Rīgā 2008.gada 21.oktobrī (prot. Nr.75 63.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.prioritātes “Augstākā izglītība un zinātne” 1.1.2.pasākuma “Augstākās izglītības attīstība” 1.1.2.1.aktivitātes “Atbalsts doktora un maģistra studiju programmu īstenošanai” 1.1.2.1.1.apakšaktivitāti “Atbalsts maģistra studiju programmu īstenošanai” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
3.1. iznākuma rādītāju – 2500 maģistrantu, kas saņēmuši Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām;
3.2. rezultāta rādītājus:
3.2.1. vismaz 80 procentu Eiropas Sociālā fonda atbalstu saņēmušo maģistrantu ieguvuši maģistra grādu līdz 2015.gada 31.augustam;
3.2.2. Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām maģistrantūrā pirms iestāšanās doktorantūrā saņēmuši 50 procentu doktorantu no kopējā doktorantūras studentu skaita.
6.1. izglītības tematiskajā grupā:
6.1.1. dabaszinātnes, matemātika un informācijas tehnoloģijas;
6.1.2. inženierzinātnes, ražošana un būvniecība;
6.1.3. lauksaimniecība;
6.2. izglītības tematiskajā jomā:
6.2.1. veselības aprūpe;
6.2.2. vides aizsardzība;
6.2.3. transporta pakalpojumi;
6.2.4. māksla (starpdisciplinārā studiju programmā).
8.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
8.1.1. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
8.1.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
8.1.3. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas nolikumu;
8.1.4. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
8.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
8.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
8.3. saskaņo šo noteikumu 77.punktā minētos projekta grozījumus;
8.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;
8.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 11.punktā minētais pieejamais finansējums aktivitātes īstenošanai, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.
9.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā standartvienošanās un standartlīguma projektu par projekta īstenošanu un iesniedz to saskaņošanai atbildīgajai iestādei;
9.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu atbilstoši finansējuma saņēmēja juridiskajam statusam un nosaka projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību;
9.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
9.4. sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;
9.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojam;
9.6. sagatavo un iesniedz informāciju atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanu un aktivitātei pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedz informāciju par atsevišķu projektu;
9.7. sagatavo aktivitātes maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
9.8. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;
9.9. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās vai līguma noteikumu izpildes prasībām un izpildi;
9.10. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 76.punktā minētās prasības;
9.11. uzkrāj datus par projekta īstenošanu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
9.12. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos vai līgumu ar finansējuma saņēmēju.
16.1. tai nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu;
16.2. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta.
Fi – pieejamais finansējuma apmērs augstākās izglītības institūcijai (latos);
0,27 – koeficients, kas aprēķināts, ņemot vērā pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu un augstākās izglītības institūcijās kopējo 2007./2008.akadēmiskajā gadā studējošo maģistrantu skaitu šo noteikumu 6.punktā minētajos prioritārajos virzienos, un paredz finansiālā atbalsta sniegšanu konkursa kārtībā;
M – maģistrantu skaits attiecīgajā augstākās izglītības institūcijā prioritārajās izglītības tematiskajās grupās un tematiskajās jomās 2007./2008.akadēmiskajā gadā;
A – finansiālā atbalsta apmērs vienam maģistrantam mēnesī (latos);
T – maksimālais finansiālā atbalsta ilgums mēnešos vienam maģistrantam.
22.1. attiecīgajai kārtai pieejamo finansējuma apmēru, projektam pieļaujamo minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummu un augstākās izglītības institūcijai pieejamā finansējuma aprēķina nosacījumus atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajām prasībām;
22.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 20 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
22.3. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;
22.4. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;
22.5. citu informāciju, kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu.
23.1. vienā projektu iesniegumu atlases kārtā var iesniegt vienu projekta iesniegumu;
23.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
23.2.1. šo noteikumu 63.punktā minētais nolikums vai tā projekts, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 64.punktā noteiktajām prasībām;
23.2.2. šo noteikumu 66.punktā minētā līguma projekts, ko noslēdz finansējuma saņēmējs un maģistrants un kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 66.punktā noteiktajām prasībām;
23.2.3. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts nodomu protokols par projekta ietvaros plānoto sadarbību maģistra studiju programmu īstenošanā;
23.2.4. šo noteikumu 17.punktā minētā sadarbības līguma projekts par sadarbību maģistra studiju programmu īstenošanā, tajā norādot sadarbības partnera pienākumus un tiesības, kā arī plānoto samaksas kārtību;
23.2.5. projekta iesniedzēja sagatavots finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm (2.pielikums);
23.2.6. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
23.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona, un projekta iesniegumam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
24.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un aizpilda visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;
24.2. projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģināleksemplāram;
24.3. projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas), lapas sanumurētas un visi dokumenti noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādi un noformēšanu;
24.4. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;
24.5. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību –, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, projekta īstenošanas noteikumiem un izmaksu plānojumu;
24.6. projektā sasniedzamos iznākuma rādītājus un rezultāta rādītājus plāno sadalījumā pa gadiem (atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 2.12.apakšpunktā noteiktajam gadu iedalījumam);
24.7. nodrošina projekta iesnieguma satura atbilstību šo noteikumu 36.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un šo noteikumu 37.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;
24.8. nepieciešamās projekta izmaksas plāno pilnos latos atbilstoši šo noteikumu 52., 53., 54., 56., 57. un 58.punktā minētajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
25.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”), pievienojot identiski aizpildītu projekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā, valsts budžeta iestādes pievieno šo noteikumu 23.2.5.apakšpunktā minētā finansēšanas plāna elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā, – visus dokumentus ievieto iepakojumā un aizzīmogo;
25.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
26.1. ja projekta iesniegumu iesniedz ar pasta starpniecību, par tā iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;
26.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā šo apgalvojumu pamato;
26.3. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesniegšanas datumu uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
35.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projekta iesniegumu atlasei;
35.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;
35.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
35.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
35.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;
35.6. projekta iesniegums ir iesniegts atbilstoši noteiktajām prasībām – papīra formā (iesniegts nepieciešamais projekta iesnieguma eksemplāru skaits, iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas)) vai elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
35.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
35.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētie pielikumi;
35.9. projekta īstenošanas termiņš un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 74.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
35.10. projektam pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;
35.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 12.punktā minēto pieļaujamo līdzfinansējuma apmēru;
35.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par šo noteikumu 18.punktā minēto minimālo attiecināmo izmaksu summu un nepārsniedz šo noteikumu 18.punktā minēto maksimālo attiecināmo izmaksu summu;
35.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas sadalījumā pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
35.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 52. un 58.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
35.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 54., 56. un 57.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
36.1. projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 15.punktā minētā institūcija;
36.2. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam aktivitātes mērķim;
36.3. projekta atbalstāmās darbības atbilst šo noteikumu 6.punktā minētajām atbalstāmajām darbībām;
36.4. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
36.5. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
36.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
36.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);
36.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina šo noteikumu 3.punktā minētā iznākuma rādītāja sasniegšanu;
36.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;
36.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
36.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta rezultātus un īstenotu plānotās darbības;
36.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu, Kohēzijas fonda un projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām.
37.1. augstākās izglītības institūcijas kapacitāte prioritāro maģistra studiju programmu īstenošanā – studējošo skaits pilna laika maģistra studiju programmās noteiktajās prioritārajās izglītības tematiskajās grupās un jomās 2007./2008.akadēmiskajā gadā:
37.1.1. vairāk nekā 550 (pieci punkti);
37.1.2. no 401 līdz 550 (četri punkti);
37.1.3. no 201 līdz 400 (trīs punkti);
37.1.4. no 61 līdz 200 (divi punkti);
37.1.5. no 1 līdz 60 (viens punkts);
37.1.6. nav (0 punktu);
37.2. augstākās izglītības institūcijas akadēmiskā personāla potenciāls maģistra studiju programmu īstenošanā – profesoru un asociēto profesoru skaits 2007./2008.akadēmiskajā gadā:
37.2.1. vairāk nekā 150 (pieci punkti);
37.2.2. no 101 līdz 150 (četri punkti);
37.2.3. no 61 līdz 100 (trīs punkti);
37.2.4. no 31 līdz 60 (divi punkti);
37.2.5. no 1 līdz 30 (viens punkts);
37.2.6. nav (0 punktu);
37.3. augstākās izglītības institūcijas īstenoto maģistra studiju programmu efektivitāte – maģistra grādu ieguvušo skaits attiecībā pret maģistra studiju programmās imatrikulēto personu skaitu (izteikts procentos):
37.3.1. vairāk nekā 80 procentu (pieci punkti);
37.3.2. no 60 līdz 80 procentiem (trīs punkti);
37.3.3. mazāk nekā 60 procentu (viens punkts);
37.4. Eiropas Sociālā fonda atbalsta efektivitāte – plānotais maģistra grādu ieguvušo skaits attiecībā pret plānoto Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju skaitu maģistra studiju programmās (izteikts procentos):
37.4.1. vairāk nekā 97 procenti (pieci punkti);
37.4.2. no 97 līdz 90 procentiem (trīs punkti);
37.4.3. no 90 līdz 80 procentiem (viens punkts);
37.4.4. mazāk nekā 80 procentu (0 punktu);
37.5. projekta iesniegums demonstrē sasaisti (savstarpēji papildinoša pozitīva ietekme) ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda investīcijām augstākās izglītības programmu un zinātnes infrastruktūras modernizācijai:
37.5.1. ir savstarpēji papildinoša ietekme (divi punkti);
37.5.2. nav savstarpēji papildinošas ietekmes (0 punktu);
37.6. projekta iesniegumā ir paredzēts, ka projekta īstenošana notiek sadarbībā ar citām augstākās izglītības institūcijām vai zinātniskajiem institūtiem maģistra studiju programmu īstenošanā:
37.6.1. projekta iesniedzējam jau ir izstrādāts un darbojas sadarbības mehānisms, kas paredz par zinātniskā darba vadītājiem piesaistīt attiecīgā pētījumu jomā vadošus zinātniekus vai akadēmisko personālu, tai skaitā no citiem zinātniskajiem institūtiem vai ārvalstu augstskolām, vai komercsabiedrībām, un ir paredzēta esošās sadarbības turpināšana projekta īstenošanā (pieci punkti);
37.6.2. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākus zinātniskos institūtus vai komercsabiedrības, un ar tiem ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (trīs punkti);
37.6.3. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākas augstākās izglītības institūcijas, un ar tām ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (viens punkts);
37.6.4. projekta iesniegumā nav norādīta informācija par plānoto sadarbību (0 punktu);
37.7. augstākās izglītības institūcijas īstenotā starptautiskā sadarbība, ko raksturo šādi sadarbības veidi: starptautiskās sadarbības līgumi, starptautiskie projekti, akadēmiskā personāla apmaiņa, studējošo apmaiņa:
37.7.1. augstākās izglītības institūcija īsteno trīs vai četrus minētos sadarbības veidus (trīs punkti);
37.7.2. augstākās izglītības institūcija īsteno divus no minētajiem sadarbības veidiem (divi punkti);
37.7.3. augstākās izglītības institūcija īsteno vienu no minētajiem sadarbības veidiem (viens punkts);
37.7.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem sadarbības veidiem (0 punkti);
37.8. augstākās izglītības institūcijas konkurētspēja starptautiskajā akadēmiskajā vidē, ko raksturo šādi rādītāji: uz konkursa pamata piesaistītais ārvalstu akadēmiskais personāls, ārvalstu studējošo piesaiste, studiju programmu īstenošana svešvalodās:
37.8.1. augstākās izglītības institūcija izpilda visus trīs minētos starptautiskās konkurētspējas rādītājus (trīs punkti);
37.8.2. augstākās izglītības institūcija izpilda divus no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (divi punkti);
37.8.3. augstākās izglītības institūcija izpilda vienu no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (viens punkts);
37.8.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (0 punktu);
37.9. projekta ieguldījums augstākās izglītības institūcijas vai institūciju inovatīvās kapacitātes paaugstināšanā:
37.9.1. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu attiecībā uz vairākām augstākās izglītības institūcijām (trīs punkti);
37.9.2. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu attiecībā uz atsevišķiem studiju virzieniem (divi punkti);
37.9.3. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu attiecībā uz atsevišķām studiju programmām (viens punkts);
37.10. projekta īstenošanas risku izvērtējums (iespējamais izmaksu sadārdzinājums, nepietiekams akadēmiskā personāla nodrošinājums, nepietiekams maģistrantūrā studēt gribētāju skaits, reflektantu nepietiekama akadēmiskā vai zinātniskā kapacitāte, studējošo skaita samazinājums un citi riski):
37.10.1. projekta iesniegumā ir izvērtēti iespējamie riski, izstrādāts pasākumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);
37.10.2. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);
37.10.3. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, nav izstrādāts pasākumu plāns identificēto risku novēršanai (viens punkts);
37.10.4. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski (0 punktu);
37.11. projekta iesniedzēja reģionālais izvietojums:
37.11.1. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes vai Latgales plānošanas reģionā (četri punkti);
37.11.2. Rīgas plānošanas reģionā (viens punkts);
37.12. projektā paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimuma līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu:
37.12.1. paredzētie pasākumi sekmē trīs pamatprincipu ievērošanu (pieci punkti);
37.12.2. paredzētie pasākumi sekmē divu pamatprincipu ievērošanu (trīs punkti);
37.12.3. paredzētie pasākumi sekmē viena pamatprincipa ievērošanu (viens punkts);
37.12.4. nav paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu (0 punktu);
37.13. projekta plānotā ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:
37.13.1. projekts paredz atbalstu maģistra studijām informācijas tehnoloģiju jomā, kā arī paredz palielināt maģistra grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (divi punkti);
37.13.2. projekts paredz atbalstu maģistra studijām informācijas tehnoloģiju jomā, nepalielinot maģistra grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (viens punkts);
37.13.3. projektā nav paredzēts atbalsts maģistra studijām informācijas tehnoloģiju jomā (0 punktu).
38.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. un 36.8.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, 37.2., 37.4., 37.6. un 37.12.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņēmis vismaz vienu punktu, 37.10.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz divus punktus un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā saņēmis vismaz 14 punktus;
38.2. sarindojot šo noteikumu 38.1.apakšpunktā minētajam kritērijam atbilstošos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, attiecīgajam projekta iesniegumam pietiek aktivitātes atlases kārtā pieejamā finansējuma.
40.1. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija neatbilst šo noteikumu 16.2.apakšpunktā minētajām prasībām;
40.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. vai 36.8.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
40.3. vērtējumā par atbilstību kādā no šo noteikumu 37.2., 37.4., 37.6., 37.12.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem tas saņēmis mazāk par vienu punktu vai vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 37.10.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam saņēmis mazāk par diviem punktiem;
40.4. projekta iesniegums neatbilst 38.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
41.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 35.6., 35.7., 35.8., 35.9., 35.10., 35.11., 35.13., 35.14., 35.15., 36.4., 36.5., 36.6., 36.7., 36.9., 36.10., 36.11. vai 36.12.apakšpunktā minētajam vērtēšanas kritērijam;
41.2. izmaksu precizēšana, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas, ar nosacījumu, ka netiek pārsniegts šo noteikumu 54., 56. un 57.punktā minētais izmaksu ierobežojums;
41.3. projekta iesniegumā augstākās izglītības institūcijai pieprasītā finansējuma apmēra samazināšana atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajai aprēķinu formulai;
41.4. projekta izmaksu precizēšana sadalījumā pa gadiem;
41.5. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija nodrošina atbilstību šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētajām prasībām;
41.6. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veikšana, kura ir vērsta uz vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanu.
42.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
42.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
42.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesniedzējs, – lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kopiju un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
45.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;
45.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;
45.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesniedzējs, – lēmuma par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu kopiju, atzinuma kopiju un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
52.1. netiešās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm:
52.1.1. projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;
52.1.2. projekta administratīvās izmaksas;
52.1.3. sabiedrības informēšanas un publicitātes izmaksas;
52.2. tiešās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm un iznākuma rādītāja sasniegšanu, jeb mērķstipendijas izmaksas;
52.3. neparedzētās izmaksas.
53.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta administrēšanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;
53.2. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju, interneta pakalpojumi);
53.3. biroja preču un inventāra izmaksas (vērtībā līdz 50 latiem par vienību), izņemot mēbeļu iegādes izmaksas;
53.4. telpu īres izmaksas, ja ir nepieciešamība projekta administrēšanai īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;
53.5. projekta vadībai nepieciešamā informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datortehnika, biroja programmatūra, printeris) īres izmaksas.
59.1. nav norādītas šo noteikumu 52. un 58.punktā;
59.2. neatbilst šo noteikumu 54., 56. un 57.punktā minētajam izmaksu ierobežojumam;
59.3. nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 52.1.1.apakšpunktā minētās izmaksas) vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā viena mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
59.4. nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei, vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
61.1. darbības programmas ‘’Cilvēkresursi un nodarbinātība’’ papildinājuma 1.1.1.2.aktivitātes ‘’Cilvēkresursu piesaiste zinātnei’’ projektu ietvaros;
61.2. darbības programmas ‘’Uzņēmējdarbība un inovācijas’’ papildinājuma 2.1.1.1.aktivitātes ‘’Atbalsts zinātnei un pētniecībai’’, 2.1.2.1.1.apakšaktivitātes ‘’Kompetences centri’’ vai 2.1.2.2.1.apakšaktivitātes ‘’Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde’’ projektu ietvaros.
64.1. prasības maģistrantam, lai varētu pretendēt uz mērķstipendiju;
64.2. maģistrantu pieteikšanās kārtību;
64.3. konkursa organizēšanas kārtību;
64.4. mērķstipendijas piešķiršanas komisijas darba kārtību;
64.5. lēmuma par mērķstipendijas piešķiršanu pieņemšanas un apstrīdēšanas kārtību;
64.6. konkursa rezultātu publiskošanas kārtību;
64.7. līguma par mērķstipendijas piešķiršanu starp augstākās izglītības institūciju un maģistrantu slēgšanas kārtību;
64.8. mērķstipendijas izmaksas kārtību;
64.9. maģistranta atbildību.
66.1. augstākās izglītības institūcijas saistības atbalsta sniegšanai maģistrantam maģistra studiju programmas apguvei un maģistra grāda ieguvei;
66.2. maģistranta saistības maģistra studiju programmas apguvei un maģistra grāda ieguvei, paredzot, ka saistības izpildāmas triju gadu laikā pēc imatrikulācijas;
66.3. termiņa pagarinājuma nosacījumus;
66.4. strīdu un domstarpību risināšanas kārtību;
66.5. informācijas apmaiņas kārtību.
77.1. projekta mērķi;
77.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
77.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;
77.4. projektā sasniedzamajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem;
77.5. projektu kopējo izmaksu apmēru;
77.6. neparedzēto izmaksu pārdali.
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.881
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.881