• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 25. marta noteikumi Nr. 200 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.3.1.aktivitāti "Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.04.2008., Nr. 54 https://www.vestnesis.lv/ta/id/173478-noteikumi-par-darbibas-programmas-infrastruktura-un-pakalpojumi-papildinajuma-3-1-3-1-aktivitati-kvalitativai-dabaszinatnu-apgu...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.212

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi"

Vēl šajā numurā

08.04.2008., Nr. 54

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 200

Pieņemts: 25.03.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.200

Rīgā 2008.gada 25.martā (prot. Nr.19 3.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.3.1.aktivitāti "Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.3.1.aktivitāti "Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta iesnieguma (turpmāk – projekta iesniegums) iesniedzējam;

1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir uzlabot izglītības kvalitāti dabaszinātnēs vispārējās vidējās izglītības posmā un radīt priekšnosacījumus valsts attīstībai zinātņu un tehnoloģiju ietilpīgajās nozarēs. Aktivitātes mērķa grupa ir vispārējās vidējās izglītības iestādes, izglītojamie un pedagogi.

3. Aktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 18. un 19.punktā minētās darbības un sasniedzot uzraudzības iznākuma rādītāju – līdz 2013.gadam to vispārējās vidējās izglītības iestāžu skaits, kurās modernizēti dabaszinātņu un matemātikas kabineti (turpmāk – kabinets), ir 225.

4. Projektu iesniegumu atlase aktivitātē notiek ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā (turpmāk – ierobežota atlase). Ierobežoto atlasi
2007.–2013.gada plānošanas periodā atbildīgā iestāde organizē vienā kārtā.

5. Aktivitāti finansē no ERAF līdzekļiem, valsts budžeta un pašvaldību budžeta līdzekļiem. Kopējais ierobežotās atlases ietvaros pieejamais finansējums ir 22 522 800 latu, tai skaitā ERAF finansējums 19 144 380 latu un nacionālais publiskais finansējums 3 378 419 latu.

6. Aktivitātes īstenošana notiek saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu vadības, īstenošanas un īstenošanas uzraudzības kārtību.

7. Lai nodrošinātu aktivitātes vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, Izglītības un zinātnes ministrija veic atbildīgās iestādes (turpmāk – atbildīgā iestāde) funkcijas, bet Valsts izglītības attīstības aģentūra – sadarbības iestādes (turpmāk – sadarbības iestāde) funkcijas.

8. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:

8.1. nodrošināt projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:

8.1.1. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

8.1.2. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;

8.1.3. izvērtēt projektu iesniegumus un pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtēt lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;

8.2. sagatavot apstiprinātajam ERAF projektam (turpmāk – projekts) nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu;

8.3. uzkrāt datus par projekta iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

8.4. saskaņot šo noteikumu 69.punktā minētos projekta grozījumus;

8.5. plānot un īstenot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;

8.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā norādītais aktivitātes īstenošanai pieejamais ERAF finansējums, un uzraudzīt pieejamā ERAF finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi attiecībā uz aktivitāti.

9. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:

9.1. izstrādāt vienošanās paraugu par projekta īstenošanu;

9.2. slēgt vienošanos ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu un noteikt projekta īstenošanas nosacījumus finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem;

9.3. veikt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās un uzraudzīt Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi attiecībā uz projektiem;

9.4. sniegt atbildīgajai iestādei informāciju par valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu projekta īstenošanai;

9.5. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;

9.6. sagatavot un iesniegt atbildīgajā iestādē informāciju par projekta īstenošanu un tam pieejamā ERAF finansējuma apguvi;

9.7. sagatavot maksājumu prognozi un iesniegt to maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;

9.8. pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavot izdevumu deklarāciju;

9.9. sniegt finansējuma saņēmējam informāciju, kas saistīta ar noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu izpildi;

9.10. uzkrāt datus par projekta īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

9.11. plānot un īstenot sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju.

10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

II. Eiropas Savienības fondu finansējuma piešķiršanas nosacījumi

11. Projekta iesniegumu ierobežotai atlasei var iesniegt pašvaldība, kura ir vispārējās vidējās izglītības iestādes dibinātāja. Projekta iesnieguma iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.

12. Projekta iesnieguma iesniedzējs var pretendēt uz ERAF finansējuma saņemšanu ierobežotā atlasē, ja:

12.1. atbildīgā iestāde to ir uzaicinājusi iesniegt projekta iesniegumu;

12.2. projekta iesniegumā paredzētā vispārējās vidējās izglītības iestāde (turpmāk – projekta labuma guvējs) ir iekļauta aktivitātē atbalstāmo prioritāro vispārējās vidējās izglītības iestāžu sarakstā (turpmāk – saraksts).

13. Aktivitātes ietvaros atbalsts tiks sniegts līdz 60 procentiem no katra rajona un republikas pilsētas administratīvajā teritorijā esošajām vispārējās vidējās izglītības iestādēm.

14. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 98 392 lati. Projekta maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 6 297 088 lati. Vienam projekta labuma guvējam paredzētais attiecināmo izmaksu apmērs nepārsniedz 98 392 latus.

15. Maksimāli pieļaujamais ERAF finansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

16. Pašvaldība, īstenojot projektu, nodrošina līdzfinansējumu vismaz 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

17. Sadarbības iestāde pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu sadarbības iestādes noteiktajā apmērā, bet ne vairāk kā 50 procentu no projektam paredzētā ERAF un nacionālā publiskā finansējuma apmēra, ņemot vērā termiņu un kārtību, kāda noteikta vienošanās par projekta īstenošanu.

III. Atbalstāmās darbības

18. Aktivitātes ietvaros ir atbalstāmas šādas ar kabinetu modernizēšanu saistītas darbības:

18.1. četru kabinetu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas un matemātikas kabineta) aprīkošana ar ierīcēm, piederumiem, vielām un citu aprīkojumu, kas nepieciešams vispārējās vidējās izglītības programmas īstenošanai matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena mācību priekšmetos, kā arī ar nepieciešamajām mēbelēm;

18.2. kabinetu aprīkošana ar nepieciešamajām informācijas tehnoloģijām, nodrošinot 25 darbavietas vienā vai vairākos kabinetos darbam ar datoru vispārējās vidējās izglītības programmas matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena mācību priekšmetos;

18.3. bibliotēkas fondu un mācību videofondu atjaunošana un papildinā­šana;

18.4. elektroniskās apmācības materiālu un programmatūras iegāde.

19. Aktivitātes ietvaros ir atbalstāmi būvdarbi, kas saistīti ar vispārējās vidējās izglītības iestādes kabinetu piemērošanu tehnoloģiju un mācību aprīkojuma uzstādīšanai un ekspluatācijai.

IV. Projektu iesniegumu atlases kārtība

20. Atbildīgā iestāde pirms ierobežotas atlases izsludināšanas sagatavo saraksta projektu.

21. Pēc šo noteikumu spēkā stāšanās atbildīgā iestāde saraksta projektu nosūta izvērtēšanai rajona padomei vai republikas pilsētas domei. Rajona padome vai republikas pilsētas dome izvērtē tās administratīvajā teritorijā esošās un saraksta projektā iekļautās vispārējās vidējās izglītības iestādes atbilstoši šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem.

22. Rajona padome vai republikas pilsētas dome sarakstā iekļauj tās vispārējās vidējās izglītības iestādes, kuras attiecīgajā administratīvajā teritorijā ir ieguvušas visvairāk punktu saskaņā ar šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem, ņemot vērā šo noteikumu 13.punktā noteikto kvotu.

23. Ja vienas administratīvās teritorijas vispārējās vidējās izglītības iestādes pēc šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju izvērtēšanas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu, sarakstā tiek iekļauta tā vispārējās vidējās izglītības iestāde, kurā uz 2006./2007.mācību gadu ir lielāks izglītojamo skaits.

24. Rajona padome vai republikas pilsētas dome 20 darbdienu laikā sniedz atbildīgajai iestādei atzinumu par sarakstā iekļaujamām vispārējās vidējās izglītības iestādēm.

25. Atbildīgā iestāde uzaicina sarakstā iekļautās vispārējās vidējās izglītības iestādes dibinātāju iesniegt projekta iesniegumu, pamatojoties uz rajona padomes vai republikas pilsētas domes atzinumu.

26. Uzaicinājumā iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai atlasei norāda:

26.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu;

26.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu, kārtību tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniski;

26.3. mājaslapas adresi internetā, kur ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanā izmantojamie dokumenti.

27. Projekta iesnieguma iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai (pielikums) un iesniedz to saskaņā ar šo noteikumu 29.punktu. Projekta iesnieguma iesniedzējs, aizpildot projekta iesnieguma veidlapu, ievēro šādus nosacījumus:

27.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā;

27.2. projekta iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas un caurauklotas, lapas sanumurētas un visi dokumenti ir noformēti normatīvajos aktos par dokumentu izstrādi un noformēšanu noteiktajā kārtībā;

27.3. projekta iesniegumam pievieno visus šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus;

27.4. projekta iesniegumu papīra formā iesniedz trijos eksemplāros, pievienojot tā elektronisko versiju uz elektroniskā datu nesēja. Viens eksemplārs ir oriģināls ar norādi "oriģināls" un pārējie divi – kopijas ar norādi "kopija";

27.5. projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā iesniedz parakstītu ar drošu elektronisko parakstu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā;

27.6. projekta iesniegumu oriģinālu un kopijas ievieto aploksnē un aizzīmogo;

27.7. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesnieguma iesniedzējs nemaina un nedzēš;

27.8. veic šo noteikumu 41.4.apakšpunktā minēto izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši šo noteikumu pielikumā sniegtajiem izmaksu un ieguvumu analīzē izmantojamiem parametriem un pieņēmumiem;

27.9. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā projekta iesnieguma iesniedzējs nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību;

27.10. projekta iesnieguma aizpildīšanā projekta iesnieguma iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 57., 58., 60., 61., 63., 64. un 65.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām un šo noteikumu 59., 62. un 65.punktā noteiktajam izmaksu apjoma ierobežojumam, pamatojot projektā plānotās izmaksas un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem;

27.11. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona, projekta iesniegumam pievienojot attiecīgo pilnvarojumu.

28. Projekta iesniegumam pievieno:

28.1. pašvaldības lēmumu par nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošinā­šanu;

28.2. projekta iesnieguma iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

28.3. citus dokumentus, kas pamato projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.

29. Projekta iesnieguma iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt:

29.1. papīra formā, pievienojot tā elektronisko versiju uz elektroniskā datu nesēja;

29.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā.

30. Šo noteikumu 26.punktā minētajā uzaicinājumā norādītais projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesnieguma iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniski vai nosūtot pa pastu:

30.1. ja projekta iesniegums tiek nosūtīts pa pastu, par iesnieguma iesniegšanas datumu tiek uzskatīts pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums;

30.2. ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegšanas termiņa beigām;

30.3. ja projekta iesniegums tiek iesniegts personīgi, par projekta iesniegšanas datumu uzskata saņēmējas iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.

31. Atbildīgā iestāde projekta iesnieguma saņemšanas dienā reģistrē projekta iesniegumu. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesnieguma iesniedzējam izsniedz vai 10 darbdienu laikā nosūta pa pastu vai elektroniski elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā.

V. Projektu iesniegumu vērtēšana

32. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina ierobežotas atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā tiek iekļauti pārstāvji no Izglītības un zinātnes ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības.

33. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji, kā arī darbam komisijā var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus bez balsstiesībām.

34. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes izstrādātā un apstiprinātā nolikumā.

35. Uzsākot komisijas darbu, komisijas locekļi un eksperti paraksta apliecinājumu, ka viņu darbībā nepastāv tādi apstākļi, kas pārkāpj Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai un kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesnieguma iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma izvēlē.

36. Komisija vērtē projekta iesnieguma iesniedzējus un projekta iesniegumus saskaņā ar atbildīgās iestādes izstrādātu vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu vadības, īstenošanas un īstenošanas uzraudzības kārtību.

37. Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst), kā arī piešķirot noteiktu punktu skaitu.

38. Atbildīgajā iestādē saņemto projekta iesniegumu atbilstību izvērtē atbilstoši administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un kvalitātes kritērijiem.

39. Administratīvie kritēriji ir šādi:

39.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;

39.2. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;

39.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

39.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;

39.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 27.punktā norādītajai projekta iesnieguma veidlapai un ir aizpildīts;

39.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināls un divas apliecinātas kopijas), iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) vai projekta iesniegums ir iesniegts elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam, un visi iesniegtie dokumenti ir noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

39.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona;

39.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 28.punktā minētie dokumenti;

39.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 78.punktā noteiktajam projekta īstenošanas periodam;

39.10. projektam pieprasītais ERAF līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;

39.11. projektam pieprasītais ERAF līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 15.punktā noteikto ERAF finansējuma apmēru;

39.12. projekta iesniegumā attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos un atbilst šo noteikumu 14.punktā noteiktajai minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu summai un nepārsniedz to;

39.13. projekta attiecināmās izmaksas pa gadiem ir norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un saskan ar projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;

39.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 57., 58., 60., 61., 63., 64. un 65.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām;

39.15. projektā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 59., 62. un 65.punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus.

40. Atbilstības kritēriji (projekta iesnieguma un projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji) ir šādi:

40.1. projekts atbilst šo noteikumu 2.punktā noteiktajam aktivitātes mērķim;

40.2. projekta atbalstāmās darbības atbilst šo noteikumu 18. un 19.punktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām;

40.3. projektā iekļautā vispārējās vidējās izglītības iestāde nav saņēmusi struktūrfondu atbalstu kabinetu aprīkojuma nodrošināšanai 2004.–2006.gada perioda struktūrfondu nacionālās programmas "Mācību kvalitātes uzlabošana dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos vidējā izglītībā" projekta VPD/ESF/PIAA/05/NP/3/2/2//0001/0181 "Mācību kvalitātes uzlabošana dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos vidējā izglītībā" īstenošanas ietvaros;

40.4. projekta labuma guvējs ir iekļauts sarakstā, kurā ir iekļauts ne vairāk kā 60 procentu no katra rajona vai republikas pilsētas administratīvajā teritorijā esošajām vispārējās vidējās izglītības iestādēm saskaņā ar šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;

40.5. vienam labuma guvējam paredzētais attiecināmo izmaksu apmērs nepārsniedz 98 392 latus;

40.6. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;

40.7. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;

40.8. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;

40.9. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;

40.10. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, īstenošanas un uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;

40.11. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas, tai skaitā izglītības iestādes dibinātāja apliecinājums par izglītības iestādes darbību ilgtermiņā, kas nav mazāks par pieciem gadiem;

40.12. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas periodam, ir nepieciešamas un pamatotas projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;

40.13. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi ir atbilstoši Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām;

40.14. projekta iesnieguma iesniedzējs ir pašvaldība, kas ir vispārējās vidējās izglītības iestādes dibinātāja.

41. Kvalitātes kritēriji ir šādi:

41.1. vispārējās vidējās izglītības iestāžu (kas būs labuma guvēji) atlases kritēriji rajona vai republikas pilsētas administratīvajā teritorijā:

41.1.1. izglītojamo skaits vidusskolas posmā 2006./2007.mācību gadā:

41.1.1.1. mazāks par 100 izglītojamiem – viens punkts;

41.1.1.2.  100–200 izglītojamo – divi punkti;

41.1.1.3.  201–300 izglītojamo – trīs punkti;

41.1.1.4. vairāk nekā 300 izglītojamo – četri punkti;

41.1.2. plānotais izglītojamo skaits vidusskolas posmā uz 2013.gadu:

41.1.2.1. mazāks par 100 izglītojamiem – viens punkts;

41.1.2.2.  100–200 izglītojamo – divi punkti;

41.1.2.3.  201–300 izglītojamo – trīs punkti;

41.1.2.4. lielāks nekā 300 izglītojamo – četri punkti;

41.1.3. vispārējās vidējās izglītības iestāde īsteno:

41.1.3.1. vienu akreditēto vispārējās vidējās izglītības programmu – viens punkts;

41.1.3.2. vismaz divas akreditētās vispārējās vidējās izglītības programmas – divi punkti;

41.1.3.3. vismaz divas akreditētās vispārējās vidējās izglītības programmas, no kurām viena ir dabaszinātņu un tehnikas virziena izglītības programma, kā arī izglītības iestāde īsteno pamatizglītības programmu – trīs punkti;

41.1.4. vispārējās vidējās izglītības iestādes statuss:

41.1.4.1. vidusskola vai vakara (maiņu) vidusskola – viens punkts;

41.1.4.2. valsts ģimnāzija – divi punkti;

41.1.5. sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamība:

41.1.5.1. transports kursē divas reizes dienā, un pietura ir ne tālāk kā pusstundas gājiena attālumā no izglītības iestādes – viens punkts;

41.1.5.2. transports kursē trīs līdz četras reizes dienā, un pietura ir ne tālāk kā 15 minūšu gājiena attālumā no izglītības iestādes – divi punkti;

41.1.5.3. transports kursē piecas reizes dienā un biežāk vai pašvaldība nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus izglītojamo pārvadāšanai, kā arī pietura ir ne tālāk kā 15 minūšu gājiena attālumā no izglītības iestādes – trīs punkti;

41.2. projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai:

41.2.1. projekts nav gatavs uzsākšanai – nav izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, nav izstrādāts plānoto būvdarbu un nepieciešamā kabinetu aprīkojuma saraksts – nulle punktu;

41.2.2. zema projekta gatavības uzsākšanas pakāpe – nav izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, nepilnīgs plānoto būvdarbu un nepieciešamā kabinetu aprīkojuma saraksts – viens punkts;

41.2.3. vidēja projekta gatavības uzsākšanas pakāpe – izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts vai sniegts detalizēts plānoto būvdarbu saraksts, sagatavots detalizēts nepieciešamā kabinetu aprīkojuma saraksts – divi punkti;

41.2.4. augsta projekta gatavības uzsākšanas pakāpe – sagatavota nepieciešamā iepirkuma dokumentācija būvdarbu veikšanai, sagatavots detalizēts nepieciešamā kabinetu aprīkojuma saraksts – trīs punkti;

41.3. projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums:

41.3.1. projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums – nulle punktu;

41.3.2. projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi – viens punkts;

41.3.3. projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi – divi punkti;

41.3.4. projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai – trīs punkti;

41.4. projekta iesniegumā ir atspoguļoti projekta izmaksu un ieguvumu analīzes galvenie secinājumi:

41.4.1. analīze nav veikta un nav atspoguļoti secinājumi – nulle punktu;

41.4.2. ir veikta analīze un ir atspoguļoti galvenie secinājumi – viens punkts;

41.4.3. ir veikta analīze, ir atspoguļoti galvenie secinājumi un ekonomiskais ieguvums ir pozitīvs – divi punkti;

41.5. modernizējamo kabinetu piemērošana atbilstoši prasībām par vides pieejamību personām ar kustību traucējumiem:

41.5.1. projekts neparedz vides pieejamības uzlabošanu – nulle punktu;

41.5.2. projekta ietvaros tiks uzlabota vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem un sniegts skaidrojums, kā tas tiks nodrošināts, – divi punkti.

VI. Lēmuma pieņemšana par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu un tā paziņošana

42. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja atbilstība šo noteikumu 39. un 40.punktā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem ir novērtēta ar "Jā" un atbilstība šo noteikumu 41.punktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar nepieciešamo minimālo punktu skaitu – 10 punktiem.

43. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja projekta iesniegums neatbilst:

43.1. kādam no šo noteikumu 39.1., 39.2., 39.3., 39.4., 39.5., 39.6., 39.7., 39.10., 39.11. vai 39.12.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;

43.2. kādam no šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3., 40.4., 40.5. vai 40.14.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem.

44. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja projekta iesniegums nav ieguvis šo noteikumu 41.2. un 41.3.apakšpunktā minētajā kvalitātes kritērijā vismaz divus punktus, bet šo noteikumu 41.4.apakšpunktā minētajā kvalitātes kritērijā – vienu punktu.

45. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 41.punktā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ir saņēmis mazāk par 10 punktiem.

46. Atbildīgā iestāde var pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Šādā gadījumā projekta iesniedzējam jānovērš norādītie trūkumi līdz vienošanās noslēgšanai par projekta īstenošanu.

47. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu var ietvert šādus nosacījumus:

47.1. pilnveidot projektu saskaņā ar šādiem kritērijiem:

47.1.1. šo noteikumu 39.8., 39.9., 39.13., 39.14. vai 39.15.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;

47.1.2. šo noteikumu 40.6., 40.7., 40.8., 40.9., 40.10., 40.11., 40.12. vai 40.13.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem;

47.2. veikt šādas darbības:

47.2.1. iesniegt papildu informāciju vai dokumentu, ja projekta iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra vai neprecīza;

47.2.2. precizēt projekta attiecināmās izmaksas;

47.2.3. veikt citas darbības, lai projektu varētu īstenot.

48. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.

49. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā noteiktajā termiņā. Pēc lēmumā norādīto nosacījumu izpildes projekta iesniedzējs informāciju par izpildi iesniedz izvērtēšanai atbildīgajā iestādē.

50. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktais termiņš nav garāks par 20 darbdienām.

51. Komisija 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 49.punktā minētās informācijas saņemšanas izvērtē to, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu, ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus. Atzinuma tiesiskuma pārbaude notiek tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.

52. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 51.punktā minētā atzinuma sagatavošanas par to rakstiski informē projekta iesniedzēju un sadarbības iestādi. Vienlaikus ar šo noteikumu 51.punktā minēto atzinumu atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei divas apliecinātas projekta kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas noformēts atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.

53. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai to izpildi šo noteikumu 50.punktā noteiktajā termiņā, projektu uzskata par noraidītu. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu neizpildi atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam.

54. Mēneša laikā pēc lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu vai šo noteikumu 53.punktā minētajā gadījumā projekta iesniedzējs var pieprasīt atbildīgajai iestādei informācijas apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt projekta iesniedzējam divas projekta iesnieguma kopijas.

55. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta finansējuma saņēmējam un sadarbības iestādei. Vienlaikus ar šo noteikumu 42.punktā minēto lēmumu atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei divas apliecinātas projekta kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas noformēts atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.

56. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesnieguma iesniedzējam.

VII. Projekta īstenošanas noteikumi. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

57. Ievērojot Eiropas Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1783/1999 atcelšanu nosacījumus, projekta ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:

57.1. projekta administrēšanas izmaksas;

57.2. vispārējās vidējās izglītības programmas matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena īstenošanai nepieciešamo materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma iegāde;

57.3. kabinetu renovācijas izmaksas;

57.4. pārējās attiecināmās projekta īstenošanas izmaksas, ieskaitot pakalpojumu izmaksas;

57.5. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas;

57.6. neparedzētās izmaksas.

58. Šo noteikumu 57.1.apakšpunktā minētajās izmaksās var ietvert:

58.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla darba samaksu par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi, pamatojoties uz uzņēmuma līgumu;

58.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

58.3. sakaru pakalpojumu izmaksas projekta administrēšanā iesaistītajam personālam.

59. Šo noteikumu 57.1.apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām, neskaitot projekta administrēšanas izmaksas un neparedzētās izmaksas.

60. Šo noteikumu 57.2.apakšpunktā minētajās izmaksās var ietvert:

60.1. šo noteikumu 18.1.apakšpunktā minēto četru kabinetu aprīkošanai nepieciešamo iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksas, tai skaitā ierīču, modeļu, piederumu, trauku, instrumentu, vielu, uzskates materiālu, informācijas tehnoloģiju, programmatūras mācību priekšmetu īstenošanai, bibliotēkas, mācību videofonda atjaunošanas un mēbeļu iegādes izmaksas;

60.2. iekārtu un aprīkojuma piegādes, uzstādīšanas, remonta un apkalpošanas izmaksas, kā arī lietošanas tehniskās apmācības izmaksas.

61. Šo noteikumu 57.3.apakšpunktā minētajās izmaksās var ietvert:

61.1. elektrības vadu, telekomunikācijas sistēmas, ugunsdzēsības signalizācijas sistēmas, apgaismes sistēmas instalēšanu un montāžu;

61.2. sanitārtehniskos darbus (tai skaitā vēdināšanas sistēmu uzstādīšana);

61.3. namdaru un apdares darbus;

61.4. grīdu, sienu, griestu klājumu ierīkošanu un durvju remontu;

61.5. logu nomaiņu.

62. Šo noteikumu 57.3.apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz 30 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

63. Šo noteikumu 57.4.apakšpunktā minētajās izmaksās var ietvert:

63.1. iepirkuma procedūras veikšanas nodrošināšanas izmaksas;

63.2. samaksu piesaistītajiem ekspertiem un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

63.3. tehniskā projekta izstrādes izmaksas;

63.4. projekta īstenošanas gaitā radušos materiālo vērtību apdrošināšanas izmaksas, ja tās attiecināmas uz projekta īstenošanas periodu;

63.5. būvuzraudzības izmaksas;

63.6. publicitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas.

64. Šo noteikumu 57.5.apakšpunktā minētās izmaksas var ietvert iepirkuma procedūras veikšanas nodrošināšanas un tehniskā projekta izstrādes izmaksas, ja tās saistītas ar šo noteikumu 41.2.apakšpunktā noteikto prasību izpildi.

65. Šo noteikumu 57.6.apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām, neskaitot projekta administrēšanas izmaksas un neparedzētās izmaksas, un tās nevar tikt izmantotas projekta administrēšanas izmaksu segšanai.

66. Neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.

67. Finansēšanai no ERAF un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas:

67.1. kas nav norādītas šo noteikumu 57., 58., 60., 61., 63., 64. un 65.punktā vai pārsniedz šo noteikumu 59., 62. un 65.punktā noteikto izmaksu apmēra ierobežojumu;

67.2. kuras nav saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu;

67.3. kuras nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

67.4. kas nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.

68. Grozījumus projektā veic atbilstoši kārtībai, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.

69. Pirms iesniegšanas sadarbības iestādē finansējuma saņēmējs projekta grozījumus iesniedz saskaņošanai atbildīgajā iestādē, ja tie ir saistīti ar:

69.1. projekta mērķi;

69.2. finansējuma saņēmēja maiņu;

69.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;

69.4. projekta sasniedzamiem iznākumu rādītājiem;

69.5. neparedzēto izmaksu pārdali;

69.6. projekta kopējo attiecināmo izmaksu apjomu vai to sadalījuma plānojumu pa gadiem.

70. Sadarbības iestāde var ierosināt veikt grozījumus projektā, saskaņojot tos ar atbildīgo iestādi.

71. Sadarbības iestāde pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi var ierosināt vienpusēju atkāpšanos no vienošanās, ja vienošanās par projekta īstenošanu paredz šādus gadījumus.

72. Nepārsniedzot šo noteikumu 59., 62. un 65.punktā noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus, finansējuma saņēmējs projekta ietvaros, sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu ar pievienotu skaidrojumu par turpmāk minētajām darbībām, var veikt izmaksu pārdali šo noteikumu 57.1., 57.2., 57.3., 57.4. un 57.5.apakš­punktā noteikto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmajām izmaksām.

73. Ja finansējuma saņēmējam pārskaitītais avansa maksājums ir lielāks par 20 procentiem, finansējuma saņēmējs pirmo Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu iesniedz ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc vienošanās noslēgšanas par projekta īstenošanu. Finansējuma saņēmēja pirmais Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījums nav mazāks par 80 procentiem no avansa maksājuma apjoma.

74. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās noslēgšanas par projekta īstenošanu iesniedz sadarbības iestādē iepirkuma plānu.

75. Finansējuma saņēmējs nodrošina par projekta īstenošanu aktuālās informācijas ievietošanu finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

76. Izglītības un zinātnes ministrija nodrošina centralizēto iepirkumu institūcijas funkcijas, veicot iepirkuma procedūras publisku piegādes vai vispārīgo vienošanos noslēgšanai citu pasūtītāju vajadzībām, kabinetu aprīkošanai ar vispārējās vidējās izglītības programmas matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena īstenošanai nepieciešamo mācību aprīkojumu (ierīcēm, piederumiem, vielām un citu aprīkojumu), kabinetu aprīkošanai ar nepieciešamajām informācijas tehnoloģijām, bibliotēkas fonda, mācību videofonda atjaunošanai un papildināšanai, elektroniskās apmācības programmatūras iegādei.

77. Projekta īstenošanas ilgums šo noteikumu 78.punktā minētajā projektu īstenošanas periodā nepārsniedz 30 mēnešus.

VIII. Noslēguma jautājums

78. Projekts īstenojams piecu gadu laikā no vienošanās par projekta īstenošanu spēkā stāšanās dienas, taču ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim.

Ministru prezidents I.Godmanis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 9.aprīli.

Pielikumi ZIP

Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.200

KN200P_PAGE_01.JPG (79859 bytes)

KN200P_PAGE_02.JPG (107690 bytes)

KN200P_PAGE_03.JPG (106055 bytes)

KN200P_PAGE_04.JPG (26960 bytes)

KN200P_PAGE_05.JPG (87032 bytes)

KN200P_PAGE_06.JPG (92999 bytes)

KN200P_PAGE_07.JPG (62316 bytes)

KN200P_PAGE_08.JPG (26782 bytes)

KN200P_PAGE_09.JPG (110101 bytes)

KN200P_PAGE_10.JPG (105079 bytes)

KN200P_PAGE_11.JPG (88899 bytes)

KN200P_PAGE_12.JPG (87537 bytes)

KN200P_PAGE_13.JPG (39478 bytes)

KN200P_PAGE_14.JPG (49803 bytes)

KN200P_PAGE_15.JPG (164764 bytes)

KN200P_PAGE_16.JPG (90295 bytes)

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!