Valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš"
Informācija
Par valsts dzelzceļa publiskās infrastruktūras izmantošanas maksu pa dzelzceļa līniju kategorijām 1999.gada 2.pusgadam
Valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" akcionāru pilnsapulce 1999. gada 21.jūlijā (protokola Nr.63) apstiprināja valsts dzelzceļa publiskās infrastruktūras izmantošanas maksas pa dzelzceļa līniju kategorijām politiku 1999.gada 2.pusgadam.
Valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" akcionāru pilnsapulce pilnvaroja valsts a/s valdi rīkoties ar valsts dzelzceļa publiskās infrastruktūras izmantošanas pa dzelzceļa līniju kategorijām politiku 1999.gada 2.pusgadā.
Valsts a/s "Latvijas dzelzceļš" ģenerāldirektors A.Zorgevics
Pamatojoties uz LR Satiksmes ministrijas 01.07.99. noteikumu Nr.21 "Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksas aprēķināšanas metodika" (skat. 5.pielikumu) 8.punktu, valsts a/s "Latvijas dzelzceļš", nosakot maksu kravu pārvadātājiem par valsts dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu ir izstrādājusi divus maksas noteikšanas veidus:
1) divpakāpju maksa, kas veidojas no fiksētās un mainīgās cenas un atkarībā no fiksētās un mainīgās maksas lieluma īpatsvara ir noteikti trīs dažādi darba režīmi;
2) vienpakāpes maksa, kuru veido tikai mainīgā cena jeb ceturtais darba režīms. Kravu pārvadātāji ir brīvi savā izvēlē pēc kāda darba režīma strādāt un noslēgt līgumu ar LDz kā valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.
Maksas lielums visos darba režīmos kravu pārvadātājiem apkopots 1.pielikumā.
Par staciju infrastruktūras izmantošanas apjoma rādītāju ir izvēlēts manevru lokomotīvju darba laiks, kas dod iespēju noteikt staciju sliežu ceļu izmantošanas daudzumu.
Pasažieru pārvadātājiem, ņemot vērā transporta tirgus apstākļus, maksa par valsts dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu ir noteikta, ievērojot pasažieru vilcienu vilces līdzekļu veidus, proti, pasažieru pārvadājumi ar elektrovilcieniem, dīzeļvilcieniem, un izmantojot pasažieru dīzeļlokomotīves. Cenas starpība starp elektrovilcienu un dīzeļvilces pasažieru pārvadājumiem izskaidrojama ar to, ka pasažieru pārvadātāji, kas izmantos dīzeļvilci pārvadājumu nodrošināšanai, saskaņā ar pastāvošo likumdošanu, maksājot akcīzes nodokli par degvielu, būs jau noteiktu summu iemaksājuši dzelzceļa infrastruktūras fondā.
Maksas lielums visos darba režīmos pasažieru pārvadātājiem apkopots 2.pielikumā.
Ņemot vērā to, ka valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru izmanto ne tikai pārvadātāji sava biznesa interesēs, bet arī virkne vilces līdzekļu un ritošais sastāvs, kam piešķirts vilciena numurs, bet tas pārvietojas, lai nodrošinātu dzelzceļa ekspluatāciju kopumā, LDz ir noteicis vilcienu kategoriju sarakstu, kurām jāmaksā pilna maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, atbilstoši noslēgtajam līgumam (skat. 3.pielikumu), kā arī vilcienu kategorijas, kurām tiek noteikts mainīgās cenas samazinājums (skat. 4.pielikumu).
Ar vislabākajiem novēlējumiem visiem pārvadātājiem un cerībā uz sekmīgu turpmāko sadarbību Latvijas dzelzceļa transporta sistēmas attīstībā.
Lai motivētu pārvadātājus maksimāli izmantot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru LDz piedāvā izmantot maksas atlaides. Pirmkārt, maksas lieluma atlaidi mainīgajai cenai visos darba režīmos. Atlaides lielums ir atkarīgs no faktiski nobrauktajiem vilcienu kilometriem (skat. 1.tabulu).
1.tabula
Nr. | Vilcienu km | Atlaides | |||||
daudzums (tūkst.) | apmērs % | ||||||
1. | no 1 līdz 2500 | 0 | |||||
2. | no 2501 līdz 5000 | 3 | |||||
3. | 5001 līdz 7500 | 4 | |||||
4. | vairāk par 7501 | 6 | |||||
Otrkārt, maksas atlaidi visos darba režīmos fiksētajai cenai. Šīs atlaides lielums ir atkarīgs no pārvadātāja izvēlētā dzelzceļa infrastruktūras garuma (skat. 2.tabulu). | |||||||
2.tabula | |||||||
Nr. | Dzelzceļa infra- | Atlaides | |||||
struktūras garums km | apmērs % | ||||||
1. | no 1 līdz 1000 | 0 | |||||
2. | no 1001 līdz 1500 | 3 | |||||
3. | no 1501 līdz 2000 | 4 | |||||
4. | vairāk par 2001 | 5 | |||||
Valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras | 1.pielikums | ||||||
izmantošanas maksa kravu pārvadātājiem 1999.gada 2.pusgadam | |||||||
1. Maksa par izvēlētā vilcienu maršruta dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. | |||||||
Dzelzceļa | 1.darba režīms | 2.darba režīms | 3.darba režīms | 4.darba | |||
infrastruktūras | režīms | ||||||
kategorijas | Fiksētā | Mainīgā | Fiksētā | Mainīgā | Fiksētā | Mainīgā | Mainīgā |
cena* | cena** | cena | cena | cena | cena | cena | |
1.kategorija | 5,66 | 3,31 | 10,96 | 2,41 | 15,83 | 1,54 | 4,16 |
2.kategorija | 1,32 | 2,86 | 2,64 | 2,09 | 3,66 | 1,33 | 3,61 |
3.kategorija | 0,12 | 2,23 | 0,22 | 1,62 | 0,34 | 1,04 | 2,80 |
* fiksētā cena ir noteikta tūkst. Ls gadā par 1 km dzelzceļa līnijas | |||||||
** mainīgā cena ir noteikta Ls par nobraukto 1 vilcienu km | |||||||
2. Maksa par staciju dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. | |||||||
1,5 lati par vienu manevru lokomotīves darba stundu | |||||||
Valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras | 2.pielikums | ||||||
izmantošanas maksa pasažieru pārvadātājiem 1999.gada 2.pusgadam | |||||||
1. Maksa par izvēlētā vilcienu maršruta dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. | |||||||
Pasažieru vilcienu veidi | Mērvienība | Maksas lielums | |||||
Pasažieru pārvadājumi ar elektrovilcieniem: | |||||||
1.darba režīms (100% mainīgā cena) | Ls/1 vilc. km | 0,19 | |||||
2.darba režīms (100% fiksētā cena) | tūkst. Ls | 400 | |||||
Pasažieru pārvadājumi ar dīzeļvilcieniem | |||||||
1.darba režīms (100% mainīgā cena) | Ls/1 vilc. km | 0,01 | |||||
Pasažieru pārvadājumi, izmantojot dīzeļlokomotīves vilci | |||||||
1.darba režīms (100% mainīgā cena) | Ls/1 vilc. km | 0,01 | |||||
P.S. Maksa tiek noteikta par pārvadātāja izvēlētā vilcienu maršruta dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, un tā ir vienāda visām dzelzceļa līniju kategorijām. | |||||||
2. Maksa par staciju dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. | |||||||
1,5 lati par vienu manevru lokomotīves darba stundu | |||||||
3.pielikums | |||||||
Vilcienu kategoriju saraksts, kurām jāmaksā pilna maksa | |||||||
par valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu | |||||||
Nr. | Vilcienu kategorijas | Vilcienu numuri | |||||
1. | Pasažieru vilcieni (visas kategorijas) | 1-6999 | |||||
2. | Paātrinātie kravas vilcieni, to skaitā: | ||||||
2.1. | refrižeratoru | 1001-1098 | |||||
2.2. | kravu pārvadāšanai konteineros | 1201-1298 | |||||
2.3. | ātri bojājošos kravu pārvadāšanai | 1301-1498 | |||||
2.4. | dzīvnieku pārvadāšanai | 1501-1598 | |||||
3. | Kravas vilcieni, to skaitā: | ||||||
3.1. | caurbraucošie | 2001-2998 | |||||
3.2. | iecirkņa | 3001-3398 | |||||
Vilcienu kategoriju saraksts, kurām noteikts | 4.pielikums | ||||||
valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras | |||||||
izmantošanas maksas mainīgās cenas samazinājums | |||||||
Nr. | Vilcienu kategorijas | Vilcienu numuri | Mainīgās cenas | ||||
samazinājums % | |||||||
1. | Kravas vilcienu, to skaitā: | ||||||
1.1. | savācamie vilcieni | 3401-3498 | 50 | ||||
1.2. | izvedvilcieni vagonu novākšanai un padošanai | ||||||
dažādās iecirkņa starpstacijās un pievadceļos | 3501-3598 | 50 | |||||
1.3. | pārdeves vilcieni vagonu nodošanai | ||||||
no vienas mezgla stacijas uz citu | 3601-3798 | 50 | |||||
1.4. | Vilcienu vagonu padošanai ceļa posmā | ||||||
saskaņā ar komercdokumentiem izkraušanai | |||||||
un iekraušanai vai novākšanai atpakaļ | 3901-3998 | 50 | |||||
2. | Rezerves lokomotīves, kā arī lokomotīves | ||||||
no paātrinātiem caurbraucošiem un iecirkņu | |||||||
kravas vilcieniem ar piekabinātiem ne vairāk | |||||||
par 10 fiziskiem vagoniem bez darba iecirknī | 4301-4398 | 95 | |||||
3. | Saimniecības vilcieni, to skaitā: | ||||||
3.1. | lokomotīvju, dīzeļvilcienu, elektrovilcienu | ||||||
pārvietošanās uz vai no remonta vietu | 5001-5050 | 95 | |||||
3.2. | pasažieru sastāvu piestrāde, izmēģināšanas | ||||||
vilcieni, lokomotīvju piestrāde | 5051-5098 | 95 | |||||
3.3. | pasažieru vilcieni bez pasažieriem, | ||||||
kas pārvietojas uz pasažieru iesēdināšanas | |||||||
punktiem, tehniskajām stacijām, nostāves vietām | 5401-5698 | 95 | |||||
4. | Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja | ||||||
saimniecības vilcieni, to skaitā: | |||||||
4.1. | autodrezīnas un motorvilcēji | 5101-5150 | 100 | ||||
4.2. | saimniecības vilcieni ar iznomātiem vagoniem | ||||||
un nestrādājošā parka vagoniem | 5201-5250 | 100 | |||||
4.3. | vilcieni ūdens pārvadāšanai | 5301-5398 | 100 | ||||
4.4. | sniegtīri | 7001-7098 | 100 | ||||
4.5. | palīdzības un ugunsdzēsības vilcieni | 8001-8098 | 100 | ||||
5. | Citu juridisko personu saimniecības vilcieni, to skaitā: | ||||||
5.1. | autodrezīnas, motorvilcēji un pārējais | ||||||
motorvilcēju transports | 5151-5198 | 90 | |||||
5.2. | saimniecības vilcieni ar iznomātiem vagoniem |
un nestrādājošā parka vagoniem | 5251-5298 | 50 |