Rīgā 2008.gada 20.novembrī (prot. Nr.81 23.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.4.prioritātes “Sociālās iekļaušanas veicināšana” 1.4.1.pasākuma “Sociālā iekļaušana” 1.4.1.2.aktivitātes “Darbspēju vērtēšanas sistēmas un sociālo pakalpojumu sistēmas pilnveidošana” 1.4.1.2.3.apakšaktivitāti “Sociālo pakalpojumu sistēmas attīstības plānošana reģionos” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk – projekti) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
3.1. visu plānošanas reģiona apdzīvoto vietu iedzīvotāju iespējas sasniegt sociālo pakalpojumu sniedzējus ar infrastruktūru saistītās un sabiedrisko transportu sasniedzamās teritorijās;
3.2. sociālās aprūpes institūciju un alternatīvo sociālās aprūpes pakalpojumu piedāvājumu reģionā, sociālo pakalpojumu sniedzēju skaitu un teritoriālo izvietojumu, atbilstošu speciālistu pieejamību, klientu vietu skaitu, pašreizējo situāciju un nākotnes attīstības plānus, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto mērķa grupu vajadzībām un specifiku konkrētā plānošanas reģiona apdzīvotajās vietās, kā arī esošo un prognozēto pieprasījumu pēc sociālās aprūpes pakalpojumiem;
3.3. sociālās rehabilitācijas pakalpojumu piedāvājumu plānošanas reģionā, pakalpojumu sniedzēju skaitu un teritoriālo izvietojumu, atbilstošu speciālistu pieejamību, klientu vietu skaitu, pašreizējo situāciju un nākotnes attīstības plānus, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto mērķa grupu vajadzībām un specifiku konkrētā plānošanas reģiona apdzīvotajās vietās un esošo un prognozēto pieprasījumu pēc sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem;
3.4. integrētas veselības un sociālās aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas iespējas klientiem pēc ilgstošas, smagas saslimšanas, ar hroniskām slimībām vai funkcionāliem traucējumiem, kas ierobežo personas spējas sevi aprūpēt.
4.1. programmas mērķis;
4.2. programmas atbilstība Eiropas Savienības un Latvijas Republikas politikas plānošanas dokumentiem un normatīvajiem aktiem nodarbinātības un sociālās politikas jomā;
4.3. situācijas apraksts un problēmu formulējums;
4.4. iespējamie risinājumi un alternatīvu analīze;
4.5. risinājumu sasaiste ar plānošanas reģiona attīstības programmu un citu nozaru attīstības programmām un tajās noteiktajām prioritātēm;
4.6. izvēlētais risinājums;
4.7. sasniedzamie rezultāti;
4.8. galvenie uzdevumi rezultātu sasniegšanai;
4.9. uzdevumu izpildes laika plāns;
4.10. uzdevumu izpildei nepieciešamā finansējuma plānojums (kopējais un papildus nepieciešamais finansējums);
4.11. programmas īstenošanas rezultātu novērtēšanas un uzraudzības kārtība, tai skaitā par uzdevumu izpildes uzraudzību atbildīgās institūcijas.
6.1. alternatīvu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu attīstības programmu izstrāde reģioniem, kurus nesniedz sociālās aprūpes institūcijas, tajā skaitā:
6.1.1. situācijas izpēte, ieskaitot mērķa grupu, to vajadzību un problēmu apzināšanu, iedzīvotāju sastāva analīzi, lai noteiktu esošo un prognozēto klientu skaitu, esošo un nepieciešamo sociālo pakalpojumu sniedzēju, to piedāvājuma, teritoriālā izvietojuma un pieejamības apzināšanu un izvērtējumu, esošās un nepieciešamās sociālo pakalpojumu sniedzēju infrastruktūras novērtējumu, esošo un nepieciešamo speciālistu apzināšanu un mācību vajadzību noteikšanu;
6.1.2. datu analīze un attīstības plānošana, ieskaitot attīstības alternatīvu analīzi (par konkrētajās teritorijās nepieciešamajiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem un to atrašanās vietām, kā arī starpnozaru sadarbības iespējām) un risinājuma izvēli efektīvai sociālo pakalpojumu sniegšanai reģionā (sadalījumā pa sociālo pakalpojumu veidiem dažādām mērķa grupām – ilgstošā sociālā aprūpe, aprūpe mājās, sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija dienas centrā, sociālā rehabilitācija institūcijā vai dzīvesvietā, servisa dzīvoklis, grupu māja vai dzīvoklis, pusceļa māja, specializētā darbnīca, krīzes centrs, patversme, naktspatversme, tehnisko palīglīdzekļu nodrošinājums, profesionālā rehabilitācija, citi pakalpojumi, ieskaitot jaunu metožu un pakalpojumu sniegšanas modeļu apzināšanu);
6.1.3. starpnozaru sadarbības modeļa izstrāde sociālo pakalpojumu sniegšanā;
6.1.4. pieredzes apmaiņa Latvijā un citās Eiropas Savienības dalībvalstīs sociālo pakalpojumu attīstīšanas jomā;
6.1.5. attīstības plānošanas ekspertu un sociālo pakalpojumu jomas speciālistu (vietējo un ārvalstu) piesaiste;
6.1.6. sistēmas izveide programmas aktualizācijai un ieviešanas uzraudzībai;
6.2. sabiedriskās apspriešanas pasākumu organizēšana;
6.3. projekta vadība;
6.4. informatīvi izglītojoši un publicitātes pasākumi.
9.1. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);
9.2. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
9.3. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu un izstrādā palīgmateriālu projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai;
9.4. izvērtē projektu iesniegumus un pieņem pārvaldes lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
9.5. uzkrāj datus par projekta iesniegumiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
9.6. piedalās vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;
9.7. saskaņo šo noteikumu 58.punktā minētos projekta grozījumus un, ja ir iebildumi, sniedz atzinumu par konstatētajiem trūkumiem projekta grozījumos;
9.8. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu, tajā skaitā publicē informāciju par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;
9.9. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 8.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes regula Nr.1083/2006) 93.panta 1.un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.
10.1. izstrādā vienošanās projektu;
10.2. slēdz vienošanos ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju;
10.3. izskata Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
10.4. sniedz atbildīgajai iestādei informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai, ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka valsts budžeta finanšu vadības un valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai;
10.5. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tajā skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un vada Padomes regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
10.6. sniedz informāciju Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;
10.7. pārbauda Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, kā arī sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās pārbaudei vadošajai iestādei;
10.8. apstiprina projekta grozījumus, ievērojot šo noteikumu 57. un 59.punkta nosacījumus, bet 58.punktā minētajā gadījumā – ja atbildīgā iestāde ir saskaņojusi projekta grozījumus;
10.9. sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi;
10.10. uzkrāj datus par projektu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
10.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projekta īstenošanu.
16.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību tā iesniegšanai personīgi, nosūtīšanai pa pastu vai elektroniski;
16.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu. Termiņš nav īsāks par 30 dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
16.3. mājaslapu internetā, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti (šie noteikumi un palīgmateriāls projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai);
16.4. mājaslapu internetā, kurā ievietots vienošanās projekts.
17.1. projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu;
17.2. projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (pielikums) un pielikuma – projekta iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
17.3. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;
17.4. noformējot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā atbilstību šo noteikumu 23.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Sagatavojot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā satura atbilstību šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem un 23.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;
17.5. aizpildot projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, projekta iesniedzējs nodrošina sniedzamās informācijas savstarpējo atbilstību, tas ir, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, sasniedzamajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, plānotajām aktivitātēm, laika un attiecināmo izmaksu plānojumu, kā arī projekta īstenošanas noteikumiem;
17.6. aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 60. un 61.punktā minētajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu, un nodrošina to atbilstību projekta mērķim, sasniedzamajiem rezultātiem, plānotajām aktivitātēm un laika plānojumam. Eiropas Sociālā fonda finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai;
17.7. projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:
17.7.1. papīra formā trijos eksemplāros (oriģinālu un divas kopijas ar attiecīgu norādi “oriģināls” vai “kopija”). Projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības;
17.7.2. elektroniski (projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likumam);
17.8. projekta iesniegumu iesniedz šo noteikumu 16.2.punktā minētajā uzaicinājumā norādītajā termiņā personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniski. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot atbildīgās iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai minētais apgalvojums jāpamato. Ja projekta iesniegums tiek iesniegts personīgi, par tā iesniegšanas laiku uzskata atbildīgās iestādes spiedogā uz projekta iesnieguma oriģināla norādīto saņemšanas datumu.
19.1. komisijas personālsastāvā (komisijas priekšsēdētājs, balsstiesīgie komisijas locekļi un to aizvietotāji) ir Labklājības ministrijas pārstāvji, un to apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs;
19.2. vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjiem ir tiesības piedalīties komisijas sēdēs novērotāja statusā;
19.3. komisijas locekļa vai tā aizvietotāja prombūtnē viņu aizstāj cits pilnvarots pārstāvis. Šādu pilnvarojumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktajā kārtībā.
23.1. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):
23.1.1. vai projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;
23.1.2. vai projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;
23.1.3. vai projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja pilnvarotā persona (atbildīgā amatpersona);
23.1.4. vai projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski);
23.1.5. vai projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
23.1.6. vai projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā;
23.1.7. vai ir iesniegts šo noteikumu 17.7.1.apakšpunktā minētais projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināla un kopiju) skaits un tie ir atbilstoši apliecināti (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
23.1.8. vai iesniegtais projekta iesnieguma oriģināls un tā kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
23.1.9. vai projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienots šo noteikumu 17.2.apakšpunktā minētais pielikums;
23.1.10. vai projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
23.1.11. vai visas projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināla un kopiju) lapas ir numurētas (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);
23.1.12. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;
23.1.13. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir izstrādāts aritmētiski precīzi un atbilstoši projekta iesnieguma veidlapas prasībām;
23.1.14. vai projekta iesniegumā paredzētais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 13.punktā minēto finansējuma apmēru;
23.1.15. vai projekta iesniegumā norādītā attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā minēto maksimālo projekta finansējuma apmēru;
23.1.16. vai projekta iesniegumā iekļautās izmaksas atbilst šo noteikumu 44., 45., 47., 48., 50. un 60.punktā minētajām izmaksām;
23.1.17. vai projektā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 46., 49. un 61.punktā minētos izmaksu apmēra ierobežojumus;
23.1.18. vai projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 52.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
23.2. atbilstības kritēriji (saturiskās, finanšu un īstenošanas atbilstības kritēriji):
23.2.1. vai projekta mērķis sekmē šo noteikumu 2.punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu;
23.2.2. vai projekta iesniegumā plānoto izdevumu nepieciešamība ir pamatota;
23.2.3. vai projekta iesniegums pamato izvēlētās mērķa grupas vajadzības un identificē risināmās problēmas;
23.2.4. vai projekta iesniegumā plānotās projekta aktivitātes paredz projektā definētās problēmas risināšanu;
23.2.5. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji paredz šo noteikumu 3.punktā noteikto iznākuma rādītāju sasniegšanu;
23.2.6. vai projekta iesniegums paredz nodrošināt sasniegto rezultātu uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas;
23.2.7. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta īstenošanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;
23.2.8. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta administrēšanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;
23.2.9. vai projekta iesniegums atspoguļo projekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu;
23.2.10. vai projekta iesniegumā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst šo noteikumu 54. un 55.punktā noteiktajām prasībām;
23.3. kvalitātes kritēriji (specifiski politikas ieviešanas atbilstības kritēriji):
23.3.1. projekta iesniegumā paredzēta kompleksa pieeja klientu problēmu risināšanas plānošanā, ietverot dažādu nozaru speciālistu sadarbību;
23.3.2. projekta iesniegumā plānoto sociālo pakalpojumu attīstības programmu paredzēts izstrādāt, balstoties uz plānošanas reģiona potenciālo sociālo pakalpojumu saņēmēju vajadzībām;
23.3.3. projekta iesniegums ietver līdzšinējo ieguldījumu (pētījumu, analīzes, plānu) pēctecību;
23.3.4. projekta iesniegumā ir identificēti un atspoguļoti projekta īstenošanas riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi;
23.3.5. projekta iesniegumā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti;
23.3.6. projektā plānoto sociālo pakalpojumu attīstības programmas projektu plānots nodot sabiedriskai apspriešanai plānošanas reģiona iedzīvotājiem.
24.1. sociālo pakalpojumu sistēmas attīstības plānošanā projekta ietvaros iesaistīti triju un vairāk nozaru speciālisti no Latvijas – deviņi punkti;
24.2. sociālo pakalpojumu sistēmas attīstības plānošanā projekta ietvaros iesaistīti divu nozaru speciālisti no Latvijas – četri punkti;
24.3. sociālo pakalpojumu sistēmas attīstības plānošanā projekta ietvaros iesaistīti vienas nozares vai vairāku nozaru speciālisti no vismaz vienas citas Eiropas Savienības dalībvalsts – četri punkti.
25.1. projektā iekļautas aktivitātes, kas paredz analizēt sociālo pakalpojumu saņēmēju vajadzības pirms attīstības programmas izstrādes uzsākšanas – trīs punkti;
25.2. projektā paredzēts analizēt sociālo pakalpojumu attīstības nozares programmas satura atbilstību pakalpojumu saņēmēju vajadzībām pēc programmas izstrādes – trīs punkti.
26.1. projekta iesniegums ietver līdzšinēji veikto ieguldījumu analīzi un pēctecības novērtējumu – trīs punkti;
26.2. projekta iesniegums neietver līdzšinējo ieguldījumu analīzi un pēctecības novērtējumu – nulle punktu.
27.1. projekta iesniegums satur projekta īstenošanas termiņu risku analīzi – divi punkti;
27.2. projekta iesniegums satur projekta īstenošanas finanšu risku analīzi – divi punkti;
27.3. projekta iesniegums satur aktivitāšu rezultātu un uzraudzības rādītāju izpildes risku analīzi – divi punkti.
28.1. projekta iesniegums paredz tiešu pozitīvu ietekmi – 10 punkti;
28.2. projekta iesniegums paredz netiešu pozitīvu ietekmi – pieci punkti;
28.3. projekts neattiecas uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti – nulle punktu.
29.1. projektā plānoto sociālo pakalpojumu attīstības programmas projektu plānots nodot sabiedriskai apspriešanai plānošanas reģiona iedzīvotājiem – divi punkti;
29.2. projektā plānoto sociālo pakalpojumu attīstības programmas projektu nav plānots nodot sabiedriskai apspriešanai plānošanas reģiona iedzīvotājiem – nulle punktu.
30.1. tā atbilstība šo noteikumu 23.1. un 23.2.apakšpunktā minētajiem attiecināmajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”;
30.2. tas šo noteikumu 23.3.1., 23.3.2., 23.3.3., 23.3.4., 23.3.5 un 23.3.6.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju vērtējumā saņēmis punktu skaitu, kas ir vienāds ar šo noteikumu 34.3., 34.4., 34.5., 34.6., 34.7. un 34.8.apakšpunktā attiecīgajam kvalitātes kritērijam noteikto minimāli iegūstamo punktu skaitu vai ir lielāks par to.
31.1. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 23.1.7., 23.1.8., 23.1.9., 23.1.10., 23.1.11., 23.1.12., 23.1.13., 23.1.14., 23.1.15., 23.1.16., 23.1.17. un 23.1.18.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem;
31.2. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 23.2.2., 23.2.3., 23.2.4., 23.2.5., 23.2.6., 23.2.7., 23.2.8., 23.2.9. un 23.2.10.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem.
32.1. papildu skaidrojuma iesniegšanu;
32.2. šo noteikumu 17.2.apakšpunktā minētā pielikuma pievienošanu;
32.3. izmaksu precizēšanu (samazināšanu vai izslēgšanu), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 46., 49. un 61.punktā minēto izmaksu apmēra ierobežojumus;
32.4. citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 31.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem.
34.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 23.1.1., 23.1.2., 23.1.3., 23.1.4., 23.1.5. vai 23.1.6.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
34.2. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 23.2.1.apakšpunktā minētajam atbilstības kritērijam;
34.3. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 23.3.1.apakšpunktā minētajam kritērijam ir zemāks par četriem punktiem;
34.4. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 23.3.2.apakšpunktā minētajam kritērijam ir zemāks par trim punktiem;
34.5. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 23.3.3.apakšpunktā minētajam kritērijam ir zemāks par trim punktiem;
34.6. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 23.3.4.apakšpunktā minētajam kritērijam ir zemāks par četriem punktiem;
34.7. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 23.3.5.apakšpunktā minētajam kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;
34.8. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 23.3.6.apakšpunktā minētajam kritērijam ir zemāks par diviem punktiem.
44.1. tiešās izmaksas jeb projekta īstenošanas izmaksas;
44.2. netiešās izmaksas, kas ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:
44.2.1. projekta iesnieguma un tā pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;
44.2.2. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas;
44.2.3. projekta administrēšanas izmaksas;
44.3. neparedzētās izmaksas.
45.1. uzņēmuma līguma izmaksas šo noteikumu 6.1., 6.2. un 6.4.apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai;
45.2. iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas, tajā skaitā dienas naudu, naktsmītnes, transporta un ārvalstu iekšzemes transporta izdevumus;
45.3. iepirkumu procedūru īstenošanas izmaksas.
48.1. atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu) izmaksas;
48.2. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas projekta īstenošanas uzraudzībai (dienas nauda, naktsmītnes un transporta izdevumi);
48.3. pasta un elektronisko sakaru pakalpojumu izmaksas;
48.4. komunālo pakalpojumu izmaksas;
48.5. biroja preču un inventāra izmaksas (kancelejas preces un inventāra priekšmeti vērtībā līdz 150 latiem par vienību, ja to kalpošanas laiks ir mazāks par gadu).
51.1. kas nav norādītas šo noteikumu 45., 47., 48., 49., 50.punktā un 44.2.2.apakšpunktā vai neatbilst šo noteikumu 46., 49. un 61.punktā minētajiem izmaksu apmēra ierobežojumiem;
51.2. par kurām projekta iesniedzējs nav uzņēmies saistības projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 47.punktā minētās izmaksas) un par kurām maksājumi nav veikti vienošanās noteiktajā termiņā.
58.1. projekta mērķi;
58.2. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja maiņu;
58.3. projekta īstenošanas termiņu;
58.4. projekta sasniedzamajiem rezultātiem;
58.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu summu vai to plānojumu sadalījumā pa gadiem.
59.1. izmaksu pārdali starp šo noteikumu 45.1., 45.2. un 45.3.apakšpunktā minētajām izmaksu apakšpozīcijām, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējās attiecināmo izmaksu summas;
59.2. izmaksu pārdali šo noteikumu 45.1., 45.2. un 45.3.apakšpunktā minēto apakšpozīciju ietvaros, nepārsniedzot 20 procentu no pārdalāmo izmaksu kopējās attiecināmo izmaksu summas;
59.3. šo noteikumu 49.punktā minēto izmaksu pārdali.
Labklājības ministre I.Purne
Pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 20.novembra noteikumiem Nr.948