Par iekšējo ūdeņu satiksmes tiesisko regulējumu
Darbs pie iekšējo ūdeņu satiksmes drošības uzlabošanas virzās uz priekšu sekmīgi, 20.maijā secināja Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas deputāti.
“Valsts realizē stingru politiku iekšējo ūdeņu satiksmes drošības jomā,” uzsvēra komisijas priekšsēdētājs Juris Dalbiņš. To apliecina fakts, ka par transportlīdzekļa vai atpūtas kuģa vadīšanu alkohola reibumā vai citu apreibinošu vielu ietekmē atņems gan transportlīdzekļa vadīšanas, gan atpūtas kuģa vadīšanas tiesības. Šādus grozījumus likumdošanā plānots pieņemt līdz vasaras sākumam, informēja Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra vietniece Ingūna Aire.
Diskusijā sēdes laikā iezīmējās jautājumi, pie kuriem vēl jāturpina darbs – jāizstrādā tiesiskais regulējums kuģošanas līdzekļu evakuācijai un apstādināšanas kārtībai, tāpat jādomā par policijas ūdenstransporta trafarējumu.
Komisija noskaidroja, ka viena no problēmām ir peldlīdzekļu reģistrācija un sertifikācija. Deputāti atzina, ka jāpilnveido Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbs, kontrolējot peldlīdzekļu tirdzniecības vietas. Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa skaidroja, ka viņas vadītajam centram trūkst cilvēkresursu un nav tehnisko iespēju novērtēt peldlīdzekļa tehnisko stāvokli. Šobrīd centra darbinieki izvērtē tikai dokumentāciju, sacīja B.Vītoliņa.
Komisijas priekšsēdētājs J.Dalbiņš atzina, ka arī pašvaldības sākušas risināt problēmas, lai uzlabotu drošību kuģošanas jomā. “Tas ir patīkami, ka pašvaldības pievērsušās šiem jautājumiem. Tas ir tas, uz ko mēs vērsām uzmanību, un ir pirmie rezultāti,” sacīja J.Dalbiņš.
Plānots Rīgas tuvumā ūdenstilpņu savienojuma vietās, kur ir intensīva satiksme un sarežģīti navigācijas apstākļi, noteikt ātruma ierobežojumus un atļaut tikai tās šķērsot, informēja Latvijas Jūras administrācijas pārstāvis.
Saeimas preses dienests