• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Komisija: Par autobusu un jūras transporta pasažieru tiesībām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.12.2008., Nr. 194 https://www.vestnesis.lv/ta/id/185103

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēdi

Vēl šajā numurā

12.12.2008., Nr. 194

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Eiropas Komisija: Par autobusu un jūras transporta pasažieru tiesībām

 

4.decembrī Komisija pieņēma priekšlikumu diviem tiesību aktiem, ar ko paredz autobusu un jūras transporta pakalpojumus izmantojošo pasažieru tiesības gan iekšzemes, gan starptautiskajos maršrutos. Šīs tiesības galvenokārt attiecas uz turpmākajiem aspektiem: minimālā informācija, kas pasažieriem jādara zināma pirms brauciena un brauciena laikā, palīdzība un kompensācijas pārtraukta brauciena gadījumā, pasākumi, kas īstenojami kavēšanās gadījumā, un īpaša palīdzība personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām.

“ES nevar pieļaut, ka pasažieru tiesību līmenis atšķiras atkarībā no to izmantotā transporta veida. Pieņemot šīs divas jaunās regulas, regulējums attieksies uz visiem transporta veidiem. Tādējādi visi pasažieri varēs izvēlēties sev tīkamāko transportu, zinot, ka viņu tiesības ir vienlīdz ievērotas visos transporta veidos,” apgalvoja Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks un atbildīgais par transporta politikas jautājumiem Antonio Tajani.

Personu ar ierobežotām pārvietošanās spējām tiesības

Invalīdi un personas ar ierobežotām pārvietošanās spējām bieži vien nevar ceļot ar autobusu un kuģi, jo šie pakalpojumi tiem nav pieejami un nav iespējas saņemt vajadzīgo palīdzību. Abos priekšlikumos šīs problēmas risinātas, aizliedzot jebkādu diskrimināciju invaliditātes vai ierobežotu pārvietošanās spēju dēļ, veicot ceļojuma rezervāciju vai iekāpjot autotransporta līdzeklī vai uzkāpjot uz kuģa. Palīdzība ir jāsniedz bez maksas ar nosacījumu, ka pasažieris par šādas palīdzības nepieciešamību iepriekš ir ziņojis un ka tas ierodas terminālī vai ostā iepriekš noteiktā laikā pirms paredzētā izbraukšanas laika. Uzņēmumu personālam un autobusu termināļu vai ostu darbiniekiem jābūt attiecīgām zināšanām par to, kā sniedzama palīdzība personām ar invaliditāti.

Kompensācijas un palīdzība pasažieriem pārtraukta brauciena gadījumā

Priekšlikumos ir noteikts, ka braucienu pārtraukšanas vai atcelšanas gadījumā pārvadājumu uzņēmumiem ir pienākums pasažierus pienācīgi informēt, tiem sniegt piemērotu palīdzību un piedāvāt adekvātus alternatīvos pakalpojumus. Uzņēmumiem, kas šīs prasības neizpilda, jāizmaksā kompensācija, kas tiek aprēķināta, pamatojoties uz biļetes cenu.

Atbildība pasažieru nāves vai ievainojumu gadījumā

Priekšlikumos izklāstīti noteikumi par uzņēmumu atbildību par pasažieriem un viņu bagāžu. Pasažieriem pienāksies vienāda līmeņa kompensācijas, un tos aizsargās saskaņoti noteikumi, kas paredz pārvadājumu uzņēmumu atbildību. Turklāt saskaņā ar atsevišķiem nosacījumiem nelaimes gadījumā šie uzņēmumi nedrīkstēs apstrīdēt zaudējumu atlīdzināšanas pieprasījumus, kas nepārsniegs konkrētu summu. Nelaimes gadījumā cietušajiem pasažieriem būs tiesības uz avansa maksājumu, lai pārvarētu ekonomiskās grūtības, ar kurām tie vai viņu ģimenes locekļi saskaras nāves vai ievainojumu rezultātā.

Sūdzību izskatīšana un pārsūdzības līdzekļi

Pretēji cerētajam, tirgus atvēršana nesekmēja kvalitātes standartu un pakalpojumu uzlabošanos, cita starpā arī attiecībā uz to, kā tiek ievērotas pasažieru tiesības, kā norit dažādu strīdu izšķiršanas līdzekļu līdzāspastāvēšana un kādi līdzekļi pasažieriem pieejami, lai vērstos ar pārsūdzību pret uzņēmumiem. Tā kā nav kopēju procedūru, pasažieri atrodas zināmā izolācijā, jo tiem jātiek galā ar procedūrām un termiņiem, kas atšķiras. ES valstīm būs jāizveido izpildiestādes, kas atbildēs par šo regulu īstenošanu attiecīgās valsts teritorijā. Ja autobusa vai kuģa pasažieris uzskata, ka no iepriekš minētajām tiesībām kāda nav ievērota, tas var konkrēto problēmu darīt zināmu attiecīgajam uzņēmumam. Ja pasažieris nav apmierināts ar uzņēmuma sniegto atbildi, tas var vērsties pie attiecīgās valsts izraudzītās izpildiestādes.

 

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!