Ministru kabineta rīkojums Nr.18
Rīgā 2009.gada 15.janvārī (prot. Nr.3 6.§)
Par atteikumu nodot privatizācijai neapbūvētus zemesgabalus Ventspils rajona Tārgales pagastā
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis Agņa Miķelsona (adrese – Rīga, Vienības gatve 34–10, LV-1004) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 18.augustā ar Nr.2.700).
2. Agnis Miķelsons ierosina privatizēt divus neapbūvētus zemesgabalus (zemes vienību kadastra apzīmējumi 9866 001 0164 un 9866 001 0165) Ventspils rajona Tārgales pagastā.
3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1. saskaņā ar Valsts zemes dienesta Ziemeļkurzemes reģionālās nodaļas 2007.gada 19.aprīļa kadastra izziņām neapbūvētais zemesgabals (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 9866 001 0164) sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 9866 001 0164) 0,8 ha platībā (izziņa Nr.9B-1.1/1051) un neapbūvētais zemesgabals (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 9866 001 0165) sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 9866 001 0165) 0,9 ha platībā (izziņa Nr.9B-1.1/1044);
3.2. saskaņā ar Valsts zemes dienesta Ziemeļkurzemes reģionālās nodaļas 2007.gada 2.aprīļa izziņu Nr.9B-3.1/213 un Nr.9B-3.1/214 neapbūvēto zemesgabalu (nekustamo īpašumu kadastra Nr. 9866 001 0164 un Nr. 9866 001 0165) piederība uz 1940.gada 21.jūliju nav konstatēta;
3.3. neapbūvētie zemesgabali (zemes vienību kadastra apzīmējumi 9866 001 0164 un 9866 001 0165) Ventspils rajona Tārgales pagastā (turpmāk – neapbūvētie zemesgabali) zemesgrāmatā nav ierakstīti;
3.4. saskaņā ar Valsts zemes dienesta pārskatu par Lauku zemes izpirkšanas reģistrā no 2005.gada 1.septembra līdz 2008.gada 1.augustam iekļautajiem pieprasījumiem neapbūvēto zemesgabalu izpirkšanas pieprasījumi Lauku zemes izpirkšanas reģistrā nav reģistrēti;
3.5. Vides ministrija 2007.gada 5.novembra vēstulē Nr.3-07-3/9769 informējusi, ka neapbūvētie zemesgabali saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 29.maija noteikumiem Nr.213 “Dabas lieguma “Ovīši” individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi” ietilpst dabas lieguma “Ovīši” regulējamā režīma zonā;
3.6. saskaņā ar likuma “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” 7.pantu dabas liegumi ir cilvēka darbības mazpārveidotas vai dažādā pakāpē pārveidotas dabas teritorijas, kas ietver īpaši aizsargājamo savvaļas augu un dzīvnieku sugu dzīvotnes un īpaši aizsargājamos biotopus, savukārt saskaņā ar 33.panta otro daļu valstij vai pašvaldībām piederošā vai piekrītošā zeme nav privatizējama vai atsavināma dabas liegumu, nacionālo parku, biosfēras rezervātu, dabas parku, dabas pieminekļu un aizsargājamo ainavu apvidu dabas rezervāta, stingrā režīma, dabas lieguma un regulējamā režīma zonās;
3.7. ņemot vērā šā rīkojuma 3.2., 3.4., 3.5. un 3.6.apakšpunktu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punktu privatizācijas ierosinātāja Agņa Miķelsona viedokļa noskaidrošana nav nepieciešama.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektā daļa nosaka, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.
5. Likuma “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” 1.pants paredz uzdevumu savienot valsts, starptautiskās, reģionālās un privātās intereses īpaši aizsargājamo dabas teritoriju izveidošanā, saglabāšanā, uzturēšanā un aizsardzībā.
6. Ņemot vērā šā rīkojuma 3.2., 3.4., 3.5. un 3.6.apakšpunktā un 5.punktā konstatēto, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 65.panta pirmo daļu Ministru kabinetam nav jāvērtē, vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai, jo iestādei nav rīcības brīvības.
7. Ievērojot minēto un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu un likuma “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” 33.panta otro daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai neapbūvētos zemesgabalus.
8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Ministru prezidents I.Godmanis
Ekonomikas ministrs K.Gerhards