• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Parlaments: Par emisijas papildu kvotām aviācijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.07.2008., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/ta/id/177716

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par nelegālo imigrantu repatriāciju

Vēl šajā numurā

04.07.2008., Nr. 102

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Eiropas Parlaments: Par emisijas papildu kvotām aviācijā

 

Eiropas Parlaments (EP) un ES Padome vienojusies par direktīvas projektu, ar kuru aviācijas nozare tiks iekļauta emisijas tirdzniecības sistēmā. “Esam panākuši, ka 3% no emisijas kvotām aviācijai tomēr tiks atliktas īpašā rezervē, kas būs paredzēta gan jaunajām, gan strauji augošām aviokompānijām, tajā skaitā – “airBaltic”,” informē deputāts Roberts Zīle. “Uz bezmaksas kvotām no šīs rezerves varēs pieteikties ne tikai jaunas aviokompānijas, bet arī tās, kuru četru gadu vidējā izaugsme pārsniedz 18%. Direktīvas projekts paredz, ka viena aviokompānija nevarēs saņemt vairāk kā vienu miljonu kvotu attiecīgajam laika periodam.”  

“Šī kvotu īpašā rezerve ir būtiska Latvijas un citu, pārsvarā jauno dalībvalstu, aviācijas nozarēm, kas strauji attīstās: aviokompāniju izaugsme un pasažieru skaits ir strauji pieaudzis tikai pēdējos gados, reizē ar ekonomiskās situācijas uzlabošanos. Jāatzīst gan, ka tā dēvētais mobilitātes rādītājs – valsts iedzīvotāju un aviopasažieru proporcija – Latvijā un citās jaunajās dalībvalstīs joprojām saglabājas ievērojami zemāks nekā vecajās,” norādīja R.Zīle.

Jūnija beigās EP un Padome neformālās konsultācijās panāca kompromisu Direktīvas projektam par aviācijas darbību iekļaušanu Eiropas siltumnīcefekta gāzu emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā. Kompromiss paredz kvotu tirdzniecību šajā sektorā sākt ar 2012.gadu.

Atšķirībā no Eiropas Komisijas sākotnējā piedāvājuma sistēmu sākotnēji attiecināt tikai uz lidojumiem ES, pašreizējā vienošanās paredz, ka kvotas attieksies uz visiem reisiem, kas tiek veikti ES teritorijā vai arī no vai uz ES, neatkarīgi no tā, vai to veic ES vai trešās valsts aviokompānija. Sākotnējā iecere bija mūsu aviokompānijām neizdevīga. Kvotu tirdzniecībai jau sākotnēji jāattiecas uz visām aviokompānijām vienlīdzīgi. “Panāktā vienošanās ir taisnīgs risinājums, jo nediskriminē nevienu aviokompāniju. Piemēram, Krievijas un Ukrainas kompāniju veiktie lidojumi uz Eiropu tiks iekļauti kvotu sistēmā tieši tāpat, kā “airBaltic” lidojumi uz Krieviju vai Ukrainu,” uzsvēra deputāts.

Emisiju tirdzniecības sistēma lidojumu operatoriem piešķirs noteiktu skaitu kvotu jeb atļauju, ar katru no tām dodot tiesības uz vienu tonnu CO2 izmešu gadā.

Lai kvotu tirdzniecības sistēmas rezultāts būtu virzīšanās tuvāk ES klimata pārmaiņu samazināšanas mērķiem un samazinātu aviācijas radīto piesārņojumu, panāktā vienošanās paredz, ka 2012.gadā kopumā starp aviokompānijām tiks pārdalītas atļaujas emisijām, kas atbildīs 97% no 2004.–2006.gadā fiksētā vidējā ikgadējā emisiju apjoma. Vēlākā laika periodā (2013.–2020.gadā) tas būs attiecīgi 95%, ja vien dalībvalstis, pārskatot visu ES emisijas kvotu tirdzniecības sistēmu kopumā, nevienosies par citu apjomu.

Vienošanās paredz, ka 85% no visām emisiju atļaujām tiks izdalītas aviokompānijām bez maksas, bet 15% tiks izpārdotas vairāksolīšanā.

Tādējādi aviokompānijām, kuras vēlēsies radīt vairāk emisiju, nekā atļaus tām piešķirtās kvotas, nāksies papildu kvotas iegādāties par maksu.

ES Padomes un EP panāktais kompromiss formāli tiks apstiprināts Parlamenta nākamajā plenārsesijā Strasbūrā 9.jūlijā.

 

Nāciju Eiropas grupas informācija

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!