Ministru kabineta noteikumi Nr.193
Rīgā 2008.gada 18.martā (prot. Nr.18 20.§)
Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta grantu shēmas "Īstermiņa ekspertu fonds" apakšprojektu iesniegumu pirmā un otrā atklāta konkursa nolikums
Izdoti saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un
Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likuma 18.panta 4.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka grantu shēmas "Īstermiņa ekspertu fonds" (turpmāk - grantu shēma) apakšprojektu iesniegumu pirmā un otrā atklāta konkursa nolikumu, ietverot arī apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus.
2. Grantu shēmu finansē no Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta (turpmāk - Norvēģijas finanšu instruments) un Latvijas Republikas valsts budžeta (turpmāk - valsts budžets) līdzekļiem. Kopējais grantu shēmas ietvaros pieejamais līdzfinansējums apakšprojektiem ir EUR 1 161 773 ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa, tai skaitā valsts budžeta līdzfinansējums apakšprojektiem ir EUR 174 266 ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa jeb 15 procenti.
3. Grantu shēmas apakšprojektu (turpmāk - apakšprojekts) iesniedz un līdzfinansē saskaņā ar šiem noteikumiem un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta vadības ieviešanu regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
4. Grantu shēmas apsaimniekotājs ir valsts aģentūra "Valsts reģionālās attīstības aģentūra" (turpmāk - apsaimniekotājs).
II. Līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi
5. Grantu shēmas mērķis ir sekmēt labas pārvaldības principu ieviešanu un uzlabot publiskā sektora pakalpojumu kvalitāti, veicinot zināšanu, pieredzes, informācijas un labas prakses apmaiņu starp Latviju un Norvēģiju vai citu Eiropas Ekonomikas zonas valsti.
6. Grantu shēmas ietvaros atbalstāmās jomas ir vides aizsardzība, ilgtspējīga attīstība, Eiropas kultūras mantojuma saglabāšana, veselība, bērni ar īpašām vajadzībām, cilvēkresursu attīstība un izglītība, Šengena, tieslietas, reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība.
7. Grantu shēmas ietvaros pieprasītais Norvēģijas finanšu instrumenta un valsts budžeta līdzfinansējums (turpmāk - līdzfinansējums) vienam apakšprojektam nedrīkst būt mazāks par EUR 1000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa un nedrīkst pārsniegt EUR 50 000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa. Vienam apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam pieprasītais līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt EUR 75 000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa.
8. Grantu shēmas ietvaros apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja pieprasītais līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt 85 procentus no apakšprojekta attiecināmajām izmaksām.
III. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam izvirzītās prasības
9. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs var iesniegt apakšprojekta iesniegumu viens pats vai kopā ar vienu vai vairākiem sadarbības partneriem. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs un sadarbības partneris var būt Latvijas Republikas tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona (izņemot komersantus, zvejnieku saimniecības un zemnieku saimniecības). Sadarbības partneris var būt arī Eiropas Ekonomikas zonas valstu valsts vai pašvaldības iestāde, starptautiska organizācija, kas darbojas Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, vai cita Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrēta juridiskā persona (izņemot komersantus, zvejnieku saimniecības un zemnieku saimniecības).
10. Sadarbības partneris ir tieši iesaistīts apakšprojekta īstenošanā. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību apakšprojekta ieviešanā un par ieguldījuma apjomu - partnerības apliecinājums (1.pielikums).
11. Lai pretendētu uz līdzfinansējumu, apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam jābūt:
11.1. vadošajai lomai apakšprojektā;
11.2. atbildīgam par visu apakšprojektā paredzēto darbību izpildi;
11.3. pieejamiem stabiliem un pietiekamiem finanšu līdzekļiem, lai nodrošinātu apakšprojektam nepieciešamo finansējumu un apakšprojekta īstenošanas nepārtrauktību;
11.4. bez nodokļu un citu valsts un pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādiem;
11.5. spējai ieviest un vadīt aktivitātes, kas atbilst plānotā apakšprojekta kopējā finansējuma apjomam.
IV. Atbalstāmās un neatbalstāmās aktivitātes
12. Atbalstāmās aktivitātes ir:
12.1. lietišķie un valsts pārvaldes institūciju pasūtītie pētījumi, tai skaitā pētījumu rezultātu publicēšana;
12.2. tehniski ekonomisko pamatojumu izstrāde un priekšizpēte;
12.3. dokumentu izstrāde, tai skaitā normatīvo aktu, rokasgrāmatu izstrāde;
12.4. semināri, darba grupas, sanāksmes;
12.5. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un Latvijas puses sadarbības partneru darba vizītes Eiropas Ekonomikas zonas valstīs;
12.6. šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.4. un 12.5.apakšpunktā minēto aktivitāšu kombinācija.
13. Līdzfinansējumu nepiešķir aktivitātēm, kuras apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir uzsācis pirms līguma vai vienošanās noslēgšanas ar apsaimniekotāju par apakšprojekta īstenošanu (turpmāk - apakšprojekta ieviešanas līgums), kā arī līdzfinansējumu nepiešķir apakšprojekta iesnieguma sagatavošanas izmaksām.
14. Plānotās apakšprojekta aktivitātes īsteno Latvijā vai Norvēģijā, vai kādā citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī, ja tādējādi tiek nodrošināta grantu shēmas mērķu sasniegšana.
15. Apakšprojekta ietvaros īstenojamajām aktivitātēm:
15.1. jāveicina inovatīvas prakses piemēri;
15.2. jāsekmē zināšanu pārņemšana un apmaiņa;
15.3. jāatbilst izvirzītajai problēmai;
15.4. jāietver divpusēja vai daudzpusēja sadarbība.
V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
16. Apakšprojekta attiecināmās izmaksas ir:
16.1. apakšprojekta īstenošanā iesaistīto darbinieku atalgojums, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas;
16.2. ceļa un uzturēšanās izdevumi komandējumiem apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un sadarbības partneru darbiniekiem, kuri piedalās apakšprojekta īstenošanā, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komandējumu un ar darbinieku darba braucieniem saistīto izdevumu atlīdzināšanu;
16.3. konsultantu un ekspertu izmaksas:
16.3.1. atlīdzība apakšprojektā iesaistītajiem konsultantiem un ekspertiem, ja pakalpojuma sniedzējs ir fiziskā persona;
16.3.2. pakalpojumu izmaksas, ja pakalpojuma sniedzējs ir juridiska persona;
16.4. semināru, konferenču organizēšanas izmaksas;
16.5. publicitātes pasākumu izmaksas;
16.6. kancelejas un transporta izdevumi apakšprojekta administratīvajam personālam;
16.7. tulkošanas izmaksas.
17. Apakšprojekta neattiecināmās izmaksas ir:
17.1. nekustamā īpašuma iegāde;
17.2. kārtējās uzturēšanas izmaksas;
17.3. izpirkuma nomas (līzinga) izmaksas;
17.4. procentu maksājumi;
17.5. prēmijas un dāvanas;
17.6. parādi un zaudējumi vai parādu dzēšanai paredzētie izdevumi;
17.7. izmaksas, kas finansētas no citiem finanšu avotiem;
17.8. zaudējumi, kas radušies valūtas maiņas ceļā;
17.9. pievienotās vērtības nodokļa summa, ja apakšprojekta finansējuma saņēmējam ir tiesības to saņemt atpakaļ;
17.10. citas izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmas.
18. Apakšprojektā plānotie ieguldījumi natūrā ir attiecināmi, ja tos veido iekārtu vai materiālu piešķīrums, izpētes vai profesionāla rakstura darbības vai neapmaksāts brīvprātīgs darbs, kura vērtību ir iespējams izmērīt, novērtēt un auditēt.
19. Ieguldījumi natūrā nedrīkst pārsniegt 7,5 procentus no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20. Apakšprojekta ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar apakšprojekta īstenošanu un ir attiecināmas.
21. Ja apakšprojekta īstenošanas gaitā kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz maksimālo apakšprojektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, radušos starpību sedz no apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja līdzekļiem.
22. Apakšprojekta izmaksām jābūt iegrāmatotām apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaites dokumentos, identificējamām, pārbaudāmām un apliecinātām ar pamatojuma dokumentu oriģināliem, nodrošinot atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram apakšprojektam.
23. Apakšprojekta maksimālais īstenošanas ilgums ir deviņi mēneši, bet ne ilgāk par 2010.gada 28.februāri.
24. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs apakšprojekta finanšu aprēķinus, kas ietverti apakšprojekta iesniegumā un apakšprojekta īstenošanas un noslēguma pārskatos, norāda Eiropas Savienības vienotajā valūtā. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs atbild par finanšu aprēķinu aritmētisko pareizību.
25. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs apakšprojekta ietvaros iegādātās materiālās vērtības nedrīkst pārdot vai atsavināt laikposmā no apakšprojekta uzsākšanas līdz tā īstenošanas pabeigšanai, kā arī turpmākos trīs gadus pēc apakšprojekta īstenošanas pabeigšanas.
VI. Apakšprojekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana
26. Apsaimniekotājs izsludina atklātu konkursu, ievietojot konkursa sludinājumu laikrakstos "Latvijas Vēstnesis" un "Diena", kā arī Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv) un apsaimniekotāja mājaslapā internetā (www.vraa.gov.lv).
27. Apsaimniekotājs nodrošina apakšprojekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) pieejamību apsaimniekotāja mājaslapā internetā un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā.
28. Grantu shēmas ietvaros apsaimniekotājs izsludina divus atklātus konkursus. Pirmajā atklātajā konkursā apakšprojektiem pieejamais līdzfinansējums ir EUR 582 386 ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa. Otrajā atklātajā konkursā apakšprojektiem pieejamais līdzfinansējums ir EUR 579 387 ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa.
29. Apsaimniekotājam ir tiesības samazināt vai palielināt otrajā atklātajā konkursā apakšprojektiem pieejamo līdzfinansējumu, ņemot vērā pirmā atklātā konkursa rezultātus.
30. Atklāta konkursa sludinājumā norāda apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas gala termiņu (datumu un laiku) - astoņas nedēļas no atklāta konkursa izsludināšanas dienas. Apakšprojektu iesniegumus iesniedz četras nedēļas pēc atklāta konkursa izsludināšanas dienas līdz noteiktā apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
31. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs aizpildītai apakšprojekta iesnieguma veidlapai pievieno šādus dokumentus latviešu valodā:
31.1. apakšprojekta dalībnieku (apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un sadarbības partnera, ja apakšprojekta iesniegumā paredzēta partnerības veidošana) juridisko statusu apliecinošu dokumentu:
31.1.1. nolikuma kopiju, ja apakšprojekta dalībnieks ir pašvaldības iestāde, plānošanas reģions, valsts vai pašvaldības izglītības iestāde vai valsts zinātniskā institūcija;
31.1.2. reģistrācijas apliecības kopiju, ja apakšprojekta dalībnieks ir biedrība vai nodibinājums;
31.1.3. statūtu kopiju un lēmuma kopiju par reliģiskās organizācijas reģistrāciju, ja apakšprojekta dalībnieks ir reliģiska organizācija;
31.1.4. statūtu kopiju un reģistrācijas apliecības kopiju, ja apakšprojekta dalībnieks ir arodbiedrība;
31.2. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja - ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas - reģistrācijas apliecības kopiju vai apakšprojekta iesnieguma iesniedzējorganizācijas vadītāja vai tā pilnvarotas personas parakstītu apliecinājumu, ka apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs nav ar pievienotās vērtības nodokli apliekama persona;
31.3. katra sadarbības partnera parakstītu partnerības apliecinājumu apakšprojektam, ja apakšprojekta iesniegumā paredzēta partnerības veidošana un ja sadarbības partneris ir reģistrēts vai darbojas Latvijas Republikā;
31.4. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja un sadarbības partnera statūtu vai nolikuma apliecinātu kopiju, ja apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir biedrība vai nodibinājums un apakšprojekta iesniegumā paredzēta partnerības veidošana;
31.5. sadarbības partnera (izņemot valsts iestādes) apliecinātu statūtu vai to ekvivalenta izraksta tulkojumu latviešu valodā par sadarbības mērķiem un uzdevumiem, ja sadarbības partneris ir reģistrēts vai darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī;
31.6. apakšprojekta loģiskās plānošanas matricu (3.pielikums);
31.7. apakšprojekta vadītāja, ekspertu un konsultantu dzīves gājuma aprakstus (Curriculum Vitae).
32. Apakšprojekta iesniegumam pievieno sadarbības partnera parakstītu partnerības apliecinājumu angļu valodā, ja apakšprojekta iesniegumā paredzēta partnerības veidošana un sadarbības partneris ir reģistrēts vai darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī.
33. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs, aizpildot apakšprojekta iesnieguma veidlapu, ievēro šādus nosacījumus:
33.1. apakšprojekta iesniegumu sagatavo un aizpilda atbilstoši apakšprojekta iesnieguma veidlapas prasībām un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
33.2. apakšprojekta iesnieguma veidlapu aizpilda datorrakstā latviešu valodā, bet apakšprojekta kopsavilkumu - latviešu un angļu valodā. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs atbild par sniegto ziņu pareizību un precizitāti;
33.3. apakšprojekta iesnieguma iesniedzējorganizācijas vadītājs vai tā pilnvarota persona apliecina visas apakšprojekta iesniegumam pievienoto dokumentu kopijas;
33.4. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja iesniegtajos dokumentos nedrīkst būt neatrunāti labojumi un dzēsumi;
33.5. dokumenta rekvizītu "paraksts" veidlapā un pievienojamajos dokumentos neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
33.6. visu informāciju norāda precīzi un detalizēti, lai apakšprojekta iesniegumu varētu izvērtēt atbilstoši apakšprojektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.
34. Apakšprojekta iesniegumu var nosūtīt pa pastu, elektroniska dokumenta veidā vai iesniegt personīgi:
34.1. ja apakšprojekta iesniegums tiek iesniegts, nosūtot pa pastu, par iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;
34.2. ja apakšprojekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta veidā, par tā iesniegšanas brīdi tiek uzskatīts laiks, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes sistēmas;
34.3. ja apakšprojekta iesniegums tiek iesniegts personīgi, par iesniegšanas datumu uzskata apsaimniekotāja zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
35. Apsaimniekotājs neizskata apakšprojektu iesniegumus, kas nav iesniegti kādā no šo noteikumu 34.punktā minētajiem veidiem, un par to informē apakšprojekta iesnieguma iesniedzēju. Ja apakšprojekta iesniegums saņemts pēc konkursa sludinājumā noteiktā termiņa, iesniegumu neatver un apsaimniekotājs informē apakšprojekta iesnieguma iesniedzēju par vietu un laiku, kad apakšprojekta iesniegumu neizskatītu var saņemt atpakaļ. Apakšprojektu iesniegumus, kas elektroniska dokumenta veidā saņemti pēc konkursa sludinājumā noteiktā termiņa, neizskata.
36. Apakšprojekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātam ar laika zīmogu pirms atklāta konkursa termiņa beigām, ja apakšprojekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta veidā.
37. Iesniedzot apakšprojekta iesniegumu personīgi vai nosūtot pa pastu, uz aploksnes norāda šādu informāciju:
37.1. adresāts - Valsts reģionālās attīstības aģentūra (adrese);
37.2. norāde "Grantu shēma "Īstermiņa ekspertu fonds"";
37.3. apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja pilns nosaukums un adrese;
37.4. apakšprojekta nosaukums.
38. Apakšprojekta iesniegumu un visus šo noteikumu 31. un 32.punktā minētos dokumentus iesniedz vienā eksemplārā, kā arī pievieno apakšprojekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju kompaktdiskā. Apakšprojekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu. Apakšprojekta iesniegumam un tam pievienotajiem dokumentiem jābūt sanumurētiem un ievietotiem vākos, iesnieguma veidlapai jābūt apzīmogotai un parakstītai, parakstam atšifrētam.
39. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs sagatavo apakšprojekta iesniegumu divos identiskos eksemplāros, no kuriem vienu eksemplāru iesniedz apsaimniekotājam, bet otru glabā apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs. Ja tiek papildināta informācija apsaimniekotājam iesniegtajā eksemplārā, apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs nodrošina tādu pašu izmaiņu veikšanu arī savā eksemplārā.
40. Jautājumus par atklāto konkursu vai apakšprojekta iesnieguma sagatavošanu var iesniegt apsaimniekotājam ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms noteiktā apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, nosūtot uz konkursa sludinājumā norādīto elektroniskā pasta adresi vai faksa numuru vai pa pastu.
41. Apsaimniekotājs uz saņemtajiem jautājumiem par atklāto konkursu vai apakšprojekta iesnieguma sagatavošanu atbild piecu darbdienu laikā pēc jautājuma saņemšanas.
42. Jautājumus un atbildes uz saņemtajiem jautājumiem apsaimniekotājs publicē savā mājaslapā internetā, nenorādot jautājuma autoru.
VII. Apakšprojekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana
43. Apsaimniekotājs izstrādā un apstiprina atklāta konkursa apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas komisijas nolikumu. Nolikumā nosaka vērtēšanas komisijas izveidošanas un darbības kārtību.
44. Vērtēšanas komisijā iekļauj vienu pārstāvi no Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, trīs apsaimniekotāja pārstāvjus un pa vienam pārstāvim no katras plānošanas reģiona attīstības padomes. Komisijas darbu vada apsaimniekotājs.
45. Vērtēšanas komisijas personālsastāvu apstiprina apsaimniekotājs.
46. Apakšprojekta iesniegumu vērtē divos posmos:
46.1. apakšprojekta iesnieguma vērtēšana atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem (4.pielikums);
46.2. apakšprojekta iesnieguma vērtēšana atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (5.pielikums).
47. Apsaimniekotājs nodrošina katra apakšprojekta iesnieguma vērtēšanu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem.
48. Vērtējot apakšprojekta iesniegumu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem, apsaimniekotājs vienu reizi rakstiski var pieprasīt apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma izsūtīšanas dienas novērst konstatētās nepilnības un sniegt trūkstošo informāciju vai paskaidrojumus. Pieprasījumu apsaimniekotājs nosūta pa pastu un pa faksu.
49. Apsaimniekotājs virza apakšprojekta iesniegumu vērtēšanai atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ar priekšnoteikumiem, ja konstatētās nepilnības neietekmē vērtēšanu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem. Šajā gadījumā netiek veiktas šo noteikumu 48.punktā minētās darbības.
50. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs šo noteikumu 48.punktā minētajā termiņā iesniedz apsaimniekotājam nepieciešamo papildinformāciju personīgi vai nosūtot pa pastu. Apsaimniekotājs pēc papildinformācijas saņemšanas apakšprojekta iesniegumu vērtē atkārtoti atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem.
51. Apsaimniekotājs sagatavo un iesniedz izskatīšanai vērtēšanas komisijā ziņojumu par apakšprojektu iesniegumu novērtējumu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem.
52. Vērtēšanas komisija izskata un sniedz atzinumu par šo noteikumu 51.punktā minēto ziņojumu.
53. Pamatojoties uz šo noteikumu 52.punktā minēto vērtēšanas komisijas atzinumu, apsaimniekotājs pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
53.1. par apakšprojekta iesnieguma virzīšanu vērtēšanai atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vai virzīšanu vērtēšanai atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ar priekšnoteikumiem;
53.2. par apakšprojekta iesnieguma noraidīšanu, ja apakšprojekta iesniegums neatbilst vismaz vienam administratīvās vērtēšanas kritērijam.
54. Ja pieņemts šo noteikumu 53.2.apakšpunktā minētais lēmums, apsaimniekotājs ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas rakstiski informē par to apakšprojekta iesnieguma iesniedzēju, norādot noraidījuma pamatojumu.
55. Apakšprojektu iesniegumus, kuri atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, vērtēšanas komisija vērtē atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 6.pielikumu.
56. Vērtēšanas komisija pēc apakšprojektu iesniegumu izvērtēšanas pabeigšanas sarindo apakšprojektu iesniegumus prioritārā secībā atbilstoši vērtēšanas procesā iegūtajam punktu skaitam, sagatavo priekšlikumu par atbalstāmo apakšprojektu iesniegumu sarakstu un iesniedz to apsaimniekotājam.
57. Ja divi apakšprojektu iesniegumi iegūst vienādu punktu skaitu, vērtēšanas komisijai ir tiesības izvērtēt apakšprojekta ietekmi uz nacionāla vai reģionāla līmeņa problēmu risināšanu un piešķirt prioritāti tam apakšprojekta iesniegumam, kurā paredzēta problēmu risināšana plašākā mērogā.
58. Apsaimniekotājs pieņem lēmumu par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:
58.1. apakšprojekta iesniegums saskaņā ar apakšprojektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ieguvis vidēji vismaz 60 punktus un pēc vērtēšanas komisijas ieteikuma ir iekļauts atbalstāmo apakšprojektu iesniegumu sarakstā;
58.2. ir pietiekams konkursā pieejamais grantu shēmas Norvēģijas finanšu instrumenta un valsts budžeta līdzfinansējums.
59. Apsaimniekotājs pieņem lēmumu par apakšprojekta iesnieguma noraidīšanu, ja:
59.1. apakšprojekta iesniegums saskaņā ar apakšprojektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ir ieguvis vidēji mazāk par 60 punktiem un pēc vērtēšanas komisijas ieteikuma nav iekļauts atbalstāmo apakšprojektu iesniegumu sarakstā;
59.2. konkursā pieejamais grantu shēmas Norvēģijas finanšu instrumenta un valsts budžeta līdzfinansējums nav pietiekams.
60. Apsaimniekotājs piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas rakstiski informē apakšprojekta iesnieguma iesniedzēju par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, norādot lēmuma pamatojumu.
61. Lēmums par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert priekšnoteikumus, kas apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam jāizpilda saskaņā ar šo noteikumu 49.punktu. Novēršot nepilnības apakšprojekta iesniegumā, attiecināmo izmaksu kopsummu nedrīkst palielināt.
62. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējam 10 darbdienu laikā pēc apsaimniekotāja lēmuma izsūtīšanas par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu jānovērš apsaimniekotāja konstatētās nepilnības. Ja apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs neievēro šo noteikumu 61.punktā vai šajā punktā minētos nosacījumus, apakšprojekta iesniegumu noraida.
63. Apakšprojekta iesnieguma vērtēšanas, lēmuma pieņemšanas un līguma slēgšanas maksimālais ilgums ir seši mēneši pēc noteiktā apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
VIII. Apakšprojekta īstenošanas un līdzfinansējuma saņemšanas nosacījumi
64. Pēc apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanas apsaimniekotājs ar apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēju slēdz apakšprojekta ieviešanas līgumu par apakšprojekta īstenošanu. Apakšprojekta ieviešanas līgumā norāda līgumslēdzēju tiesības, pienākumus un atbildību.
65. Ja apsaimniekotājam apakšprojekta ieviešanas līguma slēgšanas brīdī nav pieejami finanšu resursi, apsaimniekotājs ar apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēju slēdz apakšprojekta ieviešanas līgumu 10 darbdienu laikā no dienas, kad finanšu resursi ir pieejami.
66. Apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs pirms apakšprojekta ieviešanas līguma noslēgšanas var lūgt apsaimniekotājam precizēt:
66.1. apakšprojekta iesniegumā norādīto kontaktinformāciju vai informāciju par bankas rekvizītiem;
66.2. apakšprojekta īstenošanas uzsākšanas un pabeigšanas laiku.
67. Apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs apakšprojektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk pēc apakšprojekta ieviešanas līguma noslēgšanas ar apsaimniekotāju.
68. Visas izmaiņas, kas saistītas ar apakšprojekta īstenošanu, ja tā dēļ nemainās apakšprojekta mērķis un tā sasniegšanai nepieciešamās aktivitātes, apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs saskaņo ar apsaimniekotāju atbilstoši apakšprojekta ieviešanas līgumam.
69. Apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs (izņemot valsts budžeta iestādes) grantu shēmas ietvaros var saņemt avansa maksājumu apakšprojekta attiecināmo izmaksu segšanai līdz 30 procentu apmērā no apakšprojekta līdzfinansējuma daļas.
70. Apakšprojekta līdzfinansējuma atlikušo summu izmaksā pēc apakšprojekta īstenošanas pilnīgas izpildes saskaņā ar apakšprojekta ieviešanas līgumu un pamatojoties uz līdzfinansējuma saņēmēja sagatavotu līdzfinansējuma pieprasījumu un noslēguma pārskatu.
71. Apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs saskaņā ar apakšprojekta ieviešanas līgumu nodrošina neizlietoto līdzekļu vai neattaisnoti veikto izdevumu uzskaiti un atmaksāšanu.
72. Informējot sabiedrību par apakšprojekta īstenošanu, apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs norāda Norvēģijas finanšu instrumenta un valsts budžeta ieguldījumu apakšprojekta līdzfinansēšanā saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumenta publicitātes vadlīnijām.
73. Ja apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs apakšprojekta īstenošanas laikā nesasniedz apakšprojekta iesniegumā minētos aktivitāšu rezultatīvos rādītājus vai nepilda apakšprojekta ieviešanas līguma nosacījumus, apsaimniekotājs ir tiesīgs lauzt noslēgto apakšprojekta ieviešanas līgumu, neizmaksāt gala maksājumu un uzsākt izmaksāto līdzekļu atgūšanu.
IX. Apakšprojekta īstenošanas uzraudzība
74. Apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs ir atbildīgs par apakšprojekta īstenošanu atbilstoši apakšprojekta ieviešanas līgumam, nodrošinot paredzēto mērķu sasniegšanu un pārskatu iesniegšanu par apakšprojekta īstenošanas gaitu.
75. Apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs reizi ceturksnī iesniedz apsaimniekotājam apakšprojekta pārskatu par laikposmu no apakšprojekta īstenošanas uzsākšanas brīža līdz katra ceturkšņa nākamā mēneša piecpadsmitajam datumam, kā arī 20 darbdienu laikā pēc apakšprojekta īstenošanas pabeigšanas iesniedz noslēguma pārskatu. Ja apakšprojekts ilgst mazāk par četriem mēnešiem, apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs iesniedz tikai noslēguma pārskatu šajā punktā minētajā termiņā.
76. Apsaimniekotājam ir tiesības apakšprojekta ieviešanas līguma darbības laikā, kā arī pēc maksājumu veikšanas pieprasīt no apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmēja papildu informāciju par apakšprojekta īstenošanu, kā arī veikt pārbaudes apakšprojekta īstenošanas vietā.
77. Ja tiek konstatēta neatbilstība piešķirtā līdzfinansējuma izlietojumā, apsaimniekotājs nosaka termiņu tās novēršanai. Ja noteiktajā termiņā konstatētās neatbilstības netiek novērstas, apsaimniekotājs uzsāk nepamatoti veikto izdevumu atgūšanas procedūru.
78. Apakšprojekta dokumentāciju, tai skaitā finanšu dokumentus, apakšprojekta līdzfinansējuma saņēmējs glabā 10 gadus pēc apakšprojekta īstenošanas pabeigšanas, kā arī nodrošina kompetentajām institūcijām pieeju minētajai dokumentācijai un apakšprojekta īstenošanas vietai.
Ministru prezidents I.Godmanis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.marta noteikumiem Nr.193
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.marta noteikumiem Nr.193
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.marta noteikumiem Nr.193
Apakšprojekta loģiskās plānošanas matrica
Lūdzu, atbildiet uz jautājumiem un atbildes
ierakstiet atbilstoši jautājumam!
|
Mērķi un sagaidāmie rezultāti
|
Intervences loģika
|
Objektīvi pārbaudāmi sasniegumu
rādītāji
|
Pārbaudes avoti un paņēmieni
|
Pieņēmumi
|
Vispārīgais mērķis
|
Kāds ir apakšprojekta vispārīgais
mērķis?
|
Kādi ir rādītāji, kas parāda virzību uz
šo mērķi?
|
Kādus informācijas avotus var izmantot šo
rādītāju pārbaudei?
|
|
Specifiskie mērķi
|
Kādi ir apakšprojekta specifiskie mērķi,
kurus apakšprojekta laikā paredzēts sasniegt?
|
Kādi ir apakšprojekta kvalitatīvie un
kvantitatīvie indikatori, kas norāda, ka apakšprojekta mērķi
ir sasniegti?
|
Kādi ir pieejamie informācijas avoti vai kādu
informāciju iespējams iegūt? Kādas metodes jāizmanto, lai
iegūtu nepieciešamo informāciju? Kādas metodes jāizmanto, lai
īstenotu apakšprojektu?
|
Kādi faktori un apstākļi, kas ir būtiski
plānotā mērķa sasniegšanai, atrodas ārpus tiešās
apakšprojekta kontroles? Kādi riski jāņem vērā?
|
Sagaidāmie rezultāti
|
Kādiem jābūt apakšprojekta rezultātiem un
kā tie nodrošinās apakšprojekta specifisko mērķu
sasniegšanu? Kāda ir apakšprojekta paredzamā ietekme un
dotais labums? Kādus uzlabojumus un pārmaiņas apakšprojekts
nodrošinās?
|
Kādi rādītāji liecina, ka apakšprojekts ir
sasniedzis noteiktos rezultātus?
Kādā mērā?
|
Kādi informācijas avoti liecina par
šiem rādītājiem?
|
Kādi ārējie faktori un apstākļi ir
nepieciešami, lai apakšprojekta mērķis un rezultāti tiktu
sasniegti?
|
Aktivitātes
|
Kādas ir galvenās apakšprojekta aktivitātes
un kādā secībā tās jāīsteno, lai sasniegtu gaidāmos
rezultātus?
|
Kādi līdzekļi nepieciešami, lai īstenotu
šīs aktivitātes?
|
Kādi informācijas avoti liecina par
apakšprojekta ieviešanas gaitu?
|
Kādi priekšnoteikumi nepieciešami pirms
apakšprojekta uzsākšanas? Kādiem apstākļiem ārpus
apakšprojekta tiešās kontroles jābūt, lai varētu īstenot
plānotās aktivitātes?
|
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.marta noteikumiem Nr.193
Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta grantu shēmas "Īstermiņa ekspertu fonds" apakšprojektu iesniegumu pirmā un otrā atklāta konkursa apakšprojektu iesniegumu administratīvie vērtēšanas kritēriji
Nr.
p.k.
|
Kritēriji*
|
Jā
|
Nē
|
Neattiecas
|
I. Apakšprojekta iesnieguma
atbilstība
|
1.
|
Apakšprojekta iesniegums ir iesniegts atklāta
konkursa sludinājumā noteiktajā termiņā
|
|
|
|
2.
|
Apakšprojekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā
aizpildīta
|
|
|
|
3.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienota
apakšprojekta iesnieguma elektroniskā versija
|
|
|
|
4.
|
Apakšprojekta iesniegums ir aizpildīts
datorrakstā un latviešu valodā, apakšprojekta kopsavilkums -
latviešu un angļu valodā
|
|
|
|
5.
|
Apakšprojekta iesniegums un tam pievienotie
dokumenti ir numurēti
|
|
|
|
6.
|
Apakšprojekta iesnieguma veidlapa un
apakšprojekta iesniedzēja apliecinājums ir parakstīts un
apzīmogots
|
|
|
|
7.
|
Visu apakšprojekta sadarbības partneru
apliecinājumi ir aizpildīti, parakstīti un apzīmogoti
|
|
|
|
8.
|
Apakšprojekta budžets (2.pielikuma E daļa) ir
aizpildīts un pievienots apakšprojekta iesniegumam, finansējums
ir norādīts Eiropas Savienības vienotajā valūtā un latos
|
|
|
|
9.
|
Apakšprojekta ieviešanas periods nav garāks par
deviņiem mēnešiem un nepārsniedz 2010.gada 28.februāri
|
|
|
|
10.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienota
apakšprojekta iesniedzēja (izņemot valsts iestādes) juridisko
statusu apliecinoša dokumenta apliecināta kopija
|
|
|
|
11.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienota
apakšprojekta iesniedzēja (izņemot valsts iestādes) statūtu
vai nolikuma apliecināta kopija
|
|
|
|
12.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienotas
apakšprojekta sadarbības partneru (izņemot valsts iestādes)
juridisko statusu apliecinošu dokumentu apliecinātas kopijas
|
|
|
|
13.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienotas
sadarbības partneru (izņemot valsts iestādes) statūtu vai
nolikumu apliecinātas kopijas vai ārvalstu sadarbības partnera
apliecināts statūtu vai to ekvivalenta izraksta tulkojums
latviešu valodā par sadarbības partnera mērķiem un uzdevumiem,
ja tas ir reģistrēts vai darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas
valstī
|
|
|
|
14.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienota
apakšprojekta iesniedzēja - pievienotās vērtības nodokļa
maksātāja - reģistrācijas apliecības apliecināta kopija vai
apliecinājums, ka apakšprojekta iesniedzējs nav pievienotās
vērtības nodokļa maksātājs
|
|
|
|
15.
|
Apakšprojekta iesniegumā ietvertā loģiskās
plānošanas matrica ir aizpildīta
|
|
|
|
16.
|
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienoti
apakšprojekta vadītāja, ekspertu un konsultantu dzīvesgājuma
apraksti (CV)
|
|
|
|
II. Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja
atbilstība
|
17.
|
Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja juridiskais
statuss atbilst nolikuma 9.punktā noteiktajām prasībām
|
|
|
|
18.
|
Apakšprojekta iesnieguma iesniedzēja sadarbības
partneru statuss atbilst nolikuma 9.punktā noteiktajām
prasībām
|
|
|
|
19.
|
Apakšprojekta iesnieguma iesniedzējs ir
reģistrēts Latvijas Republikā
|
|
|
|
20.
|
Apakšprojekta iesniegumu ir parakstījusi
atbildīgā amatpersona vai tās pilnvarota persona
|
|
|
|
III. Apakšprojekta aktivitāšu
atbilstība
|
21.
|
Apakšprojekta iesniegums iesniegts kādā no
nolikuma 6.punktā minētajām atbalstāmajām jomām
|
|
|
|
22
|
Visas apakšprojektā plānotās aktivitātes ir
atbalstāmas saskaņā ar nolikuma 12.punktu
|
|
|
|
23.
|
Apakšprojektā paredzētās aktivitātes īsteno
Latvijā vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs
|
|
|
|
24.
|
Pieprasītais līdzfinansējums nav mazāks par EUR
1000
|
|
|
|
25.
|
Pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz EUR 50
000
|
|
|
|
26.
|
Pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz 85 %
no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām
|
|
|
|
27.
|
Apakšprojektā visas plānotās izmaksas ir
attiecināmas saskaņā ar nolikuma 16.punktu
|
|
|
|
28.
|
Ieguldījums natūrā nepārsniedz 7,5 % no
budžetā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām
|
|
|
|
29.
|
Apakšprojekta iesniegumā iekļautais ieguldījums
natūrā ir attiecināms, precīzi definēts un izmērāms
|
|
|
|
Piezīme.
* Apsaimniekotājs, vērtējot apakšprojektu
atbilstoši administratīvajiem kritērijiem, vērtēšanas lapā
atzīmē priekšnoteikumus, kas saskaņā ar nolikuma 61.punktu
apakšprojekta iesniedzējam jāizpilda nolikuma 62.punktā
minētajā kārtībā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.marta noteikumiem Nr.193
Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta grantu shēmas "Īstermiņa ekspertu fonds" apakšprojektu iesniegumu pirmā un otrā atklāta konkursa apakšprojektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritēriji
Nr.
p.k.
|
Kritēriji
|
Maksimālais vērtēšanas punktu
skaits
|
Vērtēšanas rezultāts
|
1.
|
Apakšprojekta plānotās aktivitātes tiek
īstenotas apakšprojekta iesniegumā norādītajā atbalsta
jomā
|
5
|
|
2.
|
Apakšprojekta iesniegumā ir pamatota
apakšprojekta aktivitāšu atbilstība nacionālajiem,
reģionālajiem vai vietējiem stratēģiskās plānošanas
dokumentiem
|
5
|
|
3.
|
Apakšprojekta iesniegumā ir pamatota plānoto
aktivitāšu atbilstība apakšprojekta mērķu sasniegšanai
|
5
|
|
4.
|
Apakšprojekta iesniegumā norādītā informācija
pamato plānoto aktivitāšu ieguldījumu iepriekš noteiktās
problēmas risināšanā
|
10
|
|
5.
|
Apakšprojekts veicina labākas prakses un
zināšanu pārņemšanu starp Latviju, Norvēģiju vai citu
Eiropas Ekonomikas zonas valsti
|
10
|
|
6.
|
Apakšprojektā norādītās aktivitātes ir
skaidri definētas, atbilst apakšprojekta ilgumam un nodrošina
kvalitatīvu rezultātu sasniegšanu
|
10
|
|
7.
|
Apakšprojekta iesniegumā ir aprakstīta
apakšprojekta ieviešanas shēma
|
5
|
|
8.
|
Apakšprojekta iesniegumā norādītā informācija
pamato apakšprojekta iesniedzēja administratīvo spēju un
pieredzi ieviest plānotās aktivitātes
|
5
|
|
9.
|
Apakšprojekta iesniegumā norādītie aktivitāšu
rezultatīvie rādītāji ir reāli un izmērāmi
|
5
|
|
10.
|
Apakšprojekta iesniegumā ir skaidri pamatota
apakšprojekta partnera(-u) loma tā īstenošanā
|
10
|
|
11.
|
Apakšprojekts paredz publicitātes un
informācijas izplatīšanas aktivitātes projekta darbības
jomā
|
5
|
|
12.
|
Apakšprojektā paredzēto ekspertu pieredze
atbilst apakšprojekta aktivitāšu īstenošanai un plānoto
rezultātu sasniegšanai
|
10
|
|
13.
|
Apakšprojekta budžetā iekļautie izdevumi ir
pamatoti un atbilst plānotajām aktivitātēm un sasniedzamajiem
rezultātiem
|
10
|
|
14.
|
Apakšprojekta iesniegumā ir pamatota atbilstība
horizontālajām prioritātēm (dzimumu līdztiesība, laba
pārvaldība un ilgtspējīga attīstība)
|
5
|
|
Kopā
|
100
|
|
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
6.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.marta noteikumiem Nr.193
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns