• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Komisija: Par Eiropas neatliekamās palīdzības numuru 112. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.06.2008., Nr. 87 https://www.vestnesis.lv/ta/id/176371

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Eiropas Komisija: Par Eiropas vienotā darba tirgus izveidi pētniekiem

Vēl šajā numurā

05.06.2008., Nr. 87

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Eiropas Komisija: Par Eiropas neatliekamās palīdzības numuru 112

 

Eiropas Komisija 3.jūnijā pastiprināja centienus, lai ES veicinātu Eiropas bezmaksas neatliekamās palīdzības numura 112 lietošanu. No 3.jūnija jaunā tīmekļa vietne ec.europa.eu/112 iedzīvotājus informēs par to, kā lietot 112 un ko no tā var sagaidīt, jo īpaši viņiem atrodoties citā ES dalībvalstī. Vietnē var atrast informāciju arī par to, kā numurs 112 darbojas dažādās dalībvalstīs: cik ātri atbild uz zvaniem un kādās valodās.

“Miljoniem ES iedzīvotāju, kuri šovasar dosies atvaļinājumā, jāatceras tikai viens neatliekamās palīdzības numurs: 112,” teica ES komisāre telekomunikāciju jautājumos Viviena Redinga. “Tagad numurs 112 darbojas visās ES dalībvalstīs, izņemot vienu, tādēļ aicinu dalībvalstis popularizēt šo numuru un padarīt to iedarbīgāku. Visiem ES iedzīvotājiem jāzina, ka viņi var zvanīt uz 112, ja nepieciešams sazināties ar neatliekamās palīdzības dienestiem. Jo īpaši es aicinu dalībvalstis, kas vēl nav ieviesušas zvanītāja atrašanās vietas noteikšanu, kas vajadzīga, lai neatliekamās palīdzības dienestiem ļautu atrast nelaimes gadījumu upurus, to ieviest pēc iespējas ātrāk attiecībā uz visiem zvaniem uz 112. Turklāt es paļaujos uz to, ka Bulgārijas iestādes nekavējoties rīkosies, lai numuru 112 beidzot darītu pieejamu visā valstī.”

Pēc pētījuma, saskaņā ar kuru tikai 22% ES iedzīvotāju ir informēti par to, ka ārkārtas situācijā visā Eiropā var zvanīt uz numuru 112, Komisija šā gada februārī dalībvalstu iestādēm lūdza uzlabot sabiedrības informētību par šo numuru.

3.jūnijā Komisija atklāja 112 tīmekļa vietni, lai pirms vasaras brīvdienām informētu iedzīvotājus par numura 112 darbību dalībvalstīs. Pamatojoties uz dalībvalstu sniegto informāciju, tajā salīdzināti valsts iestāžu panākumi, īstenojot ES noteikumus attiecībā uz 112, un atzīmēta labākā prakse.

Ātra zvanu apstrāde: dalībvalstis ziņoja par laiku, kādā tiek atbildēts uz 112 zvaniem pēc savienojuma nodibināšanas. Čehijā, Spānijā un Apvienotajā Karalistē vismaz 97% zvanu uz 112 tiek atbildēti 20 sekunžu laikā, Nīderlandē un Somijā vismaz 71% — 10 sekunžu laikā.

Par iespējām atbildēt uz 112 zvaniem citu ES dalībvalstu valodās informēja 17 dalībvalstis. 112 neatliekamās palīdzības zvanu centri parasti var apstrādāt zvanus angļu valodā 16 valstīs (Austrijā, Bulgārijā, Čehijā, Dānijā, Vācijā, Igaunijā, Somijā, Francijā, Ungārijā, Grieķijā, Lietuvā, Maltā, Nīderlandē, Slovēnijā, Spānijā un Zviedrijā). Septiņas dalībvalstis informēja, ka to 112 zvanu centri var atbildēt uz zvaniem kādas kaimiņu dalībvalsts valodā (Bulgārija, Vācija, Igaunija, Spānija, Lietuva, Ungārija un Slovēnija). Vairākās valstīs ir ieviesti pasākumi, kas ļauj 112 zvanu centriem atbildēt uz zvaniem citās svešvalodās, piemēram, pārsūtot zvanus uz citiem zvanu centriem, kuros tajā brīdī strādā attiecīgajās svešvalodās runājošs personāls (Čehija, Grieķija, Slovēnija, Spānija), vai izmantojot tulku pakalpojumus (Somija, Francija, Nīderlande, Spānija, Zviedrija un AK).

Informētības uzlabošana. Četras valstis pārraida TV programmas, kurās popularizē numuru 112 (Kipra, Čehija, Latvija un Zviedrija). Somija un Rumānija tagad ik gadu 11.februārī svin numura 112 dienu (IP/08/198). Citi noderīgi līdzekļi ir arī informācijas zīmes uz autoceļiem (Austrija un Ungārija), informācijas lapu izplatīšana autoceļu lietošanas maksas iekasēšanas punktos (Spānija) un īsziņas nosūtīšana mobilo sakaru viesabonēšanas lietotājiem (Ungārija).

112 Tīmekļa vietne norāda arī uz trūkumiem:

• Numurs 112 vēl nav pieejams visā Bulgārijā, tādēļ ierosinātā pārkāpumu procedūra vēl aizvien turpinās. Lai gan saskaņā ar pieejamo informāciju numurs 112 darbojas Sofijas reģionā, to nevar izmantot visā valstī.

• Problēmas ar zvanītāja atrašanās vietas noteikšanu, zvanot uz 112 no mobilajiem tālruņiem. Pret sešām valstīm (Itāliju, Lietuvu, Nīderlandi, Poliju, Rumāniju un Slovākiju) pašlaik ir ierosinātas ES pārkāpumu procedūras.

• Informāciju par 112 zvanu atbildēšanai nepieciešamo laiku pēc savienojuma nodibināšanas neiesniedza deviņas dalībvalstis: Beļģija, Francija, Itālija, Kipra, Luksemburga, Malta, Polija, Rumānija un Slovākija.

• Informāciju par 112 neatliekamās palīdzības zvanu centru spējām atbildēt uz zvaniem vismaz vienā ES valodā, kas nav valsts vai oficiālā valoda, neiesniedza 10 dalībvalstis: Beļģija, Īrija, Itālija, Kipra, Latvija, Luksemburga, Polija, Portugāle, Rumānija un Slovākija.

 

Priekšvēsture

Eiropas neatliekamās palīdzības numurs 112 tika ieviests 1991.gadā, papildus valstu neatliekamās palīdzības numuriem visās ES dalībvalstīs piedāvājot vienotu neatliekamās palīdzības numuru un tādējādi padarot pieejamākus neatliekamās palīdzības dienestus, jo īpaši ceļotājiem ārvalstīs. Kopš 1998.gada ES noteikumi dalībvalstīm uzliek pienākumu nodrošināt, lai visu fiksēto un mobilo tālruņu lietotāju zvani uz numuru 112 būtu bezmaksas. Kopš 2003.gada telesakaru operatoriem neatliekamās palīdzības dienestiem jāsniedz informācija par zvanītāja atrašanās vietu, lai tie varētu ātrāk atrast negadījumu upurus. ES dalībvalstīm turklāt jānodrošina, lai iedzīvotāji būtu informēti par 112.

Lai nodrošinātu 112 efektīvu īstenošanu, Komisija līdz šim ir uzsākusi 16 pārkāpumu procedūras pret 15 dalībvalstīm saistībā ar to, ka numurs 112 nav pieejams vai nav nodrošināta zvanītāja atrašanās vietas noteikšana. Deviņas no šīm procedūrām ir tikušas slēgtas pēc nepieciešamo koriģējošo pasākumu veikšanas.

 

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!