• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 17. marta noteikumi Nr. 187 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.2.1.1.apakšaktivitāti "Valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu saglabāšana, atjaunošana un infrastruktūras pielāgošana tūrisma produktu attīstībai"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.04.2008., Nr. 53 https://www.vestnesis.lv/ta/id/173386

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.199

Par Latvijas Republikas valdības un Apvienoto Nāciju Organizācijas līgumu par Apvienoto Nāciju Organizācijas Eiropas Ekonomikas komisijas konvencijas par pieeju informācijai, sabiedrības dalību lēmumu pieņemšanā un iespēju griezties tiesu iestādēs saistībā ar vides jautājumiem Trešās...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

04.04.2008., Nr. 53

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 187

Pieņemts: 17.03.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Precizēts 12.06.2008., Latvijas Vēstnesis Nr.91 (3875)

Ministru kabineta noteikumi Nr.187

Rīgā 2008.gada 17.martā (prot. Nr.17 9.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.2.1.1.apakšaktivitāti "Valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu saglabāšana, atjaunošana un infrastruktūras pielāgošana tūrisma produktu attīstībai"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.prioritātes "Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskai aktivitātei nodrošināšana" 3.4.2.pasākuma "Tūrisms" 3.4.2.1.ak­tivitātes "Nacionālās nozīmes tūrisma produkta attīstība" 3.4.2.1.1.apakš­aktivitāti "Valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu saglabāšana, atjauno­šana un infrastruktūras pielāgošana tūrisma produktu attīstībai" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kā arī kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību;

1.5. atbildīgās iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa statuss ir noteikts normatīvajos aktos par kultūras pieminekļu uzskaiti, aizsardzību, izmantošanu un restaurāciju.

3. Aktivitātes mērķis ir veicināt nacionālas nozīmes kultūras tūrisma produktu attīstību, nodrošinot starptautiski atzītu Latvijas kultūrvēsturisko vērtību tūrisma infrastruktūras uzlabošanu.

4. Aktivitātes mērķa grupa ir Latvijas iedzīvotāji un ārvalstu ceļotāji.

5. Šo noteikumu izpratnē lietoti šādi termini:

5.1. tūrisma produkts – prece vai pakalpojums, kam ir vai būs pieprasījums tirgū un kurš ir izveidots vai pielāgots tūristu interesēm vai vajadzībām;

5.2. paplašināts tūrisma produkts – ieguldot investīcijas valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa daļā, tehniski uzlabots jau esošs tūrisma produkts, neveidojot papildus jaunu preci vai pakalpojumu tūristu interesēm vai vajadzībām;

5.3. jauns tūrisma produkts – īstenojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk – projekts) uz valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa bāzes izveidots tāds tūrisma produkts, kas līdz šim nav piedāvāts tirgū.

6. Aktivitātes īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.

7. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestādes funkcijas veic valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

8. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes kompetence:

8.1. atbildīgā iestāde:

8.1.1. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli;

8.1.2. piemēro n+3 un n+2 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2006.gada 31.jūlijā, OV L 210, 25.–78.lpp.);

8.1.3. informē sabiedrību un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu;

8.2. sadarbības iestāde:

8.2.1. ievieto sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv) to valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu sarakstu, kas iekļauti valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā līdz 2007.gada 1.janvārim;

8.2.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, tās sastāvu saskaņojot ar atbildīgo iestādi, un izstrādā vērtēšanas komisijas darbības kārtību;

8.2.3. pirms projektu iesniegumu pieņemšanas izstrādā, apstiprina un publicē sadarbības iestādes mājaslapā internetā projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, vērtēšanas metodiku, Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma veidlapas (turpmāk – projekta iesnieguma veidlapa) aizpildīšanas metodiku, vienošanās paraugu par projekta īstenošanu, iekļaujot starpposmu un noslēguma pārskata formu un izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;

8.2.4. pēc vērtēšanas metodikas saskaņošanas ar atbildīgo iestādi atlasa projektu iesniegumus un nodrošina to vērtēšanu;

8.2.5. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzēju (turpmāk – projekta iesniedzējs);

8.2.6. slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu;

8.2.7. nodrošina aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli;

8.2.8. piemēro n+3 un n+2 principu projektu līmenī, realizējot Padomes Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

8.2.9. analizē problēmas, kas saistītas ar aktivitāti un projekta īstenošanu un sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;

8.2.10. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju;

8.2.11. informē sabiedrību un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros iesniegtiem projektu iesniegumiem;

8.2.12. nodrošina datu uzkrāšanu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem;

8.2.13. informē par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un vienošanās nosacījumu izpildi.

9. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Kopējais aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 12 402 423,65 lati. Tas sastāv no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma 10 542 060 latu apmērā, valsts budžeta un pašvaldību budžeta finansējuma ne mazāk kā 1 860 363,65 latu apmērā.

II. Projekta iesniedzējam noteiktās prasības

10. Aktivitātes ietvaros projekta iesniegumu var iesniegt pašvaldība (turpmāk – projekta iesniedzējs), kuras īpašumā (ierakstīts zemesgrāmatā vai atrodas pašvaldības grāmatvedības bilancē) ir tāda valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa daļa, kas līdz 2007.gada 1.janvārim iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā.

11. Aktivitātes ietvaros uz finansējumu nevar pretendēt, ja projekta iesniedzējs:

11.1. nav izpildījis pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem, kas izriet no Latvijas Republikas tiesību aktiem;

11.2. centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju vai atbildīgo iestādi, vai sadarbības iestādi šā projekta iesnieguma vai citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu iesniegumu vērtēšanā.

III. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības

12. Finansējums tiek piešķirts valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa vai tā daļu atjaunošanai, saglabāšanai un infrastruktūras pielāgošanai tūrisma produkta attīstībai, ja tiek nodrošināta objekta auten­tiskuma saglabāšana.

13. Finansējumu nepiešķir:

13.1. darbībām, kuras projekta iesniedzējs ir uzsācis, pirms noslēgta vienošanās ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu, izņemot šo noteikumu 14.1.apakš­punktā minēto gadījumu;

13.2. muzeju mākslas un vēstures ekspozīciju iegādei un restaurēšanai;

13.3. jaunu ēku plānošanai un celtniecībai, izņemot šo noteikumu 14.6.apakšpunktā minēto gadījumu.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

14. Aktivitātes ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksas:

14.1. būvprojekta sagatavošanas un infrastruktūras izbūvei nepieciešamās inženierizpētes izmaksas, kas radušās ne agrāk, kā noteikts normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, un nepārsniedz 7 % no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām. Projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir šajā apakšpunktā un šo noteikumu 14.3., 14.4., 14.5., 14.6., 14.7. un 14.8.apakšpunktā noteiktās izmaksas, kā arī būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;

14.2. projekta administrēšanas un uzraudzības izmaksas (atlīdzība par konkrēta uzdevuma veikšanu noteiktā termiņā vai darba rezultāta sasniegšanu – projekta vadība, grāmatvedība, būvuzraudzība, autoruzraudzība), kas nepārsniedz 3 % no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām. Šajā punktā minēto darbību veikšanai izpildītāju var piesaistīt tikai uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja to nosaka normatīvie akti nodokļu jomā;

14.3. ēku un būvju demontāžas, renovācijas, restaurācijas un rekonstrukcijas izmaksas. Ēku un būvju demontāžas darbu izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no projekta būvniecības tāmes attiecināmajām izmaksām;

14.4. infrastruktūras (iela, parks, laukums, kanāls, aizsarggrāvis, tilts, pilskalns, dambis, ceļš, kalns, kapsēta, prospekts, krastmala, taka, nocietinājums, norādes un tūrisma informācijas stendi) būvniecības, restaurācijas, rekonstruk­cijas, renovācijas un nostiprināšanas izmaksas;

14.5. celiņu, taku, mākslīgi veidotu ūdenstilpju, pieminekļu un skulptūru, vides mākslas objektu, strūklaku, nožogojumu, lapeņu, pergolu, augu konteineru, atbalsta sienu, solu, atkritumu tvertņu uzstādīšanas, būvniecības, restaurācijas, rekonstrukcijas, renovācijas un nostiprināšanas izmaksas;

14.6. sabiedrisko tualešu būvniecības izmaksas;

14.7. teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas, apgaismes iekārtu rekonstrukcijas, iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

14.8. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu popularizēšanai paredzēto mārketinga pasākumu izmaksas, kas nepārsniedz 3 % no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām. Atbalstāmi tikai tie mārketinga pasākumi, kuros ir tieša atsauce uz valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekli vai tā daļu:

14.8.1. informācijas rediģēšanas un tulkošanas izmaksas, fotogrāfiju un karšu materiāla iegāde, tipogrāfisko materiālu (brošūra, buklets, plakāts, karte vai pastkarte) sagatavošanas izmaksas (izstrāde, maketēšana, iespiešana un pavairošana);

14.8.2. informācijas rediģēšanas un tulkošanas izmaksas, fotogrāfiju iegādes izmaksas audiovizuālo materiālu sagatavošanai, videomateriāla filmēšanas un montāžas izmaksas un autoratlīdzības izmaksas (ja tiek iegādāts skaņdarbs, fotogrāfijas, video materiāls);

14.8.3. informācijas rediģēšanas un tulkošanas izmaksas, iegādes izmaksas elektronisko materiālu sagatavošanai internetā (mājaslapa, reklāmkarogi, raksti), mājaslapas izstrādes izmaksas;

14.8.4. piedalīšanās specializētajos tūrisma gadatirgos, izstādēs (dalības maksa; stenda platības īre; nomas maksa par ekspozīcijas laukumu; nomas maksa par stenda konstrukciju, stenda konstrukcijas izgatavošanas izmaksas; nomas maksa par stenda aprīkojumu (piemēram, elektrība, paklājs); informācijas ievietošana izstādes vai gadatirgus katalogā; publikācijas plašsaziņas līdzekļos, publikācijas izstādes vai gadatirgus organizētāja mājaslapā internetā; produkcijas demonstrēšanas izmaksas; nomas maksa par prezentāciju un konferenču zāli, atļauju un licenču izmaksas; tulkošanas pakalpojumu izmaksas izstādes un gadatirgus norises vietā; darbinieku komandējuma (darba brauciena) izmaksas saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām normām (dienas nauda, izdevumi par viesnīcu (naktsmītni), ieskaitot brokastu izdevumus viesnīcā); ceļa (transporta) izdevumi; bagāžas, tai skaitā stenda un ekspozīcijas transportēšanas izdevumi līdz izstādes, gadatirgus norises vietai un atpakaļ līdz pastāvīgajai darba vietai, kā arī maksa par pārbraucieniem, ja projekta ietvaros plānotas vairākas izstādes, gadatirgi; ekonomiskās klases sabiedriskā transporta izmaksas līdz izstādes, gadatirgus norises vietai un atpakaļ līdz pastāvīgajai darba vietai, kā arī maksa par pārbraucieniem, ja projekta ietvaros plānotas vairākas izstādes, gadatirgi; vietējā transporta izmaksas, lai nokļūtu izstādes vai gadatirgus norises vietā (sabiedriskais transports, taksometrs, autotransporta noma); degvielas izmaksas, ja tiek izmantots dienesta autotransports vai transportlīdzeklis tiek nomāts; apdrošināšana komandējuma laikā; vīzu noformēšanas izmaksas);

14.9. izmaksas, kas saistītas ar informācijas un publicitātes pasākumiem par projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības fondu īstenošanas jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, nepārsniedzot 1 % no projekta attiecinā­majām tiešajām izmaksām;

14.10. pievienotās vērtības nodoklis, kas tieši saistīts ar līdzfinansēto projektu, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt pilnībā vai daļēji atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.

15. Aktivitātes ietvaros neattiecināmas ir šādas izmaksas:

15.1. procentu maksājumi, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda, zaudējumi par valūtas maiņu un citi tiešie finansiālie izdevumi;

15.2. muitas nodokļi un nodevu maksājumi, pievienotās vērtības nodoklis, izņemot šo noteikumu 14.10.apakšpunktā minēto gadījumu;

15.3. soda naudas, līgumsodi, nokavējuma procenti, naudas sodi un tiesvedības izdevumi;

15.4. personālam izmaksātās prēmijas vai dāvanas;

15.5. nekustamā īpašuma pirkuma vai nomas izmaksas;

15.6. izmaksas, kas attiecas uz līzinga un nomas darījumiem;

15.7. vienkāršotas renovācijas un vienkāršotas rekonstrukcijas izmaksas;

15.8. izmaksas, kas veiktas, pirms noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, izņemot šo noteikumu 14.1.apakšpunktā minēto gadījumu.

16. Aktivitātes ietvaros atbalsta tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir samērīgas un pamatotas.

17. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, projekta iesniedzējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē iepirkuma procedūru.

18. Aktivitātes ietvaros sniegto finansējumu projektiem neapvieno ar citu finansējuma programmu vai individuālo finansējuma projektu ietvaros sniegto atbalstu tām pašām attiecināmajām izmaksām, izņemot valsts budžeta dotāciju atbilstoši pašvaldības teritorijas attīstības indeksam saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē valsts budžeta dotācijas piešķiršanas kārtību pašvaldībām Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu īstenošanai.

19. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte nepār­sniedz 85  % no kopējām attiecināmajām izmaksām.

20. Aktivitātes ietvaros projekta iesniedzējs var saņemt finansējumu ne vairāk kā vienam projekta iesniegumam. Maksimāli pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs vienam projekta iesniegumam pirmajā projektu iesniegumu iesniegšanas kārtā ir 700 000 latu, otrajā projektu iesniegumu iesniegšanas kārtā – 400 000 latu. Minimāli pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs vienam projekta iesniegumam abās projektu iesniegumu iesniegšanas kārtās ir 70 000 latu.

21. Projekta iesniegumā minētās aktivitātes ir jāīsteno triju gadu laikā pēc tam, kad ar sadarbības iestādi noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.

V. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana

22. Projektu iesniegumus iesniedz divās kārtās. Pirmo kārtu organizē par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 5 600 000 latu apmērā, otro kārtu organizē par atlikušo finansējumu.

23. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu un iesniegšanas pārtraukšanu sadarbības iestāde, saskaņojot ar atbildīgo iestādi, izsludina:

23.1. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";

23.2. sadarbības iestādes mājaslapā internetā (www.liaa.gov.lv).

24. Paziņojumu par projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina vismaz mēnesi, pirms uzsākta projektu iesniegumu pieņemšana, norādot projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros pieejamo finansējumu, sākuma un beigu termiņu, projektu iesniegšanas adresi un sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi. Paziņojumā minētā informācija ir saistoša projekta iesniedzējam, sadarbības iestādei, atbildīgajai iestādei un vadošajai iestādei.

25. Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbī­bas iestādē iesniedz projekta iesniegumu. Projekta iesniegums sastāv no:

25.1. aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums);

25.2. papildus iesniedzamiem dokumentiem:

25.2.1. Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu (izziņa projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nedrīkst būt vecāka par 30 kalendāra dienām), vai projekta iesniedzēja piekrišanas vēstule (vēstules oriģinālu iesniedz atsevišķi, neiesietu projekta iesniegumā), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi no Valsts ieņēmumu dienesta pieprasīt izziņu (2.pielikums), ka pašvaldībai nav nodokļu parāda (ir nodokļu parāds);

25.2.2. projekta iesniedzēja nolikuma kopiju;

25.2.3. pievienotās vērtības nodokļa reģistrācijas apliecības kopiju, ja projekta iesniedzējs ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekama persona;

25.2.4. būvvaldes izsniegtu plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju, ja būvvaldē nav akceptēts un netiek iesniegts būvprojekts skiču projekta vai tehniskā projekta stadijā;

25.2.5. būvvaldes izsniegtajā plānošanas un arhitektūras uzdevumā norādīto visu inženierkomunikāciju īpašnieku vai apsaimniekotāju izsniegtas tehnisko noteikumu kopijas (tai skaitā Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas tehnisko noteikumu kopija), ja būvvaldē nav akceptēts un netiek iesniegts būvprojekts skiču projekta vai tehniskā projekta stadijā;

25.2.6. būvvaldes apstiprinātu būvprojekta (skiču projekta stadijā) kopiju, ja būvprojekts tehniskā projekta stadijā nav akceptēts būvvaldē pirms projekta iesnieguma iesniegšanas un ja tas ir izstrādāts saskaņā ar normatīvajiem aktiem (ja piemērojams);

25.2.7. būvvaldes akceptētu būvprojekta (tehniskā projekta stadijā) kopiju, ja būvprojekts tehniskā projekta stadijā ir akceptēts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (ja piemērojams);

25.2.8. atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumiem Nr.1014 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 501-06 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība" izstrādātu būvniecības izmaksu tāmes kopiju, norādot un nodalot visas darbu un materiālu izmaksu pozīcijas, kas ir iekļautas projekta attiecināmajās un neattiecināmajās izmaksās, ja būvprojekts ir sagatavots un akceptēts būvvaldē pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;

25.2.9. tā būvinženiera sertifikāta kopiju, kas izstrādājis tāmi, ja būv­projekts ir sagatavots un akceptēts būvvaldē pirms projekta iesnieguma iesnieg­šanas;

25.2.10. pašvaldības domes (padomes) lēmumu par piedalīšanos projektā un visu ar projektu īstenošanu saistīto juridisko saistību uzņemšanos, norādot projekta iesnieguma kopējās izmaksas un priekšfinansēšanas avotus;

25.2.11. Finanšu ministrijas piekrišanas vēstuli projekta īstenošanai, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā;

25.2.12. sadarbības protokola vai līguma kopijas ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju, kurš reģistrēts Tūrisma attīstības valsts aģentūras tūrisma pakalpojumu sniedzēju datu bāzē, par projekta ietvaros izveidotā vai labiekārtotā objekta iekļaušanu tūrisma maršrutā pēc projekta īstenošanas (ja pieejamas);

25.2.13. pirmajā projektu iesniegumu iesniegšanas kārtā – izdruku vai kopiju no Latvijas un/vai ārvalstu komersantu tūrisma katalogiem vai ceļvežiem (2005., 2006. un 2007.gada izdevumu), kas sniedz informāciju par tūrisma piedāvājumu vismaz Latvijas līmenī. Izdrukā vai kopijā jābūt iekļautam nosaukumam, izdevējam, izdošanas gadam un aprakstam (ja pieejami);

25.2.14. zemesgrāmatā reģistrēta īpašumtiesības apliecinoša dokumenta kopija par pašvaldības īpašumu, kurā investē līdzekļus. Ja īpašums nav reģistrēts zemesgrāmatā, iesniedz Valsts zemes dienesta izziņas oriģinālu par īpašuma piederību pašvaldībai un sastāvu, kā arī pamatlīdzekļu uzskaites kartītes kopiju par īpašumu, kurā investē līdzekļus;

25.2.15. projekta iesniedzēja aptaujas lapu par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projekta ietvaros, ja projekta attiecināmajās izmaksās ir iekļauts pievienotās vērtības nodoklis. Aptaujas lapu sagatavo saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kuri nosaka kārtību, kādā sniedz un pārbauda pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros;

25.2.16. Vides pārraudzības valsts biroja atzinuma kopiju par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmuma kopiju par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu.

26. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu papīra formā var iesniegt sadarbības iestādē vai nosūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu, kas noformēts elektroniska dokumenta veidā, var iesniegt sadarbības iestādē, nosūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē vai nosūtīt uz sadarbības iestādes elektronisko pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projektu iesniegumu pieņemšanu:

26.1. ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par tā iesniegšanas datumu tiek uzskatīts pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums;

26.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi tiek uzskatīts laiks, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegšanas termiņa beigām;

26.3. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par projekta iesniegšanas datumu uzskata sadarbības iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu.

27. Iesniedzamie dokumenti atbilst šādām prasībām:

27.1. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots datorrakstā latviešu valodā;

27.2. ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā;

27.3. projekta iesnieguma oriģināls ir noformēts atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu minētajām prasībām;

27.4. projekta iesnieguma veidlapas 6.1., 6.2., 7.2., 7.3. un 7.4.sadaļas papildus iesniedz elektroniski vienā eksemplārā (informāciju iesniedz XLS dat­ņu formātā, ierakstītu nepārrakstāmā CD).

28. Ja projekta iesniegumu un papildus iesniedzamos dokumentus iesniedz papīra formā, ievēro šādas prasības (projekta iesniedzēja piekrišanas vēstuli iesniedz atsevišķi, necaurauklotu projekta iesniegumā):

28.1. tos iesniedz divos eksemplāros (oriģināls un kopija). Uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde "oriģināls", uz kopijas pirmās lapas ir norāde "kopija";

28.2. katru projekta iesnieguma eksemplāru iesniedz cietos vākos caurauklotu, sanumurētu, ar satura rādītāju, pēdējās lapas aizmugurē diegu gali ir pielīmēti, apzīmogoti ar pašvaldības zīmogu un uz uzlīmes ir informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, ir apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, dokumenta autora nosaukums, datums, dokumenta izstrādāšanas vieta un dokumenta autora paraksts.

29. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, nosūtot uz sadarbības iestādes norādīto elektronisko pastu, ievēro šādas prasības:

29.1. projekta iesniegumu izstrādā un noformē atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām;

29.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF, vai JPG datņu formātā;

29.3. projekta iesniegums – projekta iesnieguma veidlapa un papildus iesniedzamie dokumenti kopā – ir parakstīts ar projekta iesniedzēja elektronisko parakstu un pievienotu laika zīmogu;

29.4. projekta iesnieguma veidlapa un papildus iesniedzamo dokumentu oriģināli ir parakstīti katrs atsevišķi ar to autora drošu elektronisku parakstu un apliecināti ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu atlases termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tie ir apliecināti katrs atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu atlases termiņa beigām;

29.5. projekta iesnieguma veidlapas 6.1., 6.2., 7.2., 7.3. un 7.4.sadaļu iesniedz XLS datņu formātā.

30. Sadarbības iestāde 15 darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu atlases kārtas beigām rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma reģistrācijas numuru.

VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana

31. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisiju izveido šādā kārtībā:

31.1. komisijas sastāvā ir pārstāvji no sadarbības iestādes, atbildīgās iestādes un valsts tūrisma politikas īstenotāja institūcijas;

31.2. vērtēšanas komisijas sastāvu saskaņo atbildīgā iestāde;

31.3. komisijas priekšsēdētāju un balss­tiesīgos komisijas locekļus apstiprina sadarbības iestādes vadītājs;

31.4. komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvji.

32. Komisijas darbību nosaka sadarbības iestādes apstiprināta kārtība.

33. Projektu iesniegumu vērtē pēc šādiem vērtēšanas kritērijiem (3.pielikums):

33.1. kvalitātes kritēriji pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā (specifiski ieviešanas atbilstības kritēriji):

33.1.1. projekta gatavība tā iesniegšanas dienā;

33.1.2. pievienoto sadarbības protokolu vai līgumu skaits ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju, kurš reģistrēts Tūrisma attīstības valsts aģentūras tūrisma pakalpojumu sniedzēju datu bāzē, par projekta ietvaros izveidotā vai labiekārtotā objekta iekļaušanu tūrisma maršrutā pēc projekta īstenošanas;

33.1.3. administratīvajā teritorijā tūristu mītnēs nakšņojošo tūristu skaits (pēc Centrālās statistikas pārvaldes 2006.gada datiem);

33.1.4. paredzētie valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa mārketinga pasākumi vietējā un starptautiskajā tirgū;

33.1.5. Latvijas un/vai ārvalstu komersantu 2005., 2006. un 2007.gada izdevumu tūrisma katalogu un ceļvežu izdruku vai kopiju skaits, kuros tiek sniegta informācija par pilsētbūvniecības pieminekli vai tā daļu;

33.1.6. informācija, kā projekts veicina tūrisma produkta piedāvājuma paplašināšanos;

33.1.7. investīciju apjoma attiecība pret plānoto tūristu skaitu objektā gada laikā pēc projekta īstenošanas;

33.1.8. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "Makro­ekonomiskā stabilitāte" – pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte;

33.1.9. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "Teritorijas līdzsvarota attīstība" – projekta īstenošanas vietas teritorijas (pašvaldības) attīstības indekss projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas noslēgšanas dienā;

33.1.10. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "Vienlīdzīgas iespējas" – projektā paredzētās specifiskās aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanā, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem;

33.2. kvalitātes kritēriji otrajā projektu iesniegumu iesniegšanas kārtā (specifiski ieviešanas atbilstības kritēriji):

33.2.1. projekta gatavība tā iesniegšanas dienā;

33.2.2. pievienoto sadarbības protokolu vai līgumu skaits ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju, kurš reģistrēts Tūrisma attīstības valsts aģentūras tūrisma pakalpojumu sniedzēju datu bāzē, par projekta ietvaros izveidotā vai labiekārtotā objekta iekļaušanu tūrisma maršrutā pēc projekta īstenošanas;

33.2.3. paredzētie valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa mārketin­ga pasākumi vietējā un starptautiskajā tirgū;

33.2.4. informācija, kā projekts veicina tūrisma produkta piedāvājuma paplašināšanos;

33.2.5. investīciju apjoms attiecībā pret plānoto tūristu skaitu objektā gada laikā pēc projekta īstenošanas;

33.2.6. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "Makro­ekonomiskā stabilitāte" – pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte;

33.2.7. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "Teritorijas līdzsvarota attīstība" – projekta īstenošanas vietas (pašvaldības) teritorijas attīstības indekss projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas noslēgšanas dienā;

33.2.8. projekta iesnieguma atbilstība horizontālajai prioritātei "Vienlīdzī­gas iespējas" – projektā paredzētās specifiskās aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcio­nāliem traucējumiem;

33.3. atbilstības kritēriji (saturiskās, finanšu un īstenošanas atbilstības kritēriji):

33.3.1. projekta atbilstības kritēriji:

33.3.1.1. projekta izmaksu un finansēšanas avotu sadalījuma aprēķins ir aritmētiski pareizs;

33.3.1.2. izmaksas atbilst šo noteikumu 13., 14., 15. un 16.punktā noteik­tajām prasībām;

33.3.1.3. pieprasītais finansējuma apmērs ir aprēķināts pareizi un nepār­sniedz šo noteikumu 19. un 20.punktā norādīto;

33.3.1.4. plānotie izdevumi ir ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmu rezultātu rašanos;

33.3.1.5. projekta iesniedzējs investē līdzekļus pašvaldības īpašumā esošajā valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa daļā atbilstoši šo noteikumu 10.punktam;

33.3.1.6. īstenojot projektā plānotās aktivitātes, finansējuma saņēmējs nodrošina objekta autentiskuma saglabāšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem;

33.3.1.7. projekta iesniegumā plānotās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu;

33.3.2. projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji:

33.3.2.1. projekta iesniedzēja atbilstība šo noteikumu 10.punktam;

33.3.2.2. projekta iesniedzēja atbilstība šo noteikumu 11.1.apakšpunktam;

33.4. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):

33.4.1. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;

33.4.2. projekta iesnieguma oriģināls atbilst šo noteikumu 27.3.apakš­punktā noteiktajām prasībām, un tam ir dokumenta juridiskais spēks;

33.4.3. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 25.pun­ktā noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai un ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti, un tas ir noformēts atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām;

33.4.4. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta un atbilst šo noteikumu 27.1.apakšpunktā noteiktajām prasībām;

33.4.5. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrā­sojumu, svītrojumu vai papildinājumu –, un tas atbilst šo noteikumu 27.3.apakš­punktā noteiktajām prasībām;

33.4.6. projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz šo noteikumu 21.punktā noteikto termiņu;

33.4.7. projekta iesniedzējs vienas projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nav iesniedzis vairāk par vienu projekta iesniegumu un nav saņēmis finansējumu iepriekšējā projektu iesniegumu atlases kārtā šīs aktivitātes ietvaros;

33.4.8. projekta iesniegums ir sagatavots un iesniegts latviešu valodā;

33.4.9. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

33.4.10. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;

33.4.11. projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros – oriģināls un kopija (ja tas iesniegts papīra formā).

34. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" vai "Nē" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Projekta iesnieguma atbilstību vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 33.punktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem un izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.

35. Kritēriju vērtēšanas secība:

35.1. ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 33.4.10.apakšpunktā minētajam kritērijam, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina;

35.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 33.4.10.apakšpunktā minētajam kritērijam, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 33.3.1.5., 33.3.1.6., 33.3.2.1., 33.4.2. un 33.4.7.apakšpunktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no šo noteikumu 33.3.1.5., 33.3.1.6., 33.3.2.1., 33.4.2. vai 33.4.7.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina;

35.3. Ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 33.3.1.5., 33.3.1.6., 33.3.2.1., 33.4.2., 33.4.7. un 33.4.10.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu turpina pēc pārējiem šo noteikumu 33.1. un 33.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;

35.4. visus iesniegtos projekta iesniegumus, kas vērtēti pēc šo noteikumu 33.1. un 33.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu atlases kārtas ietvaros sarindo dilstošā secībā pēc iegūto punktu skaita. Pēc pārējiem šo noteikumu 33.punktā minētajiem kritērijiem turpina vērtēt tikai tos projektu iesniegumus, kuri atbilst šo noteikumu 37.2. un 37.3.apakš­punktā minētajām prasībām.

36. Ja projekta iesniegumā nav informācijas, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem vērtēšanas kritērijiem, kā arī ja minētā informācija nav salasāma vai nav iesniegta latviešu valodā, uzskata, ka projekta iesniegums neatbilst attiecīgajam kritērijam vai attiecīgajā kritērijā tiek piešķirts zemākais vērtējums.

37. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

37.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības kritērijiem un visiem administratīvajiem kritērijiem;

37.2. projekta iesniegums atbilstoši projektu iesniegumu kvalitātes vērtē­šanas kritērijiem ieguvis vismaz 60 punktu;

37.3. projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir saņēmis augstāku vērtējumu par atbilstību kvalitātes kritērijiem, salīdzinot ar citiem projektu iesniegumiem. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā priekšroku dod projekta iesniegumam ar augstāku administratīvajā teritorijā nakšņojošo tūristu skaitu, bet otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – ar zemāku teritorijas attīstības indeksu.

38. Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja:

38.1. projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem šo noteikumu 33.3.1.5., 33.3.1.6., 33.3.2.1., 33.4.2., 33.4.7. vai 33.4.10.apakšpunktā minēta­jiem kritērijiem;

38.2. sarindojot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar kvalitātes kritērijiem, projekta iesniegums izsludinātās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nav saņēmis pietiekamu punktu skaitu un tam nepietiek finansējuma;

38.3. projekta iesniegums atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem attiecīgajā projektu iesniegumu atlases kārtā nav ieguvis vismaz 60 punktu.

39. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos par projekta īstenošanu:

39.1. jāprecizē projekta iesnieguma finanšu plāns un izmaksu tāme, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas. Precizējot projekta iesniegumu, attiecināmo izmaksu kopsummu, finansējuma apmēru un intensitāti nedrīkst palielināt;

39.2. jāsniedz papildu informācija, ja projekta iesniegumā nav ietverta pilnīga informācija vai ietvertā informācija ir neskaidra;

39.3. no projekta attiecināmajām izmaksām jāsvītro izmaksas, kas šo noteikumu 13. un 15.punktā noteiktas kā neattiecināmas;

39.4. jāprecizē projekta īstenošanas laiks;

39.5. jāprecizē finansējuma apmērs atbilstoši šo noteikumu 19. un 20.punktam;

39.6. jāapliecina nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu samaksa pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos;

39.7. jāprecizē projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.3.1.1., 33.3.1.2., 33.3.1.3., 33.3.1.4., 33.3.1.7., 33.3.2.2., 33.4.1., 33.4.3., 33.4.4., 33.4.5., 33.4.6., 33.4.8., 33.4.9. un 33.4.11.apakšpunktam;

39.8. projekta iesniegums jānoformē atbilstoši šo noteikumu 27., 28. un 29.punktam.

40. Informācija, kas minēta šo noteikumu 39.punktā, tiek pieprasīta pēc projekta vērtēšanas. Pēc informācijas iesniegšanas kvalitātes kritēriju vērtējums netiek mainīts.

41. Sadarbības iestādes lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nedrīkst būt garāks par trim kalendāra mēnešiem no lēmuma nosūtīšanas dienas. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādei izvērtēšanai. Sadarbības iestāde izvērtē projekta iesniedzēja sniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajiem nosacījumiem. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai arī nosacījumi netiek izpildīti lēmumā norādītajā termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par to, ka lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, sadarbības iestāde divu darbdienu laikā no parakstīšanas datuma nosūta projekta iesniedzējam.

42. Šo noteikumu 41.punktā minēto termiņu nepagarina.

43. Kārtību, kādā projekta iesniedzējs ir tiesīgs apstrīdēt vai pārsūdzēt pieņemtos lēmumus, nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likums. Šo noteikumu 41.punktā minētā atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmuma ar nosacījumu tiesiskuma kontroli.

VII. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

44. Saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, piecu darbdienu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē iepirkuma plānu.

45. Finansējuma saņēmējam pieejamie maksājuma veidi:

45.1. avansa maksājums, ne vairāk kā 20 % apmērā no Eiropas Reģionā­lās attīstības fonda finansējuma apmēra;

45.2. starpposma maksājums, ko piešķir, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem, un kuru var pieprasīt ne biežāk kā reizi sešos mēnešos;

45.3. noslēguma maksājums, ko piešķir pēc projekta īstenošanas, pamato­joties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem.

46. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu kopsumma nepār­sniedz 90 % no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmēra.

47. Finansējuma saņēmējs pieprasa avansa maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

47.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis vienošanos par projekta īstenošanu;

47.2. finansējuma saņēmējs ir iesniedzis sadarbības iestādē iepirkuma plānu;

47.3. projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvērts atsevišķs norēķinu konts Valsts kasē, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi.

48. Finansējuma saņēmējam sadarbības iestādes norādītajā kontā jāatmaksā norādītā summa, ja avansa maksājums pārsniedz apstiprinātā finansējuma apmēru, kas aprēķināts proporcionāli finansējuma intensitātei attiecībā pret projekta ietvaros veiktajām attiecināmajām izmaksām.

49. Finansējuma saņēmējs var saņemt starpposma vai noslēguma maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

49.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis vienošanos par projekta īstenošanu;

49.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvēris atsevišķu norēķinu kontu Valsts kasē, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi;

49.3. ieguldījumi, izņemot šo noteikumu 14.2., 14.8., 14.9. un 14.10.apakšpunktā minētās izmaksas, iekļauti finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi un vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas paliks finansējuma saņēmēja īpašumā;

49.4. ieguldījumi ir faktiski veikti un uzskaitīti finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, izmaksas ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas, un tās apliecina attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli;

49.5. ieguldījumi ir nepieciešami projekta īstenošanai, ir paredzēti apstiprinātajā projekta iesniegumā un ir veikti, ievērojot atbilstošas finanšu vadības principu, tas ir, ievērojot ekonomiskuma, produktivitātes un efekti­vitātes principus;

49.6. izmaksas ir radušās laikposmā, kas noteikts, slēdzot vienošanos par projekta īstenošanu (tas ir, šīs vienošanās darbības laikā, ja vien nav paredzētas tādas attiecināmās izmaksas, kas var būt veiktas pirms vienošanās slēgšanas atbilstoši šo noteikumu 14.1.apakšpunktam), un ir pamatotas ar samaksātiem rēķiniem vai citiem atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem;

49.7. finansējuma saņēmējs ir sagatavojis un paredzētajā termiņā iesnie­dzis sadarbības iestādē starpposma un noslēguma atskaites;

49.8. iesniegtās starpposma un noslēguma atskaites pēc sadarbības iestā­des veiktās uzraudzības pārbaudes tiek apstiprinātas.

50. Sadarbības iestāde proporcionāli samazina finansējuma apmēru šādos gadījumos:

50.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;

50.2. ja nav īstenota kāda no paredzētajām aktivitātēm, bet tiek sasniegts projekta mērķis;

50.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;

50.4. ja projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas;

50.5. ja projekta iesniedzējs projekta īstenošanas laikā ir maldinājis sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju.

51. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma pārskata izvērtēšanas laikā, kā arī pēc maksājuma veikšanas pieprasīt no projekta iesniedzēja nepieciešamo papildu informāciju.

52. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma pārskata izvērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav nepamatoti augstas.

53. Sadarbības iestāde maksājumus veic bezskaidras naudas norēķinu veidā, izmantojot projekta īstenošanai Valsts kasē atvērto projekta iesniedzēja kontu, kurš norādīts maksājuma pieprasījumā.

54. Sadarbības iestāde projekta iesniedzējam izmaksājamo finansējuma apmēru nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi, iepirkuma dokumentāciju un iesniegtajiem izdevumus apliecinošajiem dokumentiem, kas sagatavoti, ievērojot maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības.

55. Laužot vienošanos par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde pieprasa no finansējuma saņēmēja pilnā apmērā atmaksāt izmaksāto finansējumu.

56. Finansējuma saņēmējs nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā (ja tāda ir) par projekta ieviešanas gaitu ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

57. Projekta iesniedzējs uzglabā savu projekta iesnieguma oriģinālu vai tā atvasinājumu ar juridisku spēku līdz projektu izvērtēšanas beigām, bet, ja projekts ir apstiprināts, – līdz 2021.gada 31.decembrim.

Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 5.aprīli.

Pielikumi ZIP

Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.187

KN187P1_PAGE_01.JPG (90644 bytes)

KN187P1_PAGE_02.JPG (76577 bytes)

KN187P1_PAGE_03.JPG (99156 bytes)

KN187P1_PAGE_04.JPG (78878 bytes)

KN187P1_PAGE_05.JPG (95686 bytes)

KN187P1_PAGE_06.JPG (86113 bytes)

KN187P1_PAGE_07.JPG (75549 bytes)

KN187P1_PAGE_08.JPG (43764 bytes)

KN187P1_PAGE_09.JPG (61973 bytes)

KN187P1_PAGE_10.JPG (59116 bytes)

KN187P1_PAGE_11.JPG (43207 bytes)

KN187P1_PAGE_12.JPG (37827 bytes)

KN187P1_PAGE_13.JPG (57489 bytes)

KN187P1_PAGE_14.JPG (42091 bytes)

KN187P1_PAGE_15.JPG (52927 bytes)

KN187P1_PAGE_16.JPG (43383 bytes)

KN187P1_PAGE_17.JPG (43914 bytes)

KN187P1_PAGE_18.JPG (49524 bytes)

KN187P1_PAGE_19.JPG (30602 bytes)

KN187P1_PAGE_20.JPG (33063 bytes)

KN187P1_PAGE_21.JPG (186189 bytes)

KN187P1_PAGE_22.JPG (83388 bytes)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards


 

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.187

KN187P2.JPG (51548 bytes)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

 


 

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 17.marta noteikumiem Nr.187

Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

1. Kvalitātes kritēriji

Vērtēšanas sistēma

Punktu skala

I kārta

Vērtēšanas kritēriji pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā

1.

Projekta gatavība tā iesniegšanas brīdī:

0–10

1.1.

projekta iesniegumam ir pievienots plānošanas-arhitektūras uzdevums

0

1.2.

projekta iesniegumam ir pievienots plānošanas-arhitektūras uzdevums un tehniskie noteikumi

3

1.3.

projekta iesniegumam ir pievienots būvvaldē saskaņots būvprojekts skiču projekta stadijā

6

1.4.

projekta iesniegumam ir pievienots būvvaldē akceptēts būvprojekts tehniskā projekta stadijā

10

2.

Projekta iesniegumam pievienots sadarbības protokols vai līgums ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju, kurš reģistrēts Tūrisma attīstības valsts aģentūras tūrisma pakalpojumu sniedzēju datu bāzē, par projekta ietvaros izveidotā vai labiekārtotā objekta iekļaušanu tūrisma maršrutā pēc projekta īstenošanas:

0–5

2.1.

sadarbības protokols vai līgums ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju nav pievienots

0

2.2.

pievienots sadarbības protokols vai līgums ar vienu tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju

1

2.3.

pievienots sadarbības protokols vai līgums ar divām tūrisma aģentūrām, operatoriem vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējiem

3

2.4.

pievienots sadarbības protokols vai līgums ar trim un vairāk tūrisma aģentūrām, operatoriem vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējiem

5

3.

Administratīvajā teritorijā tūristu mītnēs nakšņojošo tūristu skaits (pēc Centrālās statistikas pārvaldes 2006.gada datiem)

0–30

3.1.

līdz 4999

0

3.2.

no 5000 līdz 9999

10

3.3.

no 10000 līdz 14999

20

3.4.

virs 15000

30

4.

Projekta ietvaros paredzēti valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa mārketinga pasākumi vietējā un starptautiskajā tirgū:

0–5

4.1.

mārketinga pasākumi nav paredzēti vai ir paredzēts tikai viens mārketinga pasākuma veids

0

4.2.

paredzēti vismaz divi mārketinga pasākumu veidi

1

4.3.

paredzēti vismaz trīs mārketinga pasākumu veidi

3

4.4.

paredzēti četri vai vairāk mārketinga pasākumu veidi

5

5.

Pilsētbūvniecības piemineklis vai tā daļa ir iekļauta Latvijas un/vai ārvalstu komersantu tūrisma katalogos un ceļvežos (2005., 2006. un 2007.gada izdevumos), kas sniedz informāciju par tūrisma piedāvājumu vismaz Latvijas nacionālā līmenī:

0–10

5.1.

aprakstu kopijas nav pievienotas

0

5.2.

pievienota vismaz viena apraksta kopija

3

5.3.

pievienotas vismaz piecu aprakstu kopijas

6

5.4.

pievienotas vismaz 10 aprakstu kopijas

10

6.

Projekts veicina tūrisma produkta piedāvājuma paplašināšanos:

0–10

6.1.

tūrisma produkta piedāvājums saglabājas esošajā apjomā

0

6.2.

tiek paplašināts esošais tūrisma produkta piedāvājums

5

6.3.

tiek radīts jauns tūrisma produkta piedāvājums

10

7.

Projekta ietvaros veiktās investīcijas attiecībā pret plānoto tūristu skaitu objektā gada laikā pēc projekta īstenošanas:

0–5

7.1.

investīcijas virs 200 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

0

7.2.

investīcijas no 150 latiem līdz 200 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

1

7.3.

investīcijas no 100 latiem līdz 150 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

3

7.4.

investīcijas zem 100 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

5

1.1. Kritēriji pa horizontālajām prioritātēm

Punktu skala

8.

Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte:

0–20

8.1.

85 %

0

8.2.

no 75,01 % līdz 84,99 %

6

8.3.

no 65,01 % līdz 75 %

13

8.4.

līdz 65 %

20

9.

Projekta īstenošanas vietas (pašvaldības) teritorijas attīstības indekss projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas noslēgšanas dienā ir:

0–3

9.1.

lielāks par 0

0

9.2.

no 0 līdz –0,499

1

9.3.

no –0,500 līdz –0,899

2

9.4.

no –0,900 un mazāk

3

10.

Projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem

0–2

10.1.

projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

0

10.2.

projektā paredzētas 1–3 specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

1

10.3.

projektā paredzētas 4 un vairāk specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

2

II kārta

Vērtēšanas kritēriji otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā

11.

Projekta gatavība tā iesniegšanas dienā:

0–10

11.1.

projekta iesniegumam ir pievienots plānošanas-arhitektūras uzdevums

0

11.2.

projekta iesniegumam ir pievienots plānošanas-arhitektūras uzdevums un tehniskie noteikumi

3

11.3.

projekta iesniegumam ir pievienots būvvaldē saskaņots būvprojekts skiču projekta stadijā

6

11.4.

projekta iesniegumam ir pievienots būvvaldē akceptēts būvprojekts tehniskā projekta stadijā

10

12.

Projekta iesniegumam pievienots sadarbības protokols vai līgums ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju, kurš reģistrēts Tūrisma attīstības valsts aģentūras tūrisma pakalpojumu sniedzēju datu bāzē, par projekta ietvaros izveidotā vai labiekārtotā objekta iekļaušanu tūrisma maršrutā pēc projekta īstenošanas:

0–3

12.1.

sadarbības protokols vai līgums ar tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju iesniegumam nav pievienots

0

12.2.

pievienots sadarbības protokols vai līgums ar vienu tūrisma aģentūru, operatoru vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju

1

12.3.

pievienots sadarbības protokols vai līgums ar divām tūrisma aģentūrām, operatoriem vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējiem

2

12.4.

pievienots sadarbības protokols vai līgums ar trim un vairāk tūrisma aģentūrām, operatoriem vai komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējiem

3

13.

Projekta ietvaros paredzēti valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa mārketinga pasākumi vietējā un starptautiskajā tirgū:

0–10

13.1.

mārketinga pasākumi nav paredzēti vai ir paredzēts tikai viens mārketinga pasākuma veids

0

13.2.

paredzēti vismaz divi mārketinga pasākumu veidi

3

13.3.

paredzēti vismaz trīs mārketinga pasākumu veidi

6

13.4.

paredzēti četri vai vairāk mārketinga pasākumu veidi

10

14.

Projekts veicina tūrisma produkta piedāvājuma paplašināšanos:

0–15

14.1.

tūrisma produkta piedāvājums saglabājas esošajā apjomā

0

14.2.

tiek paplašināts esošais tūrisma produkta piedāvājums

10

14.3.

tiek radīts jauns tūrisma produkta piedāvājums

15

15.

Projekta ietvaros veiktās investīcijas attiecībā pret plānoto tūristu skaitu objektā gada laikā pēc projekta īstenošanas:

0–5

15.1.

investīcijas virs 200 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

0

15.2.

investīcijas no 150 latiem līdz 200 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

1

15.3.

investīcijas no 100 latiem līdz 150 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

3

15.4.

investīcijas zem 100 latiem uz vienu piesaistīto tūristu

5

1.1. Kritēriji pa horizontālajām prioritātēm

Punktu skala

16.

Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte:

0–20

16.1.

85 %

0

16.2.

no 75,01 % līdz 84,99 %

6

16.3.

no 65,01 % līdz 75 %

13

16.4.

līdz 65 %

20

17.

Projekta īstenošanas vietas (pašvaldības) teritorijas attīstības indekss projektu iesniegumu atlases kārtas noslēgšanas dienā ir:

0–35

17.1.

lielāks par 0

0

17.2.

no 0 līdz –0,499

10

17.3.

no –0,500 līdz –0,899

20

17.4.

no –0,900 un mazāk

35

18.

Projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem:

0–2

18.1.

projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

0

18.2.

projektā paredzētas 1–3 specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

1

18.3.

projektā paredzētas 4 un vairāk specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

2

2. Atbilstības kritēriji

2.1. Projekta atbilstības kritēriji

Vērtēšanas sistēma

Jā/ Nē

19.

Projekta izmaksu un finansēšanas avotu sadalījuma aprēķins ir veikts aritmētiski pareizi

20.

Projekta attiecināmo izmaksu veidi un apjoms atbilst aktivitātē noteiktajam

21.

Pieprasītais finansējuma apmērs ir aprēķināts pareizi un atbilst aktivitātē noteiktajam apmēram

22.

Izdevumi ir ekonomiski pamatoti un nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmu rezultātu rašanos

23.

Finansējuma saņēmējs veic investīcijas pašvaldības īpašumā esošā valsts nozīmes pilsētbūvniecības piemineklī, kurš līdz 2007.gada 1.janvārim iekļauts valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā

24.

Īstenojot projektā plānotās aktivitātes, finansējuma saņēmējs nodrošina objekta autentiskuma saglabāšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem

25.

Projekta iesniegumā plānotās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Vērtēšanas sistēma

Jā/ Nē

26.

Projekta iesniedzējs ir pašvaldība, un tā atbilst noteiktajām prasībām

27.

Projekta iesniedzējs ir samaksājis nodokļus un citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos

3. Administratīvie kritēriji

Vērtēšanas sistēma

Jā/ Nē

28.

Projekta iesniegumā finanšu aprēķins veikts latos

29.

Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks

30.

Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapas prasībām un ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti, tie ir noformēti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām

31.

Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta

32.

Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu

33.

Projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz aktivitātē noteikto laikposmu

34.

Projekta iesniedzējs vienas projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nav iesniedzis vairāk par vienu projekta iesniegumu un nav saņēmis finansējumu iepriekšējā projektu iesniegumu atlases kārtā šīs aktivitātes ietvaros

35.

Projekta iesniegums ir sagatavots un iesniegts latviešu valodā

36.

Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

37.

Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā

38.

Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros – oriģināls un kopija (ja tas iesniegts papīra formātā)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!