Rīgā 2008.gada 4.augustā (prot. Nr.55 41.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
13.1. nodrošināt aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, analizēt problēmas aktivitātes īstenošanā un iesniegt vadošajai iestādei un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai priekšlikumus par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu;
13.2. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;
13.3. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
13.4. nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus aktivitātes līmenī;
13.5. lietot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu aktivitātes uzraudzībai;
13.6. izvērtēt sadarbības iestādes pieņemtos lēmumus par projektu grozījumu saskaņošanu vai noraidīšanu.
14.1. nodrošināt ar aktivitāti saistītos informācijas un publicitātes pasākumus, tai skaitā projektu iesniedzēju informēšanu par projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanu un atlases nosacījumiem;
14.2. publicēt mājaslapā internetā ( www.vraa.gov.lv ) visu ar projektu iesniegumu atlasi saistīto dokumentāciju;
14.3. izstrādāt un saskaņot ar atbildīgo iestādi vērtēšanas komisijas nolikumu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, kārtību, kādā nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu, kā arī pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu;
14.4. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija);
14.5. nodrošināt projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;
14.6. pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un uzraudzīt nosacījumu izpildi;
14.7. izskatīt maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku;
14.8. izstrādāt vienošanos vai līguma projektu un slēgt vienošanos vai līgumu ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējiem (turpmāk – finansējuma saņēmējs) par projektu īstenošanu;
14.9. noteiktā kārtībā administrēt valsts budžetā šim mērķim piešķirtos līdzekļus – pārbaudīt finansējuma saņēmēju iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprināt attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un izdevumu deklarācijas;
14.10. izskatīt un apstiprināt iesniegtos projekta progresa pārskatus;
14.11. izvērtēt un pieņemt lēmumu par projekta grozījumiem;
14.12. uzkrāt datus par projektiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
14.13. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
14.14. nodrošināt projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās;
14.15. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā.
15.1. plānošanas reģionam;
15.2. Rīgas, Daugavpils, Jelgavas, Jēkabpils, Liepājas, Rēzeknes, Valmieras, Ventspils, Cēsu, Aizkraukles, Gulbenes, Kuldīgas, Līvānu, Madonas, Saldus, Smiltenes un Talsu pilsētas pašvaldībai;
15.3. novada pašvaldībai, kas izveidota saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu;
15.4. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai;
15.5. Latvijas Republikā reģistrētai biedrībai vai nodibinājumam.
29.1. attīstības plānošanas dokumentu izstrāde vai aktualizācija, veicinot plānošanas reģionu un pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšanu;
29.2. tādu sadarbības tīklu izveide, kuru darbība vērsta uz kvalitatīvu plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas procesa nodrošināšanu.
30.1. teritorijas līdzsvarota attīstība – projekta iesniegumā norāda plānoto ieguldījumu teritoriālās ietekmes mērogu;
30.2. makroekonomiskā stabilitāte – projekta iesniedzēja finansējuma daļa ir lielāka nekā minimāli noteiktā;
30.3. vienlīdzīgas iespējas – projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme dzimumu līdztiesības un aktīvās novecošanās, kā arī personu ar invaliditāti tiesību pamatprincipu ievērošanā.
31.1. projekta vadībā iesaistītā personāla dzīves gaitas aprakstus (Curriculum Vitae);
31.2. vienošanos vai līgumu ar partneri, ja projektu īsteno partnerībā;
31.3. ja projekta iesniedzējs atrodas finanšu stabilizācijas procesā, tas iesniedz finanšu ministra rakstisku apliecinājumu projektam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību.
32.1. plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšana;
32.2. pašvaldību grupu un organizāciju, plānošanas reģionu, biedrību vai nodibinājumu sadarbības tīklu veidošana un attīstīšana, kas vērsti uz attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšanu;
32.3. vidēja termiņa attīstības plānošanas esošo vai jaunu dokumentu aktualizācija un izstrāde plānošanas reģionu un vietējā pārvaldes līmenī.
33.1. kas vērstas uz plānošanas reģionu, pilsētu un novadu pašvaldību administratīvās kapacitātes stiprināšanu, izmantojot politikas plānošanas un politikas ietekmes novērtēšanas metodes un instrumentus atbilstoši darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” 1.5.1.pasākumam;
33.2. kuras nav uzskaitītas šo noteikumu 32.punktā, nav saistītas ar aktivitātes mērķi vai nav atbalstāmas aktivitātes ietvaros;
33.3. kas vērstas uz Eiropas Sociālā fonda finansējuma izmantošanu, lai piešķirtu aizdevumus fiziskām un juridiskām personām;
33.4. kas nav vērstas uz noteikto pašvaldību autonomo funkciju izpildi un plānošanas reģionu kompetenci.
34.1. tiešās izmaksas – projekta īstenošanas izmaksas:
34.1.1. samaksa par projekta ietvaros piesaistītā lektora vai eksperta sniegto pakalpojumu;
34.1.2. apmācību, semināru, forumu vai konferenču organizēšanas izmaksas, tai skaitā telpu un aprīkojuma noma, kancelejas preces;
34.2. netiešās izmaksas:
34.2.1. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību;
34.2.2. ar projekta darbībām saistīto publicitātes pasākumu izmaksas.
36.1. tās ir nepieciešamas šo noteikumu 32.punktā minēto darbību īstenošanai un atbilst drošas finanšu vadības principiem;
36.2. tās ir veiktas pēc vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas;
36.3. tās ir uzskaitītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaites reģistros, nodalītas no pārējām izmaksām, identificējamas, pārbaudāmas un apliecinātas ar pamatojošo dokumentu oriģināliem;
36.4. tās ir veiktas saskaņā ar publiskā iepirkuma normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un pamatotas ar attiecīgiem dokumentiem.
37.1. izmaksas, kas šo noteikumu 34.punktā nav noteiktas kā attiecināmas;
37.2. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 24.punktā noteikto maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummu;
37.3. izmaksas, kas radušās pirms vai pēc perioda, kas noteikts saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā projekta sagatavošanas izmaksas;
37.4. projekta administrēšanā iesaistītā personāla atlīdzība, kas nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;
37.5. izmaksas, kas saistītas ar finansējuma saņēmēja noslēgtajiem apakšlīgumiem par pakalpojumu sniegšanu vai darbu veikšanu, ja minētie apakšlīgumi palielina projekta izmaksas;
37.6. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, procentu maksājumi, līgumsodi, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda un zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu, soda nauda un nokavējuma procenti, un tiesvedības izdevumi;
37.7. projekta administrēšanā iesaistītajam personālam izmaksātās visu veidu prēmijas, naudas balvas, dāvanas vai cita materiāla stimulēšana;
37.8. veselības, dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšana;
37.9. izdevumi par audita pakalpojumiem;
37.10. iepirkuma dokumentu sagatavošanas izmaksas;
37.11. nekustamā īpašuma pirkuma vai nomas izmaksas;
37.12. transportlīdzekļa iegāde, noma vai līzinga maksājumi;
37.13. ieguldījumi natūrā, piemēram, zeme, nekustamais īpašums – pilnībā vai tā daļa, ilglietojamas preces, izejmateriāli un personas veikts neapmaksāts labdarības darbs;
37.14. stipendijas atsevišķām personām studijām vai mācību kursiem.
39.1. pirmo atlases kārtu sadarbības iestāde izsludina mēnesi pēc šo noteikumu spēkā stāšanās. Projekta iesniegumus var iesniegt plānošanas reģioni, Rīgas, Daugavpils, Jelgavas, Jēkabpils, Liepājas, Rēzeknes, Valmieras, Ventspils, Cēsu, Aizkraukles, Gulbenes, Kuldīgas, Līvānu, Madonas, Saldus, Smiltenes, Talsu pilsētas pašvaldības, saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu izveidotās novadu pašvaldības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija un Latvijas Republikā reģistrētas biedrības un nodibinājumi. Pirmās atlases kārtai pieejamais finansējums veido 50 procentu no aktivitātei pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma;
39.2. otro atlases kārtu sadarbības iestāde izsludina līdz 2009.gada 31.oktobrim. Otrās atlases kārtas ietvaros projekta iesniegumus var iesniegt plānošanas reģioni, pilsētu pašvaldības, novadu pašvaldības, kuras neiesniedza projekta iesniegumu pirmajā atlasē vai kuru projekta iesniegums netika apstiprināts pirmajā atlasē, un novadu pašvaldības, kuras nevarēja iesniegt projekta iesniegumu pirmajā atlases kārtā;
39.3. ja šo noteikumu 39.1. un 39.2.apakšpunktā minētajās atlases kārtās līdz 2013.gada 1.martam netiek apgūts viss aktivitātei pieejamais finansējums, sadarbības iestāde rīko atkārtotu projektu iesniegumu atlasi šajos noteikumos noteiktajā kārtībā, izsludinot atkārtotu atlasi – plānošanas reģioniem, pilsētu pašvaldībām, novadu pašvaldībām, kuras neiesniedza projekta iesniegumu iepriekšējās atlases kārtās vai kuru projekta iesniegums netika apstiprināts iepriekšējās atlases kārtās.
46.1. projekta iesniegumu sagatavo un aizpilda atbilstoši projekta iesnieguma veidlapas prasībām un noformē atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
46.2. projekta iesniegumu sagatavo un iesniedz datorrakstā latviešu valodā. Ja pavaddokumenti nav latviešu valodā, tiem pievieno apliecinātu dokumenta tulkojumu valsts valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem;
46.3. aprēķinot projekta iesnieguma finanšu datus, lieto naudas vienību – lats;
46.4. visu informāciju norāda precīzi un detalizēti, lai projekta iesniegumu varētu izvērtēt atbilstoši projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem;
46.5. projekta iesniegumu aizpilda bez svītrojumiem, dzēsumiem, aizkrāsojumiem, neatrunātiem labojumiem un papildinājumiem;
46.6. projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno pavaddokumentu oriģinālus vai notariāli apstiprinātas kopijas, vai kopijas, uz kurām ir atbilstošas iestādes apliecinājums par kopijas atbilstību oriģinālam.
47.1. personīgi vai nosūta pa pastu. Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta, cauršūta (caurauklota) un sanumurēta, pievienoti visi pielikumi, kā arī pievienota identiska elektroniska projekta iesnieguma kopija. Nosūtot projekta iesniegumu pa pastu, to ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē);
47.2. elektroniskā dokumenta formā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
48.1. sūtot pa pastu, par projekta iesniegšanas laiku uzskatāms brīdis, kad projekta iesniegums ir nodots pastā (pasta zīmogs). Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda fakts, kad sūtījums nodots pastā;
48.2. iesniedzot personīgi, par projekta iesniegšanas laiku uzskatāms sadarbības iestādes spiedogā uz projekta iesnieguma norādītais saņemšanas datums.
51.1. projekta iesniegums ir iesniegts:
51.1.1. pa pastu vai personīgi aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē);
51.1.2. elektroniska dokumenta veidā un parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu;
51.2. projekta iesniegums iesniegts noteiktajā termiņā;
51.3. projekta iesniegums ir iesniegts vienā oriģināleksemplārā (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
51.4. iesniegtais projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir cauršūts (caurauklots) (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
51.5. visas projekta iesnieguma oriģināleksemplāra lapas ir numurētas (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
51.6. projekta iesniegumam ir pievienota elektroniskā versija (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);
51.7. projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos;
51.8. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai;
51.9. projekta iesniedzējs ir parakstījis un pievienojis apliecinājumu, kurā iekļauta informācija par projekta iesniedzēja līdzfinansējuma apmēru;
51.10. projekta iesniegums sagatavots datorrakstā;
51.11. projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā;
51.12. projekta iesniegumā ir iekļauti visi noteiktie pavaddokumenti;
51.13. ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, dokumentiem ir pievienots apliecināts tulkojums valsts valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem;
51.14. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu, dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu, papildinājumu (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā).
52.1. projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim – paaugstināt plānošanas reģionu un novadu pašvaldību attīstības, tai skaitā stratēģiskās plānošanas, kapacitāti, kā arī veidot un attīstīt pašvaldību grupu un organizāciju un plānošanas reģionu sadarbības tīklus, lai nodrošinātu kvalitatīvu plānošanas reģionu un vietējo pašvaldību attīstības plānošanas procesu;
52.2. projekta ietvaros plānotās darbības ir saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām pašvaldību autonomajām funkcijām vai plānošanas reģionu kompetencēm;
52.3. projekta darbības atbilst izvirzītajām prasībām;
52.4. projekta vadības komandai ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās zināšanas, un projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta projekta īstenošana un uzraudzība;
52.5. projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
52.6. projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir atbilstošas projektā plānotajām darbībām;
52.7. projekta iesniegumā ir skaidri definētas mērķa grupas – plānošanas reģioni, pilsētu pašvaldības, novadu pašvaldības;
52.8. projekta iesniegumā plānotie rezultāti, to indikatori un rezultātu ietekme ir precīzi definēta, izmērāma un sekmēs aktivitātes mērķu sasniegšanu;
52.9. projekta budžetā iekļautie izdevumi ir samērīgi, pamatoti, atbilstoši pašreizējām tirgus cenām un nepieciešami projekta īstenošanai;
52.10. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir izstrādāts aritmētiski precīzi un pareizi;
52.11. projekta Eiropas Savienības līdzfinansējums nepārsniedz pieļaujamo apmēru;
52.12. projekta īstenošanas laiks nepārsniedz noteikto pieļaujamo maksimālo projekta īstenošanas ilgumu;
52.13. projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros;
52.14. projekta kopējais attiecināmais finansējuma apmērs nav mazāks kā 7 028 lati;
52.15. projekta kopējais attiecināmais finansējuma apmērs nav lielāks kā 52 710 latu;
52.16. administratīvās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;
52.17. projekta iesniedzējs plāno īstenot publicitātes un informācijas pasākumus atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
52.18. projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros var būt:
52.18.1. plānošanas reģions;
52.18.2. Rīgas, Daugavpils, Jelgavas, Jēkabpils, Liepājas, Rēzeknes, Valmieras, Ventspils, Cēsu, Aizkraukles, Gulbenes, Kuldīgas, Līvānu, Madonas, Saldus, Smiltenes, Talsu pilsētas pašvaldība;
52.18.3. novada pašvaldība, kas izveidota saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu;
52.18.4. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija;
52.18.5. Latvijas Republikā reģistrēta biedrība un nodibinājums;
52.19. projekta iesniedzējs atbilst izvirzītajām prasībām;
52.20. projekta partneris atbilst izvirzītajām prasībām, ja projektā tiek iesaistīts partneris vai vairāki partneri;
52.21. projekta iesniegumā ir pamatota partnera piesaistes nepieciešamība.
53.1. projekta darbības:
53.1.1. vērstas uz attīstības plānošanas dokumentu izstrādi vai aktualizāciju, veicinot plānošanas reģionu vai pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšanu un sadarbības tīklu izveidi plānošanas reģionu un pašvaldību līmenī – četri punkti;
53.1.2. vērstas uz attīstības plānošanas dokumentu izstrādi vai aktualizāciju, veicinot plānošanas reģionu vai pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes paaugstināšanu vai sadarbības tīklu izveidi plānošanas reģionu un pašvaldību līmenī – divi punkti;
53.1.3. nav vērstas uz attīstības plānošanas dokumentu izstrādi vai aktualizāciju un sadarbības tīklu izveidi plānošanas reģionu un pašvaldību līmenī – nulle punktu;
53.2. īstenojot projektu, tiks nodrošināta vai sekmēta šādu plānošanas dokumentu sagatavošana plānošanas reģionu vai pašvaldību līmenī:
53.2.1. nodrošināta attīstības programmas sagatavošana – četri punkti;
53.2.2. nodrošināta nozaru attīstības programmas sagatavošana – trīs punkti;
53.2.3. nodrošināta vai sekmēta citu plānošanas dokumentu sagatavošana – viens punkts;
53.2.4. netiks nodrošināta vai sekmēta attīstības plānošanas dokumentu sagatavošana – nulle punktu;
53.3. projekta ietvaros plānota:
53.3.1. metodiskā vadība attīstības plānošanas jautājumos, tai skaitā metodiska materiāla sagatavošana – četri punkti;
53.3.2. semināri vai pieredzes apmaiņa par attīstības plānošanas jautājumiem – trīs punkti;
53.3.3. netiek plānota metodiskā vadība, semināri vai pieredzes apmaiņa attīstības plānošanas jautājumos – nulle punktu;
53.4. projekta rezultātu ietekme uz īstenošanas teritoriju:
53.4.1. projekta īstenošana aptver Latvijas teritoriju vai plānošanas reģionu – četri punkti;
53.4.2. projekta īstenošana aptver vairākas pašvaldības – trīs punkti;
53.4.3. projekta īstenošana aptver vienu pašvaldību – divi punkti;
53.5. projekta iesniedzējs piedalās politikas plānošanas, ieviešanas vai uzraudzības procesā:
53.5.1. valsts vai reģionālā līmenī – četri punkti;
53.5.2. vietējā līmenī – divi punkti;
53.6. projekta īstenošanā iesaistīti sadarbības partneri:
53.6.1. projekta īstenošanā iesaistīti vairāk nekā divi sadarbības partneri – četri punkti;
53.6.2. projekta īstenošanā iesaistīts viens vai divi sadarbības partneri – divi punkti;
53.6.3. projekta īstenošanā nav iesaistīti sadarbības partneri – nulle punktu;
53.7. projekta iesniegumā ir pamatota problēma un problēmas risinājums:
53.7.1. analizēta pašvaldībā vai plānošanas reģionā esošo plānošanas dokumentu izstrādes pakāpe, kvalitāte un izvērtēta alternatīva, pamatota konkrētu attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un (vai) metodiskās vadības un (vai) sadarbības tīklu izveides nepieciešamība – četri punkti;
53.7.2. pamatota konkrētu attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un (vai) metodiskās vadības un (vai) sadarbības tīklu izveides nepieciešamība, bet nav analizēta pašvaldībā vai plānošanas reģionā esošo plānošanas dokumentu izstrādes pakāpe, kvalitāte un nav izvērtēta alternatīva – divi punkti;
53.7.3. nav pamatota konkrētu attīstības plānošanas dokumentu izstrādes, metodiskās vadības un (vai) sadarbības tīklu izveides nepieciešamība – nulle punktu;
53.8. projekta iesniegumā izvirzītais projekta mērķis (mērķi) ir pamatots, sasniedzams un ir skaidri norādīta sasaiste starp definēto mērķi un plānotajām darbībām:
53.8.1. mērķis ir pamatots, sasniedzams un ir skaidri norādīta un pamatota sasaiste ar plānotajām darbībām – trīs punkti;
53.8.2. mērķis ir pamatots, sasniedzams, bet netiek pamatota sasaiste ar plānotajām darbībām – divi punkti;
53.8.3. mērķis ir pamatots, nav norādīta sasaiste ar plānotajām darbībām – viens punkts;
53.8.4. mērķis nav pamatots, nav norādīta sasaiste ar plānotajām darbībām – nulle punktu;
53.9. projekta iesniegums atspoguļo, kā projekts ietekmēs mērķa grupas, plānotās darbības ir saistītas ar mērķa grupu vajadzībām, projekts ir atbilstošs mērķa grupu problēmu risināšanai un skaidri norāda pieprasījumu pēc projekta rezultātiem:
53.9.1. atspoguļota projekta ietekme uz mērķa grupām, plānotās darbības ir saistītas ar mērķa grupu vajadzībām, projekts ir atbilstošs mērķa grupu problēmu risināšanai un skaidri norāda pieprasījumu pēc projekta rezultātiem – trīs punkti;
53.9.2. atspoguļota projekta ietekme uz mērķa grupām, plānotās darbības ir saistītas ar mērķa grupu vajadzībām, projekts ir atbilstošs mērķa grupu problēmu risināšanai, nav norādīts pieprasījums pēc projekta rezultātiem – divi punkti;
53.9.3. atspoguļota projekta ietekme uz mērķa grupām, plānotās darbības ir saistītas ar mērķa grupu vajadzībām, bet nav norādīts, ka projekts ir atbilstošs mērķa grupu problēmu risināšanai un nav norādīts pieprasījums pēc projekta rezultātiem – viens punkts;
53.9.4. nav atspoguļota projekta ietekme uz mērķa grupām – nulle punktu;
53.10. projekta darbības ir pamatotas, samērīgas ar plānoto laika grafiku un nodrošina rezultātu sasniegšanu:
53.10.1. projekta darbības ir pamatotas, samērīgas ar plānoto laika grafiku un nodrošina rezultātu sasniegšanu, ir definēti un analizēti iespējamie projekta īstenošanas riski, tas ir, novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājuma risks, projekta īstenošanas komandas riski – četri punkti;
53.10.2. projekta darbības ir pamatotas, samērīgas ar plānoto laika grafiku un nodrošina rezultātu sasniegšanu, definēti iespējamie projekta īstenošanas riski, tas ir, piemēram, novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājuma risks, projekta īstenošanas komandas riski – divi punkti;
53.10.3. projekta darbības ir pamatotas, samērīgas ar plānoto laika grafiku un nodrošina rezultātu sasniegšanu, nav definēti iespējamie projekta īstenošanas riski, tas ir, piemēram, nav novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājuma risks, projekta īstenošanas komandas riski – viens punkts;
53.10.4. projekta darbības nav pamatotas un samērīgas ar plānoto laika grafiku – nulle punktu;
53.11. projekta iesniegumā norādīta papildinātība ar citu Eiropas Savienības fondu vai citu finanšu instrumentu ietvaros atbalstāmajām aktivitātēm:
53.11.1. projekta iesniegumā norādīta papildinātība ar vismaz vienu Eiropas Savienības fondu vai citu finanšu instrumentu ietvaros atbalstāmo aktivitāti – divi punkti;
53.11.2. projekta iesniegumā nav norādīta papildinātība ar Eiropas Savienības fondu vai citu finanšu instrumentu ietvaros atbalstāmajām aktivitātēm – nulle punktu;
53.12. projekta iesniegumā atspoguļota projektā sasniegto rezultātu lietošana pēc projekta pabeigšanas un pamatota projekta finansiālā un administratīvā ilgtspēja:
53.12.1. projektā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu lietošana vairāk nekā septiņus gadus pēc projekta pabeigšanas un ir pamatota projekta finansiālā un administratīvā ilgtspēja – četri punkti;
53.12.2. projektā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu lietošana no pieciem līdz septiņiem gadiem pēc projekta pabeigšanas un ir pamatota projekta finansiālā vai administratīvā ilgtspēja – trīs punkti;
53.12.3. projektā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu lietošana no trijiem līdz pieciem gadiem pēc projekta pabeigšanas un ir pamatota projekta finansiālā vai administratīvā ilgtspēja – divi punkti;
53.12.4. projektā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu lietošana mazāk nekā trīs gadus pēc projekta pabeigšanas un nav pamatota projekta finansiālā un administratīvā ilgtspēja – nulle punktu;
53.13. projekta darbības tiks īstenotas teritorijās, kurās iedzīvotāju skaits ir:
53.13.1. lielāks par 40 000 iedzīvotājiem – četri punkti;
53.13.2. no 20 000 līdz 40 000 iedzīvotājiem – trīs punkti;
53.13.3. no 10 000 līdz 20 000 iedzīvotājiem – divi punkti;
53.13.4. mazāks par 10 000 iedzīvotājiem – viens punkts;
53.14. vai projektā paredzētā tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti:
53.14.1. projektam ir tieša pozitīva ietekme – divi punkti;
53.14.2. projektam ir netieša pozitīva ietekme – viens punkts;
53.14.3. projekts attiecībā uz šo prioritāti ir neitrāls – nulle punktu;
53.15. projekta ietekme uz prioritāti “makroekonomiskā stabilitāte”. Projekta iesniedzēja finansējuma daļa ir lielāka nekā minimāli noteiktā finansējuma daļa:
53.15.1. vairāk par 10 procentiem – trīs punkti;
53.15.2. seši līdz 10 procentu – divi punkti;
53.15.3. līdz 5,99 procentiem – viens punkts;
53.15.4. nulle procentu – nulle punktu.
61.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 51. un 52.punktā minētajiem kritērijiem, par atbilstību 53.2., 53.8., 53.9. un 53.10.apakšpunktā minētajiem kritērijiem iegūts vismaz viens punkts, par atbilstību 53.1., 53.7. un 53.12.apakšpunktā minētajiem kritērijiem iegūti vismaz divi punkti un par atbilstību 53.3.apakšpunktā minētajam kritērijam iegūti vismaz trīs punkti;
61.2. projekta iesnieguma vērtējums par atbilstību projekta iesnieguma kvalitātes kritērijiem nav mazāks par 18 punktiem;
61.3. izsludinātās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir pieejams Eiropas Sociālā fonda finansējums.
62.1. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 51.5., 51.8., 51.9. un 51.13.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
62.2. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 52.2., 52.3., 52.4., 52.5., 52.6., 52.7., 52.8., 52.9., 52.10., 52.11., 52.12., 52.14., 52.15., 52.16., 52.17., 52.19., 52.20. un 52.21.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
63.1. papildu skaidrojuma iesniegšanu;
63.2. projekta īstenošanas uzsākšanas laika un laika grafika precizēšanu vai izmaksu plānojuma precizēšanu sadalījumā pa gadiem;
63.3. izmaksu precizēšanu – samazināšanu vai izslēgšanu, aritmētiskās atbilstības nodrošināšanu;
63.4. citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 51.5., 51.8., 51.9., 51.13., 52.4., 52.6., 52.7., 52.8., 52.9., 52.10., 52.14., 52.15., 52.16., 52.17. un 52.21.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
65.1. projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam šo noteikumu 56.punktā minētajam projekta iesnieguma administratīvajam kritērijam;
65.2. projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam šo noteikumu 58.punktā minētajam atbilstības kritērijam;
65.3. projekta iesniegums nav ieguvis vismaz 18 punktu vērtējumā par atbilstību projekta iesnieguma kvalitātes kritērijiem;
65.4. sarindojot projekta iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam par atbilstību kvalitātes kritērijiem, pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums izsludinātās projektu iesniegumu atlases ietvaros projekta iesnieguma finansēšanai nav pietiekams.
90.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu;
90.2. ja nav īstenota kāda no aktivitātēm, kas minēta saskaņā ar vienošanos vai līgumu, bet tiek sasniegts projekta mērķis;
90.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;
90.4. ja maksājuma pieprasījumā norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas;
90.5. ja finansējuma saņēmējs ir maldinājis atbildīgo vai sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 4.augusta noteikumiem Nr.637
Ministru kabineta
2008.gada 4.augusta noteikumiem Nr.637
Ministru kabineta
2008.gada 4.augusta noteikumiem Nr.637