Rīgā 2008.gada 2.jūnijā (prot. Nr.36 4.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.prioritātes “Administratīvās kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.2.aktivitātes “Sociālo partneru, nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.2.1.apakšaktivitāti “Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu un sadarbības kārtību starp šīm iestādēm, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
11.1. piedalās vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;
11.2. veic apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzību, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 15.punktā noteiktais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un piemēro n+3 un n+2 principu apakšaktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
11.3. sniedz vadošajai iestādei un šo noteikumu 69.punktā minētajai pasākuma uzraudzības komitejai priekšlikumus par apakšaktivitātes īstenošanas pilnveidošanu;
11.4. izmanto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzībai;
11.5. pieprasa no sadarbības iestādes un Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja (turpmāk – finansējuma saņēmējs) informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzību un kontroli.
12.1. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums);
12.2. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
12.3. izstrādā projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku un projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku;
12.4. sniedz projekta iesniedzējam informāciju projekta iesnieguma sagatavošanas laikā;
12.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
12.6. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem un projektiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
12.7. izstrādā vienošanās projektu un slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju, kā arī sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;
12.8. izskata un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu;
12.9. sniedz budžeta veidošanu regulējošajos normatīvajos aktos noteikto informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma sagatavošanai;
12.10. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un piemēro n+3 un n+2 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
12.11. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo un iesniedz maksājumu iestādē maksājuma uzdevumus, sagatavo un nosūta vadošajai iestādei izdevumu deklarācijas pārbaudei;
12.12. apstiprina grozījumus projektā;
12.13. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi;
12.14. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina projektu īstenošanas publicitāti.
19.1. projekta administrēšana;
19.2. to institūciju reģionālo struktūru izveide, kuras nodrošina darba devēju un darba ņēmēju organizāciju interešu pārstāvniecību politikas lēmumu pieņemšanā valsts un Eiropas Savienības līmenī;
19.3. apmācības;
19.4. pieredzes apmaiņas pasākumi un ekspertīzes;
19.5. semināru un konferenču organizēšana;
19.6. informācijas un publicitātes pasākumu organizēšana.
21.1. projekta administrēšanas izmaksas – to apmērs nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 21.2. un 21.3.apakšpunktā minētās izmaksu kopsummas. Projekta administrēšanu organizē, pamatojoties uz uzņēmuma vai pakalpojumu līgumu;
21.2. materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas. Tajās var paredzēt inventāra izmaksas projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai, ja vienas vienības vērtība nepārsniedz 150 latu un tā kalpošanas ilgums ir mazāks par gadu;
21.3. pārējās attiecināmās izmaksas:
21.3.1. konsultantu, ekspertu un speciālistu atalgojums;
21.3.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un citas sociālās garantijas, kuru izmaksa ir obligāta saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem;
21.3.3. ar semināru, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas;
21.3.4. transporta izmaksas – degviela, noma, pakalpojuma pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana;
21.3.5. komandējumu izmaksas Latvijas Republikā un ārvalstīs atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē komandējumus un darba braucienus;
21.3.6. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izmaksas;
21.3.7. telpu, materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma uzturēšanas izmaksas;
21.3.8. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē Eiropas Savienības struktūrfondu vadību;
21.3.9. ar projekta aktivitāšu īstenošanu saistītu pakalpojumu izmaksas;
21.4. neparedzētie izdevumi, kuru apmērs nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 21.2. un 21.3.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas. Tie izlietojami šo noteikumu 21.2. un 21.3.apakšpunktā noteikto izmaksu segšanai.
23.1. visu veidu prēmijas, naudas balvas un materiālos stimulus pēc ikgadējās novērtēšanas;
23.2. atvaļinājuma pabalstu darbiniekiem;
23.3. pabalstu darbinieka ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves gadījumā (darbiniekiem);
23.4. citus materiālos stimulus, kas nav noteikti darba samaksu reglamentējošajos normatīvajos aktos;
23.5. veselības, dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu;
23.6. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu.
25.1. radušās periodā, ko nosaka vienošanās ar finansējuma saņēmēju;
25.2. ir nepieciešamas projekta īstenošanai, paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā un veiktas, ievērojot atbilstīgas finanšu vadības principu – ekonomiskuma un efektivitātes principu;
25.3. veiktas un iegrāmatotas finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un ir nodalītas no pārējām izmaksām;
25.4. iespējams identificēt un pārbaudīt un tās apliecina attiecīgu maksājumu pamatojošu dokumentu oriģināli.
27.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu;
27.2. apakšaktivitātē pieejamo finansējumu;
27.3. projekta iesnieguma iesniegšanas adresi;
27.4. mājaslapas adresi internetā, kur ievietotas šādas ziņas:
27.4.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtība tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta formā;
27.4.2. projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie materiāli (šie noteikumi un palīgmateriāli projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai).
30.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
30.2. sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms);
30.3. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms);
30.4. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās.
32.1. papīra formā piecos eksemplāros (viens oriģināls un četras kopijas) – sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
32.2. elektroniska dokumenta formā – sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu (izmanto XML datņu formātu).
33.1. apakšaktivitātes numurs un nosaukums;
33.2. projekta iesniedzēja nosaukums;
33.3. projekta nosaukums.
34.1. vārdus “Ierobežotas pieejamības informācija”;
34.2. sadarbības iestādes nosaukumu un adresi;
34.3. projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;
34.4. apakšaktivitātes numuru un nosaukumu;
34.5. projekta nosaukumu.
37.1. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad tas iesniegts un reģistrēts sadarbības iestādē;
37.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad tas reģistrēts sadarbības iestādes elektroniskā pasta informācijas sistēmā. Projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātam ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām;
37.3. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā vai nosūta pa pastu, projekta iesniedzējs nodrošina savlaicīgu projekta iesnieguma nosūtīšanu, lai tas tiktu saņemts sadarbības iestādē ne vēlāk kā šo noteikumu 27.punktā minētajā uzaicinājumā norādītajā projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā;
37.4. ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, bet sadarbības iestādei jāpamato, ka projekta iesniegums nav saņemts vai ir iesniegts pēc noteiktā projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
43.1. projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms);
43.2. projekta iesniegums ir aizpildīts latviski;
43.3. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts;
43.4. ir iesniegts šajos noteikumos noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (viens oriģināls un četras atbilstoši apliecinātas kopijas) (ja attiecināms);
43.5. projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms);
43.6. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šajos noteikumos noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai;
43.7. projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona;
43.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šajos noteikumos noteiktie pielikumi:
43.8.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
43.8.2. sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms);
43.8.3. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms);
43.9. projekta finanšu aprēķins ir veikts nacionālajā valūtā;
43.10. projekta attiecināmie izdevumi atbilst šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
43.11. pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par 1 000 000 latiem un nepārsniedz 1 300 000 latu;
43.12. projektā plānotās attiecināmās izmaksas nepārsniedz noteiktos izmaksu ierobežojumus;
43.13. projekta īstenošanas termiņš nav ilgāks par 2015.gada 30.jūniju.
44.1. iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;
44.2. projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – veicināt reģionālā sociālā dialoga attīstību un paaugstināt sociālo partneru līdzdalības iespējas rīcībpolitikas izstrādē un īstenošanā.
45.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji:
45.1.1. cik lielā mērā projekta īstenošana spēs risināt 1.darbības programmā “Cilvēkresursi un nodarbinātība” minētās problēmas sociālā dialoga attīstības jomā;
45.1.2. cik lielā mērā projekta īstenošana risinās 1.5.2.2.1.apakšaktivitātes “Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana” mērķa grupas vajadzības;
45.1.3. projekta ieguldījums horizontālo prioritāšu īstenošanā:
45.1.3.1. vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienādu iespēju horizontālo prioritāti;
45.1.3.2. vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti;
45.1.4. cik loģiska ir kopējā projekta uzbūve (projekta sadaļu savstarpējā atbilstība un papildinātība);
45.1.5. projekta aktivitāšu izvērtējums (aktivitāšu formulējums, aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība projekta mērķu un sagaidāmo rezultātu sasniegšanā, laika grafika novērtējums);
45.1.6. projekta ilgtspējas izvērtējums (projekta rezultātu finansiālā, institucionālā un politiskā ilgtspēja);
45.1.7. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji vai rezultātu rādītāji sekmē šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu:
45.1.7.1. iznākuma rādītāji: izveidotas Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības reģionālās struktūras – 10 (bāzes vērtība 2004.gadā – 0, rādītājs 2009.gadā – 0);
45.1.7.2. rezultāta rādītāji: darbinieku īpatsvars, kurus aptver darba koplīgums, – 21 procents no kopējā darbinieku skaita (bāzes vērtība 2004.gadā – 18 procentu, mērķis 2009.gadā – 19 procentu);
45.1.8. vai projektā plānotie publicitātes un informācijas pasākumi nodrošina projekta publicitāti un ir atbilstoši projektā plānotajām aktivitātēm;
45.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji:
45.2.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze projektu vadībā;
45.2.2. projekta iesniedzēja un projekta īstenošanā iesaistītā personāla tehniskā vai profesionālā kapacitāte (projekta personāla pieredze un zināšanas 1.5.2.2.1.apakšaktivitātes “Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana” darbības jomā);
45.2.3. projekta īstenošanas materiāltehniskā nodrošinājuma plānojums;
45.2.4. projekta iesniegumā paredzētais projekta funkciju un pienākumu sadalījums ir atbilstošs (skaidri definēts funkciju un pienākumu sadalījums starp iesaistītajām institūcijām un projekta administrēšanā iesaistīto personālu, funkcijas un pienākumi ir sadalīti atbilstoši kompetencei un pieredzei);
45.2.5. projekta iesniegumā paredzētais projekta vadības un uzraudzības mehānisms ir atbilstošs (vadības, kontroles, uzraudzības un kvalitātes kontroles mehānismu izvērtējums);
45.2.6. projekta īstenošanā iesaistīto sadarbības partneru izvēle ir pamatota (norādīts plānotais sadarbības modelis; sadarbības partnera loma definēta atbilstoši tā kompetencei un pieredzei);
45.3. projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritēriji:
45.3.1. projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir pamatotas un nepieciešamas projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un aktivitāšu īstenošanai;
45.3.2. projekta budžetā paredzētās izmaksas atbilst vidējām tirgus cenām;
45.3.3. projekta izmaksas ir samērojamas ar sagaidāmajiem projekta rezultātiem;
45.4. specifiskie kvalitātes kritēriji:
45.4.1. projekta iesniedzējs nodrošina darba devēju un (vai) darba ņēmēju organizāciju interešu pārstāvniecību politikas lēmumu pieņemšanā nacionālā un Eiropas Savienības līmenī;
45.4.2. projekta iesniedzējs nodrošina sociālo partneru kapacitātes paaugstināšanu dalībai nacionālās un Eiropas Savienības nodarbinātības, darba lietu, sociālās un izglītības politikas izstrādāšanā un īstenošanā;
45.4.3. projekta iesniedzējam ir pieredze darba devēju un arodbiedrību organizāciju veidošanā reģionālā un valsts līmenī.
47.1. projekta iesnieguma atbilstību katram no šo noteikumu 45.1., 45.2. un 45.3.apakšpunktā minētajiem kritērijiem vērtē ar punktu skaitu no 1 līdz 5 saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – apmierinoši vai neitrāli, 4 – labi, 5 – ļoti labi (izņemot šo noteikumu 45.1.3.apakšpunktā minētos kritērijus);
47.2. atbilstoši šo noteikumu 45.1.1., 45.1.2. un 45.2.2.apakšpunktam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 2;
47.3. atbilstību šo noteikumu 45.1.3.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem vērtē ar 0, 3 vai 5 punktiem saskaņā ar šādu vērtējumu: 0 – projekts šo jomu neskar, 3 – projektam ir netieša pozitīva ietekme, 5 – projektam ir tieša pozitīva ietekme;
47.4. atbilstību šo noteikumu 45.1.3.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem vērtē ar 0, 3 vai 5 punktiem saskaņā ar šādu vērtējumu: 0 – projektā nav paredzētas aktivitātes informācijas sabiedrības attīstībai, 3 – projektā paredzētas aktivitātes (apakšaktivitātes) mērķa grupas apmācības par informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespējām vai paredzēts palielināt mērķa grupas iespējas piedalīties politikas lēmumu pieņemšanā un politikas īstenošanā, izmantojot informācijas komunikāciju tehnoloģiju risinājumus, 5 – projektā paredzēts attīstīt vai pilnveidot informācijas sistēmas vai uzlabot elektronisko pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību;
47.5. ja projekta īstenošanā netiek iesaistīti sadarbības partneri, atbilstību šo noteikumu 45.2.6.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar 3 punktiem.
48.1. projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 45.4.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar 0 vai 1 (0 – nosacījums nav izpildīts, 1 – nosacījums ir izpildīts);
48.2. atbilstoši šo noteikumu 45.4.1. un 45.4.2.apakšpunktam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 9, atbilstoši 45.4.3.apakšpunktam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 8.
49.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritērijiem (45.1.apakšpunkts), ja kopējais punktu skaits nav mazāks par 33 punktiem;
49.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritērijiem (45.2.apakšpunkts), ja kopējais punktu skaits nav mazāks par 21 punktu;
49.3. projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritērijiem (45.3.apakšpunkts), ja kopējais punktu skaits nav mazāks par 10 punktiem.
54.1. projekta iesnieguma apstiprināšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem, ja komisija ir ieteikusi projekta iesniegumu apstiprināt vai apstiprināt ar nosacījumu;
54.2. projekta iesnieguma noraidīšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem, ja komisija ir ieteikusi projekta iesniegumu noraidīt.
57.1. projekta aktivitāšu plānojuma precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 45.1.5.apakšpunktā minētā kritērija vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (laika grafika izmaiņas, nepārsniedzot plānoto projekta īstenošanas laiku, aktivitāšu sadalīšana vai izslēgšana);
57.2. projekta budžeta precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 45.3.apakšpunktā minētā kritērija vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (samazināšana vai izslēgšana, aritmētiskas atbilstības nodrošināšana), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 21.1. vai 21.4.apakšpunktā minētos ierobežojumus;
57.3. citas tiesiski pamatotas darbības, lai nodrošinātu projekta iesnieguma tehnisko atbilstību.
59.1. ja atzinums ir pozitīvs, divu darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par nosacījumiem, ar kādiem tiks slēgta vienošanās;
59.2. ja atzinums ir negatīvs, jo projekta iesniedzējs nav nodrošinājis lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai nav to nodrošinājis šo noteikumu 58.punktā minētajā termiņā, projekta iesniegumu noraida. Ja lēmums tiek apstrīdēts, atzinuma tiesiskumu izvērtē vienlaikus ar pieņemtā lēmuma tiesiskuma izvērtējumu.
70.1. izskatīt atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja sniegto informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu;
70.2. izskatīt atbildīgās iestādes priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas dokumentos un lemt par to virzību izskatīšanai Uzraudzības komitejā;
70.3. sniegt priekšlikumus par pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” uzraudzības procesa pilnveidošanu.
71.1. pieprasīt un saņemt no atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas saistīta ar apakšaktivitātes īstenošanu;
71.2. pasākuma uzraudzības komitejas sēdēs ar padomdevēja tiesībām pieaicināt nozaru speciālistus un ekspertus.
Īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības finanšu pārvaldes lietās N.Broks
Ministru kabineta
2008.gada 2.jūnija noteikumiem Nr.396
Ministru kabineta
2008.gada 2.jūnija noteikumiem Nr.396
Darbības programmas numurs un nosaukums |
1. |
CILVĒKRESURSI UN NODARBINĀTĪBA |
Prioritātes numurs un nosaukums |
1.5. |
Administratīvās kapacitātes stiprināšana |
Pasākuma numurs un nosaukums |
1.5.2. |
cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana |
Aktivitātes numurs un nosaukums |
1.5.2.2. |
sociālo partneru, nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšana |
Apakšaktivitātes numurs un nosaukums |
1.5.2.2.1. |
sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana |
Projektu iesniegumu atlases veids |
ierobežota projektu iesniegumu atlase |
|
Atbildīgā iestāde |
VALSTS KANCELEJA |
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Punktu skala |
|||
1.1. Projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais skaits – |
||
1. |
Cik lielā mērā projekta īstenošana spēs risināt 1.darbības programmā "Cilvēkresursi un nodarbinātība" minētās problēmas sociālā dialoga attīstības jomā |
5 x 2 |
|
2. |
Cik lielā mērā projekta īstenošana risinās 5.2.2.1.apakšaktivitātes "Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana" mērķa grupas vajadzības |
5 x 2 |
|
3. |
Projekta ieguldījums horizontālo prioritāšu īstenošanā: |
||
3.1. |
vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienādu iespēju horizontālo prioritāti – projektam ir tieša pozitīva ietekme (5 punkti) – projektam ir netieša pozitīva ietekme (3 punkti) – projekts šo jomu neskar (0 punktu) |
5 |
|
3.2. |
Vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti – projektā paredzēts attīstīt vai pilnveidot informācijas sistēmas vai uzlabot elektronisko pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību (5 punkti) – projektā paredzētas aktivitātes (apakšaktivitātes) mērķa grupas apmācības par informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespējām vai paredzēts palielināt mērķa grupas iespējas piedalīties politikas lēmumu pieņemšanā un politikas īstenošanā, izmantojot informācijas komunikāciju tehnoloģiju risinājumus (3 punkti) – projektā nav paredzētas aktivitātes informācijas sabiedrības attīstībai (0 punktu) |
5 |
|
4. |
Cik loģiska ir kopējā projekta uzbūve (projekta sadaļu savstarpējā atbilstība un papildinātība) |
5 |
|
5. |
Projekta aktivitāšu izvērtējums (aktivitāšu formulējums, aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība projekta mērķu un sagaidāmo rezultātu sasniegšanā, laika grafika novērtējums) |
5 |
P* |
6. |
Projekta ilgtspējas izvērtējums (projekta rezultātu finansiālā, institucionālā un politiskā ilgtspēja) |
5 |
|
7. |
Vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji vai rezultātu rādītāji sekmē šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu: Iznākuma rādītājs. Izveidotas Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības reģionālās struktūras – 10 (bāzes vērtība 2004.gadā – 0, rādītājs 2009.gadā – 0) Rezultāta rādītājs. To darbinieku īpatsvars, kurus aptver darba koplīgums, – 21 % no kopējā darbinieku skaita (bāzes vērtība 2004.gadā – 18 %, mērķis 2009.gadā – 19 %) |
5 |
|
8. |
Vai projektā plānotie publicitātes un informācijas pasākumi nodrošina projekta publicitāti un ir atbilstoši projektā plānotajām aktivitātēm |
5 |
|
Ja vērtējumā par atbilstību 1.–8.kritērijam saņemts mazāk par 33 punktiem, projekta iesniegumu noraida |
|||
1.2. Projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais skaits – |
||
9. |
Projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze projektu vadībā |
5 |
|
10. |
Projekta iesniedzēja un projekta īstenošanā iesaistītā personāla tehniskā (profesionālā) kapacitāte (projekta personāla pieredze un zināšanas 5.2.2.1.apakšaktivitātes "Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana" darbības jomā) |
5 x 2 |
|
11. |
Projekta īstenošanas materiāltehniskā nodrošinājuma plānojums |
5 |
|
12. |
Projekta iesniegumā paredzētais projekta funkciju un pienākumu sadalījums ir atbilstošs (skaidri definēts funkciju un pienākumu sadalījums starp iesaistītajām institūcijām un projekta administrēšanā iesaistīto personālu, funkcijas un pienākumi ir sadalīti atbilstoši kompetencei un pieredzei) |
5 |
|
13. |
Projekta iesniegumā paredzētais projekta vadības un uzraudzības mehānisms ir atbilstošs (vadības, kontroles, uzraudzības un kvalitātes kontroles mehānismu izvērtējums) |
5 |
|
14. | Projekta īstenošanā iesaistīto sadarbības partneru izvēle ir pamatota (norādīts plānotais sadarbības modelis; sadarbības partnera loma definēta atbilstoši tā kompetencei un pieredzei) | 5 | |
Ja projekta īstenošanā sadarbības partneri netiek iesaistīti, 14.kritērija vērtējums ir 3 punkti |
|||
Ja vērtējumā par atbilstību 9.–14.kritērijam saņemts mazāk par 21 punktu, projekta iesniegumu noraida |
|||
1.3. Projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais skaits – |
||
15. | Projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir pamatotas un nepieciešamas projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un aktivitāšu īstenošanai | 5 | P |
16. | Projekta budžetā paredzētās izmaksas ir atbilstošas vidējām tirgus cenām | 5 | P |
17. | Projekta izmaksas ir samērojamas ar sagaidāmajiem projekta rezultātiem | 5 | P |
Ja vērtējumā par atbilstību 15.–17.kritērijam saņemts mazāk par 10 punktiem, iesniegumu noraida | |||
1.1., 1.2. un 1.3.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 80 % no kopējā projekta vērtējuma | |||
1.4. Specifiskie kvalitātes kritēriji | 0/1 | ||
Projekta iesnieguma specifisko kvalitātes vērtēšanas kritēriju vērtē ar 0, ja attiecīgais kritērijs nav izpildīts, un 1, ja attiecīgais kritērijs ir izpildīts. Kvalitātes vērtēšanas kritērijus reizina ar koeficientu 8 vai 9 |
Maksimālais skaits – 26 punkti |
||
18. | Projekta iesniedzējs nodrošina darba devēju un (vai) darba ņēmēju organizāciju interešu pārstāvniecību politikas lēmumu pieņemšanā nacionālā un Eiropas Savienības līmenī | 1 x 9 | |
19. | Projekta iesniedzējs nodrošina sociālo partneru kapacitātes paaugstināšanu dalībai nacionālās un Eiropas Savienības nodarbinātības, darba lietu, sociālās un izglītības politikas izstrādāšanā un īstenošanā | 1 x 9 | |
20. | Projekta iesniedzējam ir pieredze darba devēju un arodbiedrību organizāciju veidošanā reģionālā un nacionālā līmenī | 1 x8 | |
1.4.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 20 % no kopējā projekta vērtējuma | |||
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Jā/Nē | ||
21. | Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu | Jā/Nē | N** |
22. | Projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim: "Veicināt reģionālā sociālā dialoga attīstību un paaugstināt sociālo partneru līdzdalības iespējas rīcībpolitikas izstrādē un īstenošanā" | Jā/Nē | N |
Ja vērtējums par atbilstību 21. un 22.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida |
|||
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē | ||
23. | Projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms) | Jā/Nē | N |
24. | Projekta iesniegums ir aizpildīts latviski | Jā/Nē | N |
25. | Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts | Jā/Nē | N |
26. |
Ir iesniegts Ministru kabineta 2008.gada 2.jūnija noteikumos Nr.396 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apakšaktivitāti "Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana"" noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (1 oriģināleksemplārs un 4 atbilstoši apliecinātas kopijas) (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
27. |
Projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
28. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 2.jūnija noteikumos Nr.396 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apakšaktivitāti "Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana"" noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai |
Jā/Nē |
N |
29. |
Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona/pilnvarotā persona |
Jā/Nē |
N |
30. |
Projekta iesniegumam ir pievienoti visi Ministru kabineta 2008.gada 2.jūnija noteikumos Nr.396 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apakšaktivitāti "Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana"" noteiktie pielikumi: |
||
30.1. |
projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla CV |
Jā/Nē |
N |
30.2. |
sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
30.3. |
pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
31. |
Projekta finanšu aprēķins ir veikts nacionālajā valūtā |
Jā/Nē |
N |
32. |
Projekta attiecināmie izdevumi atbilst Ministru kabineta 2008.gada 2.jūnija noteikumos Nr.396 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apakšaktivitāti "Sociālo partneru administratīvās kapacitātes stiprināšana"" noteiktajām attiecināmajām izmaksām |
Jā/Nē |
N |
33. |
Pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par LVL 1 000 000 un nepārsniedz LVL 1 300 000 |
Jā/Nē |
N |
34. |
Projektā plānotās attiecināmās izmaksas nepārsniedz noteiktos izmaksu ierobežojumus |
Jā/Nē |
N |
35. |
Projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz 2015.gada 30.jūniju |
Jā/Nē |
N |
Ja vērtējums par atbilstību 23.–35.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida |
Piezīmes.
* P – kritērijs ir papildināms ar nosacījumu.
** N – ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida.