
Rīgā 2008.gada 10.jūnijā (prot. Nr.38 17.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
16.1. atbildīgā iestāde veic šādas funkcijas:
16.1.1. nodrošina apakšaktivitātes īstenošanas vadību, analizē problēmas apakšaktivitātes īstenošanā un sniedz priekšlikumus par apakšaktivitātes īstenošanas uzlabošanu vadošajai iestādei un uzraudzības komitejai;
16.1.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
16.1.3. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu un projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku;
16.1.4. publicē projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projekta iesniegumu vērtēšanas veidlapu un projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku Satiksmes ministrijas mājaslapā internetā www.sam.gov.lv;
16.1.5. nodrošina projekta iesnieguma vērtēšanu;
16.1.6. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju;
16.1.7. nodrošina apakšaktivitātes uzraudzību un kontroli, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī;
16.2. sadarbības iestāde veic šādas funkcijas:
16.2.1. izstrādā vienošanās par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanu projektu;
16.2.2. slēdz vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) īstenošanas nosacījumiem, pamatojoties uz atbildīgās iestādes pieņemto lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu;
16.2.3. izskata Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
16.2.4. sniedz informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma sagatavošanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību valsts budžeta finanšu vadībai un valsts budžeta līdzekļu plānošanai Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, maksājumu veikšanai un izdevumu deklarācijas sagatavošanai;
16.2.5. izskata un apstiprina Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un veic maksājuma pieprasījumu pārbaudi, apstiprina maksājuma pieprasījumos iekļauto attiecināmo izdevumu summas, tai skaitā valsts budžeta dotācijas pašvaldībām, sagatavo maksājumu uzdevumus un iesniedz tos maksājumu iestādē;
16.2.6. sagatavo izdevumu deklarācijas un iesniedz tās vadošajā iestādē;
16.2.7. sagatavo Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksājuma prognozes un iesniedz tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē;
16.2.8. nodrošina projektu risku izvērtējumu, katru gadu sagatavo projektu īstenošanas vietu pārbaužu plānu, projektu īstenošanas vietās nodrošina pārbaudes;
16.2.9. publicē savā mājaslapā internetā (www.cfla.gov.lv) informāciju par projektiem;
16.2.10. nodrošina informācijas uzkrāšanu par projektiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai;
16.2.11. plāno un īsteno informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniedz informāciju Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējam par vienošanās nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzrauga publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu;
16.2.12. reizi ceturksnī atbilstoši kompetencei sagatavo ziņojumu par finanšu līdzekļu apguvi un aktivitāšu īstenošanas progresu, iznākuma un rezultatīvajiem rādītājiem, kā arī projektu īstenošanas gaitā konstatētajām problēmām un iesniedz atbildīgajai iestādei;
16.2.13. nodrošina projektu uzraudzību un kontroli, tajā skaitā Padomes Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī.
18.1. krustojumu, tiltu, tuneļu un pieslēgumu rekonstrukcija, lai uzlabotu satiksmes drošību;
18.2. ielu renovācija, būtiski uzlabojot satiksmes drošību vai transporta sistēmas organizāciju;
18.3. ielu ģeometrijas uzlabojumi;
18.4. gājēju pāreju un gājēju divlīmeņu pārvadu ierīkošana;
18.5. ietvju un velosipēdistu ceļu izbūve;
18.6. sabiedriskā transporta pieturvietu izbūve;
18.7. apgaismojuma ierīkošana, ja vienlaikus paredzēta citu saistīto transporta infrastruktūras elementu izbūve. Atbalstāma arī apgaismojuma ierīkošana pie jau agrāk izbūvētiem elementiem, ja tiek iesniegta attiecīga dokumentācija, kas uzrāda šo saistīto elementu izvietojumu;
18.8. satiksmes organizācijas līdzekļu (barjeru, ceļa zīmju, luksoforu, ātruma vaļņu) izvietošana.
19.1. ielu posmu būvniecība un rekonstrukcija, kas nav saistīta ar satiksmes drošības vai transporta sistēmas organizācijas pasākumiem;
19.2. pazemes komunikāciju (ūdensvada, kanalizācijas, elektroenerģijas, sakaru, siltumapgādes) izbūve un pārbūve, izņemot gadījumus, ja šie pasākumi ir tieši saistīti ar satiksmes drošības projekta īstenošanu;
19.3. automašīnu stāvvietu ierīkošana;
19.4. transporta infrastruktūras objektu uzturēšanas darbi.
20.1. projekta sagatavošanas izmaksas (izņemot veidlapas aizpildīšanas izmaksas) līdz 10 procentiem no projekta attiecināmajām izmaksām;
20.2. izmaksas, kas radušās, pirms noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu:
20.2.1. dokumentu sagatavošanas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par ietekmes uz vidi novērtējumu;
20.2.2. būvprojekta izstrādes izmaksas ne vairāk kā piecu procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām:
20.2.2.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādāšana;
20.2.2.2. inženierizpēte, kas nepieciešama transporta infrastruktūras izbūvei (ģeoloģiskā, hidroloģiskā un topogrāfiskā uzmērīšana);
20.2.2.3. projektēšana (skiču projekts, būvprojekts un iepirkuma konkursa dokumentu sagatavošana);
20.2.2.4. būvekspertīze;
20.2.2.5. ceļu drošības audits;
20.3. izmaksas, kas radušās, pirms noslēgta vienošanās, ja tās ir veiktas pēc šo noteikumu spēkā stāšanās un ja pirms minētās vienošanās noslēgšanas finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē izmaksas pamatojošus dokumentus;
20.4. pārējās ar projekta īstenošanu saistītās izmaksas:
20.4.1. būvdarbu izmaksas;
20.4.2. autoruzraudzības izmaksas;
20.4.3. būvdarbu uzraudzības izmaksas;
20.4.4. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas;
20.4.5. pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar līdzfinansēto projektu, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt pilnā vai daļējā apmērā atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem;
20.4.6. neparedzētie izdevumi – izmaksas ne vairāk kā piecu procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām ir uzskatāmas par attiecināmām tikai ar sadarbības iestādes iepriekšēju rakstisku atļauju, un tās izlietojamas šo noteikumu 20.4.1.apakšpunktā minēto izmaksu segšanai.
21.1. izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā projekta iesniegumā paredzēto attiecināmo izmaksu apjomu;
21.2. izmaksas, kas radušās pirms perioda, kas noteikts saskaņā ar vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma piešķiršanu, vai pēc minētā perioda, kas noteikts saskaņā ar vienošanos, izņemot projekta sagatavošanas izmaksas;
21.3. izmaksas, kas nav pamatotas ar atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem;
21.4. pakalpojumu sniegšanas, preču piegādes vai darbu veikšanas izmaksas iepirkumiem, kuriem saskaņā ar publisko iepirkumu jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem bija jāveic atbilstoša iepirkuma procedūra, bet kuriem šāda procedūra nav veikta vai arī ir veikta, neievērojot likuma prasības;
21.5. zemes iegādes izmaksas;
21.6. procentu maksājumi, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas naudas un zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu un citi tieši finansiāli izdevumi;
21.7. soda naudas, līgumsodi un nokavējuma procenti, tiesvedības izdevumi;
21.8. nekustamā īpašuma pirkuma izmaksas (ēkas kopā ar zemi zem tām);
21.9. ar projekta īstenošanu saistītās atlīdzības izmaksas.
27.1. 1.pielikums – projekta īstenošanas laika grafiks;
27.2. 2.pielikums – projekta finansēšanas plāns;
27.3. 3.pielikums – projekta budžeta kopsavilkums;
27.4. 4.pielikums – aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projekta ietvaros;
27.5. 5.pielikums – papildus iesniedzamo pavaddokumentu saraksts.
28.1. Valsts ieņēmumu dienesta izsniegtas nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības kopiju;
28.2. ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas apliecības kopiju (ja projekta iesniedzējs ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekama persona);
28.3. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu, un kas projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nav vecāka par 30 kalendāra dienām;
28.4. finanšu ministra rakstisks apliecinājumu projektam saskaņā ar likumu “Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību” (ja projekta iesniedzējs atrodas finanšu stabilizācijas procesā);
28.5. padomes (domes) lēmumu, ka pašvaldība ir gatava īstenot projektu, norādot līdzfinansējuma apjomu;
28.6. pašvaldības saistību un prognozēto ienākumu grafiku, kurā līdztekus esošajām saistībām pievienots arī jaunais aizņēmums (ja tāds tiek plānots);
28.7. projekta vadības grupā nodarbinātā sertificētā būvinženiera dzīves aprakstu (Curriculum Vitae) un sertifikāta kopiju (minētajam būvinženierim ir vismaz triju gadu pieredze autoceļu būvniecības jomā);
28.8. projekta vadības grupā nodarbinātā projekta vadītāja dzīves aprakstu (Curriculum Vitae) (minētajam projektu vadītājam ir vismaz triju gadu pieredze transporta infrastruktūras projektu vadīšanā);
28.9. projekta vadības grupā nodarbinātā grāmatveža finansista dzīves aprakstu (Curriculum Vitae) (minētajam grāmatvedim finansistam ir vismaz triju gadu pieredze finanšu uzskaitē);
28.10. ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu (ja ir novērtēta projektu ietekme uz vidi);
28.11. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu (ja ir novērtēta projektu ietekme uz vidi);
28.12. projektiem, kuriem nav nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, pievieno reģionālās vides pārvaldes izdotos tehniskos noteikumus vai reģionālās vides pārvaldes izziņu, ka tehniskie noteikumi nav nepieciešami;
28.13. pašvaldības apliecinājumu, ka projektā plānotās darbības atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam;
28.14. dokumentu, kas apliecina, ka projekta iesniedzējs ir noslēdzis vienošanos ar zemesgabala īpašnieku atbilstoši Būvniecības likuma 3.panta nosacījumiem. Saskaņā ar zemesgabala īpašnieka un struktūrfondu finansējuma saņēmēja vienošanos tiks nodrošināta īpašumtiesību nemainība piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas struktūrfondu finansējuma saņēmējam;
28.15. plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju, ja nav izstrādāts būvprojekts;
28.16. tehniski ekonomiskās analīzes kopiju;
28.17. skiču projekta kopiju atbilstoši būvniecības jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām (minētais skiču projekts saskaņots būvvaldē);
28.18. būvprojekta kopiju atbilstoši būvniecības jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām (būvprojekts saskaņots un akceptēts būvvaldē, kuras administratīvajā teritorijā paredzēta būvniecība, ja projekts ir tālākā gatavības stadijā);
28.19. iepirkuma dokumentācijas (konkursa nolikuma) kopiju;
28.20. citu veidu informāciju, kas ir būtiska lēmuma pieņemšanai (piemēram, aprēķini, kartes un shēmas).
36.1. papīra formā divos eksemplāros (viens oriģināls un viena kopija) aizzīmogotā aploksnē. Katru projekta iesnieguma eksemplāru iesniedz caurauklotu, numurētu, uz pēdējās lapas aizmugurē diegu galiem jābūt pielīmētiem, apzīmogotiem ar pašvaldības zīmogu, uz uzlīmes jābūt norādītai informācijai par dokumentā numurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājumam par dokumentu kopiju pareizību, dokumenta autora nosaukumam, dokumenta datumam, dokumenta izstrādāšanas vietas nosaukumam un parakstam. Uz oriģināla eksemplāra pirmās lapas ir norāde “Oriģināls”, uz kopijas pirmās lapas – “Kopija”. Uz aploksnes ir šāda informācija: atklātas projektu iesniegumu atlases nosaukums, pilns projekta iesniedzēja nosaukums, juridiskā adrese un teksts “Neatvērt pirms darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.3.1.apakšaktivitātes “Satiksmes drošības uzlabojumi apdzīvotās vietās ārpus Rīgas”” projektu iesniegumu atvēršanas sanāksmes”;
36.2. elektroniskā formā, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, pievienojot visus noteiktos pavaddokumentus elektroniskā formā.
47.1. komisijas personālsastāvu (komisijas priekšsēdētāju, balsstiesīgos komisijas locekļus un to aizvietotājus) apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs;
47.2. komisijas sastāvā iekļauj Satiksmes ministrijas pārstāvjus;
47.3. komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji;
47.4. komisijas locekļa vai tā aizvietotāja prombūtnē viņu aizstāj cits deleģēts pārstāvis. Šādu deleģējumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktā kārtībā.
54.1. projekta iesniegums iesniegts noteiktajā termiņā;
54.2. projekta iesniegums sagatavots datorrakstā (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā);
54.3. projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā;
54.4. iesniegtais projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir cauršūts (caurauklots) (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā);
54.5. ir iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un viena kopija (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā);
54.6. projekta iesniegumam ir pievienota projekta iesnieguma elektroniskā versija (pielikumi nav obligāti);
54.7. projekta iesnieguma lapas ir numurētas (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā);
54.8. projekta iesnieguma kopija atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā);
54.9. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši apakšaktivitātes projekta iesnieguma veidlapai;
54.10. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, tajā skaitā pievienoti pielikumi un pavaddokumenti;
54.11. projekta iesnieguma finansēšanas plāns un budžeta kopsavilkums ir bez aritmētiskām kļūdām un pareizi aizpildīts;
54.12. pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un valsts budžeta dotācijas pašvaldībām apmērs ir aprēķināts aritmētiski pareizi, Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma summa atbilst šajos noteikumos noteiktajiem ierobežojumiem, un Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma īpatsvars nepārsniedz maksimāli pieļaujamo apmēru;
54.13. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu;
54.14. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
54.15. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;
54.16. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst noteikumos par apakšaktivitātes ieviešanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām.
55.1. projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji:
55.1.1. projekta iesniedzējs ir pašvaldība (izņemot Rīgas pašvaldību);
55.1.2. projekta iesniedzēja pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs nepārsniedz 700 000 latu;
55.1.3. projekta iesniedzējs ir noslēdzis vienošanos ar zemesgabala īpašnieku atbilstoši Būvniecības likuma 3.panta nosacījumiem. Saskaņā ar zemesgabala īpašnieka un struktūrfondu finansējuma saņēmēja vienošanos tiks nodrošināta īpašumtiesību nemainība piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas struktūrfondu finansējuma saņēmējam;
55.1.4. projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā, un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta vai arī tas neatrodas kādā analogā situācijā līdzīgas procedūras dēļ, ko nosaka Latvijas Republikas tiesību akti;
55.1.5. projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
55.1.6. projekta iesniedzējs nav ar spēkā esošu lēmumu, kuram nav iespējama apelācija, atzīts par vainīgu krāpšanā, korupcijā, iesaistīšanos kriminālās vai citās nelikumīgās darbībās, kas skārušas Eiropas Kopienas finanšu intereses;
55.1.7. projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu nacionālo finansējumu, – projekta iesniedzējs spēj nodrošināt finansējumu, neņemot aizņēmumu, vai, ja aizņēmums ir nepieciešams, naudas summas kopējais apmērs (aizņēmumi, galvojumi un ilgtermiņa saistības), kas jāatdod konkrētajā gadā, ir līdz 20 procentiem no projekta iesniedzēja saimnieciskā gada pamatbudžeta ieņēmumiem (projekta iesniegumam pievieno padomes (domes) lēmumu, ka pašvaldība ir gatava īstenot projektu, norādot līdzfinansējuma apmēru, un saistību un prognozēto ienākumu grafiku, kurā līdztekus esošajām saistībām pievienots arī jaunais aizņēmums (ja tāds plānots). Pārbaudi veiks pēc Valsts kasē pieejamās informācijas, kas ietverta izdevumā “Pašvaldību mēneša pārskati”);
55.1.8. projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas;
55.1.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma;
55.1.10. projekta iesniegumā ir raksturoti projekta ieviešanai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, tā kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze);
55.1.11. projekta vadības grupai ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas. Projekta vadības grupā tiks nodarbināti:
55.1.11.1. sertificēts būvinženieris ar vismaz triju gadu pieredzi autoceļu būvniecības jomā;
55.1.11.2. projekta vadītājs ar vismaz triju gadu pieredzi transporta infrastruktūras projektu vadīšanā;
55.1.11.3. grāmatvedis finansists ar vismaz triju gadu pieredzi finanšu uzskaitē;
55.1.12. projekta iesniedzējs nav centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt vērtēšanas komisiju vai atbildīgo iestādi šā Eiropas Savienības struktūrfonda projekta iesnieguma vai citu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu iesniegumu vērtēšanā.
55.2. projekta atbilstības kritēriji:
55.2.1. projekts atbilst apakšaktivitātes mērķim – uzlabot satiksmes drošību apdzīvotās vietās, likvidējot ‘’melnos punktus’’ jeb satiksmes drošībai bīstamās vietas – ne tikai tās, kur ir liels avāriju un bojāgājušo skaits, bet arī potenciāli bīstamās vietas, veicot dažādus transporta infrastruktūras uzlabošanas un satiksmes organizācijas pasākumus, lai ar iespējami mazākiem līdzekļiem panāktu satiksmes drošības līmeņa uzlabošanos (piemēram, krustojumu pārbūve un energoefektīva ielu apgaismošana, luksoforu uzstādīšana, gājēju celiņu un gājēju pāreju ierīkošana);
55.2.2. projekta budžetā iekļautie izdevumi atbilst vidējām prognozētajām tirgus cenām projekta īstenošanas gadā un ir nepieciešami projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;
55.2.3. projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;
55.2.4. tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – objekta uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
55.2.5. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un minētie pasākumi saistīti ar Eiropas Savienības fondu īstenošanu;
55.2.6. projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek līdzfinansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros;
55.2.7. projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam;
55.2.8. projekta īstenošanas laiks nepārsniedz trīs gadus.
56.1. satiksmes drošības līmeņa novērtējums konkrētajā vietā. Ja nepieciešami ievērojami satiksmes drošības uzlabojumi, projekta iesniegumam tiek piešķirti pieci punkti, ja satiksmes drošības uzlabojumi nav nepieciešami, – 0 punktu. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir 15 procentu. Satiksmes drošības līmeni novērtē, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas ekspertu komisijas vērtējumu, kurā ņemti vērā šādi aspekti:
56.1.1. ceļu satiksmes negadījumu skaits, bojāgājušo skaits, ievainoto skaits, negadījumu skaits, kurā nav cietušo, ceļu satiksmes negadījumu izmaksas;
56.1.2. ceļu satiksmes negadījumu iemeslu analīze, salīdzinājums ar citām analogas nozīmes un noslodzes ielām;
56.1.3. satiksmes intensitāte un sastāvs (esošais un perspektīvais), gājēju un velosipēdistu skaits;
56.1.4. satiksmes aizkavēšanās vai sastrēguma riska faktori;
56.1.5. trūkumi līdzšinējā satiksmes organizācijā;
56.1.6. infrastruktūras stāvoklis;
56.1.7. citi specifiski satiksmes drošību raksturojoši lielumi;
56.2. satiksmes drošības uzlabošanās, ja projekts tiks īstenots. Ja pēc projekta īstenošanas ievērojami uzlabosies satiksmes drošība, projekta iesniegumam tiek piešķirti pieci punkti, ja satiksmes drošība neuzlabosies, – 0 punktu. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir 20 procentu. Satiksmes drošības uzlabošanos novērtē, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas ekspertu komisijas vērtējumu, kurā ņemti vērā šādi aspekti:
56.2.1. ietekme uz negadījumu skaitu un smaguma pakāpi;
56.2.2. transporta sistēmas uzturēšanas izmaksu samazinājums, lietotāju ieguvums;
56.2.3. citi specifiski satiksmes drošību raksturojoši rādītāji;
56.3. pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir 25 procenti:
56.3.1. pilsētām, kurās vidējais iedzīvotāju skaits ir vairāk nekā 6300 (Centrālās statistikas pārvaldes dati iepriekšējā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas):
56.3.1.1. līdz 200 000 latu – pieci punkti;
56.3.1.2. 200 001–300 000 latu – četri punkti;
56.3.1.3. 300 001–400 000 latu – trīs punkti;
56.3.1.4. 400 001–500 000 latu – divi punkti;
56.3.1.5. 500 001–600 000 latu – viens punkts;
56.3.1.6. no 600 001 lata – 0 punktu;
56.3.2. pārējām apdzīvotām vietām:
56.3.2.1. līdz 100 000 latu – pieci punkti;
56.3.2.2. 100 001–150 000 latu – četri punkti;
56.3.2.3. 150 001–200 000 latu – trīs punkti;
56.3.2.4. 200 001–250 000 latu – divi punkti;
56.3.2.5. 250 001–300 000 latu – viens punkts;
56.3.2.6. no 300 001 lata – 0 punkti;
56.4. nacionālā finansējuma (pašvaldības un valsts budžeta, kas atkarīgs no teritorijas (pašvaldības) attīstības indeksa) apmērs. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir 10 procentu:
56.4.1. vairāk par 35 procentiem – pieci punkti;
56.4.2. 31–35 procenti – četri punkti;
56.4.3. 26–30 procenti – trīs punkti;
56.4.4. 21–25 procenti – divi punkti;
56.4.5. 16–20 procenti – viens punkts;
56.4.6. 15 procenti – 0 punktu;
56.5. projekta gatavības pakāpe. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir 10 procentu:
56.5.1. izstrādāts pilna apjoma būvprojekts visiem paredzamo darbu veidiem, un sagatavota iepirkuma dokumentācija – pieci punkti;
56.5.2. izstrādāts pilna apjoma būvprojekts visiem paredzamo darbu veidiem – četri punkti;
56.5.3. veikta tehniski ekonomiskā analīze un izstrādāts skiču projekts, kas ietver visus paredzamo darbu veidus, – divi punkti;
56.5.4. izstrādāts būvprojekts vai skiču projekts tikai vienam darbu veidam, piemēram, ar elektrību saistītiem darbiem, – viens punkts;
56.5.5. nav izstrādāts neviens no iepriekš minētajiem dokumentiem – 0 punktu;
56.6. projekta īstenošanas vietas (pašvaldības) teritorijas attīstības indekss (atklātās projektu iesniegumu atlases izsludināšanas dienā). Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir pieci procenti:
56.6.1. zemāks par -0,621 – viens punkts;
56.6.2. no -0,621 līdz -0,013 – 0,5 punkti;
56.6.3. no -0,012 un augstāks – 0 punkti;
56.7. transporta sistēmas caurlaides spējas uzlabojums un sastrēgumu samazināšanās. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir 10 procentu:
56.7.1. jā – divi punkti;
56.7.2. nē – 0 punktu;
56.8. vides pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem. Kritērija īpatsvars no kopējā vērtējuma ir pieci procenti:
56.8.1. izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecības jomu reglamentējošo Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības un labās prakses piemēri saskaņā ar Labklājības ministrijas horizontālās prioritātes Vienlīdzīgas iespējas vadlīnijām – divi punkti;
56.8.2. izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecības jomu reglamentējošo Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības – viens punkts.
63.1. nosūta lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu (vienu oriģināleksemplāru) un projektu iesniegumus ar visiem pielikumiem sadarbības iestādei, lai slēgtu vienošanos par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu;
63.2. nosūta lēmumu par projektu iesniegumu noraidīšanu (kopijas) sadarbības iestādei.
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 10.jūnija noteikumiem Nr.426