Eiropas Komisija: Par aviokompāniju septīto “melno sarakstu”
Divus gadus pēc tam, kad tika izveidots pirmais Kopienas saraksts ar aviokompānijām, kurām aizliegts darboties Eiropas Savienībā, 11.aprīlī Eiropas Komisija pieņēma septīto “melnā saraksta” atjauninājumu. Komisija pilnībā aizliegusi darboties vēl vienai Ukrainas aviokompānijai (“Ukraine Cargo Airways”) un Kongo pārvadātājam “Hewa Bora Airways”. Komisija rūpīgi uzrauga, kā koriģējošos pasākumus ievieš citi pārvadātāji – Irānas “Mahan Air”, “TAAG Angola Airlines” un visi Indonēzijas pārvadātāji –, kas pagaidām netiek svītroti no minētā saraksta.
Žaks Barro, Komisijas priekšsēdētāja vietnieks, kas atbild par transportu, teica: “Princips ir skaidrs: valstis vai aviokompānijas, kas nenovērš konstatētās drošības problēmas, tiks iekļautas melnajā sarakstā. Taču mūsu mērķis ir ne vien konstatēt trūkumus drošības jomā, bet arī tos atrisināt. Komisija dialogā ar valstīm, to civilās aviācijas iestādēm un aviokompānijām turpinās cīnīties par ilgtspējīgu aviācijas drošību.”
“Ukraine Cargo Airways” ir trešā Ukrainas aviokompānija, kas pievienota sarakstam, – pēc “Volare” un “Ukrainian Mediterranean Airlines”. Komisija uzstājīgi aicina Ukrainas iestādes pilnveidot drošības standartu ieviešanu.
Kongo pārvadātājam “Hewa Bora” līdz šim bija ļauts darboties Kopienā ar vienu gaisa kuģi saskaņā ar īpašu kārtību, kas vairs nav spēkā, bet tagad visas darbības Kopienā ir aizliegtas, tāpat kā pārējiem pārvadātājiem, kas licencēti Kongo Demokrātiskajā Republikā un uz ko attiecas aizliegums jau kopš pirmā Kopienas melnā saraksta izveides 2006.gada martā.
Lēmumā atzinīgi vērtēti “TAAG Angola Airlines” un attiecīgo iestāžu veiktie pasākumi, taču, lai “TAAG” varētu svītrot no saraksta, vēl jānovērš ievērojami trūkumi drošības ziņā.
Pirms no saraksta tiek svītrots “Mahan Air”, Komisija rūpīgi izskatīs pārvadātāja iesniegtos dokumentus un izvērtēs situāciju Irānā uz vietas, lai pārliecinātos par koriģējošo pasākumu īstenošanas rezultātiem.
Komisija un Aviācijas drošības komiteja, kuru veido dalībvalstu eksperti, uzklausīja “Garuda Indonesia” komentārus. Šī aviokompānija īsteno koriģējošos pasākumus, taču visi trūkumi vēl nav novērsti. Turklāt Indonēzijas iestādes nav apliecinājušas, ka koriģējošie pasākumi ir pabeigti. Kamēr nav saņemts šāds apliecinājums un “Garuda” un citas aviokompānijas nav pabeigušas koriģējošo pasākumu īstenošanu, tika nolemts nevienu Indonēzijas pārvadātāju pagaidām no Kopienas saraksta nesvītrot.
Kubas “Cubana de Aviacion” un Seišelu salu “Islands Development Company”, kā arī attiecīgās iestādes ātri un efektīvi atrisināja konstatētās drošības problēmas un netika iekļautas sarakstā, taču šīs kompānijas tiks pastāvīgi uzraudzītas.
No 11.aprīļa saskaņā ar Kopienas sarakstu aizliegums attiecas uz visiem Ekvatoriālās Gvinejas, Kirgīzijas Republikas, Libērijas, Sjerraleones, Svazilendas un Kongo Demokrātiskās Republikas pārvadātājiem. Darbība ES pilnībā aizliegta arī deviņiem atsevišķiem pārvadātājiem.
Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa