• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2008. gada 27. augusta lēmums Nr. 91 "Par Reklāmas likuma pārkāpuma konstatēšanu un lietas izbeigšanu Lieta Nr.R/08/08/7 Par Reklāmas likuma 8.pantā noteiktā aizlieguma un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166¹³. panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu SIA "Novoe Radio" darbībās". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.09.2008., Nr. 143 https://www.vestnesis.lv/ta/id/181084

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.286

Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas propāna gāze" sašķidrinātās naftas gāzes sadales no virszemes un pazemes tvertnēm pa cauruļvadiem līdz ievadam daudzdzīvokļu ēkā pakalpojuma tarifu

Vēl šajā numurā

16.09.2008., Nr. 143

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 91

Pieņemts: 27.08.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Konkurences padomes lēmums Nr.91

Rīgā 2008.gada 27.augustā

Par Reklāmas likuma pārkāpuma konstatēšanu un lietas izbeigšanu

Lieta Nr.R/08/08/7

Par Reklāmas likuma 8.pantā noteiktā aizlieguma un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166¹³. panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu SIA “Novoe Radio” darbībās

Konkurences padome 16.06.2008. saņēma SIA “Krievu radio” 13.06.2008. iesniegumu (turpmāk tekstā – Iesniegums), kurā norādīts sekojošais.

SIA “Krievu radio” konkurents “Novoe Radio”, iespējams, rupji pārkāpj Reklāmas likuma normas, kā rezultātā pastāv negodīga konkurence. Radio “Novoe Radio”, kas raida Rīgā FM 103,2 frekvencē, ir krievu valodā raidošā radiostacija, kas ir dzirdama ļoti daudzās Latvijas vietās, arī ļoti attālās no Rīgas.

Kā vēstīts “Novoe Radio” skanošajā reklāmā, “pēc kompānijas “TNS Latvija” veiktā pētījuma “Novoe Radio” 2008.gada pavasarī bija līderis Latvijā (un, proti, paziņots, ka tas raida Rīgā, Daugavpilī, Krāslavā, Rēzeknē, Siguldā, Jūrmalā, Salaspilī, Preiļos, Ogrē, Olainē utt.) starp krievu valodā raidošām radiostacijām. Minēto reklāmu varēja dzirdēt 30.05.2008., 02.06.2008. Līdzīga satura reklāmu, tikai vizuālu, varēja redzēt 10.06.2008. laikrakstā “Telegraf”, kur “Novoe Radio” pasniegts kā Latvijas līderis.

Šī informācija neatbilst patiesībai. Iesniedzēja rīcībā ir reklāmā minētais SIA “TNS Latvia” pētījums. Tas ir arī aplūkojams internetā. No tā nepārprotami izriet, ka populārākā radiostacija Latvijā starp krievu valodā raidošām radiostacijām ir Latvijas Radio 4, nevis “Novoe Radio”. Tādējādi iesniedzējs secina, ka “Novoe Radio” maldina klausītājus. Reklāma satur maldinošu informāciju attiecībā uz reklāmas devēju, tā īpašībām, reitingu – jo “Novoe Radio” nav līderis Latvijā starp krieviski runājošām radiostacijām. Šis “Novoe Radio” pārkāpums iesniedzēja ieskatā kropļo tirgu, kaitē iesniedzēja un sabiedrības interesēm, jo kaitē godīgai konkurencei radio starpā. Tas nevar tikt atzīts par mazsvarīgu, jo aizskar arī citu radiostaciju intereses un visu sabiedrību.

Ņemot vērā iepriekšminēto un pamatojoties uz Reklāmas likumu, SIA “Krievu radio” lūdz veikt pārbaudi un izvērtēt, vai minētā “Novoe Radio” reklāma nav maldinoša. Gadījumā, ja tiks konstatēti likuma pārkāpumi, saukt pie atbildības atbildīgās amatpersonas.

Konkurences padome 25.06.2008., pamatojoties uz Administratīvā procesa likuma 55.panta 1.punktu un Reklāmas likuma 14.panta pirmo daļu, nolēma ierosināt lietu Nr.R/08/08/7 uz SIA “Krievu radio” 13.06.2008. iesnieguma pamata par Reklāmas likuma 8.pantā noteiktā aizlieguma pārkāpumu un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.¹³ panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu SIA “Novoe Radio” darbībās.

Konkurences padome 06.08.2008., pamatojoties uz Reklāmas likuma 14.panta otro daļu, nolēma pagarināt lēmuma pieņemšanas termiņu lietā Nr.R/08/08/7 uz laiku līdz 27.08.2008.

Konkurences padome, ņemot vērā Iesniegumā ietverto un papildus iegūto informāciju lietā,

 

konstatēja:

(1) Konkurences padomes Izpilddirekcija lietas izpētes gaitā ieguva papildu informāciju no SIA “TNS Latvia”, SIA “Novoe Radio”, VB SIA “Latvijas Radio”, SIA “Krievu radio”, SIA “Pirmais Baltijas Kanāls”, SIA “Izdevniecības nams FENSTER”, SIA “T.E.A.M.”, LR Uzņēmumu reģistra, SIA “Telegraf”.

(2) SIA “Krievu radio” pēc Konkurences padomes Izpilddirekcijas 19.08.2008. vēstulē Nr.2199 izteiktā uzaicinājuma savas tiesības iepazīties ar lietas materiāliem un izteikt viedokli neizmantoja.

(3) Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 61.pantu SIA “Novoe Radio” 25.08.2008. iepazinās ar lietas Nr.R/08/08/7 materiāliem, taču tiesības izteikt viedokli neizmantoja.

(4) Konkurences padomes sēdē 27.08.2008. bija ieradušies SIA “Krievu radio” un SIA “Novoe Radio” pārstāvji. SIA “Novoe Radio” pārstāve paskaidroja, ka apliecinājums par pārkāpuma izbeigšanu ir nosūtīts Konkurences padomei un ka no SIA “Pirmais Baltijas Kanāls” apliecinājumu par to, ka “Novoe Radio” reklāma netiek izplatīta pašlaik nav iespējams iegūt, jo uzņēmuma vadītāja nav uz vietas.

(5) SIA “Krievu radio” ir LR Uzņēmumu reģistrā 01.11.2006. reģistrēta (vienotais reģ. Nr.40003870914) komercsabiedrība, kas nodarbojas ar saimniecisko darbību, t.sk. reklāmas devēju piesaistīšanu komerciālajai radio raidorganizācijai SIA “Krievu hītu radio”, kas raida krievu valodā.

SIA “Novoe Radio” ir LR Uzņēmumu reģistrā 09.09.1999. reģistrēta (vienotais reģ. Nr.40003459415) komercsabiedrība (komercreģistrā ierakstīta 17.12.2003.) – komerciālā radio raidorganizācija, kas raida krievu valodā.

Gan SIA “Krievu hītu radio”, gan SIA “Novoe Radio” ir krievu valodā raidošas komerciālās raidorganizācijas. Latvijā vēl darbojas vairākas krievu valodā raidošas radio raidorganizācijas, t.sk. VB SIA “Latvijas Radio” (Latvijas Radio 4). VB SIA “Latvijas radio” ir sabiedriskā raidorganizācija, kas daļēji tiek finansēta no valsts budžeta, bet ienākumus gūst arī no komercdarbības. “Latvijas Radio 4” tiek pozicionēta kā radio programma krievu un citu Latvijā dzīvojošo tautu mazākumtautību valodās runājošajiem, tomēr absolūti lielākā daļa raidījumu (ar atsevišķiem izņēmumiem) “Latvijas Radio 4” tiek raidīti krievu valodā (skat. “Latvijas Radio 4” programmu http://www.latvijasradio.lv/program/
index.htm
), un līdz ar to ir galvenokārt krievu valodā raidīta radio programma.

Komerciālo radio raidorganizāciju galvenais ienākumu avots ir reklāmu izplatīšana ēterā. Arī VB SIA “Latvijas Radio”, kura cita starpā raida programmu “Latvijas Radio 4”, ienākumus gūst t.sk. no reklāmu izplatīšanas. Tādējādi raidorganizācijas, t.sk. SIA “Krievu hītu radio”, SIA “Novoe Radio” un VB SIA “Latvijas Radio”, raidot programmu “Latvijas Radio 4”, ir uzskatāmas par reklāmas izplatīšanas pakalpojumu sniegšanas tirgus dalībniekiem, kas konkurē.

(6) 30.05.2008. plkst.13:00:19-13:00:44, 15:05:46-15:06:12, 17:03:53-17:04:18, 21:02:11-21:02:36 radio programmas “Novoe Radio” ēterā tika pārraidīta reklāma (turpmāk tekstā – “radioreklāma Nr.1”) krievu valodā ar sekojošu tekstu:

“По результатам рейтинговых исследований компании TNS Latvia за период - весна 2008 года “Новое Радио” заняло первое место в Латвии среди радиостанций вещающих на русском языке.

Номер 1. Это номер 1. “Новое Радио” – лидер на рынке радиовещания.”

 

(Reklāmas teksta tulkojums latv. val. – Saskaņā ar reitingu pētījumu kompānijas TNS Latvia rezultātiem par periodu – 2008.gada pavasaris “Novoe Radio” ieņēma pirmo vietu Latvijā starp krievu valodā raidošām radiostacijām.

Numur 1. Tas ir numur 1. “Novoe Radio” – līderis radioraidīšanas tirgū.)

02.06.2008. plkst. 07:05:40, 09:03:54, 11:03:53, 13:00:17 radio programmas ēterā tika pārraidīta reklāma (turpmāk tekstā – “radioreklāma Nr.2”) krievu valodā ar sekojošu tekstu:

“По результатам рейтинговых исследований компании TNS Latvia за период – весна 2008 года “Новое Радио” заняло первое место в Латвии среди радиостанций вещающих на русском языке. Даугавпилс, Рига, Краслава, Резекне, Елгава, Саласпилс, Огре, Олайне, Сигулда, Юрмала, (..), Прэйли – это наши слушатели. Коллектив “Новое Радио” от всей души поздравляет всех своих поклонников и слушателей с победой. “Новое Радио” - Номер 1.”

 

(Reklāmas teksta tulkojums latv. val. – Saskaņā ar reitingu pētījumu kompānijas TNS Latvia rezultātiem par periodu – 2008.gada pavasaris “Novoe Radio” ieņēma pirmo vietu Latvijā starp krievu valodā raidošām radiostacijām. Daugavpils, Rīga, Krāslava, Rēzekne, Jelgava, Salaspils, Ogre, Olaine, Sigulda, Jūrmala, (..), Preiļi – tie ir mūsu klausītāji. “Novoe Radio” kolektīvs no visas sirds apsveic visus savus cienītājus un klausītājus ar uzvaru. “Novoe Radio” – Numur 1.)

10.06.2008. un 17.06.2008. laikrakstā “Телеграф” tika izplatīta reklāma ar šādu tekstu: Новое Радио” лидер радиовещания в Латвии”. (Reklāmas teksta tulkojums latv. val. – “Novoe Radio” radioraidīšanas līderis Latvijā.)

Laikrakstos “Вести” (19.06.2008., 26.06.2008., 17.07.2008.), “Вести Сегодня” (05.06.2008., 09.06.2008., 12.06.2008.), “7 секретов” (19.06.2008., 26.06.2008.), kopā 8 reizes, tika izplatīta sekojoša reklāma krievu valodā:

“НОВОЕ РАДИО” LEADER www.novoe­radio.lv По данным агенства социальных, медиа и рыночных исследований “TNS Latvija”, обобщённым в “Национальном исследовании медиа радио весна – 2008”, самой слушаемой радиостанцией в Латвии из вещающих на русском языке весной 2008 года стало “НОВОЕ РАДИО”.

 

(Reklāmas teksta tulkojums latv. val. – “NOVOE RADIO” LĪDERIS www.novoeradio.lv “Saskaņā ar sociālo, media un tirgus pētījumu aģentūras “TNS Latvija” datiem, apkopotiem “Nacionālajā pētījumā media: radio, pavasaris – 2008”, par visklausītāko radiostaciju no krieviski raidošajiem radio Latvijā 2008.gada pavasarī kļuva “NOVOE RADIO”.)

Kopš 20.06.2008. laikrakstā “Вести Сегодня”, kopš 24.07.2008. laikrakstā “Вести” un kopš 24.07.2008. laikrakstā “7 секретов” publicētajā “Novoe Radio” reklāmā precizēts, ka “Novoe Radio” salīdzināta tikai ar komerciālajām radiostacijām un ka runa ir par tirgus daļas rādītāju.

Laikrakstā “MK Латвия” (04.06.2008., 11.06.2008., 18.06.2008., 16.07.2008., 25.07.2008., 30.07.2008.) tika izplatīta reklāma, t.i., reklāmraksts krievu valodā. Reklāmrakstam blakus izvietota fotogrāfija ar uzrakstu “LEADER www.novoeradio.lv”, un tas sākas ar šādu tumšā krāsā (bold) izceltu tekstu:

“С ПОБЕДОЙ, “НОВОЕ РАДИО”! Общий рейтинг радиостанций “НОВОГО РАДИО” в Риге, Резекне и Даугавпилсе стал самым высоким среди всех коммерческих радио в Латвии, вещающих на русском языке, свидетельствуют данные исследования социальных, медиа- и рыночных исследований “TNS Latvija” за период “весна 2008 года”.

(Reklāmas teksta tulkojums latv. val. – Apsveicam ar uzvaru, “Novoe Radio”! Kopējais radiostacijas “Novoe Radio” reitings Rīgā, Rēzeknē un Daugavpilī kļuvis par pašu augstāko starp visiem krievu valodā raidošajiem komercradio Latvijā, tā liecina sociālo, media un tirgus pētījumu aģentūras “TNS Latvija” pētījums par periodu “2008.gada pavasaris”.)

2008.gada jūnijā un jūlijā, kopā 44 reizes, televīzijas kanālā “Pirmais Baltijas Kanāls” izplatīta sekojoša reklāma, vienlaicīgi izmantojot informācijas vizuālu un audiālu pasniegšanas formu:

Attēls: Uz zila fona uzraksts “103,2 FM RĪGA www.novoeradio.lv

Balss: “НОВОЕ РАДИО – лидер радиовещания Латвии. Слушайте в любой точке мира.” (Reklāmas teksta tulkojums latv. val. – NOVOE RADIO – radioraidīšanas līderis Latvijā. Klausieties jebkurā pasaules vietā.)

(7) 30.05.2008. un 02.06.2008. radioprogrammā “Novoe Radio” izplatītie paziņojumi, kā arī paziņojums laikrakstā “Телеграф”, “Вести”, “Вести Сегодня”, “7 секретов”, “MK Латвия” un televīzijas kanālā “Pirmais Baltijas Kanāls” (skat. šī lēmuma 6.punktu), ņemot vērā to saturu un pasniegšanas veidu, ir uzskatāmi par reklāmu Reklāmas likuma 1.panta izpratnē.

(8) Radioreklāmu Nr.1 un Nr.2, kā arī reklāmu laikrakstos un TV kanālā “Pirmais Baltijas Kanāls” devējs, ievērojot Reklāmas likuma 10.panta pirmajā daļā noteikto, ir SIA “Novoe Radio”. Saskaņā ar Reklāmas likuma 10.panta otro daļu reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas saturu. Savukārt, Reklāmas likuma 10.panta trešā daļa nosaka, ka reklāmas devējs ir tiesīgs izgatavot, pasūtīt, izplatīt vai nodot izplatīšanai tikai tādu reklāmu, kas nav pretrunā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem.

(9) SIA “Krievu radio” iebildumi pēc būtības ir par to, ka SIA “Novoe Radio” reklāmās ietverts paziņojums, ka saskaņā ar “TNS Latvia” 2008.gada pavasara pētījuma rezultātiem “Novoe Radio” ir līderis Latvijā starp krievu valodā raidošām radio programmām. Iesniedzējs uzskata, ka saskaņā ar minēto pētījumu līderis Latvijā starp krievu valodā raidošām radio programmām ir programma “Latvijas Radio 4”, nevis “Novoe Radio”, tādējādi SIA “Novoe Radio” reklāma ir maldinoša.

(10) Saskaņā ar Reklāmas likuma 8.panta pirmo daļu maldinoša reklāma ir aizliegta. Šī likuma 8.panta otrajā daļā noteikts, ka maldinoša reklāma ir tāda reklāma, kura jebkādā veidā, ieskaitot tās pasniegšanas veidu, tieši vai netieši maldina vai varētu maldināt un kura sava maldinošā rakstura dēļ varētu ietekmēt personas ekonomisko rīcību vai kura kaitē vai varētu kaitēt konkurentam. Savukārt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.¹³panta otrajā daļā notiekts, ka par likumā aizliegtas reklāmas sniegšanu vai izplatīšanu uzliek naudas sodu (..) juridiskajām personām – līdz desmittūkstoš latiem.

Konkurences padome konstatēja, ka SIA “Novoe Radio”, sniedzot reklāmas (skat. šī lēmuma 6.punktu), ir pārkāpusi Reklāmas likuma 8.pantā noteikto maldinošas reklāmas aizliegumu, līdz ar to ir izdarījusi administratīvo pārkāpumu, par kuru atbildība paredzēta Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.¹³ panta otrajā daļā.

Konkurences padome, izvērtējot lietas procesa dalībnieku paskaidrojumus un iegūto informāciju kopsakarā ar pārējiem lietas materiāliem, ir konstatējusi sekojošo:

Reklāmas likuma izpratnē jebkuram tirgus dalībnieka reklāmā sniegtajam paziņojumam attiecībā uz šo tirgus dalībnieku, arī tā īpašībām vai kvalifikāciju, ja paziņojuma precizitāti un pareizību iespējams objektīvi pārbaudīt, jābūt patiesam. Šāds ar Reklāmas likuma 3.panta pirmo daļu noteiktais ierobežojums ir būtisks sabiedrības un ar reklāmas apgalvojumu iespējami aizskarto tirgus dalībnieku likumisko interešu nodrošināšanas garants. Reklāmā lietotam apzīmējumam, ja tas raksturo tirgus dalībnieku, tā piedāvātās preces un to iespējams objektīvi pārbaudīt arī, piemēram, salīdzinājumā ar citiem tirgus dalībniekiem, šādam raksturojumam jābūt objektīvi pamatotam. Ja attiecīga objektīva pamatojuma nav, reklāma atzīstama par maldinošu (skat. Konkurences padomes 14.05.2003. lēmums Nr.17, publ. 27.05.2003. “Latvijas Vēstnesis” Nr.78; Konkurences padomes 14.07.2005. lēmums Nr.26, publ. 09.08.2005. “Latvijas Vēstnesis” Nr.124; Konkurences padomes 31.05.2006. lēmums Nr.50, publ. 28.06.2006. “Latvijas Vēstnesis” Nr.99).

SIA “Novoe Radio” reklāmās sniegtās informācijas, ka “Novoe Radio” ir līderis un ieņem pirmo vietu, atbilstība faktiskajiem apstākļiem ir pārbaudāma.

Apgalvojums, ka uzņēmums kādā nozarē ir līderis, parasti piesaista uzmanību un tiek uztverts nopietni no reklāmas mērķauditorijas puses, kā svarīgs vēstījums par uzņēmumu. Apzīmējums līderis informē par tirgus dalībnieka īpašo stāvokli tirgū, kas pēc konkrētai nozarei (pakalpojumu jomai) būtiskiem rādītājiem to izceļ starp citiem tirgus dalībniekiem. Radio programmu klientiem – reklāmas devējiem, kuri vēlas, lai to reklāmas tiktu izplatītas radio ēterā, ir svarīgi, cik daudz klausītājus jeb cik plašu auditoriju reklāma sasniegs. Tādēļ informācija, ka kāda radio programma ir līderis vai ieņem pirmo vietu starp citām radio programmām, potenciālajiem reklāmas devējiem ir sevišķi būtiska, izvēloties pakalpojumu sniedzēju. Saskaņā ar SIA “TNS Latvia” projektu vadītājas norādīto pētījuma publiskošanas mērķis ir reklāmas devēju piesaistīšana.

No “Novoe Radio” radioreklāmā Nr.1 un Nr.2, reklāmā laikrakstos “Вести”, “Вести Сегодня”, “7 секретов” ietvertās informācijas reklāmas vēstījuma saņēmēji var saprast, ka radio programmai “Novoe Radio” ir visvairāk klausītāju starp krievu valodā raidošām radio programmām, t.sk. “Latvijas Radio 4”, tādējādi, izvietojot reklāmu radio programmā “Novoe Radio”, tā būs visefektīvākā, to dzirdēs visvairāk radioklausītāju (reklāmas mērķauditorija). Reklāmā laikrakstā “Телеграф” un TV kanālā “Pirmais Baltijas Kanāls” sniegta vispārīga informācija, ka “Novoe Radio” ir radioraidīšanas līderis Latvijā, tādējādi reklāmas vēstījuma saņēmēji var saprast, ka “Novoe Radio” ir vislielākā tirgus daļa, t.sk. starp latviešu valodā raidošām raidorganizācijām, par ko SIA “Novoe Radio” nav iesniegusi pierādījumus. Savukārt no laikrakstā “МК Латвия” izplatītajā reklāmā sniegtās informācijas var saprast, ka “Novoe radio” kopējais reitings, t.i., ne tikai pēc klausīšanās laika sadalījuma, ir visaugstākais starp komerciālajām krieviski raidošajām raidorganizācijām.

Saskaņā ar SIA “TNS Latvia” projektu vadītājas norādīto “Novoe Radio” ieņem pirmo vietu tikai starp komerciālajām krievu valodā raidošām radiostacijām un tikai pēc klausīšanās laika sadalījuma. Tas arī secināms no SIA “Novoe Radio” lietā iesniegtajiem reklāmas paziņojuma sniegšanas pamatojumiem. Pirmo vietu šajā jomā ieņem sabiedriskā radio programma “Latvijas Radio 4” (6,4%).

Bez tam saskaņā ar iesniedzēja norādīto klausīšanās laika sadalījums ir tikai viens no nozīmīgākajiem rādītājiem, pēc kura klienti izvēlas reklāmas izplatītāju. Vēl viens nozīmīgs rādītājs ir klausītāju skaits, taču pēc šī rādītāja “Novoe Radio” nav pirmajā vietā arī starp komerciālajām raidorganizācijām.

Ņemot vērā iepriekšminēto, secināms, ka “Novoe Radio” reklāmās sniegta nepatiesa un maldinoša informācija, kuras rezultātā reklāmas vēstījuma saņēmēji var nepamatoti izvēlēties SIA “Novoe Radio” par savu pakalpojumu sniedzēju, un tādējādi kaitēt konkurentiem.

(11) Saskaņā ar Reklāmas likuma 15.panta trešās daļas 2.punktu Konkurences padome, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, ir tiesīga ierosināt, lai reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs rakstveidā apņemas noteiktā termiņā novērst konstatēto pārkāpumu. Konkurences padome, ņemot vērā minēto un izvērtējot SIA “Novoe Radio” reklāmas raksturu un būtību, ierosināja SIA “Novoe Radio” rakstveidā apņemties līdz 22.08.2008. novērst konstatēto pārkāpumu.

SIA “Novoe Radio” iesniedza Konkurences padomei 19.08.2008. rakstveida apņemšanos novērst konstatēto pārkāpumu līdz 22.08.2008., kā arī apliecinājumus par rakstveida apņemšanās izpildi, t.i., apliecinājumus, ka SIA ”Novoe Radio”, SIA “Telegraf” un SIA “Izdevniecības nams “FENSTER” neizplata apstrīdētos paziņojumus.

(12) Atbilstoši Reklāmas likuma 15.panta trešajai divi prim daļai SIA “Novoe Radio” rakstveida apņemšanās novērst konstatēto pārkāpumu un tās izpilde ir pamats Konkurences padomei lemt par lietas Nr.R/08/08/7 izbeigšanu, nepieņemot Reklāmas likuma 15.panta ceturtajā daļā noteiktos lēmumus.

Konkurences padome, ņemot vērā lietā konstatētos apstākļus un pamatojoties uz Reklāmas likuma 8.pantu, 13.panta pirmo daļu, 14.panta pirmo daļu, 15.panta trešās daļas 2.punktu, trešo divi prim daļu, sesto un septīto daļu, Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 4.punktu, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.¹³ panta otro daļu, 272., 274.pantu, 275.panta pirmās daļas 2.punktu,

 

nolēma:

izbeigt lietu Nr.R/08/08/7.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja v.i. R.Jonītis

Sekretāre I.Šnikvalde

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!