Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2008. gada 28. novembra lēmums Nr. 451 "Par maksas par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem 2009.gadam noteikšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.12.2008., Nr. 187 (3971) https://vestnesis.lv/ta/id/184584

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts meža dienesta Dienvidkurzemes virsmežniecības dienesta informācija Nr.8-3/994

Par mikrolieguma izveidošanu

Vēl šajā numurā

02.12.2008., Nr. 187 (3971)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 451

Pieņemts: 28.11.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.451

Rīgā 2008.gada 28.novembrī (prot. Nr.45, 1.p.)

Par maksas par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem 2009.gadam noteikšanu

 

Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 11.panta otro daļu maksu par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem (turpmāk – infrastruktūras maksa) nosaka, pamatojoties uz metodiku maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem, kuru saskaņā ar Dzelzceļa likuma 12.panta pirmo daļu nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Komisija).

Atbilstoši ar Komisijas 2006.gada 18.janvāra lēmumu Nr.17 apstiprinātās Metodikas maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem (turpmāk – metodika) 14. un 14.1 punktam publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs (turpmāk – pārvaldītājs) informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai nākamajam kalendārajam gadam iesniedz dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējam katru gadu līdz 1.oktobrim.

Metodikas 15.punktā ir noteikts, ka vienlaikus ar informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai pārvaldītājs iesniedz dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējam zvērināta revidenta ziņojumu par izmaksu pamatotību un to attiecināšanu atbilstoši metodikai.

Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 13.panta trešo daļu, Dzelzceļa likuma 12.panta desmitajā daļā minētajos gadījumos infrastruktūras maksu nosaka Komisija saskaņā ar likumu “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”.

Atbilstoši metodikas 16.punktam dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējs, t.i., Komisija, infrastruktūras maksu nosaka reizi gadā līdz 1.decembrim. Infrastruktūras maksu pārvaldītājs piemēro nākamajā kalendārajā gadā.

Komisija konstatē:

1. Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”, vienotais reģistrācijas numurs: 40003032065, juridiskā adrese: Gogoļa iela 3, Rīga, LV-1547 (turpmāk – valsts AS “Latvijas dzelzceļš”), kā pārvaldītājs veic starptautiskos pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, kā arī ietilpst vienā koncernā ar dzelzceļa kravu pārvadājumu pakalpojumu sniedzēju, līdz ar to valsts AS “Latvijas dzelzceļš” saskaņā ar Dzelzceļa likuma 12.panta desmito daļu nedrīkst noteikt infrastruktūras maksu.

2. 2008.gada 29.septembrī valsts AS “Latvijas dzelzceļš” iesniedza Komisijai informāciju infrastruktūras maksas 2009.gadam noteikšanai (valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 26.septembra vēstule Nr.VL-7/815).

3. Kopā ar informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai Komisija saņēma komandītsabiedrības “S.Vilcānes audits” sagatavoto zvērināta revidenta ziņojumu par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas pārvadājumiem izmaksu pamatotību un to attiecināšanas atbilstību Metodikai maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem (turpmāk – zvērināta revidenta ziņojums).

4. Lai Komisija varētu noteikt infrastruktūras maksu 2009.gadam, Komisija ar 2008.gada 9.oktobra vēstuli Nr.1-2.51/3710 lūdza valsts AS “Latvijas dzelzceļš” iesniegt papildu informāciju par pārvadājumu apjomu faktisko izpildi, par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmaksu faktisko izpildi, kā arī valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 26.septembra vēstulē Nr.VL-7/815 iesniegtās informācijas precizējumus un skaidrojumus.

5. Komisija 2008.gada 14.oktobrī no valsts AS “Latvijas dzelzceļš” saņēma pieprasīto informāciju (valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 13.oktobra vēstule Nr.DF-14/515).

6. Komisija ar 2008.gada 15.oktobra vēstuli Nr.1-2.51/3780 lūdza valsts AS “Latvijas dzelzceļš” sniegt Komisijai precizējumus un skaidrojumus par iepriekš iesniegto informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai, kā arī iesniegt papildu informāciju.

7. Komisija 2008.gada 22.oktobrī no valsts AS “Latvijas dzelzceļš” saņēma pieprasīto informāciju (valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 20.oktobra vēstule Nr.DF-14/524).

8. Komisijas padome 2008.gada 29.oktobra sēdē izskatīja jautājumu “Par starpziņojumu par maksas par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem noteikšanu 2009.gadam”, kura izskatīšanā piedalījās un skaidrojumus sniedza pārvaldītāja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvji.

9. Saistībā ar Komisijas padomes 2008.gada 29.oktobra sēdē jautājuma “Par starpziņojumu par maksas par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem noteikšanu 2009.gadam” izskatīšanas gaitā pārvaldītāja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvju sniegtajiem skaidrojumiem, Komisija ar 2008.gada 29.oktobra vēstuli Nr.1-2.51/3920 lūdza valsts AS “Latvijas dzelzceļš” iesniegt Komisijā precizētu darba samaksas fonda prognozi 2009.gadam, precizētu kurināmā izmaksu prognozi 2009.gadam, precizētu kapitāla izmaksu aprēķinu 2009.gadam un precizētu “Pārējo izmaksu” aprēķinu 2009.gadam, kā arī papildu informāciju un skaidrojumus par iepriekš Komisijā iesniegto informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai.

10. Komisija 2008.gada 4.novembrī no valsts AS “Latvijas dzelzceļš” saņēma pieprasīto informāciju (valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 3.novembra vēstule Nr.VL-7/951).

11. Lai izzinātu ieinteresēto personu viedokļus, Komisija 2008.gada 13.novembrī rīkoja apspriedi par infrastruktūras maksas 2009.gadam projektu. Priekšlikumus un viedokļus izteica pārvaldītāja valsts AS “Latvijas dzelzceļš”, AS “Pasažieru vilciens”, SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis”, SIA “LDZ Cargo” AS “Baltijas Ekspresis”, AS “Baltijas tranzīta serviss”, Satiksmes ministrijas, valsts SIA “Autotransporta direkcija”, Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības, biedrības “Latvijas Tranzīta biznesa asociācija” un biedrības “Baltijas asociācijas – Transports un loģistika” pārstāvji.

Apspriedes dalībnieki piekrita tam, ka ir palielinājušās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksas, daļa apspriedes dalībnieku uzskatīja, ka aprēķinātais infrastruktūras maksas 2009.gadam projekts ir pamatots, tomēr daļa pauda uzskatu, ka, ņemot vērā pārvaldītāja finanšu rādītājus un ekonomisko situāciju valstī, infrastruktūras maksa būtu jāsaglabā esošas infrastruktūras maksas līmenī.

AS “Baltijas Ekspresis” un biedrības “Latvijas tranzīta biznesa asociācija” pārstāvji apspriedē izteiktos viedokļus Komisijā iesniedza rakstiski (AS “Baltijas Ekspresis” 2008.gada 11.novembra vēstule Nr.1-1/455 un biedrības “Latvijas Tranzīta biznesa asociācija” 2008.gada 12.novembra vēstule Nr.4/1-158).

12. Izvērtējot valsts AS “Latvijas dzelzceļš” iepriekš iesniegto informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai, kā arī sniegtos skaidrojumus, Komisija ar 2008.gada 13.novembra vēstuli Nr.1-2.51/4126 lūdza valsts AS “Latvijas dzelzceļš” veikt 2009.gadam aprēķināto publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmaksu precizējumus, iesniedzot Komisijai precizētu “Pārējo izmaksu” aprēķinu, iekļaujot tajā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras objektu apsardzes pakalpojumu izmaksas atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra noteikumiem Nr.923, kā arī precizētu nolietojuma aprēķinu, atbilstoši sagaidāmajai pamatlīdzekļu vērtībai.

13. Komisija 2008.gada 20.novembrī no valsts AS “Latvijas dzelzceļš” saņēma pieprasīto informāciju (valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 19.novembra vēstule Nr.D-7/989).

14. 2008.gada 27.novembrī valsts AS “Latvijas dzelzceļš” iesniedza Komisijai valsts AS “Latvijas dzelzceļš” Valdes 2008.gada 26.novembra lēmumu Nr.36/303, ar kuru valsts AS “Latvijas dzelzceļš” Valde piekrīt Komisijas padomes lēmuma projektā, kas tika nosūtīts valsts AS “Latvijas dzelzceļš” ar Komisijas 2008.gada 21.novembra vēstuli Nr.2-2.51/4191, norādītajai maksai par valsts AS “Latvijas dzelzceļš” publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem 2009.gadam (valsts AS “Latvijas dzelzceļš” 2008.gada 27.novembra vēstule Nr.DF-14/693).

Valsts AS “Latvijas dzelzceļš” ar 2008.gada 27.novembra vēstuli Nr.DF-14/693 iesniedza arī vēstuļu kopijas, ar kurām valsts AS “Latvijas dzelzceļš” Valdes 2008.gada 26.novembra lēmums Nr.36/303 tika nosūtīts valsts AS “Latvijas dzelzceļš” valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvim un valsts AS “Latvijas dzelzceļš” padomes priekšsēdētājam.

15. Pārvaldītāja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvji – valdes priekšsēdētājs U.Magonis un valdes loceklis A.Strakšas – Komisijas padomes sēdē izteica viedokli, ka infrastruktūras maksas projekts, kurš paredz sadārdzinājumu kravu vilcieniem vidēji par 13,6% un pasažieru vilcieniem vidēji par 17,7%, ir minimāli nepieciešamais, kurš, piepildoties 2009.gada vilcienu kustības apjoma prognozei, ļauj saglabāt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras caurlaides spēju, garantēt vilcienu kustības drošību un turpināt realizēt Eiropas Savienības līdzfinansētos projektus.

Turklāt U.Magonis pauda uzskatu, ka šobrīd nepastāv objektīvi iemesli atlaižu piemērošanai infrastruktūras maksai.

Izvērtējot informāciju infrastruktūras maksas 2009.gadam noteikšanai, zvērināta revidenta ziņojumu un papildu informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai, Komisija secina:

1. Valsts AS “Latvijas dzelzceļš” saskaņā ar metodikas 14. un 14.1 punktu ir iesniegusi visu nepieciešamo informāciju infrastruktūras maksas 2009.gadam noteikšanai.

2. Komisija saskaņā ar metodikas 15.punktu ir saņēmusi zvērināta revidenta ziņojumu par izmaksu pamatotību un to attiecināšanu atbilstoši metodikai. Ziņojumā norādīts, ka dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksas ir attiecināmas uz šo pakalpojumu, ir pamatotas un sadalītas pa konkrētām vilcienu kategorijām atbilstoši metodikai.

3. Atbilstoši saņemtai informācijai, kas minēta šā lēmuma konstatējošās daļas 5.,7.,10.,13.,14.punktā, valsts AS “Latvijas dzelzceļš” ir precizējis infrastruktūras maksas 2009.gadam noteikšanai izmantotās izmaksas šādās pozīcijās:

3.1. darba samaksas fondu, saglabājot esošajā līmenī;

3.2. samazinot plānotās kurināmā izmaksas;

3.3. samazinot kapitāla atdevi, no aprēķiniem izslēdzot Eiropas Savienības struktūrfondiem atbilstošo pamatlīdzekļu vērtību;

3.4. samazinot aprēķināto nolietojumu, atbilstoši sagaidāmajai pamatlīdzekļu vērtībai;

3.5. precizējot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras objektu apsardzes pakalpojumu izmaksas, atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra noteikumiem Nr.923;

3.6. neiekļaujot izmaksas, kuras paredzētas staciju remontiem 2009.gadā.

4. Komisija ir pārbaudījusi iesniegtos dzelzceļa infrastruktūras izmaksu rādītājus un aprēķinus un konstatējusi, ka tie atbilst metodikā noteiktajai aprēķina pieejai.

5. Izmantojot valsts AS “Latvijas dzelzceļš” iesniegtās un Komisijas pārbaudītās pārvadājumu apjomu prognozes, publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmaksas un publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmaksu precizējumus, Komisija 2009.gadam aprēķinājusi šādu viena vilciena kilometra pašizmaksu (latos par vienu vilcienu kilometru):

5.1. kravu vilcieniem – 6,45;

5.2. pasažieru elektrovilcieniem – 3,90;

5.3. pasažieru dīzeļvilcieniem, motrisēm – 3,30;

5.4. pasažieru vilcieniem ar lokomotīvi (dīzeļlokomotīves un tvaika lokomotīves vilce) – 3,62;

5.5. šaursliežu vilcieniem – 1,50.

Pamatojoties uz Dzelzceļa likuma 11.panta otro daļu, 13.panta trešo daļu, likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta pirmās daļas 9.punktu un otro daļu,

 

padome nolemj:

1. Noteikt maksu par valsts AS “Latvijas dzelzceļš” publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem 2009.gadam (latos par vienu vilcienu kilometru):

1.1. kravu vilcieniem – 6,45;

1.2. pasažieru elektrovilcieniem – 3,90;

1.3. pasažieru dīzeļvilcieniem, motrisēm – 3,30;

1.4. pasažieru vilcieniem ar lokomotīvi (dīzeļlokomotīves un tvaika lokomotīves vilce) – 3,62;

1.5. šaursliežu vilcieniem – 1,50.

2. Noteikt, ka lēmuma 1.punktā noteiktā infrastruktūras maksa stājas spēkā ar 2009.gada 1.janvāri.

Šis lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Ja mainās rentabilitāti ietekmējošie faktori, Komisija var ierosināt pārskatīt infrastruktūras maksu un atcelt šo lēmumu.

Šo lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto lēmumu.

 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!