Ministru kabineta noteikumi Nr.963
Rīgā 2008.gada 25.novembrī (prot. Nr.83 38.§)
Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.prioritātes “Administratīvā kapacitāte” 1.5.2.pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.2.aktivitātes “Sociālo partneru, nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšana” 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu un sadarbības kārtību starp šīm iestādēm, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir panākt aktīvu un kvalitatīvu nevalstiskā sektora līdzdalību lēmumu pieņemšanas procesā un publisko pakalpojumu sniegšanā.
3. Apakšaktivitātes mērķa grupa ir biedrības un nodibinājumi saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu (turpmāk – nevalstiskās organizācijas).
4. Apakšaktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 21.punktā minētās darbības un izpildot šo noteikumu 47.1.7.apakšpunktā minētos uzraudzības rādītājus.
5. Apakšaktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.
6. Apakšaktivitātes īstenošanas laikā atklāta projektu iesniegumu atlase notiek vismaz četras reizes. Pirmajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamais finansējums ir 491 963 lati. Pirmo atklāto projektu iesniegumu atlasi izsludina 2008.gadā.
7. Apakšaktivitāti īsteno no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas līdz 2013.gada 31.decembrim.
II. Atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde
8. Ar apakšaktivitātes īstenošanu saistītos atbildīgās iestādes pienākumus un tiesības īsteno Valsts kanceleja (turpmāk – atbildīgā iestāde).
9. Ar apakšaktivitātes īstenošanu saistītos sadarbības iestādes pienākumus un tiesības īsteno Sabiedrības integrācijas fonda sekretariāts (turpmāk – sadarbības iestāde).
10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pakļautībā.
11. Apakšaktivitātes ietvaros atbildīgā iestāde:
11.1. piedalās civiltiesiska līguma ar finansējuma saņēmēju (turpmāk – līgums) projekta izstrādē;
11.2. uzrauga apakšaktivitātes īstenošanu, nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 15.punktā minētais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un piemēro n+3 un n+2 principu apakšaktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
11.3. sniedz vadošajai iestādei un šo noteikumu 74.punktā minētajai pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” uzraudzības komitejai (turpmāk – pasākuma uzraudzības komiteja) priekšlikumus par apakšaktivitātes īstenošanas pilnveidošanu;
11.4. izmanto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzībai;
11.5. pieprasa no sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas nepieciešama apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzības un kontroles nodrošināšanai.
12. Apakšaktivitātes ietvaros sadarbības iestāde:
12.1. izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi šo noteikumu 29.punktā noteiktajā kārtībā;
12.2. izveido atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
12.3. izstrādā projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku;
12.4. sniedz projekta iesniedzējam informāciju projekta iesnieguma sagatavošanas laikā;
12.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
12.6. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem un projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
12.7. izstrādā līguma projektu un slēdz līgumu, kā arī sniedz finansējuma saņēmējam informāciju par līguma noteikumu izpildi;
12.8. izskata un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu;
12.9. sniedz budžeta veidošanu regulējošajos normatīvajos aktos noteikto informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma sagatavošanai;
12.10. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās un piemēro n+3 un n+2 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
12.11. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo un iesniedz maksājumu iestādē maksājuma uzdevumus, sagatavo un nosūta pārbaudei vadošajai iestādei izdevumu deklarācijas;
12.12. apstiprina grozījumus projektā;
12.13. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi;
12.14. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti par projektu īstenošanu.
III. Atbalsta sniegšanas nosacījumi
13. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris var būt nevalstiskā organizācija.
14. Viens projekta iesniedzējs apakšaktivitātes īstenošanas laikā katrā izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
15. Apakšaktivitātes ietvaros Eiropas Sociālā fonda finansējums ir 85 procenti un nacionālais finansējums ir 15 procentu no projekta kopējās attiecināmo izmaksu kopsummas. Kopējais apakšaktivitātē plānotais finansējums ir 2 459 814 latu, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 2 090 842 lati un nacionālais finansējums 368 972 lati, no kuriem valsts budžeta finansējums 245 981 lats un privātais finansējums 122 991 lats.
16. Minimālā kopējā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā apakšaktivitātē ir 1000 latu. Maksimālā kopējā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā apakšaktivitātē ir 25 000 latu. Projekta iesniedzējs, plānojot projekta attiecināmās izmaksas, nodrošina savu finansējumu vismaz piecu procentu apmērā no projekta kopējo attiecināmo izmaksu summas.
17. Projekta īstenošanas laiks ir no trim līdz 12 mēnešiem.
18. Apakšaktivitātes ietvaros finansē projektus, kas paredz nevalstisko organizāciju līdzdalības veicināšanu politikas plānošanas procesā un publisko pakalpojumu sniegšanā.
19. Projekta aktivitāšu īstenošanā var tikt piesaistītas citas nevalstiskās organizācijas, valsts tiešās pārvaldes iestādes, pašvaldības, kas izveidotas saskaņā ar noteikto vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu, un Eiropas Savienības institūcijas.
20. Atbalsts projekta ietvaros ir pieļaujams tikai tad, ja labuma saņēmējs ir projekta iesniedzējs, kas īsteno projektu savas organizācijas vai citas nevalstiskās organizācijas kapacitātes paaugstināšanai. Projekta ietvaros var tikt apmācītas fiziskās personas, kuras atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
20.1. attiecīgās fiziskās personas ir nevalstisko organizāciju algoti darbinieki vai darbinieki saskaņā ar organizācijas statūtiem vai citiem darbību regulējošiem dokumentiem;
20.2. attiecīgās fiziskās personas ir piedalījušās vai piedalās nevalstisko organizāciju īstenota projekta ieviešanā uz darba vai uzņēmuma līguma pamata;
20.3. attiecīgās fiziskās personas ir nevalstisko organizāciju biedri.
21. Projekta ietvaros finansē šādas darbības:
21.1. projekta administrēšana;
21.2. sabiedriskā labuma nevalstisko organizāciju līdzdalības resursu stiprināšana politikas plānošanā un ieviešanā;
21.3. nevalstisko organizāciju līdzdalības veicināšana Eiropas Savienības sadarbības un attīstības sadarbības tīklos;
21.4. nevalstisko organizāciju sniegto publisko pakalpojumu pielāgošana kvalitātes standartiem;
21.5. inovatīvu pakalpojumu attīstīšana;
21.6. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
22. Projekta ietvaros netiek finansētas šādas darbības:
22.1. politiska rakstura aģitācija vai noteiktu politisku partiju interešu aizstāvība;
22.2. to vietējo rīcības grupu darbības nodrošināšana, prasmju apguve un teritorijas aktivizēšana, kuras varētu saņemt atbalstu no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fonda;
22.3. darbības, kas neatbilst šo noteikumu 21.punktā minētajām finansētajām darbībām.
23. Projekta iesnieguma izmaksas tiek sadalītas šādās četrās izmaksu pozīcijās:
23.1. projekta administrēšanas izmaksas, piemērojot Ministru kabineta noteiktu nemainīgu likmi;
23.2. materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas:
23.2.1. inventāra izmaksas projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai (vienas vienības vērtība nepārsniedz 150 latu, un tās kalpošanas laiks ir mazāks par gadu);
23.2.2. materiāltehnisko līdzekļu amortizācijas izdevumi projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai (amortizācijas izdevumus var iekļaut tikai tie projektu iesniedzēji, kas pamatlīdzekļus nav iegādājušies no valsts budžeta, pašvaldību dotācijas vai izmantojot Eiropas Kopienas finansējumu);
23.3. pārējās attiecināmās izmaksas:
23.3.1. konsultantu, ekspertu un speciālistu atalgojums;
23.3.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un citas sociālās garantijas, kuru izmaksa ir obligāta saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem;
23.3.3. projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai nepieciešamo mācību, metodisko un informatīvo materiālu izstrāde, tulkošana, iespiešana un izplatīšana;
23.3.4. ar semināru, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas;
23.3.5. transporta izmaksas – degviela, noma, pakalpojuma pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana;
23.3.6. komandējumu izmaksas Latvijas Republikā un ārvalstīs atbilstoši normatīvajiem aktiem;
23.3.7. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izmaksas;
23.3.8. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma uzturēšanas izmaksas;
23.3.9. ar projekta aktivitāšu īstenošanu saistītu pakalpojumu izmaksas;
23.3.10. kancelejas preču izmaksas projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai;
23.3.11. dalības maksa starptautiskos semināros, konferencēs un organizācijās projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai;
23.3.12. informācijas un publicitātes izmaksas projekta specifisko aktivitāšu īstenošanai;
23.4. neparedzētie izdevumi, kuru apmērs nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 23.2. un 23.3.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas. Tie izlietojami šo noteikumu 23.2. un 23.3.apakšpunktā noteikto izmaksu segšanai.
24. Šo noteikumu 23.2., 23.3. un 23.4.apakšpunktā minētās izmaksas ir projekta attiecināmās izmaksas. Šo noteikumu 23.1.apakšpunktā minēto izmaksu attiecināmību vai neattiecināmību nosaka šo noteikumu 83.punktā minētajā kārtībā.
25. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumus projekta ietvaros var plānot kā attiecināmās izmaksas, ja finansējuma saņēmējs pievienotās vērtības nodokļa summu nevar atgūt kā priekšnodokli atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodokļiem un nodevām.
26. Papildus Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulas (EK) Nr.1081/2006 par Eiropas Sociālo fondu un Regulas (EK) Nr.1784/1999 atcelšanu 11.panta otrās daļas nosacījumiem par neattiecināmām uzskata šādas izmaksas:
26.1. visu veidu prēmijas, materiālā stimulēšana un naudas balvas;
26.2. atvaļinājuma pabalsts darbiniekiem;
26.3. pabalsts darbinieka ģimenes locekļa vai apgādājamā nāves gadījumā;
26.4. cita materiālā stimulēšana, kas nav noteikta darba samaksu reglamentējošajos normatīvajos aktos;
26.5. veselības, dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšana, izņemot apdrošināšanu, kas saistīta ar šo noteikumu 23.3.6.apakšpunktā noteiktajām izmaksām;
26.6. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu;
26.7. reprezentācijas, tirdzniecības un mārketinga izdevumi.
27. Projekta iesniegumā paredzētajām attiecināmajām izmaksām jābūt reālām, pamatotām, atbilstošām projekta specifikai, mērķim un šo noteikumu 23. un 25.punktā minētajām prasībām.
28. Projekta īstenošanas gaitā izmaksas uzskata par attiecināmām, ja tās:
28.1. radušās periodā, ko nosaka līgumā;
28.2. nepieciešamas projekta īstenošanai, ir paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā un veiktas, ievērojot atbilstīgas finanšu vadības principu, tas ir, ievērojot ekonomiskuma un efektivitātes principu;
28.3. veiktas un iegrāmatotas finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un ir nodalītas no pārējām izmaksām;
28.4. iespējams identificēt un pārbaudīt un tās apliecina attiecīgi maksājumu pamatojoši dokumentu oriģināli.
IV. Projekta iesnieguma iesniegšana
29. Sadarbības iestāde pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi, ievietojot laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un savā mājaslapā internetā (www.lsif.lv) šādu informāciju:
29.1. projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš;
29.2. projektu iesniegumu atlasē pieejamais finansējums;
29.3. mājaslapas adrese internetā, kur ievietotas šādas ziņas:
29.3.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtība tā nosūtīšanai pa pastu, iesniegšanai personīgi vai elektroniska dokumenta formā;
29.3.2. projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie materiāli (šie noteikumi un palīgmateriāli projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai).
30. Ja izsludinātās atklātās projektu iesniegumu atlases ietvaros netiek noslēgti līgumi par visu šajā atlasē pieejamo finansējuma apmēru, atlikušo finansējuma daļu pārceļ uz nākamo atklāto projektu iesniegumu atlasi.
31. Projektu iesniegumus iesniedz sadarbības iestādē līdz sludinājumā norādītā iesniegšanas termiņa beigām. Iesniegšanas termiņš nav īsāks par vienu mēnesi no atlases izsludināšanas dienas. Projekta iesniegumu noraida, ja tas saņemts pēc norādītā iesniegšanas termiņa beigām.
32. Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums) un tās pielikumiem:
32.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
32.2. sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms);
32.3. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms);
32.4. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās.
33. Projekta iesniegumu aizpilda latviešu valodā datorrakstā.
34. Projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz vienā no šādiem veidiem:
34.1. papīra formā piecos eksemplāros (viens oriģināls un četras kopijas). Projekta iesniegumu sagatavo saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;
34.2. elektroniska dokumenta formā. Projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu (izmanto XML datņu formātu).
35. Papīra formā iesniegtajam projekta iesnieguma oriģinālam pievieno projekta iesnieguma elektronisko versiju (elektroniskajā datu nesējā). Uz datu nesēja norāda šādu informāciju:
35.1. apakšaktivitātes numurs;
35.2. projekta iesniedzēja nosaukums;
35.3. projekta nosaukums.
36. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, visus dokumentus (oriģinālu, četras kopijas un elektronisko versiju) ievieto slēgtā aploksnē. Uz aploksnes norāda:
36.1. vārdus “Ierobežotas pieejamības informācija”;
36.2. sadarbības iestādes nosaukumu un adresi;
36.3. projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;
36.4. apakšaktivitātes numuru un nosaukumu;
36.5. projekta nosaukumu.
37. Projekta iesniegumu iesniedz kopā ar projekta iesniedzēja pavadvēstuli. Pavadvēstulē norāda projekta iesniedzēja nosaukumu, apakšaktivitātes numuru un nosaukumu, kā arī projekta nosaukumu.
38. Sadarbības iestāde reģistrē iesniegto projekta iesniegumu tā iesniegšanas dienā, piešķir tam reģistrācijas numuru un projekta iesniedzējam izsniedz vai piecu darbdienu laikā nosūta pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.
39. Projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, elektroniska dokumenta formā vai nosūtot pa pastu, ievērojot šādus nosacījumus:
39.1. šo noteikumu 29.punktā minētajā sludinājumā norādītais projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad sadarbības iestāde pieņem un reģistrē projektu iesniegumus, kas iesniegti personīgi vai elektroniska dokumenta formā;
39.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad tas reģistrēts sadarbības iestādes elektroniskā pasta informācijas sistēmā;
39.3. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, projekta iesniedzējam ir jānodrošina savlaicīga projekta iesnieguma izsūtīšana, lai tas tiktu saņemts sadarbības iestādē ne vēlāk kā šo noteikumu 29.punktā minētajā sludinājumā norādītajā projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā;
39.4. ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums elektroniska dokumenta formā vai pa pastu ir nosūtīts pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, bet sadarbības iestādei jāveic pārbaude par projekta iesnieguma saņemšanu un reģistrēšanu sadarbības iestādē un par rezultātiem jāinformē projekta iesniedzējs;
39.5. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātam ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas beigu termiņa.
V. Projekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana
40. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota atklātas projektu iesniegumu atlases vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisija darbojas saskaņā ar sadarbības iestādes izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.
41. Komisijas sastāvā ar balsstiesībām iekļauj pārstāvjus no:
41.1. sadarbības iestādes;
41.2. Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta;
41.3. Valsts kancelejas;
41.4. Tieslietu ministrijas;
41.5. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas;
41.6. Labklājības ministrijas;
41.7. Bērnu un ģimenes lietu ministrijas.
42. Komisijas sastāvā novērotāja statusā var iekļaut atbildīgās iestādes un vadošās iestādes pārstāvi.
43. Komisijas locekļa prombūtnē viņu aizstāj cits pilnvarots pārstāvis. Šādu pilnvarojumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktajā kārtībā.
44. Komisija apakšaktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu izvērtēšanai var pieaicināt ekspertus.
45. Lai noteiktu projekta iesnieguma tehnisko atbilstību, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem:
45.1. projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms);
45.2. projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā;
45.3. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts;
45.4. ir iesniegts šo noteikumu 34.1.apakšpunktā noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (viens oriģināls un četras atbilstoši apliecinātas kopijas (ja attiecināms));
45.5. projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms);
45.6. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 32.punktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai;
45.7. projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona;
45.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 32.punktā minētie pielikumi:
45.8.1. projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV);
45.8.2. sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms);
45.8.3. pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms);
45.8.4. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
45.9. projekta finanšu aprēķins ir veikts nacionālajā valūtā;
45.10. projekta attiecināmie izdevumi atbilst šo noteikumu 23., 24. un 25.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
45.11. pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par 1000 latiem un nepārsniedz 25 000 latu atbilstoši šo noteikumu 16.punktam;
45.12. projektā plānotās attiecināmās izmaksas atbilst noteiktajiem izmaksu ierobežojumiem;
45.13. projekta īstenošanas termiņš nav mazāks kā trīs mēneši un nepārsniedz 12 mēnešus.
46. Lai noteiktu projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstību apakšaktivitātē definētajiem nosacījumiem, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem:
46.1. projekta iesniedzējs un sadarbības partneris vai partneri (ja attiecināms) ir nevalstiskās organizācijas;
46.2. projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim vai partneriem (ja attiecināms) projekta iesniegšanas dienā nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
46.3. projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – panākt aktīvu un kvalitatīvu nevalstiskā sektora līdzdalību lēmumu pieņemšanas procesā un publisko pakalpojumu sniegšanā.
47. Lai noteiktu projekta iesnieguma nozīmīgumu identificēto problēmu risināšanā un projekta iesniedzēja spēju to īstenot, kā arī lai noteiktu prioritāri atbalstāmos projektu iesniegumus, kas projekta iesniegumam ļautu gūt lielāku atbalstu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem:
47.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji:
47.1.1. cik lielā mērā projekta īstenošana veicinās nevalstisko organizāciju līdzdalību politikas lēmumu pieņemšanā un politikas īstenošanā un sekmēs politikas plānošanas procesa un publisko pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos labākas, uz sabiedrības interesēm vērstas politikas veidošanā un ieviešanā;
47.1.2. cik lielā mērā projekta īstenošana risinās apakšaktivitātes mērķa grupas vajadzības;
47.1.3. projekta ieguldījums horizontālo prioritāšu īstenošanā:
47.1.3.1. vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienādu iespēju horizontālo prioritāti;
47.1.3.2. vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti;
47.1.4. cik loģiska ir kopējā projekta uzbūve (projekta sadaļu savstarpējā atbilstība un papildinātība);
47.1.5. projekta aktivitāšu izvērtējums (aktivitāšu formulējums, aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība projekta mērķu un sagaidāmo rezultātu sasniegšanā, laika grafika novērtējums);
47.1.6. projekta ilgtspējas izvērtējums (projekta rezultātu finansiālā, institucionālā un politiskā ilgtspēja);
47.1.7. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji vai rezultātu rādītāji sekmē šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu:
47.1.7.1. iznākuma rādītājs: atbalstīto nevalstisko organizāciju skaits – 200 jeb 2,6 procenti (bāzes vērtība 2006.gadā – 43 jeb 0,5 procenti, rādītājs 2009.gadā – 49 jeb 0,64 procenti);
47.1.7.2. rezultāta rādītājs: nevalstisko organizāciju skaits, kas piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā – 160 vai 2 procenti no kopējā nevalstisko organizāciju skaita (bāzes vērtība 2006.gadā – 141 vai 1,8 procenti, mērķis 2009.gadā – 30 vai 0,4 procenti);
47.1.8. vai projektā plānotie publicitātes un informācijas pasākumi nodrošina projekta publicitāti un ir atbilstoši projektā plānotajām aktivitātēm;
47.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji:
47.2.1. projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze projektu vadībā;
47.2.2. projekta iesniedzēja un projekta īstenošanā iesaistītā personāla tehniskā un profesionālā kapacitāte (projekta personāla pieredze un zināšanas apakšaktivitātes darbības jomā);
47.2.3. projekta īstenošanas materiāltehniskā nodrošinājuma plānojums;
47.2.4. projekta iesniegumā paredzētais projekta funkciju un pienākumu sadalījums ir atbilstošs (skaidri definēts funkciju un pienākumu sadalījums starp iesaistītajām institūcijām un projekta administrēšanā iesaistīto personālu, funkcijas un pienākumi ir sadalīti atbilstoši kompetencei un pieredzei);
47.2.5. projekta iesniegumā paredzētais projekta vadības un uzraudzības mehānisms ir atbilstošs (vadības, kontroles, uzraudzības un kvalitātes kontroles mehānismu izvērtējums);
47.2.6. projekta īstenošanā iesaistīto sadarbības partneru izvēle ir pamatota (norādīts plānotais sadarbības modelis; sadarbības partnera loma definēta atbilstoši tā kompetencei un pieredzei);
47.3. projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritēriji:
47.3.1. projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir pamatotas un nepieciešamas projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un aktivitāšu īstenošanai;
47.3.2. projekta budžetā paredzētās izmaksas atbilst vidējām tirgus cenām;
47.3.3. projekta izmaksas ir samērojamas ar sagaidāmajiem projekta rezultātiem;
47.4. specifiskie kvalitātes kritēriji:
47.4.1. projekta iesniedzējs piedalās politikas plānošanas, ieviešanas vai uzraudzības procesā;
47.4.2. projekta iesniedzējs sadarbojas ar citām nevalstiskajām organizācijām sabiedrības interešu pārstāvniecībā.
48. Projekta iesnieguma atbilstību katram šo noteikumu 45., 46. un 56.punktā minētajam kritērijam vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst).
49. Projekta iesnieguma atbilstību
katram šo noteikumu 47.1.1., 47.1.2., 47.1.4., 47.1.5., 47.1.6.,
47.1.7., 47.1.8., 47.2. un 47.3.apakšpunktā minētajam kritērijam
vērtē ar punktu
skaitu no viens līdz pieci saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 –
ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – apmierinoši vai neitrāli, 4 – labi, 5 –
ļoti labi. Vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.1.1. un
47.1.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem iegūtos punktus
reizina ar koeficientu 2. Ja projekta īstenošanā sadarbības
partneris vai partneri netiek iesaistīti, par atbilstību šo
noteikumu 47.2.6.apakšpunktā minētajam kritērijam saņem 3
punktus.
50. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 47.1.3.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar 0, 3 vai 5 punktiem:
50.1. par atbilstību šo noteikumu 47.1.3.1.apakšpunktā minētajam kritērijam: 0 – projekts šo jomu neskar, 3 – projektam ir netieša pozitīva ietekme vai 5 – projektam ir tieša pozitīva ietekme;
50.2. par atbilstību šo noteikumu 47.1.3.2.apakšpunktā minētajam kritērijam: 0 – projektā nav paredzētas aktivitātes informācijas sabiedrības attīstībai, 3 – projektā paredzētas apakšaktivitātes mērķa grupas apmācības par informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespējām vai paredzēts palielināt mērķa grupas iespējas piedalīties politikas lēmumu pieņemšanā un politikas īstenošanā, izmantojot informācijas komunikāciju tehnoloģiju risinājumus, 5 – projektā paredzēts attīstīt vai pilnveidot informācijas sistēmas vai uzlabot elektronisko pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību.
51. Projekta iesnieguma atbilstību katram šo noteikumu 47.4.apakšpunktā minētajam kritērijam vērtē ar 0 punktiem vai 1 punktu (0 – nosacījums nav izpildīts, 1 – nosacījums ir izpildīts) un:
51.1. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.4.1.apakšpunktā minētajam kritērijam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 12;
51.2. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 47.4.2.apakšpunktā minētajam kritērijam iegūtos punktus reizina ar koeficientu 13.
52. Projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu:
52.1. projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 47.1.apakšpunkts), ja kopējais punktu skaits nav mazāks par 33 punktiem;
52.2. projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 47.2.apakšpunkts), ja kopējais punktu skaits nav mazāks par 18 punktiem;
52.3. projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 47.3.apakšpunkts), ja kopējais novērtējuma punktu skaits nav mazāks par 10 punktiem.
53. Ja tiek konstatēta projekta iesnieguma neatbilstība kaut vienam no šo noteikumu 45. un 46.punktā minētajiem kritērijiem vai šo noteikumu 52.1., 52.2. vai 52.3.apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, komisija pārtrauc projekta iesnieguma vērtēšanu un iesaka projekta iesniegumu noraidīt.
54. Pēc projekta iesnieguma kvalitātes kritēriju izvērtēšanas projekta iesniegumam tiek piešķirts noteikts kopējais punktu skaits.
55. Projektu iesniegumus sarindo prioritārā secībā pēc iegūtā punktu skaita, norādot projekta iesniegumā pieprasīto finansējumu. Ja vairāki projektu iesniegumi saņēmuši vienādu punktu skaitu, priekšroka tiek dota tiem projektu iesniegumiem, kas saņēmuši augstāku vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 47.1.1., 47.1.2. un 47.4.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
56. Pēc projektu iesniegumu sarindošanas prioritārā secībā projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem finansējuma piešķiršanas vērtēšanas kritērijiem, lai noteiktu, vai izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamā finansējuma pietiek projekta iesnieguma finansēšanai:
56.1. projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 45.punkts) un atbilstības vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 46.punkts), kā arī tas ir saņēmis vismaz 61 punktu vērtējumā par atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 47.1., 47.2. un 47.3.apakšpunkts);
56.2. projekta iesniegumam pietiek izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamā finansējuma (šo noteikumu 29.2.apakšpunkts).
57. Komisija projekta iesniegumu virza apstiprināšanai vai apstiprināšanai ar nosacījumu, izņemot, ja tiek konstatēts kaut viens no šo noteikumu 53.punktā minētajiem gadījumiem vai tiek konstatēta neatbilstība kaut vienam no šo noteikumu 56.punktā minētajiem kritērijiem.
58. Komisija projekta iesniegumu virza apstiprināšanai ar nosacījumu, ja nepieciešami precizējumi šo noteikumu 47.1.5. vai 47.3.apakšpunktā minētajā kritērijā atbilstoši šo noteikumu 62.punktam.
59. Sadarbības iestāde pieņem lēmumu par:
59.1. projekta iesnieguma apstiprināšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem, ja komisija ir ieteikusi projekta iesniegumu apstiprināt vai apstiprināt ar nosacījumu;
59.2. projekta iesnieguma noraidīšanu finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem, ja komisija ir ieteikusi projekta iesniegumu noraidīt.
60. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par to rakstiski informē projekta iesniedzēju.
61. Sadarbības iestāde lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu pievieno informāciju par līguma slēgšanas nosacījumiem.
62. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde norāda projekta iesniegumā veicamos precizējumus. Minētie precizējumi var ietvert:
62.1. projekta aktivitāšu plānojuma precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 47.1.5.apakšpunktā minētā kritērija vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (laika grafika izmaiņas, nepārsniedzot plānoto projekta īstenošanas laiku, aktivitāšu sadalīšana vai izslēgšana);
62.2. projekta budžeta precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 47.3.apakšpunktā minētā kritērija vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (samazināšana vai izslēgšana, aritmētiskas atbilstības nodrošināšana), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 23.1. un 23.4.apakšpunktā minētos ierobežojumus.
63. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina sadarbības iestādes noteiktajā termiņā (kas nepārsniedz 30 darbdienas) un informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai.
64. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā izvērtē šo noteikumu 63.punktā minēto informāciju, sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam un:
64.1. ja atzinums ir pozitīvs, divu darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par līguma slēgšanas nosacījumiem;
64.2. ja atzinums ir negatīvs vai ja projekta iesniedzējs nav nodrošinājis lēmumā ietverto nosacījumu izpildi šo noteikumu 63.punktā minētajā termiņā, projekta iesniegumu noraida. Ja lēmums tiek apstrīdēts, atzinuma tiesiskumu izvērtē vienlaikus ar pieņemtā lēmuma tiesiskuma izvērtējumu.
65. Ja projekta iesniegums ir noraidīts, sadarbības iestāde rīkojas šo noteikumu 60. un 66.punktā noteiktajā kārtībā.
66. Sadarbības iestāde lēmumā par projekta iesnieguma noraidīšanu iekļauj informāciju par projekta iesnieguma noraidīšanas iemesliem un projekta iesniedzējam izsniedz četras projekta iesnieguma kopijas.
67. Šo noteikumu 45., 46., 47. un 56.punktā minētie projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji un šo noteikumu 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 57. un 58.punktā noteiktā projekta iesnieguma vērtēšanas sistēma apkopota šo noteikumu 2.pielikumā. Minētie projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un projektu iesniegumu vērtēšanas sistēma apstiprināta Uzraudzības komitejā.
VI. Projekta īstenošanas nosacījumi
68. Pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu sadarbības iestāde ar finansējuma saņēmēju noslēdz līgumu, kurā atrunāti līgumslēdzēju pušu pienākumi un tiesības, kā arī kārtība un nosacījumi (tai skaitā finansēšanas nosacījumi un maksāšanas kārtība), kas jāievēro, lai nodrošinātu projekta īstenošanu.
69. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam un sniedz sadarbības iestādei pārskatu par īstenošanas progresu un finanšu izlietojumu saskaņā ar līgumu.
70. Finansējuma saņēmējs projektā paredzēto aktivitāšu īstenošanu uzsāk tikai pēc tam, kad noslēgts līgums.
71. Projekta īstenošanai atver atsevišķu kontu Valsts kasē, no kura tiek veikti un kurā tiek saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi, ja finansējuma saņēmējs saņem avansa un starpposma maksājumus.
72. Finansējuma saņēmējs nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās aktuālās informācijas ievietošanu mājaslapā internetā (ja tāda ir) ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
73. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
VII. Apakšaktivitātes īstenošanas uzraudzība
74. Apakšaktivitātes uzraudzības funkcijas veic pasākuma uzraudzības komiteja.
75. Pasākuma uzraudzības komitejai ir šādi uzdevumi:
75.1. izskatīt atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja sniegto informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu;
75.2. izskatīt atbildīgās iestādes priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas dokumentos un lemt par to virzību izskatīšanai Uzraudzības komitejā;
75.3. sniegt priekšlikumus par pasākuma “Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana” uzraudzības procesa pilnveidošanu.
76. Pasākuma uzraudzības komitejai ir šādas tiesības:
76.1. pieprasīt un saņemt no atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja informāciju, kas saistīta ar apakšaktivitātes īstenošanu;
76.2. pasākuma uzraudzības komitejas sēdēs ar padomdevēja tiesībām pieaicināt nozaru speciālistus un ekspertus.
77. Pasākuma uzraudzības komiteju vada Valsts kancelejas direktors. Sekretariāta funkcijas veic atbildīgā iestāde.
78. Pasākuma uzraudzības komiteja darbojas saskaņā ar nolikumu. Nolikumu apstiprina atklātā balsošanā ar balsu vairākumu, piedaloties vismaz divām trešdaļām pasākuma uzraudzības komitejas balsstiesīgo locekļu.
79. Pasākuma uzraudzības komitejas sēdes notiek ne retāk kā reizi ceturksnī.
80. Pasākuma uzraudzības komitejas sastāvā ar balsstiesībām iekļauj to ministriju un pašvaldību pārstāvjus, kuras ir iesaistītas cilvēkresursu politikas plānošanā un īstenošanā, kā arī Valsts kancelejas, atbildīgās iestādes un sociālo partneru pārstāvjus.
81. Pasākuma uzraudzības komitejas sēdēs ar padomdevēja tiesībām var piedalīties sadarbības iestādes, vadošās iestādes, sertifikācijas iestādes pārstāvji un to nevalstisko organizāciju pārstāvji, kuras ir iesaistītas cilvēkresursu politikas plānošanā un īstenošanā.
82. Pasākuma uzraudzības komitejas personālsastāvu, pamatojoties uz iestāžu un organizāciju pilnvarojumiem, apstiprina Ministru prezidents.
VIII. Noslēguma jautājumi
83. Šo noteikumu 23.1.apakšpunktā minēto administratīvo izmaksu attiecināmību vai neattiecināmību un apmēru nosaka atbilstoši Ministru kabineta lēmumam par administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.
84. Projektos, kuru īstenošana ir uzsākta pirms Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmēru, administratīvo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no līguma noslēgšanas dienas, ievērojot šo noteikumu 16.punktā noteikto ierobežojumu par projekta izmaksu maksimālo summu.
85. Sadarbības iestāde, noslēdzot līgumu ar finansējuma saņēmēju, nosaka šo noteikumu 84.punktā minēto nosacījumu izpildes kārtību.
Ministru prezidents I.Godmanis
Finanšu ministrs A.Slakteris
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 11.decembri.
PDF 230kb |
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.novembra noteikumiem Nr.963
Finanšu ministrs A.Slakteris
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.novembra noteikumiem Nr.963
Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji
Darbības programmas numurs un nosaukums |
1. |
Cilvēkresursi un nodarbinātība |
Prioritātes numurs un nosaukums |
1.5. |
Administratīvās kapacitātes stiprināšana |
Pasākuma numurs un nosaukums |
1.5.2. |
Cilvēkresursu kapacitātes stiprināšana |
Aktivitātes numurs un nosaukums |
1.5.2.2. |
Sociālo partneru, nevalstisko organizāciju un pašvaldību kapacitātes stiprināšana |
Apakšaktivitātes numurs un nosaukums |
1.5.2.2.2. |
Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana |
Projektu iesniegumu atlases veids |
Atklāta projektu iesniegumu atlase |
|
Atbildīgā iestāde |
Valsts kanceleja |
1. Kvalitātes kritēriji (punktu skala no 1 līdz 5: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – apmierinoši/neitrāli, 4 – labi, 5 – ļoti labi) |
Vērtēšanas sistēma |
||
Punktu skala |
|||
1.1. Projekta iesnieguma pamatojuma vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais skaits – |
||
1. |
Cik lielā mērā projekta īstenošana veicinās nevalstisko organizāciju līdzdalību politikas lēmumu pieņemšanā un politikas īstenošanā un sekmēs politikas plānošanas procesa un publisko pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos labākas, uz sabiedrības interesēm vērstas politikas veidošanā un ieviešanā |
5 x 2 |
|
2. |
Cik lielā mērā projekta īstenošana risinās 1.5.2.2.2.apakšaktivitātes “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana” mērķa grupas vajadzības |
5 x 2 |
|
3. |
Projekta ieguldījums horizontālo prioritāšu īstenošanā: |
||
3.1. |
Vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienādu iespēju horizontālo prioritāti: |
5 |
|
3.1.1. |
projektam ir tieša pozitīva ietekme (5 punkti) |
||
3.1.2. |
projektam ir netieša pozitīva ietekme (3 punkti) |
||
3.1.3. |
projekts šo jomu neskar (0 punktu) |
||
3.2. |
Vai projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti: |
5 |
|
3.2.1. |
projektā paredzēts attīstīt vai pilnveidot informācijas sistēmas vai uzlabot elektronisko pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību (5 punkti) |
||
3.2.2. |
projektā paredzētas apakšaktivitātes mērķa grupas apmācības par informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespējām vai paredzēts palielināt mērķa grupas iespējas piedalīties politikas lēmumu pieņemšanā un politikas īstenošanā, izmantojot informācijas komunikāciju tehnoloģiju risinājumus (3 punkti) |
||
3.2.3. |
projektā nav paredzētas aktivitātes informācijas sabiedrības attīstībai (0 punktu) |
||
4. |
Cik loģiska ir kopējā projekta uzbūve (projekta sadaļu savstarpējā atbilstība un papildinātība) |
5 |
|
5. |
Projekta aktivitāšu izvērtējums (aktivitāšu formulējums, aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība projekta mērķu un sagaidāmo rezultātu sasniegšanā, laika grafika novērtējums) |
5 |
P |
6. |
Projekta ilgtspējas izvērtējums (projekta rezultātu finansiālā, institucionālā un politiskā ilgtspēja) |
5 |
|
7. |
Vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji vai rezultātu rādītāji sekmē šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu: |
5 |
|
7.1. |
iznākuma rādītājs – atbalstīto
nevalstisko organizāciju skaits – |
||
7.2. |
rezultāta rādītājs – nevalstisko organizāciju skaits, kas piedalās Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto pasākumu īstenošanā – 160 vai 2 % no kopējā nevalstisko organizāciju skaita (bāzes vērtība 2006.gadā – 141 vai 1,8 %, mērķis 2009.gadā – 30 vai 0,4 %) |
||
8. |
Vai projektā plānotie publicitātes un informācijas pasākumi nodrošina projekta publicitāti un ir atbilstoši projektā plānotajām aktivitātēm |
5 |
|
Ja vērtējumā par
atbilstību 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. un 8.kritērijam
saņemts mazāk par |
|||
1.2. Projekta īstenošanas kapacitātes vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais skaits – |
||
9. |
Projekta administrēšanā iesaistītā personāla pieredze projektu vadībā |
5 |
|
10. |
Projekta iesniedzēja un projekta īstenošanā iesaistītā personāla tehniskā un profesionālā kapacitāte (projekta personāla pieredze un zināšanas 1.5.2.2.2.apakšaktivitātes “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana” darbības jomā) |
5 |
|
11. |
Projekta īstenošanas materiāltehniskā nodrošinājuma plānojums |
5 |
|
12. |
Projekta iesniegumā paredzētais projekta funkciju un pienākumu sadalījums ir atbilstošs (skaidri definēts funkciju un pienākumu sadalījums starp iesaistītajām institūcijām un projekta administrēšanā iesaistīto personālu, funkcijas un pienākumi ir sadalīti atbilstoši kompetencei un pieredzei) |
5 |
|
13. |
Projekta iesniegumā paredzētais projekta vadības un uzraudzības mehānisms ir atbilstošs (vadības, kontroles, uzraudzības un kvalitātes kontroles mehānismu izvērtējums) |
5 |
|
14. |
Projekta īstenošanā iesaistīto sadarbības partneru izvēle ir pamatota (norādīts plānotais sadarbības modelis; sadarbības partnera loma definēta atbilstoši tā kompetencei un pieredzei) |
5 |
|
Ja projekta īstenošanā sadarbības partneri netiek iesaistīti, 14.kritērija vērtējums ir 3 punkti |
|||
Ja vērtējumā par
atbilstību 9., 10., 11., 12., 13. un 14.kritērijam saņemts
mazāk par |
|||
1.3. Projekta iesnieguma budžeta vērtēšanas kritēriji |
Maksimālais skaits – |
||
15. |
Projekta iesniegumā paredzētās izmaksas ir pamatotas un nepieciešamas projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un aktivitāšu īstenošanai |
5 |
P |
16. |
Projekta budžetā paredzētās izmaksas ir atbilstošas vidējām tirgus cenām |
5 |
P |
17. |
Projekta izmaksas ir samērojamas ar sagaidāmajiem projekta rezultātiem |
5 |
P |
Ja vērtējumā par atbilstību 15., 16. un 17.kritērijam saņemts mazāk par 10 punktiem, projekta iesniegumu noraida |
|||
1.1., 1.2. un 1.3.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 80 % no kopējā projekta vērtējuma |
|||
1.4. Specifiskie kvalitātes kritēriji |
0/1 |
||
Projekta iesnieguma specifiskos kvalitātes vērtēšanas kritērijus vērtē ar 0, ja attiecīgais kritērijs nav izpildīts, un 1, ja attiecīgais kritērijs ir izpildīts. Kvalitātes vērtēšanas kritērijus reizina ar koeficientu 12 un 13 |
Maksimālais skaits – |
||
18. |
Projekta iesniedzējs piedalās politikas plānošanas, ieviešanas vai uzraudzības procesā |
1 x 12 |
|
19. |
Projekta iesniedzējs sadarbojas ar citām nevalstiskajām organizācijām sabiedrības interešu pārstāvniecībā |
1 x 13 |
|
1.4.daļas kritēriju vērtējuma īpatsvars ir 20 % no kopējā projekta vērtējuma |
|||
2. Atbilstības kritēriji |
Jā/Nē |
||
20. |
Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris vai partneri (ja attiecināms) ir biedrība vai nodibinājums atbilstoši likumam “Par biedrībām un nodibinājumiem” |
Jā/Nē |
N |
21. |
Projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim vai partneriem (ja attiecināms) nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu uz projekta iesniegšanas dienu |
Jā/Nē |
N |
22. |
Projekta iesniegums atbilst noteiktajam mērķim – panākt aktīvu un kvalitatīvu nevalstiskā sektora līdzdalību lēmumu pieņemšanas procesā un publisko pakalpojumu sniegšanā |
Jā/Nē |
N |
Ja vērtējums par atbilstību kādam no 20., 21. vai 22.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida |
|||
3. Administratīvie kritēriji |
Jā/Nē |
||
23. |
Projekta iesniegums ir aizpildīts datorrakstā (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
24. |
Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā |
Jā/Nē |
N |
25. |
Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts |
Jā/Nē |
N |
26. |
Ir iesniegts Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.963 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana”” noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (viens oriģināleksemplārs un četras atbilstoši apliecinātas kopijas (ja attiecināms)) |
Jā/Nē |
N |
27. |
Projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
28. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.963 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana”” noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai |
Jā/Nē |
N |
29. |
Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona |
Jā/Nē |
N |
30. |
Projekta iesniegumam ir pievienoti visi Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.963 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana”” noteiktie pielikumi: |
||
30.1. |
projekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu apraksts (CV) |
Jā/Nē |
N |
30.2. |
sadarbības partnerības apliecinājums (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
30.3. |
pilnvarojumu apliecinoši dokumenti (ja attiecināms) |
Jā/Nē |
N |
30.4. |
projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās |
Jā/Nē |
N |
31. |
Projekta finanšu aprēķins ir veikts nacionālajā valūtā |
Jā/Nē |
N |
32. |
Projekta attiecināmie izdevumi atbilst Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra noteikumos Nr.963 “Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.5.2.2.2.apakšaktivitāti “Nevalstisko organizāciju administratīvās kapacitātes stiprināšana”” noteiktajām attiecināmajām izmaksām |
Jā/Nē |
N |
33. |
Pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par 1000 latiem un nepārsniedz 25 000 latu |
Jā/Nē |
N |
34. |
Projektā plānotās attiecināmās izmaksas atbilst noteiktajiem izmaksu ierobežojumiem |
Jā/Nē |
N |
35. |
Projekta īstenošanas termiņš nav mazāks kā trīs mēneši un nepārsniedz 12 mēnešus |
Jā/Nē |
N |
Ja vērtējums par atbilstību kādam no 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34. vai 35.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida |
|||
4. Finansējuma piešķiršanas kritēriji |
Jā/Nē |
||
36. |
Projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, kā arī tas ir saņēmis vismaz 61 punktu kvalitātes vērtēšanas kritērijos |
Jā/Nē |
N |
37. |
Vai projekta iesniegumam pietiek izsludinātajā atklātā projektu iesniegumu atlasē pieejamā finansējuma |
Jā/Nē |
N |
Ja vērtējums par atbilstību 36. vai 37.kritērijam ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida |
Piezīmes.
P – kritērijs ir papildināms ar nosacījumu.
N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.
Finanšu ministrs A.Slakteris