Rīgā 2008.gada 30.septembrī (prot. Nr.70 26.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
7.1. piesārņojuma avota likvidācija;
7.2. piesārņotā areāla sanācija;
7.3. sanācijas procesā izņemtā piesārņojuma utilizācija.
9.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā divi procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās dokuments) vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;
9.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas ir noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;
9.3. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
9.4. būvuzraudzības izmaksas;
9.5. būvdarbu izmaksas;
9.6. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un uzstādīšanai;
9.7. ar sanācijas projekta īstenošanu saistītas infrastruktūras izbūve un esošo būvju demontāža, kuras traucē projekta īstenošanu.
11.1 tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kuras noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;
11.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz četrus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kuras noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās dokumentā vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;
11.3. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
11.4. ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde, – projekta vadības izmaksas, kuras nepārsniedz trīs procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.
13.1. projekta vadības izmaksas, ja projekta iesniedzējs nav no valsts budžeta finansēta iestāde;
13.2. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;
13.3. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;
13.4. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par projektu tā īstenošanas laikā;
13.5. nekustamā īpašuma pirkuma izmaksas;
13.6. lietotu iekārtu pirkuma izdevumus;
13.7. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, tai skaitā līzinga izdevumus;
13.8. projekta īstenošanai īpaši izgatavotu iekārtu (izņemot pēcsanācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamo aprīkojumu) un būvdarbu veikšanai nepieciešamo iekārtu pirkuma vai nomas izmaksas;
13.9. tādu ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumus, kuri neapdraud projekta īstenošanu;
13.10. iekārtu ekspluatācijas izdevumus.
16.1. ja zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta, nav projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā;
16.2. ja projekta iesniedzējs saņēmis vai paredz saņemt valsts vai Eiropas Savienības finansējumu tādām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros.
19.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;
19.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2010.gada 31.decembrim.
23.1. papīra formā – aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums). Projekta iesniegumu paraksta attiecīgā projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu projekta oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī projekta iesnieguma elektronisko versiju (bez pielikumiem). Pievienoto dokumentu lapas numurē;
23.2. elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti:
23.2.1. izstrādātu DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā;
23.2.2. papildus iesniedzamos dokumentus – sagatavotus atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti.
24.1. piesārņotās teritorijas izmantošanas iespēju plāna kopsavilkumu;
24.2. projekta kartogrāfisko materiālu, kas parāda projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā;
24.3. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu;
24.4. pašvaldības apliecinājumu, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošajam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam;
24.5. par pēcsanācijas monitoringu atbildīgās institūcijas apliecinājumu par monitoringa veikšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
24.6. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;
24.7. projekta naudas plūsmas prognozi, kas atspoguļo projekta finanšu līdzekļu kustību projekta īstenošanas laikā;
24.8. indikatīvo projekta iepirkumu plānu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu vadību.
25.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;
25.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā;
25.3. projekta iesniegums iesniegts atbilstoši projekta iesnieguma noformēšanas prasībām saskaņā ar šo noteikumu 23.punktu;
25.4. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts (3.pielikums);
25.5. projekta iesniegumam ir pievienoti visi nepieciešamie pielikumi atbilstoši šo noteikumu 24.punktam (projekta iesniegumu var precizēt).
26.1. piesārņojošo vielu koncentrācija pārsniedz noteiktos kritiskos robežlielumus;
26.2. paredzēts, ka projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un ietekmi uz pazemes ūdeņu, upju baseinu vai Baltijas jūras ūdens kvalitāti;
26.3. projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā;
26.4. projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas saskaņā ar reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu;
26.5. projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot principu “piesārņotājs maksā”, jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv, kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja;
26.6. projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim saskaņā ar šo noteikumu 2.punktu;
26.7. projekta iesniegums atbilst aktivitātes atbalstāmajām darbībām saskaņā ar šo noteikumu 7.punktu;
26.8. projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām saskaņā ar šo noteikumu 9.punktu (projekta iesniegumu var precizēt);
26.9. projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām saskaņā ar šo noteikumu 11.punktu (projekta iesniegumu var precizēt);
26.10. projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām;
26.11. projekta iesniegumā projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm (projekta iesniegumu var precizēt);
26.12. projekta iesniegumā sniegtā informācija liecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspēju;
26.13. projekta iesniegumā minētie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver būvdarbu posmus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu;
26.14. projekta finanšu analīze veikta saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu;
26.15. pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte nepārsniedz 70 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
26.16. projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;
26.17. projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota (projekta iesniegumu var precizēt);
26.18. projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots (projekta iesniegumu var precizēt);
26.19. projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas (projekta iesniegumu var precizēt);
26.20. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu (projekta iesniegumu var precizēt);
26.21. projekta iesniedzējs ir zemes īpašnieks vai persona, kuras valdījumā vai turējumā ir zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta.
27.1. gatavība projektā plānoto aktivitāšu uzsākšanai (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);
27.2. projekta īstenošanas risku novērtējums, tai skaitā ņemts vērā iespējamais izmaksu pieaugums (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz divi punkti);
27.3. projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);
27.4. ieguldījumu ilgtspējas – sasniedzamo rezultātu un tehnoloģiju –novērtējums. Vērtē turpmākās investīcijas (atskaitot uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai objekti atbilstu vides prasībām pēc projekta īstenošanas (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);
27.5. seku analīze, ja projekts netiktu ieviests (iegūstamais punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);
27.6. projektā paredzēts izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju (iegūstamais punktu skaits – no viena līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);
27.7. piesārņotās vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības kontekstā (iegūstamais punktu skaits – no viena līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts).
28.1. projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kā arī šo noteikumu 27.punktā minēto kvalitātes kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti;
28.2. projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma pēc tam, kad šo noteikumu 28.1.apakšpunktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētie projektu iesniegumi sarindoti prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu.
30.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;
30.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;
30.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.
34.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 25. un 26.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un atbilstību šo noteikumu 27. un 28.punktā minētajiem kritērijiem nevērtē;
34.2. ja projekta iesnieguma atbilstība šo noteikumu 25. un 26.punktā minētajiem kritērijiem novērtēta ar “Jā”, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 27.punktā minētajiem kritērijiem, piešķirot katram projekta iesniegumam noteiktu punktu skaitu;
34.3. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 27.punktā minētajiem kritērijiem un kopējais vērtējums attiecībā uz minētajiem kritērijiem ir vismaz astoņi punkti, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 28.1.apakšpunktā minētajam kritērijam un iekļauj projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā;
34.4. ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 27.punktā minētajiem kritērijiem un kopējais vērtējums attiecībā uz minētajiem kritērijiem nav vismaz astoņi punkti, projekta iesniegumu noraida un atbilstību šo noteikumu 28.punktā minētajiem kritērijiem nevērtē;
34.5. pēc projektu iesniegumu prioritārā saraksta izveidošanas vērtē projektu iesniegumu atbilstību šo noteikumu 28.2.apakšpunktā minētajam kritērijam.
35.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.1.apakšpunktam;
35.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.6.apakšpunktam;
35.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.4.apakšpunktam;
35.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 27.7.apakšpunktam.
37.1. precizēt informāciju par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti) (3.pielikums);
37.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 23.punktam;
37.3. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;
37.4. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;
37.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 26.11.apakšpunktu;
37.6. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 26.17.apakšpunktam;
37.7. precizēt projekta indikatīvo iepirkuma plānu atbilstoši šo noteikumu 26.18.apakšpunktam;
37.8. precizēt projekta iesniegumā ietverto plānoto projekta īstenošanas struktūrshēmu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu atbilstoši šo noteikumu 26.19.apakšpunktam;
37.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 26.20.apakšpunktam.
38.1. precizēt informāciju par finansējuma saņēmēju – kontaktinformācija un rekvizīti (3.pielikums);
38.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 24.punktam;
38.3. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;
38.4. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;
38.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 26.11.apakšpunktu;
38.6. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 26.17.apakšpunktam;
38.7. precizēt projekta indikatīvo iepirkuma plānu atbilstoši šo noteikumu 26.18.apakšpunktam;
38.8. precizēt projekta iesniegumā ietverto plānoto projekta īstenošanas struktūrshēmu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu atbilstoši šo noteikumu 26.19.apakšpunktam;
38.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 26.20.apakšpunktam.
44.1. ir mazāka par publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām, iepirkuma procedūru veic Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs);
44.2. ir vienāda ar publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai ir lielāka par tām, iepirkuma procedūru veic Vides ministrija kā centralizētā iepirkuma institūcija.
53.1. veic maksājumu iepirkuma līguma izpildītājam, ja maksājuma pieprasījums tiek apstiprināts;
53.2. iepirkuma līgumā noteiktajā kārtībā sniedz iepirkuma līguma izpildītājam pamatotu paziņojumu par atteikumu apstiprināt maksājuma pieprasījumu, ja finansējuma saņēmējs ir konstatējis nepilnības maksājuma dokumentos vai ir saņemts atbildīgās iestādes negatīvs atzinums.
62.1. projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās;
62.2. projekta fiziskos rādītājus, ja izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē;
62.3. projekta raksturojumu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem projekta iepirkumu plānā un nemaina iepirkumu kopējo apjomu.
65.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;
65.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultāta rādītājiem;
65.3. atbilstību projekta īstenošanā sasniegtajiem vides kvalitātes mērķiem;
65.4. bijušās piesārņotās teritorijas turpmāko izmantošanu atbilstoši teritorijas plānojumam;
65.5. teritorijas juridisko statusu;
65.6. pēcsanācijā veiktā monitoringa rezultātu atbilstību projektā plānotajiem teritorijas attīrīšanas mērķiem;
65.7. veiktajiem pēcsanācijas monitoringa pasākumiem atbilstoši Valsts vides dienesta noteiktajām prasībām;
65.8. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.
Vides ministrs R.Vējonis
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
1. Pirmā projektu iesniegumu atlases kārta
Nr. p.k. |
Projekts |
Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālais finansējums (LVL) |
1. |
Inčukalna gudrona dīķu sanācijas projekts |
14 266 922 |
2. |
Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts, 1.kārta |
4 772 039 |
3. |
Jelgavas šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves “Kosmoss” sanācijas projekts |
3 935 702 |
Kopā |
22 974 663 |
2. Otrā projektu iesniegumu atlases kārta
Nr. p.k. |
Projekts |
Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksimālais finansējums (LVL) |
1. |
Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanācijas projekts, 2.kārta |
393 570 |
2. |
Liepājas Kara ostas kanāla attīrīšanas projekts |
11 069 163 |
Kopā |
11 462 733 |
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
1.1. finanšu analīze;
1.2. ekonomiskā analīze;
1.3. alternatīvu analīze;
1.4. risku analīze;
1.5. jutīguma analīze.
2. Finanšu analīzi izstrādā, ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus.
3. Finanšu analīze ietver šādas daļas:
3.1. novērtējuma periods;
3.2. diskonta likme;
3.3. kopējā investīciju un nacionālā kapitāla efektivitāte;
3.4. jutīguma analīze.
4. Finanšu analīzi veic, pamatojoties uz diskontētajām naudas plūsmām 30 gadu ilgam laikposmam, ieskaitot investīciju apguves termiņus.
5. Finanšu novērtējumam izmantojami šādi rādītāji:
5.1. investīciju finanšu ienesīguma norma (FRR/C) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/C);
5.2. kapitāla finanšu ienesīguma norma (FRR/K) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/K): aprēķinot un pamatojot finansējuma avotus (valsts budžets, Eiropas Savienības fonda līdzfinansējums);
5.3. ieguvumu un izmaksu rādītājs (B/C);
5.4. parādu nomaksas koeficients (DSCR).
6. Finanšu novērtējumu veic, ja projekta rezultātā tiek gūti ieņēmumi. Šādā gadījumā nosaka Eiropas Savienības fonda atbalsta likmi atbilstoši EK regulas Nr.1083/2006 55.pantam, pieņemot, ka starpību investīcijām atbalstāmajās darbībās sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
7. Ekonomiskā analīze ietver šādas daļas:
7.1. kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes;
7.2. vides kvalitātes kritēriji;
7.3. ieguvumi naudas izteiksmē;
7.4. efektivitātes rādītāju aprēķins.
8. Projekta ekonomiskās analīzes ietvaros novērtē izmaksas un ieguvumus sabiedrībai kopumā, kas rodas, īstenojot sanācijas projektus. Veicot ekonomisko analīzi, ievēro Eiropas Komisijas izstrādātās vadlīnijas (4.darba dokuments).
9. Izstrādā projekta īstenošanā radīto ienākumu, ietaupījumu, zaudējumu un izmaksu diskontēto naudas plūsmu. Ieguvumus vai izmaksas attiecina uz visu Latvijas sabiedrību. Pamatojoties uz šo naudas plūsmu, aprēķina ekonomisko iekšējā ienesīguma normu (EIRR), ekonomisko tīro pašreizējo vērtību (ENPV) un ieguvumu un izmaksu attiecību (B/C ratio).
10. Alternatīvu analīze ietver šādas daļas:
10.1. inerces scenārijs (investīcijas neiegulda);
10.2. investīciju scenārijs.
11. Inerces scenārijā modelē naudas plūsmas, piemēram, ņemot vērā piesārņotās teritorijas monitoringa izmaksas, teritorijas apsardzi, iespējamo avārijas situāciju novēršanu, dabas resursu nodokļus un soda sankcijas.
12. Investīciju scenārijā ņem vērā objekta sanācijas kapitālās izmaksas, tā uzturēšanas kārtējās izmaksas, lai pēc projekta īstenošanas nodrošinātu pieņemamu vides risku līmeni, iespējamos ienākumus no turpmākas piegulošo teritoriju izmantošanas. Investīciju scenārija ietvaros izskata sanācijas veikšanas alternatīvos variantus (piemēram, attīrīšanas pakāpe, metodes, tehnoloģijas, izmaksas), kā arī analizē dažādas teritorijas izmantošanas iespējas perspektīvā, raugoties no potenciālo ieņēmumu viedokļa.
13. Risku analīzē ietver šādus riska faktorus:
13.1. ārkārtas situāciju novēršana (piemēram, bīstamo vielu noplūde, faunas pārstāvju masveida bojāeja, epidēmiju izcelšanās);
13.2. vides piesārņojuma pakāpeniskas izplatīšanās sekas (piemēram, virszemes, pazemes, augsnes, ūdens objektu, gaisa piesārņojums, kā arī zaudējumi, kas saistīti ar piesārņojuma radītajiem iedzīvotāju veselības traucējumiem).
14. Iespējamos riskus nosaka, klasificē un izvērtē, ja netiek veikta piesārņotās teritorijas sanācija, kā arī ja projektu īsteno.
15. Projekta jutīgumu analizē, ievērojot galvenos faktorus, kas ietekmē projekta īstenošanu (piemēram, investīciju ieguldījumu apmērs, kārtējās izmaksas, finansējuma apmērs no dažādiem avotiem, ja tāds ir paredzēts, diskonta likme).
16. Izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātus apraksta Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma 7.daļā.
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Nr. |
Kritērijs |
Vērtējums |
|
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums punktos |
||
1. |
Gatavība projektā plānoto aktivitāšu uzsākšanai: |
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
|
1.1. |
|
0 |
|
1.2. |
|
1 |
|
1.3. |
|
2 |
|
1.4. |
|
3 |
|
2. |
Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā ņemts vērā iespējamais izmaksu pieaugums: |
Jāiegūst vismaz 2 punkti |
|
2.1. |
|
0 |
|
2.2. |
|
1 |
|
2.3. |
|
2 |
|
2.4. |
|
3 |
|
3. |
Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze: |
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
|
3.1. |
|
0 |
|
3.2. |
|
1 |
|
3.3. |
|
2 |
|
3.4. |
|
3 |
|
4. |
Ieguldījumu ilgtspējas novērtējums – sasniedzamo rezultātu un tehnoloģiju novērtējums. Turpmākās investīcijas (atskaitot uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai objekti atbilstu vides prasībām pēc projekta īstenošanas: |
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
|
4.1. |
|
0 |
|
4.2. |
|
1 |
|
4.3. |
|
3 |
|
4.4. |
|
5 |
|
5. |
Seku analīze, ja projekts netiktu ieviests: |
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
|
5.1. |
|
0 |
|
5.2. |
|
1 |
|
5.3. |
|
2 |
|
5.4. |
|
3 |
|
1.1. Kritēriji par horizontālajām prioritātēm |
Vērtējums punktos |
||
6. |
Projektā paredzēts izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju, kas: |
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
|
6.1. |
|
1 |
|
6.2. |
|
2 |
|
6.3. |
|
3 |
|
7. |
Piesārņotās vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības kontekstā (teritorijas līdzsvarota attīstība): |
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
|
7.1. |
|
1 |
|
7.2. |
|
2 |
|
7.3. |
|
3 |
|
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
|||
2.1. Projekta atbilstības kritēriji |
Jā/Nē |
||
8. |
Piesārņojošo vielu koncentrācija pārsniedz noteiktos kritiskos robežlielumus |
N |
|
9. |
Paredzēts, ka projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un tā ietekmi uz pazemes ūdeņu, upju baseinu vai Baltijas jūras ūdens kvalitāti |
N |
|
10. |
Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā |
N |
|
11. |
Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas saskaņā ar reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu |
N |
|
12. |
Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot principu “piesārņotājs maksā”, jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv, kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja |
N |
|
13. |
Projekta iesniegums atbilst aktivitātes: |
||
13.1. |
|
N |
|
13.2. |
|
N |
|
13.3. |
|
P |
|
13.4. |
|
P |
|
14. |
Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām: |
N |
|
14.1. |
|
||
14.2. |
|
||
14.3. |
|
||
14.4. |
|
||
14.5. |
|
||
14.6. |
|
||
14.7. |
|
||
15. |
Projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm |
P |
|
16. |
Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību: |
N |
|
16.1. |
|
||
16.2. |
|
||
16.3. |
|
||
17. |
Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu |
N |
|
18. |
Projekta finanšu analīze veikta saskaņā ar atbilstošo noteikumu nosacījumiem |
N |
|
19. |
Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte nepārsniedz 70 procentu no projekta attiecināmajām izmaksām |
N |
|
20. |
Projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas: |
N |
|
20.1. |
|
||
20.2. |
|
||
20.3. |
|
||
20.4. |
|
||
20.5. |
|
||
21. |
Projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota: |
P |
|
21.1. |
|
||
21.2. |
|
||
21.3. |
|
||
21.4. |
|
||
21.5. |
|
||
22. |
Projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots: |
P |
|
22.1. |
|
||
22.2. |
|
||
22.3. |
|
||
22.4. |
|
||
23. |
Projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas: |
P |
|
23.1. |
|
||
23.2. |
|
||
23.3. |
|
||
24. |
Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu |
P |
|
2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
Jā/Nē/NA |
||
25. |
Zemes īpašnieks vai persona, kuras valdījumā vai turējumā ir zemesgabals, kura teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta |
N |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē/NA |
||
26. |
Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā |
N |
|
27. |
Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
N |
|
28. |
Projekta iesniegums atbilst šādām iesnieguma noformēšanas prasībām: |
N |
|
28.1. |
|
||
28.2. |
|
||
28.3. |
|
||
28.4. |
|
||
28.5. |
|
||
28.6. |
|
||
28.7. |
|
||
28.7.1. |
|
||
28.7.2. |
|
||
28.7.3. |
|
||
29. |
Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts |
N |
|
30. |
Projekta iesniegumam ir pievienoti visi norādītie pielikumi: |
P |
|
30.1. |
|
||
30.2. |
|
||
30.3. |
|
||
30.4. |
|
||
30.5. |
|
||
30.6. |
|
||
30.7. |
|
||
30.8. |
|
||
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI |
Jā/Nē |
||
31. |
Projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kā arī kvalitātes kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti |
N |
|
32. |
Sarindojot 31.punktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta iesniegumu), projekta iesniegumu atlases kārtā projekta īstenošanai pietiek finansējuma |
N |
Apzīmējumi.
N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) – kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817
Ministru kabineta
2008.gada 30.septembra noteikumiem Nr.817