• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2008. gada 15. maija sēdes stenogramma. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.05.2008., Nr. 81 https://www.vestnesis.lv/ta/id/175893

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts kontrole: Par pirmsskolas izglītības sistēmas organizāciju

Vēl šajā numurā

27.05.2008., Nr. 81

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Saeimas 2008. gada 15. maija sēdes stenogramma

 

Stenogramma — Saeimas Kancelejas stenogrammu nodaļas redakcijā

 

Stenogrammas nobeigums. Sākums — Saeimas materiālu 33.laidienā (“LV”, Nr.77, 22.05.2008.)

 

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

Dz.Rasnačs.

7. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikums. Juridiskā komisija to neatbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Debatēs vārds deputātam Jakovam Plineram.

J.Pliners (PCTVL frakcija).

Godātie deputāti! Šis PCTVL frakcijas 7.priekšlikums, kā arī 13. un 17.priekšlikums attiecas uz to likumprojektu, kurus Saeimā iesniedz vēlētāji, izskatīšanas kārtību Saeimas sēdēs. Patlaban ir iesniegti divi šādi likumprojekti. Tādi ir arodbiedrību ierosinātie grozījumi Satversmē, kuri paredz Saeimas pirmstermiņa atlaišanas iespēju pēc vēlētāju vēlēšanās, un Senioru partijas ierosinātie grozījumi Pensiju likumā, kuri paredz trīskārtēju minimālās vecuma pensijas apmēra palielināšanu.

Pirmais no likumprojektiem jau ir nodots Saeimas komisijām, bet, kas attiecas uz otro likumprojektu, tad šodien ir pēdējā vēlētāju parakstu vākšanas diena.

Dāmas un kungi! PCTVL frakcijas piedāvātos priekšlikumus Saeimas kārtības ruļļa grozījumiem jūs redzat jau ceturto reizi un acīmredzot labi spējat iedomāties to būtību. Ja tos pieņems, tad Saeima nevarēs bez pilnvērtīgas apspriešanas noraidīt likumprojektu, kuru ar saviem parakstiem ir atbalstījuši simt piecdesmit tūkstoši vēlētāju. Spēkā esošais Kārtības rullis šādu iespēju paredz, un tas, vai šo iespēju izmanto vai neizmanto, pilnībā ir atkarīgs no valdošā vairākuma labas gribas.

Mūsuprāt, šādu iespēju saglabāšana Kārtības rullī nozīmē izrādīt necieņu pret vēlētājiem. Mēs aicinām padarīt par obligātu speciālo atklāto procedūru, saskaņā ar kuru notiek vēlētāju iesniegto likumprojektu izskatīšana, kad katram deputātam un Ministru kabineta loceklim ir tiesības paust savu viedokli.

Tas fakts, ka PCTVL frakcija četrreiz iesniedza attiecīgos grozījumus Kārtības rullī, ikreiz tos publiski šeit aizstāvot, mūsuprāt, nospēlēja pozitīvu lomu arodbiedrību ierosinātā priekšlikuma liktenī. Saeimas vairākums uzreiz neuzdrošinājās to noraidīt un nosūtīja komisijām, kur ar valdošajam vairākumam piemītošu demagoģiju meklēs jebkādu iemeslu, lai no tā varētu tikt vaļā.

Neskatoties uz to, sēdē tomēr notiks publiskā priekšlikuma par Saeimas pirms­termiņa atlaišanu apspriešana, un tad vēlētāji spēs novērtēt, kurš no deputātiem ir gatavs ņemt vērā viņu gribu, bet kurš ir gatavs vienīgi uzpūtīgi uzstāties ar demagoģiskām runām, it kā pauzdams vēlētāju gribu.

Paši grozījumi juridiski ir pilnībā pārbaudīti un detalizēti saskaņoti, kas tika apstiprināts arī Juridiskās komisijas sēdē. Nekādu juridiska rakstura iebildumu nedz no deputātu puses, nedz arī no Tieslietu ministrijas un Saeimas Juridiskā biroja konsultantu puses nebija.

Dāmas un kungi, šis jautājums ir tīri politiskas vai arī, ja jums tā tīk, morālas dabas. Runa ir par to, vai jūs izturaties pret saviem vēlētājiem ar pienācīgu cieņu vai arī uzskatāt viņus par bezpersonisku pūli, kuru var krāpt vienu reizi četros gados un pēc tam pieņemt lēmumus, kas ir izdevīgi vienīgi jūsu partijām un to sponsoriem.

Aicinu balsot “par”.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā Rasnača kungs vēlas ko piebilst?

Dz.Rasnačs.

Jā, godātie kolēģi! Informēšu jūs, ka tikko debatējušais deputāts Jakovs Pliners pats nemaz nepiedalījās minētajā komisijas sēdē (No zāles dep. J.Pliners: “Bet jūs man stāstījāt!”), un līdz ar to es vienkārši komisijas vārdā varu pateikt, ka Juridiskajā komisijā tādas lietas kā demagoģija nefigurē, bet tur pārsvarā figurē argumenti. (No zāles dep. J.Pliners: “Kādi bija argumenti komisijā?”) Tā ka es vienkārši komisijas vārdā aicinu tos deputātus, kuri kritizē kādas komisijas darbu, pašiem piedalīties šo komisiju darbā un tur aizstāvēt savus priekšlikumus.

Aicinu balsot “pret”. (No zāles dep. J.Pliners: “Bet kādi bija iebildumi? Dzintar, nosauc kaut vienu!”)

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 7. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 17, pret – 43, atturas – 14. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

8. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Tas ir saņēmis komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

9. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikums. Tas atkal nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates. Debatēs vārds deputātam Valērijam Buhvalovam.

V.Buhvalovs (PCTVL frakcija).

Cienījamie kolēģi! Šis PCTVL frakcijas 9.priekšlikums tāpat kā citi mūsu iesniegtie priekšlikumi attiecas uz tiesībsarga iespējām pilnvērtīgi piedalīties Saeimas sēdē ar tādām pašām tiesībām, kādas sēdēs ir ministriem un parlamentārajiem sekretāriem, – tātad no Saeimas tribīnes paust savu viedokli par jebkuru priekšlikumu, kas ir iesniegts Saeimā.

Šajā sakarā gribu jums atgādināt, ka pats likumprojekts bija Valsts prezidenta iniciēts, un tā tiešais mērķis ir dot tiesībsargam iespēju uzstāties no Saeimas tribīnes. Diemžēl jau nobalsotajā Saeimas kārtības ruļļa redakcijā tiesībsargam šādas tiesības tiek dotas tikai reizi gadā. Mūsu frakcija neredz nekādu pamatojumu šādam ierobežojumam attiecībā uz galveno cilvēktiesību aizstāvi mūsu valstī un nevar izprast, kādēļ viņam tiek dotas daudz mazākas tiesības piedalīties diskusijās parlamentā nekā, teiksim, kādas ministrijas parlamentārajam sekretāram.

Īpašu aktualitāti mūsu priekšlikums attiecībā uz tiesībsarga tiesību paplašināšanu iegūst saistībā ar 18.grozījumu, kuru ir piedāvājusi atbildīgā komisija. Šis priekšlikums tiesībsargam piešķir likumdošanas iniciatīvas tiesības, tas ir, tiesības iesniegt jebkurus grozījumus jebkurā likumprojektā tā otrajā un trešajā lasījumā. Patlaban šīs tiesības bauda Valsts prezidents, Saeimas komisijas, frakcijas, politiskie bloki vai atsevišķi deputāti, Ministru prezidents, Ministru prezidenta biedrs, ministri, valsts ministri, ministru pilnvarojumā ministriju parlamentārie sekretāri un Saeimas Juridiskais birojs. Un viņi visi, izņemot Saeimas Juridisko biroju, ir pilntiesīgi likumdevēji, tas ir, viņi var ne tikai iesniegt grozījumus, bet arī aizstāvēt tos no Saeimas tribīnes.

Gadījumā, ja mūsu frakcijas piedāvātie grozījumi tiks noraidīti, bet Juridiskās komisijas priekšlikums tiks atbalstīts, šādu nepilnvērtīgu likumdevēju, kāds ir Saeimas Juridiskais birojs, skaits uzreiz divkāršosies uz tiesībsarga pievienošanas rēķina. PCTVL frakcija šādiem ierobežojumiem nepiekrīt un pieprasa, lai tiesībsargam tiktu dota pilnvērtīga iespēja piedalīties likumdošanas dzīvē, ieskaitot arī viņa tiesības personīgi aizstāvēt paša iesniegtos grozījumus.

Aicinu balsot “par”.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā deputāts Rasnačs vēlas kaut ko piebilst?

Dz.Rasnačs.

Komisija neatbalstīja šo priekšlikumu, bet tā nevar piekrist apgalvojumam, ka komisija nav atbalstījusi tiesībsarga tiesību paplašināšanu – iespēju piedalīties likumdošanas darbā. Rūpīgi apskatieties 18.priekšlikumu! Tātad šie apgalvojumi
ir noraidāmi. Un arī 10.priekšlikums ir noraidīts.

Sēdes vadītājs.

Šis gan bija… Liekas, mēs runājām par 9.priekšlikumu…

Dz.Rasnačs.

Par 9.priekšlikumu. Es atvainojos! 9.priekšlikums tiek noraidīts.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 9. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 18, pret – 44, atturas – 14. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

Arī 9.priekšlikumu ir iesniegusi…

Sēdes vadītājs.

10.priekšlikumu!

Dz.Rasnačs.

Arī 10.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā
Latvijā” frakcija. Arī šis priekšlikums nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 11.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Arī 11.priekšlikums nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

12.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Un arī šis priekšlikums nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

13.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Arī šis priekšlikums nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

14.priekšlikums. Arī šis ir partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas iesniegtais priekšlikums, un atbildīgā komisija to nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

15.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Arī šis nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 16.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija. Arī tas nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Arī 17.priekšlikums, ko iesniegusi partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija, Juridiskajā komisijā nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

18.priekšlikumu ir sagatavojusi Juridiskā komisija, taču principā iniciatīva par šādu priekšlikumu ir nākusi no Valsts prezidenta kancelejas. Ja mēs vēsturiski mēģinām atskatīties šā priekšlikuma tapšanas gaitā, tad Juridiskā komisija piekrīt tam, ka tiesībsargs varētu būt papildu subjekts visiem šiem iepriekšējiem – tātad Valsts prezidentam, Saeimas komisijām, frakcijām, politiskajiem blokiem, deputātiem, Ministru prezidentam, Ministru prezidenta biedram un tā tālāk, kuri visi ir uzskaitīti Kārtības rullī.

Tātad priekšlikumus par grozījumiem likumprojektā varētu iesniegt arī tiesībsargs. Debatējot par šo jautājumu, komisija protokolā fiksēja vienu ļoti būtisku niansi – to, ka runa ir tikai un vienīgi par to personu, kuru ir apstiprinājusi Saeima, – tātad par tiesībsargu. Ja tiesībsarga prombūtnē šos priekšlikumus iesniedz kāda cita persona, kurai Saeima nav dāvājusi šo uzticību, tad tā vairs nav šāds subjekts.

Tas katrā ziņā ir fiksēts protokolā, un atbildīgā komisija ir atbalstījusi tiesībsargu kā jaunu papildu subjektu likumdošanas priekšlikumu iesniegšanai.

Komisija ir atbalstījusi 18.priekš­li­-kumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

19.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Jaunais laiks” frakcija. Tas nav atbalstīts. (No zāles: “Balsojam!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 19. – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 34, pret – 35, atturas – 8. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

Arī 20.priekšlikumu iesniegusi partijas “Jaunais laiks” frakcija, un arī šis priekšlikums skar valdības ziņojumu sniegšanas procedūru un šo ziņojumu iespējamo pieņemšanu.

Sēdes vadītājs.

Tas ir atbalstīts daļēji, kā es saprotu…

Dz.Rasnačs.

Jā, tas ir daļēji atbalstīts Kārļa Leiškalna 21.priekšlikumā, un tas skan šādi: “Saeima balso par Ministru prezidenta vai attiecīgā ministra ziņojuma pieņemšanu.” Komisija to ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Priekšlikuma iesniedzēji uzstāj par balsošanu. Lūdzu zvanu!

Dz.Rasnačs.

Tātad vispirms būs balsojums par 20.priekšlikumu, kas ir atbalstīts tikai daļēji.

Sēdes vadītājs.

Balsosim par 20. – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 35, pret – 33, atturas – 11. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

21. – deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikums, kas skar to pašu tēmu, bet precizētā redakcijā. Komisija to ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

22. – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikums. Komisija to nav atbalstījusi. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 22. – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 34, pret – 34, atturas – 7. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

23.priekšlikumu ir iesniegusi partijas “Jaunais laiks” frakcija. Juridiskajā komisijā šis priekšlikums atbalstu nav guvis. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 23. – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 31, pret – 34, atturas – 9. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

24.priekšlikums – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikums, kuru iesniedz regulāri, kad tiek izskatīts Saeimas kārtības rullis. Runa ir par Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas pārveidošanu divās komisijās: viena – Aizsardzības un iekšlietu komisija, un otra, kā tas bija senākos laikos, – Korupcijas novēršanas un apkarošanas uzraudzības komisija.

Juridiskā komisija neatbalstīja šo priekšlikumu. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 24. – partijas “Jaunais laiks” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 28, pret – 38, atturas – 6. Priekšlikums nav atbalstīts.

Dz.Rasnačs.

25.priekšlikumu ir sagatavojusi Juridiskā komisija, jo tā atzīst, ka likumam vajadzētu stāties spēkā iespējami drīzākā laikā. Līdz ar to šī redakcija ir tāda: “Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.” Un, protams, priekšlikums ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Dz.Rasnačs.

Un tā, godātie kolēģi, visi 25 priekšlikumi ir izskatīti, un es aicinu visus trešajā lasījumā balsot “par”. Juridiskā komisija nobalsoja “par”.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Saeimas kārtības rullī” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – nav, atturas – 8. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Ministru kabineta iekārtas likums”. Trešais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Māris Kučinskis.

M.Kučinskis (Tautas partijas frakcija).

Godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Izskatīsim trešajā, galīgajā, lasījumā likumprojektu “Ministru kabineta iekārtas likums”.

1.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

2. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Arī tas ir
atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

3. – deputāta Agešina priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Debatēs vārds deputātam Valērijam Agešinam.

V.Agešins (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Cienījamie kolēģi! Frakcijas “Saskaņas Centrs” pozīcija, nostāja paliek nemainīga: Latvijā ir jāveido plaša valdības koalīcija, kas pārstāvētu visas valsts iedzīvotāju grupas. Un līdz ar to mūsu priekšlikuma būtība – tas ir stāsts par tā saucamo varavīksnes valdību. Priekšlikuma mērķis ir padarīt likumu taisnīgāku un demokrātiskāku.

Lūdzu balsot “par”!

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debatēs vārds deputātam Mārim Kučinskim.

M.Kučinskis (Tautas partijas frakcija).

Visu cieņu Agešina kungam! Paldies par priekšlikumu, bet tik absurda situācija nav laikam nevienas valsts valdībā, ka tajā iekļūtu ministri gan no koalīcijas, gan no opozīcijas. Ja mēs šo priekšlikumu pieņemtu, tad tās pašas debates, kādas mums ir Saeimā, būtu arī Ministru kabinetā. Mēs gan esam pieredzējuši arī valdību, kurā viena partija tā kā gribēja būt opozīcijā, bet tas nebija tas… Un tāpēc es aicinu visus ieklausīties: šis priekšlikums nav loģisks un nav atbalstāms.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam. Lūdzu zvanu! Balsosim par 3. – deputāta Agešina priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 13, pret – 61, atturas – nav. Priekšlikums nav atbalstīts.

M.Kučinskis.

4. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

6. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 7. un 42.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

7. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

8. – šīs pašas komisijas priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts 11.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 11.priekšlikumā, un 11.priekšlikums arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

12. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

13. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un arī iekļauts 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

14. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

Arī 15. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

16. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

17. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

18. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

19. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts, iekļauts 20.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

Un 20. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

21. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

22. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts un redakcionāli precizēts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

23. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

24. – Juridiskā biroja priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst pret komisijas viedokli.

M.Kučinskis.

25. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un arī iekļauts 26. – komisijas priekšlikumā, kurš ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

27. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts, iekļauts 28. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

29. – komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

30. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas iesniegtajā 31.priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

32. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

33. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 35.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

34. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts un iekļauts 35. – komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

36. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

37. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts 38. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

39. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

40. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 41. – komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

42. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

43. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

Šīs pašas komisijas iesniegts ir arī 44.priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

Arī 45. – Juridiskā biroja priekšlikums – atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

M.Kučinskis.

46. – tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Nav atbalstīts, bet tikai tā iemesla dēļ, ka tas ir iestrādāts citā likumā un ka šajā likumā netiks runāts par priekšlikumā skarto jautājumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

47. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

48. – deputāta Agešina priekšlikums. Nav atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Taisnība!”)

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Debatēs vārds deputātam Valērijam Agešinam.

V.Agešins (frakcija “Saskaņas Centrs”).

Cienījamie kolēģi! Uz valdības aicinājuma ekonomēt fona pati ideja par amatu zaudēšanu būtībā ir amorāla. Starp citu, vienas valdības demisija no valsts budžeta paņem vairāk nekā 100 000 latu.

Mēs aicinām kolēģus ieguldīt savu devumu cīņā pret inflāciju un atbalstīt mūsu priekšlikumu. Mēs ierosinām iestrādāt normu, ka kompensācija ministriem pienākas tikai par četriem nostrādātiem gadiem, ne jau par pāris mēnešiem.

Lūdzu balsot “par” 48.priekšlikumu.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai Kučinska kungs vēlas kaut ko piebilst komisijas vārdā?

M.Kučinskis.

Jā.

Komisija debatēja par šo priekšlikumu, taču pēc karstām, asām un konstruktīvām debatēm tomēr nosliecās atbalstīt Čepānes kundzes priekšlikumu – nākamo priekšlikumu –, jo tas ir par to pašu tēmu. Komisija nolēma 48.priekšlikumu neatbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 48. – deputāta Agešina priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 16, pret – 43, atturas – 17. Priekšlikums nav atbalstīts.

M.Kučinskis.

49. – deputātes Čepānes priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 50. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst… Es atvainojos! Deputāte Ilma Čepāne vēlas runāt. Nu jums tur kāds pogu laimīgi ir nospiedis… Ā, par 50.priekšlikumu. Skaidrs.

Tātad nevienam nav iebildumu pret 49.priekšlikumu.

M.Kučinskis.

Un 50. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates par 50.priekšlikumu.

Debatēs vārds deputātei Ilmai Čepānei.

I.Čepāne (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

Godātais priekšsēdētāja kungs! Godātie kolēģi! Saskaņā ar pašreiz spēkā esošā Ministru kabineta iekārtas likuma 29.pantu “Ministru kabineta locekļi [..] saņem viņiem paredzēto atalgojumu, bet ne reprezentācijas un braukšanas naudu, vēl trīs mēnešus pēc amata pienākumu izbeigšanās.” Šīs normas piemērošanas prakse lielākoties liecina, ka pabalsti netiek izmaksāti tiem ministriem, kas turpina darbību valdībā. Pabalsti tiek izmaksāti, ja valdības loceklis, piemēram, atgriežas Saeimā kā deputāts, ieņem amatu valsts vai pašvaldības institūcijās, sāk strādāt privātstruktūrā vai aiziet pensijā.

Tātad mandātu nolikušais Saeimas deputāts, kas kādu laiku pabijis ministra krēslā, valdības demisijas gadījumā uz karstām pēdām atgriežas Saeimā un trīs mēnešus turpina saņemt ministra algu – vienlaikus saņem gan ministra algu, gan arī deputāta algu. Savukārt saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 13.pantu, par kuru mēs nupat te balsojām, deputāts ar “mīksto” mandātu, kam nu ir jāatdod vieta bijušajam ministram, arī saņem pabalstu.

Godātie kolēģi! Es vairākkārt no šīs augstās tribīnes esmu runājusi par pabalsta jēgu un mērķi. Pabalsta jēga un mērķis ir neatstāt deputātu vai ministru bez iztikas līdzekļiem, ja viņš vairs nesaņem deputāta vai ministra atalgojumu. Šo pabalstu noteikšana, līdzīgi kā tas ir demokrātiskajās valstīs Eiropā un citur pasaulē, kalpo par deputāta vai ministra neatkarības garantu.

Šodien, godātie kolēģi, es runāju tikai tāpēc, lai pārliecinātu jūs balsot par manu komisijas uzlaboto priekšlikumu.

Visupirms es gribētu jums atgādināt, ko politiķi ir runājuši un kā rīkojušies pabalstu sakarā pirms vairākiem gadiem un pirms dažām nedēļām. Proti, veicot ekskursu šīs normas vēsturiskajā interpretācijā, mēs redzam, ka jau 1998.gada novembrī, kā ziņo LETA, Tautas partija pirms Saeimas vēlēšanām ir deklarējusi, ka tā darīs visu, lai deputātiem pabalsti tiktu atcelti, taču pēc vēlēšanām tas tika aizmirsts. Savukārt 2006.gada 9.maija “Latvijas Vēstnesī” mēs varam lasīt par Juridiskās komisijas vadītāja Mareka Segliņa kunga sašutumu par to, ka no valdības aizgājušie seši “Jaunā laika” ministri pēc tam bija saņēmuši ievērojamas kompensācijas. Viņš toreiz tika solījis rosināt grozījumus Ministru kabineta iekārtas likumā, lai liegtu saņemt kompensāciju no valdības brīvprātīgi aizgājušiem ministriem (citēju): “Situācija ir pilnīgi absurda. Pašlaik, ja cilvēks pēc paša vēlēšanās, piemēram, pamet vietu gan valdībā, gan Saeimā, nostrādājis tur kaut vai dažas nedēļas, viņš saņem sešas algas uzreiz.” Citāta beigas. Bet nupat toreizējais Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Šķestera kungs uzsvēra, ka uz deputātiem un uz ministriem ir attiecināmas tādas pašas normas kā uz citiem darba ņēmējiem. Taču “Jaunais laiks” uz šiem uzbrukumiem atbildi parādā nepalika, jo, neskatoties uz aiziešanu no valdības, neskatoties uz to, ka, piemēram, Aizsardzības ministrijā bieži notika ministru maiņa, gan ministra biroja vadītājam, gan arī citiem ministra padomniekiem četru mēnešu laikā tika atļauts divas reizes tikt pie kompensācijām.

Saņēmis Tautas partijas nosodījumu, “Jaunais laiks” atklātā vēstulē, manuprāt, pamatoti “ieknāba” Segliņam un pavaicāja, vai tik arī viņš pats (citēju) “divreiz pametot iekšlietu ministra pienākumu pildīšanu, abas reizes neesot saņēmis atlaišanas kompensāciju”. Tāpat “Jaunais laiks” no Tautas partijas vēlējās uzzināt, vai tas ir pieņemami, ka Tautas partija, apzināti nebalsojot “par” valsts budžetu, tika gāzusi Induļa Emša valdību.

Starp citu, godātie kolēģi, jūs, kas šeit tik ilgi sēžat… Jums varbūt ir aizmirsies, ka 2006.gada 11.maijā Saeimas deputāti lielā vienprātībā ar 79 balsīm “par” atbalstīja “Saskaņas Centra” iesniegtā grozījumu projekta Ministru kabineta iekārtas likumā, kas paredzēja liegt kompensācijas ministriem, ja viņi paši ir atstājuši amatu, nodošanu komisijām. To, kas sekoja vēlāk, mēs ļoti labi zinām. Priekšlikums grozīt šo likumu nomira dabīgā nāvē.

Valdošā koalīcija pēc 9.Saeimas vēlēšanām 2006.gada rudenī, neskatoties uz opozīcijas iesniegto priekšlikumu, pat nedomāja šo likumu “reanimēt”. 2007.gada beigās, demisionējot valdībai, pats Kalvīša kungs un vairāki ministri pēc smagā un veselību postošā darba, kā viņi teica, atgriezās Saeimā kā deputāti. Paralēli deputāta algai viņi trīs mēnešus saņēma arī kompensācijas no Ministru kabineta līdzekļiem. Šoreiz Ministru kabineta ministru un parlamentāro sekretāru pabalsts kopumā sastādīja 36 400 latu.

Pabalstu izmaksāšanas kārtības sakārtošana attiecībā uz deputātiem un ministriem ir tikai pirmais solis…

Sēdes vadītājs.

Es atvainojos, jūsu debašu laiks ir beidzies. (No zāles: “Lai runā! Lai runā!”) Jums vajadzētu tā kā pabeigt. Cik laika jums vēl vajag, lai pabeigtu savu uzrunu?

I.Čepāne.

Es gribētu piecas minūtes.

Sēdes vadītājs.

Par debašu laika pagarināšanu mums ir jālemj balsojot. Lūdzu zvanu! Balsosim par to, vai mēs pagarinām deputātei Čepānei runas laiku debatēs vēl par piecām minūtēm. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 74, pret – 1, atturas – 2. Jums tiek atvēlētas piecas minūtes.

I.Čepāne.

Paldies, godātie kolēģi!

Kā jau es teicu, tas ir tikai pirmais solis, lai mēs sakārtotu šos jautājumus. Taču mēs šo jautājumu nevaram atraut no Ministru prezidenta un no Ministru kabineta locekļu tā saucamajām konsultatīvajām amatpersonām un darbiniekiem, un arī mans turpmāk teiktais nenozīmē atkāpšanos no apspriežamā temata.

Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 25.pantu šīm tā saucamajām konsultatīvajām amatpersonām pēc darba līguma izbeigšanās ir tiesības saņemt atalgojumu vēl trīs mēnešus; piemēram, Kalvīša kunga biroja darbiniekiem tika izmaksātas kompensācijas vairāk nekā 52 tūkstošu apmērā. Bet sakiet, lūdzu, vai kāds ir aprēķinājis, kas notiek atsevišķās ministrijās? Vai ir aprēķināta pabalstu summa kopumā?

Turklāt pie mums Latvijā pastāv vēl arī izredzētas, partijām pietuvinātas tā saucamās konsultatīvās amatpersonas – padomnieki, kuri vienlaikus spēj sniegt padomus gan vairākiem ministriem, gan arī vadīt vēl citu ministru birojus. Piemēram, ārkārtīgi talantīgs ir kāds Oskars Balodis, kas vienlaikus ir bijis gan Kalvīša kunga padomnieks, gan arī ir vadījis RAPLM biroju. Un neilgā laikposmā viņš ir saņēmis kompensāciju 3 mēnešu algas apmērā trīs reizes.

Un mēs varam atrast vēl arī citus neaizstājamus atsevišķu ministru padomniekus; piemēram, ir tāda ļoti slavena Gulbes kundze, kas pēc valdības demisijas nepārtraukti seko ministram un nepārtraukti saņem pabalstus 3 mēnešu algas apmērā.

Godātie deputāti! Naudas taupīšanai nekavējoties ir jākļūst par ikviena Latvijas iedzīvotāja pirmo uzdevumu. To pavēstīja Slaktera kungs, komentējot Centrālās statistikas pārvaldes publicētos datus par inflāciju Latvijā. Es piekrītu finanšu ministram, es piekrītu premjeram, kas ir uzsācis valsts pārvaldes izdevumu samazināšanu, lai gan šo pabalstu apmērs, salīdzinot to ar vispārējo izšķērdību valsts un pašvaldību institūcijās, ir tikai piliens jūrā. Tautai neskauž atsevišķu augsti stāvošu amatpersonu izveicīgums, tautu pazemo netaisnība valsts budžeta naudas sadalē.

Es ceru, ka šo Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumu atbalstīs arī Tautas partijas deputāti, neskatoties uz Tautas partijas frakcijas priekšsēdētāja Kučinska kunga attieksmi pret manu un komisijas pašreiz piedāvāto priekšlikumu. Kā tas ir fiksēts komisijas sēdes protokolā un sēdes audioierakstā, Kučinska kungs ir norādījis, ka Tautas partija neslimojot ar mazohismu, un tika aicinājis kolēģus šajā sakarā neaizrauties ar populismu. Es gan mēģināju iebilst, ka nav pieļaujama to ministru, kuri atkārtoti tiek apstiprināti arī nākamajā valdībā, pabalstīšana… ka līdz ar to viņi pabalstu nav tiesīgi saņemt un ka tā nav diskriminācija, bet uz to Kučinska kungs atbildēja: “Par diskrimināciju runāt ir populistiski, tā ir ik uz soļa.” Katrā ziņā es domāju, ka tik augstu politisku amatu ieņemošai amatpersonai vajadzētu zināt, ka Satversmes 91.pants aizliedz cita starpā arī diskriminējošu attieksmi pret ministriem.

Es atkārtoti aicinu atbalstīt šo Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumu.

Paldies par uzmanību, un es atvainojos, ja kādu esmu aizskārusi, taču tas nebija domāts personīgi. Paldies.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam. Vai komisijas vārdā deputātam Kučinskim ir kas piebilstams?

M.Kučinskis.

Komisijas vārdā es vēlos pateikties deputātei Čepānes kundzei par to, ka viņa tomēr izveda mūs šajos juridiskajos līčločos no strupceļa un ka mēs pieņēmām tik labu priekšlikumu. Es domāju, ka mēs visi iepriekšējā gadā bijām maldu ceļos un nesapratām būtību…

Es aicinu balsot “par”.

Sēdes vadītājs.

Kolēģi! Tātad runa ir par  50.priekš­likumu, kuru komisija ir atbalstījusi. Vai kāds uzstāj, lai būtu balsojums? Vai kādam ir iebildumi pret 50.priekšlikumu? (No zāles: “Nevajag!”)

Tad turpināsim ar 51.priekšlikumu.

M.Kučinskis.

51. – deputāta Agešina priekšlikums. Nav atbalstīts. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 51. – deputāta Agešina priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 21, pret – 52, atturas – 9. Priekšlikums nav atbalstīts.

M.Kučinskis.

52. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

53. – šīs pašas komisijas priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

54. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

55. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Debatēs vārds deputātam Ainaram Latkovskim.

A.Latkovskis (frakcija “Jaunais laiks”).

2005.gada beigas. Kalvīša valdība. Aigars Kalvītis sasauc ministrus uz slēgtu sēdi, lai runātu par inflācijas apkarošanu. Vienu no piedāvājumiem, kurš bija diezgan loģisks, toreiz atbalstīja visas politiskās partijas, kas veidoja valdību. Un tas notika apstākļos, kad bija draudoša inflācija, kad tās cipars bija drausmīgs – 6,5 procenti. Iedomājieties tikai! Aigars Kalvītis toreiz piedāvāja, lai gan pēc likuma viņiem tas pienācās, ministriem 2006.gadā nepalielināt algu. Nebija protestu. Mēs tam piekritām. (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Tā bija kļūda!”)

2008.gada maijs. Godmaņa valdība. Inflācija – 17,5 procenti. Tieši šis punkts šajā pašā likumā paģēr to, ka Ministru prezidentam nākamā gada maijā alga palielināsies gandrīz par tūkstoš latiem. Viņa alga būs trīs tūkstoši simts latu. Un tas ir situācijā, kad mēs jau vairs nerunājam par tādu inflāciju, kāda tā bija Aigara Kalvīša valdības laikā. Godmaņa valdības laikā tā ir trīs reizes lielāka.

Un tad, protams, ir interesanti. Pats priekšlikums ir tāds, ka tur ir minēti tikai gadskaitļi un koeficienti, aiz kuriem mēs neredzam, kas tad vispār ir paredzēts un ko ir paredzēts paaugstināt. Es uzskatu, ka nevajag atbalstīt šo priekšlikumu. Godmanim ir jāapliecina sevi ar darbiem, un, ja viņš samazinās inflāciju, tad viņa algu var palielināt ne tikai par tūkstoš latiem, bet pat divkāršot.

Paldies. (No zāles dep. V.A.Krauklis: “Šobrīd taču viņš labi strādā!”)

Sēdes vadītājs.

Vārds debatēs deputātam Jurim
Dobelim.

J.Dobelis (TB/LNNK frakcija).

Cienītie kolēģi! Izlasiet, lūdzu, 30.lapaspusē 34.pantu, kas tur ir rakstīts un kādi tur ir minēti koeficienti! Ja mēs šodien neatbalstīsim 55.priekšlikumu, tad šie koeficienti stāsies spēkā uzreiz pēc likuma pieņemšanas. Tā ka tas nozīmē, ka jūsu ierosinājums neatbalstīt 55.priekšlikumu uzreiz pilnībā atbalsta milzīgu algu pielikumu un neko citu.

Par to visu vajadzēja runāt agrāk – pie 34.panta.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam. Vai komisijas vārdā Kučinska kungam ir kas piebilstams?

M.Kučinskis.

Komisijas vārdā gribu apstiprināt Dobeļa kunga teikto un vērst jūsu uzmanību uz to, ka komisija nevis pielika ministriem algas, bet likumā tās samazināja, un debatēs mēs nonācām pie tā, ka normāla situācija Latvijas ekonomikā diemžēl varētu būt tikai ap 2012.–2013.gadu. Un agrāk maksāt ministriem algas pilnā apmērā, mūsuprāt, nebūs iespējams.

Tāpēc es aicinu atbalstīt atbildīgās komisijas 55.priekšlikumu, kurš šo algu normalizāciju ir paredzējis veikt tikai pakāpeniski.

Sēdes vadītājs.

Vai deputātiem ir iebildumi pret atbildīgās komisijas viedokli? (No zāles: “Nav!”) Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

56. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

57. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

58. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

59. – šīs pašas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

60. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

Un 61. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Arī atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

M.Kučinskis.

Līdz ar to es aicinu apstiprināt šo likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Ministru kabineta iekārtas likums” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 58, pret – 14, atturas – 12. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Centrālo vēlēšanu komisiju””. Trešais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Andis Kāposts.

A.Kāposts (ZZS frakcija).

Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Centrālo vēlēšanu komisiju””. Izskatīsim to trešajā lasījumā.

No Juridiskā biroja ir saņemts viens priekšlikums, un tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Kāposts.

Lūdzu atbalstu likumprojekta trešajam lasījumam.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par Centrālo vēlēšanu komisiju”” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 76, pret – 2, atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Jūras kodeksā”. Trešais lasījums.

Tautsaimniecības komisijas vārdā – deputāts Vitālijs Aizbalts.

V.Aizbalts (LPP/LC frakcija).

Augsti godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Sēdē izskatāmā dokumenta numurs ir 2392. Tautsaimniecības komisija šo likumprojekta “Grozījumi Jūras kodeksā” otro lasījumu bija sagatavojusi tik rūpīgi, precīzi un kvalitatīvi, ka nevienam uz trešo lasījumu nekādi iebildumi vai precizējumi nav radušies.

Tāpēc atbildīgās komisijas vārdā lūdzu pieņemt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Jūras kodeksā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”. Trešais lasījums.

Tautsaimniecības komisijas vārdā – deputāts Guntis Blumbergs.

G.Blumbergs (ZZS frakcija).

Godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Arī likumprojekta “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” trešajam lasījumam Tautsaimniecības komisija nesaņēma nevienu priekšlikumu, tāpēc lūdzam jūs atbalstīt šo likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 76, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

G.Blumbergs.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Grozījumi Cukura nozares likumā”. Trešais lasījums.

Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāte Anna Seile.

A.Seile (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

Godātie deputāti! Izskatāmā dokumenta numurs ir 2394. Komisija ir saņēmusi tikai vienu priekšlikumu, kuru pati arī ir sagatavojusi.

Šajā priekšlikumā ir paredzēts, ka cukurbiešu audzētāju reģistrs no Cukurbiešu audzētāju sabiedriskās organizācijas tiek nodots Lauku atbalsta dienestam, lai glabā vēsturei vai varbūt labākiem laikiem, kad atdzims cukura nozare Latvijā.

Aicinu atbalstīt šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Seile.

Paldies. Vairāk priekšlikumu nav. Lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Cukura nozares likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 69, pret – nav, atturas – 11. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā”. Otrais lasījums.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).

Priekšsēdētāja kungs! Dāmas un kungi! Strādāsim ar dokumentu Nr.2367 – likumprojektu “Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā”, kuru komisija sagatavojusi otrajam lasījumam. Minētā likumprojekta otrajam lasījumam mēs komisijā esam saņēmuši 16 priekšlikumus un esam tos izskatījuši.

1.priekšlikums ir no deputāta Leiškalna. Tas ir guvis komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Arī 2. – deputāta Leiškalna priekšlikums. Ir guvis komisijas atbalstu, taču komisija ir izdarījusi redakcionālu precizējumu tajā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Arī 3. – deputāta Leiškalna priekšlikums. Ir atbalstīts, redakcionāli precizēts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

4. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī to ir nedaudz precizējusi atbildīgā komisija.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts bez iebildēm.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

6. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts, redakcionāli precizēts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

7. – deputāta Leiškalna priekšlikums. Ir guvis komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas ir komisijas atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

K.Leiškalns.

Paldies.

9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

10. – atbildīgās komisijas priekšlikums veikt izslēgumu 66.pantā. Aicinu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

11. – deputāta Leiškalna priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Arī 12.priekšlikums, ko iesniedzis deputāts Leiškalns, ir guvis komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

K.Leiškalns.

13. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

K.Leiškalns.

14.priekšlikumu piedāvā atbildīgā komisija. Aicinu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

15. – deputāta Leiškalna priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi, redakcionāli precizējusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Un 16. – pašas atbildīgās komisijas priekšlikums par pārejas noteikumiem. Aicinu to atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 76, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

K.Leiškalns.

Atbildīgā komisija lūdz iesniegt priekšlikumus līdz šā gada 23.maijam.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu””. Otrais lasījums.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).

Priekšsēdētāj, deputāti! Izskatāmā dokumenta numurs ir 2376. Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu”” otrajam lasījumam atbildīgā komisija ir saņēmusi 13 priekšlikumus.

1. – Finanšu ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Arī 2. – parlamentārās sekretāres priekšlikumu – komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Komisija ir atbalstījusi arī Juridiskā biroja priekšlikumu – 3.priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Un arī 4.priekšlikumu komisija ir atbalstījusi. Tas ir Finanšu ministrijas parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

5.priekšlikums ir atbildīgās komisijas priekšlikums par 10.pantu. Atbildīgā komisija izsaka panta pirmās daļas 1.punktu savā redakcijā un aicina tās priekšlikumu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

6. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

7. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

8. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

9. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

10. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

11. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Komisija to atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

12. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Komisija
atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Arī 13. – parlamentārās sekretāres Šņepstes kundzes priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 73, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

K.Leiškalns.

Priekšlikumi būtu iesniedzami līdz šā gada 21.maijam.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts proves uzraudzību””. Otrais lasījums.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).

Priekšsēdētāja kungs! Deputāti! Dokuments Nr.2377. Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par valsts proves uzraudzību”” otrajam lasījumam atbildīgā komisija ir saņēmusi 10 priekšlikumus.

1. – Juridiskā biroja priekšlikums – atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

2. – Juridiskā biroja priekšlikums – arī guvis atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

3. – Juridiskā biroja priekšlikums – arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

4. – Juridiskā biroja priekšlikums par 9.panta redakciju – arī ir guvis atbildīgās komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

5. – Juridiskā biroja priekšlikums izslēgt 10.panta tekstā vārdus “šā likuma izpratnē” – ir guvis komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

K.Leiškalns.

6. – Juridiskā biroja priekšlikums veikt izslēgumu 10.1 pantā – ir guvis komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

K.Leiškalns.

7. – Juridiskā biroja priekšlikums veikt aizstājumu 10.1 pantā – arī ir atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Arī 8. – Juridiskā biroja priekšlikums par 10.1 pantu – ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

9. – Juridiskā biroja iesniegts redakcionāls priekšlikums par likumprojekta 8.pantu. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

10. – Juridiskā biroja priekšlikums par valsts apbalvojumiem. Atbildīgā komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par valsts proves uzraudzību”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

K.Leiškalns.

Komisija pieņems priekšlikumus līdz šā gada 21.maijam.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu””. Otrais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Silva Bendrāte.

S.Bendrāte (frakcija “Jaunais laiks”).

Cienījamie kolēģi! Izskatīsim likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu””.

Komisijas vārdā es gribu teikt, ka komisijā izskatījām piecus priekšlikumus un ka, izskatījuši tos gan Sociālās drošības apakš­komisijā, gan Sociālo un darba lietu komisijā, mēs secinājām, ka tie būs ļoti būtiski grozījumi. Tie attiecas uz sociālo iemaksu objektu, tas ir, uz to summu, no kuras tiek maksāts sociālais nodoklis.

Jūs jau zināt, ka šī summa ir ierobežota. Šajā gadā tā bija šāda: 29 600 latu gadā jeb 2466 lati mēnesī. Virs šīs summas, ja alga bija lielāka, sociālo nodokli vairāk neiekasēja. Mēs, izdarot šos grozījumus un visi kopā lemjot (es ceru, ka jūs atbalstīsiet abu komisiju nolemto), vienosimies par to, ka šis iemaksu objekts tiek atcelts īstermiņā – uz pieciem gadiem. Šādi grozījumi mums dos budžetā papildu ieņēmumus – 59 miljonus latu.

Un tagad izskatīsim minētos priekšlikumus. Sāksim ar 1.priekšlikumu. Tas ir deputāta Andreja Klementjeva priekšlikums, kas tika daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas iesniegtajā 5.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Arī 2.priekšlikums ir deputāta Klementjeva priekšlikums. Arī tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas iesniegtajā 5.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

4.priekšlikums. Labklājības ministra vietā vides ministrs Vējonis ir parakstījis šo priekšlikumu. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Un visbeidzot – jau minētais priekšlikums, tas, par ko jau es iepriekš teicu, šis būtiskais priekšlikums, – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums, kas tika
atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Aicinu jūs, kolēģi, atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 79, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai trešajam lasījumam.

S.Bendrāte.

Paldies, kolēģi, par balsojumu! Komisijas vārdā es aicinu jūs vēl kādus labus priekšlikumus iesniegt līdz 30.maijam.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Valsts darba inspekcijas likums”. Otrais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Silva Bendrāte.

S.Bendrāte (frakcija “Jaunais laiks”).

Kolēģi! Likumprojekts “Valsts darba inspekcijas likums”. Arī šis ir ļoti gaidīts likums. Daudz esam pie tā strādājuši. Šajā reizē otrajam lasījumam izskatījām 25 priekšlikumus un tos arī atbalstījām.

Varbūt sāksim no paša sākuma. Visi šie priekšlikumi uzlabos Darba inspekcijas darbu, precizēs tās tiesības, pienākumus un atbildību.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas tika atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Arī 2. ir Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

4. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

5. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

6. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Tieši tāpat 7. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

8. – deputāta Buzajeva priekšlikums. To komisija neatbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates. Debatēs vārds deputātam Vladimiram Buzajevam.

V.Buzajevs (PCTVL frakcija).

Cienījamais Prezidij! Dāmas un kungi! Valsts darba inspekcijas likuma 5.panta pirmā daļa nosaka, ka Valsts darba inspekcijas amatpersonas, to skaitā visu līmeņu inspektori, ir valsts civildienesta ierēdņi. Tā kā valsts civildienesta ierēdņi var būt tikai Latvijas pilsoņi, likumā ir iekļauts tiešs ierobežojums Latvijas nepilsoņiem jeb Latvijas cittautiešu daļai strādāt Valsts darba inspekcijā.

Ņemot vērā Valsts darba inspekcijas darbības specifiku, mēs uzskatām, ka šis ierobežojums attiecībā uz nepilsoņiem ir ne tikai nesamērīgs, bet tam pat nav leģitīma mērķa. Tātad mēs piedāvājam minēto normu papildināt ar teikumu: “Uz Valsts darba inspekcijā strādājoša civildienesta ierēdņa amatu var pretendēt Latvijas Republikas pilsonis un Latvijas nepilsonis.”

Latvijas likumdošanā ir arī citi precedenti, kad dažādu dienestu darbiniekiem netiek piemērotas visas tās prasības, kas tiek izvirzītas valsts ierēdņiem; piemēram, attiecībā uz augstākās izglītības obligātumu. Tāpēc jautājums par šā priekšlikuma pieņemšanu vai noraidīšanu nebūt nav juridiskās tehnikas, bet gan politiskās gribas jautājums.

Es gribētu vēlreiz akcentēt, ka šajā gadījumā runa nav par tādiem kritērijiem kā valsts valodas prasme vai ieņemamam amatam nepieciešamā izglītība un pieredze. Runa ir par to, ka gadījumā, ja amata pretendents lieliski pārvalda valsts valodu un viņam piemīt visas pārējās nepieciešamās īpašības, tad atteikt pretendentam, pamatojoties tikai uz to, ka viņam kabatā ir violeta pase, ir absolūti nepamatoti. Tā ir tieša diskriminācija!

Pastāv arī starptautisks šā ierobežojuma novērtējums, kas ir izteikts šā gada februārī publicētajā Eiropas Komisijas pret rasismu un neiecietību Trešajā ziņojumā par Latviju. Citēšu tā 115.punktu: ““ECRI” arī atzīmē, ka atšķirība attiecībā uz dažādām politiskajām, pilsoniskajām, sociālajām un citām tiesībām starp Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem joprojām ir milzīga. Nepilsoņiem joprojām nav pieejamas vairākas profesijas civildienestā, piemēram, prokurors, cietuma uzraugs vai darba inspektors.” Un tālāk vēl 118.punkta citāts: ““ECRI” arī mudina Latvijas varas iestādes iedziļināties nepilsoņu statusa problēmā ar nolūku atrast ātrāku un humānāku risinājumu personām, kas dzīvo ar šādu statusu.”

Komisija atkārtoti uzsver, ka ir jārisina nelīdzsvarotība pilsoņu un nepilsoņu situācijā vairākās jomās un attiecībā uz vairākām tiesībām un ka tam ir jāpiešķir prioritārs statuss. Latvijas varas iestādēm būtu jāpārskata to profesiju saraksts, kuras šobrīd nepilsoņiem nav pieejamas.

Un pēdējais. Es pats personīgi izteicu šos apsvērumus attiecīgajā apakškomisijā un atkārtošu tos arī tagad, tāpēc gadījumā, ja šodien šis priekšlikums tiks noraidīts, tas nozīmēs vien to, ka mūsu valsts augstākā likumdošanas institūcija demonstratīvi un tiešā veidā nevēlas ņemt vērā Eiropas Komisijas pret rasismu un neiecietību attiecīgās rekomendācijas. (No zāles dep. J.Dobelis: “Beidzam! Beidzam!”)

Paldies par uzmanību. Aicinu tomēr atbalstīt. (No zāles dep. J.Dobelis: “Ej mājās!”)

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā deputātei Bendrātei ir kas piebilstams?

S.Bendrāte.

Komisijas vārdā es varu pateikt tikai to, ka pilsoņa tiesības ir gan atbildība, gan arī tiesības un ka ikviens, ja viņš grib strādāt Valsts darba inspekcijā, šādas tiesības var iegūt. Un Latvijas valstī tas nav neiespējami.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 8. – deputāta Buzajeva priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 22, pret – 59, atturas – nav. Priekšlikums nav atbalstīts.

S.Bendrāte.

9. – Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāra Ulda Auguļa priekšlikums. Tika atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Pareizi!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Sociālo un darba lietu komisijas 10.priekšlikums tika atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

11. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tika atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Pareizi!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Arī 12. ir Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tika atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Sen bija laiks!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

13. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tika atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Atbalstīts ir arī 14. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Tieši tāpat ir atbalstīts arī 15. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

16. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

17. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

18. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

19. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Arī atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

20. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

21. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Atbalstīts ir arī Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāra Ulda Auguļa 22.priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

23. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Arī 24. ir Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Un visbeidzot 25. – Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāra Ulda Auguļa priekšlikums. Arī atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

S.Bendrāte.

Līdz ar to mēs esam izskatījuši visus 25 priekšlikumus, kas tika iesniegti atbildīgajā komisijā. Tātad esam vienojušies, ka tie visi, kā jūs jau redzējāt, ir atbalstīti. Mēs lūdzam arī jūs atbalstīt šos priekšlikumus un nobalsot “par” šiem likuma grozījumiem otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Valsts darba inspekcijas likums” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret – 2, atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

S.Bendrāte.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 23.maijs.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Standartizācijas likumā”. Pirmais lasījums.

Tautsaimniecības komisijas vārdā – deputāts Guntis Blumbergs.

G.Blumbergs (ZZS frakcija).

Godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Tautsaimniecības komisija savā sēdē izskatīja sagatavoto likumprojektu “Grozījumi Standartizācijas likumā”. Šo grozījumu galvenā būtība ir tāda, ka tiek piedāvāta jēdziena “piemērojamais standarts” definīcija un tiek precizēts standartu iedalījums.

Komisijas sēdē mēs atbalstījām sagatavoto likumprojektu pirmajam lasījumam. Lūdzu arī jūs, kolēģi, atbalstīt to pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Standartizācijas likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

G.Blumbergs.

Šā gada 20.maijs.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Lēmuma projekts “Par priekšlikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu likuma “Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likumā” (reģ. Nr.336/Lp9) otrreizējai caurlūkošanai līdz 2008.gada 23.maijam”.

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vārdā – deputāts Jānis Šmits.

J.Šmits (LPP/LC frakcija).

Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Godātie kolēģi! Izskatot šo likumprojektu, komisija ir iepazinusies gan ar valdības viedokli, gan arī ņēmusi vērā to, ka deputātiem ir radušies jauni priekšlikumi par šo likumprojektu. Tāpēc es komisijas vārdā aicinu pagarināt šā likumprojekta priekšlikumu iesniegšanas termiņu līdz 23.maijam un pēc tam izskatīt arī šos priekšlikumus sagatavotajā redakcijā Saeimas 19.jūnija sēdē.

Sēdes vadītājs.

Jā, par otro jūsu minēto datumu mēs jau lēmām sēdes sākumā.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par priekšlikumu iesniegšanas termiņa pagarināšanu likuma “Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likumā” (reģ. Nr.336/Lp9) otrreizējai caurlūkošanai līdz 2008.gada 23.maijam”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret – 12, atturas – nav. Lēmums pieņemts.

Lēmuma projekts “Par Annas Klimovičas atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Dzintars Rasnačs.

Dz.Rasnačs (TB/LNNK frakcija).

Godātie kolēģi! Saeimas Juridiskā komisija šīsdienas sēdē izskatīja sagatavoto lēmuma projektu. Anna Klimoviča ir sasniegusi maksimālo likumā noteikto vecumu tiesneša amata pienākumu pildīšanai, līdz ar to viņa būtu jāatbrīvo no šiem pienākumiem. Un maldās tie, kuri saka, ka tiesnešus apstiprina uz mūžu. Šī ir viena no tām profesijām, kurai ir vecuma cenzs.

Aicinu balsot “par”.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Annas Klimovičas atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Lēmums pieņemts.

Cienījamie kolēģi, līdz ar to šodienai apstiprinātā darba kārtība ir izskatīta.

Es informēju jūs, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis divus deputātu jautājumus ministriem. Viens no tiem ir deputātu Mūrnieces, Latkovska, Circenes, Kariņa un Reira jautājums bērnu un ģimenes lietu ministram Ainaram Baštikam “Par ar bērniem saistītajiem normatīvajiem aktiem”. Šis jautājums tiek nodots
bērnu un ģimenes lietu ministram Ainaram Baštikam.

Un otrs ir deputātu Plinera, Buzajeva, Buhvalova, Sokolovska un Mitrofanova jautājums veselības ministram Ivaram Eglītim “Par situāciju ar vakcināciju pret ērču encefalītu”. Šis jautājums
tiek nodots veselības ministram Ivaram Eglītim.

Šodien kā parasti ceturtdienās pulksten 17.00 bija paredzēta atbilžu sniegšana uz trim deputātu uzdotajiem jautājumiem. No tiem divi jautājumi bija uzdoti satiksmes ministram Ainaram Šleseram un viens – īpašu uzdevumu ministram sabiedrības integrācijas lietās Oskaram Kastēnam.

Uz visiem trim jautājumiem ir saņemtas rakstiskas atbildes, taču saņemtās rakstiskās atbildes jautājumu iesniedzējus neapmierina. Tā kā abi ministri šodien nevar ierasties uz sēdi sakarā ar to, ka atrodas komandējumā – tātad ir attaisnotā prombūtnē, šodien jautājumu un atbilžu sēde nenotiks, bet šo jautājumu izskatīšana tiek pārcelta uz nākamo sēdi.

Cienījamie kolēģi, līdz ar to visi jautājumi ir izskatīti. Lūdzu zvanu reģistrācijai! Reģistrēsimies ar balsošanas kartēm!

Kamēr tiek sagatavoti reģistrācijas rezultāti, paziņojumam vārds deputātam Oskaram Spurdziņam.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi, Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas locekļi! Lūdzu uz sēdi pulksten 12.30 komisijas telpās.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds reģistrācijas rezultātu nolasīšanai Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.

A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).

Augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Solvita Āboltiņa, Māris Ārbergs, Andris Bērziņš (LPP/LC), Andris Bērziņš (ZZS), Guntis Blumbergs, Ina Druviete, Guntis Jānis Eniņš, Sergejs Fjodorovs, Dzintars Jaundžeikars, Nikolajs Kabanovs, Sarmīte Ķikuste, Jānis Reirs, Viktors Ščerbatihs, Inese Šlesere, Dainis Turlais, Jānis Tutins, Gunārs Upenieks un Nils Ušakovs.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Līdz ar to Saeimas 2008.gada 15.maija sēdi pasludinu par slēgtu.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!