Rīgā 2009.gada 13.janvārī (prot. Nr.3 11.§)
4.1. par nozari atbildīgā ministrija – valsts pārvaldes un tiesu varas pārstāvjus;
4.2. Latvijas Republikas Prokuratūra (Ģenerālprokuratūra) – prokuratūras iestāžu pārstāvjus;
4.3. Ārlietu ministrija – tās pārstāvjus, kā arī privātpersonas.
5.1. civilais eksperts atbilstošā līmenī pārvalda dalībai starptautiskajā misijā nepieciešamo svešvalodu;
5.2. ja nepieciešams, civilais eksperts var saņemt attiecīga līmeņa speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam un sertifikātu darbam ar NATO vai Eiropas Savienības klasificēto informāciju;
5.3. civilā eksperta kvalifikācija atbilst konkrēta amata prasībām dalībai konkrētā starptautiskajā misijā;
5.4. civilā eksperta veselības stāvoklis atbilst dalībai starptautiskajā misijā, un to apliecina ārsta izziņa.
7.1. civilā eksperta vārdu, uzvārdu un amatu (specialitāti);
7.2. civilā eksperta piedalīšanās laiku starptautiskajā misijā;
7.3. koeficientu (no 1 līdz 1,8) piemaksas aprēķināšanai par dalību starptautiskajā misijā. Koeficienta apmēru ierosina Ārlietu ministrija sadarbībā ar izvirzošo institūciju, ņemot vērā šādus kritērijus:
7.3.1. terorisma draudu iespēja;
7.3.2. etnisku vai citu veidu bruņotu konfliktu izcelšanās iespēja;
7.3.3. ekoloģiskie apstākļi (piemēram, piesārņojuma līmenis, iespējamais radioaktīvais vai ķīmiskais piesārņojums, tehnogēno avāriju iespējamais risks);
7.3.4. attiecīgās starptautiskās misijas veids un veicamie pienākumi (piemēram, pārraudzība, atbalsta sniegšana, tiesībaizsardzības iestāžu funkciju pārņemšana);
7.3.5. dzīvošanas un uzturēšanās drošības apstākļi starptautiskās misijas laikā.
9.1. taktiskais amata līmenis – administratīvi tehnisko un attiecīgās jomas eksperta pienākumu veikšana;
9.2. operacionālais amata līmenis – padomnieka, jaunākā un vidējā līmeņa vadītāja pienākumu veikšana;
9.3. stratēģiskais amata līmenis – augstākās amatpersonas un augstākā līmeņa vadītāja pienākumu veikšana.
12.1. civilais eksperts starptautiskās misijas laikā ir izdarījis noziedzīgu nodarījumu, kas ir sodāms saskaņā ar Latvijas Republikas Krimināllikumu;
12.2. civilais eksperts starptautiskās misijas laikā ir izdarījis pārkāpumu, kas nav savienojams ar turpmāko dalību starptautiskajā misijā;
12.3. civilā eksperta veselības stāvoklis neatbilst dalības turpināšanai starptautiskajā misijā;
12.4. civilā eksperta atsaukšanu lūdz starptautiskās misijas vadība;
12.5. civilā eksperta atsaukšanu lūdz izvirzošā institūcija;
12.6. citu objektīvu apstākļu dēļ, saskaņojot to ar izvirzošo institūciju un Ārlietu ministriju.
13.1. pēc paša vēlēšanās, brīdinot izvirzošo institūciju un Ārlietu ministriju par to vienu mēnesi iepriekš;
13.2. citu objektīvu apstākļu dēļ, kas nav savienojami ar turpmāko dalību starptautiskajā misijā.
16.1. vīzas noformēšanas izdevumi;
16.2. dzīvības un veselības apdrošināšanas izdevumi, ja nepieciešams, krīzes rajonos paredzot segt izdevumus par augsta riska apdrošināšanu;
16.3. ceļa izdevumi līdz starptautiskās misijas norises vietai un atpakaļ saskaņā ar iesniegtajiem dokumentiem, kas apliecina šos izdevumus. Ja civilais eksperts izmanto lidmašīnu, ceļa izdevumus sedz, nepārsniedzot lidojuma ekonomiskās klases biļetes cenas apmēru;
16.4. personīgo mantu transportēšana uz misijas norises vietu un atpakaļ;
16.5. izdevumi par aprīkojumu, kas nepieciešams civilā eksperta uzdevumu veikšanai starptautiskajā misijā;
16.6. izdevumi par iekšzemes transportu, kas nepieciešams civilā eksperta uzdevumu veikšanai starptautiskajā misijā;
16.7. izdevumi par vakcināciju pret tām slimībām, pret kurām nepieciešama vakcinācija teritorijā, kurā paredzēta starptautiskā misija;
16.8. ceļa izdevumi līdz mītnes zemei un atpakaļ atvaļinājuma laikā saskaņā ar iesniegtajiem dokumentiem, kas apliecina šos izdevumus. Ja civilais eksperts izmanto lidmašīnu, ceļa izdevumus sedz, nepārsniedzot lidojuma ekonomiskās klases biļetes cenas apmēru.
17.1. ja faktiskie izdevumi par dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īri un komunālajiem pakalpojumiem ir mazāki par noteikto izdevumu apmēru, darbiniekam sedz faktiskos izdevumus;
17.2. ja nav iespējams pierādīt faktiskos izdevumus par dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īri vai komunālajiem pakalpojumiem, minētos izdevumus sedz, pamatojoties uz civilā eksperta ziņojumu, kuru apstiprina Ārlietu ministrijas valsts sekretārs, bet nepārsniedzot šo noteikumu 2.pielikumā noteikto izdevumu apmēru;
17.3. Ārlietu ministrija sedz šo noteikumu 15., 16. un 17.punktā minētos izdevumus, ja saskaņā ar starptautiskās misijas finansēšanas nosacījumiem šo izdevumu vai to daļas segšana ir Latvijas Republikas kompetencē.
Ārlietu ministrs M.Riekstiņš
Ministru kabineta
2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.35
Nr. |
Amata līmenis |
Piemaksas apmērs |
1. |
Taktiskais amata līmenis |
18000 |
2. |
Operacionālais amata līmenis |
22800 |
3. |
Stratēģiskais amata līmenis |
27600 |
Ministru kabineta
2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.35
1. Noteikt šādu dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īres un komunālo pakalpojumu izdevumu kompensācijas apmēru gadā (latos):
Nr. |
Amata līmenis |
Dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īres un komunālo pakalpojumu izdevumu kompensācijas apmērs (gadā latos) |
1.1. |
Taktiskais amata līmenis |
8360 |
1.2. |
Operacionālais amata līmenis |
11100 |
1.3. |
Stratēģiskais amata līmenis |
16610 |
2. Ja faktiskie izdevumi pārsniedz šā pielikuma 1.punktā minētos apmērus, Ministru kabinets var palielināt dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īres un komunālo pakalpojumu izdevumu kompensācijas apmēru.