Ministru kabineta noteikumi Nr.576
Rīgā 2008.gada 21.jūlijā (prot. Nr.51 2.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.2.1.1.apakšaktivitāti “Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.prioritātes “Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana” 3.2.2.pasākuma “IKT infrastruktūra un pakalpojumi” 3.2.2.1.aktivitātes “Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība” 3.2.2.1.1.apakšaktivitāti “Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu;
1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.4. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma (turpmāk – projekta iesniegums) vērtēšanas kritērijus.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir, efektīvi izmantojot informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iespējas, uzlabot publiskās pārvaldes efektivitāti, veicināt publisko pakalpojumu elektronizāciju, attīstību, pieejamību un kvalitāti, samazināt administratīvo slogu uz iedzīvotājiem un komersantiem, palielināt iespējas iedzīvotājiem iesaistīties sabiedriskajos procesos, attīstīt informācijas sistēmas, nodrošinot tehnisko bāzi elektronisko pakalpojumu attīstībai un uzlabojot informācijas apriti. Apakšaktivitāte vērsta uz informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras, tai skaitā informācijas sistēmu un pakalpojumu attīstību vairākās nozarēs – veselības aprūpes, nodarbinātības un sociālās aizsardzības, kultūras un citās, nodrošinot gan piekļuvi informācijas resursiem, gan šo resursu saglabāšanu. Apakšaktivitātes mērķis ir arī attīstīt un pilnveidot informācijas sistēmas, kas domātas visām vai vairākām publiskās pārvaldes institūcijām, nodrošinot šo informācijas sistēmu saskaņotību un integrāciju, un attīstīt pakalpojumus, kuros piedalās vairākas publiskās pārvaldes institūcijas un tiek izmantotas vairākas informācijas sistēmas.
3. Apakšaktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
4. Apakšaktivitātes mērķa grupa ir pārvaldes iestāde, pilnvarotā persona valsts pārvaldes uzdevumu veikšanai un citi informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu lietotāji.
5. Apakšaktivitātes atbalstāmās darbības ir:
5.1. informācijas sistēmu izveide, integrācija un attīstība;
5.2. elektronisko pakalpojumu izveide un attīstība;
5.3. informācijas resursu digitalizācija.
6. Apakšaktivitātei pieejamais kopējais finansējums ir 116 405 645 lati, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 98 944 798 lati un Latvijas valsts budžeta finansējums 17 460 847 lati.
II. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcijas un kompetence
7. Apakšaktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde:
7.1. atbildīgās iestādes funkcijas veic Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts;
7.2. sadarbības iestādes funkcijas veic valsts aģentūra “Centrālā finanšu un līgumu aģentūra”.
8. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālajā pārraudzībā.
9. Atbildīgās iestādes kompetencē ir:
9.1. nodrošināt apakšaktivitātes uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi apakšaktivitātes līmenī;
9.2. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektiem (turpmāk – projekts), un nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus apakšaktivitātes līmenī;
9.3. izstrādāt projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;
9.4. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas nolikumu;
9.5. nodrošināt projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;
9.6. pieņemt lēmumus par projektu iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
9.7. uzkrāt datus par projekta iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
9.8. sniegt normatīvajos aktos noteikto informāciju finanšu vadības jomā valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai;
9.9. izstrādāt un slēgt vienošanos par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) ar finansējuma saņēmēju;
9.10. vērtēt iesniegto projektu grozījumu pieprasījumus un, ja nepieciešams, sniegt finansējuma saņēmējam atzinumu par konstatētajiem trūkumiem grozījumu pieprasījumā;
9.11. veikt iepirkumu plāna pirmspārbaudi un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;
9.12. pieņemt lēmumu par asignējuma apturēšanu, atjaunošanu vai atsaukšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
9.13. veikt kontroli un pārbaudes projektu īstenošanas vietās, nodrošinot tehniskā satura novērtējuma un funkcionalitātes pārbaudi projekta īstenošanas vietā;
9.14. nodrošināt metodisku palīgmateriālu izstrādāšanu Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējiem, kuri Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu ietvaros veic iepirkumu saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu un likumu “Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām” un kas ir pasūtītāji šo likumu izpratnē attiecībā uz iekšējo normatīvo aktu izstrādi.
10. Sadarbības iestādes kompetencē ir:
10.1. nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi projektu līmenī, izņemot šo noteikumu 9.13.apakšpunktā noteikto atbildīgās iestādes funkciju;
10.2. pārbaudīt finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprināt attiecināmo izdevumu summas un sagatavot maksājuma uzdevumus;
10.3. sagatavot izdevumu deklarācijas un nosūtīt tās vadošajai iestādei pārbaudes veikšanai;
10.4. izvērtēt finansējuma saņēmēja iesniegtos pēcprojekta īstenošanas pārskatus;
10.5. uzkrāt datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
10.6. izskatīt finansējuma saņēmēja progresa pārskatus un, ja nepieciešams, nosūtīt tos finansējuma saņēmējam precizēšanai;
10.7. veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka kārtību, kādā vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde, sadarbības iestāde vai atbildīgā iestāde veic pārbaudi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansētā projekta īstenošanas vietā.
III. Prasības projekta iesniedzējam
11. Projekta iesniedzējs ir tiešās valsts pārvaldes iestādes, tām pakļautībā un pārraudzībā esošas institūcijas un plānošanas reģioni.
12. Projekta iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt projekta iesniegumu sadarbībā ar citām tiešās valsts pārvaldes iestādēm, tām pakļautībā un pārraudzībā esošajām institūcijām, kā arī ar plānošanas reģioniem un pašvaldībām.
13. Projekta iesniedzējs var pretendēt uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanu, ja:
13.1. atbildīgā iestāde to ir uzaicinājusi iesniegt projekta iesniegumu;
13.2. projekta iesniegumā iekļautā projekta tēma atbilst Ministru kabinetā apstiprinātajam elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības prioritāro projektu sarakstam;
13.3. nozares ministrijas un tās pakļautībā un pārraudzībā esošo institūciju apstiprināto projektu attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz šo noteikumu 1.pielikumā minēto nozares ministrijai un tās pakļautībā un pārraudzībā esošajām institūcijām pieejamo kopējo finansējuma apjomu.
14. Apakšaktivitātes ietvaros Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir līdz 85 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, bet Latvijas valsts budžeta finansējums ir ne mazāks kā 15 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
15. Minimālais projekta finansējuma apjoms apakšaktivitātes ietvaros ir 210 841 lats, maksimālais projekta finansējuma apjoms ir 3 514 020 latu.
16. Maksimālais projekta īstenošanas ilgums ir trīs gadi.
IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
17. Projekta ietvaros ir šādas attiecināmās izmaksas:
17.1. projekta tiešās attiecināmās izmaksas:
17.1.1. projekta iesnieguma sagatavošanai nepieciešamās priekšizpētes un tehniskā projekta izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām;
17.1.2. informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu izveides un attīstības, informācijas sistēmu integrācijas un informācijas resursu digitalizācijas izmaksas;
17.1.3. nodokļi un nodevas, kas tieši saistīti ar līdzfinansēto projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt, ievērojot normatīvajos aktos par nodokļiem un nodevām noteikto kārtību;
17.2. projekta netiešās attiecināmās izmaksas:
17.2.1. sabiedrības informēšanas un publicitātes izmaksas;
17.2.2. neparedzētās
izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procentu apmērā no šo noteikumu
17.1. un 17.2.1.apakšpunktā minēto izmaksu summas. Neparedzētās
izmaksas izlietojamas šo noteikumu 17.1. un 17.2.1.
apakšpunktā noteikto izmaksu segšanai.
18. Šo noteikumu 17.1.2.apakšpunktā noteiktās izmaksas ietver šādas apakšpozīcijas:
18.1. valsts informācijas sistēmu izveide, attīstība un integrācija;
18.2. publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu izstrāde un ieviešana, dažādu pakalpojumu resursu elektronizācija, publisko pakalpojumu informatīvā satura nodrošinājuma pilnveidošana;
18.3. portālu un iestādes interneta mājaslapu izstrāde un attīstība;
18.4. elektronisko datubāzu, elektronisko reģistru un elektronisko arhīvu izveide un attīstība;
18.5. informācijas resursu digitalizācija;
18.6. elektronisko datu drošības un personas datu aizsardzības uzlabošana;
18.7. elektronisko datu apmaiņas nodrošināšana;
18.8. informācijas un komunikāciju tehnoloģiju aparatūras un iekārtu (izņemot gala lietotāju infrastruktūras) iegāde projekta ietvaros izveidotas vai attīstītas informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai;
18.9. projekta ietvaros izveidotas informācijas sistēmas uzturēšanas izmaksas no tās izstrādes brīža līdz palaišanai produktīvā darbībā projekta aktivitāšu apjomā;
18.10. projekta ietvaros izveidotās vai attīstītās informācijas sistēmas lietotāju rokasgrāmatas izstrāde;
18.11. administratoru apmācības projekta ietvaros izveidotas informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai;
18.12. konsultantu, ekspertu un speciālistu atalgojums uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata.
19. Izmaksas uzskatāmas par attiecināmām izmaksām, ja tās:
19.1. attiecas uz iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai un ir veikts saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām;
19.2. ir faktiski veiktas, norādītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, ir pārbaudāmas, kā arī tās apliecina attiecīgi attaisnojuma dokumenti (oriģināli);
19.3. ir nepieciešamas projekta īstenošanai, ir paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā un tās veiktas, ievērojot atbilstošas finanšu vadības, ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principus. Neparedzētos izdevumus finansējuma saņēmējs var izmantot, ja tos iepriekš saskaņo ar atbildīgo iestādi, pamatojoties uz vienošanos, kas noslēgta starp atbildīgo iestādi un finansējuma saņēmēju;
19.4. tieši saistītas ar projekta īstenošanu, ir samērīgas un pamatotas.
20. Projekta ietvaros ir šādas neattiecināmās izmaksas:
20.1. administratīvās izmaksas;
20.2. informācijas un komunikāciju tehnoloģiju gala lietotāju aparatūras un iekārtu iegāde;
20.3. galalietotāju apmācības projekta ietvaros izveidotas informācijas sistēmas un elektronisko pakalpojumu lietošanai;
20.4. lietošanas konsultantu apmācības elektronisko pakalpojumu lietošanai.
21. Šo noteikumu 20.1.apakšpunktā noteiktās izmaksas ietver šādas apakšpozīcijas:
21.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla darba samaksa par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi, pamatojoties uz darba līgumu vai uzņēmuma līgumu;
21.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
21.3. komandējumu vai darba braucienu izmaksas;
21.4. izdevumi par kancelejas precēm;
21.5. izdevumi par degvielu, transportlīdzekļa nomu, transporta pakalpojumu pirkšanas izdevumi;
21.6. elektronisko sakaru pakalpojumu izmaksas (nosakot noteiktu limitu).
22. Šo noteikumu 20.1.apakšpunktā noteiktās neattiecināmās izmaksas projekta īstenošanai nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un ir iekļaujamas projekta iesniegumā.
23. Šo noteikumu 20.2., 20.3.
un 20.4.
apakšpunktā noteiktās neattiecināmās izmaksas projekta
īstenošanai nepārsniedz 10 procentus no projekta kopējām
attiecināmajām izmaksām un ir iekļaujamas projekta
iesniegumā.
V. Projektu iesniegumu iesniegšanas un atlases kārtība
24. Lai nodrošinātu šo noteikumu 6.punktā minētā finansējuma apgūšanu, atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu iestādēm, kuras norādītas Ministru kabinetā apstiprinātajā elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības prioritārajā projektu sarakstā. Uzaicinājumā norāda:
24.1. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta formā;
24.2. iesniedzamā projekta tēmu;
24.3. maksimālo projekta iesniedzējam pieejamo finansējuma apjomu;
24.4. mājaslapas adresi internetā, kurā ievietoti Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma sagatavošanai nepieciešamie dokumenti.
25. Atbildīgā iestāde nodrošina, ka vienlaikus vērtēšanā atrodas tikai viens nozares projekta iesniegums, ja nozarei pieejamā finansējuma atlikums ir mazāks par 7 028 040 latiem.
26. Projektu iesniedzējs 40 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 24.punktā minētā uzaicinājuma saņemšanas sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē projekta iesniegumu.
27. Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) un, ja projekta īstenošana notiek sadarbībā ar šo noteikumu 12.punktā noteiktajām iestādēm, sadarbības apliecinājuma (3.pielikums).
28. Ja projekta iesniegumu un sadarbības apliecinājumu iesniedz papīra formā, ievēro šādas prasības:
28.1. projekta iesniegumu iesniedz četros eksemplāros (oriģināls un trīs kopijas) ar attiecīgām norādēm “oriģināls” vai “kopija”;
28.2. projekta iesnieguma veidlapu papildus iesniedz arī elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā;
28.3. visi projekta iesnieguma eksemplāri un papildus iesniedzamo dokumentu eksemplāri ir cauraukloti, un lapas ir numurētas. Uz pēdējās lapas aizmugurē diegu gali ir pielīmēti un apzīmogoti ar projekta iesniedzēja zīmogu. Uz uzlīmes norādīts dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaits, dokumenta autors, datums, izstrādāšanas vieta un paraksts, kā arī apliecinājums par dokumenta kopiju pareizību;
28.4. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas amatpersona ar paraksta tiesībām vai tās pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarotā persona, kopā ar projekta iesniegumu iesniedz dokumentu, kas pilnvaro šo personu parakstīt projekta iesniegumu.
29. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, ievēro šādas prasības:
29.1. projekta iesniegumu noformē atbilstoši elektronisko dokumentu izstrādāšanu, noformēšanu, glabāšanu un apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasībām;
29.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, DOCX, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;
29.3. projekta iesniegumu paraksta ar drošu elektronisko parakstu, papildus iesniedzamo dokumentu oriģinālus paraksta katru atsevišķi ar to autora drošu elektronisku parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms projekta iesnieguma pieņemšanas termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tos apliecina katru atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu pirms projekta iesnieguma pieņemšanas termiņa beigām;
29.4. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas amatpersona ar paraksta tiesībām vai tās pilnvarota persona.
30. Ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par projekta iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu.
31. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
32. Ja projektu iesniedz, sūtot pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts.
VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmuma pieņemšana
33. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projekta iesniegumu vērtē projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj trīs balsstiesīgus atbildīgās iestādes pārstāvjus.
34. Komisijas sastāvā novērotāja statusā iekļauj vadošās iestādes pārstāvi.
35. Komisijas personālsastāvu apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs.
36. Komisija apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanai pieaicina ekspertus.
37. Projektu iesniegumus vērtē atbilstoši kvalitātes kritērijiem, atbilstības kritērijiem, administratīvajiem kritērijiem un finansējuma piešķiršanas kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 4.pielikumu.
38. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem kvalitātes kritērijiem:
38.1. datu apmaiņas saite projektā izveidojamā (uzlabojamā) elektroniskā pakalpojuma nodrošināšanai;
38.2. projekta ietvaros izveidojamā (uzlabojamā) elektroniskā pakalpojuma elektronizācijas pakāpe;
38.3. vietne, kurā paredzēta projekta ietvaros izveidojamā (uzlabojamā) elektroniskā pakalpojuma saskarnes formas izvietošana;
38.4. projekta rezultātu mērķa grupas lielums;
38.5. projekta izmaksas uz vienu labuma guvēju;
38.6. projekta riska novērtējums:
38.6.1. projekta īstenošanas ilgums;
38.6.2. to projekta ietvaros paredzamo iepirkumu procedūru skaits, kuru līguma cena pārsniedz 50 000 latu (bez PVN);
38.7. projekta ietvaros veikto ieguldījumu teritoriālā ietekme;
38.8. projektā paredzētās specifiskās aktivitātes vienādu iespēju principa īstenošanai, nodrošinot elektroniskā pakalpojuma izmantošanas iespējas personām ar funkcionāliem traucējumiem;
39. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem atbilstības kritērijiem:
39.1. projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji:
39.1.1. projekta iesniedzējs ir tiešā valsts pārvaldes iestāde vai tās pakļautībā vai pārraudzībā esoša institūcija, vai plānošanas reģions, kas minēts Ministru kabinetā apstiprinātajā elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības prioritāro projektu sarakstā;
39.1.2. projekta īstenošana notiek sadarbībā ar šo noteikumu 12.punktā minētajām iestādēm (ja piemērojams);
39.2. projekta atbilstības kritēriji:
39.2.1. projekta iesnieguma tēma atbilst Ministru kabinetā apstiprinātajam elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības prioritāro projektu sarakstam;
39.2.2. projekta iesniedzējs ir skaidri norādījis, kā plāno piesaistīt nepieciešamo finansējumu projekta realizācijai;
39.2.3. projekta iesniedzējs ir norādījis, kā plāno nodrošināt pietiekamu projekta īstenošanas vadību;
39.2.4. projekta iesniegumā norādītais projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz trīs kalendāra gadus;
39.2.5. projekta iesniegumā pamatotas mērķa grupas vajadzības;
39.2.6. projekta iesniegumā aprakstīts, kā tiks risināta vismaz viena no šādām problēmām:
39.2.6.1. nepietiekama informācijas sistēmu attīstība, sadarbspēja un integrācija;
39.2.6.2. nepietiekami elektronizēti publiskās pārvaldes pakalpojumi;
39.2.6.3. nepietiekami attīstīta elektronisko pakalpojumu sniegšanas tehniskā bāze;
39.2.6.4. pārāk augsts administratīvais slogs uz iedzīvotājiem un komersantiem;
39.2.7. projekta iesniegumā ir ietverts detalizēts aktivitāšu skaidrojums;
39.2.8. projekta aktivitāšu īstenošanai ir paredzēts pietiekami daudz laika;
39.2.9. projekta iesniegumā norādītās projekta aktivitātes projekta īstenošanas laikā ir plānotas secīgi, efektīvi izmantojot projekta īstenošanai paredzēto laiku;
39.2.10. projekta iesniegumā ir norādīti objektīvi pārbaudāmi rezultāti;
39.2.11. projekta iesniegumā parādīta identificēto problēmu, mērķu, aktivitāšu un rezultātu tieša sasaiste;
39.2.12. projekta ietvaros paredzētie informācijas un publicitātes pasākumi nodrošina normatīvajos aktos noteikto minimālo prasību izpildi;
39.2.13. Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļa nepārsniedz pieļaujamo apjomu no projekta attiecināmajām izmaksām;
39.2.14. projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 17.punktā noteiktajām izmaksām;
39.2.15. projekta iesniegumā iekļautās neattiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 20.punktā noteiktajām izmaksām;
39.2.16. projekta iesniegumā iekļautās neattiecināmās izmaksas nepārsniedz pieļaujamo apjomu;
39.2.17. projekta iesnieguma budžeta tāme ir sastādīta atbilstoši plānotajām aktivitātēm;
39.2.18. projekta iesniedzējs ir norādījis, ka plāno izmantot projekta rezultātus un nodrošināt izveidotās infrastruktūras uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas beigām;
39.2.19. projekts nodrošina tāda elektroniskā pakalpojuma izstrādi, kas vēl nav pieejams, vai paaugstina esoša elektroniskā pakalpojuma elektronizācijas pakāpi, vai paplašina esošā elektroniskā pakalpojuma funkcionalitāti;
39.2.20. projekta ietvaros izveidojamā vai pilnveidojamā elektroniskā pakalpojuma apraksts ir pilnīgs;
39.2.21. projekta laikā tiks pilnveidoti vai uzlaboti, vai pārveidoti elektroniskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamie iestādes iekšējie procesi, lai palielinātu darbības efektivitāti;
39.2.22. projekta rezultātā radušās informācijas sistēmas un elektroniskie pakalpojumi atbilst normatīvajos aktos noteiktajām datu drošības prasībām;
39.2.23. projekts tiešā veidā veicina vienas vai vairāku šādu informācijas sistēmās uzturēto datu kvalitātes dimensiju – datu precizitāte, datu pilnība, datu konsistence, datu savlaicīgums, datu unikalitāte, datu pieļaujamība – uzlabošanu tā, lai pēc projekta īstenošanas informācijas sistēmās uzturētie dati varētu tikt uzskatīti par kvalitatīviem vismaz attiecīgās kvalitātes dimensijas ietvaros (ja piemērojams).
40. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem administratīvajiem kritērijiem:
40.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;
40.2. projekta iesniegums iesniegts uzaicinājuma vēstulē noteiktajā termiņā;
40.3. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
40.4. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
40.5. projekta iesniegumu ir parakstījusi normatīvajos aktos, pārvaldes līgumā vai citā iestādes darbību reglamentējošā dokumentā noteiktā paraksttiesīgā persona vai pilnvarotā persona;
40.6. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai;
40.7. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;
40.8. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts.
41. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem:
41.1. projekta iesniegumā norādīto attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz nozarei pieejamā finansējuma atlikumu;
41.2. projekta iesniegums atbilst administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem un ir saņēmis vismaz 25 punktus, vērtējot pēc kvalitātes kritērijiem.
42. Projekta iesnieguma atbilstību vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 38., 39., 40. un 41.punktā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
43. Uzsākot vērtēšanu, vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3. un 40.4.apakšpunktā minētajiem kritērijiem:
43.1. ja projekta iesniegums
neatbilst šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3. un 40.4.
apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu noraida
un vērtēšanu neturpina;
43.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3. un 40.4.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 40.5., 40.6., 40.7. un 40.8.apakšpunktā un 38., 39. un 41.punktā minētajiem kritērijiem.
44. Pēc projekta iesnieguma vērtēšanas atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu:
44.1. par projekta iesnieguma apstiprināšanu;
44.2. par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
44.3. par projekta iesnieguma noraidīšanu.
45. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbildīgās iestādes vadītājs pieņem, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 39., 40. un 41.punktā minētajiem kritērijiem un ir ieguvis vismaz 25 punktus, vērtējot pēc šo noteikumu 38.punktā minētajiem kritērijiem.
46. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu atbildīgās iestādes vadītājs pieņem, ja tas pilnībā atbilst šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3. un 40.4.apakšpunktā, kā arī 39.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem un ir ieguvis vismaz 25 punktus, vērtējot pēc šo noteikumu 38.punktā minētajiem kritērijiem, bet to nepieciešams precizēt atbilstoši vismaz vienam no šo noteikumu 39.2., 40.5., 40.6., 40.7., 40.8., 41.1. vai 41.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
47. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu var ietvert:
47.1. papildu skaidrojuma sniegšanu;
47.2. projekta īstenošanas laika vai izmaksu plānojuma precizēšanu sadalījumā pa gadiem;
47.3. izmaksu precizēšanu (samazināšanu vai izslēgšanu), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 17.1.1., 17.2.2.apakšpunktā un 22. un 23.punktā minētos izmaksu pozīcijas apjoma ierobežojumus;
47.4. citas darbības, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 40.5., 40.6., 40.7. un 40.8.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
48. Ja pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina, iesniedzot informāciju atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nepārsniedz 30 kalendāra dienas.
49. Komisija vērtē un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 48.punktā noteiktā termiņa. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
50. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina šo noteikumu 47.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai nosacījumi netiek izpildīti lēmumā noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.
51. Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu atbildīgās iestādes vadītājs pieņem, ja:
51.1. uz projekta iesniegumu attiecināms šo noteikumu 43.1.apakšpunkts;
51.2. projekta iesniegums neatbilst projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem (šo noteikumu 39.1.apakšpunkts);
51.3. vērtējot projekta iesniegumu pēc kvalitātes kritērijiem (šo noteikumu 38.punkts), projekts ir ieguvis mazāk nekā 25 punktus.
52. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas atbildīgā iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz vienošanos par projekta īstenošanu, ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
VII. Projekta īstenošanas nosacījumi
53. Ja projekta īstenošana notiek sadarbībā ar šo noteikumu 12.punktā minētajām iestādēm, projekta iesniedzējs noslēdz sadarbības līgumus ar tām ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas. Ja sadarbības līgumu nenoslēdz minētajā termiņā, atbildīgā iestāde lemj par vienošanās laušanu.
54. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma konkursu izsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas. Ja konkursu neizsludina minētajā termiņā, atbildīgā iestāde lemj par vienošanās laušanu.
55. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā aktuālo informāciju par projekta ieviešanas gaitu.
56. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.
VIII. Noslēguma jautājums
57. Projekts īstenojams triju gadu laikā no vienošanās par projekta īstenošanu spēkā stāšanās dienas, taču ne vēlāk kā līdz 2015.gada 30.jūnijam.
Ministru prezidents I.Godmanis
Īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās S.Bāliņa
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 14.augustu.
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.jūlija noteikumiem Nr.576
Finansējuma sadalījums pa nozaru ministrijām un to pakļautībā un pārraudzībā esošajām institūcijām 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes “Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība” ietvaros
Nr. p.k. |
Nozares ministrija, |
Finansējuma apjoms (LVL) |
1. |
Aizsardzības ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
1 000 000 |
2. |
Ārlietu ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
500 000 |
3. |
Bērnu un ģimenes lietu ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
500 000 |
4. |
Ekonomikas ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
2 500 000 |
5. |
Finanšu ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
3 000 000 |
6. |
Iekšlietu ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
8 000 000 |
7. |
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts, tam pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
20 005 645 |
8. |
Izglītības un zinātnes ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
14 500 000 |
9. |
Kultūras ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
13 000 000 |
10. |
Labklājības ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
3 500 000 |
11. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas, plānošanas reģioni |
18 000 000 |
12. |
Satiksmes ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
3 000 000 |
13. |
Tieslietu ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
4 000 000 |
14. |
Veselības ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
16 000 000 |
15. |
Vides ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
5 000 000 |
16. |
Zemkopības ministrija, tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas |
3 900 000 |
Kopā |
116 405 645 |
Īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās S.Bāliņa
Īpašu uzdevumu ministrijas elektroniskās pārvaldes lietās iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.jūlija noteikumiem Nr.576
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.jūlija noteikumiem Nr.576
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.jūlija noteikumiem Nr.576