• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par kājāmgājēju un velosipēdistu aizsardzību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.06.2008., Nr. 96 https://www.vestnesis.lv/ta/id/177145

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Bankas konvertējamo valūtu kursi

Vēl šajā numurā

20.06.2008., Nr. 96

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par kājāmgājēju un velosipēdistu aizsardzību

 

Eiropas Parlaments 18.jūnijā apstiprināja ar ES Padomi iepriekš panākto neformālo vienošanos par labāku kājāmgājēju un velosipēdistu aizsardzību. Ar jaunu regulu par automobiļu drošības testiem un to aprīkojumu ar sadursmes draudu mazināšanas, aktīvās bremzēšanas un frontālās aizsardzības sistēmām ES cer šādu negadījumu skaitu samazināt.

Ziņojuma sagatavotājs Frančesko Ferrari (Eiropas Liberāļu un demokrātu apvienības grupa) uzsvēra, ka jaunā direktīva gadā varētu glābt 2000 mazāk aizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku. Katru gadu Eiropas Savienībā iet bojā vairāk nekā 8000 gājēju un velosipēdistu; 300 000 tiek ievainoti.

Pašlaik prasības par gājēju un citu neaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku drošību nosaka 2003.gada direktīva. Tomēr ir izrādījies, ka vairākus no noteikumiem nav iespējams izpildīt. Tādēļ Eiropas Komisija izstrādāja jaunu priekšlikumu. 

Saskaņā ar vienošanos jauniem auto, ko laiž tirgū, būs jāveic uzlaboti drošības testi. Jaunas automašīnas būs jāaprīko ar obligātām bremžu papildsistēmām no 2010.gada, nevis 2011.gadā, kā sākumā ierosināja Eiropas Komisija, t.i., par 9 līdz 15 mēnešiem agrāk. Frontālās aizsardzības sistēmām, tā dēvētajiem ķenguru sitamajiem, būs jāveic tie paši testi, kādi jāveic auto, ko paredzēts ar tiem aprīkot.

Regulas prasības attiecas gan uz pasīvās aizsardzības sistēmām (auto uzbūvi), gan aktīvās drošības līdzekļiem, piemēram, aktīvās bremzēšanas vai sadursmes novēršanas sistēmām.

Parlaments regulu atbalstīja ar 642 balsīm par, 8 pret un 7 atturoties. Kā paredz koplēmuma procedūra, lai likumprojekts stātos spēkā, papildu neformālajam kompromisam tam vēl jāsaņem dalībvalstu ministru atbalsts ES Padomes 1.lasījumā.

 

Eiropas Parlamenta preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!