• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 241 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Zvejas un akvakultūras produktu apstrāde"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.04.2008., Nr. 55 https://www.vestnesis.lv/ta/id/173609

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.243

Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 20.jūnija noteikumos Nr.505 "Riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi"

Vēl šajā numurā

09.04.2008., Nr. 55

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 241

Pieņemts: 01.04.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.241

Rīgā 2008.gada 1.aprīlī (prot. Nr.21 29.§)

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Zvejas un akvakultūras produktu apstrāde"

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Zvejas un akvakultūras produktu apstrāde" (turpmāk – pasākums), kas tiek īstenots atbilstoši Padomes 2006.gada 27.jūlija Regulai (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu (turpmāk – Padomes regula Nr.1198/2006) un Komisijas 2007.gada 26.marta Regulai (EK) Nr.498/2007, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas regula Nr.498/2007).

2. Pasākuma mērķis palielināt zvejas un akvakultūras produktu pievienoto vērtību, paaugstināt darba drošību un darba ražīgumu, samazināt negatīvu ietekmi uz vidi, nodrošināt produktu kvalitāti, tai skaitā samazināt kaitīgas vielas zivju produktos, kā arī ražot jaunus produktus un izmantot zivju apstrādes blakusproduktus un atkritumus.

3. Pasākumu īsteno visā Latvijas teritorijā.

4. Pieteikšanās kārtība, projektu iesniegumu atlase un vērtēšana, lēmuma pieņemšana, paziņošana, līguma slēgšana un publiskā finansējuma pieprasīšana notiek saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā.

5. Noteikumos lietoti šādi termini:

5.1. zvejas un akvakultūras produktu apstrāde – visi apstrādes posmi, sākot no izkraušanas līdz gala produkta stadijai (piemēram, pirmapstrāde, atvēsināšana, saldēšana, konservēšana, kūpināšana, vītināšana, termiskā apstrāde, marinēšana un sālīšana);

5.2. zvejas un akvakultūras produktu atkritumi – zvejas un akvakultūras produktu iekšējie orgāni, galvas, spuras, asinis, āda, zvīņas, asakas, pārtikā neiz­mantojamie zvejas un akvakultūras produkti, kā arī citi zvejas un akvakultūras produktu ražošanas pārpalikumi un atliekas.

6. Atbalsta pretendents ir:

6.1. Pārtikas un veterinārā dienestā atzīts zivju apstrādes uzņēmums;

6.2. Pārtikas un veterinārā dienestā atzīts dzīvnieku izcelsmes pārtikā ne­iz­­mantojamo blakusproduktu aprites uzņēmums, kas nodarbojas ar zivju bla­kus­produktu vai atkritumu pārstrādi;

6.3. Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēta fiziska vai juridiska persona, kas mājas apstākļos ražo zvejas produktus;

6.4. esošs komersants, kurš veido jaunu zivju apstrādes uzņēmumu vai zvejas un akvakultūras produktu pārtikā neizmantojamo blakusproduktu aprites uzņēmumu;

6.5. jaundibināts komersants, kurš veido jaunu zivju apstrādes uzņēmumu vai zvejas un akvakultūras produktu pārtikā neizmantojamo blakus­produktu aprites uzņēmumu, kuram pirmais pārskata vai taksācijas gads vēl nav noslēdzies.

7. Pasākuma ietvaros atbalsta investīcijas apstrādes uzņēmumu ražošanas būvju jaunbūvē, esošo būvju rekonstrukcijā (ieskaitot nepieciešamo būvmateriālu iegādi), kā arī jaunu iekārtu, tehnikas un aprīkojuma iegādi un uzstādīšanu, kas nodrošina ražošanas procesus vai ražošanas blakusproduktu un atliekvielu izman­tošanu.

8. Atbalsta pretendents atbilst šādiem publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem:

8.1. īstenojot projektu, sasniedz pasākuma mērķi;

8.2. neaizvieto esošos pamatlīdzekļus;

8.3. projekta iesniegumā (1.pielikums) apliecina ekonomisko dzīvotspēju:

8.3.1. ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3. un 6.4.apakšpunktā minētais uzņēmums vai komersants, projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši šo noteikumu 10.punktā minētajām prasībām;

8.3.2. ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētais komersants, projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši šo noteikumu 11.punktā minētajām prasībām.

9. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata:

9.1. jaunbūvi un rekonstrukciju;

9.2. gadījumus, kad projektā iegādātās iekārtas vai tehnikas ražošanas jauda ir vismaz par 25 % lielāka par tās iekārtas ražošanas jaudu, kura atrodas uzņēmumā un kuru paredzēts aizstāt;

9.3. gadījumus, kad projektā iegādātā iekārta vai tehnika tiek iegādāta papildus esošām iekārtām;

9.4. gadījumus, kad projektā iegādātā iekārta vai tehnika būtiski maina ražošanas vai tehnoloģiju raksturu.

10. Ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3. vai 6.4.apakšpunktā minētais uzņēmums:

10.1. projekta iesniegumam, kura attiecināmo izmaksu summa ir līdz 70 000 latu (neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētais komersants), pievieno vienkāršotu biznesa plānu. Tajā iekļauj naudas plūsmas pārskatu pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas. Ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra mēneša beigās ir jābūt pozitīvam, kā arī naudas plūsmai jāpierāda iespēja projektu īstenot un sasniegt mērķi;

10.2. projekta iesniegumam, kura attiecināmo izmaksu summa ir 70 000–200 000 latu (neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētais komersants), pievieno:

10.2.1. standartizētu biznesa plānu. Tajā iekļauj informāciju par ražošanas apjomiem, izmaksām, pamatlīdzekļiem un kreditoriem, norādot peļņas vai zaudējumu aprēķinu, bilanci par pēdējo noslēgto gadu un par turpmākajiem gadiem līdz projekta īstenošanas beigām un gadu pēc projekta īstenošanas, kā arī naudas plūsmas pārskatu pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra mēneša beigās ir jābūt pozitīvam;

10.2.2. pierādījumu apkopojumu par uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (sniegtās ziņas atbilst vismaz diviem šādiem rādītājiem):

10.2.2.1. pašu kapitāls/aktīvu kopsumma ≥ 0,20;

10.2.2.2. apgrozāmie līdzekļi/īstermiņa kreditori ≥ 1,00 (no īstermiņa kreditoriem izslēdz īstermiņa nākamo periodu ieņēmumu sastāvā iekļauto valsts un Eiropas Savienības finansiālo atbalstu);

10.2.2.3. tīrā peļņa + nolietojums X 50 % ≥ 0;

10.2.3. pierādījumu apkopojumu par uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta īstenošanas (sniegtās ziņas atbilst visiem šo noteikumu 10.2.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem);

10.3. projekta iesniegumam, kura attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 200 000 latu, kā arī gadījumā, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētais komersants, pievieno:

10.3.1. biznesa plānu, kurā iekļauta šāda informācija:

10.3.1.1. uzņēmuma vēsture;

10.3.1.2. uzņēmuma vadības sistēma;

10.3.1.3. uzņēmuma pašreizējā darbība;

10.3.1.4. uzņēmuma mērķi (īstermiņa un ilgtermiņa), atskaites punkti uzņēmuma darbības attīstībai, aktivitāšu īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafiks;

10.3.1.5. tirgus izpēte;

10.3.1.6. nozares analīze;

10.3.1.7. realizācijas sistēma;

10.3.1.8. konkurences faktori;

10.3.1.9. sadarbība ar citiem uzņēmumiem un saistība ar citiem projektiem;

10.3.1.10. ražošanas procesa un tehnoloģisko procesu apraksts;

10.3.1.11. uzņēmuma stipro un vājo pušu, iespēju un draudu analīze;

10.3.1.12. nepieciešamās investīcijas;

10.3.1.13. projekta īstenošanas termiņi (sadalījumā pa posmiem);

10.3.1.14. finanšu informācija par ražošanas apjomiem, izmaksām, pamatlīdzekļiem un kreditoriem, norādot peļņas vai zaudējumu aprēķinu, bilanci par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta īstenošanas beigām un par trijiem gadiem pēc projekta īstenošanas, kā arī naudas plūsmas pārskats pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām, gadā pēc projekta īstenošanas un divos turpmākajos gados. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra mēneša beigās ir jābūt pozitīvam;

10.3.2. pierādījumu apkopojumu par uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (sniegtās ziņas atbilst vismaz diviem šo noteikumu 10.2.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem);

10.3.3. pierādījumu apkopojumu par uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta īstenošanas (sniegtās ziņas atbilst visiem šo noteikumu 10.2.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem).

11. Ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētais komersants:

11.1. projekta iesniegumam pievieno biznesa plānu, kurā iekļauta šāda informācija:

11.1.1. uzņēmuma pašreizējā darbība;

11.1.2. plānotā uzņēmuma vadības sistēma;

11.1.3. uzņēmuma mērķi (īstermiņa un ilgtermiņa), atskaites punkti uzņēmuma darbības attīstībai, aktivitāšu īstenošanas un mērķu sasniegšanas laika grafiks;

11.1.4. tirgus izpēte;

11.1.5. nozares analīze;

11.1.6. plānotā realizācijas sistēma;

11.1.7. konkurences faktori;

11.1.8. sadarbība ar citiem uzņēmumiem un saistība ar citiem projektiem;

11.1.9. plānotais ražošanas procesa un tehnoloģisko procesu apraksts;

11.1.10. uzņēmuma stipro un vājo pušu, iespēju un draudu analīze;

11.1.11. nepieciešamās investīcijas;

11.1.12. projekta īstenošanas termiņi (sadalījums pa posmiem);

11.1.13. finanšu informācija par naudas plūsmas pārskatu pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām, gadā pēc projekta īstenošanas un divos turpmākajos gados gada laikā. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra mēneša beigās ir jābūt pozitīvam, kā arī naudas plūsmai jāpierāda iespēja projektu īstenot un sasniegt mērķi;

11.2. ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām, gadā pēc projekta īstenošanas un divos turpmākajos gados.

12. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendents iesniedz Lauku atbalsta dienestā personīgi vai elektroniska dokumenta formā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu šādus dokumentus:

12.1. projekta iesniegumu divos eksemplāros, tajā skaitā biznesa plānu (arī elektroniski):

12.1.1. ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir līdz 70 000 latu, vienkāršotu biznesa plānu (minētā prasība neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4. un 6.5.apakšpunktā minētais komersants);

12.1.2. ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir 70 000–200 000 latu, standartizētu biznesa plānu (minētā prasība neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4. un 6.5.apakšpunktā minētais komersants);

12.1.3. ja projekta attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 200 000 latu vai atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4.apakšpunktā minētais komersants, biznesa plānu atbilstoši šo noteikumu 10.3.apakšpunktā minētajām prasībām (minētā prasība neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētais komersants);

12.1.4. ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētais komersants, biznesa plānu atbilstoši šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minētajām prasībām;

12.2. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodokļu samaksu (izsniegta ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas). Ja atbalsta pretendents minēto izziņu neiesniedz, Lauku atbalsta dienests izziņu saņem Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā un termiņā;

12.3. izziņu par veiktajām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vai pilnvaru, kurā Lauku atbalsta dienestu pilnvaro minētās izziņas saņemšanai attiecīgajā valsts pārvaldes iestādē. Lauku atbalsta dienests izziņu saņem Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā un termiņā (minētā prasība neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.5.apakšpunktā minētais komersants);

12.4. kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevu sabiedrības izziņu par gatavību izskatīt kredīta piešķiršanu (ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts). Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu. Ja projekta īstenošanā atbalsta pretendents plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, tas iesniedz dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību;

12.5. gada pārskatu (pilns komplekts) par pēdējo noslēgto gadu (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)) ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu saskaņā ar Gada pārskatu likumu vai gada ienākumu deklarāciju un tās pielikumu ‘’Ieņēmumi no saimnieciskās darbības" (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)) ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju un tās aizpildīšanas kārtību (minētā prasība neattiecas, ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.5.apakš­punktā minētais komersants);

12.6. Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegtu pārtikas uzņēmuma atzīšanas apliecību (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), ja atbalsta pretendents ir Pārtikas un veterinārā dienestā atzīts zivju apstrādes uzņēmums;

12.7. Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegtu kontroles un uzraudzības objekta reģistrācijas apliecību (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), ja atbalsta pretendents ir Pārtikas un veterinārā dienestā atzīts zivju atkritumu pārstrādes uzņēmums;

12.8. Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegtu pārtikas uzņēmuma reģistrācijas apliecību (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), ja atbalsta pretendents ir fiziska vai juridiska persona, kas reģistrēta Pārtikas un veterinārajā dienestā zvejas produktu ražošanai mājas apstākļos;

12.9. deklarāciju par saimnieciskās darbības veicēja atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā uzņēmuma kategorijai atbilstoši normatīvajiem aktiem par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīko, mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai;

12.10. iegādājoties iekārtas:

12.10.1. zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostip­rinājuma uzrakstu (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)) vai zemesgrāmatas apliecību par ēku (būvi) (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), vai ilgtermiņa nomas līgumu, kas reģistrēts zemesgrāmatā (apliecinātu kopiju (uzrāda
oriģinālu)) (ilgtermiņa nomas līgumā minētais nomas termiņš nav mazāks par septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas), – par ēku (būvi), kurā projekta ietvaros paredzēts uzstādīt tehnoloģiskās iekārtas;

12.10.2. Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes izziņu, kāda piesārņojoša darbība tiks veikta projekta ietvaros un kādu A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājumu atbalsta pretendentam ir nepieciešams saņemt;

12.11. ja paredzēta jauna būvniecība vai rekonstrukcija, papildus iesniedz:

12.11.1. zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzrakstu (ap­liecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)) vai zemesgrāmatas apliecību par zemi vai ēku (būvi), uz kuras vai kurā paredzēts veikt būvniecību (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), vai ilgtermiņa zemes nomas līgumu, kas reģistrēts zemesgrāmatā (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)) (ilgtermiņa nomas līgumā minētais nomas termiņš nav mazāks par septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas);

12.11.2. plānošanas un arhitektūras uzdevumu (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), ja iesniegšanas dienā nav apstiprināts tehniskais projekts;

12.11.3. ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija, kopā ar projekta iesniegumu iesniedz apliecinājuma karti un ieceres dokumentāciju (minēto dokumentu apliecinātas kopijas (uzrāda oriģinālus)) (ieceres dokumentācija izstrādāta atbilstoši būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un attiecīgās pašvaldības saistošajiem noteikumiem);

12.11.4. iegādājoties būvmateriālus – akceptētu būvprojektu (tehniskā projekta stadijā) vai tā apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu), bet, ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija, – atbalsta pretendenta sastādītu tāmi;

12.11.5. akceptētu būvprojektu (tehniskā projekta stadijā) vai tā apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu), ja iesniegšanas dienā ir apstiprināts tehniskais projekts;

12.11.6.  būvatļauju (apliecinātu kopiju (uzrāda oriģinālu)), ja iesniegšanas dienā ir apstiprināts tehniskais projekts;

12.12. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai vai rekonstrukcijai, būvniecības un iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas starp Lauku atbalsta dienestu un atbalsta pretendentu.

13. Lauku atbalsta dienests projekta iesniegumus sakārto atbilstoši projektu atlases kritērijiem (2.pielikums). Ja par atbilstību projektu atlases kritērijiem saņemts vienāds punktu skaits, priekšrocības saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kurš pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas veicis lielākas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par vienu strādājošo.

II. Publiskā finansējuma veids un apmērs

14. Publiskā finansējuma apjomu nosaka, ņemot vērā uzņēmuma lielumu:

14.1. sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem uzņēmumiem – 60 % apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām;

14.2. pārējiem uzņēmumiem – 30 % apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām.

15. Atbalstu nepiešķir uzņēmumiem, kuros strādā vairāk nekā 750 darbinieku un neto apgrozījums pārsniedz 140 560 800 latu.

16.  2007.–2013.gada programmēšanas periodā vienam atbalsta pretendentam attiecināmo izmaksu summa pasākuma ietvaros nepārsniedz trīs miljonus latu. Šo noteikumu 6.4. un 6.5.apakšpunktā minētā komersanta statusā projekts var tikt īstenots vienu reizi un attiecināmo izmaksu summa pasākuma ietvaros nepārsniedz:

16.1. 200 000 latu – šo noteikumu 6.4.apakš­punktā minētajam komersantam;

16.2. 70 000 latu – šo noteikumu 6.5.apakš­punktā minētajam komersantam.

III. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

17. Publiskais finansējums tiek piešķirts tikai par projekta iesniegumā ietvertajām šajos noteikumos minētajām attiecināmajām izmaksām. Projekta ietvaros paredzētās attiecināmās izmaksas atbilst reālajai tirgus situācijai.

18. Pasākuma ietvaros ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:

18.1. jaunu ražošanas pamatlīdzekļu (tehnikas, iekārtu un aprīkojuma, tai skaitā datoru programmatūru) iegāde:

18.1.1. zivsaimniecības produkcijas pirmapstrādes un uzglabāšanas teh­nika, iekārtas un aprīkojums, tai skaitā aukstuma tehnika un iekārtas, uzgla­bāšanas un saldēšanas kameras;

18.1.2. datorizētā ražošanas procesa vadības un kontroles tehnika un iekārtas (ieskaitot programmnodrošinājumu), tai skaitā mobilie un stacionārie svari;

18.1.3. laboratorijas un kvalitātes kontroles veikšanas tehnika un iekārtas;

18.1.4. mazgāšanas, dezinfekcijas tehnika un iekārtas;

18.1.5. uzņēmuma vajadzībām nepieciešamās enerģētiskās iekārtas un tehnika, tai skaitā apkures un vēdināšanas tehnika un iekārtas;

18.1.6. uzņēmuma vajadzībām nepieciešamās ūdensapgādes un kanalizācijas, notekūdeņu un dūmgāzu attīrīšanas un ūdens recirkulācijas iekārtas un tehnika;

18.1.7. kravu celšanas un kraušanas tehnikas un iekārtu iegāde;

18.1.8. zivju apstrādes blakusproduktu un atkritumu pārstrādes iekārtas un tehnika;

18.1.9. cita specializētā tehnoloģiskā tehnika, iekārtas un aprīkojums, kas nepieciešams projekta mērķu sasniegšanai;

18.1.10. specializētā produkcijas pārvadāšanas tehnika, kas nodrošina veterinārajām un higiēnas prasībām atbilstošus apstākļus;

18.2. jaunas būvniecības, rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot šo noteikumu 21.punktā minētās izmaksas;

18.3. būvmateriālu iegāde, pamatojoties uz akceptētu tehnisko būvprojektu, kas iesniegts kopā ar projekta iesniegumu, vai vienkāršotas rekonstrukcijas gadījumā, pamatojoties uz atbalsta pretendenta sastādītu tāmi, bet nepārsniedzot šo noteikumu 21.punktā minētās izmaksas;

18.4. vispārējas izmaksas (tai skaitā arhitektu, inženieru un konsultantu pakalpojumi, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas), kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu un nepārsniedz 8 % no šo noteikumu 18.1., 18.2. un 18.3.apakš­punktā minētajām izmaksām.

19. Iegādājoties un uzstādot iekārtas, aprīkojumu un tehniku, attiecināmās izmaksas ir arī vienreizējas izmaksas, kas saistītas ar šīs tehnikas un iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to normālu darbību.

20. Ja atbalsta pretendents neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajos aktos par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību noteiktajām prasībām. Publisko finansējumu par minētajām iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un attiecīgu minēto faktu apliecinošu dokumentu iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.

21. Būvniecības un rekonstrukcijas gadījumā ir noteiktas maksimālās attiecināmās izmaksas attiecīgajiem būvju tipiem, no kurām aprēķina publisko finansējumu (3.pielikums).

22. Maksimālo attiecināmo izmaksu publiskā finansējuma aprēķinā iekļauj visas ar objekta būvniecību saistītās izmaksas (tai skaitā iekšējo un ārējo ūdensvadu, iekšējās un ārējās kanalizācijas, iekšējās un ārējās elektroapgādes un ventilācijas un apkures sistēmas izmaksas), bet neiekļauj iekārtu izmaksas.

23. Ja projektā paredzētās jaunās būvniecības vai rekonstrukcijas izmaksas attiecīgajam būves tipam pārsniedz noteiktās maksimālās attiecināmās izmaksas, projekta iesniegumu nenoraida, bet izmaksu starpību pilnībā sedz atbalsta pretendents.

24. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīcijas un būvmateriāli, kas tiešā veidā saistītas ar attiecīgā pasākuma mērķa sasniegšanu.

25. Par attiecināmajām izmaksām uzskata šādas tieši ar ražošanu nesaistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 30 % no būvniecības attiecināmo izmaksu kopsummas:

25.1. administratīvo telpu jauna būvniecība, rekonstrukcija;

25.2. apsardzes un caurlaides telpu ierīkošana;

25.3. apsardzes signalizācijas ierīkošana, ieskaitot videonovērošanas sistēmas;

25.4. palīgtelpu ierīkošana, ja ir izskaidrota to funkcionālā izmantošana;

25.5. personāla atpūtas un citu telpu ierīkošana;

25.6. teritorijas labiekārtošana (teritorijas asfaltēšana vai cita seguma ieklāšana, zāliena ierīkošana, ārējā apgaismojuma un žoga izbūve).

26. Publisko finansējumu maksā tikai par iegādātajām precēm, kas ir atbalsta pretendenta īpašumā. Ja preces pērk uz nomaksu, par tām publisko finansējumu izmaksā tikai tad, kad tās ir kļuvušas par atbalsta pretendenta īpašumu.

27. Pasākuma ietvaros ir šādas neattiecināmās izmaksas:

27.1. bankas procentu maksājumi, maksa par finanšu transakcijām, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi;

27.2. naudas sodi, līgumsodi, nokavējuma procenti un tiesas prāvu izmaksas;

27.3. apakšlīgumu slēgšana, ja tie palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projektam attiecīgu vērtību, kā arī ja minētajos apakšlīgumos samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;

27.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

27.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;

27.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;

27.7. atlīdzība personālam;

27.8. vispārējas nozīmes transportlīdzekļi;

27.9. īpašuma vai kapitāldaļu iegāde, ja mainās uzņēmumu īpašumtiesības;

27.10. investīcijas, kas saistītas ar mazumtirdzniecību;

27.11. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes Regulu Nr.1198/2006 un Komisijas Regulu Nr.498/2007.

28. Atbalstu pasākumiem, kuru mērķis ir nodrošināt atbilstību Kopienas tiesību standartiem attiecībā uz vidi, cilvēku vai dzīvnieku veselību, higiēnu, var piešķirt līdz dienai, kad standarti uzņēmumiem kļūst obligāti.

29. Atbalstu nepiešķir investīcijām, ja tās attiecas uz zvejas un akvakultūras produktiem, kuri paredzēti cita veida izmantošanai un pārstrādei, nevis cilvēku patēriņam (izņemot investīcijas, kas paredzētas zvejas un akvakultūras produktu atkritumu apstrādei, pārstrādei un realizācijai).

30. Izmaksas, kas pārsniedz tirgus cenu, un nepabeigtus darbus uzskata par neattiecināmajām izmaksām.

31. Pēc projekta īstenošanas atbalsta pretendents iesniedz Lauku atbalsta dienestā Pārtikas un veterinārā dienesta izziņu par projekta atbilstību minimālajām higiēnas prasībām.

32. Ja atbalsta pretendents ir šo noteikumu 6.4. un 6.5.apakšpunktā minētais komersants, tas maksājumu saņem pēc pilnīgas projekta īstenošanas. Pirms minētā atbalsta saņemšanas atbalsta pretendents uzrāda Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegtu apliecību, kas apliecina zivju apstrādes vai zivju atkritumu pārstrādes uzņēmuma atzīšanu un atbilstību higiēnas prasībām.

Ministru prezidents I.Godmanis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 10.aprīli.

1.pielikums ZIP

Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 1.aprīļa noteikumiem Nr.241

KN241P1_PAGE_01.JPG (89662 bytes)

KN241P1_PAGE_02.JPG (117280 bytes)

KN241P1_PAGE_03.JPG (136796 bytes)

KN241P1_PAGE_04.JPG (142515 bytes)

KN241P1_PAGE_05.JPG (110720 bytes)

KN241P1_PAGE_06.JPG (107728 bytes)

KN241P1_PAGE_07.JPG (77383 bytes)

KN241P1_PAGE_08.JPG (79873 bytes)

KN241P1_PAGE_09.JPG (89187 bytes)

KN241P1_PAGE_10.JPG (174137 bytes)

KN241P1_PAGE_11.JPG (130151 bytes)

KN241P1_PAGE_12.JPG (102756 bytes)

KN241P1_PAGE_13.JPG (112427 bytes)

KN241P1_PAGE_14.JPG (115944 bytes)

KN241P1_PAGE_15.JPG (103498 bytes)

KN241P1_PAGE_16.JPG (127582 bytes)

KN241P1_PAGE_17.JPG (128775 bytes)

KN241P1_PAGE_18.JPG (110666 bytes)

Zemkopības ministrs M.Roze


 

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 1.aprīļa noteikumiem Nr.241

Projektu atlases kritēriji

Nr. p.k.

Kritēriju grupa

Kritērijs

Punktu skaits

1.

Uzņēmuma lielums*

Sīkie (mikro) vai mazie uzņēmumi

30

Vidējie un pārējie uzņēmumi

0

2.

Attiecināmās izmaksas

Iekārtas un tehnika notekūdeņu un dūmgāzu attīrīšanai, ūdens recirkulācijas nodrošināšanai, iekārtas kaitīgu vielu samazināšanai zivju produktos

10

Iekārtas un tehnoloģijas blakusproduktu un atkritumu pārstrādei

5

Pārējie projekti

0

3.

Akceptēts būvprojekts

Akceptēts būvprojekts iesniegts kopā ar projekta iesniegumu**

4

Pārējie projekti

0

Piezīmes.

1. * Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2006.gada 27.jūlija Regulas (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu 3.panta "f" punktu.

2. ** Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par vispārīgiem būvnoteikumiem.

Zemkopības ministrs M.Roze

 


 

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 1.aprīļa noteikumiem Nr.241

Maksimālās attiecināmās izmaksas publiskā finansējuma aprēķināšanai jaunas būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotās rekonstrukcijas projektiem (bez PVN)

Nr. p.k.

Būvju tipi

Jaunbūve

Rekonstrukcija

Vienkāršotā rekonstrukcija

1.

Ražošanas ēka (Ls/m2)*

400

360

220

2.

Saldētava (Ls/m2)*

350

270

165

3.

Noliktava (Ls/m3)

45

31

25

Piezīme. * Lati par m2 kopējās būves grīdas platības.

Zemkopības ministrs M.Roze

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!