmācību projektiem jāprecizē projekta iesniegums atbilstoši projektu iesniegumu atbilstības un administratīvajiem vērtēšanas kritējiem, izņemot atbilstības kritērijus, kas minēti šo noteikumu 9.1.apakšpunktā, 11.punktā un 12.2.1.apakšpunktā, un administratīvo kritēriju, kas minēts šo noteikumu 34.4.apakšpunktā;
53.3. jāprecizē projekta iesnieguma izmaksu tāme, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas. Precizējot izmaksu tāmi, attiecināmo izmaksu kopsummu, finansējuma apjomu un intensitāti nedrīkst palielināt;
53.4. jāsniedz papildu informācija, ja projekta iesniegumā nav ietverta pilnīga informācija vai tā nav skaidri saprotama;
53.5. no projekta attiecināmajām izmaksām jāsvītro izmaksas, kas šo noteikumu 20.punktā noteiktas kā neattiecināmas;
53.6. jāprecizē finansējuma apjoms atbilstoši šo noteikumu 26.punkta prasībām;
53.7. jāprecizē projekta īstenošanas laiks;
53.8. jāapliecina Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu samaksa;
53.9. projekta iesniegumā skaidri jādefinē apmācību vajadzības;
53.10. jāprecizē komersanta statuss (mazais vai vidējais komersants);
53.11. projekta iesniegums jānoformē atbilstoši šo noteikumu 34. un 35. vai 36.punkta prasībām.
60.1. projekta iesniedzējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;
60.2. projekta iesniedzējs projekta īstenošanai ir atvēris atsevišķu norēķinu kontu bankā, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi;
60.3. līgums par projekta īstenošanu noslēgts, pirms projekta iesniedzējs ir uzsācis projekta atbalstāmās darbības. Ja projekta īstenotājs ir uzsācis projekta īstenošanu pirms projekta īstenošanas līguma noslēgšanas, par šīm darbībām tas nevar saņemt finansējumu šo noteikumu ietvaros;
60.4. īstenojot projektu, ir nodrošināta atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā;
60.5. ir sagatavots un līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā laikā iesniegts sadarbības iestādē starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījums. Maksājuma pieprasījumam ir pievienotas dokumentu kopijas saskaņā ar sadarbības iestādes izstrādātu un apstiprinātu izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;
60.6. pēc sadarbības iestādes veiktās projekta īstenošanas pārbaudes un iesniegtā noslēguma vai starpposma pārskata pārbaudes projekta īstenošanas izmaksas tiek atzītas par attiecināmām.
61.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;
61.2. ja nav īstenota kāda no projekta īstenošanas līgumā paredzētajām darbībām, bet tiek sasniegts projekta mērķis;
61.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;
61.4. ja projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas;
61.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis sadarbības iestādei nepatiesu informāciju;
61.6. ja iepirkumu procedūra nav veikta atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
65.1. individuāli organizētām apmācībām - ne vairāk kā trijās daļās, kur starpposma maksājumu var saņemt par pilnu sešu mēnešu periodu, ja projekta īstenošanas ilgums pārsniedz 12 mēnešus;
65.2. partnerībā organizētām apmācībām - starpposma maksājumu var saņemt par pilnu triju mēnešu periodu vai tad, ja starpposma pārskatu iesniedz par summu, kas pārsniedz 20 000 latu.
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.203
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.203
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.203
1.3.1.1.1. "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts partnerībās organizētām apmācībām"
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem. Ja vērtējums ir negatīvs: 1) projekta iesniegumu noraida (apzīmējums - N); 2) pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošinās atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā (apzīmējums - P) |
|
Punktu skaits |
Min - 35 punkti |
||
1 |
Projekta vadības kapacitāte |
N |
|
1.1. |
Projekta iesniedzēja vadības kapacitāte ir atbilstoša projekta lielumam |
20 |
|
1.2. |
Projekta iesniedzēja vadības kapacitāte nav atbilstoša projekta lielumam |
0 |
|
2. |
Projekta iesnieguma izmaksu tāmē paredzētas pamatotas un projekta mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošas attiecināmās izmaksas |
N |
|
2.1. |
Projekta iesnieguma izmaksu tāmē paredzētas pamatotas un projekta mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošas attiecināmās izmaksas |
20 |
|
2.2. |
Projekta iesnieguma izmaksu tāmē paredzētas nepamatotas un projekta mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem neatbilstošas attiecināmās izmaksas |
0 |
|
3. |
Nozares eksporta potenciāls (CSP dati par pēdējiem 3 gadiem) |
N |
|
3.1. |
Nozare eksportē vairāk nekā 69 % saražotā |
15 |
|
3.2. |
Nozare eksportē 60 %-69 % saražotā |
12 |
|
3.3. |
Nozare eksportē 50 %-59 % saražotā |
8 |
|
3.4. |
Nozare eksportē mazāk nekā 50 % saražotā |
5 |
|
4. |
Projekts saistīts ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos. Par katru partneri, kura darbinieki tiek apmācīti saistībā ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos, tiek piešķirts viens punkts |
5 |
N |
1.1. |
KVALITĀTES KRITĒRIJI PA HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM |
||
5. |
Horizontālā prioritāte "Ilgtspējīga attīstība" Projekts ietver vides aizsardzības vai energoefektivitātes apmācības |
N |
|
5.1. |
Projekts ietver vides aizsardzības vai energoefektivitātes apmācības |
10 |
|
5.2. |
Projekts neietver vides aizsardzības vai energoefektivitātes apmācības |
0 |
|
6. |
Projektā nodrošināts nediskriminācijas princips, paredzot aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības un aktīvās novecošanās tiesību pamatprincipu ievērošanu, kā arī tiesību pamatprincipu ievērošanu personām ar invaliditāti |
N |
|
Projektā paredz šādus pamatprincipus: 1) projektā tiks apmācīti darbinieki, kas atbilst Komisijas Regulas (EK) Nr.68/2001 definīcijai par "neizdevīgiem darbiniekiem": |
|||
a) persona, kas jaunāka par 25 gadiem, kurai iepriekš nav bijis pirmā regulāri apmaksātā darba |
|||
b) persona, kurai ir fizisko, garīgo vai psihisko traucējumu radīta ievērojama darba nespēja, bet kura tomēr spēj konkurēt darba tirgū |
|||
c) darbinieks migrants, kurš pārvietojas vai ir pārvietojies Kopienā, vai kļūst par Kopienas rezidentu, lai uzsāktu darbu, un kuram ir vajadzīgas profesionālās un/vai valodas mācības |
|||
d) persona, kas vēlas atsākt darbu pēc vismaz triju gadu pārtraukuma, jo īpaši persona, kas pametusi darbu, lai saskaņotu darba un ģimenes dzīvi, - pirmajos sešos mēnešos pēc pieņemšanas darbā |
|||
e) persona, kas vecāka par 45 gadiem un kas nav ieguvusi vidējo izglītību vai tai līdzvērtīgu izglītību |
|||
f) persona, kas ilgu laiku bijusi nenodarbināta, t.i., persona, kas bez darba bijusi 12 secīgus mēnešus, - pirmajos sešos mēnešos pēc pieņemšanas darbā |
|||
2) projekta iesniedzējs ir apzinājis projekta mērķa grupas sociālo portretu, t.sk. sadalījumu pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes |
|||
3) projektā ir paredzēti speciāli pasākumi, ņemot vērā darbinieku atšķirīgās vajadzības saistībā ar dzimumu, vecuma grupu un citiem iespējamiem sociālās atstumtības riskiem |
|||
6.1. |
Projektā paredzēta 3 pamatprincipu ievērošana |
10 |
|
6.2. |
Projektā paredzēta 2 pamatprincipu ievērošana |
8 |
|
6.3. |
Projektā paredzēta 1 pamatprincipa ievērošana |
6 |
|
6.4. |
Projektā nav paredzēta pamatprincipu ievērošana |
0 |
|
7. |
Horizontālā prioritāte "Makroekonomiskā stabilitāte" Pieprasītā atbalsta intensitāte |
N |
|
7.1. |
Pieprasītā atbalsta intensitāte ir samazināta vairāk nekā par 5 procentpunktiem no maksimāli pieļaujamās atbalsta intensitātes projektam |
10 |
|
7.2. |
Pieprasītā atbalsta intensitāte ir maksimāli pieļaujamā vai samazināta ne vairāk kā par 5 procentpunktiem no maksimāli pieļaujamās atbalsta intensitātes projektam |
0 |
|
8. |
Horizontālā prioritāte "Informācijas sabiedrība" Projekts ietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
N |
|
8.1. |
Projekts ietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
10 |
|
8.2. |
Projekts neietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
0 |
|
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/Nē |
|||
1. |
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
||
1.1. |
Projekta iesniedzējs ir komersants, nozares asociācija vai darba devēju apvienība, kas partneru vienošanās rezultātā tiek noteikta par galveno partneri |
N |
|
1.2. |
Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu |
P |
|
1.3. |
Projekta iesniedzējs nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā |
N |
|
2. |
Projekta iesnieguma atbilstības kritēriji |
||
2.1. |
Projekta nozare |
||
2.1.1. |
Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir noteikta saskaņā ar NACE 2.red. |
P |
|
2.1.2. |
Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir atbalstāma. Nozares, kurām nav paredzēts atbalsts ir: a) alkoholisko dzērienu un tabakas ražošanas nozares b) azartspēļu nozare c) operācijas ar nekustamo īpašumu |
N |
|
3. |
Projekta izmaksas |
||
3.1. |
Projekta atbalstāmās izmaksas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām |
P |
|
3.2. |
Projekta izmaksas (kopējās projekta atbalstāmās izmaksas, kopējās projekta neatbalstāmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, un ir ievēroti programmā noteiktie atbalstāmo izmaksu ierobežojumi |
P |
|
3.3. |
Pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts pareizi |
P |
|
3.4. |
Pieprasītais atbalsta apmērs nepārsniedz noteikto maksimālo atbalsta apmēru |
P |
|
3.5. |
Plānotie izdevumi ir samērīgi, ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina (fiziski izmērāmu) rezultātu rašanos |
P |
|
4. |
Projekta ieviešanas termiņš nepārsniedz noteikto termiņu |
P |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/Nē |
|||
1. |
Projekta iesniegums |
||
1.1. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām |
P |
|
1.2. |
Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta |
P |
|
1.3. |
Projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām |
P |
|
1.4. |
Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu |
P |
|
1.5. |
Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks |
N |
|
1.6. |
Projekta iesniegumā ir skaidri formulētas apmācību vajadzības nozarē |
P |
|
1.7. |
Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats |
P |
|
1.8. |
Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā |
N |
|
1.9. |
Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā |
P |
|
1.10. |
Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros |
P |
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.203
1.3.1.1.4. "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai - atbalsts komersantu individuāli organizētām apmācībām"
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem. Ja vērtējums ir negatīvs: 1) projekta iesniegumu noraida (apzīmējums - N); 2) pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošinās atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā (apzīmējums - P) |
|
Punktu skaits |
Min - 35 punkti |
||
1. |
Projekta iesnieguma izmaksu tāmē paredzētas pamatotas un projekta mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošas attiecināmās izmaksas |
N |
|
1.1. |
Projekta iesnieguma izmaksu tāmē paredzētas pamatotas un projekta mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošas attiecināmās izmaksas |
20 |
|
1.2. |
Projekta iesnieguma izmaksu tāmē paredzētas nepamatotas un projekta mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem neatbilstošas attiecināmās izmaksas |
0 |
|
2. |
Nozares eksporta potenciāls (CSP dati par pēdējiem 3 gadiem) |
N |
|
2.1. |
Nozare eksportē vairāk nekā 69 % saražotā |
30 |
|
2.2. |
Nozare eksportē 60 %-69 % saražotā |
20 |
|
2.3. |
Nozare eksportē 50 %-59 % saražotā |
10 |
|
2.4. |
Nozare eksportē mazāk nekā 50 % saražotā |
5 |
|
3. |
Projekts saistīts ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos |
N |
|
3.1. |
Projekts saistīts ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos |
20 |
|
3.2. |
Projekts nav saistīts ar jaunas ražotnes atvēršanu vai esošo ražotņu paplašināšanu, uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu vai ieguldījumiem pamatlīdzekļos |
0 |
|
1.1. |
KVALITĀTES KRITĒRIJI PA HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM |
||
4. |
Horizontālā prioritāte "Teritorijas līdzsvarota attīstība" Projektu īsteno īpaši atbalstāmajā teritorijā. Projekta īstenošanas vieta ir tā uzņēmuma adrese, kurā tiek apmācīti darbinieki un veikta saimnieciskā darbība |
N |
|
4.1. |
Projektu īsteno īpaši atbalstāmajā teritorijā |
10 |
|
4.2. |
Projektu īsteno ārpus īpaši atbalstāmās teritorijas un ārpus Rīgas un Ādažu, Babītes, Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Krimuldas, Ķekavas, Mālpils, Mārupes, Olaines, Salaspils, Saulkrastu, Siguldas, Stopiņu novada |
5 |
|
4.3. |
Projektu īsteno Rīgā vai Ādažu, Babītes, Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Krimuldas, Ķekavas, Mālpils, Mārupes, Olaines, Salaspils, Saulkrastu, Siguldas, Stopiņu novadā |
0 |
|
5. |
Projektā nodrošināts nediskriminācijas princips, paredzot aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības un aktīvās novecošanās tiesību pamatprincipu ievērošanu, kā arī tiesību pamatprincipu ievērošanu personām ar invaliditāti |
N |
|
Projektā paredz šādus pamatprincipus: 1) projektā tiks apmācīti darbinieki, kas atbilst Komisijas Regulas (EK) Nr.68/2001 definīcijai par "neizdevīgiem darbiniekiem": |
|||
a) persona, kas jaunāka par 25 gadiem, kurai iepriekš nav bijis pirmā regulāri apmaksātā darba |
|||
b) persona, kurai ir fizisko, garīgo vai psihisko traucējumu radīta ievērojama darba nespēja, bet kura tomēr spēj konkurēt darba tirgū |
|||
c) darbinieks migrants, kurš pārvietojas vai ir pārvietojies Kopienā, vai kļūst par Kopienas rezidentu, lai uzsāktu darbu, un kuram ir vajadzīgas profesionālās un/vai valodas mācības |
|||
d) persona, kas vēlas atsākt darbu pēc vismaz triju gadu pārtraukuma, jo īpaši persona, kas pametusi darbu, lai saskaņotu darba un ģimenes dzīvi, - pirmajos sešos mēnešos pēc pieņemšanas darbā |
|||
e) persona, kas vecāka par 45 gadiem un kas nav ieguvusi vidējo izglītību vai tai līdzvērtīgu izglītību |
|||
f) persona, kas ilgu laiku bijusi nenodarbināta, t.i., persona, kas bez darba bijusi 12 secīgus mēnešus, - pirmajos sešos mēnešos pēc pieņemšanas darbā |
|||
2) projekta iesniedzējs ir apzinājis projekta mērķa grupas sociālo portretu, t.sk. sadalījumu pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes |
|||
3) projektā ir paredzēti speciāli pasākumi, ņemot vērā darbinieku atšķirīgās vajadzības saistībā ar dzimumu, vecuma grupu un citiem iespējamiem sociālās atstumtības riskiem |
|||
5.1. |
Projektā paredzēta 3 pamatprincipu ievērošana |
10 |
|
5.2. |
Projektā paredzēta 2 pamatprincipu ievērošana |
8 |
|
5.3. |
Projektā paredzēta 1 pamatprincipa ievērošana |
6 |
|
5.4. |
Projektā nav paredzēta pamatprincipu ievērošana |
0 |
|
6. |
Horizontālā prioritāte "Makroekonomiskā stabilitāte" Pieprasītā atbalsta intensitāte |
N |
|
6.1. |
Pieprasītā atbalsta intensitāte ir samazināta vairāk nekā par 5 procentpunktiem no maksimāli pieļaujamās atbalsta intensitātes projektam |
5 |
|
6.2. |
Pieprasītā atbalsta intensitāte ir maksimāli pieļaujamā vai samazināta ne vairāk kā par 5 procentpunktiem no maksimāli pieļaujamās atbalsta intensitātes projektam |
0 |
|
7. |
Horizontālā prioritāte "Informācijas sabiedrība" Projekts ietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
N |
|
7.1. |
Projekts ietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
5 |
|
7.2. |
Projekts neietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
0 |
|
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/Nē |
|||
1 |
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
||
1.1. |
Projekta iesniedzējs ir komersants |
N |
|
1.2. |
Projekta iesniedzējs ir pareizi noteicis savu statusu (mazais vai vidējais komersants) |
P |
|
1.3. |
Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu |
P |
|
1.4. |
Projekta iesniedzējs nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā |
N |
|
2. |
Projekta iesnieguma atbilstības kritēriji |
||
2.1. |
Projekta nozare |
||
2.1.1. |
Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir noteikta saskaņā ar NACE 2.red. |
P |
|
2.1.2. |
Nozare, kurā tiks īstenots projekts, ir atbalstāma. Nozares, kurām nav paredzēts atbalsts ir: a) alkoholisko dzērienu un tabakas ražošanas nozares b) azartspēļu nozare c) operācijas ar nekustamo īpašumu |
N |
|
3. |
Projekta izmaksas |
||
3.1. |
Projekta atbalstāmās izmaksas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām |
P |
|
3.2. |
Projekta izmaksas (kopējās projekta atbalstāmās izmaksas, kopējās projekta neatbalstāmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, un ir ievēroti programmā noteiktie atbalstāmo izmaksu ierobežojumi |
P |
|
3.3. |
Pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts pareizi |
P |
|
3.4. |
Pieprasītais atbalsta apmērs nepārsniedz noteikto maksimālo atbalsta apmēru |
P |
|
3.5. |
Plānotie izdevumi ir samērīgi, ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina (fiziski izmērāmus) rezultātus |
P |
|
3.6. |
Projekta atbalsta apjoms nepārsniedz 20 % no komersanta pēdējā noslēgtā finanšu gada neto apgrozījuma |
P |
|
3.7. |
Projektiem, kuru pieprasītais atbalsta apjoms ir 30 000-150 000 latu, ievēro šādus nosacījumus: a) projekta iesniedzēja apgrozījums ir lielāks par 2 milj. latu gadā vai b) projekta iesniedzēja ieguldījumi pārsniedz 500 000 latu gadā (tiek ņemti vērā ieguldījumi komersanta pēdējā noslēgtajā finanšu gadā) un c) projekta ietvaros tiks apmācīti vismaz 25 darbinieki |
P |
|
4. |
Projektu plānots pabeigt divu gadu laikā pēc projekta īstenošanas līguma noslēgšanas |
P |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/Nē |
|||
1. |
Projekta iesniegums |
||
1.1. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām |
P |
|
1.2. |
Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta |
P |
|
1.3. |
Projekta iesnieguma oriģināls ir ar sanumurētām lapām |
P |
|
1.4. |
Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu |
P |
|
1.5. |
Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks |
N |
|
1.6. |
Projekta iesniegumā ir skaidri definētas uzņēmuma apmācību vajadzības |
P |
|
1.7. |
Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats |
P |
|
1.8. |
Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu pieņemšanas termiņā |
N |
|
1.9. |
Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā |
P |
|
1.10. |
Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros |
P |