Ministru kabineta noteikumi Nr.33
Rīgā 2009.gada 13.janvārī (prot. Nr.3 37.§)
Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai pasākumam “Konkurētspējas veicināšana vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā” un pasākumam “Lauku ekonomikas dažādošana un dzīves kvalitātes veicināšana vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā”
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai 2007.–2013.gadam šādiem pasākumiem:
1.1. “Konkurētspējas veicināšana vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā”;
1.2. “Lauku ekonomikas dažādošana un dzīves kvalitātes veicināšana vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā”.
2. Atbalsta pretendentu projekta iesniegumu vērtēšanu un atlasi, lēmuma pieņemšanu un paziņošanu, līgumu slēgšanu, projektu īstenošanu un publiskā finansējuma pieprasīšanu un saņemšanu nosaka arī normatīvie akti par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai, un par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fonda administrēšanas kārtību.
II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi
3. Šo noteikumu 1.1.apakšpunktā minētā pasākuma ietvaros atbalsta aktivitātes, kas atbilst šādiem normatīvajiem aktiem:
3.1. par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai kompensāciju maksājumu veidā pasākumam “Atbalsts jaunajiem lauksaimniekiem”;
3.2. par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Lauku saimniecību modernizācija”;
3.3. par valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai Latvijas lauku attīstības programmas pasākuma “Lauksaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana” ietvaros.
4. Šo noteikumu 1.2.apakšpunktā minētā pasākuma ietvaros atbalsta aktivitātes, kas atbilst šādiem normatīvajiem aktiem:
4.1. par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai (ietverot ar lauksaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu)”;
4.2. par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Tūrisma aktivitāšu veicināšana”;
4.3. par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Pamatpakalpojumi ekonomikai un iedzīvotājiem”;
4.4. par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam “Lauku mantojuma saglabāšana un atjaunošana”.
5. Šo noteikumu 1.2.apakšpunktā minētā pasākuma ietvaros atbalsta arī šādas aktivitātes:
5.1. iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmu nodrošinājuma iegāde un uzstādīšana un infrastruktūras izveide pakalpojumu pieejamībai, kvalitātei un sasniedzamībai vietējiem iedzīvotājiem;
5.2. iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmu nodrošinājuma iegāde un uzstādīšana un infrastruktūras izveide sabiedrisko aktivitāšu (tajā skaitā apmācību un interešu klubu, kultūras, vides aizsardzības, sporta un cita brīvā laika pavadīšanas aktivitāšu) dažādošanai vietējiem iedzīvotājiem.
6. Atbalsta pretendents var saņemt atbalstu šo noteikumu 3., 4. un 5.punktā minētajām aktivitātēm, ja tās ir ietvertas vietējā attīstības stratēģijā, kurai ir piešķirts atbalsts atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai.
7. Pasākuma īstenošanas teritorija:
7.1. šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajām aktivitātēm – atbilstošajos normatīvajos aktos noteiktā pasākuma īstenošanas teritorija, kurā tiek īstenota vietējās attīstības stratēģija;
7.2. šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm – vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorija.
8. Atbalsta pretendents ir:
8.1. šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajām aktivitātēm – atbilstošajos normatīvajos aktos noteiktais atbalsta pretendents, kas īstenos projektu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā;
8.2. šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm – biedrības vai nodibinājumi, vietējās pašvaldības, citas juridiskas vai fiziskas personas, kuras īstenos projektu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā.
9. Publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumi:
9.1. šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajām aktivitātēm – atbilstošajos normatīvajos aktos noteiktie publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumi un nosacījums, ka projekts atbilst vietējai attīstības stratēģijai;
9.2. šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm:
9.2.1. projekts atbilst vietējai attīstības stratēģijai;
9.2.2. atbalsta pretendents un projektā paredzētās aktivitātes neatbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem šo noteikumu 4.punktā minētajās aktivitātēs;
9.2.3. projekta īstenošanas naudas plūsmā projekta īstenošanas gadā un gadā pēc projekta īstenošanas naudas atlikums katra mēneša beigās ir pozitīvs. Naudas plūsma pierāda iespēju īstenot projektu un sasniegt mērķi;
9.2.4. īstenojot projektu, sasniedz šo noteikumu 5.punktā minēto aktivitāšu mērķi – veicināt lauku ekonomikas dažādošanu un dzīves kvalitātes uzlabošanos vietējo attīstības stratēģiju īstenošanas teritorijā, nodrošinot iedzīvotājiem nepieciešamo pakalpojumu pieejamību un sabiedrisko aktivitāšu dažādošanos.
III. Pieteikšanās kārtība
10. Projektu iesniegumu pieņemšana notiek kārtās.
11. Biedrība vai nodibinājums, kas saņēmis atbalstu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai (turpmāk – vietējā rīcības grupa), pēc saskaņošanas ar Lauku atbalsta dienestu (turpmāk – dienests) laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un laikrakstā, kas pieejams vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā, mēnesi iepriekš izsludina:
11.1. datumu, kad tiks sākta projektu iesniegumu pieņemšana;
11.2. attiecīgajai kārtai un vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā iekļautajai rīcībai piešķirto atbalsta apmēru;
11.3. projektu vērtēšanas kritērijus un minimālo punktu skaitu, kas jāiegūst, lai par projektu sniegtu pozitīvu atzinumu, – katrai vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā iekļautajai rīcībai, kuras ietvaros notiek projektu iesniegumu pieņemšana;
11.4. vietējās rīcības grupas nosaukumu un adresi, kur var iepazīties ar vietējo attīstības stratēģiju un iesniegt projektu iesniegumus.
12. Projektu iesniegumus vietējā rīcības grupa pieņem mēnesi no dienas, kad sākta projektu iesniegumu pieņemšana.
13. Ja projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā kādai no vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā ietvertajām rīcībām projektu iesniegumus iesniedz par mazāku summu nekā pieejamais atbalsta apmērs, atlikušo finansējuma daļu pārceļ uz nākamo projektu iesniegumu pieņemšanas kārtu.
14. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai šo noteikumu 3. un 4.punktā minēto aktivitāšu ietvaros, atbalsta pretendents iesniedz vietējā rīcības grupā (papīra formā divos eksemplāros) vai attiecīgajā dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē un vietējā rīcības grupā (elektroniska dokumenta formā, parakstītus ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātus ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā) šādus dokumentus:
14.1. veidlapu (1.pielikums);
14.2. šo noteikumu 14.1.apakšpunktā minētās veidlapas elektronisko versiju uz elektroniskā datu nesēja (šis nosacījums attiecas, ja veidlapu atbalsta pretendents iesniedz papīra formā vietējā rīcības grupā);
14.3. dokumentus, kas norādīti attiecīgi šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajos normatīvajos aktos.
15. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai šo noteikumu 5.punktā minēto aktivitāšu ietvaros, atbalsta pretendents iesniedz vietējā rīcības grupā (papīra formā divos eksemplāros) vai attiecīgajā dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē un vietējā rīcības grupā (elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā) projekta iesniegumu (2.pielikums). Projekta iesniegumam pievieno:
15.1. projekta iesnieguma elektronisko versiju uz elektroniskā datu nesēja (šis nosacījums attiecas, ja veidlapu atbalsta pretendents iesniedz papīra formā vietējā rīcības grupā);
15.2. kredītiestādes vai krājaizdevumu sabiedrības izziņu par gatavību izskatīt kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai ņems kredītu (izņemot, ja atbalsta pretendents ir vietējā pašvaldība). Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu. Ja projekta īstenošanā plānots ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, iesniedz dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību;
15.3. dokumentus par nekustamo īpašumu, kurā projekta ietvaros paredzēta būvniecība, rekonstrukcija, vienkāršotā rekonstrukcija, teritorijas labiekārtošana, pamatlīdzekļu uzstādīšana vai izvietošana:
15.3.1. ja nekustamais īpašums ir atbalsta pretendenta īpašumā, – zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzraksta kopiju vai zemesgrāmatas apliecības kopiju par nekustamo īpašumu;
15.3.2. ja nekustamo īpašumu atbalsta pretendents nomā, – nomas līguma kopiju (nomas līgums noslēgts vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas). Ja vietējā pašvaldība nodod nekustamo īpašumu lietošanā biedrībai vai nodibinājumam bez atlīdzības saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu, tad biedrība vai nodibinājums iesniedz patapinājuma līguma (vienošanās) kopiju, kas noslēgts vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas;
15.4. ja paredzēta būvniecība, rekonstrukcija vai teritorijas labiekārtošana un uz iesniegšanas dienu ir tehniskais projekts:
15.4.1. akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai tā kopiju;
15.4.2. būvatļaujas kopiju;
15.5. ja paredzēta būvniecība, rekonstrukcija vai teritorijas labiekārtošana, bet uz iesniegšanas dienu nav tehniskā projekta, – plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju. Tehnisko projektu un citus būvniecības dokumentus iesniedz sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar dienestu par atbalsta piešķiršanu;
15.6. ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija:
15.6.1. apliecinājuma kartes un ieceres dokumentācijas kopiju (ieceres dokumentācija izstrādāta atbilstoši būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un attiecīgās vietējās pašvaldības saistošajiem noteikumiem);
15.6.2. būvmateriālu iegādei – izmaksu tāmi vai paredzamo līgumcenu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
15.7. teritorijas labiekārtošanai, kas nav atrunāta būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos, – izmaksu tāmi vai paredzamo līgumcenu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
15.8. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus atbilstoši iepirkuma procedūru regulējošajiem normatīvajiem aktiem. Pretendējot uz finansējumu būvniecībai, rekonstrukcijai vai teritorijas labiekārtošanai, kas minēta šo noteikumu 15.4. un 15.5.apakšpunktā, iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar dienestu par atbalsta piešķiršanu;
15.9. uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka minimālās atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un minimālā atbalsta uzskaites veidlapas paraugu.
16. Šo noteikumu 15.3.2.apakšpunktā minēto nomas līgumu reģistrē zemesgrāmatā līdz dienai, kad slēdz līgumu ar dienestu par atbalsta piešķiršanu. Pēc reģistrācijas zemesgrāmatā pretendents iesniedz dienestā zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzraksta kopiju vai zemesgrāmatas apliecības kopiju par nekustamo īpašumu.
17. Ja atbalsta pretendents ir biedrība vai nodibinājums, tā papildus šo noteikumu 15.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
17.1. valdes apstiprinātu lēmumu par projekta īstenošanu un visām no tā izrietošajām saistībām, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
17.2. reģistrācijas apliecības kopiju;
17.3. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodokļu samaksu, kas izsniegta ne agrākā kā mēnesi pirms projekta iesniegšanas (izziņu neiesniedz, ja atbalsta pretendents nav nodokļu maksātājs);
17.4. Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā atbalsta pretendenta gada pārskata kopiju par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par biedrību, nodibinājumu un arodbiedrību gada pārskatiem. Ja atbalsta pretendents nodibināts pēdējo 18 mēnešu laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, gada pārskata vietā iesniedz atbalsta pretendenta apstiprinātu finanšu pārskatu par organizācijas ieņēmumiem un izdevumiem visā darbības periodā, sākot no dibināšanas brīža.
18. Ja atbalsta pretendents ir vietējā pašvaldība, tā papildus šo noteikumu 15.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
18.1. vietējās pašvaldības lēmumu par piedalīšanos projektā un projekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru, kā arī norāda finansēšanas avotus (ja plānots ņemt aizņēmumu, norāda finanšu līdzekļu izņemšanas un atmaksas grafiku);
18.2. vietējās pašvaldības pārskata kopiju par dokumentu iesniegšanas mēneša pirmajā datumā esošajiem pašvaldības aizņēmumiem, galvojumiem un ilgtermiņa saistībām, iekļaujot tajā arī jauno, plānoto aizņēmumu.
19. Ja atbalsta pretendents ir juridiska vai fiziska persona, kas veic saimniecisku darbību, tā papildus šo noteikumu 15.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
19.1. reģistrācijas apliecības kopiju;
19.2. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodokļu samaksu, kas izsniegta ne agrākā kā mēnesi pirms projekta iesniegšanas;
19.3. Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā atbalsta pretendenta gada pārskata kopiju (pilns komplekts) par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas saskaņā ar Gada pārskatu likumu vai gada ienākumu deklarācijas “Ieņēmumi no saimnieciskās darbības” kopiju par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju. Ja atbalsta pretendents nodibināts pēdējo 18 mēnešu laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, gada pārskata vietā iesniedz atbalsta pretendenta apstiprinātu finanšu pārskatu par organizācijas ieņēmumiem un izdevumiem visā darbības periodā, sākot no dibināšanas.
20. Ja atbalsta pretendents šo noteikumu 17.3., 17.4., 19.2. un 19.3.apakšpunktā minētos dokumentus neiesniedz, dienests dokumentus saņem Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā un termiņā.
21. Dokumentu oriģinālu kopijas apliecina atbalsta pretendents.
22. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, tam pievienotos dokumentus sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
IV. Atbalsta apjoms un intensitāte
23. Šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajām aktivitātēm atbalsta apjomu un intensitāti nosaka atbilstošie normatīvie akti.
24. Šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm:
24.1. viena atbalstāmā projekta atbalsta apjoms (attiecināmo izmaksu summa) nepārsniedz 14 000 latu;
24.2. atbalsta intensitāte no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas ir:
24.2.1. līdz 90 % biedrībām un nodibinājumiem;
24.2.2. līdz 75 % vietējām pašvaldībām;
24.2.3. līdz 50 % citām juridiskām un fiziskām personām.
25. Vietējā rīcības grupa vietējā attīstības stratēģijā var samazināt atbalsta apjomu un intensitāti.
26. Atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar šiem noteikumiem, neapvieno ar atbalstu, kas piešķirts citu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu ietvaros attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām.
27. Atbalstu šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm sniedz saskaņā ar Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulā (EK) Nr.1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr.1998/2006) noteiktajām prasībām (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 28.decembris, Nr. L 379, 5.–10.lp.).
28. Pirms atbalsta piešķiršanas dienests pārbauda, vai piešķirtais atbalsts nepalielinās kopējo de minimis atbalsta apjomu, ko atbalsta pretendents saņēmis attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados, līdz līmenim, kas nepārsniedz Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteikto maksimālo apmēru.
29. Šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm atbalstu nepiešķir saimnieciskās darbības nozarēs, kas minētas Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta 1.punktā.
30. Vietējā rīcības grupa:
30.1. mēneša laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām atbilstoši vietējā attīstības stratēģijā atbilstošajai rīcībai noteiktajiem projektu vērtēšanas kritērijiem izvērtē projekta atbilstību vietējai attīstības stratēģijai;
30.2. atbilstoši katram projektu vērtēšanas kritērijam, kas nosaka projekta atbilstību vietējai attīstības stratēģijai, piešķir noteiktu punktu skaitu:
30.2.1. no 0 līdz 2 (0 – neatbilst, 0,5 – vāji, 1 – apmierinoši, 1,5 – labi, 2 – ļoti labi);
30.2.2. 0 vai 2 (0 – neatbilst, 2 – atbilst);
30.3. pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas atbilstoši noteiktajiem kritērijiem izveido projektu sarakstu, sarindojot projektu iesniegumus pēc iegūto punktu skaita, un sagatavo atzinumus, kurus paraksta vietējās rīcības grupas paraksttiesīga amatpersona. Ja vietējā rīcības grupa sniedz negatīvu atzinumu, tā norāda pamatotu noraidīšanas iemeslu;
30.4. projektu sarakstu un projektu atzinumus kopā ar projektu iesniegumiem un tiem pievienotajiem dokumentiem mēneša laikā pēc projektu iesniegumu pieņemšanas termiņa beigām iesniedz attiecīgajā dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē.
31. Projektu iesniegumi, par kuriem vietējā rīcības grupa ir sniegusi negatīvu atzinumu, uzskatāmi par neatbilstošiem šo noteikumu 9.2.1.apakšpunktā minētajam publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumam, un dienests administratīvo un pārējo atbalsta saņemšanas nosacījumu pārbaudi neveic.
32. Dienests projektu iesniegumus sarindo pēc iegūto punktu skaita atbilstoši vietējā attīstības stratēģijā atbilstošajai rīcībai noteiktajiem projektu vērtēšanas kritērijiem. Ja vairāki projekti ir ieguvuši vienādu punktu skaitu, priekšroku dod atbalsta pretendentam, kurš īstenos projektu vietējās pašvaldības teritorijā ar zemāko teritorijas attīstības indeksu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas un piemērošanu kārtību. Ja atbalsta pretendents projektu īsteno vairāku vietējo pašvaldību teritorijā, ņem vērā zemāko teritorijas attīstības indeksu.
33. Projektu iesniegumu sarindošanā dienests neņem vērā šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajām aktivitātēm atbilstošajos normatīvajos aktos noteiktos projektu atlases kritērijus.
V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
34. Šo noteikumu 3. un 4.punktā minētajām aktivitātēm attiecināmās un neattiecināmās izmaksas nosaka atbilstošie normatīvie akti.
35. Šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm attiecināmas ir šādas izmaksas:
35.1. jaunu pamatlīdzekļu un iekārtu iegāde un uzstādīšana;
35.2. ēku un būvju celtniecība, rekonstrukcija, vienkāršota rekonstrukcija un visas ar to saistītās izmaksas (tai skaitā iekšējie un ārējie ūdensvadi, iekšējā un ārējā kanalizācija, iekšējā un ārējā elektroapgāde, ventilācijas un apkures sistēmas), pamatojoties uz līgumu ar trešajām personām, kas atbildīgas par darba izpildi;
35.3. būvmateriālu iegāde, pamatojieties uz būvprojektu, kas iesniegts kopā ar projekta iesniegumu, vai atbalsta pretendenta sastādītu tāmi vienkāršotai rekonstrukcijai;
35.4. teritorijas labiekārtošana (piemēram, teritorijas asfaltēšana vai cita klājuma ieklāšana, žoga izbūve, zāliena, ilggadīgo stādījumu un ārējā apgaismojuma ierīkošana);
35.5. vispārīgās izmaksas (piemēram, arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču izmaksas, nomas līguma reģistrācija zemesgrāmatā), kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un nepārsniedz astoņus procentus no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas.
36. Šo noteikumu 5.2.apakšpunktā minētajā aktivitātē gadu pēc projekta pabeigšanas attiecināmas ir arī ar projektu saistītā personāla atalgojuma izmaksas, kas nepārsniedz 10 procentu no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas.
37. Ja atbalsta pretendents iekārtu uzstādīšanai neparedz atbalstu, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību. Atbalstu par minētajām iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un attiecīgo faktu apliecinošu dokumentu iesniegšanas dienestā.
38. Atbalstu maksā tikai par iegādātajām precēm, kas ir atbalsta pretendenta īpašumā. Atbalstu par precēm, kas pirktas uz nomaksu, izmaksā tikai tad, kad tās ir kļuvušas par atbalsta pretendenta īpašumu.
39. Šo noteikumu 5.punktā minētajām aktivitātēm neattiecināmas ir šādas izmaksas:
39.1. procentu maksājumi, maksa par finanšu transakcijām, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi;
39.2. naudas sodi, līgumsodi, nokavējuma procenti un tiesāšanās izdevumi;
39.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projektam attiecīgu vērtību, un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
39.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
39.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;
39.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
39.7. vieglo pasažieru transportlīdzekļu un vieglo kravas transportlīdzekļu iegāde;
39.8. īpašuma vai kapitāldaļu iegāde;
39.9. izmaksas, kas pārsniedz tirgus cenu, un nepabeigti darbi;
39.10. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes 2005.gada 20.septembra Regulu (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA).
Ministru prezidents I.Godmanis
Zemkopības ministrs M.Roze
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 21.janvāri.
ZIP 390kb |
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.33
Zemkopības ministrs M.Roze
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.33
Zemkopības ministrs M.Roze