Ministru kabineta noteikumi Nr.259
Rīgā 2008.gada 8.aprīlī (prot. Nr.22 10.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.3.3.2.apakšaktivitāti "Vispārējās izglītības iestāžu infrastruktūras uzlabošana izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem"
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.3.3.2.apakšaktivitāti "Vispārējās izglītības iestāžu infrastruktūras uzlabošana izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem" (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesnieguma iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir nodrošināt izglītības iestāžu pieejamību izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem. Apakšaktivitātes mērķa grupa ir vispārējās izglītības iestādes izglītojamie ar funkcionāliem traucējumiem un vispārējās izglītības iestādes pedagogi.
3. Apakšaktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 11.punktā minētās darbības un sasniedzot iznākuma rādītāju – līdz 2013.gada 31.decembrim to vispārējo izglītības iestāžu skaits, kuras ir pielāgotas izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem, ir 38.
4. Apakšaktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā (turpmāk – ierobežota atlase). Ierobežoto atlasi 2007.–2013.gada plānošanas laikposmā atbildīgā iestāde organizē vienā kārtā.
5. Apakšaktivitāti finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem, valsts budžeta un pašvaldību budžeta līdzekļiem. Kopējais apakšaktivitātei pieejamais finansējums ir 3 770 336 lati, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 3 204 786 lati un nacionālais publiskais finansējums 565 550 latu.
6. Apakšaktivitāti īsteno saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi) vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību.
7. Atbildīgās iestādes funkcijas apakšaktivitātes vadībai, īstenošanai un īstenošanas uzraudzībai veic Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
8. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:
8.1. nodrošināt projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;
8.1.1. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku;
8.1.2. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
8.1.3. nosūtīt uzaicinājumu projekta iesniedzējam iesniegt projekta iesniegumu, izvērtēt projektu iesniegumus un pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtēt lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
8.2. sagatavot apstiprinātajam projektam nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu;
8.3. uzkrāt datus par projekta iesniegumiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
8.4. saskaņot šo noteikumu 67.punktā minētos projekta grozījumus;
8.5. plānot un īstenot informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu;
8.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes 2006.gada 11.jūlija Regula (EK) Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
9. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:
9.1. izstrādāt standartvienošanos par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās);
9.2. slēgt vienošanos ar finansējuma saņēmēju un noteikt projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam saskaņā ar šo noteikumu prasībām;
9.3. nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietā un uzraudzīt Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
9.4. sniegt atbildīgajai iestādei informāciju par valsts budžeta līdzekļu pieprasīšanu projekta īstenošanai;
9.5. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;
9.6. sagatavot un iesniegt informāciju atbildīgajai iestādei par projekta īstenošanu un tam pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi;
9.7. sagatavot maksājumu prognozi un iesniegt to maksājumu iestādei, vadošajai iestādei un atbildīgajai iestādei;
9.8. pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavot izdevumu deklarāciju;
9.9. sniegt informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās nosacījumu izpildi;
9.10. uzkrāt datus par projektu īstenošanu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
9.11. plānot un īstenot sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju.
10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
11. Apakšaktivitātes ietvaros ir atbalstāma vispārējās vidējās izglītības iestādes pielāgošana izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem, tai skaitā vispārējās vidējās izglītības iestādes fasādes, kabinetu un citu telpu būvdarbi, lai nodrošinātu izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem piekļuvi vispārējās vidējās izglītības iestādei un tās telpām, kā arī uzturēšanos tajās.
II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma piešķiršanas nosacījumi
12. Projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei var iesniegt pašvaldība, kas ir vispārējās vidējās izglītības iestādes dibinātāja.
13. Projekta iesniedzējs var pretendēt uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanu, ja:
13.1. atbildīgā iestāde ir to uzaicinājusi iesniegt projekta iesniegumu;
13.2. projekta iesniegumā paredzētā vispārējās vidējās izglītības iestāde (turpmāk – projekta labuma guvējs) ir iekļauta apakšaktivitātē atbalstāmo prioritāro vispārējās vidējās izglītības iestāžu sarakstā (turpmāk – saraksts).
14. Apakšaktivitātes ietvaros finansējumu piešķir atbilstoši kvotai, kas noteikta katra rajona un republikas pilsētas administratīvajai teritorijai. Katrai administratīvajai teritorijai pieejamā kvota ir finansējums vienam projekta labuma guvējam, izņemot Rīgas pilsētas administratīvo teritoriju, kurai noteiktā kvota ir finansējums sešiem projekta labuma guvējiem.
15. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 98 392 lati, projekta maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 590 355 lati. Attiecināmo izmaksu apjoms vienam projekta labuma guvējam nepārsniedz 98 392 latus.
16. Maksimāli pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
17. Pašvaldība, īstenojot projektu, nodrošina līdzfinansējumu vismaz 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
18. Sadarbības iestāde vienošanās nosacījumos noteiktajos termiņos un kārtībā piešķir finansējuma saņēmējam avansa maksājumu ne vairāk kā 20 procentu apmērā no projektam paredzētā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un nacionālā publiskā finansējuma apmēra.
III. Projektu iesniegumu atlases kārtība
19. Atbildīgā iestāde nosūta rajona padomei vai republikas pilsētas domei uzaicinājumu izvērtēt to administratīvajā teritorijā esošās vispārējās vidējās izglītības iestādes un sagatavot priekšlikumu par tās administratīvajā teritorijā atbalstāmo vispārējās vidējās izglītības iestādi (turpmāk – priekšlikums).
20. Rajona padome vai republikas pilsētas dome izvērtē tās administratīvajā teritorijā esošās vispārējās vidējās izglītības iestādes atbilstoši šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem un sarindo tās prioritārā secībā.
21. Rajona padome vai republikas pilsētas dome, ņemot vērā šo noteikumu 14.punktā noteikto kvotu, iekļauj priekšlikumā tās vispārējās vidējās izglītības iestādes, kuras attiecīgajā administratīvajā teritorijā ir ieguvušas visvairāk punktu saskaņā ar šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem.
22. Ja vienas administratīvās teritorijas vispārējās vidējās izglītības iestādes pēc šo noteikumu 41.1.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju izvērtēšanas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu, sarakstā tiek iekļauta tā vispārējās vidējās izglītības iestāde, kurā 2006./2007.mācību gadā ir lielāks to izglītojamo skaits, kuriem ir funkcionāli traucējumi.
23. Rajona padome vai republikas pilsētas dome 20 darbdienu laikā iesniedz atbildīgajai iestādei rajona padomes vai republikas pilsētas domes apstiprinātu priekšlikumu par apakšaktivitātē atbalstāmām vispārējās vidējās izglītības iestādēm. Atbildīgā iestāde, pamatojoties uz saņemtajiem priekšlikumiem, sagatavo un apstiprina sarakstu.
24. Atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu sarakstā iekļautās vispārējās vidējās izglītības iestādes dibinātājam iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums).
25. Uzaicinājumā norāda šādas ziņas:
25.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav mazāks par 20 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
25.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta veidā;
25.3. mājaslapas adresi internetā, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti.
26. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai (pielikums) un iesniedz saskaņā ar šo noteikumu 28.punktu. Aizpildot projekta iesnieguma veidlapu, ievēro šādas prasības:
26.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un aizpilda visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;
26.2. visi projekta iesnieguma eksemplāri (oriģināleksemplārs un kopijas) ir cauršūti (cauraukloti), lapas ir sanumurētas, un visi dokumenti ir noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādi un noformēšanu;
26.3. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 27.punktā minētie dokumenti;
26.4. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;
26.5. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā projekta iesniedzējs nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību;
26.6. projekta iesnieguma aizpildīšanā projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 57., 58., 60., 61., 62. un 64.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām un šo noteikumu 59. un 63.punktā minētajam izmaksu apmēra ierobežojumam, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem;
26.7. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona un projekta iesniegumam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
27. Projekta iesniegumam pievieno:
27.1. pašvaldības lēmumu par nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu;
27.2. projekta iesnieguma iesniedzēja aptaujas lapu par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikts normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
27.3. citus dokumentus, kas pamato projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
28. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt:
28.1. papīra formā trijos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un divi – kopijas (uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde "oriģināls", uz kopijas pirmās lapas ir norāde "kopija"), pievienojot identisku tā elektronisko versiju uz elektroniskā datu nesēja. Visus dokumentus ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo;
28.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
29. Šo noteikumu 25.punktā minētajā uzaicinājumā norādītais projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniski vai nosūtot pa pastu:
29.1. ja projekta iesniegumu iesniedz, nosūtot pa pastu, par iesnieguma iesniegšanas datumu tiek uzskatīts pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums;
29.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, par tā iesniegšanas brīdi tiek uzskatīts laiks, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegšanas termiņa beigām;
29.3. ja projekta iesniegums tiek iesniegts personīgi, par projekta iesniegšanas datumu uzskata saņēmējas iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
30. Atbildīgā iestāde reģistrē iesniegto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi vai 10 darbdienu laikā nosūta pa pastu vai elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām kārtībā.
31. Projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
IV. Projektu iesniegumu vērtēšana
32. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj Izglītības un zinātnes ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Labklājības ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvjus.
33. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes, sadarbības iestādes un plānošanas reģionu pārstāvji. Komisija var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus bez balsstiesībām.
34. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes izstrādāts un apstiprināts nolikums.
35. Uzsākot komisijas darbu, komisijas locekļi un eksperti paraksta apliecinājumu, ka viņu darbībā nepastāv tādi apstākļi, kas pārkāpj Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma izvēlē.
36. Komisija vērtē projekta iesniedzējus un projekta iesniegumus saskaņā ar atbildīgās iestādes izstrādātu un apstiprinātu vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību.
37. Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" un "Nē" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst) un ar noteikto punktu skalu.
38. Atbildīgajā iestādē projekta iesniegumu vērtē atbilstoši administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un kvalitātes kritērijiem.
39. Administratīvie kritēriji ir šādi:
39.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;
39.2. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;
39.3. projekta iesniegums ir iesniegts datorrakstā;
39.4. projekta iesniegums ir iesniegts latviešu valodā;
39.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 26.punktā norādītajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;
39.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā (nepieciešamajā projekta iesnieguma eksemplāru skaitā – viens oriģināleksemplārs un divas apliecinātas kopijas, projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas)) vai dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām, kā arī visi pievienotie dokumenti ir noformēti atbilstoši noteiktajām prasībām;
39.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
39.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 27.punktā minētie pielikumi;
39.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 76.punktā minētajam projekta īstenošanas laikposmam;
38.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīti pilnos latos;
39.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums procentos nepārsniedz šo noteikumu 16.punktā minēto pieļaujamo apmēru;
39.12. projekta iesniegumā attiecināmo izmaksu kopsumma atbilst šo noteikumu 15.punktā minētajai minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummai un nepārsniedz to;
39.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
39.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 57., 58., 60., 61., 62. un 64.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
39.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 59. un 63.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
40. Atbilstības kritēriji (projekta iesnieguma un projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji) ir šādi:
40.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 2.punktā noteiktajam apakšaktivitātes mērķim;
40.2. projektā paredzēts īstenot šo noteikumu 11.punktā noteiktās atbalstāmās darbības;
40.3. projekta iesniegumā paredzētā vispārējās vidējās izglītības iestāde ir iekļauta sarakstā saskaņā ar šo noteikumu 14.punktu un 41.1.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;
40.4. projektā vienai vispārējās vidējās izglītības iestādei attiecināmo izmaksu apmērs nepārsniedz 98 392 latus;
40.5. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
40.6. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
40.7. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laikposmu un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
40.8. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;
40.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, īstenošanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;
40.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas, tai skaitā izglītības iestādes dibinātāja apliecinājums par izglītības iestādes darbību ilgtermiņā, kas nav mazāks par pieciem gadiem;
40.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta mērķus un īstenotu plānotās darbības;
40.12. projekta plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām;
40.13. projekta iesniedzējs ir pašvaldība, kas ir vispārējās vidējās izglītības iestādes dibinātāja.
41. Kvalitātes kritēriji ir šādi:
41.1. vispārējās vidējās izglītības iestāžu (kas būs labuma guvēji) atlases kritēriji rajona vai republikas pilsētas administratīvajā teritorijā:
41.1.1. izglītojamo skaits vispārējās vidējās izglītības iestādē 2006./2007.mācību gadā:
41.1.1.1. mazāks par 150 izglītojamiem (viens punkts);
41.1.1.2. 150–300 izglītojamo (divi punkti);
41.1.1.3. 301–500 izglītojamo (trīs punkti);
41.1.1.4. 501–700 izglītojamo (četri punkti);
41.1.1.5. vairāk nekā 700 izglītojamo (pieci punkti);
41.1.2. plānotais izglītojamo skaits vispārējās vidējās izglītības iestādē uz 2013.gadu:
41.1.2.1. mazāks par 150 izglītojamiem (viens punkts);
41.1.2.2. 150–300 izglītojamo (divi punkti);
41.1.2.3. 301–500 izglītojamo (trīs punkti);
41.1.2.4. 501–700 izglītojamo (četri punkti);
41.1.2.5. vairāk nekā 700 izglītojamo – pieci punkti;
41.1.3. vispārējās vidējās izglītības iestādes darbs ar to izglītojamo integrāciju, kuriem ir funkcionāli traucējumi:
41.1.3.1. vispārējās vidējās izglītības iestādē nav integrēti izglītojamie ar funkcionāliem traucējumiem (nulle punktu);
41.1.3.2. vispārējās vidējās izglītības iestādē ir integrēts viens izglītojamais ar funkcionāliem traucējumiem (divi punkti);
41.1.3.3. vispārējās vidējās izglītības iestādē ir integrēts vairāk nekā viens izglītojamais ar funkcionāliem traucējumiem (trīs punkti);
41.1.4. vispārējās vidējās izglītības iestādes pedagogu profesionālā kvalifikācija:
41.1.4.1. vispārējās vidējās izglītības iestādes pedagogiem nav atbilstošas profesionālās kvalifikācijas un pieredzes darbā ar izglītojamiem, kuriem ir funkcionālie traucējumi (nulle punktu);
41.1.4.2. vispārējās vidējās izglītības iestādē mazāk nekā 30 procentiem pedagogu ir atbilstoša profesionālā kvalifikācija vai pieredze darbā ar izglītojamiem, kuriem ir funkcionālie traucējumi (viens punkts);
41.1.4.3. vispārējās vidējās izglītības iestādē 30 procentiem vai vairāk pedagogu ir atbilstoša profesionālā kvalifikācija vai pieredze darbā ar izglītojamiem, kuriem ir funkcionālie traucējumi (divi punkti);
41.2. projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai:
41.2.1. projekts nav gatavs uzsākšanai – nav izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, nav izstrādāts plānoto būvdarbu saraksts (nulle punktu);
41.2.2. zema projekta gatavības uzsākšanas pakāpe – nav izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, nepilnīgs plānoto būvdarbu saraksts (viens punkts);
41.2.3. vidēja projekta gatavības uzsākšanas pakāpe – izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts vai sniegts detalizēts plānoto būvdarbu saraksts (divi punkti);
41.2.4. augsta projekta gatavības uzsākšanas pakāpe – sagatavota nepieciešamā iepirkuma dokumentācija būvdarbu veikšanai (trīs punkti);
41.3. projekta īstenošanas risku (būvniecības pakalpojuma iepirkumu un realizācijas riski, iespējamais izmaksu sadārdzinājums, ēkas konstrukcijas, kas apgrūtina veikt plānotās darbības, piemēram, veikt lifta izbūvi, pedagogu trūkums, kuriem ir atbilstoša profesionālā kvalifikācija vai pieredze darbā ar izglītojamiem, kuriem ir funkcionāli traucējumi, un citi riski) izvērtējums:
41.3.1. projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums (nulle punktu);
41.3.2. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts (viens punkts);
41.3.3. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);
41.3.4. projekta iesniegumā ir veikts iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pasākumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);
41.4. projekta izmaksu efektivitāte – to personu ar funkcionāliem traucējumiem (vispārējās vidējās izglītības iestādes izglītojamie, izglītojamo vecāki, pedagogi un citi vispārējās vidējās izglītības iestādē strādājošie) skaits, kuras gūst labumu no uzlabotās infrastruktūras:
41.4.1. šādu personu nav (nulle punktu);
41.4.2. 1–3 personas (viens punkts);
41.4.3. 4–6 personas (divi punkti);
41.4.4. 7–9 personas (trīs punkti);
41.4.5. 10–12 personas (četri punkti);
41.4.6. vairāk nekā 12 personas (pieci punkti);
41.5. projekta saskaņa ar horizontālajām prioritātēm:
41.5.1. projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides un informācijas pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem:
41.5.1.1. projektā paredzēta vides nodrošināšana personām ar kustību traucējumiem (nulle punktu);
41.5.1.2. projektā paredzēta vides un informācijas nodrošināšana personām ar kustību traucējumiem (divi punkti);
41.5.1.3. projektā paredzēta vides un informācijas nodrošināšana personām ar redzes un kustību traucējumiem, ja nepieciešams, papildus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumam un nacionālajam līdzfinansējumam piesaistot projekta aktivitāšu īstenošanai citu finansējumu (projekta neattiecināmās izmaksas) (trīs punkti);
41.5.2. projekta iesnieguma sasaiste ar Eiropas Sociālā fonda darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" 1.2.2.4.2.apakšaktivitāti "Atbalsta pasākumu īstenošana jauniešu sociālās atstumtības riska mazināšanai un jauniešu ar funkcionālajiem traucējumiem integrācijai izglītībā" un savstarpēji papildinoša pozitīva ietekme:
41.5.2.1. projekta iesniegumā nav demonstrēta savstarpēji papildinoša ietekme (nulle punktu);
41.5.2.2. projekta iesniegumā ir demonstrēta savstarpēji papildinoša ietekme – ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu ir paredzēts integrēt izglītības iestādē vienu vai vairākus izglītojamos ar funkcionāliem traucējumiem (divi punkti).
V. Lēmuma pieņemšana par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu un tā paziņošana
42. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesniegumu apstiprināšanu, ja atbilstība visiem šo noteikumu 39. un 40.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar "Jā" un atbilstība šo noteikumu 41.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar nepieciešamo minimālo punktu skaitu – septiņi punkti.
43. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida un tālāk nevērtē, ja projekta iesniegums neatbilst kādam no:
43.1. šo noteikumu 39.1., 39.2., 39.3., 39.4., 39.5., 39.6., 39.7., 39.10., 39.11. vai 39.12.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
43.2. šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3., 40.4. vai 40.13.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem.
44. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida un tālāk nevērtē, ja projekta iesniegums nav ieguvis šo noteikumu 41.2. vai 41.3.apakšpunktā minētajā kvalitātes kritērijā vismaz divus punktus vai šo noteikumu 41.4.apakšpunktā minētajā kvalitātes kritērijā vismaz vienu punktu.
45. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida, ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 41.punktā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ir saņēmis mazāk par septiņiem punktiem.
46. Atbildīgā iestāde var pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos.
47. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu var ietvert šādus nosacījumus:
47.1. pilnveidot projektu saskaņā ar šādiem kritērijiem:
47.1.1. šo noteikumu 39.8., 39.9., 39.13., 39.14. vai 39.15.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
47.1.2. šo noteikumu 40.5., 40.6., 40.7., 40.8., 40.9., 40.10., 40.11. vai 40.12.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem;
47.2. ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 26.pantu, veikt šādas darbības:
47.2.1. iesniegt papildu informāciju vai dokumentu, ja projekta iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra vai neprecīza;
47.2.2. precizēt projekta attiecināmās izmaksas;
47.2.3. veikt citas darbības, lai projektu varētu īstenot.
48. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu piecu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas nosūta projekta iesniedzējam.
49. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā noteiktajā termiņā. Pēc lēmumā norādīto nosacījumu izpildes projekta iesniedzējs informāciju par izpildi iesniedz izvērtēšanai atbildīgajai iestādei (ne vairāk kā divas reizes).
50. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktais izpildes termiņš nav garāks par 20 darbdienām.
51. Komisija 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 49.punktā minētās informācijas saņemšanas izvērtē to, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu, ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus. Atzinuma tiesiskuma pārbaude notiek tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
52. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 51.punktā minētā atzinuma sagatavošanas par to rakstiski informē projekta iesniedzēju un sadarbības iestādi. Vienlaikus ar atzinumu atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei divas apliecinātas projekta kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas noformēts atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma prasībām.
53. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai izpildi šo noteikumu 50.punktā minētajā termiņā, projektu uzskata par noraidītu. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu neizpildi atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam.
54. Mēneša laikā pēc lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu vai šo noteikumu 53.punktā minētajā gadījumā projekta iesniedzējs var pieprasīt atbildīgajai iestādei informācijas apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt projekta iesniedzējam divas projekta iesnieguma kopijas.
55. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta finansējuma saņēmējam un sadarbības iestādei. Vienlaikus ar šo noteikumu 42.punktā minēto lēmumu atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei divas apliecinātas projekta kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas noformēts atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma prasībām.
56. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.
VI. Projekta īstenošanas noteikumi. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
57. Ievērojot Eiropas Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1783/1999 atcelšanu nosacījumus, projekta ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:
57.1. projekta administrēšanas izmaksas;
57.2. telpu, kabinetu un fasādes renovācijas un rekonstrukcijas izmaksas;
57.3. pārējās attiecināmās projekta īstenošanas izmaksas, ieskaitot pakalpojumu izmaksas;
57.4. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas;
57.5. neparedzētās izmaksas.
58. Šo noteikumu 57.1.apakšpunktā minētās izmaksas var ietvert:
58.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla atlīdzību par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi, pamatojoties uz uzņēmuma līgumu;
58.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
58.3. sakaru pakalpojumu izmaksas projekta administrēšanā iesaistītajam personālam.
59. Šo noteikumu 57.1.apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām, neieskaitot projekta administrēšanas izmaksas, informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas un neparedzētās izmaksas.
60. Šo noteikumu 57.2.apakšpunktā minētās izmaksas var ietvert:
60.1. elektrosistēmu instalēšanu un montāžu;
60.2. sanitārtehniskos darbus (tai skaitā vēdināšanas sistēmu uzstādīšanu);
60.3. telpu pārplānošanu ar jaunu sienu izbūvi;
60.4. iekštelpu apdares darbus;
60.5. grīdas klājumu ierīkošanu;
60.6. lifta konstrukciju izbūvi;
60.7. gājēju celiņu, ietvju un uzbrauktuvju izbūves darbus.
61. Šo noteikumu 57.3.apakšpunktā noteiktajās izmaksās var ietvert:
61.1. iepirkuma procedūras veikšanas nodrošināšanas izmaksas;
61.2. samaksu iesaistītajiem ekspertiem un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
61.3. tehniskā projekta izstrādes izmaksas;
61.4. autoratlīdzības un būvuzraudzības izmaksas;
61.5. informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas.
62. Šo noteikumu 57.4.apakšpunktā minētās izmaksas var ietvert iepirkuma procedūras veikšanas nodrošināšanas un tehniskā projekta izstrādes izmaksas, ja tās saistītas ar šo noteikumu 41.2.apakšpunktā minēto prasību izpildi.
63. Šo noteikumu 57.5.apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām, neieskaitot projekta administrēšanas izmaksas, informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas un neparedzētās izmaksas, un tās nevar tikt izmantotas projekta administrēšanas izmaksu segšanai.
64. Neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
65. Finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas:
65.1. kas nav minētas šo noteikumu 57., 58., 60., 61., 62. un 64.punktā vai pārsniedz šo noteikumu 59. un 63.punktā minēto izmaksu apmēra ierobežojumu;
65.2. kuras nav saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu;
65.3. kuras nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
65.4. kas nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
66. Grozījumus projektā veic atbilstoši kārtībai, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.
67. Finansējuma saņēmējs pirms projekta grozījumu iesniegšanas sadarbības iestādē iesniedz tos saskaņošanai atbildīgajā iestādē, ja tie ir saistīti ar:
67.1. projekta mērķi;
67.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
67.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;
67.4. projekta sasniedzamiem iznākuma rādītājiem;
67.5. neparedzēto izmaksu pārdali;
67.6. projekta kopējo attiecināmo izmaksu apjomu vai to sadalījuma plānojumu pa gadiem.
68. Sadarbības iestāde var ierosināt grozījumus projektā, saskaņojot tos ar atbildīgo iestādi.
69. Sadarbības iestāde pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi var ierosināt vienpusēju atkāpšanos no vienošanās, ja vienošanās paredz šādus gadījumus.
70. Nepārsniedzot šo noteikumu 59. un 63.punktā noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus, finansējuma saņēmējs projekta ietvaros, sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu ar pievienotu skaidrojumu par turpmāk minētajām darbībām, var veikt izmaksu pārdali šo noteikumu 57.1., 57.2., 57.3. un 57.4.apakšpunktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām.
71. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas iepirkuma plānu iesniedz sadarbības iestādē.
72. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 11.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai pirmo iepirkuma konkursu izsludina 90 dienu laikā no lēmuma par projekta apstiprināšanu spēkā stāšanās dienas.
73. Finansējuma saņēmējs nodrošina par projekta īstenošanu aktuālās informācijas ievietošanu finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
74. Finansējuma saņēmējs projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk tikai pēc vienošanās noslēgšanas ar sadarbības iestādi.
75. Projekta īstenošanas ilgums šo noteikumu 76.punktā minētajā projektu īstenošanas laikposmā nepārsniedz 18 mēnešus.
VII. Noslēguma jautājums
76. Projekts īstenojams piecu gadu laikā no vienošanās spēkā stāšanās dienas, taču ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim.
Ministru prezidents I.Godmanis
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 17.aprīli.
Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā
Pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 8.aprīļa noteikumiem Nr.259
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe