• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr. 962 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti "Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.12.2008., Nr. 192 https://www.vestnesis.lv/ta/id/184984-noteikumi-par-darbibas-programmas-cilvekresursi-un-nodarbinatiba-papildinajuma-1-5-2-2-3-apaksaktivitati-atbalsts-pasvaldibam-k...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.963

Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti "Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana"

Vēl šajā numurā

10.12.2008., Nr. 192

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 962

Pieņemts: 25.11.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.962

Rīgā 2008.gada 25.novembrī (prot. Nr.83 37.§)

Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodar­binātība” papildinājuma 1.5.prioritātes “Administratīvā kapacitāte” 1.5.2.pasā­kuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.2.aktivitātes “Sociālo partneru, nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” (turpmāk – apakšaktivitāte);

1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu un sadarbības kārtību starp šīm iestādēm, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Apakšaktivitātes mērķis ir panākt aktīvu un kvalitatīvu nevalstiskā sektora un pašvaldību līdzdalību Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanā.

3. Apakšaktivitātes mērķa grupa ir biedrības un nodibinājumi saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu (turpmāk – nevalstiskās organizācijas), plānošanas reģioni, novadu un republikas pilsētu pašvaldības.

4. Apakšaktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 22.punktā minētās darbības un izpildot šo noteikumu 47.1.9.apakš­punktā minētos uzraudzības rādītājus.

5. Apakšaktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Apakšaktivitātes īstenošanas laikā atklāta projektu iesniegumu atlase notiek vismaz četras reizes. Pirmajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamais finansējums ir 590 355 lati. Pirmo atklāto projektu iesniegumu atlasi izsludina 2008.gadā.

7. Apakšaktivitāti īsteno no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas līdz 2013.gada 31.decembrim.

II. Atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde

8. Ar apakšaktivitātes īstenošanu sais­tītos atbildīgās iestādes pienākumus un tiesības īsteno Valsts kanceleja (turpmāk – atbildīgā iestāde).

9. Ar apakšaktivitātes īstenošanu sais­tītos sadarbības iestādes pienākumus un tiesības īsteno Sabiedrības integrācijas fonda sekretariāts (turpmāk – sadarbības iestāde).

10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pakļautībā.

11. Apakšaktivitātes ietvaros atbildīgā iestāde:

11.1. piedalās civiltiesiska līguma projekta ar finansējuma saņēmēju iz­strādē (ja finansējuma saņēmējs ir Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona vai šādu personu apvienība) vai vienošanās projekta par Eiropas Sociālā fonda projekta īstenošanu izstrādē (ja finansējuma saņēmējs ir pastarpinātā valsts pārvaldes iestāde vai atvasināta publiska persona);

11.2. uzrauga apakšaktivitātes īstenošanu, nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 16.punktā minētais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais Eiro­pas Sociālā fonda finansējums, un piemēro n+3 un n+2 principu apakšaktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

11.3. sniedz vadošajai iestādei un šo noteikumu 75.punktā minētajai pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” uzraudzības komitejai (turpmāk – pasākuma uzraudzības komiteja) priekšlikumus par apakšaktivitātes īstenošanas pilnveidošanu;

11.4. izmanto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadī­bas informācijas sistēmu apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzībai;

11.5. pieprasa no sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas nepieciešama apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzības un kontroles nodrošināšanai.

12. Apakšaktivitātes ietvaros sadarbības iestāde:

12.1. izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi šo noteikumu 29.punktā noteiktajā kārtībā;

12.2. izveido atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;

12.3. izstrādā projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku;

12.4. sniedz projekta iesniedzējam informāciju projekta iesnieguma sagatavošanas laikā;

12.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;

12.6. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem un projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

12.7. izstrādā šo noteikumu 11.1.apakš­punktā minēto civiltiesiskā līguma projektu vai vienošanās projektu par Eiropas Sociālā fonda projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās), kā arī sniedz finansējuma saņēmējam informāciju par vienošanās noteikumu izpildi;

12.8. izskata un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu;

12.9. sniedz budžeta veidošanu regulējošajos normatīvajos aktos noteikto informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma sagatavošanai;

12.10. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un piemēro n+3 un n+2 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

12.11. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo un iesniedz maksājumu iestādē maksājuma uzdevumus, sagatavo un nosūta pārbaudei vadošajai iestādei izdevumu deklarācijas;

12.12. apstiprina grozījumus projektā;

12.13. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi;

12.14. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti par projektu īstenošanu.

III. Atbalsta sniegšanas nosacījumi

13. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris var būt nevalstiskā organizācija vai plānošanas reģions, republikas pilsētas un novada pašvaldība, kas izveidota saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu.

14. Uz finansējumu šīs apakšaktivitātes ietvaros nedrīkst pretendēt ne­valstiskās organizācijas, plānošanas reģioni, novadu un republikas pilsētu pašvaldības, kas saņēmušas finansējumu projektu īstenošanai 2004.–2006.gada programmēšanas perioda grantu shēmas “Tehniskā palīdzība nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšanai Eiropas Sociālā fonda pasākumu ieviešanai” ietvaros, kā arī tās nevalstiskās organizācijas, plānošanas reģioni, novadu un republikas pilsētu pašvaldības, kas saņēmušas finansējumu projektu īstenošanai šīs apakšaktivitātes ietvaros.

15. Viens projekta iesniedzējs apakšaktivitātes īstenošanas laikā katrā izsludinātajā atklātajā projektu iesniegumu atlasē var iesniegt vienu projekta iesniegumu.

16. Apakšaktivitātes ietvaros Eiropas Sociālā fonda finansējums ir 85 procenti un nacionālais finansējums – 15 procentu no projekta kopējās attiecināmo izmaksu kopsummas. Kopējais apakšaktivitātē plānotais finansējums ir 1 967 851 lats, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 1 672 674 lati un nacionālais finansējums 295 177 lati, no kuriem 245 981 lats ir valsts un pašvaldību budžeta finansējums un 49 196 lati – privātais finansējums.

17. Apakšaktivitātei plānoto finansējuma apmēru sadala starp finansējuma saņēmēju grupām – 50 procentu nevalstiskajām organizācijām un 50 procentu plānošanas reģioniem, novadu un republikas pilsētu pašvaldībām. Ja izsludinātās atklātās projektu iesniegumu atlases ietvaros vienas finansējuma saņēmēju grupas iesniegtie un apstiprinātie projekti neapgūst paredzēto finansējumu, atlikušo finansējumu novirza otras finansējuma saņēmēju grupas projektu atbalstīšanai.

18. Minimālā kopējā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā apakšaktivitātē ir 1000 latu. Maksimālā kopējā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā apakšaktivitātē ir 25 000 latu. Ja projekta iesniedzējs ir:

18.1. nevalstiskā organizācija, tad, plānojot projekta attiecināmās izmaksas, projekta iesniedzējs nodrošina līdzfinansējumu vismaz piecu procentu apmērā no projekta kopējo attiecināmo izmaksu summas;

18.2. novada un republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions, tad, plānojot projekta attiecināmās izmaksas, projekta iesniedzējs nodrošina līdzfinansējumu vismaz 15 procentu apmērā no projekta kopējo attiecināmo izmaksu summas.

19. Projekta īstenošanas laiks ir no trim līdz 10 mēnešiem.

20. Apakšaktivitātes ietvaros finansē projektus, kas paredz nevalstisko organizāciju un pašvaldību līdzdalības veicināšanu Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanā.

21. Atbalsts projekta ietvaros ir pieļaujams tikai tad, ja labuma saņēmējs ir projekta iesniedzējs, kas īsteno projektu savas organizācijas vai citas paš­valdības vai nevalstiskās organizācijas kapacitātes paaugstināšanai. Projekta ietvaros var tikt apmācītas fiziskās personas, kuras atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:

21.1. attiecīgās fiziskās personas ir nevalstisko organizāciju vai plāno­šanas reģionu, republikas pilsētu un novadu pašvaldību algoti darbinieki vai darbinieki saskaņā ar organizācijas statūtiem vai citiem darbību regulējošiem dokumentiem (novadu pašvaldības izveidotas saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu);

21.2. attiecīgās fiziskās personas ir piedalījušās vai piedalās nevalstisko organizāciju vai plānošanas reģionu, republikas pilsētu un novadu pašvaldību īstenota projekta ieviešanā uz darba vai uzņēmuma līguma pamata (novadu pašvaldības izveidotas saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu);

21.3. attiecīgās fiziskās personas ir nevalstisko organizāciju biedri.

22. Projekta ietvaros finansē šādas darbības:

22.1. projekta administrēšana;

22.2. apmācības un konsultācijas;

22.3. izpētes pasākumi;

22.4. metodisko un informatīvo materiālu izstrāde un izplatīšana;

22.5. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.

23. Projekta izmaksas tiek sadalītas šādās četrās izmaksu pozīcijās:

23.1. projekta administrēšanas izmaksas, piemērojot Ministru kabineta noteiktu nemainīgu likmi;

23.2. materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas:

23.2.1. inventāra izmaksas projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai (vienas vienības vērtība nepārsniedz 150 latu, un tās kalpošanas laiks ir mazāks par gadu);

23.2.2. materiāltehnisko līdzekļu amortizācijas izdevumi projekta spe­cifisko aktivitāšu īstenošanai (amortizācijas izdevumus var iekļaut tikai tie projektu iesniedzēji, kas pamatlīdzekļus nav iegādājušies no valsts budžeta līdzekļiem, pašvaldību dotācijas vai izmantojot Eiropas Kopienas finansējumu);

23.3. pārējās attiecināmās izmaksas:

23.3.1. konsultantu, ekspertu un speciālistu atalgojums;

23.3.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un citas sociālās garantijas, kuru izmaksa ir obligāta saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem;

23.3.3. ar pētījumu veikšanu saistītas izmaksas;

23.3.4. projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai nepieciešamo mācību, metodisko un informatīvo materiālu izstrāde, tulkošana, iespiešana un izplatīšana;

23.3.5. ar semināru, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas;

23.3.6. transporta izmaksas – degviela, noma, pakalpojuma pirkšana, sa­biedriskā transporta izmantošana;

23.3.7. komandējumu izmaksas Latvijas Republikā atbilstoši norma­tīvajiem aktiem;

23.3.8. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izmaksas;

23.3.9. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma uzturēšanas iz­maksas;

23.3.10. ar projekta aktivitāšu īstenošanu saistītu pakalpojumu izmaksas;

23.3.11. kancelejas preču izmaksas projekta specifisko aktivitāšu īste­nošanai;

23.3.12. informācijas un publicitātes izmaksas projekta specifisko akti­vitāšu īstenošanai;

23.4. neparedzētie izdevumi, kuru apmērs nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 23.2. un 23.3.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas. Tie izlietojami šo noteikumu 23.2. un 23.3.apakšpunktā noteikto izmaksu segšanai.

24. Šo noteikumu 23.2., 23.3. un 23.4.apakš­punktā minētās izmaksas ir projekta attiecināmās izmaksas. Šo noteikumu 23.1.apakš­punktā noteikto iz­maksu attiecināmību vai neattiecināmību nosaka šo noteikumu 84.punktā minētajā kārtībā.

25. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumus projekta ietvaros var plānot kā attiecināmās izmaksas, ja finansējuma saņēmējs pievienotās vērtības nodokļa summu nevar atgūt kā priekšnodokli atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodokļiem un nodevām.

26. Papildus Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulas (EK) Nr.1081/2006 par Eiropas Sociālo fondu un Regulas (EK) Nr.1784/1999 atcelšanu 11.panta otrās daļas nosacījumiem par neattiecināmām uzskata šādas izmaksas:

26.1. visu veidu prēmijas, materiālā stimulēšana un naudas balvas;

26.2. atvaļinājuma pabalsts darbiniekiem;

26.3. pabalsts darbinieka ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves gadī­jumā;

26.4. cita materiālā stimulēšana, kas nav noteikta darba samaksu regla­mentējošajos normatīvajos aktos;

26.5. veselības, dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšana, izņemot apdrošināšanu, kas saistīta ar šo noteikumu 23.3.7.apakšpunktā minētajām izmaksām;

26.6. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu;

26.7. reprezentācijas, tirdzniecības un mārketinga izdevumi.

27. Projekta iesniegumā paredzētajām attiecināmajām izmaksām jābūt reālām, pamatotām, atbilstošām projekta specifikai, mērķim un šo noteikumu 23. un 25.punktā minētajām prasībām.

28. Projekta īstenošanas gaitā izmaksas uzskata par attiecināmām, ja tās:

28.1. radušās periodā, ko nosaka vienošanās;

28.2. nepieciešamas projekta īstenošanai, ir paredzētas apstiprinātajā pro­jekta iesniegumā un veiktas, ievērojot atbilstīgas finanšu vadības principu, tas ir, ekonomiskuma un efektivitātes principu;

28.3. veiktas un iegrāmatotas finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un ir nodalītas no pārējām izmaksām;

28.4. iespējams identificēt un pārbaudīt un tās apliecina attiecīgi maksājumu pamatojošu dokumentu oriģināli.

IV. Projekta iesnieguma iesniegšana

29. Sadarbības iestāde pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi, ievietojot laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un savā mājaslapā internetā (www.lsif.lv) šādu informāciju:

29.1. projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš;

29.2. projektu iesniegumu atlasē pieejamais finansējums;

29.3. mājaslapas adrese internetā, kur ievietotas šādas ziņas:

29.3.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtība tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta formā;

29.3.2. projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie materiāli (šie noteikumi un palīgmateriāli projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai).

30. Ja izsludinātās atklātās projektu iesniegumu atlases ietvaros netiek noslēgtas vienošanās par visu šajā atlasē pieejamo finansējuma apmēru pat pēc tā pārdales starp abām finansējuma saņēmēju grupām, atlikušo finansējuma daļu pārceļ uz nākamo atklāto projektu iesniegumu atlasi.

31. Projektu iesniegumus iesniedz sadarbības iestādē līdz sludinājumā norādītā iesniegšanas termiņa beigām. Iesniegšanas termiņš nav īsāks par vienu mēnesi no atlases izsludināšanas dienas. Projekta iesniegumu noraida, ja tas saņemts pēc norādītā iesniegšanas termiņa beigām.

32. Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums) un tās pielikumiem:

32.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);

32.2. sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms);

32.3. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms);

32.4. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās.

33. Projekta iesniegumu aizpilda latviešu valodā datorrakstā.

34. Projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz vienā no šādiem veidiem:

34.1. papīra formā piecos eksemplāros (viens oriģināls un četras kopijas). Projekta iesniegumu sagatavo saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;

34.2. elektroniska dokumenta formā. Projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu (izmanto XML datņu formātu).

35. Papīra formā iesniegtajam projekta iesnieguma oriģinālam pievieno projekta iesnieguma elektronisko versiju (elektroniskajā datu nesējā). Uz datu nesēja norāda šādu informāciju:

35.1. apakšaktivitātes numurs;

35.2. projekta iesniedzēja nosaukums;

35.3. projekta nosaukums.

36. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, visus dokumentus (oriģinālu, četras kopijas un elektronisko versiju) ievieto slēgtā aploksnē. Uz aploksnes norāda:

36.1. vārdus “Ierobežotas pieejamības informācija”;

36.2. sadarbības iestādes nosaukumu un adresi;

36.3. projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;

36.4. apakšaktivitātes numuru un nosaukumu;

36.5. projekta nosaukumu.

37. Projekta iesniegumu iesniedz kopā ar projekta iesniedzēja pavad­vēstuli. Pavadvēstulē norāda projekta iesniedzēja nosaukumu, apakšaktivitātes numuru un nosaukumu, kā arī projekta nosaukumu.

38. Sadarbības iestāde reģistrē iesniegto projekta iesniegumu tā iesnieg­šanas dienā, piešķir tam reģistrācijas numuru un projekta iesniedzējam izsniedz vai piecu darbdienu laikā nosūta pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.

39. Projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniska dokumenta formā vai nosūtot pa pastu, ievērojot šādus nosacījumus:

39.1. šo noteikumu 29.punktā minētajā sludinājumā norādītais projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad sadarbības iestāde pieņem un reģistrē projektu iesniegumus, kas iesniegti personīgi vai elektroniska dokumenta formā;

39.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad tas reģistrēts sadarbības iestādes elektroniskā pasta informācijas sistēmā;

39.3. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, projekta iesniedzējs nodrošina savlaicīgu projekta iesnieguma izsūtīšanu, lai tas tiktu saņemts sadarbības iestādē ne vēlāk kā šo noteikumu 29.punktā minētajā sludinājumā norādītajā projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā;

39.4. ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums elektroniska dokumenta formā vai pa pastu ir nosūtīts pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, bet sadarbības iestādei jāveic pārbaude par projekta iesnieguma saņemšanu un reģistrēšanu sadarbības iestādē un par rezultātiem jāinformē projekta iesniedzējs;

39.5. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātam ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas beigu termiņa.

V. Projekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana

40. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota atklātas projektu iesniegumu atlases vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisija darbojas saskaņā ar sadarbības iestādes izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.

41. Komisijas sastāvā ar balsstiesībām iekļauj pārstāvjus no:

41.1. sadarbības iestādes;

41.2. Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta;

41.3. Valsts kancelejas;

41.4. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas;

41.5. Labklājības ministrijas.

42. Komisijas sastāvā novērotāja statusā var iekļaut atbildīgās iestādes un vadošās iestādes pārstāvi.

43. Komisijas locekļa prombūtnē viņu aizstāj cits pilnvarots pārstāvis. Šādu pilnvarojumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktajā kārtībā.

44. Komisija apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu iz­vērtēšanai var pieaicināt ekspertus.

45. Lai noteiktu projekta iesnieguma tehnisko atbilstību, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem:

45.1. projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms);

45.2. projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā;

45.3. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts;

45.4. ir iesniegts šo noteikumu 34.1.apakš­punktā minētais projekta iesnie­guma eksemplāru skaits (viens oriģināls un četras atbilstoši apliecinātas kopijas (ja attiecināms));

45.5. projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms);

45.6. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 32.punktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai;

45.7. projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona;

45.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 32.punktā minētie pielikumi:

45.8.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);

45.8.2. sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms);

45.8.3. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms);

45.8.4. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

45.9. projekta finanšu aprēķins ir veikts nacionālajā valūtā;

45.10. projekta attiecināmie izdevumi atbilst šo noteikumu 23., 24. un 25.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;

45.11. pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par 1000 latiem un nepārsniedz 25 000 latu atbilstoši šo noteikumu 18.punktam;

45.12. projektā plānotās attiecināmās izmaksas atbilst noteiktajiem izmaksu ierobežojumiem;

45.13. projekta īstenošanas termiņš nav mazāks kā trīs mēneši un nepārsniedz 10 mēnešus.

46. Lai noteiktu projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstību apakšaktivitātē definētajiem nosacījumiem, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem:

46.1. projekta iesniedzējs un sadarbības partneris vai partneri (ja attiecināms) ir nevalstiskā organizācija vai plānošanas reģions, novada vai republikas pilsētas pašvaldība, kas izveidojusies, īstenojot administratīvi terito­riālo reformu;

46.2. projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim vai partneriem (ja attiecināms) projekta iesniegšanas dienā nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;

46.3. projekta iesniedzējs nav iepriekš saņēmis Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu līdzīgu aktivitāšu ietvaros saskaņā ar šo noteikumu 14.punktu;

46.4. projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – panākt aktīvu un kvalitatīvu nevalstiskā sektora un pašvaldību līdzdalību Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanā.

47. Lai noteiktu projekta iesnieguma nozīmīgumu identificēto problēmu risināšanā un projekta iesniedzēja spēju to īstenot, kā arī lai noteiktu prioritāri atbalstāmos projektu iesniegumus, kas projekta iesniegumam ļautu gūt lielāku atbalstu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem:

47.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji:

47.1.1. cik lielā mērā projekta īstenošana sekmēs apakšaktivitātes mērķa grupas līdzdalību Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā un Eiropas Savienības struktūrfondu vadības procesos;

47.1.2. cik lielā mērā projekta īstenošana risinās apakšaktivitātes mērķa grupas vajadzības;

47.1.3. cik lielā mērā projekts paredz kompleksu pieeju mērķa grupas vajadzību risināšanā;

47.1.4. projekta mērķauditorijas skaitliskais novērtējums;

47.1.5. projekta ieguldījums horizontālo prioritāšu īstenošanā:

47.1.5.1. vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienādu iespēju horizontālo prioritāti;

47.1.5.2. vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti;

47.1.6. cik loģiska ir kopējā projekta uzbūve (projekta sadaļu savstarpējā atbilstība un papildinātība);

47.1.7. projekta aktivitāšu izvērtējums (aktivitāšu formulējums, aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība projekta mērķu un sagaidāmo rezultātu sasniegšanā, laika grafika novērtējums);

47.1.8. projekta ilgtspējas izvērtējums (projekta rezultātu finansiālā, institucionālā un politiskā ilgtspēja);

47.1.9. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji vai rezultātu rādītāji sekmē šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu:

47.1.9.1. iznākuma rādītājs: atbalstīto nevalstisko organizāciju skaits – 200 jeb 2,6 procenti (bāzes vērtība 2006.gadā – 43 jeb 0,5 procenti, rādītājs 2009.gadā – 49 jeb 0,64 procenti) un atbalstīto pašvaldību skaits – 54 jeb 51 procents (bāzes vērtība 2006.gadā – 40 jeb 7,6 procenti, rādītājs 2009.gadā – 30 jeb 28 procenti);

47.1.9.2. rezultāta rādītājs: nevalstisko organizāciju skaits, kuras piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā, – 160 jeb divi procenti no kopējā nevalstisko organizāciju skaita (bāzes vērtība 2006.gadā – 141 vai 1,8 procenti, mērķis 2009.gadā – 30 vai 0,4 procenti) un pašvaldību skaits, kuras piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā, – 105 vai 100 procentu no kopējā pašvaldību skaita (bāzes vērtība 2006.gadā – 235 jeb 45 procenti, mērķis 2009.gadā – 50 vai 47 procenti);

47.1.10. vai projektā plānotie publicitātes un informācijas pasākumi nodrošina projekta publicitāti un ir atbilstoši projektā plānotajām aktivitātēm;

47.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji:

47.2.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze projektu vadībā;

47.2.2. projekta iesniedzēja un projekta īstenošanā iesaistītā personāla tehniskā un profesionālā kapacitāte (projekta personāla pieredze un zināšanas apakšaktivitātes darbības jomā);

47.2.3. projekta īstenošanas materiāltehniskā nodrošinājuma plānojums;

47.2.4. projekta iesniegumā paredzētais projekta funkciju un pienākumu sadalījums ir atbilstošs (skaidri definēts funkciju un pienākumu sadalījums starp iesaistītajām institūcijām un projekta administrēšanā iesaistīto personālu, funkcijas un pienākumi ir sadalīti atbilstoši kompetencei un pieredzei);

47.2.5. projekta iesniegumā paredzētais projekta vadības un uzraudzības mehānisms ir atbilstošs (vadības, kontroles, uzraudzības un kvalitātes kontroles mehānismu izvērtējums);

47.2.6. projekta īstenošanā iesaistīto sadarbības partneru izvēle ir pamatota (norādīts plānotais sadarbības modelis; sadarbības partnera loma definēta atbilstoši tā kompetencei un pieredzei);

47.3. projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritēriji:

47.3.1. projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir pamatotas un nepieciešamas projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un aktivitāšu īste­nošanai;

47.3.2. projekta budžetā paredzētās izmaksas atbilst vidējām tirgus cenām;

47.3.3. projekta izmaksas ir samērojamas ar sagaidāmajiem projekta re­zultātiem;

47.4. specifiskie kvalitātes kritēriji:

47.4.1. pašvaldība vai plānošanas reģions atrodas ārpus Rīgas (piemēro, ja projekta iesniedzējs ir novada vai republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions);

47.4.2. projekta iesniegumā ir paredzēta projekta rezultātu izmantošana konkrētā Eiropas Sociālā fonda finansētā pasākumā;

47.4.3. projekts tiek īstenots sadarbībā ar citām nevalstiskajām organizācijām, pašvaldībām vai plānošanas reģioniem.

48. Projekta iesnieguma atbilstību katram šo noteikumu 45., 46. un 56.punktā minētajam kritērijam vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst).

49. Projekta iesnieguma atbilstību katram šo noteikumu 47.1.1., 47.1.2., 47.1.3., 47.1.4., 47.1.6., 47.1.7., 47.1.8., 47.1.9., 47.1.10., 47.2. un 47.3.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar punktu skaitu no viens līdz pieci saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – apmierinoši vai neitrāli, 4 – labi, 5 – ļoti labi. Vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.1.1. un 47.1.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem iegūtos punktus reizina ar koeficientu 2. Ja projekta īstenošanā sadarbības partneris vai partneri netiek iesaistīti, par atbilstību šo noteikumu 47.2.6.apakšpunktā minētajam kritērijam saņem 3 punktus.

50. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 47.1.5.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar 0, 3 vai 5 punktiem:

50.1. par atbilstību šo noteikumu 47.1.5.1.apakšpunktā minētajam kritērijam: 0 – projekts šo jomu neskar, 3 – projektam ir netieša pozitīva ietekme, 5 – projektam ir tieša pozitīva ietekme;

50.2. par atbilstību šo noteikumu 47.1.5.2.apakšpunktā minētajam kritērijam: 0 – projektā nav paredzētas aktivitātes informācijas sabiedrības attīstībai, 3 – projektā paredzētas apakšaktivitātes mērķa grupas apmācības par informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespējām, 5 – projektā paredzēts attīstīt vai pilnveidot informācijas sistēmas vai uzlabot elektronisko pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību.

51. Projekta iesnieguma atbilstību katram šo noteikumu 47.4.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar 0 punktiem vai 1 punktu (0 – nosacījums nav izpildīts, 1 – nosacījums ir izpildīts) un:

51.1. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.4.1.apakšpunktā minētajam kritērijam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 8;

51.2. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.4.2.apakšpunktā minētajam kritērijam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 10, ja projekta iesniedzējs ir plānošanas reģions, novada vai republikas pilsētas pašvaldība, vai koeficientu 14, ja projekta iesniedzējs ir nevalstiskā organizācija;

51.3. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.4.3.apakšpunktā minētajam kritērijam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 9, ja projekta iesniedzējs ir plānošanas reģions, novada vai republikas pilsētas pašvaldība, vai koeficientu 13, ja projekta iesniedzējs ir nevalstiskā organizācija.

52. Projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu:

52.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritērijiem (šo notei­kumu 47.1.apakšpunkts), ja kopējais iegūto punktu skaits nav mazāks par 39 punktiem;

52.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritērijiem (šo notei­kumu 47.2.apakšpunkts), ja kopējais iegūto punktu skaits nav mazāks par 18 punktiem;

52.3. projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 47.3.apakš­punkts), ja kopējais iegūto punktu skaits nav mazāks par 10 punktiem.

53. Ja tiek konstatēta projekta iesnieguma neatbilstība kaut vienam no šo noteikumu 45. un 46.punktā minētajiem kritērijiem vai šo noteikumu 52.1., 52.2. vai 52.3.apakš­punktā minētajiem nosacījumiem, komisija pārtrauc projekta iesnieguma vērtēšanu un iesaka projekta iesniegumu noraidīt.

54. Pēc projekta iesnieguma kvalitātes kritēriju izvērtēšanas projekta iesniegumam tiek piešķirts noteikts kopējais punktu skaits.

55. Projektu iesniegumus sarindo prioritārā secībā pēc iegūto punktu skaita atbilstoši katrai šo noteikumu 17.punktā noteiktajai finansējuma saņēmēju grupai, norādot projekta iesniegumā pieprasīto finansējumu. Ja vairāki projektu iesniegumi vērtējumā ir saņēmuši vienādu punktu skaitu, priekšroku dod tiem projektu iesniegumiem, kas saņēmuši augstāku vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 47.1.1., 47.1.2. un 47.4.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.

56. Pēc projektu iesniegumu sarindošanas prioritārā secībā projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem finansējuma piešķiršanas vērtēšanas kritērijiem, lai noteiktu, vai izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamā finansējuma pietiek projekta iesnieguma finansēšanai:

56.1. projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 45.punkts) un atbilstības vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 46.punkts), kā arī tas ir saņēmis vismaz 67 punktus vērtējumā par at­bil­stību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 47.1., 47.2. un 47.3.apakšpunkts);

56.2. projekta iesniegumam pietiek izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamā finansējuma (šo noteikumu 29.2.apakšpunkts).

57. Komisija projekta iesniegumu virza apstiprināšanai vai apstiprināšanai ar nosacījumu, izņemot, ja tiek konstatēts kaut viens no šo noteikumu 53.punktā minētajiem gadījumiem vai tiek konstatēta neatbilstība kaut vienam no šo noteikumu 56.punktā minētajiem kritērijiem.

58. Komisija projekta iesniegumu virza apstiprināšanai ar nosacījumu, ja nepieciešami precizējumi šo noteikumu 47.1.7. vai 47.3.apakšpunktā minētajā kritērijā atbilstoši šo noteikumu 62.punktam.

59. Sadarbības iestāde pieņem lēmumu par:

59.1. projekta iesnieguma apstiprināšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem, ja komisija ir ieteikusi projekta iesniegumu apstiprināt vai apstiprināt ar nosacījumu;

59.2. projekta iesnieguma noraidīšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem, ja komisija ir ieteikusi projekta iesniegumu noraidīt;

59.3. lēmuma atcelšanu par projekta iesnieguma noraidīšanu, kas pieņemts, pamatojoties uz šo noteikumu 56.2.apakšpunktu, un projekta iesnieguma apstiprināšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem.

60. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par to rakstiski informē projekta iesniedzēju.

61. Sadarbības iestāde lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu pievieno informāciju par vienošanās slēgšanas nosacījumiem.

62. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde norāda projekta iesniegumā veicamos precizējumus. Minētie precizējumi var ietvert:

62.1. projekta aktivitāšu plānojuma precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 47.1.7.apakš­punktā minētā kritērija vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (laika grafika izmaiņas, nepārsniedzot plānoto projekta īstenošanas laiku, aktivitāšu sadalīšana vai izslēgšana);

62.2. projekta budžeta precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 47.3.apakš­punktā minētā kritērija vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (samazināšana vai izslēgšana, aritmētiskas atbilstības nodrošināšana), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 23.1. un 23.4.apakšpunktā minētos ierobežojumus.

63. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina sadarbības iestādes noteiktajā termiņā (kas nepārsniedz 30 darbdienas) un informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai.

64. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā izvērtē šo noteikumu 63.punktā minēto informāciju, sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam un:

64.1. ja atzinums ir pozitīvs, divu darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par vienošanās slēgšanas nosacījumiem;

64.2. ja atzinums ir negatīvs vai ja projekta iesniedzējs nav nodrošinājis lēmumā ietverto nosacījumu izpildi šo noteikumu 63.punktā noteiktajā termiņā, projekta iesniegumu noraida. Ja lēmums tiek apstrīdēts, atzinuma tiesiskumu izvērtē vienlaikus ar pieņemtā lēmuma tiesiskuma izvērtējumu.

65. Ja projekta iesniegums ir noraidīts, sadarbības iestāde rīkojas šo noteikumu 60. un 66.punktā noteiktajā kārtībā.

66. Sadarbības iestāde lēmumā par projekta iesnieguma noraidīšanu iekļauj informāciju par projekta iesnieguma noraidīšanas iemesliem un projekta iesniedzējam izsniedz četras projekta iesnieguma kopijas.

67. Ja projekta iesniedzējs, kas saņēmis šo noteikumu 59.1.apakšpunktā minēto lēmumu, nenoslēdz vienošanos, sadarbības iestāde saskaņā ar šo noteikumu 55.punktu atlasa pēc iegūtā punktu skaita nākamo projekta iesnie­gumu, kas ticis noraidīts, pamatojoties uz šo noteikumu 56.2.apakš­punktu, un rīkojas šo noteikumu 59.3.apakš­punktā un 60. un 61.punktā noteiktajā kārtībā. Ja attiecīgajā finansējuma saņēmēju grupā nav tādu projekta iesniegumu, kas noraidīti, pamatojoties uz šo noteikumu 56.2.apakšpunktu, sadarbības iestāde saskaņā ar šo noteikumu 55.punktu atlasa pēc iegūtā punktu skaita nākamo projekta iesniegumu no otras finansējuma saņēmēju grupas, kas ticis noraidīts, pamatojoties uz šo noteikumu 56.2.apakšpunktu, un rīkojas šo noteikumu 59.1.apakšpunktā un 60. un 61.punktā noteiktajā kārtībā.

68. Šo noteikumu 45., 46., 47. un 56.punktā minētie projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un šo noteikumu 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 57. un 58.punktā minētā projektu iesniegumu vērtēšanas sistēma apkopota šo noteikumu 2.pielikumā. Minētie projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un projektu iesniegumu vērtēšanas sistēma apstiprināta Uzraudzības komitejā.

VI. Projekta īstenošanas nosacījumi

69. Pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu sadarbības iestāde ar finansējuma saņēmēju noslēdz vienošanos, kurā atrunāti līgumslēdzēju pušu pienākumi un tiesības, kā arī kārtība un nosacījumi (tai skaitā finansēšanas nosacījumi un maksāšanas kārtība), kas jāievēro, lai nodrošinātu projekta īstenošanu.

70. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam un sniedz sadarbības iestādei pārskatu par īstenošanas progresu un finanšu izlietojumu saskaņā ar vienošanos.

71. Finansējuma saņēmējs projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk tikai pēc tam, kad noslēgta vienošanās.

72. Projekta īstenošanai atver atsevišķu kontu Valsts kasē, no kura tiek veikti un kurā tiek saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi, ja finansējuma saņēmējs saņem avansa un starpposma maksājumus.

73. Finansējuma saņēmējs nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās aktuālās informācijas ievietošanu mājaslapā internetā (ja tāda ir) ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

74. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.

VII. Apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzība

75. Apakšaktivitātes uzraudzības funkcijas veic pasākuma uzraudzības komiteja.

76. Pasākuma uzraudzības komitejai ir šādi uzdevumi:

76.1. izskatīt atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja sniegto informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu;

76.2. izskatīt atbildīgās iestādes priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas dokumentos un lemt par to virzību izskatīšanai Uzraudzības komitejā;

76.3. sniegt priekšlikumus par pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” uzraudzības procesa pilnveidošanu.

77. Pasākuma uzraudzības komitejai ir šādas tiesības:

77.1. pieprasīt un saņemt no atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas saistīta ar apakšaktivitātes īstenošanu;

77.2. pasākuma uzraudzības komitejas sēdēs ar padomdevēja tiesībām pieaicināt nozaru speciālistus un ekspertus.

78. Pasākuma uzraudzības komiteju vada Valsts kancelejas direktors. Sekretariāta funkcijas veic atbildīgā iestāde.

79. Pasākuma uzraudzības komiteja darbojas saskaņā ar nolikumu. Nolikumu apstiprina atklātā balsošanā ar balsu vairākumu, piedaloties vismaz divām trešdaļām pasākuma uzraudzības komitejas balsstiesīgo locekļu.

80. Pasākuma uzraudzības komitejas sēdes notiek ne retāk kā reizi ceturksnī.

81. Pasākuma uzraudzības komitejas sastāvā ar balsstiesībām iekļauj to ministriju un pašvaldību pārstāvjus, kuras ir iesaistītas cilvēkresursu politikas plānošanā un īstenošanā, kā arī Valsts kancelejas, atbildīgās iestādes un sociālo partneru pārstāvjus.

82. Pasākuma uzraudzības komitejas sēdēs ar padomdevēja tiesībām var piedalīties sadarbības iestādes, vadošās iestādes, sertifikācijas iestādes pārstāvji un to nevalstisko organizāciju pārstāvji, kuras ir iesaistītas cilvēkresursu politikas plānošanā un īstenošanā.

83. Pasākuma uzraudzības komitejas personālsastāvu, pamatojoties uz iestāžu un organizāciju pilnvarojumiem, apstiprina Ministru prezidents.

VIII. Noslēguma jautājumi

84. Šo noteikumu 23.1.apakšpunktā minēto administratīvo izmaksu attiecināmību vai neattiecināmību un apmēru nosaka atbilstoši Ministru kabineta lēmumam par administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.

85. Projektos, kuru īstenošana ir uzsākta pirms Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmēru, administratīvo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no vienošanās noslēgšanas dienas, ievērojot šo noteikumu 18.punktā minēto ierobežojumu par projekta izmaksu maksimālo summu.

86. Sadarbības iestāde, noslēdzot vienošanos ar finansējuma saņēmēju, nosaka šo noteikumu 85.punktā minēto nosacījumu izpildes kārtību.

Ministru prezidents I.Godmanis

Finanšu ministrs A.Slakteris

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 11.decembri.

1. pielikums

PDF 230kb

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 25.novembra noteikumiem Nr.962

KN962P1_PAGE_01.JPG (85815 bytes)

KN962P1_PAGE_02.JPG (78200 bytes)

KN962P1_PAGE_03.JPG (101980 bytes)

KN962P1_PAGE_04.JPG (87784 bytes)

KN962P1_PAGE_05.JPG (85478 bytes)

KN962P1_PAGE_06.JPG (108743 bytes)

KN962P1_PAGE_07.JPG (105612 bytes)

KN962P1_PAGE_08.JPG (110933 bytes)

KN962P1_PAGE_09.JPG (73961 bytes)

KN962P1_PAGE_10.JPG (14554 bytes)

KN962P1_PAGE_11.JPG (44764 bytes)

KN962P1_PAGE_12.JPG (77249 bytes)

KN962P1_PAGE_13.JPG (38848 bytes)

KN962P1_PAGE_14.JPG (33286 bytes)

KN962P1_PAGE_15.JPG (139765 bytes)

KN962P1_PAGE_16.JPG (176788 bytes)

Finanšu ministrs A.Slakteris

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 25.novembra noteikumiem Nr.962

Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji

Darbības programmas numurs un nosaukums

1.

Cilvēkresursi un nodarbinātība

Prioritātes numurs un nosaukums

1.5.

Administratīvās kapacitātes stiprināšana

Pasākuma numurs un nosaukums

1.5.2.

Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana

Aktivitātes numurs un nosaukums

1.5.2.2.

Sociālo partneru, nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšana

Apakšaktivitātes numurs un nosaukums

1.5.2.2.3.

Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

Projektu iesniegumu atlases veids

Atklāta projektu iesniegumu atlase

Atbildīgā iestāde

Valsts kanceleja

 

1. Kvalitātes kritēriji (punktu skala no 1 līdz 5: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji,
3 – apmierinoši/neitrāli, 4 – labi, 5 – ļoti labi)

Vērtēšanas sistēma

Punktu skala

1.1. Projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji

Maksi­mālais skaits – 65 punkti

1.

Cik lielā mērā projekta īstenošana sekmēs 1.5.2.2.3.apakšaktivitātes “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” mērķa grupas līdzdalību Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā un Eiropas Savienības struktūrfondu vadības procesos

5 x 2

2.

Cik lielā mērā projekta īstenošana risinās 1.5.2.2.3.apakš­aktivitātes “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” mērķa grupas vajadzības

5 x 2

3.

Cik lielā mērā projekts paredz kompleksu pieeju mērķa grupas vajadzību risināšanā

5

4.

Projekta mērķauditorijas skaitliskais novērtējums

5

5.

Projekta ieguldījums horizontālo prioritāšu īstenošanā:

5.1.

Vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienādu iespēju horizontālo prioritāti:

5

5.1.1.

projektam ir tieša pozitīva ietekme (5 punkti)

5.1.2.

projektam ir netieša pozitīva ietekme (3 punkti)

5.1.3.

projekts šo jomu neskar (0 punktu)

5.2.

Vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:

5

5.2.1.

projektā paredzēts attīstīt vai pilnveidot informācijas sistēmas vai uzlabot elektronisko pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību
(5 punkti)

5.2.2.

projektā paredzētas apakšaktivitātes mērķa grupas apmācības par informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespējām (3 punkti)

5.2.3.

projektā nav paredzētas aktivitātes informācijas sabiedrības attīstībai (0 punktu)

6.

Cik loģiska ir kopējā projekta uzbūve (projekta sadaļu savstarpējā atbilstība un papildinātība)

5

7.

Projekta aktivitāšu izvērtējums (aktivitāšu formulējums, aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība projekta mērķu un sagaidāmo rezultātu sasniegšanā, laika grafika novērtējums)

5

P*

8.

Projekta ilgtspējas izvērtējums (projekta rezultātu finansiālā, institucionālā un politiskā ilgtspēja)

5

9.

Vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji vai rezultātu rādītāji sekmē šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu:

5

9.1.

iznākuma rādītājs – atbalstīto nevalstisko organizāciju skaits – 200 jeb 2,6 % (bāzes vērtība 2006.gadā – 43 jeb 0,5 %, rādītājs 2009.gadā – 49 jeb 0,64 %); atbalstīto pašvaldību skaits – 54 jeb 51 % (bāzes vērtība 2006.gadā – 40 jeb 7,6 %, rādītājs 2009.gadā – 30 jeb 28 %)

9.2.

rezultāta rādītājs – nevalstisko organizāciju skaits, kas piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu
īstenošanā, – 160 vai 2 % no kopējā nevalstisko organizāciju skaita (bāzes vērtība 2006.gadā – 141 vai 1,8 %, mērķis 2009.gadā – 30 vai 0,4 %); pašvaldību skaits, kuras piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā, – 105 vai 100 % no kopējā pašvaldību skaita (bāzes vērtība 2006.gadā – 235 vai 45 %, mērķis 2009.gadā – 50 vai 47 %)

10.

Vai projektā plānotie publicitātes un informācijas pasākumi nodrošina projekta publicitāti un ir atbilstoši projektā plānotajām aktivitātēm

5

Ja vērtējumā par atbilstību 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. un 10.kritērijam saņemts mazāk par 39 punktiem, projekta iesniegumu noraida

1.2. Projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji

Maksi­mālais skaits – 30 punktu

11.

Projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze projektu vadībā

5

12.

Projekta iesniedzēja un projekta īstenošanā iesaistītā personāla tehniskā un profesionālā kapacitāte (projekta personāla pieredze un zināšanas 1.5.2.2.3.apakšaktivitātes “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” darbības jomā)

5

13.

Projekta īstenošanas materiāltehniskā nodrošinājuma plānojums

5

14.

Projekta iesniegumā paredzētais projekta funkciju un pienākumu sadalījums ir atbilstošs (skaidri definēts funkciju un pienākumu sadalījums starp iesaistītajām institūcijām un projekta administrēšanā iesaistīto personālu, funkcijas un pienākumi ir sadalīti atbilstoši kompetencei un pieredzei)

5

15.

Projekta iesniegumā paredzētais projekta vadības un uzraudzības mehānisms ir atbilstošs (vadības, kontroles, uzraudzības un kvalitātes kontroles mehānismu izvērtējums)

5

16.

Projekta īstenošanā iesaistīto sadarbības partneru izvēle ir pamatota (norādīts plānotais sadarbības modelis; sadarbības partnera loma definēta atbilstoši tā kompetencei un pieredzei)

5

Ja projekta īstenošanā sadarbības partneri netiek iesaistīti, 16.kritērija vērtējums ir 3 punkti

Ja vērtējumā par atbilstību 11., 12., 13., 14., 15. un 16.kritērijam saņemts mazāk par
18 punktiem
, projekta iesniegumu noraida

1.3. Projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritēriji

Maksi­mālais skaits – 15 punktu

17.

Projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir pamatotas un nepieciešamas projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un aktivitāšu īstenošanai

5

P

18.

Projekta budžetā paredzētās izmaksas ir atbilstošas vidējām tirgus cenām

5

P

19.

Projekta izmaksas ir samērojamas ar sagaidāmajiem projekta rezultātiem

5

P

Ja vērtējumā par atbilstību 17., 18. un 19.kritērijam saņemts mazāk par 10 punktiem, projekta iesniegumu noraida

1.1., 1.2. un 1.3.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 80 % no kopējā projekta vērtējuma

1.4. Specifiskie kvalitātes kritēriji

0/1

Projekta iesnieguma specifiskos kvalitātes vērtēšanas kritērijus vērtē ar 0 punktiem, ja attiecīgais kritērijs nav izpildīts, un 1, ja attiecīgais kritērijs ir izpildīts. Kvalitātes vērtēšanas kritērijus reizina ar koeficientiem 8, 9 un 10, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai pašvaldības iestāde, bet ar 13 un 14, ja projekta iesniedzējs ir nevalstiskā organizācija

Maksi­mālais skaits – 27 punkti

20.

Pašvaldība vai plānošanas reģions atrodas ārpus Rīgas (piemēro, ja projekta iesniedzējs ir novada vai republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions)

1 x 8

21.

Projekta iesniegumā ir paredzēta projekta rezultātu izmantošana konkrētā Eiropas Sociālā fonda finansētā pasākumā

1 x 101

(1 x 14)2

22.

Projekts tiek īstenots sadarbībā ar citām nevalstiskajām organizācijām, pašvaldībām vai plānošanas reģioniem

1 x 93

(1 x 13)4

1.4.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 20 % no kopējā projekta vērtējuma

2. Atbilstības kritēriji

Jā/Nē

23.

Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris vai partneri (ja attiecināms) ir biedrība vai nodibinājums atbilstoši likumam “Par biedrībām un nodibinājumiem” vai plānošanas reģions, novada vai republikas pilsētas pašvaldība5

Jā/Nē

N**

24.

Projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim vai partneriem (ja attiecināms) projekta iesniegšanas dienā nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu

Jā/Nē

N

25.

Projekta iesniedzējs nav iepriekš saņēmis Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu līdzīgu aktivitāšu ietvaros6

Jā/Nē

N

26.

Projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – panākt aktīvu un kvalitatīvu nevalstiskā sektora un pašvaldību līdzdalību Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanā

Jā/Nē

N

Ja vērtējums par atbilstību kādam no 23., 24., 25. vai 26.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida

3. Administratīvie kritēriji

Jā/Nē

27.

Projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms)

Jā/Nē

N

28.

Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā

Jā/Nē

N

29.

Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts

Jā/Nē

N

30.

Ir iesniegts Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.962 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”” noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (viens oriģināleksemplārs un četras atbilstoši apliecinātas kopijas (ja attiecināms))

Jā/Nē

N

31.

Projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms)

Jā/Nē

N

32.

Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.962 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”” noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai

Jā/Nē

N

33.

Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona

Jā/Nē

N

34.

Projekta iesniegumam ir pievienoti visi Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.962 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”” noteiktie pielikumi:

34.1.

projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV)

Jā/Nē

N

34.2.

sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms)

Jā/Nē

N

34.3.

pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms)

Jā/Nē

N

34.4.

projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās

Jā/Nē

N

35.

Projekta finanšu aprēķins ir veikts nacionālajā valūtā

Jā/Nē

N

36.

Projekta attiecināmie izdevumi atbilst Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.962 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.3.apakšaktivitāti “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”” noteiktajām attiecināmajām izmaksām

Jā/Nē

N

37.

Pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par 1000 latiem un nepārsniedz 25 000 latu

Jā/Nē

N

38.

Projektā plānotās attiecināmās izmaksas atbilst noteiktajiem izmaksu ierobežojumiem

Jā/Nē

N

39.

Projekta īstenošanas termiņš nav mazāks kā trīs mēneši un nepārsniedz 10 mēnešus

Jā/Nē

N

Ja vērtējums par atbilstību kādam no 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38. vai 39.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida

4. Finansējuma piešķiršanas kritēriji

Jā/Nē

40.

Projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, kā arī tas ir saņēmis vismaz 67 punktus kvalitātes vērtēšanas kritērijos

Jā/Nē

N

41.

Vai projekta iesniegumam pietiek izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamā finansējuma

Jā/Nē

N

Ja vērtējums par atbilstību 40. un 41.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida

Piezīmes.

1. 1 Vērtējumu piemēro, ja projekta iesniedzējs ir plānošanas reģions, novada vai republikas pilsētas pašvaldība.

2. 2 Vērtējumu piemēro, ja projekta iesniedzējs ir nevalstiskā organizācija.

3. 3 Vērtējumu piemēro, ja projekta iesniedzējs ir plānošanas reģions, novada vai republikas pilsētas pašvaldība.

4. 4 Vērtējumu piemēro, ja projekta iesniedzējs ir nevalstiskā organizācija.

5. 5 Projekta iesniedzējas var būt tikai tās pašvaldības, kas izveidojušās saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu.

6. 6 Ar līdzīgu aktivitāti tiek saprasta 2004.–2006.gada programmēšanas perioda grantu shēma “Tehniskā palīdzība nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšanā Eiropas Sociālā fonda pasākumu ieviešanai”, kā arī atbalsts 2007.–2013.gada plānošanas perioda 1.5.2.2.3.apakšaktivitātes “Atbalsts nevalstiskajām organizācijām un pašvaldībām kapacitātes stiprināšanā Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” ietvaros.

7. * P – kritērijs ir papildināms ar nosacījumu.

8. ** N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

Finanšu ministrs A.Slakteris

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!