E-lietu sekretariāts: Par Latvijas e-pārvaldi pašlaik un nākotnes perspektīvā
28.novembrī Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās (e-lietu) sekretariāta rīkotajā konferencē, kurā diskutēja par Latvijas e-pārvaldi pašlaik un nākotnes perspektīvā, e-lietu ministre Signe Bāliņa norādīja, ka tai jākļūst labākai, kvalitatīvākai, ērtākai, daudzveidīgākai un demokrātiskākai.
Atklājot konferenci, e-lietu ministre uzsvēra, ka šo mērķu īstenošanā Latvijā ir izvēlēts īstais ceļš – e-pakalpojumu ieviešana un attīstība, izmantojot informāciju un komunikācijas tehnoloģiju sniegtās iespējas.
Konferences “ES struktūrfondu ieguldījums Latvijas e-pārvaldē šodien un nākotnē” mērķis bija atskatīties uz paveiktajiem darbiem un veiksmīgi īstenotajiem projektiem e-pārvaldē 2004.–2006.gadā, kā arī diskutēt par jauno projektu attīstības perspektīvu 2007.–2013.gada ERAF plānošanas periodā.
Ar saviem referātiem konferencē uzstājās pārstāvji no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, VA “Kultūras informācijas sistēmas”, Izglītības un zinātnes ministrijas, Valsts reģionālās attīstības aģentūras, kā arī pārstāvji no pašvaldībām, kurās īstenoti nozīmīgi projekti e-pārvaldes īstenošanā.
Tika apspriesti jautājumi, kas saistīti ar administratīvā sloga mazināšanu iedzīvotājiem, iedzīvotāju zināšanām par pieejamajiem e-pakalpojumiem un e-pakalpojumu kvalitātes kritērijiem – lietošanas ātrumu un ērtumu. Tāpat tika diskutēts par sistēmu drošību nākamā plānošanas perioda projektos un dažādu nozaru kopīgām problēmām e-pārvaldē.
E-lietu sekretariātā rīkotajā preses konferencē ministre S.Bāliņa un sekretariāta vadība kopā ar mediju pārstāvjiem diskutēja par nākamajā ES struktūrfondu plānošanas periodā īstenojamiem prioritārajiem projektiem. E-lietu sekretariāts informēja, ka 2007.–2013.gada ERAF plānošanas periodā Latvijai no Baltijas valstīm ir iedalīts vislielākais finansējums IKT jomas attīstībai – 4,1% no kopējā valstij pieejamā struktūrfondu finansējuma apjoma. Lietuvai – 3,5%, Igaunijai – 1,9%.
Evita Naglinska, e-lietu ministra preses sekretāre