Ministru kabineta noteikumi Nr.306
Rīgā 2008.gada 28.aprīlī (prot. Nr.27 11.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.1.aktivitāti “Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.prioritātes “Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana” 3.2.1.pasākuma “Pieejamības un transporta sistēmas attīstība” 3.2.1.1.aktivitāti “Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.
2. Aktivitātes mērķis ir komfortabla un droša satiksme valsts 1.šķiras autoceļu tīklā, asfaltējot grants seguma ceļus (tajā skaitā veicot ceļu posmos ietilpstošo tiltu rekonstrukciju), kas nodrošina attīstības centru savienojumu ar valsts galvenajiem autoceļiem vai attīstības centru savstarpējo savienojumu, priekšroku dodot autoceļiem ar lielāku satiksmes intensitāti.
3. Aktivitātes mērķa grupa ir transporta līdzekļu vadītāji, pasažieri un gājēji.
4. Projektu iesniegumu atlases veids ir ierobežota projektu iesniegumu atlase.
II. Aktivitātei un vienam projektam pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs un pieļaujamā atbalsta likme
5. Kopējais aktivitātei pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs ir 147 588 840,00 latu. Valsts budžeta finansējuma apmērs attiecināmajām izmaksām ir 26 045 090,00 latu.
6. Minimālais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir 1 000 000,00 latu. Maksimālais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir 12 000 000,00 latu. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte nepārsniedz maksimāli pieļaujamo.
III. Atbildīgā iestāde un projekta iesniedzējs
7. Atbildīgā iestāde ir Satiksmes ministrija, kas nodrošina visas starpniekinstitūcijas funkcijas, tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finansēšanas plānu izpildi.
8. Projekta iesniedzējs ir Satiksmes ministrija.
IV. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
9. Projekta atbalstāmās darbības ir valsts 1.šķiras autoceļu ar grants segumu asfaltēšana (rekonstrukcija ar asfalta seguma izbūvi), tajā skaitā atbalstītajos posmos iekļauto tiltu rekonstrukcija.
10. Projekta attiecināmās izmaksas ir šādas:
10.1. būvlaukuma ierīkošanas un novākšanas izmaksas;
10.2. apbraucamo ceļu izbūves, uzturēšanas un nojaukšanas izmaksas (ja apbraucamais ceļš ir izbūvēts kā pagaidu ceļš) pamatceļa būvniecības laikā;
10.3. apbraucamo ceļu uzturēšanas izmaksas (ja tiek izmantots esošais ceļu tīkls);
10.4. pievadceļu uzturēšanas izmaksas pamatceļa būvniecības laikā;
10.5. pamatceļa būvdarbu izmaksas;
10.6. ceļa kompleksam piederošo inženiertīklu būvdarbu izmaksas;
10.7. velosipēdu ceļu un gājēju ceļu (ietvju) gar valsts 1.šķiras autoceļu izbūves izmaksas;
10.8. labiekārtošanas darbu izmaksas (tajā skaitā autobusu pieturvietas, apgaismojums, apzaļumošana, lietus ūdens attīrīšanas iekārtas);
10.9. satiksmes drošības aprīkojuma uzstādīšanas, atjaunošanas izmaksas;
10.10. satiksmes vadības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas (tajā skaitā meteoroloģiskās stacijas, kas nepieciešamas konkrētā ceļa posma seguma stāvokļa noteikšanai, satiksmes uzskaites punkti);
10.11. publicitātes pasākumu izmaksas;
10.12. pasākumu izmaksas vides aizsardzības prasību nodrošināšanai.
11. Projektu neattiecināmās izmaksas ir šādas:
11.1. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas;
11.2. zemju iegādes izmaksas;
11.3. būvdarbu uzraudzības izmaksas;
11.4. projektēšanas un autoruzraudzības izmaksas;
11.5. citas izmaksas, kas ir nedalāmi saistītas ar projekta īstenošanu.
12. Projektā var iekļaut tikai šo noteikumu 10. un 11.punktā minētās izmaksas.
V. Projektu iesniegumu atlases izsludināšanas kārtība, projektu iesniegumu iesniegšanas nosacījumi un projekta iesnieguma veidlapa
13. Atbildīgā iestāde, nosūtot attiecīgu vēstuli, uzaicina projekta iesniedzēju iesniegt šiem noteikumiem atbilstošu projekta iesniegumu.
14. Projekta iesniegumu (vienu oriģinālu un vienu kopiju) iesniedz atbildīgās iestādes norādītajā termiņā.
15. Projekta iesniegumu noformē atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam, ievērojot šo noteikumu 25.punktā noteiktos administratīvos kritērijus. Projekta iesniegumam pievieno informāciju par projekta izvietojumu dabā (karte).
16. Projekta iesniegumu sagatavo latviešu valodā datorrakstā.
17. Aktivitātes ietvaros nosūta vienu uzaicinājumu iesniegt projektu iesniegumus.
VI. Projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība un vērtēšanas kritēriji
18. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un apstiprina tās nolikumu.
19. Vērtēšanas komisijas darbību reglamentē atbildīgās iestādes apstiprināts nolikums.
20. Vērtēšanas komisijā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvjus. Novērotāju statusā vērtēšanas komisijas darbā var piedalīties viens pārstāvis no katra plānošanas reģiona, Latvijas Pašvaldību savienības un vadošās iestādes.
21. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar “Jā” un “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst).
22. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
23. Projektu iesniegumu vērtēšana notiek atsevišķi katra plānošanas reģiona ietvaros, ievērojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma sadalījuma kvotu starp plānošanas reģioniem atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam, kurā kopējais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir sadalīts proporcionāli valsts 1.šķiras autoceļu kopējā garuma un neasfaltēto (grantēto) posmu īpatsvaram plānošanas reģionā attiecībā 50:50.
24. Šo noteikumu izpratnē par nacionālas nozīmes attīstības centriem uzskata šādas pilsētas – Cēsis, Daugavpils, Jelgava, Jēkabpils, Jūrmala, Liepāja, Rēzekne, Rīga, Valmiera un Ventspils, bet par reģionālas nozīmes attīstības centriem – Aizkraukle, Alūksne, Bauska, Balvi, Dobele, Gulbene, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Ogre, Preiļi, Saldus, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums un Valka.
25. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem administratīvajiem kritērijiem:
25.1. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;
25.2. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;
25.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
25.4. projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā;
25.5. ir iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un viena kopija (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
25.6. projekta iesnieguma lapas ir numurētas (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
25.7. projekta iesnieguma kopija atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
25.8. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši aktivitātes projekta iesnieguma veidlapai;
25.9. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un pievienoti pielikumi;
25.10. projekta iesnieguma finansēšanas plāns ir bez aritmētiskām kļūdām un ir pareizi aizpildīts;
25.11. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu;
25.12. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
25.13. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst noteikumos par aktivitātes ieviešanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām.
26. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem:
26.1. projekta iesniedzējs ir Satiksmes ministrija;
26.2. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze);
26.3. projekta vadības komandai ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas.
27. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem projekta atbilstības kritērijiem:
27.1. izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecību reglamentējošo Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības un labās prakses piemēri attiecībā uz vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem;
27.2. īstenojot projektu, tiks novērsta vai samazināta projekta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti;
27.3. projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze;
27.4. projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme – 5,5 %;
27.5. projekta transporta ekonomikas ieguvumu un izmaksu attiecība B/C ir lielāka vai vienāda ar 0,2;
27.6. projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam;
27.7. projekta īstenošanas laiks nepārsniedz trīs gadus;
27.8. projektam ir būtiska nozīme attiecīgā plānošanas reģiona attīstībā (savieno reģionālos attīstības centrus ar nacionālajiem attīstības centriem vai Rīgu, vai ar Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T) vai nodrošina pieejamību nacionālajiem vai reģionālajiem attīstības centriem) vai projekts ir iepriekšējās autoceļu atjaunošanas programmās iesāktā maršruta turpinājums, un projekts atrodas maršrutā, kas saskaņots ar plānošanas reģiona attīstības padomi;
27.9. projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz plānošanas reģionam pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma kvotu (atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam);
27.10. projektā ietvertā autoceļa infrastruktūra atrodas valsts 1.šķiras autoceļā, kurš noteikts Ministru kabineta noteikumos, kas izdoti saskaņā ar likuma “Par autoceļiem” 3.panta ceturto daļu;
27.11. projekta uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;
27.12. projekts atbilst aktivitātes mērķim – nodrošināt komfortablu un drošu satiksmi valsts 1.šķiras autoceļu tīklā, asfaltējot grants seguma ceļus (tajā skaitā veicot ceļu posmos ietilpstošo tiltu rekonstrukciju);
27.13. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst ar Eiropas Savienības fondu īstenošanu saistītajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
27.14. tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – nodrošināta objekta uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
27.15. projekta budžetā iekļautie izdevumi atbilst vidējām prognozētajām tirgus cenām īstenošanas gadā un ir nepieciešami projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;
27.16. projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros.
28. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem kvalitātes kritērijiem:
28.1. vidējā satiksmes intensitāte projektā ietvertajā autoceļa posmā iepriekšējā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas:
28.1.1. 100–200 automašīnu diennaktī – 1 punkts;
28.1.2. 201–400 automašīnu diennaktī – 1,5 punkti;
28.1.3. 401–600 automašīnu diennaktī – 2 punkti;
28.1.4. 601–800 automašīnu diennaktī – 2,5 punkti;
28.1.5. 801–1000 automašīnu diennaktī – 3 punkti;
28.1.6. vairāk par 1001 automašīnu diennaktī – 3,5 punkti;
28.2. vidējā pavasaros un rudeņos piemērotā pieļaujamā transportlīdzekļu faktiskās masas ierobežojumu grupa projektā ietvertajam autoceļa posmam laikposmā no 2004. līdz 2007.gadam:
28.2.1. vairāk par 10,0 tonnām – 0,5 punkti;
28.2.2. 7,5–10,0 tonnu – 0,9 punkti;
28.2.3. 3,5–7,5 tonnas – 1,2 punkti;
28.2.4. 2,5–3,5 tonnas – 1,5 punkti;
28.3. pavasaros un rudeņos piemērotais pieļaujamās transportlīdzekļu faktiskās masas ierobežojumu ilgums projektā ietvertajam autoceļa posmam vidēji 2004.–2007.gadā:
28.3.1. līdz divām nedēļām – 0,5 punkti;
28.3.2. 3–4 nedēļas – 1 punkts;
28.3.3. 5–6 nedēļas – 1,5 punkti;
28.3.4. 7–8 nedēļas – 2 punkti;
28.4. grants segas stāvokļa vizuālais novērtējums projektā ietvertajam autoceļa posmam uz 2007.gada 1.augustu:
28.4.1. labs – 1 punkts;
28.4.2. apmierinošs – 2 punkti;
28.4.3. slikts – 3 punkti;
28.5. projekta transporta
ekonomikas ieguvumu un izmaksu attiecība B/C (aprēķinā ņem vērā
lietotāju ieguvumus – laika ietaupījumu, autotransporta
ekspluatācijas izmaksu samazinājumu, satiksmes negadījumu izmaksu
samazinājumu attiecībā pret sākotnējo ieguldījumu un
uzturēšanas izmaksām). Punkti tiks piešķirti atbilstoši B/C
lielumam un reizināti ar ciparu
5 (koeficients 5 ir kritērija svars).
29. Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 25.10.apakšpunktā noteiktajam kritērijam, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijam lēmumā noteiktajā termiņā).
30. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbildīgā iestāde norāda termiņu iepirkuma uzsākšanai.
31. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem atbilstošos projektu iesniegumus sarindo prioritārā secībā pa plānošanas reģioniem atbilstoši saņemto punktu skaitam par atbilstību kvalitātes kritērijiem. Apstiprināšanai projektu iesniegumus virza prioritārā secībā, ievērojot pieejamo finansējumu plānošanas reģiona kvotas ietvaros.
32. Projektu iesniegumus, kuri kopsummā saņēmuši mazāk par pieciem punktiem, noraida.
33. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.
34. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina 10 darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.
35. Vērtēšanas komisija izvērtē un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 34.punktā minētā termiņa beigām. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
36. Ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 35.punktā minētā termiņa beigām projekta iesniedzējam nosūta atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.
37. Ja lēmumā ietvertā nosacījuma izpilde nav veikta šo noteikumu 34.punktā noteiktajā termiņā vai šo noteikumu 35.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumu noraida. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietvertā nosacījuma izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
Ministru prezidents I.Godmanis
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 1.maiju.
Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.aprīļa noteikumiem Nr.306
Satiksmes ministrs A.Šlesers
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.aprīļa noteikumiem Nr.306
Darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.1.aktivitātes “Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana” Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma kvota pa plānošanas reģioniem
Nr. |
Plānošanas reģions |
1.šķiras grants un melnā seguma autoceļi (kopā km) |
Procentos no kopējā 1.šķiras autoceļu kopējā garuma |
Grants ceļi (km) |
Procentos no |
Plānošanas reģiona koeficients (kopgaruma un grants posmu īpatsvara attiecība 50:50) |
ERAF līdzfinansējums (latos) |
Kopējais projektu apmērs ar 15 % nacionālo finansējumu un 18 % PVN (latos) |
1. |
Kurzemes |
1099 |
20,66 % |
212 |
16,04 % |
0,183471 |
27 078 274,54 |
37 591 016,42 |
2. |
Zemgales |
942 |
17,71 % |
254 |
19,21 % |
0,184600 |
27 244 958,96 |
37 822 413,61 |
3. |
Rīgas |
939 |
17,65 % |
146 |
11,04 % |
0,143471 |
21 174 754,52 |
29 395 541,57 |
4. |
Vidzemes |
1360 |
25,56 % |
484 |
36,61 % |
0,310876 |
45 881 758,07 |
63 694 675,91 |
5. |
Latgales |
980 |
18,42 % |
226 |
17,10 % |
0,177582 |
26 209 093,91 |
36 384 389,19 |
Pavisam kopā |
5320 |
100,00 % |
1322 |
100,00 % |
1,000000 |
147 588 840,00 |
204 888 036,71 |
Satiksmes ministrs A.Šlesers