• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumi Nr. 875 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.1.2.aktivitāti "Profesionālās izglītības infrastruktūras attīstība un mācību aprīkojuma modernizācija ieslodzījuma vietās"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.11.2008., Nr. 174 https://www.vestnesis.lv/ta/id/183494

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.882

Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.1.2.1.2.apakšaktivitāti "Atbalsts doktora studiju programmu īstenošanai"

Vēl šajā numurā

07.11.2008., Nr. 174

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 875

Pieņemts: 21.10.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.875

Rīgā 2008.gada 21.oktobrī (prot. Nr.75 40.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.1.2.aktivitāti “Profesionālās izglītības infrastruktūras attīstība un mācību aprīkojuma modernizācija ieslodzījuma vietās”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.prioritātes “Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai” 3.1.1.pasākuma “Profesionālās izglītības infrastruktūra” 3.1.1.2.aktivitāti “Profesionālās izglītības infrastruktūras attīstība un mācību aprīkojuma modernizācija ieslodzījuma vietās” (turpmāk – aktivitāte);

1.2. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma (turpmāk – projekta iesniegums) iesniedzējam;

1.3. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir profesionālās kvalifikācijas ieguves iespēju nodrošināšana notiesātajiem ieslodzījuma vietās.
3. Aktivitātes mērķa grupa ir ieslodzījuma vietas, notiesātie ieslodzījuma vietās un ieslodzījuma vietās strādājošie pedagogi.
4. Īstenojot aktivitātes mērķi, veic šo noteikumu 16.punktā minētās darbības, lai sasniegtu uzraudzības iznākuma rādītāju – līdz 2013.gada 31.decembrim astoņās ieslodzījuma vietās modernizēt profesionālo mācību priekšmetu kabinetus un darbnīcas.
5. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases (turpmāk – ierobežota atlase) veidā. Ierobežoto atlasi atbildīgā iestāde organizē vienā kārtā.
6. Aktivitāti finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem un valsts budžeta līdzekļiem. Kopējais ierobežotās atlases ietvaros pieejamais finansējums ir 2 315 330 latu, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 1 968 030 latu un valsts budžeta līdzfinansējums 347 300 latu.
7. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestā­des funkcijas nodrošina Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
8. Atbildīgā iestāde:

8.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;

8.1.1. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

8.1.2. izveido ierobežotas atlases vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija), izstrādā un apstiprina vērtēšanas komisijas nolikumu;

8.1.3. nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

8.1.4. vērtē projekta iesniegumus un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;

8.2. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

8.3. saskaņo projektu grozījumus atbilstoši šo noteikumu 59.punktam;

8.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;

8.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, kā arī uzrauga un kontrolē pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;

8.6. ievieto savā tīmekļa vietnē Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību.
9. Sadarbības iestāde:

9.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un iesniedz atbildīgajā iestādē saskaņošanai standartvienošanās projektu par projekta īstenošanu;

9.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju vienošanos par projekta īstenošanu un nosaka projekta īstenošanas noteikumus finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību;

9.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tajā skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

9.4. izskata un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu;

9.5. sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par projekta īstenošanu un pieejamā finansējuma apguvi;

9.6. sagatavo un iesniedz maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē maksājumu prognozi;

9.7. sagatavo un iesniedz vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē Eiropas Savienības fondu līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam;

9.8. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;

9.9. sniedz finansējuma saņēmējam informāciju par projekta īstenošanas nosacījumu izpildi saskaņā ar noslēgto vienošanos;

9.10. uzkrāj datus par projektu īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

9.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par aktivitātes ietvaros noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju;

9.12. apstiprina grozījumus projektā atbilstoši šo noteikumu 58. un 59.punktam.
10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma piešķiršana
11. Ierobežotai atlasei projektu iesniegumu iesniedz institūcijas, kas īsteno valsts politiku brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes jomā.
12. Ierobežotas atlases ietvaros projekta iesnieguma iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
13. Projekta iesniegumu iesniedz par visu aktivitātei pieejamo finansējumu.
14. Maksimāli pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu summas.
15. Finansējuma saņēmējs, īstenojot projektu, nodrošina līdzfinansējumu vismaz 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
16. Aktivitātes ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

16.1. profesionālās izglītības programmu īstenošanai un profesionālās kvalifikācijas ieguvei nepieciešamā mācību aprīkojuma (iekārtu, tehnoloģiju, tajā skaitā informācijas tehnoloģiju) un mācību procesam nepieciešamo mēbeļu iegāde, piegāde un uzstādīšana ieslodzījuma vietās;

16.2. mācību un elektroniskās apmācības materiālu un programmatūras iegāde;

16.3. mācību telpu un palīgtelpu izveides, piemērošanas vai sakārtošanas būvdarbi (renovācija vai rekonstrukcija);

16.4. mācību telpu un palīgtelpu pielāgošana, lai nodrošinātu darba aizsardzības prasību izpildi.
III. Projektu iesniegumu atlase
17. Atbildīgā iestāde 60 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta institūcijai, kura īsteno valsts politiku brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes jomā, uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu.
18. Uzaicinājumā norāda:

18.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu – tas nevar būt īsāks par 40 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;

18.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu, kārtību tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta veidā;

18.3. tīmekļa vietni, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanā izmantojamie dokumenti.
19. Projekta iesnieguma iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai (1.pielikums). Projekta iesnieguma iesniedzējs, sagatavojot projekta iesniegumu un aizpildot projekta iesnieguma veidlapu, ievēro šādus nosacījumus:

19.1. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesnieguma iesniedzējs nemaina un nedzēš;

19.2. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu, projekta iesnieguma oriģinālu un kopijas ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo.
20. Projekta iesniegumam pievieno šādus pielikumus:

20.1. Tieslietu ministrijas apliecinājumu par projekta īstenošanai nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu;

20.2. projekta iesnieguma iesniedzēja aptaujas lapu par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu – atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

20.3. finansēšanas plāna projektu valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām (2.pielikums);

20.4. citus dokumentus, kas pamato projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
21. Projekta iesniegumu projekta iesnieguma iesniedzējs var iesniegt vienā no šādiem veidiem:

21.1. papīra formā, pievienojot identisku tā elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā;

21.2. elektroniska dokumenta formā – parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.
22. Šo noteikumu 18.punktā minētajā uzaicinājumā minētais projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesnieguma iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz personīgi, elektroniskā veidā vai nosūta pa pastu.
23. Atbildīgā iestāde reģistrē saņemto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Atbildīgā iestāde projekta iesnieguma iesniedzējam izsniedz apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu vai 10 darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datuma apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu nosūta pa pastu vai elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.
IV. Projektu iesniegumu vērtēšana
24. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina vērtēšanas komisija. Vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj pārstāvjus no Tieslietu ministrijas un Izglītības un zinātnes ministrijas.
25. Vērtēšanas komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji, kā arī vērtēšanas komisija var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus bez balsstiesībām.
26. Vērtēšanas komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes apstiprināts nolikums.
27. Pirms projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas locekļi un eksperti paraksta apliecinājumu, ka nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņi varētu pārkāpt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai un kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesnieguma iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma izvēlē.
28. Vērtēšanu veic, ievērojot šos noteikumus, atbildīgās iestādes izstrādātu un apstiprinātu projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību un normatīvos aktus, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, kā arī izmantojot projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnie­guma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku.
29. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 30., 31., 32. un 33.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
30. Administratīvie kritēriji:

30.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;

30.2. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;

30.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

30.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;

30.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši norādītajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;

30.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā ar nepieciešamo projekta iesnieguma eksemplāru skaitu, iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) vai projekta iesniegums ir iesniegts elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam;

30.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;

30.8. projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 20.1., 20.2. un 20.3.apakš­punktā minētie pielikumi;

30.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 66.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;

30.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;

30.11. projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā minēto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmēru;

30.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz šo noteikumu 6.punktā minēto finansējumu – 2 315 330 latu;

30.13. attiecināmās izmaksas pa gadiem projekta iesniegumā ir norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;

30.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 45., 47., 49. un 51.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;

30.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
31. Atbilstības kritēriji (projekta iesnieguma un projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji):

31.1. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam aktivitātes mērķim;

31.2. projektā paredzēts īstenot šo noteikumu 16.punktā minētās atbalstāmās darbības;

31.3. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;

31.4. projekts risina Ieslodzīto izglītības politikas pamatnostādnēs 2006.–2010.gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2006.gada 15.jūnija rīkojumu Nr.443) minētās problēmas profesionālās izglītības nodrošināšanai ieslodzījuma vietās;

31.5. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;

31.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;

31.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);

31.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina iznākuma rādītāja sasniegšanu – vismaz astoņas ieslodzījuma vietas, kurās modernizēti profesionālo mācību priekšmetu kabineti un darbnīcas;

31.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, īstenošanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāltehniskā bāze), un tie atbilst projekta vajadzībām;

31.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta īstenošanas vismaz piecus gadus;

31.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, ir nepieciešamas un pamatotas projekta mērķu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;

31.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām;

31.13. projekta iesniedzējs ir institūcija, kas īsteno valsts politiku brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes jomā;

31.14. infrastruktūra, kurā paredzēts veikt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļu ieguldījumu, ir projekta iesniedzēja valdījumā vai lietojumā.
32. Kvalitātes kritēriji:

32.1. gatavība uzsākt projektu:

32.1.1. projekts nav gatavs uzsākšanai – iepērkamā aprīkojuma saraksts un veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai ir sagatavots nekvalitatīvi (nulle punktu);

32.1.2. projektam ir zema gatavība uzsākšanai – ir sagatavots un pamatots iepērkamā aprīkojuma un veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota (viens punkts);

32.1.3. projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai – ir sagatavots un pamatots iepērkamā aprīkojuma un veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija būvprojekta izstrādei vai sagatavota tehniskā dokumentācija aprīkojuma iepirkumam (divi punkti);

32.1.4. projektam ir augsta gatavība uzsākšanai – izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts un sagatavota tehniskā dokumentācija aprīkojuma iepirkumam (trīs punkti);

32.2. infrastruktūru un mācību aprīkojumu paredzēts uzlabot, atbalstu prioritāri sniedzot tām ieslodzījuma vietām:

32.2.1. kurās tiek īstenotas akreditētas profesionālās izglītības programmas (viens punkts);

32.2.2. kurās tiek īstenotas akreditētas profesionālās izglītības programmas un par kuru īstenošanu ir noslēgts līgums ar profesionālās izglītības iestādi vai iestādēm (divi punkti);

32.2.3. kurās tiek īstenotas akreditētas profesionālās izglītības programmas, par kuru īstenošanu ir noslēgts līgums ar profesionālās izglītības iestādi vai iestādēm, un kurām ir izveidojusies sadarbība ar komersantiem par ieslodzīto nodarbināšanu (trīs punkti);

32.3. projekta īstenošanas rezultātā:

32.3.1. ieslodzījuma vietās īstenojamo profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāte tuvināta profesionālās izglītības programmām, kas tiek īstenotas ārpus ieslodzījuma vietām (viens punkts);

32.3.2. ieslodzījuma vietās īstenojamo profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāte tuvināta profesionālās izglītības programmām, kas tiek īstenotas ārpus ieslodzījuma vietām, un nodrošināts profesionālās izglītības piedāvājums atbilstoši ieslodzīto izglītības reālajām vajadzībām (divi punkti);

32.3.3. ieslodzījuma vietās īstenojamo profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāte tuvināta profesionālās izglītības programmām, kas tiek īstenotas ārpus ieslodzījuma vietām, un nodrošināts profesionālās izglītības piedāvājums atbilstoši ieslodzīto izglītības reālajām vajadzībām un darba tirgus pieprasījumam (trīs punkti);

32.4. pēc projekta īstenošanas:

32.4.1. nemainīsies ieslodzījuma vietās apgūstamo profesiju skaits (nulle punktu);

32.4.2. tiks palielināts ieslodzījuma vietās apgūstamo profesiju skaits (divi punkti);

32.4.3. tiks palielināts ieslodzījuma vietās apgūstamo profesiju skaits un dažāda līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves iespējas (trīs punkti);

32.5. projekta īstenošanas rezultātā tiek nodrošināts, ka:

32.5.1. vismaz 50 procentu no projekta ietvaros izglītības procesā iesaistītajiem ieslodzītajiem varēs iegūt profesionālo kvalifikāciju vai uzlabot profesionālās prasmes (viens punkts);

32.5.2. no 51 līdz 70 procentiem no projekta ietvaros izglītības procesā iesaistītajiem ieslodzītajiem varēs iegūt profesionālo kvalifikāciju vai uzlabot profesionālās prasmes (divi punkti);

32.5.3. vairāk nekā 70 procentu no projekta ietvaros izglītības procesā iesaistītajiem ieslodzītajiem varēs iegūt profesionālo kvalifikāciju vai uzlabot profesionālās prasmes (trīs punkti);

32.6. projektā plānotā Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumu veikšanas alternatīvu un efektivitātes izvērtējums:

32.6.1. projekta iesniegumā nav sniegts ieguldījuma veikšanas alternatīvu izvērtējums (nulle punktu);

32.6.2. projekta iesniegumā ir sniegts ieguldījumu veikšanas divu alternatīvu izvērtējums un piedāvāts izmaksu ziņā vis­efektīvākais risinājums (divi punkti);

32.6.3. projekta iesniegumā ir sniegts ieguldījumu veikšanas triju vai vairāk alternatīvu izvērtējums un piedāvāts izmaksu ziņā visefektīvākais risinājums (trīs punkti);

32.7. projekta īstenošanas risku (ieslodzījuma vietu reorganizācijas riski, būvniecības un preču piegādes iepirkumu un realizācijas riski, iespējamais izmaksu sadārdzinājums, nepietiekams pedagogu nodrošinājums un citi riski) izvērtējums:

32.7.1. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski vai projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai ir izstrādāts nepilnīgi (nulle punktu);

32.7.2. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (viens punkts);

32.7.3. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (divi punkti);

32.8. projekta ietekme uz teritorijas līdzsvarotas attīstības horizontālo prioritāti:

32.8.1. projektā plānots uzlabot profesionālās izglītības programmu apguvei nepieciešamo infrastruktūru ieslodzījuma vietās mazāk nekā četros plānošanas reģionos (nulle punktu);

32.8.2. projektā plānots uzlabot profesionālās izglītības programmu apguvei nepieciešamo infrastruktūru ieslodzījuma vietās četros plānošanas reģionos (viens punkts);

32.8.3. projektā plānots uzlabot profesionālās izglītības programmu apguvei nepieciešamo infrastruktūru ieslodzījuma vietās visos piecos plānošanas reģionos (divi punkti);

32.9. projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai:

32.9.1. projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai (nulle punktu);

32.9.2. projektā paredzētas viena vai divas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai (viens punkts);

32.9.3. projektā paredzētas trīs un vairāk specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai (divi punkti);

32.10. projekta ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:

32.10.1. projektā ir paredzēta informācijas un komunikāciju tehnoloģiju aprīkojuma iegāde informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai (viens punkts);

32.10.2. projektā ir paredzēta informācijas un komunikāciju tehnoloģiju aprīkojuma iegāde informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai un profesionālās izglītības programmu modernizēšanai (divi punkti).
33. Finansējuma piešķiršanas kritērijs:

33.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.3., 30.4., 30.5., 31.1., 31.2., 31.4., 31.8., 31.13. un 31.14.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kā arī 32.1., 32.5., 32.7. un 32.8.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņemts vismaz viens punkts, 32.6.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā saņemti vismaz divi punkti, un šo noteikumu 32.punktā minēto kvalitātes kritēriju kopvērtējumā ir saņemti vismaz deviņi punkti.
V. Lēmuma pieņemšana un paziņošana par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu
34. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja atbilstība šo noteikumu 30., 31. un 33.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”.
35. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu un nevērtēt atbilstoši pārējiem šo noteikumu 30., 31. un 33.punktā minētajiem kritērijiem, ja projekta iesniegums neatbilst kādam no:

35.1. šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.3., 30.4. vai 30.5.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;

35.2. šo noteikumu 31.1., 31.2., 31.4., 31.8., 31.13. vai 31.14.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem;

35.3. šo noteikumu 33.punktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam.
36. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu un nevērtēt atbilstoši šo noteikumu 32.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem, ja projekta iesniegums nav saņēmis vismaz vienu punktu šo noteikumu 32.1., 32.5., 32.7. vai 32.8.apakšpunktā minētajā kritērijā vai vismaz divus punktus šo noteikumu 32.6.apakš­punktā minētajā kritērijā.
37. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos par projekta īstenošanu:

37.1. pilnveidot projektu saskaņā ar šādiem kritērijiem:

37.1.1. šo noteikumu 30.6., 30.7., 30.8., 30.9., 30.10., 30.11., 30.12., 30.13., 30.14. vai 30.15.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem;

37.1.2. šo noteikumu 31.3., 31.5., 31.6., 31.7., 31.9., 31.10., 31.11. vai 31.12.apakšpunktā noteiktajiem atbilstības kritērijiem;

37.2. ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteikto, veikt šādas darbības:

37.2.1. ja projekta iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra vai neprecīza, iesniegt papildu informāciju vai dokumentu (norāda pieprasītās papildu vai precizējošās informācijas saturu);

37.2.2. precizēt projekta attiecināmās izmaksas, nepārsniedzot šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus;

37.2.3. veikt citas atbildīgās iestādes noteiktās darbības, lai projektu varētu īstenot.
38. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta:

38.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstip­rināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;

38.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstip­rināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas sagatavots atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.
39. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktais termiņš nosacījumu izpildei nav ilgāks par 20 darbdienām no lēmuma nosūtīšanas dienas.
40. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā noteiktajā termiņā. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajā iestādē izvērtēšanai ne vairāk kā divas reizes.
41. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 39.punktā minētā termiņa izvērtē iesniegto informāciju un, ja lēmumā ietvertie nosacījumi ir izpildīti, sagatavo atzinumu par to, ka projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus. Atzinumu izvērtē vienlaikus ar pieņemtā lēmuma tiesiskuma izvērtējumu.
42. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 41.punktā minētā atzinuma sagatavošanas par to rakstiski informē projekta iesniedzēju un sadarbības iestādi. Vienlaikus ar šo noteikumu 41.punktā minēto atzinumu atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei divas apliecinātas projekta kopijas vai projektu elektroniska dokumenta formā, kas sagatavots atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.
43. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai izpildi atbilstoši šo noteikumu 39.punktā noteiktajam termiņam, projekta iesniegums ir uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu neizpildi atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc atzinuma sagatavošanas nosūta projekta iesniedzējam.
44. Projekta iesniedzējam 20 darbdienu laikā pēc lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu vai šo noteikumu 43.punktā minētajā gadījumā ir tiesības pieprasīt atbildīgajai iestādei izsniegt projekta iesniedzējam divas projekta iesnieguma kopijas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas apriti.
VI. Projekta īstenošanas noteikumi. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
45. Ievērojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulas (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1783/1999 atcelšanu nosacījumus, projekta ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:

45.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, ja tās saistītas ar šo noteikumu 32.1.apakš­punktā minēto prasību izpildi (iepirkuma procedūras nodrošināšanas un tehniskā projekta izstrādes izmaksas);

45.2. profesionālās izglītības programmu īstenošanai un profesionālās kvalifikācijas ieguvei nepieciešamā mācību aprīkojuma (mācību un elektroniskās apmācības materiālu, programmatūru, iekārtu, tehnoloģiju, tajā skaitā informācijas un komunikāciju tehnoloģiju) un mēbeļu iegādes, piegādes un uzstādīšanas ieslodzījuma vietās izmaksas;

45.3. ēku, būvju, telpu un infrastruktūras renovācijas un rekonstrukcijas izmaksas, kā arī būvobjekta labiekārtošanas izmaksas;

45.4. darba aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanas izmaksas mācību telpās un palīgtelpās;

45.5. to projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, kuras atbilst normatīvajos aktos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu noteiktajām prasībām;

45.6. pakalpojumu un citas izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar aktivitāšu īstenošanu;

45.7. neparedzētās izmaksas.
46. Šo noteikumu 45.1., 45.2., 45.3., 45.4. un 45.6.apakšpunktā noteiktās izmaksas ir projekta tiešās izmaksas.
47. Šo noteikumu 45.2.apakšpunktā noteiktajās izmaksās var ietvert:

47.1. mācību kabinetu modernizācijai nepieciešamo mācību iekārtu un tehnoloģiju iegādes izmaksas;

47.2. mācību un elektroniskās apmācības materiālu un programmatūras iegādes izmaksas;

47.3. informācijas un komunikāciju tehnoloģiju un programmatūras iegādes izmaksas;

47.4. mācību procesam nepieciešamo mēbeļu iegādes izmaksas;

47.5. mācību iekārtu, aprīkojuma, mēbeļu un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju piegādes, uzstādīšanas, remonta, apkalpošanas izmaksas, mācību iekārtu, aprīkojuma un informācijas tehnoloģiju lietošanas tehniskās apmācības izmaksas.
48. Šo noteikumu 45.2.apakšpunktā noteiktās izmaksas veido ne mazāk kā 35 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
49. Šo noteikumu 45.3.apakšpunktā noteiktās izmaksas var ietvert:

49.1. mācību telpu un palīgtelpu izveides, pielāgošanas vai sakārtošanas būvdarbu (renovācija vai rekonstrukcija) izmaksas;

49.2. būvobjekta labiekārtošanas darbu izmaksas.
50. Ja projekta iesniegums ietver šo noteikumu 49.2.apakšpunktā minētos būvobjekta labiekārtošanas darbus, projekta iesniedzējs sniedz būvobjekta labiekārtošanas darbu nepieciešamības pamatojumu, kā arī norāda precīzas labiekārtošanas darbu pozīcijas un to izmaksas.
51. Šo noteikumu 45.6.apakšpunktā noteiktās izmaksas var ietvert:

51.1. iepirkuma procedūras nodrošināšanas izmaksas;

51.2. tehniskā projekta izstrādes izmaksas;

51.3. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas.
52. Šo noteikumu 45.6.apakšpunktā noteiktās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no šo noteikumu 45.1., 45.2., 45.3. un 45.4.apakš­punktā noteikto izmaksu summas.
53. Šo noteikumu 45.5.apakšpunktā noteiktās izmaksas nepārsniedz 0,2 procentus no projekta tiešajām izmaksām.
54. Šo noteikumu 45.7.apakšpunktā noteiktās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no projekta tiešajām izmaksām, un tās var izmantot tiešo attiecināmo izmaksu segšanai.
55. Neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
56. Finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas un projekta iesniegumā neiekļauj šādas izmaksas:

56.1. nekustamā īpašuma (ēkas vai zemes) iegādes izmaksas;

56.2. izdevumi, kas nav paredzēti tūlītējai iekārtu iegādei;

56.3. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;

56.4. izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 45., 47., 49. un 51.punktā vai pārsniedz šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā noteikto izmaksu apmēra ierobežojumu;

56.5. izmaksas, kas nav saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu un neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši vērtībai naudas izteiksmē un izmaksu efektivitātei;

56.6. izmaksas, kas nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā, izņemot projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, vai izmaksas, kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

56.7. izmaksas, kas nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
57. Projekta administrēšanas izmaksas ir neattiecināmās izmaksas. Projekta administrēšanas izmaksas projekta iesniegumā var ietvert ne vairāk kā piecu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
58. Grozījumus projektā veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.
59. Finansējuma saņēmējs pirms iesniegšanas sadarbības iestādē iesniedz saskaņošanai atbildīgajā iestādē projekta grozījumus, ja izmaiņas ir saistītas ar:

59.1. projekta mērķi;

59.2. finansējuma saņēmēja maiņu;

59.3. projektā sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem.
60. Gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi var ierosināt vienpusēju atkāpšanos no vienošanās par projekta īstenošanu.
61. Nepārsniedzot šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus, finansējuma saņēmējs projekta ietvaros, iesniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu ar pievienotu skaidrojumu par turpmāk minētajām darbībām, var veikt pārdali šo noteikumu 45.2., 45.3., 45.4., 45.5. un 45.6.apakšpunktā noteikto izmaksu pozīciju ietvaros vai starp tām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmajām izmaksām. Sadarbības iestāde izmaksu pārdali var neņemt vērā vai uzskatīt par nenotikušu, ja finansējuma saņēmējs to nav pamatojis.
62. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas iepirkuma plānu iesniedz sadarbības iestādē.
63. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 16.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai pirmo iepirkuma konkursu izsludina 90 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta apstiprināšanu.
64. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta īstenošanas aktuālās informācijas ievietošanu finansējuma saņēmēja iestādes tīmekļa vietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
65. Finansējuma saņēmējs projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk tikai pēc tam, kad ar sadarbības iestādi noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
66. Projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz trīs gadus no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, taču ne ilgāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim.
Ministru prezidents I.Godmanis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.875
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.875
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!