Par grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Sods par braukšanu bez biļetes pilsētas nozīmes maršrutos būs robežās no diviem līdz pieciem latiem, paredz grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), ko 15.janvārī pirms trešā lasījuma atbalstīja Saeimas Juridiskā komisija.
Savukārt par braukšanu bez biļetes reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos būs jāmaksā pieci līdz desmit lati, bet starppilsētu nozīmes vai starptautiskajos maršrutos – no 10 līdz 15 latiem.
Patlaban sods par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos ir divi lati, un tas vairs nav samērojams ar biļešu cenām un neattur daudzus bezbiļetniekus no pārkāpumiem, norāda komisija. Turklāt jaunās soda sankcijas ir elastīgas, un kontroles dienesti “zaķus” varēs sodīt, izvērtējot pārkāpuma raksturu.
Ar neizbēgamiem sodiem jārēķinās arī pārkrautu smago automašīnu vadītājiem un kravu nosūtītājiem, kuru rīcības dēļ nopietni tiek bojāti Latvijas ceļi. Līdz šim negodprātīgiem autopārvadātājiem vienkāršākais un lētākais risinājums bija atteikties no automašīnas tehniskā stāvokļa un faktiskās masas kontroles. Drīzumā tas vairs nebūs izdevīgi, jo, līdzīgi kā par atteikšanos no alkohola testa veikšanas, sods par atteikšanos pakļauties autotransporta kontroles dienestu prasībām būs bargāks nekā par pašiem pārkāpumiem. Fiziskai personai tas būs no 100 līdz 150 latiem, bet juridiskai personai – no 1000 līdz 5000 latiem.
Ar APK grozījumiem tiks noteikta arī atbildība par tāda transportlīdzekļa izmantošanu komercpārvadājumos vai pašpārvadājumos, kuram ir nepietiekams riepu protektora dziļums. Vadītājam par to varēs izteikt brīdinājumu vai piemērot 10 līdz 40 latu sodu, savukārt personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, sods būs robežās no 40 līdz 100 latiem.
Tāpat grozījumi precizē sodus par autovadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu, kā arī nosaka sankcijas par pārkāpumiem bīstamo kravu pārvadājumos.
Saeimas preses dienests