• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 9. decembra rīkojums Nr. 780 "Par atļauju U.Seskam savienot amatus". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.12.2008., Nr. 193 https://www.vestnesis.lv/ta/id/185053

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.781

Par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas "Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļu pārdali 2008.gadā

Vēl šajā numurā

11.12.2008., Nr. 193

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 780

Pieņemts: 09.12.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.780

Rīgā 2008.gada 9.decembrī (prot. Nr.86 54.§)

Par atļauju U.Seskam savienot amatus

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1005), izskatot Ulda Seska 2008.gada 8.oktobra iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētāja amatu ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja un akciju sabiedrības “Latvenergo” padomes locekļa amatu, konstatēja:

1.1. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 8.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā, un 9.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde ir augstākā kolektīvā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzraudzības un pārvaldes institūcija. Saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta otro un trešo daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes sastāvā iekļaujami trīs valsts interešu pārstāvji, kas deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, trīs Liepājas pilsētas domes deleģēti pārstāvji un trīs Liepājas pilsētas domes ieteikti Liepājas komersantu pārstāvji. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļus uz pieciem gadiem amatā ieceļ Ministru kabinets;

1.2. no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3.pantā noteiktā izriet, ka Liepājas speciālā ekonomiskā zona izveidota ar mērķi attīstīt un veicināt tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darbavietu radīšanai Liepājā, kā arī veicināt Liepājas reģiona attīstību;

1.3. ar Ministru kabineta 2006.gada 25.aprīļa rīkojumu Nr.291 “Par Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļiem” U.Sesks iecelts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatā kā Liepājas pilsētas domes pārstāvis;

1.4. saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta ceturto daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdi vada valdes priekšsēdētājs, kuru no sava vidus ievēlē valdes locekļi. U.Sesks ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs. Vērtējot kopsakarā Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta 2007.gada 25.oktobra spriedumā lietā Nr.SKA-401/207 izteiktos secinājumus, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā un likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” noteikto, U.Sesks kā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs ir uzskatāms par valsts amatpersonu saskaņā ar likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 4.panta pirmās daļas 16.punktu – kā valsts vai pašvaldības iestādes vadītājs;

1.5. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājam (valsts vai pašvaldības iestādes vadītājam) amatu savienošanas ierobežojumi noteikti likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektajā daļā, ar kuru saskaņā šo amatu atļauts savienot tikai ar:

1.5.1. amatu, kuru viņi ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.5.2. amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;

1.5.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu, kā arī dienestu Zemessardzē, ja likumā nav noteikts citādi;

1.5.4. amatu kapitālsabiedrībā, kurā valsts vai pašvaldība ir dalībnieks, ja tas saistīts ar valsts vai pašvaldības interešu pārstāvēšanu šajā sabiedrībā, nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.5.5. amatu kapitālsabiedrībā, kurā valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrība ir dalībnieks, ja tas saistīts ar valsts vai pašvaldības interešu pārstāvēšanu šajā sabiedrībā, nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.5.6. citu amatu valsts vai pašvaldības institūcijā, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.6. U.Sesks par Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāju atkārtoti tika ievēlēts 2005.gadā. Likuma “Par pašvaldībām” 2.pants nosaka, ka Latvijā ir divu veidu pašvaldības:

1.6.1. vietējās pašvaldības – pilsētu, novadu un pagastu pašvaldības;

1.6.2. rajonu pašvaldības.

Saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 3.pantu vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības – domes (padomes) – un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī šajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses;

1.7. akciju sabiedrības “Latvenergo” padomes locekļa amatā U.Sesks iecelts ar 2006.gada 8.decembra akciju sabiedrības “Latvenergo” akcionāru ārkārtas sapulces lēmumu. Saskaņā ar Enerģētikas likuma 20.1 panta pirmo daļu kā valstiski svarīgs tautsaimniecības objekts akciju sabiedrība “Latvenergo” nav privatizējama. Visas akciju sabiedrības “Latvenergo” akcijas ir valsts īpašums, un tās nav privatizējamas vai atsavināmas. Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” 1.panta pirmās daļas 4.punktu kapitālsabiedrība, kurā visas kapitāla daļas vai balsstiesīgās akcijas pieder valstij, ir valsts kapitālsabiedrība. Saskaņā ar likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 1.panta 8.punktu par valsts vai pašvaldības institūciju uzskatāma valsts vai pašvaldības iestāde (tās struktūrvienība) vai kapitālsabiedrība (tās filiāle).

Akciju sabiedrības “Latvenergo” darbības veidi saskaņā ar NACE klasifikatoru ir elektroenerģijas ražošana un sadale (elektroenerģijas pārvade) (40.1), elektriskās instalācijas ierīkošana (45.31), kravu transports ar automobiļiem (60.24), kravu iekraušana un izkraušana, noliktavu saimniecība (63.1), ēku, būvju vai to daļu būvēšana, civilā būvniecība (45.2), inženiersistēmu montāža (45.3), darbība arhitektūras un projektēšanas sfērā un ar to saistīto tehnisko konsultāciju sniegšana (74.2), mežsaimniecība un kokmateriālu sagatavošana (02.01) (arī stabu ražošana), automobiļu tehniskā apkope un remonts (50.20), zinātniskās pētniecības darbs (73), viesnīcas (55.1), telesakari (64.2), pārējā citur neklasificēta pieaugušo izglītība (80.42), citur neklasificētā komercdarbība (74.84), citur neklasificēti pakalpojumi (93.05);

1.8. pamatojoties uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta trešo daļu, Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektās daļas 4.punktu ir kompetenta izsniegt atļauju savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētāja amatu ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja amatu un akciju sabiedrības “Latvenergo” padomes locekļa amatu.

2. Izvērtējot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā noteiktās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes funkcijas kopsakarā ar akciju sabiedrības “Latvenergo” darbības mērķiem, kā arī ievērojot U.Seska pieredzi vietējās pašvaldības darbā, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošana ar akciju sabiedrības “Latvenergo” padomes locekļa amatu un Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja amatu interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitē valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

Ievērojot iepriekš minētos apsvērumus un likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 8.panta piektajā daļā noteikto, atļaut Uldim Seskam savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētāja amatu ar Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja amatu un akciju sabiedrības “Latvenergo” padomes locekļa amatu.

3. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā pēc rīkojuma publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!