• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 17. oktobra rīkojums Nr. 623 "Par atteikumu nodot privatizācijai divas būves un tām piekrītošo zemes vienību Rīgā, Rātsupītes ielā bez numura". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.10.2008., Nr. 163 https://www.vestnesis.lv/ta/id/182613

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.624

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu "Rūķi" Kuldīgas rajona Īvandes pagastā

Vēl šajā numurā

21.10.2008., Nr. 163

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 623

Pieņemts: 17.10.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.623

Rīgā 2008.gada 17.oktobrī (prot. Nr.71 4 .§)

Par atteikumu nodot privatizācijai divas būves un tām piekrītošo zemes vienību Rīgā, Rātsupītes ielā bez numura

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību – kopuzņēmuma “LARS TIMBER” (vienotais reģistrācijas Nr.40003476896) (turpmāk – privatizācijas ierosinātājs) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 30.augustā ar Nr.1.375).

2. Privatizācijas ierosinātājs ierosina privatizēt divas būves – noliktavu (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0009 012) un noliktavu-ēdnīcu (būves kadastra apzīmējums 0100 104  0009 013) – un tām piekrītošo zemes vienību Rīgā, Rātsupītes ielā bez numura.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valstij piekrītošais nekustamais īpašums Rīgā, Rātsupītes ielā bez numura, sastāv no divām būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 0100 104 0009 012 un 0100 104 0009 013) un tām piekrītošās zemes vienības (turpmāk – valsts īpašuma objekts). Valsts īpašuma objekts nav ierakstīts zemesgrāmatā;

3.2. valsts īpašuma objekts nav iznomāts;

3.3. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 17.panta pirmo daļu nav privatizācijas subjekta, kuram varētu tikt atzītas pirmpirkuma tiesības;

3.4. valsts īpašuma objekts saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – ministrija) 2008.gada 8.janvārī noslēgto lietojuma līgumu (reģistrācijas Nr.01-28/2) nodots lietojumā atvasinātai publiskai personai – valsts zinātniskajam institūtam “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs” (turpmāk – centrs). Valsts īpašuma objekts nodots lietojumā uz laiku, līdz tiks pieņemts Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta otrajā daļā minētais Ministru kabineta lēmums. Centrs izmanto valsts īpašuma objekta tuvumā esošo nekustamo īpašumu Rīgā, Rātsupītes ielā 1. Valsts īpašuma objekts tiek izmantots kā palīgmateriālu un celtniecības materiālu noliktava;

3.5. saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma 21.2 pantu centram ir piešķirts atvasinātas publiskās personas statuss. Atbilstoši centra nolikuma (pieņemts Biomedicīnas pētījumu un studiju centra Zinātniskās padomes pilnsapulcē) (turpmāk – nolikums) 1.punktam centrs ir izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 1.novembra rīkojumu Nr.853 “Par valsts aģentūras “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs” pilnvarošanu vienotas valsts iedzīvotāju genoma datu bāzes izveidošanai un papildināšanai” centrs kā valsts aģentūras “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs” tiesību un saistību pārņēmējs atbilstoši Cilvēka genoma izpētes likuma 4.panta pirmajai daļai ir pilnvarots izveidot vienotu valsts iedzīvotāju genoma datu bāzi un regulāri to papildināt. Centrs īsteno tam noteikto valsts zinātnes un tehnoloģiju attīstības politiku atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 4.jūlija noteikumu Nr.564 “Noteikumi par Latvijas Nacionālo attīstības plānu 2007.–2013.gadam” 3.2. un 3.3.apakšpunktā noteiktajām valsts attīstības stratēģijas prioritātēm – fundamentālās un lietišķās zinātnes un pētniecības potenciāla atjaunošana un attīstība, kā arī zinātniskās infrastruktūras modernizācija zinātniskajās institūcijās. Atbilstoši valsts noteiktajai zinātnes un tehnoloģiju attīstības politikai un saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma 2.pantu centra darbības mērķis ir ar zinātniskām metodēm iegūt jaunas zināšanas un izstrādāt inovatīvas tehnoloģijas, lai sekmētu bioloģijas, ķīmijas, medicīnas un citu dabaszinātņu nozaru ilgtspējīgu attīstību un konkurētspēju (nolikuma 2.punkts). Saskaņā ar nolikumu centram ir šādas funkcijas:

3.5.1. veikt fundamentālos un lietišķos pētījumus molekulārajā bioloģijā, ģenētikā, bioķīmijā, biomedicīnā, biotehnoloģijā un citās dabaszinātņu nozarēs;

3.5.2. radīt un izpētīt jaunas bioloģiski aktīvas vielas un diagnostikas līdzekļus, kā arī izstrādāt to iegūšanas tehnoloģijas;

3.5.3. pētīt cilvēka genomu un veicināt pētījumu rezultātu izmantošanu medicīnā;

3.5.4. sadarbībā ar augstskolām veicināt zinātnes un akadēmiskās izglītības integrētu attīstību bioloģijas, ķīmijas, medicīnas un citās dabaszinātņu nozarēs;

3.5.5. atbilstoši kompetencei sniegt pakalpojumus pētniecības jomā;

3.5.6. piedalīties valsts un starptautiskos pētījumu projektos un pētniecības programmās;

3.5.7. atbilstoši kompetencei nodrošināt zinātnisko ekspertīzi, it īpaši medicīnas, veterinārās medicīnas un augu aizsardzības jomā;

3.6. centrs ir uzsācis tehniskā korpusa (daļēji tiek izmantots kā noliktava) rekonstrukciju Rīgā, Rātsupītes ielā 1. Rekonstrukcijas rezultātā tiks izveidots starptautiskajiem labas ražošanas prakses standartiem atbilstošs biotehnoloģisko procesu mērogošanas un pārneses komplekss. Rekonstrukcijas projekts saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 7.augusta rīkojumu Nr.589 “Par līdzekļu sadalījumu Ekonomikas ministrijas pamatbudžeta programmā 25.00.00 “Uzņēmējdarbības un uz zināšanām balstītas ekonomikas veicināšana”” tiek finansēts projekta “Rekombinantu biotehnoloģijas centra pirmais posms” ietvaros. 2006.–2007.gadā centram rekonstrukcijas īstenošanai piešķirts valsts finansējums 356 000 latu apmērā. Ir uzsākti rekonstrukcijas darbi tehniskajā korpusā. Lai nodrošinātu Latvijas nacionālās Lisabonas programmas 2005.–2008.gadam izpildi (apstiprināta ar Ministru kabineta 2005.gada 19.oktobra rīkojumu Nr.684 “Par Latvijas nacionālo Lisabonas programmu 2005.–2008.gadam”), ir izstrādāta projekta “Biotehnoloģisko procesu mērogošanas un pārneses kompleksa rekonstrukcija” tehniskā dokumentācija un uzsākta projekta īstenošana. Līdz ar to tehniskā korpusa rekonstrukcijas darbu procesā valsts īpašuma objekts pašlaik tiek izmantots kā noliktava;

3.7. zinātnisko projektu un rekombinantu biotehnoloģijas izstrāžu īstenošana saistīta ar dzīvnieku izmantošanu eksperimentālos pētījumos, taču centra rīcībā nav mūsdienu prasībām atbilstošas eksperimentālās bāzes darbam ar dzīvniekiem. Tā kā centra rīcībā nav citu būvju, kurās varētu veikt farmakoloģiskos pētījumus un vielu biopārbaudes, valsts īpašuma objekts pēc rekonstrukcijas pabeigšanas tiks izmantots, lai izveidotu farmakoloģijas laboratoriju ar vivāriju (turpmāk – farmakoloģijas laboratorija) tādiem zinātniskajiem projektiem un biopārbaudēm, kas saistītas ar dzīvnieku izmantošanu. Izveidojamo farmakoloģijas laboratoriju izmantos ne tikai centra un zinātniskā institūta “Latvijas Organiskās sintēzes institūts” darbinieki, tas būs pieejams arī Latvijas farmaceitiskajiem uzņēmumiem, piemēram, akciju sabiedrības “Grindeks”, akciju sabiedrības “OlainFarm” un arī citu zinātnisko un mācību iestāžu veicamajiem pētījumiem. Līdz 2007.gadam darbam ar dzīvniekiem un to uzturēšanai tika izmantots valsts īpašuma objektam blakus esošais Rīgas Stradiņa universitātei piederošais vivārijs. Tā kā minētais vivārijs neatbilst stingri reglamentētajām farmakoloģisko pētījumu un biopārbaužu prasībām, kas jāievēro, izstrādājot jaunus medicīniskus preparātus, centram nekavējoties jāizveido atbilstoša eksperimentālā bāze – farmakoloģijas laboratorija;

3.8. farmakoloģijas laboratorijas izveidošana ļaus attīstīt gēnu tehnoloģijas un jaunu bioloģiski aktīvu vielu sintēzes tehnoloģijas. Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 6.jūnija rīkojumu Nr.412 “Par prioritārajiem zinātnes virzieniem fundamentālo un lietišķo pētījumu finansēšanai 2006.–2009.gadā” gēnu tehnoloģijas un jaunu bioloģiski aktīvu vielu sintēzes tehnoloģijas attīstīšana atzīta par vienu no zinātnes prioritātēm;

3.9. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.pantu ministrijas sagatavotais Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par atteikumu nodot privatizācijai divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 104 0009 012 un 0100 104 0009 013) un tām piekrītošo zemes vienību Rīgā, Rāts­upītes ielā b/n” tika nosūtīts privatizācijas ierosinātājam viedokļa sniegšanai. Privatizācijas ierosinātājs 2007.gada 10.decembra vēstulē (reģ. Nr.1-17/12547) izteica šādus iebildumus:

3.9.1. rīkojuma projekta 3.4.apakšpunktā ir noteikts, ka saskaņā ar ministrijas 2007.gada 26.aprīļa uzziņu Nr.1-19/121 valsts īpašuma objekts nodots lietojumā centram uz laiku, līdz Ministru kabinets pieņems lēmumu par valsts īpašuma objekta privatizāciju. Centrs izvietots 200 metru attālumā no valsts īpašuma objekta, kas šobrīd tiek izmantots kā palīgmateriālu un celtniecības materiālu noliktava. Saskaņā ar ministrijas mājaslapā internetā norādīto publiskā reģistra informāciju par noslēgtajiem līgumiem attiecībā uz ministrijas nekustamajiem īpašumiem nav reģistrēts ieraksts par valsts īpašuma objekta nodošanu centram. Saskaņā ar minētajā reģistrā pieejamo informāciju ministrija ir noslēgusi nomas līgumu ar individuālo komersantu “LEKIFA” par nekustamā īpašuma Rīgā, Rātsupītes ielā 1, nodošanu lietošanā, un līguma darbības termiņš norādīts līdz 2008.gada 30.augustam. Rīkojuma projekta 3.11.apakšpunktā norādīts, ka individuālais komersants “LEKIFA” objektu nelieto no 2006.gada 19.augusta, taču tam apstiprinoši fakti nav norādīti, līdz ar to pamatoti uzskatāms, ka valsts īpašuma objekta tiesiskais lietotājs joprojām ir individuālais komersants “LEKIFA”. Līdz ar to privatizācijas ierosinātājs uzskata, ka valsts īpašuma objekta nodošana citai personai – šajā gadījumā centram – nav tiesiska, kā arī centram nav tiesību lietot objektu bez individuālā komersanta “LEKIFA” piekrišanas. Minētais lēmums par objekta nodošanu centram ir pieņemts 2007.gada 5.jūlijā ministrijas Nekustamā īpašuma un valsts mantas apsaimniekošanas komisijas sēdē (prot. Nr.54) tikai pēc privatizācijas ierosinātāja viedokļa iesniegšanas ministrijā 2007.gada 2.jūlijā par pirmo atteikuma projektu;

3.9.2. rīkojuma projekta 3.5., 3.6., 3.7. un 3.8.apakšpunktā ir norādītas centra funkcijas, kā arī minēti projekti, kuros centrs piedalās vai nākotnē piedalīsies, taču tajos nav apstiprinājuma tam, ka šo projektu īstenošanai valstij ir nepieciešams konkrētais valsts īpašuma objekts. Rīkojuma projekta 3.8.apakšpunktā ir norādīts, ka centrs piedalās kopējā projektā ar Latvijas Organiskās sintēzes institūtu, akciju sabiedrības “Grindeks” un akciju sabiedrības “OlainFarm” Kompetences centra izveidošanā un tā stratēģijas izstrādē. Taču Kompetences centra izveidošana vēl nenozīmē, ka tā darbībai būs nepieciešams konkrētais valsts īpašuma objekts;

3.9.3. rīkojuma projekta 3.9.apakšpunktā norādīts, ka valsts īpašuma objekts pēc rekonstrukcijas pabeigšanas ir piemērojams farmakoloģijas laboratorijas izveidošanai. Rīkojuma projekta 3.11.apakšpunktā norādīts, ka centrs kārto tehnisko un topogrāfisko dokumentāciju, lai pasūtītu farmakoloģijas laboratorijas būvniecību. Taču Rīgas domes Būvvaldē iesniegumu par šādu būvniecības ieceri, kas dotu pamatu uzsākt projektēšanas darbus, centrs nav iesniedzis;

3.9.4. saskaņā ar Rīgas domes Būvvaldes publiskā reģistra datiem par priekšlikumiem pilsētas attīstībai ir atbalstīts priekšlikums par mazstāvu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju ciematu Kurzemes rajonā, Rātsupītes ielā bez numura (104.grupa, 2003.grunts). Jautājums tika izskatīts Būvvaldes padomes 2006.gada 10.augusta sēdē, pasūtītājs – akciju sabiedrība “Rūpnīcprojekts”, projektētājs – sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Arhitekta K.Rukuta birojs”, ziņo A.Blažēvics, jautājuma apspriešanā piedalās P.Sprancis. Atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam 2006.–2018.gadam zemesgabals atrodas jauktas apbūves teritorijā, atļautais stāvu skaits – 3. Priekšlikumā paredzēta 19 sekciju četrstāvu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju piesaiste gruntsgabalā. Ir veikta apkārtējās apbūves izpēte un konstatēts, ka esošā apbūve Rāts­upītes ielā, sākot no Kleistu ielas stūra, ir 4–5 stāvu ēkas (LU Mikrobioloģijas institūts). Minētajā sēdē tika nolemts principiāli atbalstīt plānošanas un arhitektūras uzdevuma izdošanu trīsstāvu apbūvei. Tādējādi ir apšaubāms, ka teritorijā, kurā ir paredzēta daudzstāvu dzīvojamo māju būvniecība, būtu pieļaujama centra iecerētās farmakoloģijas laboratorijas būvniecība;

3.9.5. rīkojuma projekta 3.6.apakšpunktā norādīts, ka finansējums ir piešķirts biotehnoloģisko procesu mērogošanas un pārneses kompleksa finansēšanai. Projekts tiek īstenots centra tehniskajā korpusā, nevis konkrētajā valsts īpašuma objektā;

3.9.6. Rīgas dome 2007.gada 6.jūlija vēstulē informēja ministriju, ka ir uzsākts darbs pie projekta “Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parks”. Rīgas dome norāda, ka Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parks ir cilvēkresursu, zināšanu un infrastruktūras komplekss, kurā tiks radīti labvēlīgi apstākļi augstākās izglītības, pētnieciskā darba un zinātņietilpīgas produkcijas ražošanas savstarpēji papildinošai attīstībai. Ar Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas 2006.gada 25.janvāra lēmumu (prot. Nr.27 8.§) “Par Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parka izveidi” tika nolemts paturēt Rīgas pašvaldības rīcībā un rezervēt Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parka izveidei zemesgabalus pie lidostas “Rīga” (kadastra apzīmējumi 0100 099 2164, 0100 099 0017 un 0100 099 016) ar kopējo platību 50,82 ha. Ievērojot iepriekš minēto, apšaubāma ir centra ieceres lietderība, plānojot farmakoloģijas laboratorijas būvniecību privatizācijas ierosinājumā norādītajā valsts īpašuma objektā. Rīgas dome 2007.gada 10.augusta vēstulē norāda, ka pašlaik Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parka izveides ietvaros tiek izskatītas divas projekta attīstības iespējas – “Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, aviācija un saistītās nozares Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parkā” un “Biofarmācija”. Rīgas dome ir norādījusi, ka ir noslēdzies konkurss “Plānotā kompetences centra stratēģijas izstrāde” un konkursa rezultāti ir parādījuši ieinteresētību lietišķo pētījumu finansēšanā. Rīgas dome vēstulē izteica ministrijai lūgumu, plānojot ministrijas pārraudzībā esošo līdzekļu sadalījumu 2007.–2013.gada programmēšanas periodam, novērtēt minētā projekta ieguldījumu valsts zinātnes institūciju un uzņēmumu attīstībā un sadarbības veicināšanā un nodrošināt iespēju 1.2.3.1.aktivitātes “Zinātniskās infrastruktūras attīstība” ietvaros finansēt projektus, kas paredz pētniecības centru darbības paplašināšanu, izveidojot jaunas pētniecības laboratorijas Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parka teritorijā;

3.9.7. rīkojuma projekta 5.punktā ir secināts, ka nav pieļaujams palielināt budžeta līdzekļu izdevumus, lai nomātu valsts nekustamo īpašumu no privātpersonas centra vajadzībām, ja valsts īpašuma objekts tiktu privatizēts. Savukārt rīkojuma projekta 6.punktā ir norādīts, ka valsts īpašuma objekta privatizācija neatbilst valsts un sabiedrības interesēm un ka, atsakot privatizācijas ierosinājumu, tiktu ievērots samērīguma princips un sasniegts valsts un sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis – saglabāta valsts kontrole pār valsts īpašuma objektu, tādējādi īstenojot valsts politiku zinātnes jomā. Privatizācijas ierosinātājs uzskata, ka šādi secinājumi ir izdarīti, neizvērtējot visus apstākļus un neņemot vērā valsts kopējo attīstību minētajā zinātnes jomā. Tāpat rīkojuma projektā nav norādīts nekāds ekonomiskais pamatojums apgalvojumam, ka objekta nodošana privatizācijai ir finansiāli neizdevīga, jo nav vērtētas alternatīvas iespējas, tajā skaitā piedalīšanās Rīgas domes piedāvātajā projektā “Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parks”;

3.9.8. privatizācijas ierosinātājs valsts īpašuma objektā ir iecerējis veikt saimniecisko darbību, nodrošinot uzņēmuma vajadzībām teritoriju noliktavām, garāžām un birojam. Uzņēmums sniedz mēbeļu nomas pakalpojumus, kā arī autoceltņa un transporta pakalpojumus. Dodot iespēju privatizēt konkrēto valsts īpašuma objektu, tiktu atbalstīts uzņēmums, valsts un pašvaldība iegūtu labumu no nodokļu maksājumiem, kā arī tiktu sakārtota vide. Ievērojot iepriekš minēto, privatizācijas ierosinātājs uzskata, ka valsts īpašuma objekta nodošana privatizācijai atbilst likuma “Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu” un Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešās un piektās daļas normām;

3.10. izvērtējot privatizācijas ierosinātāja izteiktos iebildumus, Ministru kabinets norāda, ka:

3.10.1. nomas attiecības ar individuālo komersantu “LEKIFA” pārtrauktas 2006.gada 19.augustā. Ministrijas Nekustamā īpašuma un valsts mantas apsaimniekošanas komisijas 2007.gada 5.jūlija sēdē (prot. Nr.54 2.5.apakšpunkts) tika pieņemts lēmums par valsts īpašuma objekta nodošanu centra lietošanā. Ar 2007.gada 29.oktobra aktu valsts īpašuma objekts ir nodots centra administrācijai lietojumā uz laiku, līdz tiks pieņemts Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.pantā otrajā daļā minētais Ministru kabineta lēmums. Pamatojoties uz ministrijas Nekustamā īpašuma un valsts mantas apsaimniekošanas komisijas 2007.gada 18.decembra protokollēmumu (prot. Nr.69 2.1.apakšpunkts), 2008.gada 8.janvārī ar centru tika noslēgts lietojuma līgums (reģ. Nr.01-28/2);

3.10.2. farmakoloģijas laboratorijas izveidošana nepieciešama centra darbam, lai nodrošinātu zinātnisko projektu īstenošanu un biopārbaudes. Farmakoloģijas laboratorija nodrošinās aktīvo vielu biofarmācijas pētījumus, izmantojot eksperimentālos dzīvniekus atbilstoši Eiropas Savienības prasībām biopārbaudēm jaunu medicīnas preparātu izstrādei. Jaunu medicīnas preparātu izstrāde nav iedomājama bez atbilstošiem farmaceitiskiem pētījumiem un preparātu biopārbaudēm. Ņemot vērā, ka pētījumu un izstrāžu veicēji atrodas Kleistos, farmakoloģijas laboratorijas izveidošana samazinās izdevumus un laiku. Eksperimentālos darbus farmakoloģijas laboratorijā operatīvi varēs veikt dažādas institūcijas, tajā skaitā zinātniskais institūts “Latvijas Organiskās sintēzes institūts”, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes zinātniskie darbinieki (kuriem pastāvīgā darba vieta neatradīsies tieši farmakoloģijas laboratorijā un kuru pētījumiem būs nepieciešams darbs ar eksperimentāliem dzīvniekiem);

3.10.3. darbs pie izveidojamās farmakoloģijas laboratorijas projekta tiks uzsākts pēc juridisko šķēršļu novēršanas, pēc attiecīga Ministru kabineta rīkojuma izdošanas un valsts īpašuma objekta nodošanas centra valdījumā;

3.10.4. centra atrašanās vieta Rīgā, Rāts­upītes ielā 1, nav šķērslis atbilstoši pašreizējam teritorijas detālplānojumam attīstīt Rīgas pilsētas pašvaldības dzīvojamo māju celtniecību blakus teritorijā. Dzīvojamo ēku būvatļaujas izsniegšanas laikā blakus teritorijā funkcionēja Rīgas Stradiņa universitātes vivārijs;

3.10.5. jau piešķirtais finansējums biotehnoloģisko procesu mērogošanas un pārneses kompleksa izveidei ir viens no soļiem augsta zinātniskā un tehnoloģiskā līmeņa farmakoloģiskās un farmaceitiskās pētniecības centra izveidei Kleistu teritorijā un ir cieši saistīts ar plānoto farmakoloģijas laboratorijas un noliktavas attīstību un pilnveidošanu;

3.10.6. par Rīgas domes nodomu izveidot Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parku teritorijā pie lidostas “Rīga” ir secināts, ka Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parka teritorija nav piemērota farmakoloģijas laboratorijas celtniecībai, jo biomedicīnas jomas zinātniskā kompetence jau šobrīd ir koncentrēta Kleistu teritorijā. Minētajā teritorijā jau darbojas Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes zinātniskās laboratorijas un centrs. Ievērojot to, ka Kleistu teritorijā jau patlaban ir koncentrēts pietiekami liels pētnieciskais potenciāls, Rīgas Zinātnes un tehnoloģiju parka būvniecība citā vietā nav attaisnojama arī no ekonomisko apsvērumu viedokļa;

3.10.7. attiecībā uz šā rīkojuma 3.9.7.apakš­punktā minēto norādām, ka no valsts interešu viedokļa pētnieciskās darbības attīstība vienā no prioritārajām tautsaimniecības nozarēm ir uzskatāma par nozīmīgāku nekā komercdarbība jomā, kas ir ar zemu pievienoto vērtību. Lai ilustrētu pētnieciskās darbības nozīmību, var minēt, piemēram, faktu, ka zinātniskā institūta “Latvijas Organiskās sintēzes institūts” kopējais pētniecisko līgumu apjoms sadarbībā ar farmaceitiskajiem ražotājiem 2006.gadā pārsniedza 2,2 miljonus latu, bet centra līdzīgs rādītājs bija virs 350 000 latu. Aptuveni puse no šiem līgumdarbiem tiek īstenoti Kleistu teritorijā esošajās laboratorijās Rīgā, Rātsupītes ielā 1. Minētie finanšu rādītāji apliecina zinātniskās pētniecības tiešo ieguldījumu tautsaimniecībā un nepieciešamību veikt visu iespējamo šo pētījumu tehniskās infrastruktūras attīstībai;

3.10.8. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 17.panta pirmo daļu privatizācijas ierosinātājam nav pirmpirkuma tiesību uz valsts īpašuma objektu.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu
norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

6. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā ietvertajiem valsts pārvaldes principiem valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs, īstenojot valsts pārvaldes funkcijas. Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam – labums, ko sabiedrība iegūst, noraidot valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu, ir lielāks nekā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojums.

7. Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu” 3.panta 1.punktu valsts iestāžu rīcībai ar finanšu līdzekļiem jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu, līdz ar to nav pieļaujams palielināt budžeta līdzekļu izdevumus, lai nomātu valsts nekustamo īpašumu no privātpersonas centra vajadzībām, ja valsts īpašuma objekts tiktu privatizēts. Valsts īpašuma objekta privatizācija ir pretrunā ar valsts interesēm zinātniskās pētniecības un moderno tehnoloģiju attīstībai prioritārā tautsaimniecības nozarē.

8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. un 9.pantu un 10.panta trešo un ceturto daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, jo tas nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai – organizēt un koordinēt izglītības un zinātnes politikas īstenošanu.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents I.Godmanis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!