• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par pasažieru vilcienu kustību posmā Pļaviņas - Vecumi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.09.1999., Nr. 310/311 https://www.vestnesis.lv/ta/id/17857

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zaļais sertifikāts - viedokļu apmaiņa turpinās

Vēl šajā numurā

22.09.1999., Nr. 310/311

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par pasažieru vilcienu kustību posmā Pļaviņas — Vecumi

Balvu, Gulbenes un Madonas rajona padomes priekšsēdētājam,

dzelzceļa līnijas Rīga — Pļaviņas — Vecumi pagastu

padomju priekšsēdētājiem un dzelzceļa pasažieriem

Apzinos, ka jums ļoti nozīmīgs ir jautājums par pasažieru vilcienu kustību dzelzceļa posmā Pļaviņas — Vecumi, tādēļ labprāt pieņemu un pateicos par uzaicinājumu ceturtdien, 23.septembrī, ierasties Gulbenē, lai apspriestu šajā jomā radušās problēmas.

Diemžēl nelielā pasažieru skaita dēļ nav iespējams no ieņēmumiem par biļetēm pilnībā finansiāli segt pasažieru pārvadājumus dzelzceļa posmā Rīga — Pļaviņas — Vecumi. Zaudējumi šajā iecirknī pārsniedz vienu miljonu latu gadā. Līdz ar to objektīvi rodas nepieciešamība meklēt optimālu pasažieru pārvadājumu risinājumu reģionā.

Lai tikšanās Gulbenē būtu konstruktīva, piedāvāju apspriest tālāk minētos priekšlikumus.

Valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" ierosina, ka pasažieru pārvadājumi posmā Pļaviņas —Vecumi līdzšinējā apjomā būtu jāturpina līdz 15 oktobrim, pēc tam iecirknī kursējošo vilcienu skaits būtu jāsamazina.

"Latvijas dzelzceļš" piedāvā divus variantus. Pirmajā vilcieni maršrutā Rīga—Vecumi un maršrutā Pļaviņas — Žīguri kursētu pirmdienās, trešdienās, piektdienās un svētdienās, un šajā gadījumā būtu nepieciešama dotācija aptuveni 720 tūkstoši latu. Otrā variantā vilcieni minētajos maršrutos kursētu piektdienās un svētdienās, un dotācijas, lai segtu zaudējumus, būtu aptuveni 290 tūkstoši latu gadā. Ja ieteiksiet, mēs varētu izvērtēt arī citus variantus, kā optimizēt dzelzceļa pasažieru pārvadājumus.

Tikšanās laikā Gulbenē būtu nepieciešams apspriest arī pasažieru vilcienu dotēšanas jautājumus. Dzelzceļa likums paredz, ka ar biļešu ieņēmumiem nenosegtie pasažieru pārvadājumu izdevumi ir jāsedz ar valsts un pašvaldību dotācijām (veicot attiecīgu pasūtījumu pārvadātājam). Diemžēl valdība ierobežotu finansu resursu dēļ neatbalstīja Satiksmes ministrijas prasību piešķirt pasažieru vilcienu kustības dotēšanai vismaz piecus miljonus latu. Tā vietā nākamā gada budžetā ir paredzēti tikai 300 000 latu. Apzinoties, ka arī pašvaldību finansiālā situācija ir saspringta, tomēr uzskatu, ka šajā jomā ir jārod abpusēji pieņemams risinājums, kas atbilstu likumam.

Domāju, būsiet ar mani vienisprātis, ka šīs problēmas risinājums nav jāsasteidz un arī atlikt to uz tālāku laiku vairs nevar. Ceru uz lietišķu diskusiju ceturtdien Gulbenē.

Ar cieņu un sapratni —

Anatolijs Gorbunovs,

satiksmes ministrs

1999.gada 20.septembrī

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!