• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2008. gada 6. jūnija lēmums Nr. 206 "Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību pielikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.06.2008., Nr. 98 https://www.vestnesis.lv/ta/id/177263-noteikumi-par-tirgus-analizei-nepieciesamas-informacijas-apjomu-un-iesniegsanas-kartibu-pielikums-

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.220

Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Lattelecom" tarifiem. Atsaukts

Vēl šajā numurā

27.06.2008., Nr. 98

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 206

Pieņemts: 06.06.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmuma Nr.206 pielikums

 

Pielikums

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes
2008.gada 6.jūnija lēmumam Nr.206

Apstiprināts

ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes

06.06.2008. lēmumu Nr.206 (prot. Nr.22, 8.p.)

Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 31.panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk – komersants) iesniedz šo informāciju Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (turpmāk – Komisija).

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. aktivizēta lietotāja identifikācijas moduļa karte – lietotāja identifikācijas moduļa karte laika posmā no lietotāja identifikācijas moduļa kartes aktivizēšanas brīža (pirmā izsaukuma veikšanas vai saņemšanas brīža vai arī no priekšapmaksas kartes konta papildināšanas) līdz brīdim, kad lietotājs var saņemt elektronisko sakaru pakalpojumus, bet ne ilgāks par trim mēnešiem pēc lietotāja identifikācijas moduļa kartes pēdējās izmantošanas;

2.2. datu pārraide mobilajos tīklos – piekļuve datu pārraides tīklam, izmantojot publisko mobilo tīklu operatora piedāvātos datu pārraides pakalpojumus (vispārējais pakešu radiopakalpojums, bezvadu pielietojuma protokols, universālā mobilo telesakaru sistēma, u.c.);

2.3. ekvivalento abonentlīniju skaits – analogo abonentlīniju, integrēto pakalpojumu cipartīkla galvenās plūsmas piekļuves (ISDN BRA) pieslēgumu, integrēto pakalpojumu cipartīkla primārās plūsmas piekļuves (ISDN PRA) pieslēgumu un 2048 kilobiti sekundē strukturēta ciparu nomātā līnija ar signalizāciju R2, atbilstoši Nacionālajam standartam LVS 266 (D2048S ar R2 signalizāciju) pieslēgumu summa, kurā ieskaitītas arī taksofonu līnijas un komersanta iekšējās līnijas.

Ekvivalento abonentlīniju uzskaiti veic šādi:

– viena analoga abonentlīnija ir viena ekvivalentā abonentlīnija;

– viens ISDN BRA pieslēgums ir divas ekvivalentās abonentlīnijas;

– viens ISDN PRA pieslēgums ir 30 ekvivalentās abonentlīnijas;

– viens D2048S ar R2 signalizāciju pieslēgums ir 30 ekvivalentās abonentlīnijas vai reāli izmantotais (abonētais) pieslēguma kanālu skaits.

2.4. ethernet protokols – lokālo tīklu protokols atbilstoši Starptautiskās standartizācijas organizācijas (ISO)/Starptautiskās elektrotehniskās komisijas (IEC) 8802–3 standartam1;

2.5. fiksētais tīkls publiskais fiksētais elektronisko sakaru tīkls;

2.6. iekšējā līnija – nekomerciālā līnija, kuru komersants nodrošina un izmanto savām vajadzībām;

2.7. iekšzemes izsaukums – vietējais izsau­kums un iekšzemes tālsarunas izsaukums;

2.8. iezvanpieejas pakalpojums – publiskā interneta piekļuves pakalpojums, izmantojot iezvanpieeju caur analogo vai integrēto pakalpojumu cipartīkla līniju;

2.9. īpašs numurs – bezmaksas izsau­kuma pakalpojuma numurs (80XXXXXX), papildu samaksas pakalpojuma numurs (90XXXXXX), dalītas samaksas pakalpojuma numurs, virtuālo privāto tīklu numurs, publisko radiokomunikāciju tīklu numurs, uzziņu pakalpojuma dienesta numurs (118X), publisko telefonu tīklu operatoru pakalpojumu kods (12X–15X, 16XX, 17X,18XX);

2.10. kapitālieguldījumu izdevumi2 – komersanta finanšu līdzekļi, kas tiek izmantoti lai būvētu, nopirktu vai palielinātu pamatlīdzekļus (piemēram, infrastruktūru, ēkas, iekārtas un citas ierīces vai īpašuma tiesības);

2.11. mobilais tīkls – publiskais mobilais elektronisko sakaru tīkls;

2.12. mobilais virtuālais operators – elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējs, kurš izmanto cita publiskā mobilā elektronisko sakaru tīkla operatora resursus elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai;

2.13. nomāto līniju gala posms3 – nomātā līnija, kas izmantota cita komersanta abonentlīnijas nodrošināšanai;

2.14. nomāto līniju maģistrālais posms4 – nomātās līnijas posms starp divām komutācijas vai maršrutēšanas iekārtām vienā elektronisko sakaru tīklā vai starp vienu iekārtu un starpsavienojuma punktu vienā vai dažādu komersantu elektronisko sakaru tīklos, kurš nesavieno divas galalietotāja iekārtas;

2.15. pastāvīgais pieslēgums – publiskā interneta piekļuves pakalpojums, izmantojot ciparu abonentlīnijas un modemus, kas pieslēgti kabeļtelevīzijas tīklam (kabeļmodēmus), vai citus tehnoloģiskos risinājumus;

2.16. piekļuve datu plūsmai5 – vēsturiskā operatora (operators, kas sniedza elektronisko sakaru pakalpojumus pirms tirgus liberalizācijas) ciparu abonentlīnijas pakalpojumu nodrošināšana citam komersantam, lai tie varētu piedāvāt galalietotājiem platjoslas piekļuvi internetam6;

2.17. piekļuves nodrošināšana galalietotājam – galalietotājam nodrošināts publiskā telefonu tīkla pieslēgums, kas nodrošina balss telefonijas pakalpojumus;

2.18. tālākpārdošana – interneta piekļuves nodrošināšana galalietotājam, izmantojot cita operatora nodrošināto vairumtirdzniecības ciparu abonentlīnijas (DSL) piekļuves pakalpojumu bez citām pievienotām raksturpazīmēm ciparu abonentlīnijas (DSL) daļai;

2.19. virtuālais privātais tīkls – datu pārraides nodrošināšana par atlīdzību publiskos elektronisko sakaru tīklos starp lietotāja norādītiem pieslēguma punktiem;

3. Noteikumos lietoti šādi saīsinājumi:

3.1. 2G (2nd generation) – mobilā tīkla otrā paaudze, tas ir GSM un DCS;

3.2. 3G (3rd generation) – mobilā tīkla trešā paaudze, tas ir UMTS un CDMA;

3.3. ADSL (asymmetric digital subscriber line) – asimetriskā ciparu abonentlīnija. Informācijas pārraides līdzeklis, kas, izmantojot vienu no protokolu kopas ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas (xDSL) protokoliem, lejupplūsmas pārraidi veic daudz ātrāk nekā augšupplūsmas pārraidi;

3.4. CDMA (code division multiple access) – koddales daudzkārša piekļuve;

3.5. D2048S ar R2 signalizāciju – 2048 kilobiti sekundē strukturēta ciparu nomātā līnija ar signalizāciju R2, atbilstoši Nacionālajam standartam LVS 266;

3.6. DCS (digital cellular system) – ciparu šūnu sakaru sistēma;

3.7. DSL (digital subscriber line) – ciparu abonentlīnija;

3.8. HDSL (high speed (high bit–rate) digital subscriber line) – ātrdarbīga ciparu abonentlīnija. Informācijas pārraides līdzeklis, kas, izmantojot vienu no protokolu kopas ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas (xDSL) protokoliem, nodrošina ātru datu pārraidi pa parastām vara telefona līnijām, izmantojot attiecīgi divus vai trīs vīto vadu pārus;

3.9. GPRS (general packet radio service) – vispārējais pakešu radiopakalpojums;

3.10. GSM (global system for mobile communications) – globālā mobilo sakaru sistēma;

3.11. ISDN (integrated services digital network) – integrēto pakalpojumu cipartīkls;

3.12. ISDN BRA (integrated services digital network basic rated access) – integrēto pakalpojumu cipartīkla galvenās plūsmas piekļuve;

3.13. ISDN PRA (integrated services digital network primary rate access) – integrēto pakalpojumu cipartīkla primārās plūsmas piekļuve;

3.14. SDSL (Symmetric Digital Subscriber Line) – simetriskā ciparu abonentlīnija;

3.15. SHDSL (Symmetric High Speed Digital Subscriber Line) – simetriskā ātrdarbīga abonenta ciparlīnija;

3.16. SMS (short message service) – īsziņa;

3.17. UMTS (universal mobile telecommunications service) – universālā mobilo telesakaru sistēma;

3.19. VDSL (Very High Speed Digital Subscriber Line) – ļoti ātrdarbīga abonenta ciparlīnija. Informācijas pārraides līdzeklis, kas izmanto vienu no ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas (xDSL) kopas protokoliem, kas līdzīgs protokolam ADSL, bet ierobežotā attālumā nodrošina lielāku pārraides ātrumu nekā protokols ADSL;

3.20. VPN (virtual private network) – virtuālais privātais tīkls;

3.21. WAP (wireless application protocol) – bezvadu pielietojuma protokols;

3.22. xDSL – ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas.

II. Informācijas apjoms un iesniegšanas kārtība

4. Komersants iesniedz Komisijai katru gadu līdz 1.augustam informāciju par esošā kalendārā gada 1.pusgadu un līdz 1.februārim informāciju par iepriekšējā kalendārā gada 2.pusgadu, pilnīgi un precīzi aizpildot šo noteikumu 1.pielikumā noteikto veidlapu, kā arī iesniedz Komisijai šo informāciju elektroniskā formātā, nosūtot uz adresi sprk@sprk.gov.lv vai elektroniskajā datu nesējā.

5. Komisija, izvērtējot informāciju, kuru komersanti ir iesnieguši saskaņā ar šo noteikumu 4.punktu, nosaka tos komersantus, kuru attiecīgā sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma kopējais īpatsvars ir ne vairāk nekā 95%, dilstošā secībā no attiecīgā elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas kopējiem ieņēmumiem.

6. Komersantam, kura attiecīgā sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma īpatsvars ir vairāk nekā 95% no attiecīgā elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas kopējiem ieņēmumiem, Komisija nosūta tās šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, kuras attiecas uz šo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu.

7. Komisija nosūta komersantam, kuru Komisija noteikusi kā komersantu ar būtisku ietekmi tirgū, attiecīgajam konkrētajam tirgum atbilstošas šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas.

8. Vismaz četriem komersantiem, kura katra īpatsvars no kopējiem ieņēmumiem no attiecīgo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanas dilstošā secībā ir vislielākais, Komisija nosūta tās 2.pielikuma veidlapas, kuras attiecas uz šo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu.

9. Komersants, kurš noteikts šo noteikumu 5., 6. un 7.punktā, atbilstoši tā komercdarbībai aizpilda tam nosūtītās šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, kuras attiecas uz tā sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem.

10. Komersants iesniedz Komisijai pilnīgi un precīzi aizpildītas tam nosūtītās šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, kā arī iesniedz Komisijai šo informāciju elektroniskā formātā, nosūtot uz adresi sprk@sprk.gov.lv vai elektroniskajā datu nesējā tādā termiņā, kādu Komisija norādījusi, nosūtot šīs veidlapas.

11. Ja komersants, aizpildot šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, norāda informāciju par plānotajiem pasākumiem, tas paziņo par izmaiņām plānotajos pasākumos Komisijai divu nedēļu laikā no izmaiņu plānotajos pasākumos apstiprināšanas, aizpildot atbilstošo veidlapu.

12. Komisija var pieprasīt komersantam iesniegt precizētu informāciju, ja komersanta iesniegtā informācija ir lēmuma pieņemšanai nepietiekama.

 

1 ISO/IEC 8802–3: “Information techno­logy – Telecommunications and information exchange between systems – Local and metropolitan area networks – Specific requirements – Part 3: Carrier sense multiple access with collision detection (CSMA/CD) access method and physical layer specifications”

2 angļu val.– CAPEX – capital expenditure;

3 angļu val.– terminating segment

4 angļu val.– trunk segment

5 angļu val.– bit stream access

6 Situācija, kad vēsturiskais operators ierīko lietotāja noteiktā atrašanās vietā piekļuves līniju ar lielu ātrumu (piemēram, iekārtojot asimetriskā ciparu abonentlīnijas galiekārtas un konfigurāciju piekļuves tīklā), lai nodrošinātu trešajai pusei piekļuvi, tādējādi atļaujot tai piedāvāt lietotājiem internet piekļuves pakalpojumus ar lielu ātrumu. Vēsturiskais operators konkurentiem var arī nodrošināt datu pārraides pakalpojumus, nolūkā maršrutēt noslodzi uz augstāku tīkla hierarhijas līmeni, kur jaunienācējiem jau ir atrašanās vieta (piemēram, tranzīta komutatīva iekārta). Datu plūsmas pakalpojumu var definēt kā pārraides kapacitātes nodrošināšanu (lejupplūsmas un augšupplūsmas kanāli varētu būt asimetriski) starp galalietotāju, kas ir pieslēgts elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punktam, un jaunienācēja rīcībā esošo starpsavienojumu punktu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva


 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes 2008.gada 6.jūnija lēmums Nr.206 un Noteikumu par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību 1. un 2.pielikums publicēti laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” 18.06.2008., Nr.94.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!