Ministru kabineta noteikumi Nr.642
Rīgā 2008.gada 4.augustā (prot. Nr.55 47.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.5.2.aktivitāti “Neatliekamās medicīniskās palīdzības attīstība”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.prioritātes “Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai” 3.1.5.pasākuma “Veselības aprūpes infrastruktūra” 3.1.5.2.aktivitāti “Neatliekamās medicīniskās palīdzības attīstība” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu;
1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.4. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projektu iesniegumi) vērtēšanas kritērijus.
2. Aktivitātes mērķis ir neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sakārtošana Latvijā, lai nodrošinātu ātru un efektīvu medicīniskās palīdzības sniegšanu pirmsslimnīcas posmā.
3. Aktivitātes mērķa īstenošanā sasniedzami šādi aktivitātes uzraudzības rādītāji:
3.1. vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības vadības sistēmas ietvaros izveidot sešus vadības un dispečeru centrus;
3.2. samazināt operatīvajam medicīniskajam transportlīdzeklim nepieciešamo laiku, lai nokļūtu līdz pacientam laukos (75–80 procentos gadījumu līdz 15 minūtēm).
4. Aktivitātes mērķa grupa ir neatliekamās medicīniskās palīdzības saņēmēji.
5. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Ja projektu iesniegumu atlasē projekta iesniegums tiek uzskatīts par noraidītu, sadarbības iestāde rīko atkārtotu projektu iesniegumu atlasi.
6. Aktivitātei pieejamais attiecināmais finansējums ir 7 678 406 lati, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 6 526 645 lati un valsts budžeta līdzfinansējums 1 151 761 lats.
7. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija, nodrošinot ātru un efektīvu neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu pirmsslimnīcas posmā visā Latvijā.
II. Atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde
8. Atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Veselības ministrija, sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra.
9. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
10. Atbildīgās iestādes kompetence:
10.1. sniegt informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu un nodrošināt projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodikas izstrādi;
10.2. uzkrāt datus par aktivitāti normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
10.3. uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;
10.4. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
10.5. saskaņot sadarbības iestādes izstrādātās vienošanās projektu par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanu;
10.6. plānot un īstenot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu.
11. Sadarbības iestādes kompetence:
11.1. izveidot ierobežotas projektu iesniegumu atlases vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija), pieaicinot dalībai komisijā Veselības ministrijas un Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras pārstāvjus, kā arī vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvjus novērotāju statusā, un izstrādāt komisijas nolikumu;
11.2. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību;
11.3. nosūtīt uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums) ne vēlāk kā 10 darbdienu laikā no šo noteikumu apstiprināšanas šo noteikumu 12.punktā minētajam ierobežotam projektu iesniedzēju lokam;
11.4. izvērtēt projektu iesniegumus un izdot pārvaldes lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu;
11.5. izstrādāt vienošanās projektu par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanu;
11.6. slēgt ar projekta iesniedzēju vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās);
11.7. izskatīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja (turpmāk – finansējuma saņēmējs) iepirkumu plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;
11.8. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā noteiktās aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, kā arī nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veikt pārbaudes Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanas vietā un vadīt Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu līmenī;
11.9. sniegt informāciju finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;
11.10. sagatavot Eiropas Savienības fondu maksājumu prognozi un iesniegt to maksājumu iestādē un vadošajā iestādē;
11.11. pārbaudīt finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprināt attiecināmo izdevumu summas un sagatavot maksājuma uzdevumus, sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās pārbaudei vadošajā iestādē;
11.12. nodrošināt atbildīgās iestādes funkciju nodrošināšanai nepieciešamās informācijas sagatavošanu;
11.13. uzkrāt datus par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
11.14. plānot un īstenot sabiedrības informēšanas pasākumus par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanu, tai skaitā publicēt informāciju par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektiem;
11.15. izstrādāt iekšējo procedūru aprakstus šo noteikumu 11.6., 11.7., 11.8., 11.10. un 11.11.apakšpunktā minēto funkciju izpildei.
III. Aktivitātes īstenošanas nosacījumi, projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam noteiktās prasības
12. Projekta iesniedzējs var būt Veselības ministrijas padotības iestāde, kas ir atbildīgā par neatliekamās medicīniskās palīdzības sistēmas darbību un attīstību.
13. Finansējuma saņēmējs aktivitātes ietvaros var īstenot tikai vienu Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu.
14. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma konkursu izsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas datuma.
15. Finansējuma saņēmējs visus Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta sadārdzinājumus, kas rodas Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas laikā, sedz no pašu līdzekļiem.
16. Finansējuma saņēmējs pirms iepirkuma procedūras izsludināšanas šo noteikumu 59.3.apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības ietvaros iepirkuma dokumentācijas tehniskajā specifikācijā iekļauj prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta informācijas sistēmu, lai nodrošinātu neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta funkciju izpildi.
17. Finansējuma saņēmējs līdz Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas beigu datumam nodrošina, ka infrastruktūra, kurā paredzēts ieguldīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļus, reģistrēta finansējuma saņēmēja vai valsts īpašumā.
18. Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (pielikums) un šādiem pielikumiem:
18.1. projekta iesniedzēja pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības, ja projekta iesniedzējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā;
18.2. projekta iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu atbilstoši normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības fondu finansētajiem projektiem noteiktajām prasībām;
18.3. projekta iesniedzēja pilnvarojumu apliecinoša dokumenta apstiprinātas kopijas;
18.4. dokumentāciju, kas apliecina projekta iesniedzēja vai valsts īpašumtiesības uz infrastruktūru, kurā paredzēts ieguldīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļus, vai minētās infrastruktūras īpašnieka apliecinājumu, ka līdz projekta īstenošanas beigu datumam infrastruktūra tiks nodota projekta iesniedzēja vai valsts īpašumā.
19. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus nemaina un nedzēš.
20. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapu noformē atbilstoši šo noteikumu 35.1.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem.
21. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapas saturu sagatavo atbilstoši šo noteikumu 35.2.apakšpunktā noteiktajiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem un 35.3.apakšpunktā noteiktajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.
22. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai aktuālā informācija par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas gaitu tiktu ievietota finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
23. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
24. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 7 678 406 lati.
25. Aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu V nodaļā noteiktajām atbalstāmajām darbībām, attiecināmajām valsts budžeta un Eiropas Reģionālās attīstības fonda izmaksām un to apjoma ierobežojumiem, kā arī sniedz Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošina to atbilstību Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta mērķim, plānotajām darbībām un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu projekta iesniegumā plāno tikai Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
26. Projekta iesniedzējs, analizējot Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta sociāli ekonomiskās izmaksas un ieguvumus, ņem vērā šādas analīzes pamatprasības:
26.1. projekta dzīves cikls ir 15 gadi no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas;
26.2. sociālekonomiskās atdeves rādītāji:
26.2.1. uzturēšanas izmaksu samazinājums;
26.2.2. ieguvumi no cilvēka dzīves ilguma pagarināšanas;
26.2.3. netiešie ieguvumi no infrastruktūras un vadības sistēmas uzlabošanas;
26.3. sociālā diskonta likme ir 5,5 procenti.
27. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām, vai papīra formā trijos eksemplāros (oriģināls un divas kopijas), attiecīgi norādot “oriģināls” vai “kopija”. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, tam pievieno elektronisko kopiju uz elektronisko datu nesēja.
28. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz 35 kalendāra dienu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas datuma.
29. Projekta iesniedzējs informāciju par šo noteikumu 55.punktā minētā nosacījuma izpildi iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai 14 kalendāra dienu laikā pēc šo noteikumu 55.punktā minētā lēmuma nosūtīšanas datuma.
30. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniski šo noteikumu 28.punktā minētajā termiņā:
30.1. ja projekta iesniegumu nosūta pa elektronisko pastu vai izmantojot atbildīgās iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas, par iesniegšanas laiku uzskata tā nosūtīšanas datumu sadarbības iestādes informācijas sistēmā. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegšanas termiņa beigām. Ja sadarbības iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai šis apgalvojums jāpamato;
30.2. ja projekta iesniegumu sūta pa pastu, par iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;
30.3. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par iesniegšanas datumu uzskata dokumenta reģistrēšanas datumu sadarbības iestādē.
IV. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
31. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 35.1. un 35.2.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem:
31.1. ar “Jā” (atbilst), “Jā ar nosacījumu” (atbilst ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs veic sadarbības iestādes noteiktās darbības saskaņā ar šo noteikumu 55.punktu, lai projektu varētu atbilstoši īstenot) vai “Nē” (neatbilst) vērtē šo noteikumu 35.1.6., 35.1.7., 35.1.8., 35.1.9., 35.1.10., 35.1.11., 35.1.12., 35.1.13., 35.2.2., 35.2.6., 35.2.7., 35.2.8., 35.2.9., 35.2.10., 35.2.11., 35.2.12., 35.2.13. un 35.2.14.apakšpunktā minētos vērtēšanas kritērijus;
31.2. ar “Jā” (atbilst) vai “Nē” (neatbilst) vērtē šo noteikumu 35.1.1., 35.1.2., 35.1.3., 35.1.4., 35.1.5., 35.2.1., 35.2.3., 35.2.4. un 35.2.5.apakšpunktā minētos vērtēšanas kritērijus.
32. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 35.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu.
33. Projekta iesniegumu vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 35.punktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem un sadarbības iestādes projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību, izmantojot atbildīgās iestādes apstiprināto projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku.
34. Atbildīgā iestāde publicē savā mājaslapā internetā (www.vm.gov.lv) projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī projektu iesniegumu aizpildīšanas metodiku. Sadarbības iestāde publicē savā mājaslapā internetā (www.vsmtva.gov.lv) projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību.
35. Projekta iesniegumu vērtē pēc šādiem vērtēšanas kritērijiem:
35.1. administratīvie vērtēšanas kritēriji:
35.1.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumu;
35.1.2. projekta iesniedzējs projekta iesniegumu ir iesniedzis uzaicinājumā norādītajā termiņā atbilstoši šo noteikumu 28.punktā noteiktajam;
35.1.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
35.1.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
35.1.5. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;
35.1.6. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, tai skaitā pievienoti noteiktie pielikumi;
35.1.7. projekta iesniegums ir bez dzēsumiem, aizkrāsojumiem, neatrunātiem labojumiem, svītrojumiem un papildinājumiem;
35.1.8. ja projekta iesniegums iesniegts papīra formā, tā oriģināleksemplārs ir cauršūts vai caurauklots;
35.1.9. ja projekta iesniegums iesniegts papīra formā, tam ir pievienota elektroniskā kopija uz elektronisko datu nesēja;
35.1.10. ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā, tas ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām;
35.1.11. projekta iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona;
35.1.12. ja projekta iesnieguma pielikumi nav latviešu valodā, pievieno apliecinātus dokumentu tulkojumus latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā;
35.1.13. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts;
35.2. atbilstības vērtēšanas kritēriji:
35.2.1. projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 12.punktā noteiktajām prasībām;
35.2.2. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 13., 14., 24. un 26.punktā noteiktajiem aktivitātes īstenošanas nosacījumiem;
35.2.3. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts ir vērsts uz neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniegšanas sakārtošanu Latvijā, nodrošinot ātru un efektīvu palīdzības sniegšanu pirmsslimnīcas posmā;
35.2.4. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros paredzēts izveidot vienotu un centralizētu neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, tai skaitā vienu vadības un dispečeru centru un piecus reģionālos vadības un dispečeru centrus;
35.2.5. ir veikta Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta sociāli ekonomisko izmaksu – ieguvumu analīze;
35.2.6. visas attiecināmajās Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta izmaksās iekļautās izmaksas ir attiecināmas un atbilst šo noteikumu V nodaļā noteiktajām prasībām;
35.2.7. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma daļa projekta iesniegumā nepārsniedz šo noteikumu 23.punktā noteikto apjomu;
35.2.8. projekta iesniegumā plānotās darbības ir precīzi definētas, pamatotas, atbilstošas projekta īstenošanas laika grafikam un vērstas uz projekta mērķu sasniegšanu, mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
35.2.9. projekta iesniegumā plānotie sagaidāmie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu, mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
35.2.10. projekta iesniegumā plānotie izdevumi ir samērīgi, pamatoti, nepieciešami Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmu rezultātu rašanos;
35.2.11. līdz 2009.gada
31.decembrim paredzēts izlietot ne mazāk par
35 % no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta
finansējuma;
35.2.12. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas kapacitāte ir pietiekama un pamatota;
35.2.13. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Reģionālās attīstības fonda aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros;
35.2.14. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi ir pietiekami un atbilstoši;
35.3. kvalitātes vērtēšanas kritēriji:
35.3.1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta sociāli ekonomisko izmaksu un ieguvumu analīze;
35.3.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta darbību piemērošana ir pamatota, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm;
35.3.3. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta riska pakāpe ir pieņemama;
35.3.4. tiek nodrošināta Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta rezultātu ilgtspēja;
35.3.5. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Teritorijas līdzsvarota attīstība” ieviešanu;
35.3.6. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Makroekonomiskā stabilitāte” ieviešanu;
35.3.7. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Ilgtspējīgā attīstība” ieviešanu;
35.3.8. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Vienlīdzīgas iespējas” ieviešanu;
35.3.9. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Informācijas sabiedrība” ieviešanu.
36. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.1.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
36.1. projekta sociāli ekonomisko izmaksu un ieguvumu analīzes rezultāti ir pozitīvi – divi punkti;
36.2. projekta sociāli ekonomisko izmaksu un ieguvumu analīzes rezultāti ir neitrāli – viens punkts;
36.3. projekta sociāli ekonomisko izmaksu un ieguvumu analīzes rezultāti ir negatīvi – nulle punktu.
37. Šo noteikumu 35.3.1.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
38. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.2.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
38.1. projekta darbību piemērošana ir pamatota, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm, un ir efektīvāka par alternatīvajiem variantiem – divi punkti;
38.2. projekta darbību piemērošana ir pamatota, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm, un vienādi efektīva ar alternatīvajiem variantiem – viens punkts;
38.3. projekta darbību piemērošana ir pamatota, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm, un nav efektīvāka par alternatīvajiem variantiem vai nav pamatota, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm – nulle punktu.
39. Šo noteikumu 35.3.2.apakšpunktā minētā kvalitātes vērtēšanas kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
40. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.3.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
40.1. projekta ieviešanas ilgums ir līdz 24 mēnešiem – divi punkti;
40.2. projekta ieviešanas ilgums ir no 24 līdz 48 mēnešiem – viens punkts;
40.3. projekta ieviešanas ilgums ir lielāks par 48 mēnešiem – nulle punktu.
41. Šo noteikumu 35.3.3.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
42. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.4.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
42.1. sasniegtie rezultāti pēc projekta pabeigšanas tiks uzturēti 10 gadus un ilgāk – divi punkti;
42.2. sasniegtie rezultāti pēc projekta pabeigšanas tiks uzturēti no pieciem līdz deviņiem gadiem – viens punkts;
42.3. sasniegtie rezultāti pēc projekta pabeigšanas tiks uzturēti mazāk par pieciem gadiem – nulle punktu.
43. Šo noteikumu 35.3.4.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
44. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.5.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
44.1. projektā paredzēts izveidot vismaz vienu reģionālo vadības un dispečeru centru katrā reģionā – viens punkts;
44.2. projektā nav paredzēts izveidot vismaz vienu reģionālo vadības un dispečeru centru katrā reģionā – nulle punktu.
45. Šo noteikumu 35.3.5.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
46. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.6.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
46.1. projektā vidēji plānotās investīcijas uz vienu iedzīvotāju ir no viena lata līdz četriem latiem – divi punkti;
46.2. projektā vidēji plānotās investīcijas uz vienu iedzīvotāju ir no pieciem līdz astoņiem latiem – viens punkts;
46.3. projektā vidēji plānotās investīcijas uz vienu iedzīvotāju ir deviņi lati un vairāk – nulle punktu.
47. Šo noteikumu 35.3.6.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
48. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.7.apakšpunktā minētajam kvalitātes vērtēšanas kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
48.1. projektā tiek plānotas darbības, kas tieši vērstas uz vides aizsardzību – divi punkti;
48.2. projektā tiek plānotas darbības, kas netieši vērstas uz vides aizsardzību – viens punkts;
48.3. projektā netiek plānotas darbības, kas vērstas uz vides aizsardzību – nulle punktu.
49. Šo noteikumu 35.3.7.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir nulle punktu vai vairāk.
50. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.8.apakšpunktā minētajam kvalitātes vērtēšanas kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
50.1. projektā tiek plānotas darbības, kas tieši vērstas uz diskriminācijas mazināšanu pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes – divi punkti;
50.2. projektā tiek plānotas darbības, kas netieši vērstas uz diskriminācijas mazināšanu pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes – viens punkts;
50.3. projektā netiek plānotas darbības, kas vērstas uz diskriminācijas mazināšanu pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes – nulle punktu.
51. Šo noteikumu 35.3.8.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir nulle punktu vai vairāk.
52. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 35.3.9.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam vērtē atbilstoši šādiem apakškritērijiem, piešķirot attiecīgo punktu skaitu:
52.1. projektā paredzēts izveidot vai pilnveidot informācijas sistēmu un apmācīt lietotājus, kā arī iegādāties dispečerdienesta darbībai nepieciešamo tehnisko aprīkojumu – trīs punkti;
52.2. projektā paredzēts izveidot vai pilnveidot informācijas sistēmu un apmācīt lietotājus – divi punkti;
52.3. projektā paredzēts izveidot vai pilnveidot informācijas sistēmu – viens punkts;
52.4. projektā nav paredzēts izveidot vai pilnveidot informācijas sistēmu – nulle punktu.
53. Šo noteikumu 35.3.9.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums tiek uzskatīts par atbilstošu, ja saņemtais vērtējums ir viens punkts vai vairāk.
54. Sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, ja tas visos šo noteikumu 35.1.apakšpunktā minētajos administratīvajos kritērijos un šo noteikumu 35.2.apakšpunktā minētajos atbilstības kritērijos novērtēts ar “Jā” un visu šo noteikumu 35.3.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju novērtējumi tiek uzskatīti par atbilstošiem.
55. Ja projekta iesniegums vismaz vienā šo noteikumu 31.1.apakšpunktā minētajā kritērijā novērtēts ar “Jā ar nosacījumu” un pārējos ar “Jā”, bet visos šo noteikumu 31.2.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos ar “Jā” un šo noteikumu 35.3.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju novērtējumi tiek uzskatīti par atbilstošiem, sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu ar nosacījumu un projekta iesniedzējs šo noteikumu 29.punktā minētajā termiņā veic sadarbības iestādes lēmumā par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktās darbības, lai projektu varētu atbilstoši īstenot. Projekta apstiprināšana ar nosacījumu var ietvert:
55.1. projekta aktivitāšu plānojuma precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 35.2.8., 35.2.9., 35.2.11. un 35.2.13.apakšpunkta kritēriju vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (laika grafika izmaiņas, nepārsniedzot plānoto projekta īstenošanas laiku, aktivitāšu sadalīšana vai izslēgšana), kuru izpilde nevar ietekmēt kvalitātes vērtēšanas rezultātus;
55.2. projekta budžeta precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 35.1.13., 35.2.6., 35.2.7., 35.2.10., 35.2.11., 35.2.13.apakšpunkta kritēriju vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (samazināšana vai izslēgšana, aritmētiskas atbilstības nodrošināšana), kuru izpilde nevar ietekmēt kvalitātes vērtēšanas rezultātus;
55.3. projekta iesnieguma tehnisku precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 35.1.6., 35.1.7., 35.1.8., 35.1.9., 35.1.10., 35.1.11., 35.1.12., 35.1.13., 35.2.2., 35.2.6., 35.2.7., 35.2.8., 35.2.9., 35.2.10., 35.2.11., 35.2.12., 35.2.13. un 35.2.14.apakšpunkta kritēriju vērtējumā izteiktajiem norādījumiem, kuru izpilde nevar ietekmēt kvalitātes vērtēšanas rezultātus.
56. Sadarbības iestāde
noraida projekta iesniegumu, ja tas vismaz vienā šo noteikumu
35.1.apakšpunktā minētajā administratīvajā kritērijā vai šo
noteikumu 35.2.
apakšpunktā minētajā atbilstības kritērijā novērtēts ar “Nē” vai
vismaz viena šo noteikumu 35.3.apakšpunktā minētā kvalitātes
kritērija novērtējums netiek uzskatīts par atbilstošu.
57. Pēc tam kad saņemta projekta iesniedzēja informācija par šo noteikumu 55.punktā minētā nosacījuma izpildi, sadarbības iestāde izvērtē projekta iesniegumu un sagatavo atzinumu par lēmuma izpildi:
57.1. ja projekta iesniedzējs nodrošina šo noteikumu 55.punktā minētā nosacījuma izpildi šo noteikumu 29.punktā minētajā termiņā, sadarbības iestāde sagatavo pozitīvu atzinumu par lēmuma izpildi;
57.2. ja projekta iesniedzējs nenodrošina šo noteikumu 55.punktā minētā nosacījuma izpildi vai nenodrošina nosacījumu izpildi šo noteikumu 29.punktā minētajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums par lēmuma izpildi ir negatīvs un projekta iesniegumu uzskata par noraidītu.
58. Šo noteikumu 57.punktā minētā atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei tas sagatavots.
V. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
59. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
59.1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta informācijas un publicitātes pasākumi;
59.2. neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta funkciju nodrošināšanai nepieciešamās infrastruktūras izveide un aprīkojuma iegāde;
59.3. neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta funkciju nodrošināšanai nepieciešamās informācijas sistēmas izstrāde un informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma iegāde.
60. Šo noteikumu 59.1.apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība ietver izmaksas, kas tieši saistītas ar obligātajiem informācijas un publicitātes pasākumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas un publicitātes prasībām Eiropas Savienības fondu projektiem.
61. Šo noteikumu 60.punktā minēto projekta attiecināmo izmaksu pozīciju finansējums nepārsniedz 0,5 procentus no kopējā Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta attiecināmā finansējuma.
62. Šo noteikumu 59.2.apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība ietver šādas projekta attiecināmo izmaksu pozīcijas:
62.1. tehnisko projektu sagatavošanas izmaksas;
62.2. tehnisko projektu neatkarīgā izvērtējuma izmaksas;
62.3. būvdarbu, rekonstrukcijas vai renovācijas izmaksas;
62.4. būvdarbu autoruzraudzības pakalpojumu izmaksas;
62.5. būvuzraudzības pakalpojumu izmaksas;
62.6. biroja aprīkojuma un saimnieciskā aprīkojuma iegādes izmaksas;
62.7. biroja aprīkojuma un saimnieciskā aprīkojuma montāžas izmaksas.
63. Šo noteikumu 62.punktā minēto projekta attiecināmo izmaksu pozīciju finansējums nepārsniedz 50 procentus no kopējā Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta attiecināmā finansējuma.
64. Šo noteikumu 59.3.apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība ietver šādas projekta attiecināmo izmaksu pozīcijas:
64.1. informācijas sistēmas iegādes izmaksas;
64.2. informācijas sistēmas aprobācijas izmaksas;
64.3. informācijas sistēmas adaptācijas izmaksas;
64.4. informācijas sistēmas instalācijas izmaksas;
64.5. informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma iegādes izmaksas;
64.6. informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma montāžas izmaksas.
65. Šo noteikumu 64.punktā minēto projekta attiecināmo izmaksu pozīciju finansējums nepārsniedz 70 procentus no kopējā Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta attiecināmā finansējuma.
66. Šo noteikumu 59.2. un 59.3.apakšpunktā minētās darbības veido kopējo projekta attiecināmo tiešo izmaksu summu.
67. Šo noteikumu 59.1.apakšpunktā minētās darbības veido kopējo projekta attiecināmo netiešo izmaksu summu.
68. Finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem un valsts budžeta nav attiecināmas izmaksas:
68.1. kas nav norādītas šo noteikumu 60., 62. un 64.punktā;
68.2. kas pārsniedz šo noteikumu 61., 63. un 65.punktā noteikto izmaksu pozīciju ierobežojumu;
68.3. kas neatbilst šo noteikumu 24.punktā noteiktajiem izmaksu ierobežojumiem;
68.4. par kurām maksājumi veikti pirms šo noteikumu stāšanas spēkā;
68.5. par kurām maksājumi veikti pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas termiņa beigām;
68.6. kas nav pamatotas ar atbilstošiem izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
69. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas atkarībā no tā, vai Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros iegādātās preces un saņemtie pakalpojumi paredzēti apliekamu vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas nav paredzēti likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”.
Ministru prezidents I.Godmanis
Veselības ministrs I.Eglītis
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 13.augustu.
Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā
Pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 4.augusta noteikumiem Nr.642
Veselības ministrs I.Eglītis