• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 30. jūnija noteikumi Nr. 490 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.1.apakšaktivitāti "Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.07.2008., Nr. 110 https://www.vestnesis.lv/ta/id/178473

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 2008.gada 15.jūlija rīkojums Nr.416

Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.jūlija rīkojumā Nr.421 "Par rīcības komiteju valsts nozīmes pasākumu norises nodrošināšanai starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā". Precizējot iepriekš publicēto

Vēl šajā numurā

18.07.2008., Nr. 110

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 490

Pieņemts: 30.06.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.490

Rīgā 2008.gada 30.jūnijā (prot. Nr.44  57.§)

Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.2.1.apakšaktivitāti “Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infra­struktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.prioritātes “Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana” 3.5.1.pasākuma “Vides aizsardzības infrastruktūra” 3.5.1.2.1.apakšaktivitāti “Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.

2. Aktivitātes mērķis ir samazināt negatīvo ietekmi uz vidi, ko rada atkritumi un vides aizsardzības prasībām neatbilstošās izgāztuves.

3. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem (turpmāk – Kohēzijas fonds). Aktivitātes ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 13 774 958 lati un nacionālais publiskais finansējums – 6 482 332 lati.

4. Aktivitātes mērķa grupa ir atkritumu apsaimniekošanas reģiona iedzī­votāji – pašvaldības teritorijas iedzīvotāji.

5.  Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgā iestāde nodrošina visas starpniek­institūcijas funkcijas, tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.

6. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

7. Aktivitātes ietvaros atbalsta normatīvo aktu prasībām neatbilstošo sadzīves atkritumu izgāztuvju kopējās atkritumu apglabāšanas zonas rekultivāciju:

7.1. darbības, kas tieši saistītas ar izgāztuves rekultivāciju;

7.2. pēcrekultivācijas monitoringa aprīkojuma nodrošināšanu.

8. Aktivitātes ietvaros neatbalsta piesārņoto vietu sanāciju, ja juridiskā persona, kas atbildīga par piesārņojuma radīšanu, neeksistē un nav iespējams piemērot principu “piesārņotājs maksā”.

9. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr.1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. ar ietekmes uz vidi novērtējumu (ja tāds ir nepieciešams) saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, ko nosaka lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu;

9.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.4. būvdarbu izmaksas;

9.5. pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādes izmaksas.

10. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

10.1. ar ietekmes uz vidi novērtējumu (ja tāds ir nepieciešams) saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz trīs procentus no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, ko nosaka lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu;

10.2. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

10.3. būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz trīs procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām.

11. Projekta izmaksās neiekļauj:

11.1. projekta ieviešanai īpaši izgatavotu iekārtu izmaksas, izņemot pēcrekultivācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamā aprīkojuma un būvdarbu veikšanai nepieciešamo iekārtu pirkuma vai nomas izmaksas;

11.2. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilg­lietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;

11.3. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

11.4. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par Kohēzijas fonda projektu tā īstenošanas laikā;

11.5. Kohēzijas fonda projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un administratīvos izdevumus projekta vadībai, kā arī finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;

11.6. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu transakcijām, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izdevumus;

11.7. zemes iegādes izmaksas;

11.8. rekultivācijas izmaksas gadījumos, ja uz Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir veikta sadzīves atkritumu izgāztuvju kopējās atkritumu apglabāšanas zonas rekultivācija.

III. Prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam

12. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir:

12.1. pašvaldība, kuras teritorijā atrodas normatīvo aktu prasībām neatbilstoša atkritumu izgāztuve (1.pielikums);

12.2. pašvaldība, kuras teritorijā neatrodas atkritumu izgāztuve, bet kas ir atbildīga par radīto piesārņojumu.

13. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur atrodas normatīvajiem aktiem neatbilstošā atkritumu izgāztuve:

13.1. zemesgabals ir reģistrēts zemesgrāmatā kā pašvaldības īpašums;

13.2. ja zemesgabals ir denacionalizēts ar apgrūtinājumu, ar zemesgabala īpašnieku panākta vienošanās par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai.

14. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:

14.1. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ir nodokļu parādi;

14.2. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir saņēmis no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros;

14.3. ja ar apgrūtinājumu denacionalizēta zemesgabala īpašnieks ir atsavinājis šo zemesgabalu citai privātpersonai.

VI. Uzaicinājums iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu

15. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atlasi izsludina divās projektu iesniegumu atlases kārtās. Pirmo projektu iesniegumu atlasi izsludina triju gadu periodam, otro – divu gadu periodam:

15.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums no Kohēzijas fonda ir 8 265 058 lati;

15.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums no Kohēzijas fonda ir vismaz 5 509 900 latu;

15.3. ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums netiek izlietots, to novirza otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai.

16. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) šo noteikumu 1.pielikumā minētajām pašvaldībām vai pašvaldībām, kas ir atbildīgas par radīto piesārņojumu un kuru administratīvās teritorijas atrodas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionā, kam apstiprināts atkritumu apsaimniekošanas plāns:

16.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne agrāk kā mēnesi pēc šo noteikumu stāšanās spēkā; 

16.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 2.janvārim.

17. Ja uzaicinātais potenciālais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesniegumu neiesniedz atbildīgajā iestādē noteiktajā termiņā vai atbildīgā iestāde projekta iesniegumu neapstiprina, uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā. Potenciālais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs tiek uzaicināts iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu reizi gadā divu gadu laikposmā.

18. Uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu Kohēzijas fonda projekta iesniedzējiem nesūta pēc 2012.gada 15.decembra.

19. Ja uzaicinātais potenciālais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu pēc tam, kad saņēmis uzaicinājumu divas reizes, tas vairs nevar pretendēt uz Kohēzijas fonda finansējumu šajos noteikumos minētajā aktivitātē.

20. Kohēzijas fonda projekta iesniegumu pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas šo noteikumu 1.pielikumā minētajām pašvaldībām.

V. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšana un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

21. Atbalsta likme no Kohēzijas fonda nepārsniedz 50 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām Rīgas pilsētas pašvaldībā un 85 procentus pārējā Latvijas teritorijā esošajām pašvaldībām. Pārējās attiecināmās izmaksas sedz finansējuma saņēmējs.

22. Minimālais finansējuma apjoms aktivitātes ietvaros vienam Kohēzijas fonda projektam nav noteikts. Viena projekta kopējās izmaksas nedrīkst pārsniegt aktivitātei pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu.

23. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu skaits vienam projekta iesniedzējam atbilst šo noteikumu 1.pielikumam. Vienā projekta iesniegumā var plānot tikai vienas normatīvo aktu prasībām neatbilstošas sadzīves atkritumu izgāztuves rekultivāciju.

24. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs norādītajā termiņā Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz atbildīgajā iestādē:

24.1. papīra formā – aizpildītu Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums) latviešu valodā datorrakstā. Kohēzijas fonda projekta iesniegumu paraksta uzaicinātās pašvaldības vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Uzaicinātais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu Kohēzijas fonda projekta iesnieguma oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī iesniedz projekta iesnieguma elektronisko versiju. Pievienoto dokumentu lapas numurē;

24.2. elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu). Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz elektroniski:

24.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;

24.2.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskajām kopijām) jābūt izstrādātiem un noformētiem atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem.

25. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno:

25.1. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;

25.2. tehnisko specifikāciju būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem;

25.3. pašvaldības lēmumu par finansējumu. Lēmumā atsevišķi norāda attiecināmās un neattiecināmās izmaksas;

25.4. pašvaldības apliecinājumu, ka rekultivējamā izgāztuve ir bijusi vai tiek izmantota pašvaldības atkritumu apsaimniekošanas (apglabāšanas) funkciju nodrošināšanai;

25.5. normatīvajos aktos paredzēto dokumentāciju, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot Kohēzijas fonda projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā;

25.6. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītiestādes izsniegta dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts pašvaldībai tiks piešķirts;

25.7. dokumentus, kas apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesnie­dzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēti būvdarbi:

25.7.1. īpašumtiesības apliecinoša dokumenta kopiju par zemi, uz kuras atrodas rekultivējamā izgāztuve;

25.7.2. ar zemesgabala īpašnieku panāktās vienošanās kopiju par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai;

25.8. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognozi;

25.9. Kohēzijas fonda projekta indikatīvo iepirkumu plānu.

26. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisija pārbauda Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma pieejamības vērtēšanas kritērijiem.

27. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas administratīvie kritēriji ir šādi:

27.1. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā;

27.2. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;

27.3. projekta iesniegums iesniegts atbilstoši iesnieguma noformēšanas prasībām (šo noteikumu 24.1. un 24.2.apakš­punkts);

27.4. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts (2.pielikums);

27.5. projekta iesniegumam pievienoti visi nepieciešamie pielikumi (šo noteikumu 25.punkts).

28. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu atbilstības vērtēšanas kritēriji ir šādi:

28.1. Kohēzijas fonda projekta īstenošana samazinās izgāztuves negatīvo ietekmi uz vides kvalitāti;

28.2. Kohēzijas fonda projekta īstenošana novērsīs iedzīvotāju saslimšanas draudus;

28.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegums attiecas uz tādas sadzīves izgāztuves rekultivāciju, kas iekļauta normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju sarakstā (1.pielikums);

28.4. atkritumu izgāztuve reģistrēta piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā;

28.5. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes atbal­stāmajām darbībām (šo noteikumu 7.punkts);

28.6. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes attieci­nāmajām izmaksām (šo noteikumu 9.punkts);

28.7. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattie­cināmajām izmaksām (šo noteikumu 10.punkts);

28.8. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām;

28.9. Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm;

28.10. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspēju;

28.11. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie fiziskie rādītāji atbilst projekta aprakstam;

28.12. pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme nepārsniedz 50 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām Rīgas pilsētas pašvaldībai un 85 % – pārējā Latvijas teritorijā esošajām pašvaldībām;

28.13. Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;

28.14. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota;

28.15. Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots;

28.16. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas;

28.17. Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;

28.18. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam – pašvaldībai – nav nodokļu parādu uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu;

28.19. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur atrodas normatīvajiem aktiem neatbilstošā atkritumu izgāztuve.

29. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritēriji ir šādi:

29.1. Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija;

29.2. Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivāciju;

29.3. atkritumu apsaimniekotāja, zemes īpašnieka (pašvaldības, privāt­īpašnieka) papildu finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā;

29.4. izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (atkritumu apjoms izgāztuvē (tonnas) attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām (lati));

29.5. izgāztuves kategorija pēc to bīstamības un potenciāli radītā vides piesārņojuma;

29.6. Kohēzijas fonda projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projekta iesnieguma iesniegšanas dienā.

30. Atbilstoši šo noteikumu 29.1., 29.2. un 29.5.apakšpunktā saņemtajam punktu skaitam vērtēšanas komisija izveido projektu iesniegumu prioritāro sarakstu un, pamatojoties uz Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādīto attiecināmo izmaksu summu, nosaka, kādiem projektiem pietiks finansējuma projektu iesniegumu atlases kārtā. Projektu prioritāro sarakstu izmanto, ja projektu atlases kritērijiem atbilstošo projektu kopējā summa pārsniedz šo noteikumu attiecīgi 15.1. vai 15.2.apakšpunktā minēto finansējumu atlases kārtai. Ja divi vai vairāk Kohēzijas fonda projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos projektu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā:

30.1. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.1.apakšpunktam;

30.2. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.5.apakšpunktam;

30.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.4.apakšpunktam;

30.4. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.2.apakšpunktam;

30.5. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.3.apakšpunktam;

30.6. Kohēzijas fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju atbilstoši šo noteikumu 29.6.apakšpunktam;

30.7. Kohēzijas fonda projekta iesniegums pilnībā atbilst visiem Kohē­zijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstības kritērijiem.

31. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas finansējuma pieeja­mības kritērijs: Kohēzijas fonda projektam projektu prioritārajā sarakstā, kas sastādīts atbilstoši šo noteikumu 30.punktam, ir pieejams Kohēzijas fonda finansējums.

VI. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība

32. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (nolikumā ietver komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji, kā arī vadošās iestādes pārstāvis novērotāja statusā. Novērotājs nodrošina atzinuma sagatavošanu par vērtēšanas komisijas darbu iesniegšanai atbildīgās iestādes vadītājam tādos termiņos, kādos vērtēšanas komisija sagatavo atzinumu par Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas rezultātiem.

33. Atbildīgā iestāde:

33.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku;

33.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājas­lapā internetā (www.vidm.gov.lv) ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesnieguma veidlapu (2.pielikums), Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus, kā arī nosaka iepirkuma procedūras standarta dokumentus;

33.3. reģistrē iesniegto Kohēzijas fonda projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanu.

34. Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus:

34.1. ar “Jā”, “Nē” un “Neattiecas” attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 27.1., 27.2., 27.3., 27.4., 27.5., 28.1., 28.2., 28.3., 28.4., 28.5., 28.6., 28.7., 28.8., 28.9., 28.10., 28.11., 28.12., 28.13., 28.14., 28.15., 28.16., 28.17., 28.18. un 28.19.apakšpunktā un 31.punktā. Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida. Ja kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē;

34.2. piešķirot katram projekta iesniegumam noteiktu punktu skaitu attie­cībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 29.1., 29.2., 29.3., 29.4., 29.5. un 29.6.apakšpunktā. Projekta iesniegumu apstiprina, ja, vērtējot projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 29.1., 29.2. un 29.5.apakšpunktam, vērtējums katrā kritērijā ir vismaz viens punkts.

35. Vērtējot Kohēzijas fonda projekta iesniegumu attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 29.3., 29.4. un 29.6.apakšpunktā, projekta iesniegums saņem papildu punktus.

36. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas atzinumu, pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu.

37. Atbildīgās iestādes vadītājs var pieņemt lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, norādot termiņu, līdz kuram:

37.1. jāprecizē informācija par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti) (2.pielikums);

37.2. jāprecizē pievienotie dokumenti atbilstoši šo noteikumu 25.punktam;

37.3. jāprecizē izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;

37.4. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 28.8.apakšpunktu;

37.5. jāprecizē naudas plūsmas prognoze atbilstoši šo noteikumu 28.13.apakšpunktam;

37.6. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns atbilstoši šo noteikumu 28.14.apakšpunktam;

37.7. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Eiropas Savienības fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums atbilstoši šo noteikumu 28.15.apakšpunktam;

37.8. jāprecizē informācija par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 28.16.apakšpunktam.

38.  20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 37.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertā nosacījuma izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi.

39. Ja lēmumā ietvertais nosacījums nav izpildīts šo noteikumu 36.punktā minētajā termiņā vai šo noteikumu 36.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā tā lēmuma kontroli, kurā ietvertā nosacījuma izpildes kontrolei atzinums ir sagatavots.

40. Kopējais nosacījumu izpildes termiņš nevar būt ilgāks par trim mēnešiem. Šo noteikumu 37.punktā minēto termiņu nevar pagarināt.

41. Lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam.

VII. Iepirkuma procedūra, iepirkuma līguma slēgšana un grozīšana

42. Iepirkuma procedūru veic finansējuma saņēmējs.

43. Atbildīgā iestāde divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicē Vides ministrijas mājaslapā (www.vidm.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkuma procedūru dokumentu paraugus.

44. Pirmo iepirkuma procedūru izsludina triju mēnešu laikā pēc Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanas.

45. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos norma­tīvajos aktos noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas šādi noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.

VIII. Maksājumu veikšana

46. Visus izdevumus, ko veicis finansējuma saņēmējs, pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.

47. Atbildīgā iestāde saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem Kohēzijas fonda projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē. Finansējuma saņēmējs, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, visus maksājumus veic tikai no minētā konta līdzekļiem.

48. Finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 47.punktā minētā konta atvēršanas noformē parakstu paraugu kartīti, kas apliecina personu pilnvaras rīkoties ar kontā esošajiem finanšu līdzekļiem, un tās kopiju iesniedz atbildīgajai iestādei pirms maksājumu veikšanas no Kohēzijas fonda projekta līdzekļiem.

IX. Kohēzijas fonda projekta īstenošana

49. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējam visas Kohēzijas fonda projekta aktivitātes jāīsteno divu gadu laikā pēc vienošanās noslēgšanas par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.

50. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu mājaslapā internetā (ja tāda ir) par Kohēzijas fonda projekta ieviešanas procesu.

51. Ja pēc tam, kad noslēgta vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projektā (4.pielikums).

52. Vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu grozījumus neizdara šādos gadījumos:

52.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret projektā sākotnēji noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem;

52.2. ja projekta aktivitāšu kopējās izmaiņas projekta īstenošanas laikā nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apmēra naudas izteiksmē;

52.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apmēru.

53. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu saga­tavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.

X. Aktivitātes uzraudzība pēc projektu īstenošanas

54. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc Kohēzijas fonda projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par:

54.1. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;

54.2. rekultivētās teritorijas turpmāko izmantošanu atbilstoši teritorijas plānojumam;

54.3. rekultivētās teritorijas juridisko statusu;

54.4. pēcrekultivācijas veiktā monitoringa rezultātu atbilstību Valsts vides dienesta noteiktajiem pēcrekultivācijas monitoringa parametriem;

54.5. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par Kohēzijas fonda projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.

55. Pirmo reizi šo noteikumu 5.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc Kohēzijas fonda noslēguma maksājuma saņemšanas un turpmāk – reizi gadā saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.

56. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Kohēzijas fonda projektu pabeigšanas aktivitātes ietvaros, ja saskaņā ar vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu nav noteikts ilgāks laikposms.

XI. Noslēguma jautājums

57. Šo noteikumu 1.pielikumā minēto sarakstu var grozīt līdz 2009.gada 30.aprīlim.

Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers

Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 19.jūliju.


 

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490

Normatīvo aktu prasībām neatbilstošās sadzīves atkritumu izgāztuves

Nr.

p.k.

Reģionālā vides

pārvalde (RVP)

Izgāztuves atrašanās vieta (rajona pašvaldība)

Izgāztuves atrašanās vieta (vietējā pašvaldība)

Izgāztuves nosaukums

Piesārņoto vietu reģistrs

Latgales plānošanas reģions

1.

Daugavpils RVP

Daugavpils

Demene

Demene

44508/830/PV

2.

Rēzeknes RVP

Ludzas

Zvirgzdene

Kristužāni

78768/732/PPV

3.

Rēzeknes RVP

Rēzeknes

Ozolaine

Rītiņi

78768/732/PPV

Zemgales plānošanas reģions

4.

Madonas RVP

Aizkraukles

Sērene

Totēni

32808/5283/PPV 

5.

Madonas RVP

Aizkraukles

Bebri

Cenši

32468/2816/PPV

6.

Madonas RVP

Aizkraukles

Klintaine

Āžukalns

32588/5286/PPV 

7.

Madonas RVP

Aizkraukles

Koknese

Koknese

32608/2832/PPV

8.

Madonas RVP

Aizkraukles

Pilskalne

Strobuki

32748/2859/PPV

9.

Madonas RVP

Aizkraukles

Sece

Putnukalns

32788/5288/PPV 

10.

Madonas RVP

Aizkraukles

Skrīveri

Ramziņas

32828/2868/PPV

11.

Madonas RVP

Aizkraukles

Sunākste

Zvanītāji

3286/5285/PPV

12.

Madonas RVP

Aizkraukles

Vietalva

Rūcēnkalns

32928/5280/PPV 

13.

Madonas RVP

Aizkraukles

Kurmene

Medņi

32628/2850/VPP

14.

Madonas RVP

Aizkraukles

Kurmene

Sietiņi

32628/2849/PPV

15.

Madonas RVP

Aizkraukles

Staburags

Jaunieši

32848/5282PPV 

16.

Madonas RVP

Aizkraukles

Valle

Ziliņi

32908/5290/PPV 

17.

Madonas RVP

Aizkraukles

Valle

Taurkalne

32908/5291/PPV  

18.

Madonas RVP

Aizkraukles

Daudzese

Siliņkalns

32508/2820/PPV 

19.

Madonas RVP

Aizkraukles

Nereta

Radiņi

32708/2857/PPV

20.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Dunava

Prūsāni

56548/844/PPV

21.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Mežāre

Stimbināja

56768/846/PPV

22.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Kalns

Starenieki

56668/850/PPV

23.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Sēlpils

Plaušukalns

56908/2043/PPV

24.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Varieši

Lejas Smani

56948/5306/PPV  

25.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Varieši

Kalngali

56948/5304/PPV 

26.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Varieši

Dimzukalns

56948/5305/PPV 

27.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Rubene

Siliņi

56828/856/PPV

28.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Aknīste

Pāvulāni 1

56257/838/PPV

29.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Viesīte

Spures

56357/5300/PPV 

30.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Gārsene

Kabatas

 56628/5302/PPV

31.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Rite

Salāte

56808/5299/PPV 

32.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Asare

Bubuļi

56448/1352/PV

33.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Asare

Urbāni

56448/5338/PPV

34.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Atašiene

Troškas

56468/852/PPV

35.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Dignāja

Banderi

56528/1440/PPV

36.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Sauka

Skosas

56888/1409/PPV

37.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Vīpe

Poļakas

56968/5358/PPV

38.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Zasa

Sīpulāni

56988/870/PPV

39.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Sala

Rāceņi (Gustiņi)

56868/5303/PPV

40.

Daugavpils RVP

Jēkabpils

Sala

Ielejas

56868/5298/PPV 

Kurzemes plānošanas reģions

41.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Pelči

Zīles

62748/1331/PPV

42.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Ēdole

Kauši

62468/1012/VPP

43.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Gudenieki

Bigasāti

62508/1343/VPP

44.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Kabile

Grantiņi

62608/1004/VPP 

45.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Laidi

Sermītes

62648/1364/VPP

46.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Laidi

Svillas

62648/1365/VPP

47.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Padure

Sviķi

62728/1385VPP   

48.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Renda

Pūtļeļi

62808/1328/VPP

49.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Skrunda

Skrunda

62297/1445/VPP

50.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Turlava

Priedīškalns

62928/1165/VPP

51.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Kurmāle

Kalēji

62608/1005/VPP

52.

Liepājas RVP

Kuldīgas

Kurmāle

Siliņi

62608/988/VPP

53.

Liepājas RVP

Saldus

Nīgrande

Bandzeri

84708/1641/VPP

54.

Liepājas RVP

Saldus

Pampāļi

Pampāļi

84768/1469/VPP

55.

Liepājas RVP

Saldus

Lutriņi

Krimpji (Alpi)

84668/1468VPP

56.

Liepājas RVP

Saldus

Novadnieki

Kūmas (Kalves)

84728/1466/NPP 

57.

Liepājas RVP

Saldus

Ruba

Mēra kapi

84828/1431/VPP

58.

Liepājas RVP

Saldus

Brocēni

Vibsteri

84808/1511/PPV

59.

Liepājas RVP

Saldus

Zaņa

Grieztpurvs

84948/1433/VPP

Vidzemes plānošanas reģions

60.

Valmieras RVP

Valmieras

Kocēni

Beites

96648/2160/PV

61.

Valmieras RVP

Valmieras

Burtnieku novads

Kulpji

96708/2132/PPV

62.

Valmieras RVP

Valkas

Trikāta

Ozoli

94848/3383/PPV

63.

Valmieras RVP

Valkas

Grundzāle

Smiltiņsils

94588/5318/PPV 

64.

Valmieras RVP

Valkas

Palsmane

Kangarkalni

94748/3360/PPV

65.

Valmieras RVP

Valkas

Launkalne

Putnukalns

94708/5258PPV 

66.

Valmieras RVP

Valkas

Vijciems

Celīši

94928/5241/PPV  

67.

Valmieras RVP

Cēsu

Priekuļi

Piebaudzes (Baudzes)

42728/5240/PV

68.

Valmieras RVP

Cēsu

Skujene

Kursene

42788/2484/PPV

69.

Valmieras RVP

Cēsu

Vecpiebalga

Veļķi

42928/2508/PPV

70.

Valmieras RVP

Cēsu

Vecpiebalga

Alauksts

42928/2505/PPV

71.

Madonas RVP

Madonas

Liezere

Vālēni

70688/3040/PPV

72.

Madonas RVP

Madonas

Vestiena

Lauski

70968/3068/PPV

73.

Madonas RVP

Madonas

Mētriena

Pērles

70768/3047/VPP

74.

Madonas RVP

Madonas

Ērgļi

Sidrabiņi

70928/5279/PPV 

75.

Madonas RVP

Madonas

Ērgļi

Andrupi

70608/3030/PPV

76.

Madonas RVP

Madonas

Ērgļi

Lempēni

70548/3023/PPV

77.

Madonas RVP

Madonas

Varakļāni

Varakļāni

70948/3063/PPV

78.

Madonas RVP

Madonas

Ošupe

Grāvmalas

70828/5289/PPV  

79.

Madonas RVP

Madonas

Arona

Lindes

70428/3006/PPV

80.

Madonas RVP

Madonas

Kalsnava

Siliņi

70628/3034/PV

81.

Madonas RVP

Madonas

Mārciena

Sūņi

70748/5284/PPV 

82.

Madonas RVP

Madonas

Murmastiena

Vorza

70788/3052/PPV

83.

Madonas RVP

Madonas

Prauliena

Ienāškalniņš

70868/3056/PPV

84.

Madonas RVP

Madonas

Prauliena

Silenieki

70868/3057/PPV  

85.

Madonas RVP

Madonas

Prauliena

Jurupe

70868/3058/PPV

86.

Madonas RVP

Madonas

Ļaudona

Kalnieši

70708/3035/PPV

87.

Madonas RVP

Madonas

Barkava

Dubītes

70448/3013/PPV

88.

Madonas RVP

Madonas

Barkava

Mālsala

70448/4401/PPV

Rīgas plānošanas reģions

89.

Lielrīgas RVP

Rīgas

Rīga

Deglava iela

01944/675/PV

90.

Lielrīgas RVP

Ogres

Jumprava

Auriņi

74488/3665/PPV

91.

Lielrīgas RVP

Ogres

Ogresgals

Ķilupe

74808/3638/PV

92.

Valmieras RVP

Limbažu

Braslava

Mežiņi

 6448/5238/PPV

Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne


 

 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490

KN490P2_PAGE_01.JPG (86303 bytes)

KN490P2_PAGE_02.JPG (91834 bytes)

KN490P2_PAGE_03.JPG (73952 bytes)

KN490P2_PAGE_04.JPG (77523 bytes)

KN490P2_PAGE_05.JPG (72700 bytes)

KN490P2_PAGE_06.JPG (99841 bytes)

KN490P2_PAGE_07.JPG (72323 bytes)

KN490P2_PAGE_08.JPG (93915 bytes)

KN490P2_PAGE_09.JPG (118328 bytes)

KN490P2_PAGE_10.JPG (161055 bytes)

KN490P2_PAGE_11.JPG (47366 bytes)

KN490P2_PAGE_12.JPG (20405 bytes)

KN490P2_PAGE_13.JPG (40305 bytes)

KN490P2_PAGE_14.JPG (43966 bytes)

Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne


 

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490

Projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr. p.k.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1.

Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija:

jāsaņem vismaz 1 punkts

1.1.

sagatavota tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem

1

1.2.

izstrādāts un normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts

2

2.

Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivāciju:

jāsaņem vismaz 1 punkts

2.1.

būvprojekta izstrāde un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksu summa pārsniedz 2,5 % no projekta attiecināmajām izmaksām

1

2.2.

būvprojekta izstrāde un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksu summa ir no 1,5 % līdz 2,5 % (ieskaitot) no projekta attiecināmajām izmaksām

2

2.3.

būvprojekta izstrāde un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksu summa ir mazāka par 1,5 % no projekta attiecināmajām izmaksām

3

3.

Atkritumu apsaimniekotāja, zemes īpašnieka (pašvaldības, privātīpašnieka) papildu finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā:

kritērijs dod papildu punktus

3.1.

mazāks nekā 5 % no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izmaksu finansējuma daļas

1

3.2.

5 % no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izmaksu finansējuma daļas vai lielāks

2

4.

Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (atkritumu apjoms izgāztuvē (tonnas) attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām (lati)). Vidējais projektu atlases kārtas rādītājs, kas ir aprēķināts projektiem, kuri atbilst atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu skaitu):

kritērijs dod papildu punktus

4.1.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir lielāka par 20 %

1

4.2.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir no 10 % līdz 20 %

2

4.3.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai par 10 % lielāks, vai par 10 % mazāks

3

4.4.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir no 10 % līdz 20 %

4

4.5.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un starpība ir lielāka par 20 %

5

1.1. kritēriji par horizontālām prioritātēm

Vērtējums punktos

5.

Izgāztuves kategorija atbilstoši atkritumu bīstamībai un potenciāli radītajam vides piesārņojumam (ilgtspējīga attīstība):

jāsasniedz vismaz 1 punkts

5.1.

I kategorija – izgāztuves, kuru darbība rada potenciāli nelielu risku

1

5.2.

II kategorija – izgāztuves, kuru darbība rada potenciāli vidēju risku

2

5.3.

III kategorija – izgāztuves, kuru darbība rada potenciāli lielu risku

3

6.

Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī (teritorijas līdzsvarota attīstība):

kritērijs dod papildu punktus

6.1.

teritorijas attīstības indekss ir lielāks par +0,3

1

6.2.

teritorijas attīstības indekss ir no –1,18 līdz +0,3 (ieskaitot)

2

6.3.

teritorijas attīstības indekss ir mazāks par –1,18

3

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1. Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

7.

Kohēzijas fonda projekta īstenošana samazinās izgāztuves negatīvo ietekmi uz vides kvalitāti (ilgtspējīga attīstība)

N

8.

Kohēzijas fonda projekta īstenošana novērsīs iedzīvotāju saslimšanas draudus

N

Jā/Nē

9.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums attiecas uz tādas sadzīves izgāztuves rekultivāciju, kas iekļauta normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju sarakstā

N

10.

Atkritumu izgāztuve reģistrēta piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā

N

11.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes:

11.1.

atbalstāmajām darbībām:

N

11.1.1.

darbības, kas tieši saistītas ar izgāztuves rekultivāciju

11.1.2.

pēcrekultivācijas monitoringa aprīkojuma nodrošināšana

11.2.

attiecināmajām izmaksām:

P

11.2.1.

ar ietekmes uz vidi novērtējumu (ja tāds ir nepieciešams) saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas

11.2.2.

autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām

11.2.3.

būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām

11.2.4.

būvdarbu izmaksas

11.2.5.

pēcrekultivācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamā aprīkojuma piegādes izmaksas

11.3.

neattiecināmajām izmaksām

12.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām (komponentēm):

N

12.1.

sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums

12.2.

norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim

12.3.

sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā

12.4.

sniegts veicamo darbību kvalitatīvais un kvantitatīvais ieguldījums Eiropas Savienības tiesību aktu un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā

12.5.

aprakstīta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu

13.

Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm

P

14.

Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspēju:

N

14.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra

14.2.

ir plānots rekultivētās izgāztuves vides stāvokļa monitorings

14.3.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu rekultivētās izgāztuves vides stāvokļa monitoringu

15.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie fiziskie rādītāji atbilst projekta aprakstam

N

16.

Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme nepārsniedz 50 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām Rīgas pilsētas pašvaldībai un 85 % – pārējām Latvijas teritorijā esošajām pašvaldībām

N

17.

Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas:

N

17.1.

ietver visas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas

17.2.

ir saskaņā ar iesniegto publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtībā izstrādāto būvdarbu tāmi

17.3.

ir samērīgas un pamatotas, norādot skaidrus pieņēmumus izmaksu aprēķinam

17.4.

ir tieši nepieciešamas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai

17.5.

ir noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas uz projekta īstenošanas laiku, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi vai projekta iesniedzēja veikto tirgus pētījumu

18.

Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

18.1.

atspoguļo gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi

18.2.

atbilst plānotajam laika grafikam

18.3.

atbilst iepirkumu plānam un līguma specifikai

18.4.

atbilst projekta finanšu plānam

18.5.

atbilst Eiropas Savienības fondu projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem

19.

Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots:

P

19.1.

aptver visas Kohēzijas fonda projekta darbības un pakalpojumus un norāda to izmaksas

19.2.

darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilst darbu apjomam un specifikācijai)

19.3.

līgumu ieviešanas laika grafiks ir pamatots, izvēlētā iepirkuma metode atbilst publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem

19.4.

līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, atbilst normatīvajiem aktiem un projekta laika grafikam

20.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteikto finansējuma saņēmēja funkciju izpildi:

P

20.1.

projekta administratīvo vadību (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)

20.2.

projekta finanšu vadību (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana)

20.3.

projekta tehnisko vadību (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa pārskatu sagatavošana)

21.

Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu

P

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

22.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam – pašvaldībai – nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu

N

23.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur atrodas normatīvajiem aktiem neatbilstošā atkritumu izgāztuve:

N

23.1.

zemesgabals ir reģistrēts zemesgrāmatā kā pašvaldības īpašums

23.2.

ja zemesgabals ir denacionalizēts, ar zemesgabala īpašnieku panākta vienošanās par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

24.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā

N

25.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

26.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums iesniegts atbilstoši šādām prasībām:

N

26.1.

iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai

26.2.

iesniegums sagatavots latviešu valodā

26.3.

iesniegums sagatavots datorrakstā (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā)

26.4.

iesniegumu ir parakstījusi pilnvarota persona

26.5.

iesniegts viens Kohēzijas fonda projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā)

26.6.

gan Kohēzijas fonda projekta oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas ir numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā)

26.7.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniski):

26.7.1.

parakstīts ar drošu elektronisko parakstu

26.7.2.

izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā

26.7.3.

papildus iesniedzamie dokumenti (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskās kopijas) ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām

27.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts

N

28.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumam pievienoti visi nepieciešamie pielikumi:

P

28.1.

būvdarbu tāme saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību

28.2.

tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem

28.3.

pašvaldības lēmums par finansējumu, kurā atsevišķi norādītas attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

28.4.

pašvaldības apliecinājums, ka rekultivējamā izgāztuve ir bijusi vai tiek izmantota pašvaldības atkritumu apsaimniekošanas (apglabāšanas) funkciju nodrošināšanai

28.5.

īpašumtiesības apliecinoša dokumenta kopija par zemi, uz kuras atrodas rekultivējamā izgāztuve

28.6.

ar zemesgabala īpašnieku panāktās vienošanās kopija par nekustamā īpašuma izmantošanas ierobežojumiem, kas nostiprināti zemesgrāmatā, uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas, vai uz laiku, kas nepieciešams pēcrekultivācijas monitoringa veikšanai

28.7.

normatīvajos aktos noteiktā dokumentācija, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā

28.8.

noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izsniegta dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts pašvaldībai tiks piešķirts

28.9.

Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze

28.10.

Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkumu plāns

4.

FINANSĒJUMA PIEEJAMĪBAS KRITĒRIJS

Jā/Nē

29.

Kohēzijas fonda projektam projektu prioritārajā sarakstā ir pieejams Kohēzijas fonda finansējums

Apzīmējumi.

N – ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, veicot precizējumus projekta iesniegumā lēmumā noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne


 

 

4.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490

KN490P4_PAGE_1.JPG (60266 bytes)

KN490P4_PAGE_2.JPG (51346 bytes)

Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne


 

5.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.490

KN490P5_PAGE_1.JPG (72815 bytes)

KN490P5_PAGE_2.JPG (118319 bytes)

KN490P5_PAGE_3.JPG (11419 bytes)

Vides ministra vietā – labklājības ministre I.Purne

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!