Rīgā 2008.gada 7.oktobrī (prot. Nr.72 14.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.prioritātes “Administratīvās kapacitātes stiprināšana” 1.5.1.pasākuma “Labāka regulējuma politika” 1.5.1.1.aktivitātes “Politikas ietekmes novērtēšana un politikas pētījumu veikšana” 1.5.1.1.2.apakšaktivitāti “Politikas pētījumu veikšana” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
4.1. iznākuma rādītājs – īstenoti valsts līmeņa problēmu risināšanai nozīmīgi starpnozaru politikas pētījumi – 59 (vērtība 2009.gadā – 12);
4.2. rezultāta rādītājs – politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu skaits, kuru izstrāde balstīta uz politikas ietekmes novērtējumu vai politikas pētījuma rezultātiem, – 18.
11.1. piedalās vienošanās par Eiropas Sociālā fonda projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;
11.2. uzrauga apakšaktivitātes īstenošanu, nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 15.punktā minētais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un piemēro n+3 un n+2 principu apakšaktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
11.3. sniedz vadošajai iestādei un šo noteikumu 65.punktā noteiktajai pasākuma “Labāka regulējuma politika” uzraudzības komitejai priekšlikumus par apakšaktivitātes īstenošanas pilnveidošanu;
11.4. izmanto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzībai;
11.5. pieprasa no sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas nepieciešama apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzības un kontroles nodrošināšanai.
12.1. izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi šo noteikumu 26.punktā noteiktajā kārtībā;
12.2. izveido atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
12.3. izstrādā projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku un projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku;
12.4. sniedz informāciju projekta iesniedzējam projekta iesnieguma sagatavošanas laikā;
12.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu;
12.6. uzkrāj datus par projekta iesniegumiem un projektiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
12.7. izstrādā vienošanās projektu un slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju;
12.8. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;
12.9. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
12.10. sniedz valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma sagatavošanai nepieciešamo informāciju, kas noteikta ar budžeta veidošanu saistītajos normatīvajos aktos;
12.11. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un piemēro n+3 un n+2 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
12.12. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegto progresa pārskatu un maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājuma uzdevumus un iesniedz tos maksājumu iestādē, sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās pārbaudei vadošajai iestādei;
12.13. apstiprina grozījumus projektā;
12.14. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi;
12.15. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti par projektu īstenošanu.
20.1. projekta administrēšana;
20.2. politikas izstrādei nepieciešamu valsts un reģionāla mēroga politikas pētījumu veikšana un politikas ietekmes izvērtējums budžeta un finanšu politikas, industrijas un pakalpojumu politikas, uzņēmējdarbības politikas, reģionālās politikas, publiskās pārvaldes politikas, augstākās izglītības, inovāciju, tieslietu politikas un sociālās politikas jomā;
20.3. informācijas un publicitātes pasākumi.
21.1. projekta administratīvās izmaksas, piemērojot Ministru kabineta noteiktu nemainīgu likmi;
21.2. pārējās izmaksas – ar politikas pētījumu un politikas ietekmes izvērtējumu saistītas izmaksas, ja politikas pētījums un politikas ietekmes izvērtējums tiek organizēts, pamatojoties uz uzņēmuma līgumu vai pakalpojuma līgumu.
24.1. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu;
24.2. reprezentācijas, tirdzniecības un mārketinga izdevumi.
25.1. radušās vienošanās noteiktajā laikposmā;
25.2. nepieciešamas projekta īstenošanai un ir veiktas, ievērojot atbilstošu finanšu vadības principu – ekonomiskuma un efektivitātes principu;
25.3. veiktas un uzskaitītas finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un ir nodalītas no pārējām izmaksām;
25.4. iespējams identificēt un pārbaudīt un tās apliecina attiecīgi maksājumus pamatojoši dokumentu oriģināli.
26.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu;
26.2. projektu iesniegumu atlasē pieejamo finansējumu;
26.3. mājaslapas adresi internetā, kur atrodamas šādas ziņas:
26.3.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtība tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta formā;
26.3.2. projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie materiāli (šie noteikumi un palīgmateriāli projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai).
29.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
29.2. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms).
31.1. papīra formā piecos eksemplāros (oriģināls un četras kopijas), noformējot to saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasībām;
31.2. elektroniska dokumenta formā, sagatavojot to atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu un izmantojot XML datnes formātu.
32.1. apakšaktivitātes numurs;
32.2. projekta iesniedzēja nosaukums;
32.3. projekta nosaukums.
33.1. norāde “Ierobežotas pieejamības informācija”;
33.2. sadarbības iestādes nosaukums un adrese;
33.3. projekta iesniedzēja nosaukums un adrese;
33.4. apakšaktivitātes numurs un nosaukums;
33.5. projekta nosaukums.
36.1. šo noteikumu 26.punktā minētajā sludinājumā norādītais projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad sadarbības iestāde pieņem un reģistrē projektu iesniegumus, kas iesniegti personīgi vai elektroniska dokumenta formā;
36.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad tas tiek reģistrēts sadarbības iestādes elektroniskā pasta informācijas sistēmā. Projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātam ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām;
36.3. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, projekta iesniedzējs nodrošina, lai tas tiktu saņemts sadarbības iestādē ne vēlāk kā šo noteikumu 26.punktā minētajā sludinājumā norādītajā projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā;
36.4. ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām, bet sadarbības iestādei jāpārbauda projekta iesnieguma saņemšana un reģistrēšana sadarbības iestādē un par rezultātiem jāinformē projekta iesniedzējs.
38.1. atbildīgās iestādes;
38.2. sadarbības iestādes;
38.3. Valsts kancelejas;
38.4. Stratēģiskās analīzes komisijas;
38.5. Latvijas Bankas;
38.6. Ekonomikas ministrijas;
38.7. Tieslietu ministrijas;
38.8. Finanšu ministrijas.
41.1. projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms);
41.2. projekta iesniegums ir aizpildīts latviski;
41.3. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts;
41.4. ir iesniegts šajos noteikumos noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (viens oriģināls un četras atbilstoši apliecinātas kopijas (ja attiecināms));
41.5. projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms);
41.6. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šajos noteikumos noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai;
41.7. projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona;
41.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šajos noteikumos noteiktie pielikumi:
41.8.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
41.8.2. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms).
42.1. projekta iesniedzējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde vai plānošanas reģions;
42.2. projekta iesniedzējs ir atbildīgs par politikas izstrādi un ieviešanu jomā, kurā sniegts pieteikums pētījuma tēmai;
42.3. projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – nodrošināt tādas rīcībpolitikas izstrādi budžeta un finanšu politikas, industrijas un pakalpojumu politikas, uzņēmējdarbības politikas, reģionālās politikas, publiskās pārvaldes politikas, augstākās izglītības, inovāciju, tieslietu politikas, sociālās politikas jomā, kas pamatota ar labākiem pierādījumiem, izmantojot politikas pētījumus un politikas ietekmes izvērtējumus lēmumu pieņemšanas procesā;
42.4. projekta iesniegumā ir paredzēts veikt pētījumu kādā no šādām jomām – budžeta un finanšu politika, industrijas un pakalpojumu politika, uzņēmējdarbības politika, reģionālā politika, publiskās pārvaldes politika, augstākā izglītība, inovācijas, tieslietu politika, sociālā politika;
42.5. projekta iesniegums nepārklājas ar citu finanšu instrumentu atbalstītām līdzīgām aktivitātēm un nedublē struktūrfondu atbalstu citu darbības programmu, prioritāšu, pasākumu un aktivitāšu ietvaros.
43.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji:
43.1.1. projekta nozīmīgums un aktualitāte (kā projekta īstenošana sekmēs attiecīgajā politikas jomā identificēto problēmu risināšanu);
43.1.2. projekta iesnieguma atbilstība Eiropas Savienības, valsts un reģionālā līmeņa politikas plānošanas dokumentiem;
43.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji – projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze pētījumu vadībā;
43.3. specifiskie kvalitātes kritēriji:
43.3.1. pētījuma rezultātus projekta iesniedzējs paredz izmantot politikas plānošanas un ietekmes izvērtēšanas sistēmas pilnveidošanā, konkrētas rīcībpolitikas, normatīvā akta izstrādē vai pilnveidošanā;
43.3.2. pētījums tiek plānots par tēmu, kurai nav analoga;
43.3.3. pētījumā gūtie rezultāti ir izmantojami citās nozaru ministrijās, citu rīcībpolitiku, normatīvo aktu izstrādei un pilnveidošanai.
44.1. projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, un projekta iesnieguma pamatojuma, kā arī projekta ieviešanas kapacitātes vērtēšanas kritērijos tas kopsummā ir saņēmis vismaz 13 punktu;
44.2. projekta iesniegumam ir pietiekams apakšaktivitātes atlasē pieejamais finansējums.
49.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 43.1.apakšpunkts), ja kopējais novērtējuma punktu skaits nav mazāks par deviņiem punktiem;
49.2. projekta iesnieguma ieviešanas kapacitātes vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 43.2.apakšpunkts), ja novērtējuma punktu skaits nav mazāks par četriem punktiem;
49.3. ja projekta iesniegums atbilst finanšu pietiekamības kritērijiem (šo noteikumu 44.punkts).
52.1. par projekta iesnieguma apstiprināšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem;
52.2. par projekta iesnieguma noraidīšanu.
66.1. izskatīt atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja sniegto informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu;
66.2. izskatīt atbildīgās iestādes priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas dokumentos un lemt par to virzību izskatīšanai Uzraudzības komitejā;
66.3. sniegt priekšlikumus par pasākuma “Labāka regulējuma politika” uzraudzības procesa pilnveidošanu.
67.1. pieprasīt un saņemt no atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas saistīta ar apakšaktivitātes īstenošanu;
67.2. pieaicināt nozaru speciālistus un ekspertus ar padomdevēja tiesībām dalībai pasākuma uzraudzības komitejas sēdēs.
Īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības finanšu pārvaldes lietās N.Broks
Ministru kabineta
2008.gada 7.oktobra noteikumiem Nr.833
Ministru kabineta
2008.gada 7.oktobra noteikumiem Nr.833
Darbības programmas numurs un nosaukums |
1. Cilvēkresursi un nodarbinātība |
Prioritātes numurs un nosaukums |
5. Administratīvās kapacitātes stiprināšana |
Pasākuma numurs un nosaukums |
5.1. Labāka regulējuma politika |
Aktivitātes numurs un nosaukums |
5.1.1. Politikas ietekmes novērtēšana un politikas pētījumu veikšana |
Apakšaktivitātes numurs un nosaukums |
5.1.1.2. Politikas pētījumu veikšana |
Projektu iesniegumu atlases veids |
Atklāta projektu iesniegumu atlase |
Atbildīgā iestāde |
Valsts kanceleja |
Apakšaktivitātes ieviešana notiek divos posmos. Pirmajā posmā valsts tiešās pārvaldes institūcijas, kas ir atbildīgas par noteiktas politikas izstrādi un ieviešanu, un plānošanas reģioni iesniedz pieteikumus pētījuma tēmām. Pēc pētījuma tēmu izvērtēšanas un atlases tiek veikta iepirkuma procedūra pētījuma veicēja noteikšanai. Konkrēti nosacījumi iekļauti iepirkuma procedūras dokumentācijā un darba uzdevumā.
1. Kvalitātes kritēriji (Punktu skala no 1 līdz 5: 1 – ļoti vāji, 2
– vāji, 3 – apmierinoši (neitrāli), |
Vērtēšanas skala |
Punktu skaits |
|
1.1. Projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji |
Maksimums 15 punktu |
1. Projekta nozīmīgums un aktualitāte (Cik lielā mērā projekta īstenošana sekmēs attiecīgajā politikas jomā identificēto problēmu risināšanu?) |
5 x 2 |
2. Projekta atbilstība Eiropas Savienības, valsts un reģionālā līmeņa politikas plānošanas dokumentiem |
5 |
1.2. Projekta ieviešanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji |
Maksimums 5 punkti |
3. Projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze pētījumu vadībā |
5 |
1.3. Specifiskie kvalitātes kritēriji (Vērtē ar 0, ja attiecīgais kritērijs nav izpildīts, un ar 1, ja attiecīgais kritērijs ir izpildīts. Iegūtais punktu skaits tiek reizināts ar koeficientu 2) |
Maksimums 5 punkti |
4. Pētījuma rezultātus projekta iesniedzējs paredz izmantot politikas plānošanas un ietekmes izvērtēšanas sistēmas pilnveidošanā, konkrētas rīcībpolitikas, normatīvā akta izstrādē vai pilnveidošanā |
1 x 2 |
5. Pētījums tiek plānots par tēmu, kurai nav analoga |
1 x 2 |
6. Pētījumā iegūtie rezultāti ir izmantojami citās nozaru ministrijās vai citu rīcībpolitiku, normatīvo aktu izstrādei un pilnveidošanai |
1 |
2. Atbilstības kritēriji |
Jā/Nē |
7. Projekta iesniedzējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde/plānošanas reģions |
Jā/Nē |
8. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par politikas izstrādi un ieviešanu jomā, kurā sniegts pieteikums pētījuma tēmai |
Jā/Nē |
9. Projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – nodrošināt tādas rīcībpolitikas izstrādi budžeta un finanšu politikas, industrijas un pakalpojumu politikas, uzņēmējdarbības politikas, reģionālās politikas, publiskās pārvaldes politikas, augstākās izglītības, inovāciju, tieslietu politikas, sociālās politikas jomā, kas pamatota ar labākiem pierādījumiem, izmantojot politikas pētījumus un politikas ietekmes izvērtējumus lēmumu pieņemšanas procesā |
Jā/Nē |
10. Projektā ir paredzēts veikt pētījumu kādā no šīm jomām – budžeta un finanšu politika, industrijas un pakalpojumu politika, uzņēmējdarbības politika, reģionālā politika, publiskās pārvaldes politika, augstākā izglītība un inovācijas, tieslietu politika un sociālā politika |
Jā/Nē |
11. Projekts nepārklājas ar citu finanšu instrumentu atbalstītām līdzīgām aktivitātēm/nedublē struktūrfondu atbalstu citu darbības programmu, prioritāšu, pasākumu un aktivitāšu ietvaros |
Jā/Nē |
3. Administratīvās vērtēšanas kritēriji |
Jā/Nē |
12. Projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
13. Projekta iesniegums ir aizpildīts latviski |
Jā/Nē |
14. Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts |
Jā/Nē |
15. Ir iesniegts Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra noteikumos Nr.833 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.1.1.2.apakšaktivitāti “Politikas pētījumu veikšana”” noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (oriģināleksemplārs un četras atbilstoši apliecinātas kopijas (ja attiecināms)) |
Jā/Nē |
16. Projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
17. Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra noteikumos Nr.833 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.1.1.2.apakšaktivitāti “Politikas pētījumu veikšana”” noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai |
Jā/Nē |
18. Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona |
Jā/Nē |
19. Projekta iesniegumam ir pievienoti visi Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra noteikumos Nr.833 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.1.1.2.apakšaktivitāti “Politikas pētījumu veikšana”” noteiktie pielikumi – projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV) un pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
4. Finanšu pietiekamības kritēriji |
Jā/Nē |
20. Projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, un projekta iesnieguma pamatojuma un projekta ieviešanas kapacitātes vērtēšanas kritērijos tas kopsummā ir saņēmis vismaz 13 punktu |
Jā/Nē |
21. Projekta iesniegumam ir pietiekams apakšaktivitātes atlasē pieejamais finansējums |
Jā/Nē |
Piezīmes.
1. 1.1. un 1.2.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 80 % no kopējā projekta vērtējuma, 1.3.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 20 % no kopējā projekta vērtējuma.
2. Projekta iesniegumu noraida:
2.1. ja 1. un 2.kritērija vērtējums ir mazāks par deviņiem punktiem;
2.2. ja 3.kritērija vērtējums ir mazāks par četriem punktiem;
2.3. ja 7.–21.kritērija vērtējums ir negatīvs.