Rīgā 2008.gada 21.oktobrī (prot. Nr.75 40.§)
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.prioritātes “Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai” 3.1.1.pasākuma “Profesionālās izglītības infrastruktūra” 3.1.1.2.aktivitāti “Profesionālās izglītības infrastruktūras attīstība un mācību aprīkojuma modernizācija ieslodzījuma vietās” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma (turpmāk – projekta iesniegums) iesniedzējam;
1.3. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
8.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;
8.1.1. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
8.1.2. izveido ierobežotas atlases vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija), izstrādā un apstiprina vērtēšanas komisijas nolikumu;
8.1.3. nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
8.1.4. vērtē projekta iesniegumus un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
8.2. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
8.3. saskaņo projektu grozījumus atbilstoši šo noteikumu 59.punktam;
8.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;
8.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, kā arī uzrauga un kontrolē pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;
8.6. ievieto savā tīmekļa vietnē Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību.
9.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un iesniedz atbildīgajā iestādē saskaņošanai standartvienošanās projektu par projekta īstenošanu;
9.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju vienošanos par projekta īstenošanu un nosaka projekta īstenošanas noteikumus finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību;
9.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tajā skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
9.4. izskata un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu;
9.5. sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par projekta īstenošanu un pieejamā finansējuma apguvi;
9.6. sagatavo un iesniedz maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē maksājumu prognozi;
9.7. sagatavo un iesniedz vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē Eiropas Savienības fondu līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam;
9.8. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;
9.9. sniedz finansējuma saņēmējam informāciju par projekta īstenošanas nosacījumu izpildi saskaņā ar noslēgto vienošanos;
9.10. uzkrāj datus par projektu īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
9.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par aktivitātes ietvaros noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju;
9.12. apstiprina grozījumus projektā atbilstoši šo noteikumu 58. un 59.punktam.
16.1. profesionālās izglītības programmu īstenošanai un profesionālās kvalifikācijas ieguvei nepieciešamā mācību aprīkojuma (iekārtu, tehnoloģiju, tajā skaitā informācijas tehnoloģiju) un mācību procesam nepieciešamo mēbeļu iegāde, piegāde un uzstādīšana ieslodzījuma vietās;
16.2. mācību un elektroniskās apmācības materiālu un programmatūras iegāde;
16.3. mācību telpu un palīgtelpu izveides, piemērošanas vai sakārtošanas būvdarbi (renovācija vai rekonstrukcija);
16.4. mācību telpu un palīgtelpu pielāgošana, lai nodrošinātu darba aizsardzības prasību izpildi.
18.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu – tas nevar būt īsāks par 40 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
18.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu, kārtību tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta veidā;
18.3. tīmekļa vietni, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanā izmantojamie dokumenti.
19.1. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesnieguma iesniedzējs nemaina un nedzēš;
19.2. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu, projekta iesnieguma oriģinālu un kopijas ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo.
20.1. Tieslietu ministrijas apliecinājumu par projekta īstenošanai nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu;
20.2. projekta iesnieguma iesniedzēja aptaujas lapu par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu – atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
20.3. finansēšanas plāna projektu valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām (2.pielikums);
20.4. citus dokumentus, kas pamato projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
21.1. papīra formā, pievienojot identisku tā elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā;
21.2. elektroniska dokumenta formā – parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.
30.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;
30.2. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;
30.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
30.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
30.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši norādītajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;
30.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā ar nepieciešamo projekta iesnieguma eksemplāru skaitu, iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) vai projekta iesniegums ir iesniegts elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam;
30.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
30.8. projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 20.1., 20.2. un 20.3.apakšpunktā minētie pielikumi;
30.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 66.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
30.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;
30.11. projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā minēto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmēru;
30.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz šo noteikumu 6.punktā minēto finansējumu – 2 315 330 latu;
30.13. attiecināmās izmaksas pa gadiem projekta iesniegumā ir norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
30.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 45., 47., 49. un 51.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
30.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
31.1. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam aktivitātes mērķim;
31.2. projektā paredzēts īstenot šo noteikumu 16.punktā minētās atbalstāmās darbības;
31.3. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
31.4. projekts risina Ieslodzīto izglītības politikas pamatnostādnēs 2006.–2010.gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2006.gada 15.jūnija rīkojumu Nr.443) minētās problēmas profesionālās izglītības nodrošināšanai ieslodzījuma vietās;
31.5. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
31.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
31.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);
31.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina iznākuma rādītāja sasniegšanu – vismaz astoņas ieslodzījuma vietas, kurās modernizēti profesionālo mācību priekšmetu kabineti un darbnīcas;
31.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, īstenošanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāltehniskā bāze), un tie atbilst projekta vajadzībām;
31.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta īstenošanas vismaz piecus gadus;
31.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, ir nepieciešamas un pamatotas projekta mērķu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;
31.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām;
31.13. projekta iesniedzējs ir institūcija, kas īsteno valsts politiku brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes jomā;
31.14. infrastruktūra, kurā paredzēts veikt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļu ieguldījumu, ir projekta iesniedzēja valdījumā vai lietojumā.
32.1. gatavība uzsākt projektu:
32.1.1. projekts nav gatavs uzsākšanai – iepērkamā aprīkojuma saraksts un veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai ir sagatavots nekvalitatīvi (nulle punktu);
32.1.2. projektam ir zema gatavība uzsākšanai – ir sagatavots un pamatots iepērkamā aprīkojuma un veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota (viens punkts);
32.1.3. projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai – ir sagatavots un pamatots iepērkamā aprīkojuma un veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija būvprojekta izstrādei vai sagatavota tehniskā dokumentācija aprīkojuma iepirkumam (divi punkti);
32.1.4. projektam ir augsta gatavība uzsākšanai – izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts un sagatavota tehniskā dokumentācija aprīkojuma iepirkumam (trīs punkti);
32.2. infrastruktūru un mācību aprīkojumu paredzēts uzlabot, atbalstu prioritāri sniedzot tām ieslodzījuma vietām:
32.2.1. kurās tiek īstenotas akreditētas profesionālās izglītības programmas (viens punkts);
32.2.2. kurās tiek īstenotas akreditētas profesionālās izglītības programmas un par kuru īstenošanu ir noslēgts līgums ar profesionālās izglītības iestādi vai iestādēm (divi punkti);
32.2.3. kurās tiek īstenotas akreditētas profesionālās izglītības programmas, par kuru īstenošanu ir noslēgts līgums ar profesionālās izglītības iestādi vai iestādēm, un kurām ir izveidojusies sadarbība ar komersantiem par ieslodzīto nodarbināšanu (trīs punkti);
32.3. projekta īstenošanas rezultātā:
32.3.1. ieslodzījuma vietās īstenojamo profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāte tuvināta profesionālās izglītības programmām, kas tiek īstenotas ārpus ieslodzījuma vietām (viens punkts);
32.3.2. ieslodzījuma vietās īstenojamo profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāte tuvināta profesionālās izglītības programmām, kas tiek īstenotas ārpus ieslodzījuma vietām, un nodrošināts profesionālās izglītības piedāvājums atbilstoši ieslodzīto izglītības reālajām vajadzībām (divi punkti);
32.3.3. ieslodzījuma vietās īstenojamo profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāte tuvināta profesionālās izglītības programmām, kas tiek īstenotas ārpus ieslodzījuma vietām, un nodrošināts profesionālās izglītības piedāvājums atbilstoši ieslodzīto izglītības reālajām vajadzībām un darba tirgus pieprasījumam (trīs punkti);
32.4. pēc projekta īstenošanas:
32.4.1. nemainīsies ieslodzījuma vietās apgūstamo profesiju skaits (nulle punktu);
32.4.2. tiks palielināts ieslodzījuma vietās apgūstamo profesiju skaits (divi punkti);
32.4.3. tiks palielināts ieslodzījuma vietās apgūstamo profesiju skaits un dažāda līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves iespējas (trīs punkti);
32.5. projekta īstenošanas rezultātā tiek nodrošināts, ka:
32.5.1. vismaz 50 procentu no projekta ietvaros izglītības procesā iesaistītajiem ieslodzītajiem varēs iegūt profesionālo kvalifikāciju vai uzlabot profesionālās prasmes (viens punkts);
32.5.2. no 51 līdz 70 procentiem no projekta ietvaros izglītības procesā iesaistītajiem ieslodzītajiem varēs iegūt profesionālo kvalifikāciju vai uzlabot profesionālās prasmes (divi punkti);
32.5.3. vairāk nekā 70 procentu no projekta ietvaros izglītības procesā iesaistītajiem ieslodzītajiem varēs iegūt profesionālo kvalifikāciju vai uzlabot profesionālās prasmes (trīs punkti);
32.6. projektā plānotā Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumu veikšanas alternatīvu un efektivitātes izvērtējums:
32.6.1. projekta iesniegumā nav sniegts ieguldījuma veikšanas alternatīvu izvērtējums (nulle punktu);
32.6.2. projekta iesniegumā ir sniegts ieguldījumu veikšanas divu alternatīvu izvērtējums un piedāvāts izmaksu ziņā visefektīvākais risinājums (divi punkti);
32.6.3. projekta iesniegumā ir sniegts ieguldījumu veikšanas triju vai vairāk alternatīvu izvērtējums un piedāvāts izmaksu ziņā visefektīvākais risinājums (trīs punkti);
32.7. projekta īstenošanas risku (ieslodzījuma vietu reorganizācijas riski, būvniecības un preču piegādes iepirkumu un realizācijas riski, iespējamais izmaksu sadārdzinājums, nepietiekams pedagogu nodrošinājums un citi riski) izvērtējums:
32.7.1. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski vai projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai ir izstrādāts nepilnīgi (nulle punktu);
32.7.2. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (viens punkts);
32.7.3. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (divi punkti);
32.8. projekta ietekme uz teritorijas līdzsvarotas attīstības horizontālo prioritāti:
32.8.1. projektā plānots uzlabot profesionālās izglītības programmu apguvei nepieciešamo infrastruktūru ieslodzījuma vietās mazāk nekā četros plānošanas reģionos (nulle punktu);
32.8.2. projektā plānots uzlabot profesionālās izglītības programmu apguvei nepieciešamo infrastruktūru ieslodzījuma vietās četros plānošanas reģionos (viens punkts);
32.8.3. projektā plānots uzlabot profesionālās izglītības programmu apguvei nepieciešamo infrastruktūru ieslodzījuma vietās visos piecos plānošanas reģionos (divi punkti);
32.9. projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai:
32.9.1. projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai (nulle punktu);
32.9.2. projektā paredzētas viena vai divas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai (viens punkts);
32.9.3. projektā paredzētas trīs un vairāk specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai (divi punkti);
32.10. projekta ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:
32.10.1. projektā ir paredzēta informācijas un komunikāciju tehnoloģiju aprīkojuma iegāde informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai (viens punkts);
32.10.2. projektā ir paredzēta informācijas un komunikāciju tehnoloģiju aprīkojuma iegāde informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai un profesionālās izglītības programmu modernizēšanai (divi punkti).
33.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.3., 30.4., 30.5., 31.1., 31.2., 31.4., 31.8., 31.13. un 31.14.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kā arī 32.1., 32.5., 32.7. un 32.8.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņemts vismaz viens punkts, 32.6.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā saņemti vismaz divi punkti, un šo noteikumu 32.punktā minēto kvalitātes kritēriju kopvērtējumā ir saņemti vismaz deviņi punkti.
35.1. šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.3., 30.4. vai 30.5.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
35.2. šo noteikumu 31.1., 31.2., 31.4., 31.8., 31.13. vai 31.14.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem;
35.3. šo noteikumu 33.punktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam.
37.1. pilnveidot projektu saskaņā ar šādiem kritērijiem:
37.1.1. šo noteikumu 30.6., 30.7., 30.8., 30.9., 30.10., 30.11., 30.12., 30.13., 30.14. vai 30.15.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem;
37.1.2. šo noteikumu 31.3., 31.5., 31.6., 31.7., 31.9., 31.10., 31.11. vai 31.12.apakšpunktā noteiktajiem atbilstības kritērijiem;
37.2. ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteikto, veikt šādas darbības:
37.2.1. ja projekta iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra vai neprecīza, iesniegt papildu informāciju vai dokumentu (norāda pieprasītās papildu vai precizējošās informācijas saturu);
37.2.2. precizēt projekta attiecināmās izmaksas, nepārsniedzot šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus;
37.2.3. veikt citas atbildīgās iestādes noteiktās darbības, lai projektu varētu īstenot.
38.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
38.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas sagatavots atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam.
45.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, ja tās saistītas ar šo noteikumu 32.1.apakšpunktā minēto prasību izpildi (iepirkuma procedūras nodrošināšanas un tehniskā projekta izstrādes izmaksas);
45.2. profesionālās izglītības programmu īstenošanai un profesionālās kvalifikācijas ieguvei nepieciešamā mācību aprīkojuma (mācību un elektroniskās apmācības materiālu, programmatūru, iekārtu, tehnoloģiju, tajā skaitā informācijas un komunikāciju tehnoloģiju) un mēbeļu iegādes, piegādes un uzstādīšanas ieslodzījuma vietās izmaksas;
45.3. ēku, būvju, telpu un infrastruktūras renovācijas un rekonstrukcijas izmaksas, kā arī būvobjekta labiekārtošanas izmaksas;
45.4. darba aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanas izmaksas mācību telpās un palīgtelpās;
45.5. to projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, kuras atbilst normatīvajos aktos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu noteiktajām prasībām;
45.6. pakalpojumu un citas izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar aktivitāšu īstenošanu;
45.7. neparedzētās izmaksas.
47.1. mācību kabinetu modernizācijai nepieciešamo mācību iekārtu un tehnoloģiju iegādes izmaksas;
47.2. mācību un elektroniskās apmācības materiālu un programmatūras iegādes izmaksas;
47.3. informācijas un komunikāciju tehnoloģiju un programmatūras iegādes izmaksas;
47.4. mācību procesam nepieciešamo mēbeļu iegādes izmaksas;
47.5. mācību iekārtu, aprīkojuma, mēbeļu un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju piegādes, uzstādīšanas, remonta, apkalpošanas izmaksas, mācību iekārtu, aprīkojuma un informācijas tehnoloģiju lietošanas tehniskās apmācības izmaksas.
49.1. mācību telpu un palīgtelpu izveides, pielāgošanas vai sakārtošanas būvdarbu (renovācija vai rekonstrukcija) izmaksas;
49.2. būvobjekta labiekārtošanas darbu izmaksas.
51.1. iepirkuma procedūras nodrošināšanas izmaksas;
51.2. tehniskā projekta izstrādes izmaksas;
51.3. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas.
56.1. nekustamā īpašuma (ēkas vai zemes) iegādes izmaksas;
56.2. izdevumi, kas nav paredzēti tūlītējai iekārtu iegādei;
56.3. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;
56.4. izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 45., 47., 49. un 51.punktā vai pārsniedz šo noteikumu 52., 53. un 54.punktā noteikto izmaksu apmēra ierobežojumu;
56.5. izmaksas, kas nav saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu un neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši vērtībai naudas izteiksmē un izmaksu efektivitātei;
56.6. izmaksas, kas nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā, izņemot projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, vai izmaksas, kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
56.7. izmaksas, kas nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
59.1. projekta mērķi;
59.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
59.3. projektā sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem.
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.875
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.875