Ministru kabineta noteikumi Nr.939
Rīgā 2008.gada 11.novembrī (prot. Nr.80 51.§)
Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.1.1.aktivitāti “Mācību aprīkojuma modernizācija un infrastruktūras uzlabošana profesionālās izglītības programmu īstenošanai”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.prioritātes “Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai” 3.1.1.pasākuma “Profesionālās izglītības infrastruktūra” 3.1.1.1.aktivitāti “Mācību aprīkojuma modernizācija un infrastruktūras uzlabošana profesionālās izglītības programmu īstenošanai” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma (turpmāk – projekta iesniegums) iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir profesionālās izglītības programmu īstenošanu nodrošinošās infrastruktūras uzlabošana, lai veicinātu profesionālās izglītības atbilstību darba tirgus prasībām.
3. Aktivitātes mērķa grupa ir profesionālās izglītības iestādes, profesionālās izglītības iestāžu izglītojamie un pedagogi.
4. Aktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 20.punktā minētās darbības un sasniedzot uzraudzības iznākuma rādītāju – profesionālās izglītības iestāžu skaits, kurām līdz 2013.gadam uzlabota infrastruktūra, – 53 (no tām vismaz 10 profesionālās izglītības iestādes pielāgotas personām ar funkcionāliem traucējumiem). Ja atbalstāmās profesionālās izglītības iestādes tiek apvienotas, iznākuma rādītājs var mainīties.
5. Projektu iesniegumu atlase aktivitātē notiek ierobežotas projektu iesniegumu atlases (turpmāk – ierobežota atlase) veidā. Ierobežoto atlasi 2007.–2013.gada plānošanas periodā atbildīgā iestāde organizē ne vairāk kā divās kārtās:
5.1. pirmo kārtu organizē ne vēlāk kā 60 dienas pēc šo noteikumu 21.7.apakšpunktā noteiktā profesionālās izglītības iestāžu saraksta apstiprināšanas par visu pieejamo reģionālā finansējuma kvotu un atbalstāmo profesionālās izglītības iestāžu kvotu. Ja projekta iesniegumos pieprasītā projekta attiecināmo izmaksu kopsumma ir mazāka par reģionam pieejamā finansējuma kvotas apjomu:
5.1.1. nepārsniedzot šo noteikumu 15.punktā noteikto projekta attiecināmo izmaksu maksimālo kopsummu, katra reģiona finansējuma atlikumu atbilstoši šo noteikumu 34.3.1., 34.3.2., 34.3.9. un 34.3.10.apakšpunkta kritērijos iegūtās punktu summas reizinājumam ar izglītības iestādes klātienes audzēkņu kopējo skaitu, pamatojoties uz atbildīgās iestādes priekšlikumu, proporcionāli sadala starp tām attiecīgā reģiona profesionālajām izglītības iestādēm, kuru projektu iesniegumi nav noraidīti;
5.1.2. reģiona finansējuma atlikumā neieskaita tās profesionālās izglītības iestādes projekta iesniegumā pieprasīto projekta attiecināmo izmaksu summu, kuras projekta iesniegums ir noraidīts;
5.2. ja pēc pirmās kārtas pilnībā nav apgūta reģionālā finansējuma kvota, atbildīgā iestāde organizē otro kārtu. Otrajā kārtā šo noteikumu 22.punktā noteikto uzaicinājumu nosūta profesionālās izglītības iestādēm, kuru projektu iesniegumi noraidīti pirmajā kārtā. Profesionālās izglītības iestādei pieejamais finansējuma apmērs ir tāds pats kā pirmajā kārtā. Otro kārtu organizē ne ātrāk kā sešus mēnešus pēc pirmās kārtas izsludināšanas.
6. Aktivitāti finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem, valsts budžeta un pašvaldību līdzfinansējuma. Kopējais ierobežotās atlases ietvaros pieejamais finansējums ir 58 911 511 latu, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 50 074 785 lati un nacionālais publiskais līdzfinansējums 8 836 726 lati.
7. Izglītības un zinātnes ministrija nodrošina atbildīgās iestādes funkcijas. Atbildīgā iestāde:
7.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
7.1.1. izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu, projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
7.1.2. izveido ierobežotas atlases vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija);
7.1.3. nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
7.1.4. izvērtē projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
7.2. sagatavo apstiprinātajam Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam (turpmāk – projekts) nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu;
7.3. uzkrāj datus par projekta iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
7.4. saskaņo šo noteikumu 60.punktā noteiktos projekta grozījumus;
7.5. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;
7.6. nodrošina šo noteikumu 6.punktā noteiktās aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma nepārsniegšanu un uzrauga un kontrolē pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;
7.7. izstrādā projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;
7.8. ievieto savā mājaslapā internetā Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu un projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību.
8. Valsts izglītības attīstības aģentūra nodrošina sadarbības iestādes funkcijas. Sadarbības iestāde:
8.1. kopīgi ar atbildīgo iestādi izstrādā standartvienošanos par projekta īstenošanu;
8.2. slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu un nosaka projekta īstenošanas noteikumus finansējuma saņēmējam saskaņā ar šo noteikumu prasībām;
8.3. veic projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
8.4. sniedz atbildīgajai iestādei informāciju, kas nepieciešama valsts budžeta līdzekļu pieprasīšanai, lai īstenotu projektu;
8.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
8.6. sagatavo un iesniedz informāciju atbildīgajai iestādei par projekta īstenošanu un tam pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi;
8.7. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē, vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
8.8. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;
8.9. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam, kas saistīta ar vienošanās noteikumu izpildi;
8.10. uzkrāj datus par projekta īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
8.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju.
9. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma piešķiršanas noteikumi
10. Ierobežotai atlasei projekta iesniegumu var iesniegt valsts, pašvaldības vai citu juridisku personu dibināta profesionālās izglītības iestāde, kas reģistrēta Latvijas Republikas Izglītības iestāžu reģistrā, vai tās dibinātājs, ja atbildīgā iestāde profesionālās izglītības iestādi vai tās dibinātāju ir uzaicinājusi iesniegt projekta iesniegumu.
11. Projekta iesnieguma iesniedzējs ierobežotas atlases ietvaros var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
12. Aktivitātes ietvaros atbalsts tiek sniegts atbilstoši katram plānošanas reģionam noteiktajai plānošanas reģiona profesionālās izglītības iestāžu kvotai un plānošanas reģiona finansējuma kvotai.
13. Plānošanas reģiona profesionālās izglītības iestāžu kvota katram plānošanas reģionam ir šāda:
13.1. Kurzemes plānošanas reģionā astoņas profesionālās izglītības iestādes;
13.2. Latgales plānošanas reģionā 11 profesionālās izglītības iestādes;
13.3. Rīgas plānošanas reģionā 19 profesionālās izglītības iestādes;
13.4. Vidzemes plānošanas reģionā deviņas profesionālās izglītības iestādes;
13.5. Zemgales plānošanas reģionā sešas profesionālās izglītības iestādes.
14. Plānošanas reģiona finansējuma kvota katram plānošanas reģionam ir šāda:
14.1. Kurzemes plānošanas reģionā 8 400 781 lats;
14.2. Latgales plānošanas reģionā 9 584 903 lati;
14.3. Rīgas plānošanas reģionā 25 025 610 latu;
14.4. Vidzemes plānošanas reģionā 7 534 782 lati;
14.5. Zemgales plānošanas reģionā 8 365 435 lati.
15. Projekta attiecināmo izmaksu minimālā kopsumma ir 196 785 lati, projekta attiecināmo izmaksu maksimālā kopsumma ir 1 967 851 lats.
16. Ja līdz ierobežotas atlases projektu iesniegumu iesniegšanas beigu termiņam divas vai vairākas aktivitātē atbalstāmās profesionālās izglītības iestādes tiek apvienotas, atbalstāmajai profesionālās izglītības iestādei, kurā pēc apvienošanas īsteno šo noteikumu 20.1.apakšpunktā noteiktās programmas, projekta maksimālo izmaksu summu veido apvienoto profesionālās izglītības iestāžu projekta maksimālo izmaksu summa. Šī summa nepārsniedz šo noteikumu 15.punktā minēto projekta maksimālo attiecināmo izmaksu summu.
17. Profesionālās izglītības iestādei pieejamo finansējumu aprēķina, izmantojot šādu formulu:
Fi = F fin /Fiest × Σkp /Σks, kur
Fi – profesionālās izglītības iestādes finansējuma apmērs;
Ffin – plānošanas reģiona finansējuma kvota katram plānošanas reģionam;
Fiest – attiecīgā plānošanas reģiona profesionālās izglītības iestāžu kvota;
kp – profesionālās izglītības iestādes iegūto punktu skaits;
ks – profesionālās izglītības iestāžu kvalitatīvajā vērtēšanā iegūstamo punktu svars.
Σkp = (bi + mi + di + Bi + Mi + Di ), kur
bi – iegūto punktu skaits atbilstoši šo noteikumu 34.3.3.apakšpunktā minētajam kritērijam;
mi – iegūto punktu skaits atbilstoši šo noteikumu 34.3.4.apakšpunktā minētajam kritērijam;
di – iegūto punktu skaits atbilstoši šo noteikumu 34.3.5.apakšpunktā minētajam kritērijam;
Bi – iegūto punktu skaits atbilstoši šo noteikumu 34.3.6.apakšpunktā minētajam kritērijam;
Mi – iegūto punktu skaits atbilstoši šo noteikumu 34.3.7.apakšpunktā minētajam kritērijam;
Di – iegūto punktu skaits atbilstoši šo noteikumu 34.3.8.apakšpunktā minētajam kritērijam.
Σks = (bmax +
bmin)/2 + (mmax + mmin)/2
+
(dmax + dmin)/2 + (Bmax +
Bmin)/2 + (Mmax + Mmin)/2 +
(Amax + Amin)/2 + (Cmax +
Cmin)/2, kur
bmax – šo noteikumu 34.3.3.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
bmin – šo noteikumu 34.3.3.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits;
mmax – šo noteikumu 34.3.4.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
mmin – šo noteikumu 34.3.4.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits;
dmax – šo noteikumu 34.3.5.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
dmin – šo noteikumu 34.3.5.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits;
Bmax – šo noteikumu 34.3.6.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
Bmin – šo noteikumu 34.3.6.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits;
Mmax – šo noteikumu 34.3.7.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
Mmin – šo noteikumu 34.3.7.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits;
Amax – šo noteikumu 34.3.1.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
Amin – šo noteikumu 34.3.1.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits;
Cmax – šo noteikumu 34.3.2.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais maksimālais punktu skaits;
Cmin – šo noteikumu 34.3.2.apakšpunktā minētajā kritērijā iegūstamais minimālais punktu skaits.
18. Vērtējot profesionālās izglītības iestādi atbilstoši šo noteikumu 34.3.3., 34.3.4., 34.3.5. un 34.3.7.apakšpunktā noteiktajiem kritērijiem, tiek ņemti vērā dati uz 2006.gada 1.oktobri.
19. Maksimāli pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu summas. Finansējuma saņēmējs, īstenojot projektu, nodrošina līdzfinansējumu vismaz 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu summas.
III. Atbalstāmās darbības
20. Aktivitātes ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
20.1. mācību iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju modernizācija, tajā skaitā to iegāde, kā arī profesionālo izglītības programmu īstenošanai nepieciešamo informācijas tehnoloģiju nodrošināšana vismaz vienā profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmā šādās prioritārās izglītības tematiskajās jomās vai programmu grupās:
20.1.1. mehānika un metālapstrāde;
20.1.2. enerģētika;
20.1.3. elektronika un automātika;
20.1.4. ķīmijas tehnoloģijas un biotehnoloģija;
20.1.5. mašīnzinības;
20.1.6. pārtikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;
20.1.7. tekstiliju ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;
20.1.8. kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;
20.1.9. poligrāfijas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;
20.1.10. būvniecība un civilā celtniecība;
20.1.11. lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība;
20.1.12. veterinārija;
20.1.13. individuālie pakalpojumi (tūrisma un atpūtas organizācija vai viesnīcu un restorānu serviss);
20.1.14. mākslas (radošās industrijas) grupas;
20.2. profesionālās izglītības iestāžu ēku, būvju, telpu un infrastruktūras rekonstrukcija un renovācija;
20.3. bibliotēkas un vismaz divu dabaszinātņu kabinetu (matemātikas, fizikas, ķīmijas, bioloģijas vai informācijas tehnoloģiju (turpmāk – mācību kabineti)) modernizācija;
20.4. profesionālās izglītības iestāžu pielāgošana personām ar funkcionāliem traucējumiem.
IV. Projektu iesniegumu atlases kārtība
21. Atbalstāmo profesionālās izglītības iestāžu un modernizējamo izglītības programmu sarakstu sagatavo četru mēnešu laikā šādā kārtībā:
21.1. Izglītības un zinātnes ministrija, ievērojot šo noteikumu 13. un 14.punktā noteiktās kvotas un šo noteikumu 34.2.15.1., 34.2.15.2., 34.2.15.3. un 34.2.15.4.apakšpunkta nosacījumus, un plānošanas reģionu priekšlikumus, izstrādā un nosūta saraksta projektu Labklājības ministrijai un Kultūras ministrijai;
21.2. Labklājības ministrija saskaņā ar šo noteikumu 21.1.apakšpunktā sniegto saraksta projektu piecu darbdienu laikā no saraksta projekta saņemšanas sniedz atzinumu Izglītības un zinātnes ministrijai par profesionālās izglītības iestādēm, kuras atbilst šo noteikumu 34.2.15.2.apakšpunkta prasībām;
21.3. Kultūras ministrija saskaņā ar šo noteikumu 21.1.apakšpunktā sniegto saraksta projektu piecu darbdienu laikā no saraksta projekta saņemšanas sniedz atzinumu Izglītības un zinātnes ministrijai par sarakstā iekļautajām Kultūras ministrijas padotībā esošajām profesionālās izglītības iestādēm;
21.4. Izglītības un zinātnes ministrija, ņemot vērā šo noteikumu 21.2. un 21.3.apakšpunktā saņemtos atzinumus, precizē saraksta projektu un nosūta to plānošanas reģionu attīstības padomēm par attiecīgajā reģionā atbalstāmajām profesionālās izglītības iestādēm un tajās modernizējamām izglītības programmām;
21.5. plānošanas reģionu attīstības padomes 20 darbdienu laikā, ievērojot reģiona darba tirgus prasības, sniedz atzinumu Izglītības un zinātnes ministrijai par saņemto saraksta projektu, kā arī, ja nepieciešams, attiecīgā plānošanas reģiona profesionālās izglītības iestāžu kvotas ietvaros sniedz priekšlikumus par grozījumiem saraksta projektā par tās teritorijā atbalstāmajām profesionālās izglītības iestādēm un tajās modernizējamām izglītības programmām;
21.6. atbildīgā iestāde izvērtē šo noteikumu 21.2., 21.3. un 21.5.apakšpunktā noteiktajā kārtībā saņemtos atzinumus un izsvītro no saraksta projekta profesionālās izglītības iestādes un tajās modernizējamās izglītības programmas, kas neatbilst šo noteikumu 34.2.15.1., 34.2.15.2., 34.2.15.3. un 34.2.15.4.apakšpunktā noteiktajiem atbilstības kritērijiem, informējot plānošanas reģionu attīstības padomes. Precizēto saraksta projektu un atzinumus Izglītības un zinātnes ministrija iesniedz Profesionālās izglītības un nodarbinātības trīspusējās sadarbības apakšpadomei (turpmāk – apakšpadome), pievienojot šo noteikumu 21.1. un 21.4.apakšpunktā minētos sākotnējos saraksta projektus. Apakšpadome 20 darbdienu laikā izvērtē precizēto saraksta projektu, sākotnējos saraksta projektus un saņemtos atzinumus un sniedz atzinumu atbildīgajai iestādei par atbalstāmajām profesionālās izglītības iestādēm un modernizējamām izglītības programmām;
21.7. atbildīgā iestāde izvērtē šo noteikumu 21.6.apakšpunkta kārtībā saņemto atzinumu un apstiprina atbalstāmo profesionālās izglītības iestāžu un modernizējamo izglītības programmu sarakstu.
22. Atbildīgā iestāde uzaicina iesniegt projekta iesniegumu atbalstāmo profesionālās izglītības iestāžu sarakstā iekļauto atbalstāmo profesionālās izglītības iestādi vai tās dibinātāju. Uzaicinājumā iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai atlasei norāda:
22.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 20 darbdienām;
22.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu, kārtību tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta veidā;
22.3. mājaslapas adresi internetā, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanā izmantojamie dokumenti.
23. Projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai (1.pielikums). Sagatavojot projekta iesniegumu un aizpildot projekta iesnieguma veidlapu, ievēro šādus nosacījumus:
23.1. projekta iesniegumu sagatavo latviešu valodā datorrakstā, aizpildot visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;
23.2. projekta iesniegumam pievieno visus šo noteikumu 24.punktā norādītos dokumentus;
23.3. projekta iesniegumu papīra formā iesniedz trijos eksemplāros (oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”), pievienojot identisku tā elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā;
23.4. projekta iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas), lapas sanumurētas, un visi dokumenti ir noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādi un noformēšanu;
23.5. projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā iesniedz parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā;
23.6. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus nemaina un nedzēš;
23.7. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību;
23.8. nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 47., 49., 51. un 53.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām un šo noteikumu 50., 54., 55. un 56.punktā noteiktajam izmaksu apjoma ierobežojumam, pamatojot projektā plānotās izmaksas un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem;
23.9. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona, projekta iesniegumam pievienojot attiecīgo pilnvarojumu;
23.10. projekta iesnieguma oriģinālu un kopijas ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo.
24. Projekta iesniegumam pievieno:
24.1. projekta iesniedzēja apliecinājumu par nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu. Ja projekta iesniedzējs ir ministrijas padotībā esoša profesionālās izglītības iestāde, projekta iesniegumam pievieno attiecīgās ministrijas lēmumu par nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu;
24.2. projekta iesnieguma iesniedzēja aptaujas lapu par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
24.3. ja projekta iesnieguma iesniedzējs nav tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde vai atvasināta publiska persona – Valsts ieņēmumu dienesta izziņu, kas izsniegta ne vēlāk kā divus mēnešus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu. Projekta iesniedzējs var pilnvarot atbildīgo iestādi iegūt ziņas no Valsts ieņēmumu dienesta;
24.4. projekta iesnieguma iesniedzēja sagatavotu finansēšanas plāna projektu (2.pielikums);
24.5. citus dokumentus, kas pamato projekta iesnieguma atbilstību šajos noteikumos minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
25. Projekta iesniegumu var iesniegt vienā no šādiem veidiem:
25.1. papīra formā, pievienojot identisku tā elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā;
25.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā.
26. Šo noteikumu 22.punktā minētajā uzaicinājumā norādītais projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniskā veidā vai nosūtot pa pastu.
27. Atbildīgā iestāde reģistrē projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesnieguma iesniedzējam izsniedz personīgi uzreiz vai 10 darbdienu laikā nosūta pa pastu vai elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā.
V. Projektu iesniegumu vērtēšana
28. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un kvalitātes kritērijiem.
29. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina vērtēšanas komisija, kuras sastāvā iekļauj pārstāvjus no Kultūras ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas un Izglītības un zinātnes ministrijas.
30. Vērtēšanas komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes, sadarbības iestādes un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji. Darbam vērtēšanas komisijā var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus bez balsstiesībām.
31. Vērtēšanas komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes apstiprināts nolikums.
32. Vērtēšanas komisijas locekļi un eksperti pirms projektu iesniegumu vērtēšanas paraksta apliecinājumu, ka nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņi varētu pārkāpt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai un kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesnieguma iesniedzēja projekta iesnieguma izvēlē.
33. Projektu iesniegumus vērtē saskaņā ar atbildīgās iestādes apstiprinātu vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību.
34. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:
34.1. administratīvie kritēriji:
34.1.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai atlasei;
34.1.2. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;
34.1.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
34.1.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
34.1.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši norādītajai projekta iesnieguma veidlapai un ir aizpildīts;
34.1.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā ar nepieciešamo projekta iesnieguma eksemplāru skaitu (oriģināls un divas apliecinātas kopijas), iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) vai ir iesniegts elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām, kā arī visi iesniegtie dokumenti ir noformēti atbilstoši noteiktajām prasībām;
34.1.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
34.1.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 24.punktā norādītie pielikumi;
34.1.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 68. un 69.punktā noteiktajam projekta īstenošanas periodam;
34.1.10. projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;
34.1.11. projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 19.punktā noteikto līdzfinansējuma apjomu;
34.1.12. projekta minimālo attiecināmo izmaksu summa nav mazāka par 196 785 latiem, un maksimālo attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 1 967 851 latu;
34.1.13. projekta attiecināmās izmaksas pa gadiem ir norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un saskan ar projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
34.1.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 47., 49., 51. un 53.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
34.1.15. projekta plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 50., 54., 55., 56.punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus;
34.2. atbilstības kritēriji (projekta iesnieguma un projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji):
34.2.1. projekts atbilst šo noteikumu 2.punktā noteiktajam aktivitātes mērķim;
34.2.2. projektā ir paredzēts uzlabot vismaz vienu profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmu prioritārās izglītības tematiskajās jomās vai programmu grupās;
34.2.3. projektā paredzētos līdzekļus plānots ieguldīt ēkās (būvēs), kurās tiek īstenotas profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmas prioritārajās tematiskajās jomās vai programmu grupās un kas ir attiecīgās profesionālās izglītības iestādes dibinātāja īpašumā;
34.2.4. projektā paredzēts īstenot vienu vai vairākas no šādām atbalstāmajām darbībām:
34.2.4.1. profesionālās izglītības iestāžu ēku, būvju, infrastruktūras (jaunbūves, renovējamas un rekonstruējamas būves) uzlabošana;
34.2.4.2. iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju nodrošināšana (iegāde), lai modernizētu profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmas, tajā skaitā profesionālo izglītības programmu īstenošanai nepieciešamo informācijas tehnoloģiju nodrošināšana;
34.2.4.3. bibliotēku un vismaz divu mācību kabinetu modernizācija;
34.2.4.4. profesionālās izglītības iestāžu pielāgošana personām ar funkcionāliem traucējumiem;
34.2.5. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
34.2.6. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
34.2.7. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
34.2.8. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;
34.2.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, īstenošanas un uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;
34.2.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
34.2.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laika periodam, ir nepieciešamas un pamatotas projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;
34.2.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi ir atbilstoši Eiropas Savienības fondu projektu ieviešanā noteiktajām publicitātes prasībām;
34.2.13. projekta iesnieguma iesniedzējs ir valsts, pašvaldības vai juridisku personu dibināta profesionālās izglītības iestāde, kas reģistrēta Latvijas Republikas Izglītības iestāžu reģistrā, vai tās dibinātājs;
34.2.14. profesionālās izglītības iestāde, kuras infrastruktūru paredzēts uzlabot, 2006./2007.mācību gadā īsteno vismaz vienu profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmu prioritārajās tematiskajās jomās vai programmu grupās;
34.2.15. izglītības iestāde, kas projektā būs labumsaņēmējs, atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
34.2.15.1. izglītības iestādē klātienes grupās profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmās 2006.gada 1.oktobrī mācījās 400 un vairāk (Rīgā 600 un vairāk, Republikas pilsētās 500 un vairāk) audzēkņu, tajā tiek īstenota vismaz viena prioritārās tematiskās jomas vai programmu grupas programma, un tā ir saņēmusi plānošanas reģionu attīstības padomes un apakšpadomes atzinumu par modernizējamajām izglītības programmām. Apakšpadomes atzinumu sagatavo, pamatojoties uz Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu un reģionu atzinumu par modernizējamām izglītības programmām;
34.2.15.2. izglītības iestāde ir specializējusies invalīdu profesionālajā izglītībā, nodrošinot sociālo un profesionālo rehabilitāciju nacionālā vai reģionālā mērogā, vai izglītības iestādē Labklājības ministrija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju ir izveidojusi atbalsta punktu profesionālās piemērotības noteikšanai un profesionālās rehabilitācijas pasākumu nodrošināšanai (tajā skaitā profesionālās izglītības iespēju nodrošināšanai) invalīdiem. Atbilstību kritērijam apliecina Labklājības ministrijas sniegts atzinums, pamatojoties uz Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu;
34.2.15.3. izglītības iestāde īsteno vismaz vienu reģionālas nozīmes prioritāro jomu vai grupu profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmu, un tā ir saņēmusi plānošanas reģionu attīstības padomes un apakšpadomes atzinumu par iekļaušanu atbalstāmo izglītības iestāžu sarakstā un par modernizējamām izglītības programmām;
34.2.15.4. izglītības iestāde ir specializējusies mākslu (radošās industrijas) grupas profesionālās vidējās izglītības programmu īstenošanā, un tā ir saņēmusi reģionu atzinumu par iekļaušanu atbalstāmo izglītības iestāžu sarakstā un par modernizējamām izglītības programmām;
34.3. kvalitātes kritēriji:
34.3.1. projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai:
34.3.1.1. projekts nav gatavs uzsākšanai – iepērkamā aprīkojuma saraksts un veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi (nulle punktu);
34.3.1.2. projektam ir zema gatavība uzsākšanai – ir sagatavots un pamatots iepērkamā aprīkojuma un veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota (viens punkts);
34.3.1.3. projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai – ir sagatavots un pamatots iepērkamā aprīkojuma un veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija būvprojekta izstrādei, sagatavota tehniskā dokumentācija aparatūras iepirkumam (divi punkti);
34.3.1.4. projektam ir augsta gatavība uzsākšanai – izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavota tehniskā dokumentācija aprīkojuma iepirkumam (trīs punkti);
34.3.2. projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums:
34.3.2.1. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski (nulle punktu);
34.3.2.2. projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi (viens punkts);
34.3.2.3. projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti kvalitatīvi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);
34.3.2.4. projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti kvalitatīvi, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);
34.3.3. izglītības iestādē prioritāro tematisko jomu vai programmu grupu skaits, kurās tiek īstenotas arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas:
34.3.3.1. viena prioritārā tematiskā joma vai programmu grupa (divi punkti);
34.3.3.2. divas prioritārās tematiskās jomas vai programmu grupas (četri punkti);
34.3.3.3. trīs prioritārās tematiskās jomas vai programmu grupas (seši punkti);
34.3.3.4. četras un vairāk prioritārās tematiskās jomas vai programmu grupas (astoņi punkti);
34.3.4. izglītības iestādes klātienes audzēkņu kopējais skaits, kuri mācās ēkās, kas ir attiecīgās izglītības iestādes dibinātāja īpašumā:
34.3.4.1. mazāk par 300 audzēkņiem (viens punkts);
34.3.4.2. no 300 līdz 399 audzēkņiem (divi punkti);
34.3.4.3. no 400 līdz 499 audzēkņiem (trīs punkti);
34.3.4.4. 500 un vairāk audzēkņu (četri punkti);
34.3.5. izglītības iestādē prioritāro tematisko jomu vai programmu grupu programmās studējošo klātienes audzēkņu skaits, izteikts procentos no kopējā audzēkņu skaita:
34.3.5.1. mazāk par 33 procentiem (viens punkts);
34.3.5.2. no 33 līdz 67 procentiem (divi punkti);
34.3.5.3. vairāk par 67 procentiem (trīs punkti);
34.3.6. izglītības iestādes atskaitīto audzēkņu skaits, izteikts procentos no kopējā audzēkņu skaita (vidēji 2005./2006.mācību gadā un 2006./2007.mācību gadā):
34.3.6.1. vairāk par 20 procentiem (nulle punktu);
34.3.6.2. no 15,1 līdz 20 procentiem (viens punkts);
34.3.6.3. no 10 līdz 15 procentiem (divi punkti);
34.3.6.4. mazāk par 10 procentiem (trīs punkti);
34.3.7. projektā modernizētās studiju vietas izmaksu efektivitātes koeficients – izglītības iestādes kopējais klātienes audzēkņu skaits attiecināts pret atbilstošajam reģionam pieejamo plānoto finanšu resursu apjomu (uz miljons EUR):
34.3.7.1. mazāk par 15 (viens punkts);
34.3.7.2. no 15 līdz 45 (divi punkti);
34.3.7.3. no 46 līdz 90 (trīs punkti);
34.3.7.4. vairāk par 90 (četri punkti);
34.3.8. izglītības iestāde ir specializējusies audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem izglītošanā un viņu profesionālās piemērotības noteikšanā:
34.3.8.1. nav specializējusies (nulle punktu);
34.3.8.2. reģionālas nozīmes izglītības iestāde specializējusies audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem izglītošanā (viens punkts);
34.3.8.3. nacionālas nozīmes izglītības iestāde specializējusies audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem izglītošanā (trīs punkti);
34.3.9. projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem:
34.3.9.1. projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai (nulle punktu);
34.3.9.2. projektā paredzētas viena līdz trīs specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai (viens punkts);
34.3.9.3. projektā paredzētas četras un vairāk specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai (trīs punkti);
34.3.10. projekta ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:
34.3.10.1. projekts šo jomu neskar (nulle punktu);
34.3.10.2. projektam ir netieša pozitīva ietekme – ar projekta aktivitāšu palīdzību netieši tiek veicināta informācijas sabiedrības veidošana un attīstība (viens punkts);
34.3.10.3. projektam ir tieša pozitīva ietekme – paredzēti konkrēti pasākumi, kas veicina informācijas sabiedrības veidošanu un attīstību (trīs punkti).
VI. Lēmuma pieņemšana un paziņošana par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu
35. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja atbilstība šo noteikumu 34.1. un 34.2.apakšpunktā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”, kā arī atbilstība 34.3.apakšpunktā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta vismaz ar astoņiem punktiem.
36. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu un nevērtēt tālāk atbilstoši šo noteikumu 34.1.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem un 34.2.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem, ja projekta iesniegums neatbilst kādam no:
36.1. šo noteikumu 34.1.1., 34.1.2., 34.1.3., 34.1.4., 34.1.5., 34.1.6., 34.1.7., 34.1.10., 34.1.11. vai 34.1.12.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem;
36.2. šo noteikumu 34.2.1., 34.2.2., 34.2.3., 34.2.4., 34.2.13., 34.2.14. vai 34.2.15.apakšpunktā noteiktajiem atbilstības kritērijiem.
37. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu un nevērtēt tālāk atbilstoši 34.3.apakšpunktā noteiktajiem kvalitātes kritērijiem, ja projekta iesniegums šo noteikumu 34.3.1.apakšpunktā noteiktajā kvalitātes kritērijā nav saņēmis vismaz vienu punktu, bet šo noteikumu 34.3.2.apakšpunktā – vismaz divus punktus.
38. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu noraidīt projekta iesniegumu, ja projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 34.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ir saņēmis mazāk par astoņiem punktiem.
39. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos:
39.1. pilnveidot projektu saskaņā ar šādiem kritērijiem:
39.1.1. šo noteikumu 34.1.8., 34.1.9., 34.1.13., 34.1.14. vai 34.1.15.apakšpunktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem;
39.1.2. šo noteikumu 34.2.5., 34.2.6., 34.2.7., 34.2.8., 34.2.9., 34.2.10., 34.2.11. vai 34.2.12.apakšpunktā noteiktajiem atbilstības kritērijiem;
39.2. ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteikto, veikt šādas darbības:
39.2.1. ja projekta iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra vai neprecīza, iesniegt papildu informāciju vai dokumentu, norādot pieprasītās informācijas saturu;
39.2.2. precizēt projekta attiecināmās izmaksas;
39.2.3. precizēt projekta iesnieguma attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 5.1.apakšpunktā noteiktajam lēmumam par reģiona finansējuma atlikuma sadali. Finansējuma atlikumu var izmantot šo noteikumu 47.3. vai 47.4.apakšpunktā noteikto izmaksu pozīciju precizēšanai;
39.2.4. veikt citas atbildīgās iestādes noteiktās darbības, lai projektu varētu īstenot.
40. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas nosūta:
40.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, vai apstiprināšanu ar nosacījumu;
40.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā, kas noformēts atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām.
41. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktais termiņš nosacījumu izpildei nav ilgāks par 20 darbdienām no lēmuma nosūtīšanas.
42. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā noteiktajā termiņā. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajā iestādē izvērtēšanai ne vairāk kā divas reizes.
43. Atbildīgā iestāde šo noteikumu 42.punktā minēto informāciju izvērtē 20 darbdienu laikā pēc tās iesniegšanas. Ja lēmumā ietvertie nosacījumi ir izpildīti, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā sagatavo atzinumu, ka projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
44. Atbildīgā iestāde ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 41.punktā minētā atzinuma sagatavošanas par to rakstiski informē projekta iesniedzēju un sadarbības iestādi. Vienlaikus ar šo noteikumu 43.punktā minēto atzinumu atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei divas apliecinātas projekta kopijas vai projektu elektroniska dokumenta formā, kas noformēts atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajam.
45. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai neievēro šo noteikumu 41.punktā noteikto termiņu, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par to, ka lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, atbildīgā iestāde ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā no atzinuma sagatavošanas nosūta projekta iesnieguma iesniedzējam.
46. Mēneša laikā pēc lēmuma par projekta iesnieguma noraidīšanu saņemšanas vai šo noteikumu 45.punktā minētajā gadījumā projekta iesniedzējam ir tiesības pieprasīt atbildīgajai iestādei normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt projekta iesniedzējam divas projekta iesnieguma kopijas.
VII. Projekta īstenošanas noteikumi. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
47. Ievērojot Eiropas Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1783/1999 atcelšanu nosacījumus, projekta ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:
47.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, ja tās saistītas ar šo noteikumu 34.3.1.apakšpunktā noteikto prasību izpildi (iepirkuma procedūras veikšanas nodrošināšanas un tehniskā projekta izstrādes izmaksas);
47.2. mācību iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju, tai skaitā informācijas tehnoloģiju iegādes izmaksas, bibliotēkas un vismaz divu mācību kabinetu modernizēšanas izmaksas;
47.3. ēku, būvju, telpu un infrastruktūras renovācijas un rekonstrukcijas izmaksas, tai skaitā ēku, telpu un infrastruktūras pielāgošanas būvdarbu izmaksas, kā arī būvobjekta labiekārtošanas izmaksas;
47.4. to projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, kas atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;
47.5. pakalpojumu izmaksas un citas izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar aktivitāšu īstenošanu;
47.6. neparedzētās izmaksas.
48. Šo noteikumu 47.1., 47.2., 47.3. un 47.5.apakšpunktā noteiktās izmaksas ir projekta tiešās attiecināmās izmaksas.
49. Šo noteikumu 47.2.apakšpunktā noteiktajās izmaksās var ietvert:
49.1. profesionālās izglītības programmu modernizācijai nepieciešamo mācību iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksas, tai skaitā transportlīdzekļu iegādes izmaksas profesionālās izglītības programmu īstenošanai;
49.2. bibliotēkas un vismaz divu mācību kabinetu modernizācijai nepieciešamo mācību iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksas;
49.3. informācijas tehnoloģiju, tai skaitā iekšējo tīklu un interneta pieslēgumu izveides un programmatūras iegādes izmaksas;
49.4. mācību iekārtu, aprīkojuma un informācijas tehnoloģiju piegādes, uzstādīšanas, remonta un apkalpošanas izmaksas, kā arī lietošanas tehniskās apmācības izmaksas.
50. Šo noteikumu 47.2.apakšpunktā noteiktās izmaksas ir ne mazāk kā 25 procenti no kopējām projekta attiecināmām izmaksām. Šo noteikumu 49.3.apakšpunktā noteiktās izmaksas ir ne mazāk kā 35 000 latu.
51. Šo noteikumu 47.3.apakšpunktā noteiktajās izmaksās var ietvert:
51.1. ēku, būvju, telpu rekonstrukcijas un renovācijas izmaksas;
51.2. ēku, būvju, telpu pielāgošanas izmaksas personām ar funkcionāliem traucējumiem;
51.3. būvobjekta labiekārtošanas darbu izmaksas.
52. Projekta iesniegumā ietverot šo noteikumu 47.3.apakšpunktā minētos būvobjekta labiekārtošanas darbus projekta iesniedzējs sniedz pamatojumu būvobjekta labiekārtošanas darbu nepieciešamībai, kā arī norāda precīzas labiekārtošanas darbu pozīcijas un to izmaksas.
53. Šo noteikumu 47.5.apakšpunktā noteiktajās izmaksās var ietvert:
53.1. iepirkuma procedūras nodrošināšanas izmaksas;
53.2. tehniskā projekta izstrādes izmaksas;
53.3. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas.
54. Šo noteikumu 47.4.apakšpunktā noteiktās izmaksas nepārsniedz 0,2 procentus no projekta tiešajām izmaksām.
55. Šo noteikumu 47.5.apakšpunktā noteiktās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
56. Šo noteikumu 47.6.apakšpunktā noteiktās izmaksas nepārsniedz piecus procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
57. Neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
58. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:
58.1. nekustamā īpašuma (ēkas vai zemes) iegādes izmaksas;
58.2. izdevumi, kas neparedz tūlītēju iekārtu iegādi, piemēram, līzings;
58.3. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;
58.4. projekta administrēšanas izmaksas, kuras ne vairāk kā piecu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām projekta iesniegumā ietver tikai valsts budžeta iestāde;
58.5. izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 47., 49., 51. un 53.punktā vai pārsniedz šo noteikumu 50., 54., 55. un 56.punktā noteikto izmaksu apmēra ierobežojumu;
58.6. izmaksas, kuras nav saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu;
58.7. izmaksas, kuras nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
58.8. izmaksas, kas nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
59. Grozījumus projektā veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.
60. Finansējuma saņēmējs pirms iesniegšanas sadarbības iestādē iesniedz saskaņošanai atbildīgajā iestādē projekta grozījumus, ja izmaiņas ir saistītas ar:
60.1. projekta mērķi;
60.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
60.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;
60.4. projekta sasniedzamiem iznākumu rādītājiem;
60.5. neparedzēto izmaksu pārdali;
60.6. projekta kopējo attiecināmo izmaksu apjomu vai to sadalījumu pa gadiem.
61. Sadarbības iestāde var ierosināt grozījumus projektā pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi.
62. Sadarbības iestāde, iepriekš saskaņojot ar atbildīgo iestādi, vienošanās noteikumos minētajos gadījumos var ierosināt vienpusēju atkāpšanos no vienošanās par projekta īstenošanu.
63. Finansējuma saņēmējs projekta ietvaros var veikt izmaksu pārdali šo noteikumu 47.2., 47.3., 47.4. un 47.5.apakšpunktā noteikto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot šo noteikumu 50., 54., 55. un 56.punktā noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus un nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām. Finansējuma saņēmējs, sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu, pievieno skaidrojumu par izmaksu pārdales pamatotību.
64. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc tam, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, iepirkuma plānu iesniedz sadarbības iestādē.
65. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 20.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai pirmo iepirkuma konkursu izsludina ne vēlāk kā 180 dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par projekta apstiprināšanu.
66. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta īstenošanas aktuālās informācijas ievietošanu finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
67. Finansējuma saņēmējs projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk tikai pēc tam, kad ar sadarbības iestādi noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
68. Projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz trīs gadus no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, taču ne vēlāk kā līdz 2013.gada 31.decembrim.
69. Izglītības un zinātnes ministrija nosaka projekta īstenošanas periodu tās padotībā esošajām profesionālās izglītības iestādēm.
70. Ja projekta īstenošanas laikā rodas neattiecināmie izdevumi vai sadārdzinājuma izmaksas, finansējuma saņēmējs sedz tos no saviem budžeta līdzekļiem un uzskaita saskaņā ar vienošanās noteiktajām prasībām.
71. Izglītības un zinātnes ministrija nodrošina centralizēto iepirkumu institūcijas funkcijas, veicot iepirkuma procedūras, lai noslēgtu publisku piegādes vienošanos vai vispārīgo vienošanos citu pasūtītāju vajadzībām šo noteikumu 49.3.apakšpunktā noteikto informācijas tehnoloģiju un programmatūras (izņemot profesionālās izglītības programmu īstenošanai nepieciešamās specializēto informācijas tehnoloģiju un programmatūras) iegādei.
Ministru prezidents I.Godmanis
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 4.decembri.
ZIP 320kb |
Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 11.novembra noteikumiem Nr.939
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 11.novembra noteikumiem Nr.939
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe