Satiksmes ministrs: Piedaloties Baltijas jūras reģiona valstu biznesa forumā
Viens no Latvijas ekonomiskās attīstības būtiskākajiem virzītājspēkiem noteikti būs daudzveidīgu, mūsdienīgu un integrētu transporta un loģistikas pakalpojumu attīstīšana un piedāvājums.
Tādu viedokli pauda satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, vadot paneļdiskusiju par Baltijas jūras reģiona konkurētspējas stiprināšanu Eirāzijas transporta koridoru kontekstā Baltijas jūras reģiona valstu biznesa forumā šā gada 4.jūnijā.
Ministrs, pievēršoties galvenajām tendencēm, kuras jau pašreiz ietekmē un tuvākajos 30–50 gados noteiks pasaules kravu bāzes struktūru, atzīmēja: “Ņemot vērā straujo energoresursu un degvielas cenu kāpumam, pasaules ekonomika atrodas kārtējā kvalitatīvā sliekšņa priekšā, kas sekmē energotaupības tehnoloģiju ieviešanu un piemērošanu. Rezultātā mainīsies izejvielu kravu struktūra, to apjomi un loģistika.”
Līdz ar to, pēc ministra domām, Latvijai ir būtiski uzzināt kopējo ainu par tranzīta un loģistikas attīstību Baltijas jūras valstīs, un biznesa forums ir vienreizēja iespēja izprast šā reģiona vadošo uzņēmumu viedokli, prognozes, attīstības plānus.
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers uzsvēra: “Šīs zināšanas mums ir būtiskas, lai Latvija un citas Baltijas valstis spētu veiksmīgi plānot savas investīcijas dzelzceļa un ostu infrastruktūrā un nostiprinātu pozīcijas tranzīta plūsmu organizēšanā Baltijas reģionā.”
Kā vienu no būtiskākajiem nākotnes plāniem ministrs uzsver nepieciešamību vienoties ar Krieviju par preču transporta multimodālo koridoru izveidi, kas nodrošinātu iespējami efektīvu un ātru preču plūsmu.
“Galvenais nosacījums – šim koridoram jābūt vienotam no Latvijas ostām līdz pat kravu piegādes vietām, piemēram, Krievijas vidienē vai citās NVS valstīs, kā arī jādarbojas bez liekas un ilgstošas stāvēšanas uz robežām vai citām sarežģītām muitas procedūrām,” norādīja A.Šlesers.
Transporta un loģistikas pakalpojumu jautājumi ir tikai daļa no foruma paneļdiskusijā aplūkotajiem tematiem. Komentēdams pasākuma norisi kopumā, A.Šlesers rezumēja: “Šāds ekonomikas forums Rīgā jāorganizē katru gadu, pieaicinot plašu ekspertu loku no Baltijas jūras un citiem reģioniem, tad Rīga būs spējīga kļūt par vietu, kur rodas starptautiski biznesa projekti un ieceres. Mēs nevaram vienkārši sēdēt ar klēpī saliktām rokām un gaidīt, kad kāds mūs uzrunās un piedāvās sadarboties. Aktivitāte un gatavība runāt, uzklausīt un kopīgi rīkoties jāizrāda mums pašiem.”
Satiksmes ministra vadītajā paneļdiskusijā piedalījās vadošie Baltijas jūras ostu, kuģu rēdereju, dzelzceļa kompāniju un kravu piegādātāju pārstāvji. Viņu vidū bija “Maersk Line” reģionālais vadītājs Tomass Dirbijs, Krievijas tehniski ekonomisko pētījumu un dzelzceļa transporta plānošanas institūta “Giprotranstei” direktors Fjodors Pehterevs, Eirāzijas Transporta savienības viceprezidents Jurijs Ščerbaņins, kā arī trešā lielākā pasaules konteinerkravu operatora “CMA CGM Group” viceprezidents Henrijs Delanoi un citi.
Šis bija pirmais Baltijas jūras reģiona valstu biznesa forums. Tā laikā ministram notika vairākas lietišķas tikšanās, kurās ar citām Baltijas valstīm apspriesti praktiski soļi turpmākai Latvijas sadarbībai kravu pārvadāšanas jomā.
Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa