• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 30. septembra noteikumi Nr. 817 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.1.4.aktivitāti "Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.10.2008., Nr. 164 https://www.vestnesis.lv/ta/id/182690

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.632

Par atteikumu nodot privatizācijai neapbūvētu valsts zemesgabalu "Bērzlīči" Jēkabpils rajona Krustpils pagastā

Vēl šajā numurā

22.10.2008., Nr. 164

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 817

Pieņemts: 30.09.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.817

Rīgā 2008.gada 30.septembrī (prot. Nr.70 26.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.4.aktivitāti “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.1.pasākuma “Vide” 3.4.1.4.aktivitāti “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.
2. Aktivitātes mērķis ir panākt augsnes, grunts, pazemes un virszemes ūdeņu kvalitātes uzlabošanu, atjaunot un uzlabot vides kvalitāti piesārņotajās vietās, kā arī novērst iedzīvotāju veselības apdraudējumu.
3. Aktivitātes projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Pieejamais publiskais finansējums sastāv no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma 34437396 latu apmērā un valsts budžeta finansējuma 14758884 latu apmērā.
4. Aktivitātes mērķa grupa ir pašvaldības un piesārņoto vietu tuvumā dzīvojošie iedzīvotāji.
5. Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgā iestāde veic visas starpniekinstitūcijas funkcijas (tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums) un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.
6. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
7. Aktivitātes ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības (ja, tās veicot, netiek gūti ieņēmumi):

7.1. piesārņojuma avota likvidācija;

7.2. piesārņotā areāla sanācija;

7.3. sanācijas procesā izņemtā piesārņojuma utilizācija.
8. Aktivitātes ietvaros nav atbalstāma normatīvo aktu prasībām neatbilstošo sadzīves atkritumu izgāztuvju rekultivācija.
9. Attiecināmas ir izmaksas, kas tieši saistītas ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) ietvaros veiktajām darbībām. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulā (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1183/1999 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā divi procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās dokuments) vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

9.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas ir noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

9.3. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.4. būvuzraudzības izmaksas;

9.5. būvdarbu izmaksas;

9.6. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un uzstādīšanai;

9.7. ar sanācijas projekta īstenošanu saistītas infrastruktūras izbūve un esošo būvju demontāža, kuras traucē projekta īstenošanu.
10. Ja projekta iesniedzējs ir valsts pārvaldes iestāde, neattiecināmās izmaksas nedrīkst pārsniegt 30 procentu no projekta attiecināmajām izmaksām.
11. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

11.1 tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kuras noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

11.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz četrus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kuras noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

11.3. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

11.4. ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde, – projekta vadības izmaksas, kuras nepārsniedz trīs procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.
12. Ja projekta iesniedzējs nav valsts budžeta iestāde, neattiecināmās izmaksas sedz finansējuma saņēmējs.
13. Projekta izmaksās neiekļauj:

13.1. projekta vadības izmaksas, ja projekta iesniedzējs nav no valsts budžeta finansēta iestāde;

13.2. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;

13.3. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

13.4. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par projektu tā īstenošanas laikā;

13.5. nekustamā īpašuma pirkuma izmaksas;

13.6. lietotu iekārtu pirkuma izdevumus;

13.7. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, tai skaitā līzinga izdevumus;

13.8. projekta īstenošanai īpaši izgatavotu iekārtu (izņemot pēcsanācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamo aprīkojumu) un būvdarbu veikšanai nepieciešamo iekārtu pirkuma vai nomas izmaksas;

13.9. tādu ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumus, kuri neapdraud projekta īstenošanu;

13.10. iekārtu ekspluatācijas izdevumus.
14. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kuras apmērs ir līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 9.punktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai. Pirms finanšu rezerves izmantošanas veic attiecīgus grozījumus vienošanās dokumentā.
III. Prasības projekta iesniedzējam
15. Projekta iesniedzējs ir pašvaldība, valsts vai pašvaldības iestāde vai aģentūra, speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, kas ir atbildīga par vēsturiski piesārņotās vietas sanāciju, ja šāda sanācija atzīta par prioritāti Nacionālajā vides politikas plānā un saskaņā ar piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistra datiem atzīta par 1.kategorijas piesārņotu vietu.
16. Uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:

16.1. ja zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta, nav projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā;

16.2. ja projekta iesniedzējs saņēmis vai paredz saņemt valsts vai Eiropas Savienības finansējumu tādām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros.
17. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai neveido partnerību.
IV. Uzaicinājums iesniegt projekta iesniegumu
18. Projektu iesniegumu atlasi izsludina divās projektu iesniegumu atlases kārtās atbilstoši attiecīgajam periodam pieejamajiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma līdzekļiem. Pirmo projektu iesniegumu atlasi izsludina triju gadu periodam, pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 22974663 lati. Otro projektu iesniegumu atlasi izsludina divu gadu periodam, pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir vismaz 11462733 lati. Ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums netiek izlietots, to izmanto projektu iesniegumu otrās atlases kārtas finansēšanai.
19. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) šo noteikumu 15.punktā minētajiem projektu iesniedzējiem:

19.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;

19.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2010.gada 31.decembrim.
20. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas šo noteikumu 15.punktā minētajiem projekta iesniedzējiem. Ja pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā uzaicinātais potenciālais projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai pieņemts lēmums noraidīt projektu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu nosūta līdz 2010.gada 31.decembrim.
V. Projektu iesniegumu iesniegšanas nosacījumi un vērtēšanas kritēriji
21. Maksimālā atbalsta intensitāte no Eiropas Reģionālās attīstības fonda nepārsniedz 70 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 30 procentu no attiecināmajām izmaksām finansē no valsts budžeta.
22. Minimālais finansējuma apmērs vienam projektam nav noteikts. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums konkrētajam projektam nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 1.pielikumā minēto līdzfinansējuma apmēru attiecīgajam projektam. Projekta finanšu analīzi veic saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu.
23. Projekta iesniedzējs iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un iesniedz atbildīgajā iestādē tās norādītajā termiņā vienā no šādiem veidiem:

23.1. papīra formā – aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums). Projekta iesniegumu paraksta attiecīgā projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu projekta oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī projekta iesnieguma elektronisko versiju (bez pielikumiem). Pievienoto dokumentu lapas numurē;

23.2. elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti:

23.2.1. izstrādātu DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā;

23.2.2. papildus iesniedzamos dokumentus – sagatavotus atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti.
24. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šādus dokumentus:

24.1. piesārņotās teritorijas izmantošanas iespēju plāna kopsavilkumu;

24.2. projekta kartogrāfisko materiālu, kas parāda projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā;

24.3. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu;

24.4. pašvaldības apliecinājumu, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošajam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam;

24.5. par pēcsanācijas monitoringu atbildīgās institūcijas apliecinājumu par monitoringa veikšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

24.6. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;

24.7. projekta naudas plūsmas prognozi, kas atspoguļo projekta finanšu līdzekļu kustību projekta īstenošanas laikā;

24.8. indikatīvo projekta iepirkumu plānu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu vadību.
25. Projektu iesniegumu vērtēšanas administratīvie kritēriji ir šādi (4.pielikums):

25.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;

25.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā;

25.3. projekta iesniegums iesniegts atbilstoši projekta iesnieguma noformēšanas prasībām saskaņā ar šo noteikumu 23.punktu;

25.4. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts (3.pielikums);

25.5. projekta iesniegumam ir pievienoti visi nepieciešamie pielikumi atbilstoši šo noteikumu 24.punktam (projekta iesniegumu var precizēt).
26. Projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstības kritēriji ir šādi (4.pielikums):

26.1. piesārņojošo vielu koncentrācija pārsniedz noteiktos kritiskos robežlielumus;

26.2. paredzēts, ka projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un ietekmi uz pazemes ūdeņu, upju baseinu vai Baltijas jūras ūdens kvalitāti;

26.3. projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā;

26.4. projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas saskaņā ar reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu;

26.5. projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot principu “piesārņotājs maksā”, jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv, kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja;

26.6. projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim saskaņā ar šo noteikumu 2.punktu;

26.7. projekta iesniegums atbilst aktivitātes atbalstāmajām darbībām saskaņā ar šo noteikumu 7.punktu;

26.8. projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām saskaņā ar šo noteikumu 9.punktu (projekta iesniegumu var precizēt);

26.9. projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām saskaņā ar šo noteikumu 11.punktu (projekta iesniegumu var precizēt);

26.10. projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām;

26.11. projekta iesniegumā projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm (projekta iesniegumu var precizēt);

26.12. projekta iesniegumā sniegtā informācija liecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspēju;

26.13. projekta iesniegumā minētie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver būvdarbu posmus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu;

26.14. projekta finanšu analīze veikta saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu;

26.15. pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte nepārsniedz 70 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

26.16. projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;

26.17. projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota (projekta iesniegumu var precizēt);

26.18. projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots (projekta iesniegumu var precizēt);

26.19. projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas (projekta iesniegumu var precizēt);

26.20. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu (projekta iesniegumu var precizēt);

26.21. projekta iesniedzējs ir zemes īpašnieks vai persona, kuras valdījumā vai turējumā ir zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta.
27. Projektu iesniegumu vērtēšanas kvalitātes kritēriji ir šādi (4.pielikums):

27.1. gatavība projektā plānoto aktivitāšu uzsākšanai (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

27.2. projekta īstenošanas risku novērtējums, tai skaitā ņemts vērā iespējamais izmaksu pieaugums (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz divi punkti);

27.3. projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

27.4. ieguldījumu ilgtspējas – sasniedzamo rezultātu un tehnoloģiju –novērtējums. Vērtē turpmākās investīcijas (atskaitot uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai objekti atbilstu vides prasībām pēc projekta īstenošanas (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

27.5. seku analīze, ja projekts netiktu ieviests (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

27.6. projektā paredzēts izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju (iegūstamais punktu skaits – no viena līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

27.7. piesārņotās vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības kontekstā (iegūstamais punktu skaits – no viena līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts).
28. Projektu iesniegumu finansējuma piešķiršanas kritēriji ir šādi (4.pielikums):

28.1. projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kā arī šo noteikumu 27.punktā minēto kvalitātes kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti;

28.2. projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma pēc tam, kad šo noteikumu 28.1.apakšpunktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētie projektu iesniegumi sarindoti prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu.
VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana
29. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija), izstrādā un apstiprina tās nolikumu (ietverot komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Valsts vides dienesta un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji, kā arī vadošās iestādes pārstāvis novērotāja statusā. Novērotājs sagatavo un iesniedz atbildīgās iestādes vadītājam atzinumu par vērtēšanas komisijas darbu termiņā, kādā vērtēšanas komisija sagatavo atzinumu par projektu iesniegumu vērtēšanas rezultātiem.
30. Atbildīgā iestāde:

30.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

30.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;

30.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.
31. Projektu iesniegumus vērtē pēc administratīvajiem, projekta iesnieguma atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
32. Projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesnie­gumu administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” – atbilst un “Nē” – neatbilst. Projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesniegumu kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Ja projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības vērtēšanas kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē.
33. Ja projekta iesniegums nav iesniegts atbildīgajā iestādē noteiktajā termiņā saskaņā ar šo noteikumu 23.punktu vai nav sagatavots latviešu valodā, atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
34. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:

34.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 25. un 26.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un atbilstību šo noteikumu 27. un 28.punktā minētajiem kritērijiem nevērtē;

34.2. ja projekta iesnieguma atbilstība šo noteikumu 25. un 26.punktā minētajiem kritērijiem novērtēta ar “Jā”, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 27.punktā minētajiem kritērijiem, piešķirot katram projekta iesniegumam noteiktu punktu skaitu;

34.3. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 27.punktā minētajiem kritērijiem un kopējais vērtējums attiecībā uz minētajiem kritērijiem ir vismaz astoņi punkti, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 28.1.apakšpunktā minētajam kritērijam un iekļauj projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā;

34.4. ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 27.punktā minētajiem kritērijiem un kopējais vērtējums attiecībā uz minētajiem kritērijiem nav vismaz astoņi punkti, projekta iesniegumu noraida un atbilstību šo noteikumu 28.punktā minētajiem kritērijiem nevērtē;

34.5. pēc projektu iesniegumu prioritārā saraksta izveidošanas vērtē projektu iesniegumu atbilstību šo noteikumu 28.2.apakš­punktā minētajam kritērijam.
35. Ja diviem vai vairākiem projektu iesniegumiem ir vienāda punktu summa, projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā tos sarindo šādā secībā:

35.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.1.apakš­punktam;

35.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.6.apakš­punktam;

35.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.4.apakš­punktam;

35.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.7.apakš­punktam.
36. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja tas atbilst šo noteikumu 25., 26., 27. un 28.punktā minētajiem kritērijiem un šo noteikumu 27.punktā minēto kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti.
37. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai varētu noslēgt vienošanos par projekta īstenošanu:

37.1. precizēt informāciju par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti) (3.pielikums);

37.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 23.punktam;

37.3. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;

37.4. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;

37.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 26.11.apakšpunktu;

37.6. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 26.17.apakšpunktam;

37.7. precizēt projekta indikatīvo iepirkuma plānu atbilstoši šo noteikumu 26.18.apakšpunktam;

37.8. precizēt projekta iesniegumā ietverto plānoto projekta īstenošanas struktūrshēmu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu atbilstoši šo noteikumu 26.19.apakšpunktam;

37.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 26.20.apakšpunktam.
38. Atbildīgās iestādes vadītājs attiecībā uz lielajiem projektiem var pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un noteikt, kāda iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj projekta iesniegumā, lai to sagatavotu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu. Lēmums par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā:

38.1. precizēt informāciju par finansējuma saņēmēju – kontaktinformācija un rekvizīti (3.pielikums);

38.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 24.punktam;

38.3. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;

38.4. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;

38.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 26.11.apakšpunktu;

38.6. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 26.17.apakšpunktam;

38.7. precizēt projekta indikatīvo iepirkuma plānu atbilstoši šo noteikumu 26.18.apakšpunktam;

38.8. precizēt projekta iesniegumā ietverto plānoto projekta īstenošanas struktūrshēmu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu atbilstoši šo noteikumu 26.19.apakšpunktam;

38.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 26.20.apakšpunktam.
39. Ja atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par lielā projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniedzējs sadarbībā ar atbildīgo iestādi sagatavo un atbildīgā iestāde iesniedz vadošajā iestādē lielā projekta iesniegumu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu.
40. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no lēmuma saņemšanas dienas. Minētajā lēmumā noteikto termiņu nedrīkst pagarināt.
41. 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 37. un 38.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertā nosacījuma izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.
42. Ja lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav izpildīti atbilstoši šo noteikumu 40.punktā minētajam termiņam, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
43. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu vai lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem (attiecībā uz lielajiem projektiem) atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) projekta iesniedzējam.
VII. Iepirkuma procedūra, iepirkuma līguma slēgšana un grozīšana
44. Pirmo iepirkuma procedūru izsludina triju mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas. Ja paredzamā līgumcena:

44.1. ir mazāka par publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām, iepirkuma procedūru veic Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

44.2. ir vienāda ar publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai ir lielāka par tām, iepirkuma procedūru veic Vides ministrija kā centralizētā iepirkuma institūcija.
45. Atbildīgā iestāde divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās Vides ministrijas mājaslapā (www.vidm.gov.lv) publicē iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus.
46. Finansējuma saņēmējs pirms iepirkuma procedūras dokumentu apstiprināšanas vai grozījumu veikšanas tajos nosūta iepirkuma procedūras dokumentu vai iepirkuma procedūras dokumentu grozījumu projektu atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.
47. Ja iepirkuma līguma darbības laikā nepieciešams tajā izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iepirkuma līguma grozījumu projektu un grozījumu nepieciešamības pamatojumu nosūta atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.
48. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos vai šo noteikumu 44., 45., 46. vai 47.punktā noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas saskaņā ar attiecīgajiem noslēgtajiem iepirkuma līgumiem, tiek uzskatītas par neattiecināmajām projekta izmaksām.
VIII. Maksājumu veikšana
49. Finansējuma saņēmējs ar grāmatvedības dokumentiem pamato visus izdevumus, ko tas ir veicis. Grāmatvedības dokumentiem jāatbilst finansējuma saņēmēja noslēgtajiem līgumiem.
50. Finansējuma saņēmējs saņem no iepirkuma līguma izpildītāja rēķinu kopā ar attaisnojuma dokumentiem (turpmāk – maksājuma dokumenti). Maksājuma dokumentus reģistrē un uz rēķina norāda saņemšanas datumu.
51. Finansējuma saņēmējs saņemto maksājuma dokumentu kopijas, kas noformētas atbilstoši dokumentu noformēšanu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, iesniedz atbildīgajā iestādē triju darbdienu laikā pēc to saņemšanas.
52. Atbildīgā iestāde 20 dienu laikā pēc finansējuma saņēmēja iesniegto maksājuma dokumentu saņemšanas nodrošina to pārbaudi, sagatavo un iesniedz finansējuma saņēmējam atzinumu. Atzinumā norāda, vai maksājuma dokumenti atbilst lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentam, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu vadību, kā arī noslēgtajiem piegāžu vai pakalpojumu līgumiem.
53. Finansējuma saņēmējs saskaņā ar noslēgto vienošanos pārbauda saņemto maksājuma dokumentu atbilstību faktiskajam sniegto pakalpojumu, piegādāto preču vai veikto būvdarbu apjomam, iepirkuma līguma noteikumiem un normatīvo aktu prasībām un:

53.1. veic maksājumu iepirkuma līguma izpildītājam, ja maksājuma pieprasījums tiek apstiprināts;

53.2. iepirkuma līgumā noteiktajā kārtībā sniedz iepirkuma līguma izpildītājam pamatotu paziņojumu par atteikumu apstiprināt maksājuma pieprasījumu, ja finansējuma saņēmējs ir konstatējis nepilnības maksājuma dokumentos vai ir saņemts atbildīgās iestādes negatīvs atzinums.
54. Ja saskaņā ar šo noteikumu 52.punktu sagatavotajā atzinumā ir norādīts, ka maksājuma dokumenti neatbilst vienošanās dokumentam, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu vadību vai neatbilst noslēgtajiem piegāžu vai pakalpojumu līgumiem, izdevumus, kas pamatoti ar pārbaudītajiem maksājuma dokumentiem, par kuriem ir sagatavots atzinums, uzskata par projekta neattiecināmajām izmaksām.
55. Atbildīgās iestādes atzinumu iesniedz maksājumu iestādē kopā ar katru finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu. Atbildīgā iestāde rakstiski informē maksājumu iestādi par atbildīgās iestādes amatpersonu, kas ir tiesīga parakstīt šo noteikumu 52.punktā minēto atzinumu.
56. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas pārbauda normatīvajos aktos noteiktos finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un tajā iekļauto izdevumu attaisnojuma dokumentus, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma uzdevumu par attiecināmo izdevumu atmaksu vai par aizņēmuma atmaksu, vai par pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos.
57. Attiecībā uz noslēguma maksājuma pieprasījuma sagatavošanu projekta īstenošana ir pabeigta, kad visas projekta iepirkuma līgumos paredzētās aktivitātes ir veiktas un pieņemtas atbilstoši iepirkuma līguma nosacījumiem.
IX. Projekta īstenošanas noteikumi
58. Finansējuma saņēmējs visas projekta aktivitātes īsteno četru gadu laikā pēc vienošanās dokumenta noslēgšanas.
59. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu projekta iesniedzēja mājaslapā internetā par projekta īstenošanas procesu.
60. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projektā paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem iepirkuma līgumā noteiktajos termiņos, bet ne vēlāk kā 90 dienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.
61. Ja noslēgts vienošanās dokuments, bet projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projekta iesniegumā (5.pielikums).
62. Vienošanās dokumentā grozījumus neizdara, ja nepieciešams mainīt:

62.1. projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās;

62.2. projekta fiziskos rādītājus, ja izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē;

62.3. projekta raksturojumu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem projekta iepirkumu plānā un nemaina iepirkumu kopējo apjomu.
63. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē saskaņā ar noslēgto vienošanos.
X. Aktivitātes uzraudzība pēc projekta īstenošanas
64. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.
65. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 6.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:

65.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;

65.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultāta rādītājiem;

65.3. atbilstību projekta īstenošanā sasniegtajiem vides kvalitātes mērķiem;

65.4. bijušās piesārņotās teritorijas turpmāko izmantošanu atbilstoši teritorijas plānojumam;

65.5. teritorijas juridisko statusu;

65.6. pēcsanācijā veiktā monitoringa rezultātu atbilstību projektā plānotajiem teritorijas attīrīšanas mērķiem;

65.7. veiktajiem pēcsanācijas monitoringa pasākumiem atbilstoši Valsts vides dienesta noteiktajām prasībām;

65.8. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.
66. Šo noteikumu 6.pielikumā noteikto veidlapu pirmo reizi iesniedz gada laikā pēc projekta īstenošanas un turpmāk – reizi gadā vienošanās dokumentā noteiktajā kārtībā.
67. Atbildīgā iestāde vismaz piecus gadus pēc visu aktivitātes projektu īstenošanas nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu, ja vienošanās dokumentā nav noteikts ilgāks laikposms.
Ministru prezidents I.Godmanis

Vides ministrs R.Vējonis
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Projektu iesniegumu atlases kārtas

1. Pirmā projektu iesniegumu atlases kārta

Nr. p.k.

Projekts

Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālais finansējums (LVL)

1.

Inčukalna gudrona dīķu sanācijas projekts

14 266 922

2.

Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts, 1.kārta

4 772 039

3.

Jelgavas šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves “Kosmoss” sanācijas projekts

3 935 702

Kopā

22 974 663

 

2. Otrā projektu iesniegumu atlases kārta

Nr. p.k.

Projekts

Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālais finansējums (LVL)

1.

Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts, 2.kārta

393 570

2.

Liepājas Kara ostas kanāla attīrīšanas projekts

11 069 163

Kopā

11 462 733

Vides ministrs R.Vējonis
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze
1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes daļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. ekonomiskā analīze;

1.3. alternatīvu analīze;

1.4. risku analīze;

1.5. jutīguma analīze.

2. Finanšu analīzi izstrādā, ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus.

3. Finanšu analīze ietver šādas daļas:

3.1. novērtējuma periods;

3.2. diskonta likme;

3.3. kopējā investīciju un nacionālā kapitāla efektivitāte;

3.4. jutīguma analīze.

4. Finanšu analīzi veic, pamatojoties uz diskontētajām naudas plūsmām 30 gadu ilgam laikposmam, ieskaitot investīciju apguves termiņus.

5. Finanšu novērtējumam izmantojami šādi rādītāji:

5.1. investīciju finanšu ienesīguma norma (FRR/C) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/C);

5.2. kapitāla finanšu ienesīguma norma (FRR/K) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/K): aprēķinot un pamatojot finansējuma avotus (valsts budžets, Eiropas Savienības fonda līdzfinansējums);

5.3. ieguvumu un izmaksu rādītājs (B/C);

5.4. parādu nomaksas koeficients (DSCR).

6. Finanšu novērtējumu veic, ja projekta rezultātā tiek gūti ieņēmumi. Šādā gadījumā nosaka Eiropas Savienības fonda atbalsta likmi atbilstoši EK regulas Nr.1083/2006 55.pantam, pieņemot, ka starpību investīcijām atbalstāmajās darbībās sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

7. Ekonomiskā analīze ietver šādas daļas:

7.1. kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes;

7.2. vides kvalitātes kritēriji;

7.3. ieguvumi naudas izteiksmē;

7.4. efektivitātes rādītāju aprēķins.

8. Projekta ekonomiskās analīzes ietvaros novērtē izmaksas un ieguvumus sabiedrībai kopumā, kas rodas, īstenojot sanācijas projektus. Veicot ekonomisko analīzi, ievēro Eiropas Komisijas izstrādātās vadlīnijas (4.darba dokuments).

9. Izstrādā projekta īstenošanā radīto ienākumu, ietaupījumu, zaudējumu un izmaksu diskontēto naudas plūsmu. Ieguvumus vai izmaksas attiecina uz visu Latvijas sabiedrību. Pamatojoties uz šo naudas plūsmu, aprēķina ekonomisko iekšējā ienesīguma normu (EIRR), ekonomisko tīro pašreizējo vērtību (ENPV) un ieguvumu un izmaksu attiecību (B/C ratio).

10. Alternatīvu analīze ietver šādas daļas:

10.1. inerces scenārijs (investīcijas neiegulda);

10.2. investīciju scenārijs.

11. Inerces scenārijā modelē naudas plūsmas, piemēram, ņemot vērā piesārņotās teritorijas monitoringa izmaksas, teritorijas apsardzi, iespējamo avārijas situāciju novēršanu, dabas resursu nodokļus un soda sankcijas.

12. Investīciju scenārijā ņem vērā objekta sanācijas kapitālās izmaksas, tā uzturēšanas kārtējās izmaksas, lai pēc projekta īstenošanas nodrošinātu pieņemamu vides risku līmeni, iespējamos ienākumus no turpmākas piegulošo teritoriju izmantošanas. Investīciju scenārija ietvaros izskata sanācijas veikšanas alternatīvos variantus (piemēram, attīrīšanas pakāpe, metodes, tehnoloģijas, izmaksas), kā arī analizē dažādas teritorijas izmantošanas iespējas perspektīvā, raugoties no potenciālo ieņēmumu viedokļa.

13. Risku analīzē ietver šādus riska faktorus:

13.1. ārkārtas situāciju novēršana (piemēram, bīstamo vielu noplūde, faunas pārstāvju masveida bojāeja, epidēmiju izcelšanās);

13.2. vides piesārņojuma pakāpeniskas izplatīšanās sekas (piemēram, virszemes, pazemes, augsnes, ūdens objektu, gaisa piesārņojums, kā arī zaudējumi, kas saistīti ar piesārņojuma radītajiem iedzīvotāju veselības traucējumiem).

14. Iespējamos riskus nosaka, klasificē un izvērtē, ja netiek veikta piesārņotās teritorijas sanācija, kā arī ja projektu īsteno.

15. Projekta jutīgumu analizē, ievērojot galvenos faktorus, kas ietekmē projekta īstenošanu (piemēram, investīciju ieguldījumu apmērs, kārtējās izmaksas, finansējuma apmērs no dažādiem avotiem, ja tāds ir paredzēts, diskonta likme).

16. Izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātus apraksta Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma 7.daļā.
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Vides ministrs R.Vējonis
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas paraugs

Nr.
p.k.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1.

Gatavība projektā plānoto aktivitāšu uzsākšanai:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

1.1.

projekts nav gatavs uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi)

0

1.2.

projektam ir zema gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota)

1

1.3.

projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija būvprojekta izstrādei)

2

1.4.

projektam ir augsta gatavība uzsākšanai (izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam)

3

2.

Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā ņemts vērā iespējamais izmaksu pieaugums:

Jāiegūst vismaz 2 punkti

2.1.

projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums

0

2.2.

projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi

1

2.3.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

2.4.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

3.

Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

3.1.

nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze

0

3.2.

analīze veikta tikai vienam no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

3.3.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

3.4.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, kā arī izvēlētajai alternatīvai ir viszemākās izmaksas

3

4.

Ieguldījumu ilgtspējas novērtējums – sasniedzamo rezultātu un tehnoloģiju novērtējums. Turpmākās investīcijas (atskaitot uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai objekti atbilstu vides prasībām pēc projekta īstenošanas:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

4.1.

turpmāko izmaksu novērtējums nav veikts

0

4.2.

turpmākās izmaksas veidos 15 procentus vai vairāk no projekta attiecināmo izdevumu summas

1

4.3.

turpmākās izmaksas veidos mazāk nekā 15 procentus no projekta attiecināmo izdevumu summas

3

4.4.

nebūs nepieciešamas

5

5.

Seku analīze, ja projekts netiktu ieviests:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

5.1.

seku analīze nav veikta

0

5.2.

risku izvērtējums ir veikts nepilnīgi

1

5.3.

ir veikts kvalitatīvs risku izvērtējums, nav sniegta informācija par seku finansiālo novērtējumu

2

5.4.

ir veikts kvalitatīvs iespējamo seku ilgtermiņa izvērtējums, kas ir pamatots ar kompetento iestāžu vai organizāciju atzinumiem un pētījumiem, ir sniegta informācija par seku finansiālo novērtējumu

3

1.1. Kritēriji par horizontālajām prioritātēm

Vērtējums punktos

6.

Projektā paredzēts izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju, kas:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

6.1.

ierobežo piesārņojuma izplatību, bet nelikvidē piesārņojuma avotu

1

6.2.

likvidē piesārņojuma avotu, bet nenodrošina piesārņojuma areāla attīrīšanu

2

6.3.

likvidē piesārņojuma avotu un daļēji nodrošina piesārņojuma areāla attīrīšanu

3

7.

Piesārņotās vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības kontekstā (teritorijas līdzsvarota attīstība):

Jāiegūst vismaz 1 punkts

7.1.

minimizēts vides piesārņojums un draudi iedzīvotāju veselībai – teritoriju nav paredzēts iekļaut saimnieciskajā apritē

1

7.2.

teritorijas sanācija nodrošina tās tālāku izmantošanu ekonomiskajām aktivitātēm

2

7.3.

teritorijas sanācija nodrošina tās neierobežotu turpmāku izmantošanu

3

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1. Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē

8.

Piesārņojošo vielu koncentrācija pārsniedz noteiktos kritiskos robežlielumus

N

9.

Paredzēts, ka projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un tā ietekmi uz pazemes ūdeņu, upju baseinu vai Baltijas jūras ūdens kvalitāti

N

10.

Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā

N

11.

Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas saskaņā ar reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu

N

12.

Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot principu “piesārņotājs maksā”, jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv, kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja

N

13.

Projekta iesniegums atbilst aktivitātes:

13.1.

mērķim – panākt augsnes, grunts, pazemes un virszemes ūdeņu kvalitātes uzlabošanu, atjaunot un uzlabot vides kvalitāti piesārņotajās vietās, kā arī novērst iedzīvotāju veselības apdraudējumu

N

13.2.

atbalstāmajām darbībām (piesārņojuma avota likvidācija; piesārņotā areāla sanācija; sanācijas procesā izņemtā piesārņojuma utilizācija)

N

13.3.

attiecināmajām izmaksām

P

13.4.

neattiecināmajām izmaksām

P

14.

Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

14.1.

sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums

14.2.

norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim

14.3.

sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā

14.4.

sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi

14.5.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi

14.6.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ievērošanā

14.7.

aprakstīts principa “piesārņotājs maksā” neievērošanas pamatojums

15.

Projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm

P

16.

Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

16.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra

16.2.

ir atbilstoši plānotas pēcsanācijas monitoringa izmaksas

16.3.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu pēcsanācijas monitoringu

17.

Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu

N

18.

Projekta finanšu analīze veikta saskaņā ar atbilstošo noteikumu nosacījumiem

N

19.

Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte nepārsniedz 70 procentu no projekta attiecināmajām izmaksām

N

20.

Projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas:

N

20.1.

ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas

20.2.

atbilst iesniegtajai būvdarbu tāmei, kas izstrādāta saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību

20.3.

ir samērīgas un pamatotas, skaidri norādīti pieņēmumi

20.4.

ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai

20.5.

noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas projekta īstenošanas laikā, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem projekta iesnieguma iesniegšanas dienā vai projekta iesniedzēja veikto tirgus pētījumu

21.

Projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

21.1.

parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi

21.2.

atbilst plānotajam laika grafikam

21.3.

atbilst iepirkumu plānam un līguma specifikai

21.4.

atbilst projekta finanšu plānam

21.5.

atbilst Eiropas Savienības fondu projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem

22.

Projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots:

P

22.1.

aptver visas projektā paredzētās darbības un pakalpojumus, kā arī norāda to izmaksas

22.2.

darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilst darbu apjomam un specifikācijai)

22.3.

līgumu ieviešanas laika grafiks ir pamatots, atbilst publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem attiecībā uz izvēlēto iepirkuma metodi

22.4.

līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, atbilst normatīvajiem aktiem un projekta laika grafikam

23.

Projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

23.1.

projekta administratīvo vadību (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)

23.2.

projekta finanšu vadību (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana)

23.3.

projekta tehnisko vadību (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana)

24.

Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu

P

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

25.

Zemes īpašnieks vai persona, kuras valdījumā vai turējumā ir zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta

N

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

26.

Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā

N

27.

Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

28.

Projekta iesniegums atbilst šādām iesnieguma noformēšanas prasībām:

N

28.1.

iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai

28.2.

iesniegums sagatavots latviešu valodā

28.3.

iesniegums sagatavots datorrakstā (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

28.4.

iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona

28.5.

iesniegts viens projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

28.6.

projekta oriģināls un kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

28.7.

projekta iesniegums sagatavots atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniski):

28.7.1.

parakstīts ar drošu elektronisko parakstu

28.7.2.

izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā

28.7.3.

papildus iesniedzamie dokumenti ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem

29.

Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts

N

30.

Projekta iesniegumam ir pievienoti visi norādītie pielikumi:

P

30.1.

piesārņotās teritorijas izmantošanas iespēju plāna kopsavilkums

30.2.

projekta kartogrāfiskais materiāls, kas parāda projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā

30.3.

Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu

30.4.

pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošajam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam

30.5.

par pēcsanācijas monitoringu atbildīgās institūcijas apliecinājums par monitoringa veikšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā (finanšu un cilvēkresursu nodrošinājums)

30.6.

būvdarbu tāme, kas izstrādāta saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību

30.7.

projekta naudas plūsmas prognoze

30.8.

indikatīvais projekta iepirkumu plāns

4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI

Jā/Nē

31.

Projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kā arī kvalitātes kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti

N

32.

Sarindojot 31.punktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta iesniegumu), projekta iesniegumu atlases kārtā projekta īstenošanai pietiek finansējuma

N

Apzīmējumi.

N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

Vides ministrs R.Vējonis
5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817

KN817P5_PAGE_1.JPG (67227 bytes)

KN817P5_PAGE_2.JPG (43961 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis
6.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817

KN817P6_PAGE_1.JPG (80904 bytes)

KN817P6_PAGE_2.JPG (131599 bytes)

KN817P6_PAGE_3.JPG (85799 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!