• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumi Nr. 881 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.1.2.1.1.apakšaktivitāti "Atbalsts maģistra studiju programmu īstenošanai"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.11.2008., Nr. 177 https://www.vestnesis.lv/ta/id/183727-noteikumi-par-darbibas-programmas-cilvekresursi-un-nodarbinatiba-papildinajuma-1-1-2-1-1-apaksaktivitati-atbalsts-magistra-stud...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.695

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts pamatbudžeta apakšprogrammas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"

Vēl šajā numurā

13.11.2008., Nr. 177

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 881

Pieņemts: 21.10.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.881

Rīgā 2008.gada 21.oktobrī (prot. Nr.75 63.§)
Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.2.1.1.apakšaktivitāti “Atbalsts maģistra studiju programmu īstenošanai”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.prioritātes “Augstākā izglītība un zinātne” 1.1.2.pasākuma “Augstākās izglītības attīstība” 1.1.2.1.aktivitātes “Atbalsts doktora un maģistra studiju programmu īstenošanai” 1.1.2.1.1.apakšaktivitāti “Atbalsts maģistra studiju programmu īstenošanai” (turpmāk – aktivitāte);

1.2. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;

1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir palielināt augsti kvalificētu – maģistra grādu iegu­vušo – speciālistu skaitu, īpaši dabaszinātņu, matemātikas, informācijas teh­noloģiju, inženierzinātņu, veselības aprūpes, vides zinātņu un radošo industriju jomā, kas spējīgi plānot, radīt un ieviest ražošanā augstas tehnoloģijas produktus, produktus un pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, tādējādi veicinot tautsaimniecības, radošo industriju un izglītības attīstību uz inovāciju pamata.
3. Aktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 6.punktā minēto darbību un veicinot šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu:

3.1. iznākuma rādītāju – 2500 maģistrantu, kas saņēmuši Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām;

3.2. rezultāta rādītājus:

3.2.1. vismaz 80 procentu Eiropas Sociālā fonda atbalstu saņēmušo maģistrantu ieguvuši maģistra grādu līdz 2015.gada 31.augustam;

3.2.2. Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām maģistrantūrā pirms iestā­šanās doktorantūrā saņēmuši 50 procentu doktorantu no kopējā doktorantūras studentu skaita.
4. Aktivitātes mērķa grupas ir maģistranti, augstākās izglītības institūcijas un akadēmiskais personāls. Akadēmiskais personāls šo noteikumu izpratnē ir netiešā mērķa grupa.
5. Augstākās izglītības institūcija šo noteikumu izpratnē ir valsts vai privātpersonas dibināta un noteiktā kārtībā Latvijas Republikā reģistrēta augstskola neatkarīgi no tās juridiskā statusa.
6. Projekta ietvaros atbalstāmā darbība ir mērķstipendijas nodrošināšana maģistrantam, kas studē maģistra studiju programmā kādā no šādiem prioritārajiem virzieniem:

6.1. izglītības tematiskajā grupā:

6.1.1. dabaszinātnes, matemātika un informācijas tehnoloģijas;

6.1.2. inženierzinātnes, ražošana un būvniecība;

6.1.3. lauksaimniecība;

6.2. izglītības tematiskajā jomā:

6.2.1. veselības aprūpe;

6.2.2. vides aizsardzība;

6.2.3. transporta pakalpojumi;

6.2.4. māksla (starpdisciplinārā studiju programmā).
7. Šajos noteikumos minētā mērķstipendija ir finansiāls atbalsts, kuru piešķir maģistrantam maģistra studiju programmas apguvei un maģistra grāda ieguvei.
8. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Atbildīgā iestāde:

8.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:

8.1.1. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projekta iesnie­guma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

8.1.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;

8.1.3. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas nolikumu;

8.1.4. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

8.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;

8.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;

8.3. saskaņo šo noteikumu 77.punktā minētos projekta grozījumus;

8.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;

8.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 11.punktā minētais pieejamais finansējums aktivitātes īstenošanai, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.
9. Sadarbības iestā­des funkcijas nodrošina Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde:

9.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā standart­vienošanās un standartlīguma projektu par projekta īstenošanu un iesniedz to saskaņošanai atbildīgajai iestādei;

9.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu atbilstoši finansējuma saņēmēja juridiskajam statusam un no­saka projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem no­­teikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību;

9.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;

9.4. sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;

9.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojam;

9.6. sagatavo un iesniedz informāciju atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanu un aktivitātei pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedz informāciju par atsevišķu projektu;

9.7. sagatavo aktivitātes maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;

9.8. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasīju­mus un sagatavo izdevumu deklarāciju;

9.9. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās vai līguma noteikumu izpildes prasībām un izpildi;

9.10. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 76.punktā minētās prasības;

9.11. uzkrāj datus par projekta īstenošanu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kār­tībā;

9.12. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos vai līgumu ar finansējuma saņēmēju.
10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
11. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta līdzekļiem. Aktivitātei pieejamais kopējais publiskais finansējums ir 9150556 lati, ko veido Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums 7804604 latu apmērā un nacionālais publiskais finan­sējums 1345952 latu apmērā.
12. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas. Projekta īstenošanai nacionālo publisko finansējumu 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas nodrošina no valsts budžeta līdzekļiem neatkarīgi no finansējuma saņēmēja juridiskā statusa.
13. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā, ko atbildīgā iestāde organizē divās kārtās.
14. Aktivitātei pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā pieejamais kopējais publiskais finansējums ir 7350000 latu. Otro kārtu organizē par aktivi­tātes ietvaros atlikušo finansējumu.
II. Prasības projekta iesniedzējam
15. Projekta iesniedzējs var būt augstākās izglītības institūcija, kura īsteno vienu vai vairākas maģistra studiju programmas šo noteikumu 6.punktā minētajās izglītības tematiskajās grupās vai tematiskajās jomās.
16. Ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija, tā papildus šo noteikumu 15.punktā noteiktajām prasībām atbilst šādiem nosacījumiem:

16.1. tai nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu;

16.2. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas sta­dijā un tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta.
17. Projekta iesniedzējs projektu var īstenot sadarbībā ar citām augstākās izglītības institūcijām, zinātniskajiem institūtiem vai komercsabiedrībām (turpmāk – sadarbības partneris). Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris noslēdz attiecīgu sadarbības līgumu maģistra studiju programmu īstenošanā.
18. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 17570 latu, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 4919628 lati.
19. Projekta ietvaros, ievērojot šo noteikumu 18.punktā minētos projekta attiecināmo izmaksu kopsummas ierobežojumus, augstākās izglītības institūcijai pieejamo finansējuma apmēru aprēķina, izmantojot šādu formulu:

Fi = 0,27 x M x A x T, kur


Fi – pieejamais finansējuma apmērs augstākās izglītības institūcijai (latos);

0,27 – koeficients, kas aprēķināts, ņemot vērā pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu un augstākās izglītības institūcijās kopējo 2007./2008.akadēmiskajā gadā studējošo maģistrantu skaitu šo noteikumu 6.punktā minētajos prioritārajos virzienos, un paredz finansiālā atbalsta sniegšanu konkursa kārtībā;

M – maģistrantu skaits attiecīgajā augstākās izglītības institūcijā prioritārajās izglītības tematiskajās grupās un tematiskajās jomās 2007./2008.akadēmiskajā gadā;

A – finansiālā atbalsta apmērs vienam maģistrantam mēnesī (latos);

T – maksimālais finansiālā atbalsta ilgums mēnešos vienam maģis­trantam.
20. Projekta iesniedzējs var iesniegt projekta iesniegumu par mazāku finansējuma apmēru, nekā aprēķināts augstākās izglītības institūcijai saskaņā ar šo noteikumu 19.punktā minēto formulu.
III. Projekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana
21. Atbildīgā iestāde ne vēlāk kā 40 darbdienu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums) pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai. Otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta ne vēlāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim. Uzaicinājumu nosūta pro­jekta iesniedzējam, kas atbilst šo noteikumu 15.punktā minētajām prasībām.
22. Uzaicinājumā norāda:

22.1. attiecīgajai kārtai pieejamo finansējuma apmēru, projektam pieļau­jamo minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummu un augstākās izglītības institūcijai pieejamā finansējuma aprēķina nosacījumus atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajām prasībām;

22.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 20 darb­dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;

22.3. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;

22.4. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;

22.5. citu informāciju, kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu.
23. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:

23.1. vienā projektu iesniegumu atlases kārtā var iesniegt vienu projekta iesniegumu;

23.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:

23.2.1. šo noteikumu 63.punktā minētais nolikums vai tā projekts, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 64.punktā noteiktajām prasībām;

23.2.2. šo noteikumu 66.punktā minētā līguma projekts, ko noslēdz finansējuma saņēmējs un maģistrants un kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 66.punktā noteiktajām prasībām;

23.2.3. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts nodomu protokols par projekta ietvaros plānoto sadarbību maģistra studiju programmu īstenošanā;

23.2.4. šo noteikumu 17.punktā minētā sadarbības līguma projekts par sadarbību maģistra studiju programmu īstenošanā, tajā norādot sadarbības partnera pienākumus un tiesības, kā arī plānoto samaksas kārtību;

23.2.5. projekta iesniedzēja sagatavots finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm (2.pielikums);

23.2.6. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

23.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona, un projekta iesniegumam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
24. Projekta iesniedzējs noformē projekta iesniegumu, ievērojot šādas prasības:

24.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un aizpilda visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;

24.2. projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģināl­eksemplāram;

24.3. projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas), lapas sanumurētas un visi dokumenti noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādi un noformēšanu;

24.4. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosauku­mus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;

24.5. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību –, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, projekta īstenošanas noteikumiem un izmaksu plānojumu;

24.6. projektā sasniedzamos iznākuma rādītājus un rezultāta rādītājus plāno sadalījumā pa gadiem (atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 2.12.apakš­punktā noteiktajam gadu iedalījumam);

24.7. nodrošina projekta iesnieguma satura atbilstību šo noteikumu 36.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un šo noteikumu 37.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;

24.8. nepieciešamās projekta izmaksas plāno pilnos latos atbilstoši šo noteikumu 52., 53., 54., 56., 57. un 58.punktā minētajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
25. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var ie­sniegt:

25.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”), pievienojot identiski aizpildītu projekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā, valsts budžeta iestādes pievieno šo noteikumu 23.2.5.apakš­punktā minētā finansēšanas plāna elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā, – visus dokumentus ievieto iepakojumā un aizzīmogo;

25.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
26. Šo noteikumu 21.punktā minētajā uzaicinājumā norādītā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniski vai nosūtot pa pastu:

26.1. ja projekta iesniegumu iesniedz ar pasta starpniecību, par tā iesnieg­šanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;

26.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā šo apgalvojumu pamato;

26.3. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesnieg­šanas datumu uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
27. Atbildīgā iestāde reģistrē iesniegto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi uzreiz vai 10 darbdienu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datuma nosūta pa pastu vai elektroniski elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
IV. Projektu iesniegumu vērtēšana
28. Projekta iesniedzēju un projekta iesniegumu vērtē šādā secībā – atbilstoši šo noteikumu 35.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, 36.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem, 37.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem un 38.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
29. Aktivitātes ietvaros iesniegtā projekta iesnieguma vērtēšanu nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj Izglītības un zinātnes ministrijas un Augstākās izglītības padomes pārstāvjus.
30. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji. Komisija var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus (bez balsstiesībām).
31. Uzsākot komisijas darbu, komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpau­dīs trešajām personām. Komisijas locekļi un eksperti paraksta apliecinājumu, ka viņi savā darbībā nepārkāpj normatīvos aktus, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un ievēro ierobežojumus, kas noteikti Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma apstiprināšanā vai noraidīšanā.
32. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes apstiprināts komisijas nolikums.
33. Vērtēšanu veic, ievērojot šos noteikumus, atbildīgās iestādes izstrādātu un apstiprinātu projekta iesniegumu vērtēšanas kārtību un normatīvos aktus, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, kā arī izmantojot projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnie­guma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku.
34. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar vērtējumu “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
35. Administratīvie kritēriji (projekta iesnieguma noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji) ir šādi:

35.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projekta iesniegumu atlasei;

35.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;

35.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

35.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;

35.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;

35.6. projekta iesniegums ir iesniegts atbilstoši noteiktajām prasībām – papīra formā (iesniegts nepieciešamais projekta iesnieguma eksemplāru skaits, iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas)) vai elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

35.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;

35.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētie pielikumi;

35.9. projekta īstenošanas termiņš un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 74.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;

35.10. projektam pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;

35.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinan­sējums nepārsniedz šo noteikumu 12.punktā minēto pieļaujamo līdzfinansējuma apmēru;

35.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par šo noteikumu 18.punktā minēto minimālo attiecināmo izmaksu summu un nepārsniedz šo noteikumu 18.punktā minēto maksimālo attiecināmo izmaksu summu;

35.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas sadalījumā pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;

35.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 52. un 58.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām;

35.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 54., 56. un 57.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
36. Atbilstības kritēriji (projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstības kritēriji) ir šādi:

36.1. projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 15.punktā minētā institūcija;

36.2. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam aktivitātes mērķim;

36.3. projekta atbalstāmās darbības atbilst šo noteikumu 6.punktā minētajām atbalstāmajām darbībām;

36.4. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;

36.5. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;

36.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;

36.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);

36.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina šo noteikumu 3.punktā minētā iznākuma rādītāja sasniegšanu;

36.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;

36.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;

36.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam pro­jekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta rezultātus un īstenotu plānotās darbības;

36.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu, Kohēzijas fonda un projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām.
37. Kvalitātes kritēriji (specifiskie ieviešanas un horizontālo prioritāšu atbilstības kritēriji) ir šādi:

37.1. augstākās izglītības institūcijas kapacitāte prioritāro maģistra studiju programmu īstenošanā – studējošo skaits pilna laika maģistra studiju pro­grammās noteiktajās prioritārajās izglītības tematiskajās grupās un jomās 2007./2008.akadēmiskajā gadā:

37.1.1. vairāk nekā 550 (pieci punkti);

37.1.2. no 401 līdz 550 (četri punkti);

37.1.3. no 201 līdz 400 (trīs punkti);

37.1.4. no 61 līdz 200 (divi punkti);

37.1.5. no 1 līdz 60 (viens punkts);

37.1.6. nav (0 punktu);

37.2. augstākās izglītības institūcijas akadēmiskā personāla potenciāls maģistra studiju programmu īstenošanā – profesoru un asociēto profesoru skaits 2007./2008.akadēmiskajā gadā:

37.2.1. vairāk nekā 150 (pieci punkti);

37.2.2. no 101 līdz 150 (četri punkti);

37.2.3. no 61 līdz 100 (trīs punkti);

37.2.4. no 31 līdz 60 (divi punkti);

37.2.5. no 1 līdz 30 (viens punkts);

37.2.6. nav (0 punktu);

37.3. augstākās izglītības institūcijas īstenoto maģistra studiju programmu efektivitāte – maģistra grādu ieguvušo skaits attiecībā pret maģistra studiju programmās imatrikulēto personu skaitu (izteikts procentos):

37.3.1. vairāk nekā 80 procentu (pieci punkti);

37.3.2. no 60 līdz 80 procentiem (trīs punkti);

37.3.3. mazāk nekā 60 procentu (viens punkts);

37.4. Eiropas Sociālā fonda atbalsta efektivitāte – plānotais maģistra grādu ieguvušo skaits attiecībā pret plānoto Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju skaitu maģistra studiju programmās (izteikts procentos):

37.4.1. vairāk nekā 97 procenti (pieci punkti);

37.4.2. no 97 līdz 90 procentiem (trīs punkti);

37.4.3. no 90 līdz 80 procentiem (viens punkts);

37.4.4. mazāk nekā 80 procentu (0 punktu);

37.5. projekta iesniegums demonstrē sasaisti (savstarpēji papildinoša pozitīva ietekme) ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda investīcijām augstākās izglītības programmu un zinātnes infrastruktūras modernizācijai:

37.5.1. ir savstarpēji papildinoša ietekme (divi punkti);

37.5.2. nav savstarpēji papildinošas ietekmes (0 punktu);

37.6. projekta iesniegumā ir paredzēts, ka projekta īstenošana notiek sadarbībā ar citām augstākās izglītības institūcijām vai zinātniskajiem institūtiem maģistra studiju programmu īstenošanā:

37.6.1. projekta iesniedzējam jau ir izstrādāts un darbojas sadarbības mehānisms, kas paredz par zinātniskā darba vadītājiem piesaistīt attiecīgā pētī­jumu jomā vadošus zinātniekus vai akadēmisko personālu, tai skaitā no citiem zinātniskajiem institūtiem vai ārvalstu augstskolām, vai komercsabiedrībām, un ir paredzēta esošās sadarbības turpināšana projekta īstenošanā (pieci punkti);

37.6.2. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākus zinātniskos institūtus vai komercsabiedrības, un ar tiem ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (trīs punkti);

37.6.3. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākas augstākās izglītības institūcijas, un ar tām ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (viens punkts);

37.6.4. projekta iesniegumā nav norādīta informācija par plānoto sadarbību (0 punktu);

37.7. augstākās izglītības institūcijas īstenotā starptautiskā sadarbība, ko raksturo šādi sadarbības veidi: starptautiskās sadarbības līgumi, starptautiskie projekti, akadēmiskā personāla apmaiņa, studējošo apmaiņa:

37.7.1. augstākās izglītības institūcija īsteno trīs vai četrus minētos sadarbības veidus (trīs punkti);

37.7.2. augstākās izglītības institūcija īsteno divus no minētajiem sadarbības veidiem (divi punkti);

37.7.3. augstākās izglītības institūcija īsteno vienu no minētajiem sadarbības veidiem (viens punkts);

37.7.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem sadarbības veidiem (0 punkti);

37.8. augstākās izglītības institūcijas konkurētspēja starptautiskajā akadēmiskajā vidē, ko raksturo šādi rādītāji: uz konkursa pamata piesaistītais ārvalstu akadēmiskais personāls, ārvalstu studējošo piesaiste, studiju programmu īstenošana svešvalodās:

37.8.1. augstākās izglītības institūcija izpilda visus trīs minētos starptautiskās konkurētspējas rādītājus (trīs punkti);

37.8.2. augstākās izglītības institūcija izpilda divus no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (divi punkti);

37.8.3. augstākās izglītības institūcija izpilda vienu no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (viens punkts);

37.8.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (0 punktu);

37.9. projekta ieguldījums augstākās izglītības institūcijas vai institūciju inovatīvās kapacitātes paaugstināšanā:

37.9.1. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu attiecībā uz vairākām augstākās izglītības institūcijām (trīs punkti);

37.9.2. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu attiecībā uz atsevišķiem studiju virzieniem (divi punkti);

37.9.3. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu attiecībā uz atsevišķām studiju programmām (viens punkts);

37.10. projekta īstenošanas risku izvērtējums (iespējamais izmaksu sadār­dzinājums, nepietiekams akadēmiskā personāla nodrošinājums, nepietiekams maģistrantūrā studēt gribētāju skaits, reflektantu nepietiekama akadēmiskā vai zinātniskā kapacitāte, studējošo skaita samazinājums un citi riski):

37.10.1. projekta iesniegumā ir izvērtēti iespējamie riski, izstrādāts pasā­kumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);

37.10.2. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);

37.10.3. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, nav izstrādāts pasākumu plāns identificēto risku novēršanai (viens punkts);

37.10.4. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski (0 punktu);

37.11. projekta iesniedzēja reģionālais izvietojums:

37.11.1. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes vai Latgales plānošanas reģionā (četri punkti);

37.11.2. Rīgas plānošanas reģionā (viens punkts);

37.12. projektā paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamat­principu (dzimuma līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu:

37.12.1. paredzētie pasākumi sekmē trīs pamatprincipu ievērošanu (pieci punkti);

37.12.2. paredzētie pasākumi sekmē divu pamatprincipu ievērošanu (trīs punkti);

37.12.3. paredzētie pasākumi sekmē viena pamatprincipa ievērošanu (viens punkts);

37.12.4. nav paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu (0 punktu);

37.13. projekta plānotā ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:

37.13.1. projekts paredz atbalstu maģistra studijām informācijas tehno­loģiju jomā, kā arī paredz palielināt maģistra grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (divi punkti);

37.13.2. projekts paredz atbalstu maģistra studijām informācijas tehnoloģiju jomā, nepalielinot maģistra grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (viens punkts);

37.13.3. projektā nav paredzēts atbalsts maģistra studijām informācijas tehnoloģiju jomā (0 punktu).
38. Finansējuma piešķiršanas kritēriji ir šādi:

38.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. un 36.8.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, 37.2., 37.4., 37.6. un 37.12.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņēmis vismaz vienu punktu, 37.10.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz divus punktus un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā saņēmis vismaz 14 punktus;

38.2. sarindojot šo noteikumu 38.1.apakš­punktā minētajam kritērijam atbilstošos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, attiecīgajam projekta iesniegumam pietiek aktivitātes atlases kārtā pieejamā finansējuma.
V. Lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu pieņemšana un paziņošana
39. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu projekta iesniegumu apstiprināt, ja atbilstība visiem šo noteikumu 35., 36. un 38.punktā minētajiem projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”.
40. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu noraidīt un nevērtēt tālāk projekta iesniegumu, ja:

40.1. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija neatbilst šo noteikumu 16.2.apakšpunktā minētajām prasībām;

40.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. vai 36.8.apakš­punktā minētajiem kritērijiem;

40.3. vērtējumā par atbilstību kādā no šo noteikumu 37.2., 37.4., 37.6., 37.12.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem tas saņēmis mazāk par vienu punktu vai vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 37.10.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam saņēmis mazāk par diviem punktiem;

40.4. projekta iesniegums neatbilst 38.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
41. Atbildīgā iestāde, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstipri­nāšanu, var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu:

41.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 35.6., 35.7., 35.8., 35.9., 35.10., 35.11., 35.13., 35.14., 35.15., 36.4., 36.5., 36.6., 36.7., 36.9., 36.10., 36.11. vai 36.12.apakšpunktā minētajam vērtēšanas kritērijam;

41.2. izmaksu precizēšana, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas, ar nosacījumu, ka netiek pārsniegts šo noteikumu 54., 56. un 57.punktā minētais izmaksu ierobežojums;

41.3. projekta iesniegumā augstākās izglītības institūcijai pieprasītā finan­sējuma apmēra samazināšana atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajai aprēķinu formulai;

41.4. projekta izmaksu precizēšana sadalījumā pa gadiem;

41.5. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija nodrošina atbilstību šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētajām prasībām;

41.6. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veik­šana, kura ir vērsta uz vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanu.
42. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas dienas nosūta:

42.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma ap­stip­rināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;

42.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma ap­stip­rināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

42.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesnie­dzējs, – lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kopiju un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
43. Ja projekta iesniegums ir apstiprināts ar nosacījumu, projekta iesniedzējs lēmumā noteiktajā termiņā, kas nepārsniedz 30 darbdienas no lēmuma spēkā stāšanās dienas, nodrošina nosacījumu izpildi un iesniedz atbildīgajā iestādē izvērtēšanai informāciju par nosacījumu izpildi. Lēmumā noteiktajā termiņā informāciju par nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs var iesniegt ne vairāk kā divas reizes.
44. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc lēmumā noteiktā termiņa izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi (turpmāk – atzinums). Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
45. Ja projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi lēmumā noteiktajā termiņā un atbildīgās iestādes atzinums ir pozitīvs, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā no atzinuma parakstīšanas dienas nosūta:

45.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;

45.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar no­sacījumu, atzinumu un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

45.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesnie­dzējs, – lēmuma par projekta apstiprināšanu ar no­sacījumu kopiju, atzinuma kopiju un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakš­punktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
46. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai nenodrošina lēmumā noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums ir uzskatāms par noraidītu. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā no atzinuma parakstīšanas dienas nosūta atzinumu projekta iesniedzējam.
47. Ja projekta iesniegums tiek apstiprināts, sadarbības iestāde ar finan­sējuma saņēmēju slēdz vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas no­drošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
48. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, rakstiski informē par noslēgto vienošanos ministriju, kuras institucionālā padotībā atrodas finansējuma saņēmējs.
49. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam, kas nav valsts budžeta iestāde, pārskaita avansa maksājumu līgumā par projekta īstenošanu minētajos termiņos un kārtībā 20 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
50. 20 darbdienu laikā pēc lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu vai šo noteikumu 46.punktā minētajos gadījumos projekta iesnie­dzējam ir tiesības pieprasīt atbildīgajai iestādei informācijas apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt divas iesniegtā projekta iesniegu­ma kopijas.
VI. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
51. Projekta ietvaros izmaksas iedala attiecināmās un neattiecināmās izmaksās.
52. Attiecināmās izmaksas plāno šādās izmaksu pozīcijās:

52.1. netiešās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm:

52.1.1. projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavo­ša­nas izmaksas;

52.1.2. projekta administratīvās izmaksas;

52.1.3. sabiedrības informēšanas un publicitātes izmaksas;

52.2. tiešās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm un iznākuma rādītāja sasniegšanu, jeb mērķstipendijas izmaksas;

52.3. neparedzētās izmaksas.
53. Šo noteikumu 52.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas plāno kā atseviš­ķu izmaksu pozīciju, un to attiecināmību vai neattiecināmību un apmēru nosaka šo noteikumu 82.punktā noteiktajā kārtībā. Minētā izmaksu pozīcija var ietvert šādas izmaksas:

53.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta administrēšanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;

53.2. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju, interneta pakalpojumi);

53.3. biroja preču un inventāra izmaksas (vērtībā līdz 50 latiem par vienību), izņemot mēbeļu iegādes izmaksas;

53.4. telpu īres izmaksas, ja ir nepieciešamība projekta administrēšanai īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;

53.5. projekta vadībai nepieciešamā informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datortehnika, biroja programmatūra, printeris) īres izmaksas.
54. Šo noteikumu 52.1.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanā piesaistītu personu (uz uzņēmuma līguma pamata) vai pakalpojuma izmaksas, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja uz uzņēmuma līguma pamata iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātājs. Minēto izmaksu kopsumma var būt ne vairāk kā pieci procenti no šo noteikumu 52.2.apakš­punktā minēto izmaksu kopsummas, nepārsniedzot 5000 latu.
55. Šo noteikumu 52.2.apakšpunktā minēto mērķstipendiju 300 latu mēnesī piešķir šo noteikumu 6.punktā minētajam maģistrantam 10 mēnešus gadā. Kopējais mērķstipendijas piešķiršanas ilgums vienam maģistrantam maģistra studiju programmas apguvei un maģistra grāda ieguvei nepārsniedz 20 mēnešus triju gadu laikā.
56. Šo noteikumu 52.1.3.apakšpunktā noteiktā izmaksu pozīcija nepār­sniedz vienu procentu no šo noteikumu 52.2.apakš­punktā noteikto izmaksu summas.
57. Šo noteikumu 52.3.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 52.2.apakš­punktā minētajām izmaksām un var tikt izmantota šo noteikumu 52.2.apakšpunktā noteikto izmaksu segšanai.
58. Neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
59. Finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda vai valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas, kuras:

59.1. nav norādītas šo noteikumu 52. un 58.punktā;

59.2. neatbilst šo noteikumu 54., 56. un 57.punktā minētajam izmaksu ierobežojumam;

59.3. nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 52.1.1.apakšpunktā minētās izmaksas) vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā viena mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

59.4. nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei, vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
VII. Projekta īstenošanas nosacījumi
60. Mērķstipendiju var piešķirt maģistrantam, kurš studē pilna laika studijās valsts budžeta finansētajās vai maksas studiju vietās kādā no šo noteikumu 6.punktā minētajiem prioritārajiem virzieniem.
61. Maģistrants vienlaikus nevar saņemt mērķstipendiju un atlīdzību:

61.1. darbības programmas ‘’Cilvēkresursi un nodarbinātība’’ papildinā­juma 1.1.1.2.aktivitātes ‘’Cilvēkresursu piesaiste zinātnei’’ projektu ietvaros;

61.2. darbības programmas ‘’Uzņēmējdarbība un inovācijas’’ papildinā­juma 2.1.1.1.aktivitātes ‘’Atbalsts zinātnei un pētniecībai’’, 2.1.2.1.1.apakš­aktivitātes ‘’Kompetences centri’’ vai 2.1.2.2.1.apakšaktivitātes ‘’Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde’’ projektu ietvaros.
62. Mērķstipendiju maģistrantam var piešķirt tikai vienas maģistra studiju programmas apguvei un viena maģistra grāda ieguvei.
63. Mērķstipendiju maģistrantam piešķir konkursa kārtībā saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.
64. Šo noteikumu 63.punktā minētajā nolikumā ietver vismaz šādus noteikumus:

64.1. prasības maģistrantam, lai varētu pretendēt uz mērķstipendiju;

64.2. maģistrantu pieteikšanās kārtību;

64.3. konkursa organizēšanas kārtību;

64.4. mērķstipendijas piešķiršanas komisijas darba kārtību;

64.5. lēmuma par mērķstipendijas piešķiršanu pieņemšanas un apstrīdē­šanas kārtību;

64.6. konkursa rezultātu publiskošanas kārtību;

64.7. līguma par mērķstipendijas piešķiršanu starp augstākās izglītības institūciju un maģistrantu slēgšanas kārtību;

64.8. mērķstipendijas izmaksas kārtību;

64.9. maģistranta atbildību.
65. Finansējuma saņēmējs izveido vienu vai vairākas mērķstipendijas piešķiršanas komisijas, kuru sastāvā iekļauj augstākās izglītības institūcijas administrācijas, akadēmiskā personāla un studējošo paš­pārvaldes pārstāvjus. Komisijas sastāvā var iekļaut nozaru ārējos ekspertus.
66. Ne vēlāk kā 40 darbdienu laikā pēc konkursa rezultātu apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar maģistrantu rakstiski slēdz līgumu par mērķstipendijas piešķiršanu. Līgumā ietver vismaz šādus noteikumus:

66.1. augstākās izglītības institūcijas saistības atbalsta sniegšanai maģistrantam maģistra studiju programmas apguvei un maģistra grāda ieguvei;

66.2. maģistranta saistības maģistra studiju programmas apguvei un maģistra grāda ieguvei, paredzot, ka saistības izpildāmas triju gadu laikā pēc imatrikulācijas;

66.3. termiņa pagarinājuma nosacījumus;

66.4. strīdu un domstarpību risināšanas kārtību;

66.5. informācijas apmaiņas kārtību.
67. Finansējuma saņēmējs līgumu ar maģistrantu par mērķstipendijas piešķiršanu slēdz uz gadu.
68. Mērķstipendijas izmaksas ir attiecināmas ar nākamo kalendāra mēnesi pēc konkursa rezultātu apstiprināšanas, bet ne agrāk kā pēc atbildīgās iestādes lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Mērķstipendiju sāk izmaksāt pēc šo noteikumu 66.punktā minētā līguma noslēgšanas.
69. Ja maģistrants pārtrauc studijas, finansējuma saņēmējs, sākot ar nākamo mēnesi pēc studiju pārtraukšanas, pārtrauc mērķstipendijas izmaksu maģistrantam.
70. Ja maģistrants augstākās izglītības institūcijas noteiktajā termiņā nav sekmīgi nokārtojis nepieciešamos pārbaudījumus vai nav ieguvis attiecīgā akadēmiskā gada semestrim paredzēto kredītpunktu skaitu, finansējuma saņēmējs pārtrauc mērķstipendijas izmaksu.
71. Ja maģistrants ir pārtraucis studijas vai finansējuma saņēmējs ir pārtraucis mērķstipendijas izmaksu maģistrantam, mērķstipendiju konkursa kārtībā piešķir nākamajam maģistrantam, kurš ieguvis augstāku novērtējumu.
72. Pēc studiju pārtraukuma, ja tas nepārsniedz vienu akadēmisko gadu, maģistrants var atkārtoti pretendēt uz mērķstipendiju šo noteikumu 63.punktā minētajā konkursa kārtībā.
73. Ja maģistrants ir saņēmis mērķstipendiju pēc tam, kad ir pārtraucis studijas, viņš atmaksā finansējuma saņēmējam nepamatoti saņemto mērķ­stipendiju pilnā apmērā par minēto laikposmu. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs ieturēt nepamatoti izmaksātās summas no nākamajiem mērķstipendijas maksājumiem, ja tādi tiek veikti.
74. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu uzsāk ne vēlāk kā divus mēnešus pēc vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas un īsteno projektu ne ilgāk kā 84 mēnešu laikā līdz 2015.gada 31.augustam. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
75. Finansējuma saņēmējs nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās aktuālās informācijas ievietošanu savā tīmekļa vietnē (ja tāda ir) ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
76. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, izņemot šo noteikumu 77.punktā minētajos gadījumos.
77. Projekta grozījumus saskaņo ar atbildīgo iestādi, ja izmaiņas ir saistītas ar:

77.1. projekta mērķi;

77.2. finansējuma saņēmēja maiņu;

77.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;

77.4. projektā sasniedzamajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem;

77.5. projektu kopējo izmaksu apmēru;

77.6. neparedzēto izmaksu pārdali.
78. Finansējuma saņēmējs, neizdarot grozījumus projektā, var veikt projekta izmaksu pārdali šo noteikumu 58.punktā noteikto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot 10 procentu no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām izmaksām.
79. Finansējuma saņēmējs, sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu, pievieno skaidrojumu par šo noteikumu 78.punktā minētās izmaksu pārdales pamatotību. Ja minētais skaidrojums nav iesniegts, tad sadarbības iestāde izmaksu pārdali var uzskatīt par nepamatotu, neņemot to vērā vai uzskatot izmaksu pārdali par nenotikušu.
80. Finansējuma saņēmējs līdz 2011.gada 31.decembrim nodrošina finansējuma apguvi ne mazāk kā 60 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
81. Ja finansējuma saņēmējs neizpilda projekta iesniegumā norādītos iznākuma rādītājus vai rezultāta rādītājus sadalījumā pa gadiem vai nenodrošina finansējuma apguvi šo noteikumu 80.punktā noteiktajā apmērā un termiņos, vai nepilda vienošanās vai līgumā par projekta īstenošanu noteiktās saistības, sadarbības iestāde informē atbildīgo iestādi. Šajā gadījumā atbildīgajai iestādei ir tiesības ierosināt projekta finansējuma samazināšanu vai pārtraukšanu.
VIII. Noslēguma jautājumi
82. Šo noteikumu 53.punktā minēto administratīvo izmaksu attiecināmību vai neattiecināmību, kā arī minēto izmaksu apmēru nosaka atbilstoši Ministru kabineta lēmumam par administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.
83. Projektos, kuru īstenošana ir uzsākta, pirms noteikts šo noteikumu 82.punktā minētais administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmērs, administratīvo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no dienas, kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu.
84. Šo noteikumu 83.punktā minēto nosacījumu izpildes kārtību sadarbības iestāde iekļauj vienošanās dokumentā vai līgumā par projekta īstenošanu.
Ministru prezidents I.Godmanis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.881

KN881P1_PAGE_01.JPG (84507 bytes)

KN881P1_PAGE_02.JPG (51342 bytes)

KN881P1_PAGE_03.JPG (131968 bytes)

KN881P1_PAGE_04.JPG (91922 bytes)

KN881P1_PAGE_05.JPG (17222 bytes)

KN881P1_PAGE_06.JPG (91368 bytes)

KN881P1_PAGE_07.JPG (102391 bytes)

KN881P1_PAGE_08.JPG (40907 bytes)

KN881P1_PAGE_09.JPG (103979 bytes)

KN881P1_PAGE_10.JPG (65319 bytes)

KN881P1_PAGE_11.JPG (20826 bytes)

KN881P1_PAGE_12.JPG (78845 bytes)

KN881P1_PAGE_13.JPG (39491 bytes)

KN881P1_PAGE_14.JPG (42398 bytes)

KN881P1_PAGE_15.JPG (144790 bytes)

KN881P1_PAGE_16.JPG (40716 bytes)

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.881

KN881P2_PAGE_1.JPG (36794 bytes)

KN881P2_PAGE_2.JPG (46082 bytes)

KN881P2_PAGE_3.JPG (24213 bytes)

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!