Rīgā 2008.gada 25.novembrī (prot. Nr.83 20.§)
4.1. ir ieguvusi augstāko izglītību ceļu nozarē vai satiksmes vadīšanas (menedžmenta) nozarē;
4.2. vismaz piecus gadus darbojusies praktiski vai vadījusi darbus, kas saistīti ar ceļu nozari vai satiksmes vadīšanas nozari, un kurai ir pieredze ceļu projektēšanā un ceļu satiksmes negadījumu analīzē;
4.3. ir saņēmusi auditora sertifikātu normatīvajā aktā par ceļu drošības auditoru sertificēšanu noteiktajā kārtībā.
7.1. ceļu projekti (būvprojekti), kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
7.1.1. attiecībā uz galvenajiem valsts autoceļiem:
7.1.1.1. ceļa posma garums ir vismaz viens kilometrs, bet, ja ceļa posmā attālums starp diviem krustojumiem ir mazāks par vienu kilometru, arī mazāk;
7.1.1.2. ir vismaz viens ceļu krustojums;
7.1.1.3. ir velosipēdu ceļi, gājēju ceļi, apgaismojums, tilti, maksas ceļa posmi, robežpunkti;
7.1.2. attiecībā uz 1. un 2.šķiras valsts autoceļiem:
7.1.2.1. ceļa posma garums ir vismaz divi kilometri, bet, ja ceļa posmā attālums starp diviem krustojumiem ir mazāks par diviem kilometriem, arī mazāk;
7.1.2.2. ir vismaz divi krustojumi;
7.1.2.3. ir vismaz viens regulējams krustojums;
7.1.2.4. ir velosipēdu ceļi, gājēju ceļi, apgaismojums, tilti, maksas ceļa posmi, robežpunkti;
7.1.3. attiecībā uz pilsētu un apdzīvotu vietu maģistrālajām ielām:
7.1.3.1. ceļa posma garums ir vismaz 500 metru, bet, ja ceļa posmā attālums starp diviem krustojumiem ir mazāks par 500 metriem, arī mazāk;
7.1.3.2. ir vismaz viens krustojums;
7.1.3.3. ir velosipēdu ceļi, gājēju ceļi, gājēju pārejas, apgaismojums, tilti;
7.1.4. attiecībā uz pilsētu un apdzīvotu vietu pilsētas un vietējās nozīmes ielām:
7.1.4.1. ceļa posma garums ir vismaz 1000 metru;
7.1.4.2. ir vismaz divi krustojumi;
7.1.4.3. ir vismaz viens regulējams krustojums;
7.2. ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojekti, kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
7.2.1. tiek paredzētas vismaz 50 stāvvietas;
7.2.2. tiek veidots jauns pievienojums galvenajam valsts autoceļam vai 1.šķiras autoceļam, vai pilsētas maģistrālajai ielai;
7.2.3. objektu pievieno zemākas nozīmes ceļam (ielai), bet uz augstākas nozīmes ceļa (ielas) tiek veikta ar objektu saistīta rekonstrukcija;
7.3. esošie ceļi, kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
7.3.1. ja ceļš atrodas Rīgā un viena gada laikā ir notikuši:
7.3.1.1. 16 un vairāk ceļu satiksmes negadījumi 500 metru garā ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.1.2. seši un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar cietušo 500 metru garā ceļa posmā vai ceļa posmā starp diviem krustojumiem;
7.3.1.3. divi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar bojā gājušo 500 metru garā ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.2. ja ceļš atrodas Daugavpilī, Rēzeknē, Ventspilī, Liepājā, Valmierā, Jelgavā, Jūrmalā vai Jēkabpilī un viena gada laikā ir notikuši:
7.3.2.1. astoņi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi 500 metru ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.2.2. trīs un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar cietušo 500 metru ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.2.3. divi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar bojā gājušo 500 metru ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.3. ja ceļš atrodas citās apdzīvotās vietās un viena gada laikā ir notikuši:
7.3.3.1. seši un vairāk ceļu satiksmes negadījumi 500 metru ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.3.2. divi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar cietušo 500 metru ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.3.3. divi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar bojā gājušo 500 metru ceļa posmā vai ceļa posmā starp tuvākajiem krustojumiem, vai krustojumā;
7.3.4. ja ceļš atrodas ārpus apdzīvotām vietām un triju gadu laikā ir notikuši:
7.3.4.1. astoņi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi viena kilometra ceļa posmā vai trīs un vairāk ceļu satiksmes negadījumi krustojumā;
7.3.4.2. trīs un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar cietušo viena kilometra ceļa posmā vai divi un vairāk krustojumā;
7.3.4.3. divi un vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar bojā gājušo viena kilometra ceļa posmā vai krustojumā.
9.1. Eiropas autoceļu tīkla ceļu (E marka) projektiem – 1., 2., 3., 4. un 5.audita stadija;
9.2. galvenajiem valsts autoceļiem – 1., 2., 3. un 4.audita stadija;
9.3. 1.šķiras valsts autoceļiem – 1. un 3.audita stadija;
9.4. 2.šķiras valsts autoceļiem – 3.audita stadija;
9.5. pilsētu un apdzīvotu vietu maģistrālajām ielām – 2. un 3.audita stadija;
9.6. pilsētu un apdzīvotu vietu pilsētas un vietējās nozīmes ielām, kā arī ar ceļu satiksmi saistītiem objektiem – 3.audita stadija.
10.1. projektētājs (būvprojekta izstrādātājs) – ceļa būvprojekta un ar ceļu satiksmi saistīta objekta būvprojekta auditu;
10.2. ceļa pārvaldītājs, ceļa pārvaldītāja uzdevumā projektētājs vai konsultants:
10.2.1. ceļa projekta (izņemot būvprojektu) auditu;
10.2.2. esošo ceļu tīkla vai ceļa (ceļa posma) (turpmāk – esošais ceļš) auditu.
11.1. ceļa vai ar ceļu satiksmi saistīta objekta apkārtnes shēmas un plānus (mērogā aptuveni 1 : 2500 – vispārējām shēmām un 1 : 500 – ceļu mezglu vietām);
11.2. būvprojekta rasējumus un zīmējumus (mērogā no 1 : 500 līdz 1 : 200), kā arī nestandarta risinājumos izmantoto elementu (ja tādi ir) parametru aprakstus;
11.3. projektēšanas uzdevumu, arī tā īpašās prasības;
11.4. ceļa pārvaldītāja datus par satiksmes intensitāti un sastāvu.
16.1. ceļa projekta audits:
16.1.1. pirmā un otrā stadija – ne ilgāk par ceļa projekta izstrādāšanas ilgumu;
16.1.2. trešā stadija – no septiņām darbdienām līdz vienam mēnesim;
16.1.3. ceturtā stadija – no piecām līdz 15 darbdienām;
16.1.4. piektā stadija – ne ilgāk par sešiem mēnešiem;
16.2. esošā ceļa audits:
16.2.1. ne ilgāk par piecām darbdienām vienam kilometram, bet ne mazāk par 18 darbdienām auditam kopumā ceļiem pilsētās;
16.2.2. ne vairāk par trim darbdienām vienam krustojumam, bet ne mazāk par 14 darbdienām auditam kopumā ceļiem pilsētās;
16.2.3. ne vairāk par divām darbdienām vienam kilometram, bet ne mazāk par 16 darbdienām auditam kopumā ceļiem ārpus apdzīvotām vietām un apdzīvotās vietās, kas nav pilsētas;
16.2.4. ne vairāk par trim darbdienām vienam krustojumam, bet ne mazāk par 12 darbdienām auditam kopumā ceļiem ārpus apdzīvotām vietām un apdzīvotās vietās, kas nav pilsētas.
18.1. vai, ņemot vērā sagaidāmo satiksmes intensitāti un ātrumu, paredzētais ceļa tips, plāns un profils garantēs optimālo drošību visām ceļa lietotāju grupām (piemēram, gājējiem, velosipēdu un mopēdu vadītājiem);
18.2. vai tiks paredzēta satiksmes regulēšana ar luksoforiem;
18.3. vai projekts atbildīs prasībai par vairāku ceļa posmu savietojamību;
18.4. vai tiks paredzēta pietiekama vieta apdzīšanai;
18.5. krustojumu skaitu un sadalījumu:
18.5.1. vai tie būs piemēroti paredzētajām ceļa funkcijām;
18.5.2. kā tie ietekmēs apkārtējos, savienotos ceļus (vai problēmas netiek pārceltas uz citu ceļu tīkla daļu);
18.5.3. kā tie ietekmēs sabiedriskā transporta pieejamību;
18.6. vai, ņemot vērā sagaidāmo satiksmes intensitāti, nogriešanās manevrus un mazaizsargāto ceļa lietotāju (gājēju, velosipēdu un mopēdu vadītāju) skaitu, paredzētie krustojumi garantēs mazaizsargāto ceļa lietotāju drošību;
18.7. vai tiks novērsta četrzaru krustojuma rašanās iespēja krustojumos ar šauru ceļu krustošanās leņķi;
18.8. vai tiks novērsta iespēja tuvoties regulējamiem krustojumiem ar ātrumu 70 km/h un vairāk;
18.9. vai tiks paredzēti lokveida krustojumi un kādā veidā samazināta to bīstamība velosipēdu vadītājiem;
18.10. vai tiks paredzēts apgaismojums, panākot nepieciešamo drošību krustojumos un posmos starp ceļu mezgliem;
18.11. kā projekts ietekmēs esošo gājēju un velosipēdu ceļu tīklu;
18.12. vai projektā tiks paredzēti pasākumi mazaizsargāto ceļa lietotāju drošībai;
18.13. vai ceļu satiksmes negadījumu dati par apkārtējo ceļu tīklu liecina par līdzīgām satiksmes drošības problēmām uz projektējamā ceļa;
18.14. vai būs iespējamas problēmsituācijas vietās, kur lauksaimniecības tehnika var uzbraukt uz ceļa.
19.1. vai audita pirmajā stadijā sniegtie ieteikumi ir ņemti vērā;
19.2. paredzētā braukšanas ātruma atbilstību ceļa šķērsprofilam un citiem projekta elementiem;
19.3. paredzētā braukšanas ātruma atbilstību esošajai situācijai;
19.4. ceļa šķērsprofilu:
19.4.1. vai ir paredzēta brauktuves malas līnijas optiska izcelšana ar apmales akmeni;
19.4.2. vai katrai ceļa lietotāju grupai ir paredzēta pietiekama platība;
19.4.3. vai dažādu ceļa lietotāju grupu platības ir pietiekami atdalītas;
19.5. horizontālo un vertikālo plānojumu, kā arī redzamību:
19.5.1. vai paredzētais plānojums atbilst visām prasībām redzamībai krustojumos un sānu redzamībai posmos starp ceļu mezgliem;
19.5.2. vai redzamību neierobežo ceļa zīmes, barjeras, tilta parapeti, būves, nekustīgi šķēršļi, esošie un plānotie stādījumi un tamlīdzīgi šķēršļi;
19.5.3. katras projekta daļas riska faktorus: vai vertikālo līkņu virsotnes nav paredzēts savietot ar nepietiekama rādiusa horizontālajām līknēm, vai luksoforus nav paredzēts uzstādīt nepārredzamās līknēs;
19.5.4. kā ceļa plānojums uztverams abos braukšanas virzienos;
19.6. pievienojumus un vairāku līmeņu šķērsojumus:
19.6.1. vai ceļa lietotāji redz konfliktsituāciju zonu no visiem virzieniem;
19.6.2. vai stoplīnijas, nogriešanās joslas un rampas ir skaidri saskatāmas;
19.6.3. vai pievienojumi veidoti bez asiem līkumiem, stāviem kritumiem un kāpumiem;
19.6.4. vai ceļa lietotājiem kustības trajektorijas ir skaidri saskatāmas krustojumā visos virzienos;
19.6.5. vai visu veidu transportlīdzekļiem ir pietiekami daudz vietas manevrēšanai;
19.6.6. vai gājējiem un velosipēdu vadītājiem ceļa šķērsošana ir droša;
19.6.7. vai nav grūtību ar transportlīdzekļu novietošanu stāvvietās;
19.7. vai plānojums garantē satiksmes plūsmai atbilstošu trajektorijas virziena izvēli;
19.8. lokveida krustojumu specifiku:
19.8.1. vai visas pieejošās joslas ir izliektas un ir noteikts ātruma ierobežojums;
19.8.2. vai centrālā saliņa ir labi saskatāma;
19.8.3. vai ir veikti pasākumi gājēju un velosipēdu vadītāju drošībai;
19.9. krustojumus ar esošo ceļu vai pievienojumus:
19.9.1. pārmaiņas ceļa standartā;
19.9.2. vai ceļa lietotāji laikus redz un izprot krustojumu un ceļa pievienojumu;
19.9.3. vai lokveida krustojums pozitīvi ietekmēs pārmaiņas plānojumā un ceļa standartā;
19.9.4. vai ceļa lietotājiem radīti nepārprotami apstākļi, lai sadalošās joslas sākumā apbrauktu saliņu pa pareizo pusi;
19.9.5. vai esošie krustojumi un ceļa pievienojumi ir bez asiem līkumiem, stāviem kāpumiem un kritumiem;
19.10. vai ir konstrukcijas, kam sarežģīti veidot drenāžu;
19.11. vai ir vietas, kas var applūst;
19.12. vai visās bīstamajās vietās tiks novērsta apdzīšana.
20.1. vai audita otrajā stadijā sniegtie ieteikumi ir ņemti vērā;
20.2. ceļa šķērsgriezumus:
20.2.1. vai tie ir piemēroti satiksmes situācijai;
20.2.2. vai brauktuves augstums virs nomales ir pietiekams;
20.3. apgaismes stabus, luksoforu un citus stabus:
20.3.1. vai ir ievēroti satiksmes drošībai atbilstoši attālumi līdz brauktuvei vai velosipēdu ceļam;
20.3.2. vai ir paredzētas viegli notriecamas satiksmes drošības ierīces;
20.4. ceļa zīmes un ceļa apzīmējumus:
20.4.1. vai ceļa apzīmējumi ir izvietoti visā ceļa posma garumā;
20.4.2. vai informācija ir saprotama;
20.4.3. vai ceļa zīmju ir pietiekami daudz un vai nav lieku ceļa zīmju;
20.4.4. vai ceļa zīmes neaizsedz cita citu vai luksoforus;
20.4.5. vai ceļa zīmes ir pareizi izvietotas un skaidri saskatāmas;
20.5. vai ir pareizi brauktuves malas (apmales) apzīmējumi;
20.6. apgaismojumu:
20.6.1. vai ir risks, ka apgaismojums var optiski maldināt, un vai var rasties blakusefekti attiecībā uz luksoforiem un ceļa zīmēm;
20.6.2. vai ir vietas, kurās ceļu satiksme var kļūt bīstama apgaismojuma izvietojuma dēļ;
20.6.3. vai apgaismojums četrzaru krustojumā rada iespaidu par ceļa turpināšanos aiz krustojuma;
20.6.4. vai gājēju pārejas ir apgaismotas;
20.6.5. vai spēcīgs apkārtējo objektu (ēkas, laukumi, sporta būves, takas, reklāmas) apgaismojums nevar radīt sarežģījumus;
20.6.6. vai apgaismojumu neierobežos koki, krūmi un citi šķēršļi;
20.6.7. vai apgaismojums būs pietiekams;
20.7. barjeras, margas un dzīvžogus:
20.7.1. vai tiltu piloni, tērauda stabi un ietves ir norobežotas ar barjerām un margām, kur tas ir nepieciešams;
20.7.2. vai ir paredzēti dzīvžogi un gājēju barjeras, kas neļauj gājējiem šķērsot ceļu neparedzētā vietā, vai ir barjeras uzbērumos;
20.8. apstādījumus un kokus:
20.8.1. kā to atrašanās vieta un augstums ietekmē redzamību uz ceļa;
20.8.2. vai tie ietekmē ceļa apzīmējumu uztveri un ceļa apgaismojumu;
20.8.3. vai tie pieaugot neradīs sarežģījumus;
20.8.4. vai būs iespējama droša to uzturēšana;
20.9. komunikāciju kameras un skatakas:
20.9.1. vai tās ir pareizi izvietotas;
20.9.2. vai tās ir drošas pārbaudei un uzturēšanai;
20.10. ceļa virsmu:
20.10.1. vai ir lietots atbilstoša tipa segums;
20.10.2. vai atsevišķās vietās ir nepieciešams speciāls segums ar paaugstinātu saķeres koeficientu;
20.10.3. vai seguma maiņas vietas ir izprotamas ceļa lietotājiem un vai tās nevedina uz kļūdainu rīcību;
20.11. krustojumus (pievienojumus) ar esošo ceļu:
20.11.1. ar tiem saistīto agrāko informāciju;
20.11.2. vai signālstabiņi ir pareizi izvietoti;
20.11.3. vai ceļa lietotājiem radīti nepārprotami apstākļi, lai apbrauktu sadalošo saliņu pa pareizo pusi;
20.11.4. vai divu joslu saplūšanas vietā ir izvēlēti pareizi brauktuves apzīmējumi;
20.11.5. vai brauktuves malas līnijas ir visā tās garumā;
20.12. divu joslu posmus, kas sagatavoti paplašināšanai līdz četrām joslām ar sadalošo joslu:
20.12.1. vai vadītājiem no visām ceļa vietām ir nepārprotami skaidrs, ka viņi neatrodas uz vienvirziena ceļa ar divām braukšanas joslām;
20.12.2. vai ceļa zīmes naktī ir skaidri saskatāmas;
20.12.3. vai vietās, kur tas nepieciešams, ir aizliegta apdzīšana;
20.12.4. vai sakarā ar ceļa paplašināšanu ir paredzēti attiecīgi pasākumi tiltu būvniecībā;
20.13. ceļam blakus esošo teritoriju signālus (lidlauku, dzelzceļa transporta un ūdens transporta) no ceļu satiksmes drošības viedokļa.
21.1. vai audita trešajā stadijā sniegtie ieteikumi ir ņemti vērā;
21.2. kā drošības pasākumus uztvers ceļa lietotājs – vieglā pasažieru transportlīdzekļa vadītājs, velosipēda vadītājs un gājējs (arī tumsā);
21.3. brauktuvi – īpaši pievienojumos esošajiem ceļiem;
21.4. sabiedrības informētību par attiecīgā objekta nodošanu ekspluatācijā.
22.1. kā ceļa patiesā funkcija atbilst paredzētajai funkcijai;
22.2. vai satiksmes plūsmas ātrums ir tāds, kāds bija paredzēts;
22.3. vai ceļa standarts un aprīkojums atbilst tā funkcijai, klasifikācijai un satiksmes ātrumam;
22.4. vai ceļa lietotāji nenovieto transportlīdzekļus tā, ka tas var būt bīstami ceļu satiksmei;
22.5. vai apstādījumi netraucē redzamību un neaizsedz ceļa zīmes;
22.6. kādā stāvoklī ir ceļa segums un brauktuves apzīmējumi;
22.7. kādā stāvoklī ir virziena rādītāji;
22.8. kādā stāvoklī ir drenāža;
22.9. vai ir pazīmes, kas liecina, ka tiek braukts pāri sadalošajām saliņām un apmales akmeņiem;
22.10. kuros virzienos pāri krustojumiem un līknēs tiek braukts pa neatbilstošu trajektoriju;
22.11. vai ir pazīmes, kas liecina par konfliktiem un sīkiem negadījumiem (piemēram, bremzēšanas pēdas, sasista stikla lauskas un plastmasas gabali);
22.12. vai attālumi līdz stingiem šķēršļiem ir vienādi;
22.13. vai ir pazīmes, kas liecina par gājēju klātbūtni tiem neparedzētās un bīstamās vietās;
22.14. vai ir nepieciešami papildu pasākumi satiksmes drošībai uz gājēju pārejām;
22.15. vai ir nepieciešami papildu pasākumi satiksmes drošībai velosipēdu vadītājiem;
22.16. vai apgaismojums atbilst noteiktajām prasībām.
23.1. nevienādas nozīmes krustojumus;
23.2. ar luksoforiem regulējamus krustojumus;
23.3. lokveida krustojumus;
23.4. gājēju ceļu un ietvju krustošanās vietas ar ceļu;
23.5. velosipēdu ceļus un gājēju zonas;
23.6. darba vietas uz ceļiem;
23.7. vietējo uzlabojumu ietekmi uz pārējo ceļu tīklu;
23.8. ceļu satiksmes drošības uzlabošanas shēmas;
23.9. ātruma režīmu.
30.1. konstatējošā daļa, kurā norāda trūkumus un neatbilstību normatīviem, kā arī citus faktorus, kas var ietekmēt ceļu satiksmes drošību;
30.2. rezultatīvā daļa, kas ietver secinājumus un, ja nepieciešams, sniedz ieteikumus konstatēto trūkumu novēršanai.
31.1. rakstiski iesniedz pilnvarotajā institūcijā un Satiksmes ministrijā paskaidrojumu, kuri audita atzinumā sniegtie ieteikumi ir ņemti vērā un kuri nav ņemti vērā, pamatojot, kāpēc ieteikumu nav iespējams ņemt vērā;
31.2. ja nepieciešams, tiekas ar pilnvarotās institūcijas pārstāvjiem, lai paskaidrotu, kādēļ audita atzinumā sniegtie ieteikumi nav ņemti vērā. Šīs tikšanās norisi protokolē.
Satiksmes ministrs A.Šlesers