Rīgā 2008.gada 21.oktobrī (prot. Nr.75 64.§)
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.prioritātes “Augstākā izglītība un zinātne” 1.1.2.pasākuma “Augstākās izglītības attīstība” 1.1.2.1.aktivitātes “Atbalsts doktora un maģistra studiju programmu īstenošanai” 1.1.2.1.2.apakšaktivitāti “Atbalsts doktora studiju programmu īstenošanai” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
3.1. iznākuma rādītāju – 1600 doktoranti, kas saņēmuši Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām;
3.2. rezultāta rādītāju:
3.2.1. 80 procenti doktorantu no kopējā doktorantūras studentu skaita 2007./2008.akadēmiskajā gadā ir saņēmuši Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām doktorantūrā;
3.2.2. vismaz 50 procenti Eiropas Sociālā fonda atbalstu saņēmušo doktorantu līdz 2015.gada 31.augustam ir ieguvuši doktora zinātnisko grādu.
12.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
12.1.1. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
12.1.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);
12.1.3. izstrādā un apstiprina komisijas nolikumu;
12.1.4. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
12.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
12.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
12.3. saskaņo šo noteikumu 87.punktā minētos projekta grozījumus;
12.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu;
12.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 8.punktā minētais pieejamais finansējums apakšaktivitātes īstenošanai, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
13.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas izstrādā vienošanās projektu par projekta īstenošanu un līguma projektu par projekta īstenošanu saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un iesniedz tos saskaņošanai atbildīgajā iestādē;
13.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju atbilstoši tā juridiskajam statusam vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu un nosaka projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam;
13.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
13.4. iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;
13.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
13.6. sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu un apakšaktivitātei pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedz informāciju par atsevišķu projektu;
13.7. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē;
13.8. sagatavo Eiropas Sociālā fonda līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam un iesniedz to vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
13.9. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;
13.10. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās vai līguma noteikumu izpildes prasībām un to izpildi;
13.11. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 86. un 87.punktā minēto;
13.12. uzkrāj datus par projekta īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
13.13. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos vai līgumu ar finansējuma saņēmēju.
16.1. tai nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
16.2. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta.
F – augstākās izglītības institūcijai pieejamais finansējuma apmērs latos;
0,43 – koeficients, kas aprēķināts, ņemot vērā pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu un augstākās izglītības institūcijās kopējo studējošo doktorantu skaitu 2007./2008.akadēmiskajā gadā, un paredz finansiālā atbalsta sniegšanu konkursa kārtībā;
D – doktorantu skaits attiecīgajā augstākās izglītības institūcijā 2007./2008.akadēmiskajā gadā;
T – maksimālais finansiālā atbalsta ilgums gados vienam doktorantam;
A1 – maksimālais finansiālā atbalsta apmērs vienam 1. vai 2.kursa doktorantam gadā latos, ko aprēķina, summējot šajos noteikumos vienam 1. vai 2.kursa doktorantam gadā noteiktās mērķstipendijas izmaksas, doktora darba vadītāja gada atlīdzību par viena doktoranta darba vadīšanu, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, un vienam doktorantam gadā plānotās doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu izmaksas;
A2 – maksimālais finansiālā atbalsta apmērs vienam 3.kursa doktorantam vai zinātniskā grāda pretendentam gadā latos, ko aprēķina, summējot šajos noteikumos vienam 3.kursa doktorantam vai zinātniskā grāda pretendentam gadā noteiktās mērķstipendijas izmaksas, doktora darba vadītāja gada atlīdzību par viena doktoranta darba vadīšanu, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, un vienam doktorantam gadā plānotās doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu izmaksas.
22.1. attiecīgajai kārtai pieejamo finansējuma apmēru, projektam pieļaujamo minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummu un augstākās izglītības institūcijai pieejamā finansējuma aprēķina nosacījumus atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajam;
22.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 20 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
22.3. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;
22.4. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;
22.5. citu informāciju, kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu norādīt uzaicinājumā.
23.1. vienā projektu iesniegumu atlases kārtā atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu;
23.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
23.2.1. šo noteikumu 69.punktā minētais nolikums vai tā projekts, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 70.punktā noteiktajām prasībām;
23.2.2. šo noteikumu 72.punktā minētā līguma projekts, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 73.punktā noteiktajām prasībām;
23.2.3. šo noteikumu 60.punktā minētā kārtība, kādā finansējuma saņēmējs plāno izlietot doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu līdzekļus, vai tās projekts;
23.2.4. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts nodomu protokols par projekta ietvaros plānoto sadarbību doktora studiju programmu īstenošanā;
23.2.5. šo noteikumu 17.punktā minētā sadarbības līguma projekts par sadarbību doktora studiju programmu īstenošanā, norādot sadarbības partnera pienākumus un tiesības, kā arī plānoto samaksas kārtību;
23.2.6. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
23.2.7. projekta iesniedzēja sagatavots finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām (ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde) (2.pielikums);
23.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona, un projekta iesniegumam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
24.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un aizpilda visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;
24.2. projekta iesnieguma kopijas pilnībā atbilst projekta iesnieguma oriģināleksemplāram;
24.3. projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas), lapas sanumurētas, un visi dokumenti ir noformēti normatīvajos aktos par dokumentu izstrādi un noformēšanu noteiktajā kārtībā;
24.4. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus nemaina un nedzēš;
24.5. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību – aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, projekta īstenošanas noteikumiem un izmaksu plānojumu;
24.6. projektā sasniedzamos iznākuma rādītājus un rezultāta rādītājus plāno sadalījumā pa gadiem (atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 2.12.apakšpunktā noteiktajam gadu iedalījumam);
24.7. nodrošina projekta iesnieguma satura atbilstību šo noteikumu 36.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un šo noteikumu 37.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;
24.8. nepieciešamās projekta izmaksas plāno pilnos latos atbilstoši šo noteikumu 52. un 64.punktā minētajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Sociālā fonda finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
25.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”), pievienojot elektroniskajā datu nesējā identisku projekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju, un valsts budžeta iestādēm – finansēšanas plāna projekta elektronisko versiju. Visus dokumentus ievieto iepakojumā un aizzīmogo;
25.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
26.1. ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par tā iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;
26.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā šo apgalvojumu pamato;
26.3. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesniegšanas datumu uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
35.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;
35.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;
35.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
35.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
35.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;
35.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā ar nepieciešamo projekta iesnieguma eksemplāru skaitu (viens oriģināls un divas kopijas), iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) vai arī elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
35.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
35.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētie pielikumi;
35.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 84.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
35.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;
35.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 9.punktā minēto pieļaujamo līdzfinansējuma apmēru;
35.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par šo noteikumu 18.punktā minēto minimālo attiecināmo izmaksu summu un nepārsniedz šo noteikumu 18.punktā minēto maksimālo attiecināmo izmaksu summu;
35.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
35.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 52. un 64.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
35.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 53., 61. un 62.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
36.1. projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 15.punktā minētā institūcija;
36.2. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam apakšaktivitātes mērķim;
36.3. projekta atbalstāmā darbība atbilst šo noteikumu 6.punktā minētajai atbalstāmajai darbībai;
36.4. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
36.5. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
36.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
36.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);
36.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina šo noteikumu 3.1.apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja sasniegšanu;
36.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāltehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;
36.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
36.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta rezultātus un īstenotu plānotās darbības;
36.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām.
37.1. augstākās izglītības institūcijas kapacitāte doktora studiju programmu īstenošanā – studējošo skaits doktorantūrā 2007./2008.akadēmiskajā gadā:
37.1.1. vairāk nekā 210 studējošo (pieci punkti);
37.1.2. no 151 līdz 210 studējošiem (četri punkti);
37.1.3. no 91 līdz 150 studējošiem (trīs punkti);
37.1.4. no 31 līdz 90 studējošiem (divi punkti);
37.1.5. no 1 līdz 30 studējošiem (viens punkts);
37.1.6. nav studējošo (0 punktu);
37.2. augstākās izglītības institūcijas akadēmiskā personāla potenciāls doktora studiju programmu īstenošanā – profesoru un asociēto profesoru skaits 2007./2008. akadēmiskajā gadā:
37.2.1. vairāk nekā 150 profesoru un asociēto profesoru (pieci punkti);
37.2.2. no 101 līdz 150 profesoriem un asociētajiem profesoriem (četri punkti);
37.2.3. no 61 līdz 100 profesoriem un asociētajiem profesoriem (trīs punkti);
37.2.4. no 31 līdz 60 profesoriem un asociētajiem profesoriem (divi punkti);
37.2.5. no 1 līdz 30 profesoriem un asociētajiem profesoriem (viens punkts);
37.2.6. nav profesoru un asociēto profesoru (0 punktu);
37.3. augstākās izglītības institūcijas īstenoto doktora studiju programmu efektivitāte – doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaits 2006./2007.akadēmiskajā gadā pret doktora studiju programmās imatrikulēto personu skaitu 2003./2004.akadēmiskajā gadā (izteikts procentos):
37.3.1. vairāk nekā 40 procentu (pieci punkti);
37.3.2. no 20 līdz 40 procentiem (trīs punkti);
37.3.3. mazāk nekā 20 procentu (viens punkts);
37.4. Eiropas Sociālā fonda atbalsta efektivitāte – plānotais doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaits pret plānoto Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju skaitu doktora studiju programmās (izteikts procentos):
37.4.1. vairāk nekā 75 procenti (pieci punkti);
37.4.2. no 60 līdz 75 procentiem (trīs punkti);
37.4.3. no 50 līdz 59 procentiem (viens punkts);
37.4.4. mazāk nekā 50 procentu (0 punktu);
37.5. projekta iesniegums demonstrē sasaisti (savstarpēji papildinoša pozitīva ietekme) ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda investīcijām augstākās izglītības programmu un zinātnes infrastruktūras modernizācijai:
37.5.1. ir savstarpēji papildinoša ietekme (divi punkti);
37.5.2. nav savstarpēji papildinošas ietekmes (0 punktu);
37.6. projekta iesniegumā ir paredzēts, ka projekta īstenošana notiek sadarbībā ar citām augstākās izglītības institūcijām vai zinātniskajiem institūtiem doktora studiju programmu īstenošanā:
37.6.1. projekta iesniedzējam jau ir izstrādāts un darbojas sadarbības mehānisms, kas paredz par zinātniskā darba vadītājiem piesaistīt attiecīgā pētījumu jomā vadošus zinātniekus vai akadēmisko personālu, tai skaitā no citiem zinātniskajiem institūtiem vai ārvalstu augstskolām, vai komercsabiedrībām, un ir paredzēta sadarbības turpināšana projekta īstenošanā (pieci punkti);
37.6.2. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākus zinātniskos institūtus vai komercsabiedrības un ar tiem ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (trīs punkti);
37.6.3. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākas augstākās izglītības institūcijas un ar tām ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (viens punkts);
37.6.4. projekta iesniegumā nav norādīta informācija par plānoto sadarbību (0 punktu);
37.7. projekta iesniegumā ir paredzēts doktorantūras studiju pētījumu daļu īstenot sadarbībā ar zinātniskajām institūcijām, izvērtējot to zinātnisko potenciālu – starptautiski citēto publikāciju (anonīmi recenzētu zinātniskajā periodikā un starptautiski pieejamās datu bāzēs citētu, izņemot pašcitēšanu, zinātnisko publikāciju) skaitu iepriekšējā gadā:
37.7.1. doktorantūras studiju pētījumu daļu paredzēts īstenot sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kurā ir vairāk nekā 0,5 publikācijas uz vienu pilna darba laika ekvivalentu strādājošu zinātnieku (trīs punkti);
37.7.2. doktorantūras studiju pētījumu daļu paredzēts īstenot sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kurā ir mazāk nekā 0,5 publikācijas uz vienu pilna darba laika ekvivalentu strādājošu zinātnieku (viens punkts);
37.7.3. doktorantūras studiju pētījumu daļu nav paredzēts īstenot sadarbībā ar zinātnisko institūciju (0 punktu);
37.8. augstākās izglītības institūcijas īstenotā starptautiskā sadarbība, ko raksturo šādi sadarbības veidi: starptautiskās sadarbības līgumi, starptautiskie projekti, akadēmiskā personāla apmaiņa, studējošo apmaiņa:
37.8.1. augstākās izglītības institūcija īsteno trīs vai četrus minētos sadarbības veidus (trīs punkti);
37.8.2. augstākās izglītības institūcija īsteno divus no minētajiem sadarbības veidiem (divi punkti);
37.8.3. augstākās izglītības institūcija īsteno vienu no minētajiem sadarbības veidiem (viens punkts);
37.8.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem sadarbības veidiem (0 punktu);
37.9. augstākās izglītības institūcijas konkurētspēja starptautiskajā akadēmiskajā vidē, ko raksturo šādi rādītāji: uz konkursa pamata piesaistītais ārvalstu akadēmiskais personāls, ārvalstu studējošo piesaiste, studiju programmu īstenošana svešvalodās:
37.9.1. augstākās izglītības institūcija izpilda visus trīs minētos starptautiskās konkurētspējas rādītājus (trīs punkti);
37.9.2. augstākās izglītības institūcija izpilda divus no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (divi punkti);
37.9.3. augstākās izglītības institūcija izpilda vienu no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (viens punkts);
37.9.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (0 punktu);
37.10. projekta ieguldījums augstākās izglītības institūcijas vai institūciju inovatīvās kapacitātes paaugstināšanā:
37.10.1. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu vairākām augstākās izglītības institūcijām (trīs punkti);
37.10.2. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu atsevišķiem studiju virzieniem (divi punkti);
37.10.3. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu atsevišķām studiju programmām (viens punkts);
37.11. projekta īstenošanas risku (iespējamais izmaksu sadārdzinājums, nepietiekams akadēmiskā personāla nodrošinājums, nepietiekams doktorantūrā studēt gribētāju skaits, reflektantu nepietiekama akadēmiskā vai zinātniskā kapacitāte, studējošo skaita samazinājums un citi riski) izvērtējums:
37.11.1. projekta iesniegumā ir izvērtēti iespējamie riski, izstrādāts pasākumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);
37.11.2. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);
37.11.3. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, nav izstrādāts pasākumu plāns identificēto risku novēršanai (viens punkts);
37.11.4. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski (0 punktu);
37.12. projekta iesniedzēja reģionālais izvietojums:
37.12.1. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes vai Latgales plānošanas reģionā (četri punkti);
37.12.2. Rīgas plānošanas reģionā (viens punkts);
37.13. projektā paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu:
37.13.1. paredzētie pasākumi sekmē trīs pamatprincipu ievērošanu (pieci punkti);
37.13.2. paredzētie pasākumi sekmē divu pamatprincipu ievērošanu (trīs punkti);
37.13.3. paredzētie pasākumi sekmē viena pamatprincipa ievērošanu (viens punkts);
37.13.4. nav paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu (0 punktu);
37.14. projekta plānotā ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:
37.14.1. projekts paredz atbalstu doktora studijām informācijas tehnoloģiju jomā, kā arī paredz palielināt doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (divi punkti);
37.14.2. projekts paredz atbalstu doktora studijām informācijas tehnoloģiju jomā, nepalielinot doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (viens punkts);
37.14.3. projektā nav paredzēts atbalsts doktora studijām informācijas tehnoloģiju jomā (0 punktu).
38.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. un 36.8.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, 37.2., 37.4., 37.6. un 37.13.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņēmis vismaz vienu punktu, 37.11.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz divus punktus un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā saņēmis vismaz 14 punktus;
38.2. sarindojot šo noteikumu 38.1.apakšpunktā minētajam kritērijam atbilstošos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, attiecīgajam projekta iesniegumam pietiek apakšaktivitātes atlases kārtā pieejamā finansējuma.
40.1. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija neatbilst šo noteikumu 16.2.apakšpunktā minētajām prasībām;
40.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. vai 36.8.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
40.3. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 37.11.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam projekta iesniegums saņēmis mazāk par diviem punktiem vai vērtējumā par atbilstību kādam no šo noteikumu 37.2., 37.4., 37.6. vai 37.13.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem saņēmis mazāk par vienu punktu;
40.4. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 38.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
41.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 35.6., 35.7., 35.8., 35.9., 35.10., 35.11., 35.13., 35.14., 35.15., 36.4., 36.5., 36.6., 36.7., 36.9., 36.10., 36.11. vai 36.12.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
41.2. projekta iesniegumā augstākās izglītības institūcijai pieprasītā finansējuma samazināšana atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajai formulai;
41.3. projekta izmaksu precizēšana sadalījumā pa gadiem;
41.4. izmaksu precizēšana, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas, ar nosacījumu, ka šo noteikumu 53., 61. un 62.punktā minētais izmaksu ierobežojums netiek pārsniegts;
41.5. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija nodrošina atbilstību šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētajām prasībām;
41.6. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veikšana, kura ir vērsta uz vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanu.
42.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
42.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
42.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesniedzējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija –, lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu (kopiju) un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
45.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;
45.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
45.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesniedzējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija –, lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu (kopiju), atzinumu (kopiju) un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
52.1. netiešās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm:
52.1.1. projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;
52.1.2. projekta administratīvās izmaksas;
52.1.3. informācijas un publicitātes pasākumi;
52.2. tiešās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm:
52.2.1. mērķstipendijas izmaksas;
52.2.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas;
52.3. neparedzētās izmaksas.
54.1. 1. un 2.kursa doktorantam ne vairāk kā 600 latu mēnesī;
54.2. 3.kursa doktorantam un zinātniskā grāda pretendentam ne vairāk kā 800 latu mēnesī.
56.1. atlīdzība doktora darba vadītājam par doktoranta darba vadīšanu un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
56.2. doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumi;
56.3. atlīdzība un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas šo noteikumu 71.punktā minētās komisijas zinātniskajiem sekretāriem un ārējiem nozaru ekspertiem;
56.4. projekta ieviešanas informācijas sistēmas izstrādes un uzturēšanas izmaksas.
63.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta administrēšanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;
63.2. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju, interneta pakalpojumi);
63.3. biroja preces un inventārs (vērtībā līdz 50 latiem par vienību), izņemot mēbeles;
63.4. telpu īre, ja projekta administrēšanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;
63.5. projekta vadībai nepieciešamā informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datortehnika, biroja programmatūra, printeris) īre.
65.1. nav norādītas šo noteikumu 52. vai 64.punktā;
65.2. neatbilst šo noteikumu 53., 61. vai 62.punktā minētajam izmaksu apmēra ierobežojumam;
65.3. nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 52.1.1.apakšpunktā minētās izmaksas) vai kuras veiktas vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
65.4. nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei, vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
68.1. darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.1.2.aktivitātes “Cilvēkresursu piesaiste zinātnei” projektu ietvaros;
68.2. darbības programmas “Uzņēmējdarbība un inovācijas” papildinājuma 2.1.1.1.aktivitātes “Atbalsts zinātnei un pētniecībai”, 2.1.2.1.1.apakšaktivitātes “Kompetences centri” vai 2.1.2.2.1.apakšaktivitātes “Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde” projektu ietvaros.
70.1. prasības doktorantam, lai varētu pretendēt uz mērķstipendiju;
70.2. doktorantu pieteikšanās kārtību;
70.3. konkursa kārtību;
70.4. mērķstipendijas piešķiršanas komisijas darba kārtību;
70.5. mērķstipendijas piešķiršanas lēmuma pieņemšanas un apstrīdēšanas kārtību;
70.6. konkursa rezultātu publiskošanas kārtību;
70.7. mērķstipendijas piešķiršanas līguma slēgšanas kārtību starp augstākās izglītības institūciju un doktorantu;
70.8. mērķstipendijas izmaksas kārtību;
70.9. doktoranta atbildību.
73.1. augstākās izglītības institūcijas saistības, lai sniegtu atbalstu (tai skaitā doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu nodrošināšanai) doktorantam doktora studiju programmas apguvei un doktora zinātniskā grāda ieguvei;
73.2. doktoranta saistības, lai apgūtu doktora studiju programmu un iegūtu doktora zinātnisko grādu, doktora studiju programmas apguvei paredzot trīs gadus, neskaitot studiju pārtraukumus, un promocijas darba sagatavošanai un iesniegšanai publiskai aizstāvēšanai Promocijas padomē vienu gadu;
73.3. kārtību, kādā tiek izvērtēta doktoranta saistību izpilde, paredzot, ka doktoranta studiju un pētnieciskā darba rezultāti tiek izvērtēti ne retāk kā divas reizes gadā;
73.4. termiņa pagarinājuma nosacījumus;
73.5. strīdu un domstarpību risināšanas kārtību;
73.6. informācijas apmaiņas kārtību.
87.1. projekta mērķi;
87.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
87.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;
87.4. projekta sasniedzamajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem;
87.5. projekta kopējo izmaksu apmēru;
87.6. neparedzēto izmaksu pārdali.
88.1. starp šo noteikumu 52.1.3. un 52.2.2.apakšpunktā noteiktajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas un ievērojot šo noteikumu 61.punktā noteikto izmaksu ierobežojumu;
88.2. šo noteikumu 52.1.3. un 52.2.2.apakšpunktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros.
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.882
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.882