Ministru kabineta noteikumi Nr.490
Rīgā 2008.gada 30.jūnijā (prot. Nr.44 57.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.2.1.apakšaktivitāti “Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.prioritātes “Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana” 3.5.1.pasākuma “Vides aizsardzības infrastruktūra” 3.5.1.2.1.apakšaktivitāti “Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.
2. Aktivitātes mērķis ir samazināt negatīvo ietekmi uz vidi, ko rada atkritumi un vides aizsardzības prasībām neatbilstošās izgāztuves.
3. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem (turpmāk – Kohēzijas fonds). Aktivitātes ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 13 774 958 lati un nacionālais publiskais finansējums – 6 482 332 lati.
4. Aktivitātes mērķa grupa ir atkritumu apsaimniekošanas reģiona iedzīvotāji – pašvaldības teritorijas iedzīvotāji.
5. Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgā iestāde nodrošina visas starpniekinstitūcijas funkcijas, tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.
6. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
7. Aktivitātes ietvaros atbalsta normatīvo aktu prasībām neatbilstošo sadzīves atkritumu izgāztuvju kopējās atkritumu apglabāšanas zonas rekultivāciju:
7.1. darbības, kas tieši saistītas ar izgāztuves rekultivāciju;
7.2. pēcrekultivācijas monitoringa aprīkojuma nodrošināšanu.
8. Aktivitātes ietvaros neatbalsta piesārņoto vietu sanāciju, ja juridiskā persona, kas atbildīga par piesārņojuma radīšanu, neeksistē un nav iespējams piemērot principu “piesārņotājs maksā”.
9. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr.1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:
9.1. ar ietekmes uz vidi novērtējumu (ja tāds ir nepieciešams) saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, ko nosaka lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu;
9.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
9.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
9.4. būvdarbu izmaksas;
9.5. pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādes izmaksas.
10. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:
10.1. ar ietekmes uz vidi novērtējumu (ja tāds ir nepieciešams) saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz trīs procentus no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, ko nosaka lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu;
10.2. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
10.3. būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz trīs procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām.
11. Projekta izmaksās neiekļauj:
11.1. projekta ieviešanai īpaši izgatavotu iekārtu izmaksas, izņemot pēcrekultivācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamā aprīkojuma un būvdarbu veikšanai nepieciešamo iekārtu pirkuma vai nomas izmaksas;
11.2. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;
11.3. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;
11.4. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par Kohēzijas fonda projektu tā īstenošanas laikā;
11.5. Kohēzijas fonda projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un administratīvos izdevumus projekta vadībai, kā arī finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;
11.6. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu transakcijām, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izdevumus;
11.7. zemes iegādes izmaksas;
11.8. rekultivācijas izmaksas gadījumos, ja uz Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir veikta sadzīves atkritumu izgāztuvju kopējās atkritumu apglabāšanas zonas rekultivācija.
III. Prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam
12. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir:
12.1. pašvaldība, kuras teritorijā atrodas normatīvo aktu prasībām neatbilstoša atkritumu izgāztuve (1.pielikums);
12.2. pašvaldība, kuras teritorijā neatrodas atkritumu izgāztuve, bet kas ir atbildīga par radīto piesārņojumu.
13. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur atrodas normatīvajiem aktiem neatbilstošā atkritumu izgāztuve:
13.1. zemesgabals ir reģistrēts zemesgrāmatā kā pašvaldības īpašums;
13.2. ja zemesgabals ir denacionalizēts ar apgrūtinājumu, ar zemesgabala īpašnieku panākta vienošanās par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai.
14. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:
14.1. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ir nodokļu parādi;
14.2. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir saņēmis no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros;
14.3. ja ar apgrūtinājumu denacionalizēta zemesgabala īpašnieks ir atsavinājis šo zemesgabalu citai privātpersonai.
VI. Uzaicinājums iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu
15. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlasi izsludina divās projektu iesniegumu atlases kārtās. Pirmo projektu iesniegumu atlasi izsludina triju gadu periodam, otro – divu gadu periodam:
15.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums no Kohēzijas fonda ir 8 265 058 lati;
15.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums no Kohēzijas fonda ir vismaz 5 509 900 latu;
15.3. ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums netiek izlietots, to novirza otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai.
16. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) šo noteikumu 1.pielikumā minētajām pašvaldībām vai pašvaldībām, kas ir atbildīgas par radīto piesārņojumu un kuru administratīvās teritorijas atrodas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionā, kam apstiprināts atkritumu apsaimniekošanas plāns:
16.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne agrāk kā mēnesi pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;
16.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 2.janvārim.
17. Ja uzaicinātais potenciālais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesniegumu neiesniedz atbildīgajā iestādē noteiktajā termiņā vai atbildīgā iestāde projekta iesniegumu neapstiprina, uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā. Potenciālais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs tiek uzaicināts iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu reizi gadā divu gadu laikposmā.
18. Uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu Kohēzijas fonda projekta iesniedzējiem nesūta pēc 2012.gada 15.decembra.
19. Ja uzaicinātais potenciālais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu pēc tam, kad saņēmis uzaicinājumu divas reizes, tas vairs nevar pretendēt uz Kohēzijas fonda finansējumu šajos noteikumos minētajā aktivitātē.
20. Kohēzijas fonda projekta iesniegumu pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas šo noteikumu 1.pielikumā minētajām pašvaldībām.
V. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšana un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
21. Atbalsta likme no Kohēzijas fonda nepārsniedz 50 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām Rīgas pilsētas pašvaldībā un 85 procentus pārējā Latvijas teritorijā esošajām pašvaldībām. Pārējās attiecināmās izmaksas sedz finansējuma saņēmējs.
22. Minimālais finansējuma apjoms aktivitātes ietvaros vienam Kohēzijas fonda projektam nav noteikts. Viena projekta kopējās izmaksas nedrīkst pārsniegt aktivitātei pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu.
23. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu skaits vienam projekta iesniedzējam atbilst šo noteikumu 1.pielikumam. Vienā projekta iesniegumā var plānot tikai vienas normatīvo aktu prasībām neatbilstošas sadzīves atkritumu izgāztuves rekultivāciju.
24. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs norādītajā termiņā Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz atbildīgajā iestādē:
24.1. papīra formā – aizpildītu Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums) latviešu valodā datorrakstā. Kohēzijas fonda projekta iesniegumu paraksta uzaicinātās pašvaldības vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Uzaicinātais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu Kohēzijas fonda projekta iesnieguma oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī iesniedz projekta iesnieguma elektronisko versiju. Pievienoto dokumentu lapas numurē;
24.2. elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu). Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz elektroniski:
24.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;
24.2.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskajām kopijām) jābūt izstrādātiem un noformētiem atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem.
25. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno:
25.1. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;
25.2. tehnisko specifikāciju būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem;
25.3. pašvaldības lēmumu par finansējumu. Lēmumā atsevišķi norāda attiecināmās un neattiecināmās izmaksas;
25.4. pašvaldības apliecinājumu, ka rekultivējamā izgāztuve ir bijusi vai tiek izmantota pašvaldības atkritumu apsaimniekošanas (apglabāšanas) funkciju nodrošināšanai;
25.5. normatīvajos aktos paredzēto dokumentāciju, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot Kohēzijas fonda projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā;
25.6. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītiestādes izsniegta dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts pašvaldībai tiks piešķirts;
25.7. dokumentus, kas apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēti būvdarbi:
25.7.1. īpašumtiesības apliecinoša dokumenta kopiju par zemi, uz kuras atrodas rekultivējamā izgāztuve;
25.7.2. ar zemesgabala īpašnieku panāktās vienošanās kopiju par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai;
25.8. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognozi;
25.9. Kohēzijas fonda projekta indikatīvo iepirkumu plānu.
26. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisija pārbauda Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma pieejamības vērtēšanas kritērijiem.
27. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas administratīvie kritēriji ir šādi:
27.1. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā;
27.2. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;
27.3. projekta iesniegums iesniegts atbilstoši iesnieguma noformēšanas prasībām (šo noteikumu 24.1. un 24.2.apakšpunkts);
27.4. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts (2.pielikums);
27.5. projekta iesniegumam pievienoti visi nepieciešamie pielikumi (šo noteikumu 25.punkts).
28. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atbilstības vērtēšanas kritēriji ir šādi:
28.1. Kohēzijas fonda projekta īstenošana samazinās izgāztuves negatīvo ietekmi uz vides kvalitāti;
28.2. Kohēzijas fonda projekta īstenošana novērsīs iedzīvotāju saslimšanas draudus;
28.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegums attiecas uz tādas sadzīves izgāztuves rekultivāciju, kas iekļauta normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju sarakstā (1.pielikums);
28.4. atkritumu izgāztuve reģistrēta piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā;
28.5. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes atbalstāmajām darbībām (šo noteikumu 7.punkts);
28.6. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām (šo noteikumu 9.punkts);
28.7. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām (šo noteikumu 10.punkts);
28.8. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām;
28.9. Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm;
28.10. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspēju;
28.11. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie fiziskie rādītāji atbilst projekta aprakstam;
28.12. pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme nepārsniedz 50 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām Rīgas pilsētas pašvaldībai un 85 % – pārējā Latvijas teritorijā esošajām pašvaldībām;
28.13. Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;
28.14. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota;
28.15. Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots;
28.16. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas;
28.17. Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;
28.18. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam – pašvaldībai – nav nodokļu parādu uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu;
28.19. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur atrodas normatīvajiem aktiem neatbilstošā atkritumu izgāztuve.
29. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritēriji ir šādi:
29.1. Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija;
29.2. Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivāciju;
29.3. atkritumu apsaimniekotāja, zemes īpašnieka (pašvaldības, privātīpašnieka) papildu finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā;
29.4. izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (atkritumu apjoms izgāztuvē (tonnas) attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām (lati));
29.5. izgāztuves kategorija pēc to bīstamības un potenciāli radītā vides piesārņojuma;
29.6. Kohēzijas fonda projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projekta iesnieguma iesniegšanas dienā.
30. Atbilstoši šo noteikumu 29.1., 29.2. un 29.5.apakšpunktā saņemtajam punktu skaitam vērtēšanas komisija izveido projektu iesniegumu prioritāro sarakstu un, pamatojoties uz Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādīto attiecināmo izmaksu summu, nosaka, kādiem projektiem pietiks finansējuma projektu iesniegumu atlases kārtā. Projektu prioritāro sarakstu izmanto, ja projektu atlases kritērijiem atbilstošo projektu kopējā summa pārsniedz šo noteikumu attiecīgi 15.1. vai 15.2.apakšpunktā minēto finansējumu atlases kārtai. Ja divi vai vairāk Kohēzijas fonda projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos projektu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā:
30.1. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.1.apakšpunktam;
30.2. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.5.apakšpunktam;
30.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.4.apakšpunktam;
30.4. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.2.apakšpunktam;
30.5. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.3.apakšpunktam;
30.6. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.6.apakšpunktam;
30.7. Kohēzijas fonda projekta iesniegums pilnībā atbilst visiem Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstības kritērijiem.
31. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas finansējuma pieejamības kritērijs: Kohēzijas fonda projektam projektu prioritārajā sarakstā, kas sastādīts atbilstoši šo noteikumu 30.punktam, ir pieejams Kohēzijas fonda finansējums.
VI. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība
32. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (nolikumā ietver komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji, kā arī vadošās iestādes pārstāvis novērotāja statusā. Novērotājs nodrošina atzinuma sagatavošanu par vērtēšanas komisijas darbu iesniegšanai atbildīgās iestādes vadītājam tādos termiņos, kādos vērtēšanas komisija sagatavo atzinumu par Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas rezultātiem.
33. Atbildīgā iestāde:
33.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku;
33.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesnieguma veidlapu (2.pielikums), Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus, kā arī nosaka iepirkuma procedūras standarta dokumentus;
33.3. reģistrē iesniegto Kohēzijas fonda projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanu.
34. Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus:
34.1. ar “Jā”, “Nē” un “Neattiecas” attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 27.1., 27.2., 27.3., 27.4., 27.5., 28.1., 28.2., 28.3., 28.4., 28.5., 28.6., 28.7., 28.8., 28.9., 28.10., 28.11., 28.12., 28.13., 28.14., 28.15., 28.16., 28.17., 28.18. un 28.19.apakšpunktā un 31.punktā. Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida. Ja kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē;
34.2. piešķirot katram projekta iesniegumam noteiktu punktu skaitu attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 29.1., 29.2., 29.3., 29.4., 29.5. un 29.6.apakšpunktā. Projekta iesniegumu apstiprina, ja, vērtējot projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 29.1., 29.2. un 29.5.apakšpunktam, vērtējums katrā kritērijā ir vismaz viens punkts.
35. Vērtējot Kohēzijas fonda projekta iesniegumu attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 29.3., 29.4. un 29.6.apakšpunktā, projekta iesniegums saņem papildu punktus.
36. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas atzinumu, pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu.
37. Atbildīgās iestādes vadītājs var pieņemt lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, norādot termiņu, līdz kuram:
37.1. jāprecizē informācija par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti) (2.pielikums);
37.2. jāprecizē pievienotie dokumenti atbilstoši šo noteikumu 25.punktam;
37.3. jāprecizē izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;
37.4. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 28.8.apakšpunktu;
37.5. jāprecizē naudas plūsmas prognoze atbilstoši šo noteikumu 28.13.apakšpunktam;
37.6. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns atbilstoši šo noteikumu 28.14.apakšpunktam;
37.7. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Eiropas Savienības fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums atbilstoši šo noteikumu 28.15.apakšpunktam;
37.8. jāprecizē informācija par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 28.16.apakšpunktam.
38. 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 37.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertā nosacījuma izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi.
39. Ja lēmumā ietvertais nosacījums nav izpildīts šo noteikumu 36.punktā minētajā termiņā vai šo noteikumu 36.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā tā lēmuma kontroli, kurā ietvertā nosacījuma izpildes kontrolei atzinums ir sagatavots.
40. Kopējais nosacījumu izpildes termiņš nevar būt ilgāks par trim mēnešiem. Šo noteikumu 37.punktā minēto termiņu nevar pagarināt.
41. Lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam.
VII. Iepirkuma procedūra, iepirkuma līguma slēgšana un grozīšana
42. Iepirkuma procedūru veic finansējuma saņēmējs.
43. Atbildīgā iestāde divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicē Vides ministrijas mājaslapā (www.vidm.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkuma procedūru dokumentu paraugus.
44. Pirmo iepirkuma procedūru izsludina triju mēnešu laikā pēc Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanas.
45. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas šādi noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.
VIII. Maksājumu veikšana
46. Visus izdevumus, ko veicis finansējuma saņēmējs, pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.
47. Atbildīgā iestāde saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem Kohēzijas fonda projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē. Finansējuma saņēmējs, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, visus maksājumus veic tikai no minētā konta līdzekļiem.
48. Finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 47.punktā minētā konta atvēršanas noformē parakstu paraugu kartīti, kas apliecina personu pilnvaras rīkoties ar kontā esošajiem finanšu līdzekļiem, un tās kopiju iesniedz atbildīgajai iestādei pirms maksājumu veikšanas no Kohēzijas fonda projekta līdzekļiem.
IX. Kohēzijas fonda projekta īstenošana
49. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējam visas Kohēzijas fonda projekta aktivitātes jāīsteno divu gadu laikā pēc vienošanās noslēgšanas par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.
50. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu mājaslapā internetā (ja tāda ir) par Kohēzijas fonda projekta ieviešanas procesu.
51. Ja pēc tam, kad noslēgta vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projektā (4.pielikums).
52. Vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu grozījumus neizdara šādos gadījumos:
52.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret projektā sākotnēji noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem;
52.2. ja projekta aktivitāšu kopējās izmaiņas projekta īstenošanas laikā nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apmēra naudas izteiksmē;
52.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apmēru.
53. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.
X. Aktivitātes uzraudzība pēc projektu īstenošanas
54. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc Kohēzijas fonda projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par:
54.1. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;
54.2. rekultivētās teritorijas turpmāko izmantošanu atbilstoši teritorijas plānojumam;
54.3. rekultivētās teritorijas juridisko statusu;
54.4. pēcrekultivācijas veiktā monitoringa rezultātu atbilstību Valsts vides dienesta noteiktajiem pēcrekultivācijas monitoringa parametriem;
54.5. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par Kohēzijas fonda projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.
55. Pirmo reizi šo noteikumu 5.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc Kohēzijas fonda noslēguma maksājuma saņemšanas un turpmāk – reizi gadā saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.
56. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Kohēzijas fonda projektu pabeigšanas aktivitātes ietvaros, ja saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu nav noteikts ilgāks laikposms.
XI. Noslēguma jautājums
57. Šo noteikumu 1.pielikumā minēto sarakstu var grozīt līdz 2009.gada 30.aprīlim.
Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers
Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 19.jūliju.
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490
Normatīvo aktu prasībām neatbilstošās sadzīves atkritumu izgāztuves
Nr. p.k. |
Reģionālā vides pārvalde (RVP) |
Izgāztuves atrašanās vieta (rajona pašvaldība) |
Izgāztuves atrašanās vieta (vietējā pašvaldība) |
Izgāztuves nosaukums |
Piesārņoto vietu reģistrs |
Latgales plānošanas reģions |
|||||
1. |
Daugavpils RVP |
Daugavpils |
Demene |
Demene |
44508/830/PV |
2. |
Rēzeknes RVP |
Ludzas |
Zvirgzdene |
Kristužāni |
78768/732/PPV |
3. |
Rēzeknes RVP |
Rēzeknes |
Ozolaine |
Rītiņi |
78768/732/PPV |
Zemgales plānošanas reģions |
|||||
4. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Sērene |
Totēni |
32808/5283/PPV |
5. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Bebri |
Cenši |
32468/2816/PPV |
6. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Klintaine |
Āžukalns |
32588/5286/PPV |
7. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Koknese |
Koknese |
32608/2832/PPV |
8. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Pilskalne |
Strobuki |
32748/2859/PPV |
9. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Sece |
Putnukalns |
32788/5288/PPV |
10. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Skrīveri |
Ramziņas |
32828/2868/PPV |
11. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Sunākste |
Zvanītāji |
3286/5285/PPV |
12. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Vietalva |
Rūcēnkalns |
32928/5280/PPV |
13. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Kurmene |
Medņi |
32628/2850/VPP |
14. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Kurmene |
Sietiņi |
32628/2849/PPV |
15. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Staburags |
Jaunieši |
32848/5282PPV |
16. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Valle |
Ziliņi |
32908/5290/PPV |
17. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Valle |
Taurkalne |
32908/5291/PPV |
18. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Daudzese |
Siliņkalns |
32508/2820/PPV |
19. |
Madonas RVP |
Aizkraukles |
Nereta |
Radiņi |
32708/2857/PPV |
20. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Dunava |
Prūsāni |
56548/844/PPV |
21. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Mežāre |
Stimbināja |
56768/846/PPV |
22. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Kalns |
Starenieki |
56668/850/PPV |
23. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Sēlpils |
Plaušukalns |
56908/2043/PPV |
24. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Varieši |
Lejas Smani |
56948/5306/PPV |
25. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Varieši |
Kalngali |
56948/5304/PPV |
26. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Varieši |
Dimzukalns |
56948/5305/PPV |
27. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Rubene |
Siliņi |
56828/856/PPV |
28. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Aknīste |
Pāvulāni 1 |
56257/838/PPV |
29. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Viesīte |
Spures |
56357/5300/PPV |
30. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Gārsene |
Kabatas |
56628/5302/PPV |
31. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Rite |
Salāte |
56808/5299/PPV |
32. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Asare |
Bubuļi |
56448/1352/PV |
33. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Asare |
Urbāni |
56448/5338/PPV |
34. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Atašiene |
Troškas |
56468/852/PPV |
35. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Dignāja |
Banderi |
56528/1440/PPV |
36. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Sauka |
Skosas |
56888/1409/PPV |
37. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Vīpe |
Poļakas |
56968/5358/PPV |
38. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Zasa |
Sīpulāni |
56988/870/PPV |
39. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Sala |
Rāceņi (Gustiņi) |
56868/5303/PPV |
40. |
Daugavpils RVP |
Jēkabpils |
Sala |
Ielejas |
56868/5298/PPV |
Kurzemes plānošanas reģions |
|||||
41. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Pelči |
Zīles |
62748/1331/PPV |
42. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Ēdole |
Kauši |
62468/1012/VPP |
43. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Gudenieki |
Bigasāti |
62508/1343/VPP |
44. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Kabile |
Grantiņi |
62608/1004/VPP |
45. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Laidi |
Sermītes |
62648/1364/VPP |
46. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Laidi |
Svillas |
62648/1365/VPP |
47. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Padure |
Sviķi |
62728/1385VPP |
48. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Renda |
Pūtļeļi |
62808/1328/VPP |
49. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Skrunda |
Skrunda |
62297/1445/VPP |
50. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Turlava |
Priedīškalns |
62928/1165/VPP |
51. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Kurmāle |
Kalēji |
62608/1005/VPP |
52. |
Liepājas RVP |
Kuldīgas |
Kurmāle |
Siliņi |
62608/988/VPP |
53. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Nīgrande |
Bandzeri |
84708/1641/VPP |
54. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Pampāļi |
Pampāļi |
84768/1469/VPP |
55. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Lutriņi |
Krimpji (Alpi) |
84668/1468VPP |
56. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Novadnieki |
Kūmas (Kalves) |
84728/1466/NPP |
57. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Ruba |
Mēra kapi |
84828/1431/VPP |
58. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Brocēni |
Vibsteri |
84808/1511/PPV |
59. |
Liepājas RVP |
Saldus |
Zaņa |
Grieztpurvs |
84948/1433/VPP |
Vidzemes plānošanas reģions |
|||||
60. |
Valmieras RVP |
Valmieras |
Kocēni |
Beites |
96648/2160/PV |
61. |
Valmieras RVP |
Valmieras |
Burtnieku novads |
Kulpji |
96708/2132/PPV |
62. |
Valmieras RVP |
Valkas |
Trikāta |
Ozoli |
94848/3383/PPV |
63. |
Valmieras RVP |
Valkas |
Grundzāle |
Smiltiņsils |
94588/5318/PPV |
64. |
Valmieras RVP |
Valkas |
Palsmane |
Kangarkalni |
94748/3360/PPV |
65. |
Valmieras RVP |
Valkas |
Launkalne |
Putnukalns |
94708/5258PPV |
66. |
Valmieras RVP |
Valkas |
Vijciems |
Celīši |
94928/5241/PPV |
67. |
Valmieras RVP |
Cēsu |
Priekuļi |
Piebaudzes (Baudzes) |
42728/5240/PV |
68. |
Valmieras RVP |
Cēsu |
Skujene |
Kursene |
42788/2484/PPV |
69. |
Valmieras RVP |
Cēsu |
Vecpiebalga |
Veļķi |
42928/2508/PPV |
70. |
Valmieras RVP |
Cēsu |
Vecpiebalga |
Alauksts |
42928/2505/PPV |
71. |
Madonas RVP |
Madonas |
Liezere |
Vālēni |
70688/3040/PPV |
72. |
Madonas RVP |
Madonas |
Vestiena |
Lauski |
70968/3068/PPV |
73. |
Madonas RVP |
Madonas |
Mētriena |
Pērles |
70768/3047/VPP |
74. |
Madonas RVP |
Madonas |
Ērgļi |
Sidrabiņi |
70928/5279/PPV |
75. |
Madonas RVP |
Madonas |
Ērgļi |
Andrupi |
70608/3030/PPV |
76. |
Madonas RVP |
Madonas |
Ērgļi |
Lempēni |
70548/3023/PPV |
77. |
Madonas RVP |
Madonas |
Varakļāni |
Varakļāni |
70948/3063/PPV |
78. |
Madonas RVP |
Madonas |
Ošupe |
Grāvmalas |
70828/5289/PPV |
79. |
Madonas RVP |
Madonas |
Arona |
Lindes |
70428/3006/PPV |
80. |
Madonas RVP |
Madonas |
Kalsnava |
Siliņi |
70628/3034/PV |
81. |
Madonas RVP |
Madonas |
Mārciena |
Sūņi |
70748/5284/PPV |
82. |
Madonas RVP |
Madonas |
Murmastiena |
Vorza |
70788/3052/PPV |
83. |
Madonas RVP |
Madonas |
Prauliena |
Ienāškalniņš |
70868/3056/PPV |
84. |
Madonas RVP |
Madonas |
Prauliena |
Silenieki |
70868/3057/PPV |
85. |
Madonas RVP |
Madonas |
Prauliena |
Jurupe |
70868/3058/PPV |
86. |
Madonas RVP |
Madonas |
Ļaudona |
Kalnieši |
70708/3035/PPV |
87. |
Madonas RVP |
Madonas |
Barkava |
Dubītes |
70448/3013/PPV |
88. |
Madonas RVP |
Madonas |
Barkava |
Mālsala |
70448/4401/PPV |
Rīgas plānošanas reģions |
|||||
89. |
Lielrīgas RVP |
Rīgas |
Rīga |
Deglava iela |
01944/675/PV |
90. |
Lielrīgas RVP |
Ogres |
Jumprava |
Auriņi |
74488/3665/PPV |
91. |
Lielrīgas RVP |
Ogres |
Ogresgals |
Ķilupe |
74808/3638/PV |
92. |
Valmieras RVP |
Limbažu |
Braslava |
Mežiņi |
6448/5238/PPV |
Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490
Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490
Projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr. p.k. |
Kritērijs |
Vērtējums |
||
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums punktos |
|||
1. |
Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija: |
jāsaņem vismaz 1 punkts |
||
1.1. |
sagatavota tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem |
1 |
||
1.2. |
izstrādāts un normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts |
2 |
||
2. |
Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivāciju: |
jāsaņem vismaz 1 punkts |
||
2.1. |
būvprojekta izstrāde un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksu summa pārsniedz 2,5 % no projekta attiecināmajām izmaksām |
1 |
||
2.2. |
būvprojekta izstrāde un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksu summa ir no 1,5 % līdz 2,5 % (ieskaitot) no projekta attiecināmajām izmaksām |
2 |
||
2.3. |
būvprojekta izstrāde un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksu summa ir mazāka par 1,5 % no projekta attiecināmajām izmaksām |
3 |
||
3. |
Atkritumu apsaimniekotāja, zemes īpašnieka (pašvaldības, privātīpašnieka) papildu finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā: |
kritērijs dod papildu punktus |
||
3.1. |
mazāks nekā 5 % no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izmaksu finansējuma daļas |
1 |
||
3.2. |
5 % no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izmaksu finansējuma daļas vai lielāks |
2 |
||
4. |
Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (atkritumu apjoms izgāztuvē (tonnas) attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām (lati)). Vidējais projektu atlases kārtas rādītājs, kas ir aprēķināts projektiem, kuri atbilst atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu skaitu): |
kritērijs dod papildu punktus |
||
4.1. |
projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir lielāka par 20 % |
1 |
||
4.2. |
projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir no 10 % līdz 20 % |
2 |
||
4.3. |
projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai par 10 % lielāks, vai par 10 % mazāks |
3 |
||
4.4. |
projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir no 10 % līdz 20 % |
4 |
||
4.5. |
projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir lielāka par 20 % |
5 |
||
1.1. kritēriji par horizontālām prioritātēm |
Vērtējums punktos |
|||
5. |
Izgāztuves kategorija atbilstoši atkritumu bīstamībai un potenciāli radītajam vides piesārņojumam (ilgtspējīga attīstība): |
jāsasniedz vismaz 1 punkts |
||
5.1. |
I kategorija – izgāztuves, kuru darbība rada potenciāli nelielu risku |
1 |
||
5.2. |
II kategorija – izgāztuves, kuru darbība rada potenciāli vidēju risku |
2 |
||
5.3. |
III kategorija – izgāztuves, kuru darbība rada potenciāli lielu risku |
3 |
||
6. |
Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī (teritorijas līdzsvarota attīstība): |
kritērijs dod papildu punktus |
||
6.1. |
teritorijas attīstības indekss ir lielāks par +0,3 |
1 |
||
6.2. |
teritorijas attīstības indekss ir no –1,18 līdz +0,3 (ieskaitot) |
2 |
||
6.3. |
teritorijas attīstības indekss ir mazāks par –1,18 |
3 |
||
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
||||
2.1. Projekta atbilstības kritēriji |
Jā/Nē/NA |
|||
7. |
Kohēzijas fonda projekta īstenošana samazinās izgāztuves negatīvo ietekmi uz vides kvalitāti (ilgtspējīga attīstība) |
N |
||
8. |
Kohēzijas fonda projekta īstenošana novērsīs iedzīvotāju saslimšanas draudus |
N |
||
Jā/Nē |
||||
9. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums attiecas uz tādas sadzīves izgāztuves rekultivāciju, kas iekļauta normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju sarakstā |
N |
||
10. |
Atkritumu izgāztuve reģistrēta piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā |
N |
||
11. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes: |
|||
11.1. |
atbalstāmajām darbībām: |
N |
||
11.1.1. |
darbības, kas tieši saistītas ar izgāztuves rekultivāciju |
|||
11.1.2. |
pēcrekultivācijas monitoringa aprīkojuma nodrošināšana |
|||
11.2. |
attiecināmajām izmaksām: |
P |
||
11.2.1. |
ar ietekmes uz vidi novērtējumu (ja tāds ir nepieciešams) saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas |
|||
11.2.2. |
autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām |
|||
11.2.3. |
būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām |
|||
11.2.4. |
būvdarbu izmaksas |
|||
11.2.5. |
pēcrekultivācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamā aprīkojuma piegādes izmaksas |
|||
11.3. |
neattiecināmajām izmaksām |
|||
12. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām (komponentēm): |
N |
||
12.1. |
sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums |
|||
12.2. |
norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim |
|||
12.3. |
sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā |
|||
12.4. |
sniegts veicamo darbību kvalitatīvais un kvantitatīvais ieguldījums Eiropas Savienības tiesību aktu un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā |
|||
12.5. |
aprakstīta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu |
|||
13. |
Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm |
P |
||
14. |
Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspēju: |
N |
||
14.1. |
ir atbilstoša institucionālā struktūra |
|||
14.2. |
ir plānots rekultivētās izgāztuves vides stāvokļa monitorings |
|||
14.3. |
ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu rekultivētās izgāztuves vides stāvokļa monitoringu |
|||
15. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie fiziskie rādītāji atbilst projekta aprakstam |
N |
||
16. |
Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme nepārsniedz 50 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām Rīgas pilsētas pašvaldībai un 85 % – pārējām Latvijas teritorijā esošajām pašvaldībām |
N |
||
17. |
Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas: |
N |
||
17.1. |
ietver visas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas |
|||
17.2. |
ir saskaņā ar iesniegto publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtībā izstrādāto būvdarbu tāmi |
|||
17.3. |
ir samērīgas un pamatotas, norādot skaidrus pieņēmumus izmaksu aprēķinam |
|||
17.4. |
ir tieši nepieciešamas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai |
|||
17.5. |
ir noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas uz projekta īstenošanas laiku, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi vai projekta iesniedzēja veikto tirgus pētījumu |
|||
18. |
Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota: |
P |
||
18.1. |
atspoguļo gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi |
|||
18.2. |
atbilst plānotajam laika grafikam |
|||
18.3. |
atbilst iepirkumu plānam un līguma specifikai |
|||
18.4. |
atbilst projekta finanšu plānam |
|||
18.5. |
atbilst Eiropas Savienības fondu projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem |
|||
19. |
Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots: |
P |
||
19.1. |
aptver visas Kohēzijas fonda projekta darbības un pakalpojumus un norāda to izmaksas |
|||
19.2. |
darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilst darbu apjomam un specifikācijai) |
|||
19.3. |
līgumu ieviešanas laika grafiks ir pamatots, izvēlētā iepirkuma metode atbilst publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem |
|||
19.4. |
līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, atbilst normatīvajiem aktiem un projekta laika grafikam |
|||
20. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteikto finansējuma saņēmēja funkciju izpildi: |
P |
||
20.1. |
projekta administratīvo vadību (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) |
|||
20.2. |
projekta finanšu vadību (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) |
|||
20.3. |
projekta tehnisko vadību (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa pārskatu sagatavošana) |
|||
21. |
Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu |
P |
||
2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
Jā/Nē/NA |
|||
22. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam – pašvaldībai – nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu |
N |
||
23. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur atrodas normatīvajiem aktiem neatbilstošā atkritumu izgāztuve: |
N |
||
23.1. |
zemesgabals ir reģistrēts zemesgrāmatā kā pašvaldības īpašums |
|||
23.2. |
ja zemesgabals ir denacionalizēts, ar zemesgabala īpašnieku panākta vienošanās par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai |
|||
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē/NA |
|||
24. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā |
N |
||
25. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
N |
||
26. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums iesniegts atbilstoši šādām prasībām: |
N |
||
26.1. |
iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai |
|||
26.2. |
iesniegums sagatavots latviešu valodā |
|||
26.3. |
iesniegums sagatavots datorrakstā (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |
|||
26.4. |
iesniegumu ir parakstījusi pilnvarota persona |
|||
26.5. |
iesniegts viens Kohēzijas fonda projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |
|||
26.6. |
gan Kohēzijas fonda projekta oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas ir numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |
|||
26.7. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniski): |
|||
26.7.1. |
parakstīts ar drošu elektronisko parakstu |
|||
26.7.2. |
izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā |
|||
26.7.3. |
papildus iesniedzamie dokumenti (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskās kopijas) ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām |
|||
27. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts |
N |
||
28. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumam pievienoti visi nepieciešamie pielikumi: |
P |
||
28.1. |
būvdarbu tāme saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību |
|||
28.2. |
tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem |
|||
28.3. |
pašvaldības lēmums par finansējumu, kurā atsevišķi norādītas attiecināmās un neattiecināmās izmaksas |
|||
28.4. |
pašvaldības apliecinājums, ka rekultivējamā izgāztuve ir bijusi vai tiek izmantota pašvaldības atkritumu apsaimniekošanas (apglabāšanas) funkciju nodrošināšanai |
|||
28.5. |
īpašumtiesības apliecinoša dokumenta kopija par zemi, uz kuras atrodas rekultivējamā izgāztuve |
|||
28.6. |
ar zemesgabala īpašnieku panāktās vienošanās kopija par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai |
|||
28.7. |
normatīvajos aktos noteiktā dokumentācija, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā |
|||
28.8. |
noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izsniegta dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts pašvaldībai tiks piešķirts |
|||
28.9. |
Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze |
|||
28.10. |
Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkumu plāns |
|||
4. |
FINANSĒJUMA PIEEJAMĪBAS KRITĒRIJS |
Jā/Nē |
||
29. |
Kohēzijas fonda projektam projektu prioritārajā sarakstā ir pieejams Kohēzijas fonda finansējums |
Apzīmējumi.
N – ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, veicot precizējumus projekta iesniegumā lēmumā noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) – kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.
Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490
Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne
5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490
Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne